DangerAngel

Amenra 728×90 - 728|90|Amenra 728×90|||bothyob 728×90 - 728|90|yob 728×90|||bothtreat 728×90 - 728|90|treat 728×90|||bothBob Katsionis 2018_728x90 - 728|90|Bob Katsionis 2018_728x90||https://bobkatsionis.bandcamp.com/|bothhammerfall 728×90 - 728|90|hammerfall 728×90|||bothAlone Records_2018a_728x90 - 728|90|Alone Records_2018a_728x90||http://alone.gr/|bothPain Of Salvation 728×90 - 728|90|Pain Of Salvation 728×90|||bothGreek Rebels Advert Feb 2018_728x90 - 728|90|Greek Rebels Advert Feb 2018_728x90||https://www.facebook.com/GreekRebels/|bothMinsk 728×90 - 728|90|Minsk 728×90|||both
20000
110

Οι DangelAngel επιτέλους έχουν βρει το δρόμο τους. Μια μπάντα η οποία αποτελούνταν και αποτελείται από παιχταράδες, έδειξε επιτέλους τα δόντια της με το “All The King’s Horses”, ένα δίσκο που στέκεται επάξια δίπλα σε οποιαδήποτε φετινή hard rock/AOR  κυκλοφορία. Ο Ethan (Κιθάρα) απάντησε με όρεξη και με πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις σε όλες τις ερωτήσεις μας.

Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας να απαντήσετε στις ερωτήσεις μου. Το “All The King’s Horses” έχει κυκλοφορήσει κάμποσο καιρό τώρα. Ποιες είναι οι γενικές αντιδράσεις του κόσμου, των οπαδών και των media στο τελευταίο σας πόνημα;

Γεια σου Δημήτρη! Το “All The King’s Horses” έχει κυκλοφορήσει εδώ και περίπου ένα μήνα και είμαστε ενθουσιασμένοι από την ανταπόκριση. Ο κόσμος το έχει ήδη αγαπήσει, οι κριτικές είναι υπέροχες και όσοι ήρθαν στα shows που έχουμε δώσει πέρασε πάρα πολύ καλά και μας το έδειξε!

Θα έλεγα ότι η κύρια διαφορά του “All The King’s Horses” με τις προηγούμενες δουλειές σας, είναι το ότι δίνετε περισσότερο χώρο στα φωνητικά αλλά και στις μελωδικές γραμμές να αναπνεύσουν, αφήνοντας λίγο προς τα πίσω την τεχνική. Είναι κάτι με το οποίο συμφωνείτε ή υπάρχουν και άλλα στοιχεία με τα οποία διαφοροποιήστε στην τελευταία σας δουλεία;

Είναι γεγονός ότι τα φωνητικά και οι μελωδικές έχουνε περισσότερο χρόνο και είναι κάτι φυσιολογικό αφού σε αυτό το album έχουμε για πρώτη φορά τον BJ, οπότε εκμεταλλευτήκαμε τις δυνατότητές του και του δώσαμε αυτό το χώρο για να εκφραστεί. Από την άλλη, το album είναι ιδιαίτερα τεχνικό αλλά όχι σε πρώτο πλάνο, όχι με τον ίδιο τρόπο που ήταν το προηγούμενο. Στο “All The King’s Horses” θα βρεις πιο εξελιγμένες ενορχηστρώσεις, μια περαιτέρω εξέλιξη στις δομές και στο συνδυασμό διαφορετικών ήχων.

Παρατήρησα επίσης μια στροφή σε πιο σκοτεινές μελωδίες και μια πιο μινόρε αισθητική. Είναι κάτι το οποίο βγήκε φυσικά στη μπάντα ή κάτι το οποίο κυνηγήσατε;

Και το προηγούμενο album ήταν σκοτεινό, λόγω θεματολογίας, αλλά έχεις δίκιο. To “All The King’s Horses” είναι πράγματι πιο “μινόρε”. Δεν το σχεδιάσαμε, είναι κάτι που βγήκε μέσα από τη συνθετική διαδικασία.

Τρίτη δισκογραφική δουλειά και τρίτος τραγουδιστής για την μπάντα, ο BJ. Νομίζετε ότι στο πρόσωπό του έχετε βρει επιτέλους τον άνθρωπο με τον οποίο μπορείτε να πορευτείτε και στο μέλλον, χωρίς να έχετε περαιτέρω αλλαγές στην σύνθεση της μπάντας;

Δεν το σκεφτόμαστε ιδιαίτερα αυτό. Με την έλευση του BJ πιστεύουμε ότι έχουμε καταλήξει σε μια σύνθεση που μπορεί να αποδώσει τη μουσική μας όπως εμείς θέλουμε. Το αν είναι τρίτος ή τέταρτος δεν έχει σημασία. Ο BJ είναι άνθρωπος με τον οποίο συνεννοούμαστε εύκολα, ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία μας και δουλεύει με τον τρόπο που θέλουμε. Ξέρει καλά τη δουλειά του και συνεργαζόμαστε άψογα. Από εκεί και πέρα, προφανώς δεν θα θέλαμε άλλες αλλαγές στη σύνθεση αλλά έχω την εντύπωση ότι όλο αυτό είναι λιγότερο σημαντικό από ότι νομίζει ο κόσμος. Δεν είμαστε το πρώτο ούτε και το τελευταίο συγκρότημα που αλλάζει μέλη, ακόμα και frontmen. Η μουσική είναι που έχει σημασία.

Υπάρχει επίσης μια πιο μοντέρνα και ίσως πιο electronic αισθητική σε κάποια σημεία του δίσκου, ειδικά με την χρήση των πλήκτρων. Αναφέρομαι σε κομμάτια όπως το “Speak To Me” ή το “How About Right Now”. Είναι κάτι το οποίο οι DangerAngel θα πειραματιστούν περισσότερο στο μέλλον; Κάτι το οποίο βγήκε επίσης φυσικά από τις επιρροές σας;

Πάντα πειραματιζόμαστε με τον ήχο μας. Η αισθητική του “All The King’s Horses” είναι το αποτέλεσμα της αλλαγής του ήχου μας στο “Revolutia” και ο μουσικός στόχος που είχαμε θέσει τότε. Είναι η φυσική εξέλιξη των πραγμάτων για τους DangerAngel και η λογική σύμφωνα με την οποία θα συνεχίσουμε. Από τη στιγμή που η σύνθεση οριστικοποιήθηκε σε ένα σχήμα με μία κιθάρα, αποφασίσαμε ότι τα πλήκτρα θα αναλάβουν το ρόλο της δεύτερης. Οπότε ήταν φυσικό και να αναβαθμιστεί ο ρόλος τους και να τους δοθεί ένας περισσότερο δομικός ρόλος. Είναι ταυτόχρονα lead και ρυθμικά και καθορίζουν τις ενορχηστρώσεις Θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε τα keyboards με έναν τρόπο που δεν απαντάται, συνήθως, σε συγκροτήματα του είδους και ο Ahas είναι ο ιδανικός μουσικός για να το κάνει αυτό. Αυτό είναι εμφανές από το προηγούμενο album ήδη. Κομμάτια όπως το “When I’m Gone”, το “Not An Angel” και ακόμα περισσότερο το “I’m not Here” από το “Revolutia” είναι ενδεικτικά για το τι θέλαμε να κάνουμε. Στο “All the King’s Horses” πήγαμε ένα βήμα πιο κάτω και αυτό ακούγεται σαφώς στο “How About Right Now” και στα περισσότερα από τα καινούρια κομμάτια.

Μου ήταν πολύ δύσκολο να κατηγοριοποιήσω το είδος μουσικής στο “All The King’s Horses”. Υπάγεται σίγουρα στην γενική κατηγορία του hard rock, αλλά κάποιες στιγμές αμφιταλαντεύεται μεταξύ του AOR αλλά ακόμη και του metal, με πολύ βαριά riffs. Πως οι DangerAngel θα χαρακτήριζαν την μουσική τους στο “All The King’s Horses”;

Όπως ανέφερα και πιο πάνω, η δομή των DangerAngel άλλαξε, σκόπιμα, με την αναβάθμιση των keyboards σε ρόλο lead. Αυτό είναι που χαρακτηρίζει το ήχο και δημιουργεί την ταυτότητα μας. Υπό αυτό το πρίσμα θα ακούσεις τις επιρροές μας να περνούν μέσα από τον ήχο των DangerAngel με διάφορους τρόπους. Οπότε θα ακούσεις metal, θα ακούσεις AOR, θα ακούσεις βαριά riffs ταυτόχρονα με τις μελωδικές φωνητικές γραμμές αλλά και τα keyboards, θα ακούσεις πιο progressive θέματα αλλά και εντελώς pop ή new wave φράσεις. Έχουμε διαβάσει σε αρκετά reviews από το προηγούμενο, ήδη, album ότι παίζουμε μέχρι και power metal. Ο καθένας μπορεί να διακρίνει και να απομονώσει αρκετά πράγματα μέσα στη μουσική των DangerAngel και για εμάς αυτό είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον γιατί δεν ξεκινήσαμε ποτέ να γράψουμε κάτι συγκεκριμένο, ως είδος εννοώ. Νομίζω ότι είμαστε, πλέον, κάτι διαφορετικό από ένα hard rock συγκρότημα. Είμαστε σίγουρα hard, σίγουρα rock αλλά οπωσδήποτε κάτι περισσότερο από αυτό.

Πολύ παράξενος τίτλος το “All The King’s Horses”. Για τι ακριβώς μιλάει το κομμάτι, με ποια κριτήρια αποφασίσατε να ονομάσετε έτσι το δίσκο και γενικά ποια είναι η θεματολογία των στίχων του δίσκου;

Ίσως ο μοναδικός στόχος που βάλαμε πριν ξεκινήσουμε να γράφουμε αυτό το album ήταν να μην είναι ένα concept album όπως το “Revolutia”. Τα κομμάτια στο “All The King’s Horses” είναι αυτόνομα, ασύνδετα μεταξύ τους στιχουργικά. Σε σχέση με το προηγούμενο, είναι πιο εσωτερικά αν θέλεις, πιο αφηρημένα στο πνεύμα των στίχων τους. Το “All The King’s Horses” είναι μια μικρή ιστορία, ένα παραμύθι από αυτά που λέμε στα παιδιά για να κοιμηθούν το βράδυ. Μιλάει για τους ήρωες και τους βασιλιάδες των παραμυθιών, όχι με την επική μορφή που συνηθίζεται σε metal τραγούδια αλλά ακριβώς σαν παραμύθι. Ο τίτλος είναι ένας στίχος που θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε εδώ και πολύ καιρό αλλά ταίριαξε τώρα. Και μας άρεσε και σαν γενικός τίτλος. Από εκεί και πέρα, το κάθε κομμάτι ακολουθεί μια διαφορετική ιστορία. Έχουμε κομμάτια εμπνευσμένα από τηλεοπτικές σειρές, κομμάτια επηρεασμένα από προσωπικές ιστορίες, κομμάτια που απλά βγήκαν όπως βγήκαν.

Ποια ήταν η συνθετική διαδικασία που ακολούθησαν οι DangelAngel για τη σύνθεση του All The King’s Horses; Υπήρχε κάτι που κάνατε διαφορετικά από το παρελθόν και πόσο καιρό σας πήρε να ολοκληρώσετε όλη τη διαδικασία της συνθέσεως των κομματιών;

Η συνθετική διαδικασία δεν ήταν διαφορετική από άλλες φορές. Τα τραγούδια γράφτηκαν όπως γράφουμε πάντα. Μια ιδέα εδώ, μια φράση εκεί, ένας στίχος, μια νότα. Τα στέλνει ο ένας στον άλλο και πίσω πάλι και μαζευόμαστε στο studio για να τα δέσουμε. Μετά ηχογραφούνται, τα ακούμε, τα αλλάζουμε, τα σβήνουμε, τα πετάμε, τα ξαναπιάνουμε πάλι. Μας πήρε λίγο παραπάνω αυτή τη φορά, μιάς και όταν ξεκινήσαμε ο BJ δεν ήταν στο πλάνο. Όταν ήρθε, ξαναδουλεύτηκαν από την αρχή, τα πήρε όπως ήταν και πρόσθεσε το δικό του στοιχείο, οπότε ξανάρχισε το πήγαινε-έλα, αυτή τη φορά πήγαινε κι ερχόταν πιο μακριά… στη Βραζιλία…

Όσον αφορά τις ηχογραφήσεις, ήταν εύκολη η διαδικασία ηχογράφησης και παραγωγής ή υπήρχαν προβλήματα που έπρεπε να υπερκαλύψετε;

Δεν είχαμε κανένα πρόβλημα. Ολόκληρο το album ηχογραφήθηκε στο δικό μας χώρο. Μετά από 10 χρόνια ως συγκρότημα, ο καθένας μας έχει το δικό του εξοπλισμένο home studio και με τις ευκολίες της τεχνολογίας είναι αρκετά εύκολο να συνεργαστούμε χωρίς καν να βρισκόμαστε. Ο BJ ζει στη Βραζιλία και μεγάλο μέρος του χρόνου του ζει σε περιοδεία. Ακόμα και έτσι μπορούμε να δουλεύουμε χωρίς πρόβλημα. Έχουμε δουλέψει πάνω σε αυτό.

Υπάρχει κάτι για το οποίο έχετε μετανιώσει ή θα κάνατε διαφορετικά στο All The King’s Horses;

Γενικά δεν μετανιώνουμε για πράγματα που έχουμε κάνει. Αν θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά? Ναι, θα μπορούσαν, ενδεχομένως, αλλά τι νόημα έχει? Μπορείς να μετανιώσεις για 1-2 πράγματα, μπορεί και 5 λεπτά μετά που τα έκανες αλλά από εκεί και ύστερα τι σημασία έχει? Πλέον, είμαστε σε μία φάση που ξέρουμε τι κάνουμε και γιατί το κάνουμε και ορισμένα πράγματα γίνονται αυτόματα. Δεν καταλήγουμε σε ένα τραγούδι αν δεν ωριμάσει μέσα μας. Δεν έχουμε deadlines για να βιαστούμε να βγάλουμε κάτι. Οπότε αν σε βάθος χρόνου δούμε ότι κάτι θα μπορούσε να μας ικανοποιεί αν είχε γίνει λίγο διαφορετικά, τότε έχουμε τη δυνατότητα να πειραματιστούμε πάνω σε αυτό live. Ευτυχώς, είμαστε live συγκρότημα και ως μουσικοί έχουμε τη δυνατότητα να αλλάξουμε σχεδόν τα πάντα on stage. Έτσι γίνεται και πιο ενδιαφέρον, αν θέλεις. Να πάρεις το κομμάτι σου και να το εκτελέσεις λίγο διαφορετικά on stage, να το φρεσκάρεις, να το δώσεις λίγο διαφορετικό στον κόσμο. Αυτό είναι κάτι που το κάνουμε συχνά. Καμιά φορά τα κομμάτια είναι ιδανικά γραμμένα για να τα ακούς σπίτι σου ή στο αυτοκίνητό σου αλλά live λειτουργούν διαφορετικά.

Έχετε ξεκινήσει ή κανονίσει κάποιες συναυλίες ή περιοδεία για την προώθηση του All The King’s Horses; Ποια είναι τα σχέδια της μπάντας πάνω σε αυτό τον τομέα;

Έχουμε σχέδια και προγραμματίζουμε διάφορα πράγματα αλλά πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη και το πρόγραμμα του BJ με τα άλλα projects που τρέχει. Αυτή τη στιγμή μπορούμε να πούμε ότι, ό,τι κάνουμε θα το κάνουμε μετά το Μάρτιο, όταν ο BJ θα απελευθερωθεί από τις υποχρεώσεις του με τους SOTO. Πέραν αυτού, ετοιμάζουμε πάντα διάφορα πράγματα για να θυμίζουμε στον κόσμο ότι είμαστε εδώ. Θα δείτε, λοιπόν, ένα καινούριο video πολύ σύντομα και τουλάχιστο 2 ακόμα σε βάθος χρόνου. Θέλουμε, αν τα καταφέρουμε, ολόκληρο το “All The King’s Horses” να υπάρχει σε μορφή video, να μπορεί ο κόσμος να οπτικοποιεί τόσο το συγκρότημα όσο και τα τραγούδια. Θέλουμε να μπορεί ο κόσμος να αντιλαμβάνεται τα τραγούδια σαν ξεχωριστές οντότητες, πέραν του album. Ζούμε την εποχή της εικόνας και στην ουσία έχουμε “επιστρέψει” στην εποχή του single και θέλουμε να το εκμεταλλευτούμε αυτό.

Γενικά, το 2016 ήταν μια πολύ παραγωγική χρονιά για την Ελληνική metal σκηνή. Πως βλέπετε αυτή την ανάπτυξη και συμφωνείτε ότι το επίπεδο πλέον έχει ανέβει πολύ ψηλά;

Το επίπεδο έχει ανέβει εδώ και πάρα πολλά χρόνια και συνεχίζει να ανεβαίνει. Δεν έχει πρόβλημα η ελληνική σκηνή, μια χαρά είμαστε, παραγωγικοί, ταλαντούχοι, ενθουσιώδεις Θα δείτε πολλά ωραία πράγματα στο μέλλον από ελληνικά συγκροτήματα, κάθε είδους, όχι μόνο metal. Εμείς το πιστεύουμε και αρχίζει να το πιστεύει σιγά σιγά και ο κόσμος.

Δεν θέλω να σας κουράσω άλλο. Ευχαριστώ και πάλι για το χρόνο σας. Συγχαρητήρια για το «All The King’s Horses» και παρακαλώ αν ξέχασα να ρωτήσω κάτι σημαντικό, προσθέστε το εδώ.

Ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο και για το χώρο που μας δώσατε. Ευχαριστούμε για τα συγχαρητήρια και ελπίζουμε να τα ξαναπούμε πολύ σύντομα!

Μέλη:
Ethan Snow – κιθάρες
B.J. – φωνητικά
AHAS – πλήκτρα
Rudy Rallis – μπάσο
Tony V. – Τύμπανα

Links:
Official WebSite
Facebook
Twitter
YouTube

Δισκογραφία:
The “DangerAngel” Album – 2011
Revolutia – 2013
All The King’s Horses – 2016

Συνέντευξη: Δημήτρης Σταύρος

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.