Συνεντεύξεις

Blood Tsunami

Ακούγοντας την τελευταία κυκλοφορία των Blood Tsunami, “Grave Condition”, δεν θα μπορούσα παρά να ζητήσω περισσότερες πληροφορίες από τον ιθύνοντα νου της μπάντας. Παρόλο που οι Blood Tsunami δεν φέρνουν κάτι καινούργιο στο τραπέζι, έχουν τον τρόπο να παρουσιάσουν κάτι φρέσκο, επιθετικό και ωραίο. Ο Pete Evil (Κιθάρες, Φωνητικά) είναι ένας χείμαρρος και μας πληροφορεί για κάθε λεπτομέρεια γύρω από την μπάντα αλλά και για πολλά άλλα θέματα, όπως για την άποψή του για την 11η Σεπτεμβρίου… Διαβάστε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη.    

Γεια σου Peter. Σε ευχαριστώ πολύ που είχες το χρόνο να απαντήσεις στις ερωτήσεις μας. Συγχαρητήρια για την πιο πρόσφατη κυκλοφορία σας που ονομάζεται “Grave Condition”. Διάβασα ότι έπρεπε να είχε κυκλοφορήσει σαν 7’’, αλλά συνειδητοποιήσατε ότι είχατε αρκετό ακυκλοφόρητο υλικό από το παρελθόν. Πρέπει λοιπόν να αντιμετωπίσουμε το “Grave Condition” ως την πλήρη τέταρτη κυκλοφορία των Blood Tsunami ή είναι κάτι σαν μια συλλογή;

Αυτό είναι σωστό. Το άλμπουμ είναι λίγο περίεργο, καθώς περιέχει τόσο ολοκαίνουργια όσο και παλιά ακυκλοφόρητα κομμάτια. Νομίζω ότι πρόκειται για ένα πλήρες άλμπουμ, που αντί να ηχογραφηθεί κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίας, ηχογραφήθηκε εδώ και εκεί κατά τα τελευταία δέκα χρόνια. Ήμασταν λίγο ανήσυχοι ότι θα κατέληγε να ακούγεται λίγο σχιζοφρενικό, αλλά νομίζω ότι το αποτέλεσμα είναι καλό. Αρχικά θέλαμε να κάνουμε ένα 7″με 4 νέα τραγούδια, ξέρεις, απλά για να ξεκινήσουμε ξανά, γυρίσαμε από ένα μακρύ διάλειμμα και πραγματικά εργαζόμασταν σε έναν νέο πλήρη δίσκο, αλλά αποδείχτηκε ότι η εταιρεία μας, η Indie Recordings, δεν ήθελε να ξοδέψει χρήματα σε ένα νέο άλμπουμ των Blood Tsunami σε αυτό το σημείο. Υποθέτω ότι ήταν απογοητευμένοι που η μπάντα είχε παραμείνει για πολύ καιρό ανενεργή και αυτό είναι απολύτως κατανοητό, αλλά είμαστε ακόμα επίσημα υπογεγραμμένοι στην Indie. Αποφασίσαμε να γράψουμε μερικά δικά μας τραγούδια με τα δικά μας χρήματα, για να κυλήσουμε την μπάλα και πάλι. Καθώς η Indie ήθελε να περιμένει, συμφωνήσαμε μαζί τους ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε μια μικρή κυκλοφορία σε κάποια άλλη εταιρεία. Έχω γνωρίσει τον Jorn από τηνSoulseller από τα τέλη της δεκαετίας του ’90, όταν η τότε μπάντα μου, Hellride, ήταν ενεργή. Ήρθα σε επαφή μαζί του και του άρεσε η ιδέα. Από 7’’ πήγαμε στο 12’’ και αφού είχαμε το σωστό μέγεθος βινυλίου, ήρθε στο μυαλό μας η ιδέα να προσθέσουμε ακόμα περισσότερα τραγούδια. Έτσι ξεκινήσαμε να σκάβουμε σε παλιά demos και υπολείμματα.

Πως όλα αυτά τα παλιά τραγούδια δεν έτυχε να είναι μέρος σε κάποιο από τα προηγούμενα τρία σας άλμπουμ;

Θα μπορούσαν όλα να έχουν καταλήξει στο For Faen, αλλά υποθέτω ότι δεν αισθανόμασταν καλά για αυτάτότε. Για να είμαι ειλικρινής, πραγματικά δεν ξέρω γιατί δεν τα βάλαμε, αφού κατά τη γνώμη μου, είναι καλά τραγούδια.

Μπορείς να μας πεις ποια τραγούδια στο “Grave Condition” είναι παλιό υλικό;

Τα καινούργια είναι τα πρώτα τέσσερα τραγούδια. Αν πήρατε το άλμπουμ σε βινύλιο, η πλευρά Α είναι νέα ‘σκατά’ και η πλευρά Β είναι παλιά ‘σκατά’. Τα παλαιότερατραγούδια φυσικά έχουν κάποιες διαφορές στην παραγωγή, καθώς ηχογραφήθηκαν αλλού με διαφορετικούς μηχανικούς και με διαφορετικό εξοπλισμό, αλλά γενικά πιστεύω ότι στέκονται καλά δίπλα στο νέο υλικό.

Από τα νέα τραγούδια, μπορείτε να μας πείτε τι καινούργιο φέρνουν στον ήχο της μπάντας;

Υποθέτω ότι τα νέα τραγούδια μας φέρνουν ακόμα περισσότερο κοντά στο crossover, πράγμα που αρχίσαμε να εξερευνούμε στο προηγούμενο άλμπουμ. Thrash, punk, metal, ή οτιδήποτε άλλο. Τα τραγούδια είναι γρήγορα και εξαγριωμένα με μια άγρια στάση punk. Με την εξαίρεση του “Gargoyle”. Αυτό το τραγούδι, είναι πιο χαλαρό και προσθέτει ένα heavy metal άγγιγμα. Δεν μας ενδιαφέρει πολύ περισσότερο για τα είδη πια. Παίζουμε αυτό που νιώθουμε ότι πρέπει να παίζουμε και αυτό είναι συνήθως γρήγορο thrash με στοιχεία από punk, NWOBHM και Rock ‘n Roll.

Από τη στιγμή που το “Grave Condition” με τίναξε στον αέρα και δυστυχώς δεν έχω καμία σχέση με το παρελθόν της μπάντας, μπορείς να μας πεις πώς η μπάντα έχει εξελιχθεί μουσικά όλα αυτά τα χρόνια;

Τα δύο πρώτα άλμπουμ ήταν πιο καθαρά και είχαν λίγη χροιά από death metal. Ήταν πιο μεγαλοπρεπή. Μεγαλύτερα τραγούδια, πιο περίπλοκες δομές και τα δύο άλμπουμ είχαν ένα μνημειώδες instrumental κομμάτι. Η παραγωγή ήταν πιο γυαλισμένη και τα artwork ήταν πολύχρωμα έργα ζωγραφικής. Ήταν απίστευτα ηλίθιο από πλευράς μας, να ονομάσουμε το πρώτο άλμπουμ “Thrash Metal”, αφού αυτός ο ανόητος τίτλος ξεκίνησε ένα διαρκή επιχείρημα: “Είναι οι BloodTsunami thrash metal ή δεν είναι;”. Οι άνθρωποι εξακολουθούν να γκρινιάζουν για αυτό. Λοιπόν, κατά τη γνώμη μου, ήμασταν thrash τότε και είμαστε ακόμα μια thrash μπάντα. Αλλά ναι, είχαμε επιρροές Death metal και NWOBHM στα δύο πρώτα άλμπουμ και η παραγωγή ήταν πιο τρελή. Επίσης τραγούδησα διαφορετικά. Φώναζα. Το 2009 ξεκίνησα μια μπάντα που ονομάζεται Mongo Ninja και η προσέγγιση ήταν να παίζουμε ότι θέλαμε. Αποδείχθηκε ότι ήταν metal με επιρροές από rock, thrash, punk, hardcore και το πολλά άλλα. Αισθάνθηκα καλά και ενσωμάτωσα αυτή τη στάση όταν άρχισα να γράφω το επόμενο άλμπουμ για τους Blood Tsunami. Με το For Faen θέλαμε μια πιο βρώμικη παραγωγή. Επίσης, σταμάτησα να ουρλιάζω και άρχισα να τραγουδάω περισσότερο, όπως …χμ, σαν να φωνάζω σε κάποιον. Αν κοιτάξετε και ακούσετε τη δικογραφία μας, θα παρατηρήσετε μια σαφή διαφορά μεταξύ των Blood Tsunami πριν και μετά το Mongo Ninja. Θα μπορούσε εύκολα να ήταν δύο διαφορετικές μπάντες. Τα riffs και η ταχύτητα έρχονται μόνο φυσικά, αλλά οι στίχοι έχουν εξελιχθεί. Στην αρχή έγραψα για φανταστικές γραφικές βιαιότητες και ιστορίες για τον Σατανά, την κόλαση, τον πόλεμο και τον θάνατο. Έγινε βαρετό, μάλλον γρήγορα. Στο “Grand Feast For Lulgars” έγραψα για πιο προσωπικά θέματα και μερικά από τα τραγούδια, όπως τα “Personal Exorcism”, “Laid To Waste” και “One Step Closer To The Grave”, ασχολούνται με τα προβλήματα που είχα με τον αλκοολισμό και την κατάθλιψη. Σκότωσα σιγά-σιγά τον εαυτό μου. Έπρεπε να σταματήσω να πίνω και το έκανα. Είμαι νηφάλιος για 5 χρόνια τώρα. Η καλύτερη απόφαση που πήρα ποτέ. Το Faen ήταν ένα άλμπουμ που επικεντρώθηκε κυρίως στο αληθινό έγκλημα. Είναι γεμάτη από σειριακούς δολοφόνους, εγκλήματα πολέμου, μεθόδους βασανιστηρίων και κατάχρηση από το χειρότερο είδος ναρκωτικών. Ήταν ένα σκοτεινό άλμπουμ. Αυτή τη φορά, στο “Grave Condition” διερευνούμε μερικά θέματα για τα οποία δεν έχω γράψει ποτέ πριν.

Το “Poison Tongue” ασχολείται με κάποιον που έχω περάσει πολλά από τα χρόνια της ζωής μου. Κάποιος που πάντα χειραγωγούσε, άρπαζε και προσπάθησε να με τελειώσει. Το τραγούδι περιγράφει αυτό το πρόσωπο και τα συναισθήματά μου σχετικά με αυτό το άτομο. Προσπαθώ να περιγράψω τη σύγχυση που έζησα όταν ζούσα με κάποιον που δεν σχετίζεται με την πραγματικότητα. Είναι πραγματικά εξαντλητική! Και ναι, η διάγνωση που αναφέρω στους στίχους είναι στην πραγματικότητα αλήθεια.

Ο τίτλος του “Allegory of The Cave” προέρχεται από τον Πλάτωνα, τον αρχαίο Έλληνα φιλόσοφο. Η Αλληγορία του σπηλαίου περιγράφει την ανθρώπινη αντίληψη. Δεχόμαστε αυτό που βλέπουμε και τι μας λένε. Στην αλληγορία του μιλάει για κάποιους φυλακισμένους που κρατούνται κλειδωμένοι με αλυσίδες, κοιτάζοντας έναν τοίχο μέσα σε μια σπηλιά. Το μόνο που βλέπουν είναι αυτός ο τοίχος. Έχουν υπάρξει εκεί όλη τη ζωή τους και λέγεται ότι το σπήλαιο είναι ολόκληρος ο κόσμος. Το αποδέχονται αυτό, γιατί, έτσι δεν θα έπρεπε; Δεν ξέρουν τίποτα άλλο. Αν μπορούσαν μόνο να γυρίσουν τα κεφάλια τους, θα είχαν δει την έξοδο και τον έξω κόσμο. Αργότερα στην ιστορία ένας από τους φυλακισμένους καταφέρνει να δραπετεύσει. Όταν επιστρέφει για να απελευθερώσει τους υπόλοιπους κρατούμενους, τους λέει ιστορίες για τον υπέροχο κόσμο που έχει ανακαλύψει έξω από το σπήλαιο. Οι υπόλοιποι κρατούμενοι αρνούνται να τον πιστέψουν. Απλά δεν μπορούν να πιστέψουν τις τρελές ιστορίες του και του λένε να σταματήσει. Θα προτιμούν να μένουν εκεί που είναι. Οι στίχοι μου έβαλαν αυτό το σενάριο στις σύγχρονες εποχές όπου μας κρατούν σκλάβουςστο σύστημα. Το τραγούδι είναι βασικά μια περιγραφή του τρόπου λειτουργίας της κοινωνίας μας και στο ότι όλοι πρέπει να ξυπνήσουμε, να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε για τον εαυτό μας, να σπάσουμε τις αλυσίδες και να αρχίσουμε να ζούμε για μας, αντί να είμαστε σκλάβοι σε ένα σύστημα που ωφελεί μόνο μια μικρή ελίτ.

Το “The Collapse” ασχολείται με ένα θέμα που είναι πραγματικό ναρκοπέδιο. Οι στίχοι είναι για την 9/11 και το γεγονός ότι είμαι εξαιρετικά σκεπτικός απέναντι στην επίσημη ιστορία του τι συνέβη εκείνη την ημέρα. Φυσικά γνωρίζω ότι αυτό θα κάνει τους περισσότερους ανθρώπους να με κοιτούν σαν να είμαι ηλίθιος, αλλά δεν με νοιάζει. Το πρόβλημα με αυτούς τους ανθρώπους είναι συνήθως ότι δεν έχουν κάνει την έρευνά τους. Απλώς αποδέχονται την επίσημη ιστορία γιατί αυτό είναι το πιο εύκολο πράγμα που πρέπει να κάνετε. Είναι παγιδευμένοι στο ‘σπήλαιο’ και προτιμούν να μένουν εκεί. Στο τραγούδι δεν δείχνω κανένα δάχτυλο σε καμία κατεύθυνση. Δεν βάζω την ευθύνη σε κανέναν. Δεν μπορώ γιατί δεν ξέρω ποιος, γιατί ή πώς συνέβη. Το μόνο που γνωρίζω είναι ότι τα χαλύβδινα κτίρια ΔΕΝ καταρρέουν με τον τρόπο που το Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου 1, 2 και 7 κατέρρευσαν. Δεν έχει σημασία τι τα χτύπησε ή για πόσο καιρό φλέγονται. Αυτά τα κτίρια δεν καταρρέουν έτσι. Είναι οι νόμοι της φυσικής. Το μόνο που λέω είναι ότι το NIST και η Επιτροπή 9/11 πρέπει να είναι γεμάτες από σκατά όταν ισχυρίζονται ότι η κατάρρευση του Κτιρίου 7 προκλήθηκε από πυρκαγιά. Θα μπορούσα να γράψω ένα γαμημένο βιβλίο για όλα όσα βρίσκω ‘για ψάρεμα’ (σ.σ. χρησιμοποιεί τη λέξη fishy) εκείνη την ημέρα, αλλά υποθέτω ότι ένα μικρό τραγούδι είναι ένα καλό ξεκίνημα. Και όχι, δεν φοράω καπέλο από κασσίτερο. Δεν είμαι ένας ηλίθιος που καταπίνει κάθε είδους γελοία θεωρίες συνωμοσίας. Δεν πλημμυρίζω τον εαυτό μου με ανοησίες. Αλλά στην περίπτωση αυτή η πιο απίστευτη θεωρία είναι η επίσημη θεωρία. Αυτά τα κτίρια έπεσαν κατ ‘ευθείαν κάτω, με μια ταχύτητα κοντά στην ελεύθερη πτώση. Τα ανώτερα τμήματα χτύπησαν το έδαφος εξίσου γρήγορα, όπως θα έκαναν αν δεν υπήρχε απολύτως καμία αντίσταση μεταξύ αυτών και του εδάφους. Το πρόβλημα είναι ότι υπήρχε μια μεγάλη αντίσταση. Ή τουλάχιστον θα έπρεπε να υπήρχε. Τόνοι σε τόνους άθικτου σκυροδέματος, χάλυβα και σίδερο, φυσικά, έπρεπε να επιβραδύνουν την πτώση. Δεν μπορείτε να διαφωνήσετε με αυτό. Δεν μπορώ να το δεχθώ, όταν προσπαθούν να μας πουλήσουν μια ιστορία όπου αγνοούν τους νόμους της φυσικής. Δεν το χάφτω. Πιστεύω ότι ο τρίτος νόμος του Isaac Newton εξακολουθεί να ισχύει! Δεν είμαι θεωρητικός συνωμοσίολόγος, είμαι ρεαλιστής συνωμοσίολόγος. Λοιπόν, δεν μου αρέσει να μου πουλάνε ψέματα και σε αυτή την περίπτωση είμαι 100% σίγουρος ότι όλοι λένε ψέματα.

Το “Gargoyle” είναι λίγο πιο φιλοσοφικό. Πιο ποιητικό. Φαντάστηκα τον εαυτό μου να είμαι ένα Gargoyle πάνω σε έναν πύργο, κοιτάζοντας προς τα κάτω την πόλη. Τα χρόνια που περνούν, τα χρόνια μετατρέπονται σε δεκαετίες και δεκαετίες σε αιώνες. Παρακολουθώ την πτώση και την αναπόφευκτη υποβάθμιση του ανθρώπου. Λέει ότι ο χρόνος μας έχει τελειώσει, αλλά ο ‘χρόνος μας’ είναι μόνο ένα δευτερόλεπτο στο άπειρο. Ανοιγοκλείστε τα μάτια σας και έχει τελειώσει. Στον τελικό στίχο το Gargoyle ελευθερώνεται, σκαρφαλώνει και περπατάει στη γη. Ήρθε ο καιρός…

Οι στίχοι στο “The Cruel Leading The Fool” γράφτηκαν από τον Faust και εμένα. Ασχολείται με τον χριστιανισμό. Θα μπορούσε να είναι για όλες τις θρησκείες πραγματικά, αλλά ο χριστιανισμός είναι αυτόςμε τον οποίο έχουμε μεγαλώσει στη Νορβηγία. Οι άνθρωποι έχουν υποστεί πλύση εγκεφάλου για να πιστεύουν στις πιο γελοίες κακίες. Η καθοδήγηση ξεκινά νωρίς. Θυμάμαι όταν ήμουν παιδί. Το μόνο που έχω ακούσει ήταν ο Ιησούς και ο Θεός. Για μένα δεν είχε ποτέ κανένα νόημα. Ποτέ δεν το έχαψα. Μεγάλωσα για να είμαι άθεος. Δεν λατρεύω κανένα ανθρωπογενή θεό. Έχω πίστη στον εαυτό μου και δοξάζω την επιστήμη, το σύμπαν, τον ήλιο και τον πλανήτη γη. Θεωρώ ότι αποτελεί έγκλημα όταν οι ενήλικες εξαναγκάζουν τη θρησκεία στα παιδιά. Φυσικά συμφωνώ ότι το σχολείο θα διδάξει τα παιδιά σχετικά με τη θρησκεία και θα εξηγήσει την προέλευση και την ουσία όλων των θρησκειών του κόσμου, αυτό είναι πολύ σημαντικό, αλλά ποτέ δεν τους αναγκάζει να πιστεύουν σε κάποια. Ο εγκέφαλος ενός παιδιού είναι σαν ένα σφουγγάρι. Ρουφάει τις πληροφορίες και τις αποθηκεύει. Το μυαλό ενός παιδιού είναι ευάλωτο και διαμορφώσιμο. Άσε το να μεγαλώσει. Ας εξελιχθεί. Αφήστε το να εξερευνήσει. Μην το δηλητηριάζετε με τρελά παραμύθια, άχρηστους κανόνες και ψεύτικες υποσχέσεις ανταμοιβής και τιμωρίας. Αυτό το τραγούδι, μαζί με το “Allegory of The Cave” και το “The Collapse” δίνουν ένα μήνυμα που λέει: σκεφτείτε για τον εαυτό σας, δημιουργήστε το μυαλό σας και μην πιστεύετε ότι όλες οι αρχές σας λένε.

Είναι ένας πολύ έξυπνος τίτλος,  το “Grave Condition”. Ποιο μήνυμα θέλεις να περάσεις με αυτόν τον τίτλο στον κόσμο;

Η ανθρωπότητα βρίσκεται σε άσχημη κατάσταση. Κατά τη γνώμη μου, ο κόσμος είναι ένας όμορφος χώρος. Αγαπώ αυτόν τον πλανήτη. Το μόνο αρνητικό πράγμα για τον πλανήτη Γη είναι ότι κατοικείται από τον άνθρωπο. Οι άνθρωποι είναι αυτοί που κάνουν αυτόν τον πλανήτη μια σκοτεινή θέση. Είμαστε μια παράξενη φυλή. Δεν ταιριάζουμε. Δεν είμαστε έτοιμοι για το κλίμα. Το δέρμα μας καταστρέφεται από το φως του ήλιου, χρειαζόμαστε προστασία, χρειαζόμαστε ρούχα. Είμαστε απόλυτα αβοήθητοι για πολλά χρόνια, μετά τη γέννηση μας. Ο σκελετός μας καταστρέφεται από τη βαρύτητα. Στην πραγματικότητα, όλα τα άλλα είδη ζωής είναι καλύτερα προσαρμοσμένα στον πλανήτη γη, αλλά εξακολουθούμε να θεωρούμε τους εαυτούς τους ως τους κύριους κατοίκους και να εκμεταλλευόμαστε και να κακοποιούμε αυτόν τον πλανήτη, όπως θέλουμε. Με αρρωσταίνει. Έχουμε το μυαλό και τη γνώση για να επιτύχουμε τα πιο εκπληκτικά πράγματα, αλλά εξακολουθούμε να είμαστε τα πιο ανόητα και επικίνδυνα πλάσματα όλων των εποχών. Αυτό συμβαίνει επειδή οι περισσότεροι από εμάς ελέγχονται από την απληστία και την οργή και από μια σοβαρή έλλειψη συμπάθειας για τον πλανήτη. Στοχεύουμε για βραχυπρόθεσμη ευτυχία και πλούτο πριν από την μακροπρόθεσμη αρμονία και ισότητα. Δημιουργούμε και καταστρέφουμε ό, τι χρειαζόμαστε για να ζήσουμε. Δεν είμαστε σε αρμονία με τον εαυτό μας ούτε με το περιβάλλον μας. Είμαστε η ασέβεια και η αγνοία. Είμαστε πολύ απασχολημένοι να προσπαθούμε να καταστρέφουμε ο ένας τον άλλον, πάνω σε αγαθά που έχουν φτιαχτεί από τον άνθρωπο, χωρίς να συνειδητοποιούμε ότι είμαστε ένα μικρό κομμάτι σε ένα γιγαντιαίο πολύπλοκο παγκόσμιο παζλ. Παρόλα αυτά, αγαπώ ακόμα τους ανθρώπους. Φυσικά! Λατρεύω τα παιδιά μου, την οικογένεια και τους φίλους μου. Βρίσκω μεγάλη χαρά και ευτυχία στις ανθρώπινες ιδιότητες. Απολαμβάνω την ικανότητα των ανθρώπων να δημιουργούν. Είτε πρόκειται για τέχνη, μουσική, αρχιτεκτονική, λογοτεχνία ή οτιδήποτε άλλο. Μπορώ να αποστρέφομαι την ανθρώπινη φυλή εξαιτίας του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζουμε ο ένας τον άλλον, τον πλανήτη, τους πόρους του και όλα τα ζωντανά του πλάσματα, αλλά οι άνθρωποι ως άτομα είναι καταπληκτικοί. Είμαι πραγματικά θετικός απέναντι σε όλους τους ανθρώπους που συναντώ επειδή πιστεύω ειλικρινά ότι υπάρχει καλοσύνη σε όλους. Οι άνθρωποι έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν. Αυτό μας χωρίζει από τα υπόλοιπα ζώα. Τα ανθρώπινα όντα μπορούν να επιλέξουν τι είδους άτομα θέλουν να είναι. Ο καθένας μπορεί να αποφασίσει εάν θέλει να είναι καλός ή κακός. Όλα είναι θέμα διαφώτισης, θετικής σκέψης και συναίσθησης.

Όσον αφορά την παραγωγή, νομίζω ότι θέλατε να αναβιώσετε ακόμα περισσότερο τα 80s και 90s του thrash metal. Είναι η πραγματικότητα και ποιος ήταν υπεύθυνος για την παραγωγή;

Ναι, πράγματι. Έχεις δίκιο. Αυτό το άλμπουμ είναι βέβαια λίγο περίεργο καθώς τα τέσσερα νέα τραγούδια έχουν καλύτερη παραγωγή από τα παλιά, αλλά… Εμείς είμαστε υπεύθυνοι για την παραγωγή και θέλαμε να πετύχουμε κάτι που να ακούγεται παλιό και λίγο βρώμικο. Βγάζουμε προς τα έξω τα πράγματα με τα οποία μεγαλώσαμε. Ξέρετε, κλασικό heavy metal, punk και το πρώτο κύμα του thrash metal. Όταν ένα συγκρότημα μπαίνει σε ένα στούντιο, πάντα θέλει να κάνει ότι καλύτερο μπορεί. Αυτό είναι δεδομένο. Αλλά, όπως συμβαίνει με όλα στη ζωή, γινόμαστε καλύτεροι σε ότι κάνουμε, όσο περισσότερο το εξασκούμε. Τέλος πάντων, ένα άλμπουμ είναι ένα προϊόν της εποχής του. Το υλικό σας, οι τεχνικές δεξιότητές σας, η δεοντολογία της εργασίας σας, η στάση και η εστίασή σας σε αυτή τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή θα παραμείνουν για πάντα στο τελικό προϊόν. Αυτό που θεωρήσαμε ότι ήταν καλό πριν από δέκα χρόνια, δεν μας αρέσει κατ’ανάγκην με τον ίδιο τρόπο σήμερα. Αυτό που σκόπιμα προσπαθούμε να βελτιώσουμε ή τουλάχιστον μπορούμε να πούμε ότι τώραέχουμε ένα αόριστο όραμα για το είδος του ήχου και της παραγωγής που θέλουμε. Πίσω στις παλαιότερες μέρες εμπιστευόμαστε τους μηχανικούς πάρα πολύ. Τα πρώτα άλμπουμ δεν θα είχαν τον ήχο τον οποίο θα είχαντώρα, αν τα είχαμε ηχογραφήσει σήμερα. Έχουμε μια καλύτερη κατανόηση του τι θέλουμε τώρα. Όπως είπα, κάνουμε εμείς την παραγωγή, έτσι βασικά εξαρτάται από εμάς. Λοιπόν, ο μηχανικός θα έρθει φυσικά με προτάσεις, αλλά η τελική απόφαση είναι πάντα δική μας.

Δεν μπορώ να καταλάβω πλήρως το εξώφυλλο του “Grave Condition”. Ποια είναι η ιδέα πίσω από αυτό και ποιος το σχεδίασε;

Εγώ το έκανα. Είναι πολύ απλό και δίνει στο άλμπουμ ένα punk-vibe. Δεν έχει κανένα μήνυμα ή κάποια ιδέα. Είναι απλώς ένας παλιός χαζός σκελετός. Υποθέτω ότι είναι ασφαλές να πούμε ότι είναι σε σοβαρή κατάσταση (σ.σ. “Grave Condition”).

Οι Blood Tsunami είναι πράγματι μια μίξη speed/thrash/classic metal με πολλά στοιχεία punk. Μπορώ να δω ότι μερικές επιρροές της μπάντας είναι οι Anthrax, Slayer, Metallica. Μπορείτε να μας πείτε κάποιες άλλες μπάντες που σας αρέσει να ακούτε και σας έχουν επηρεάσει;

Όταν πρόκειται για μουσική, ζω στο παρελθόν και ακούω ως επί το πλείστον άλμπουμ από τη δεκαετία του ’70 και του ’80. Τα πρώιμα άλμπουμ των τριών συγκροτημάτων που ανέφερες, είναι φυσικά σημαντικά αλλά και πρώτα δείγματα των Sodom, Kreator, Destruction, Celtic Frost, Nuclear Assault, Sadus, Whiplash, Attack και Possessed είναι εξίσου σημαντικά. Η αγάπη μου για τις παλιές κυκλοφορίες από τους Kiss, Motörhead, Judas Priest, Iron Maiden, Accept, Saxon και Black Sabbath δεν θα πεθάνει ποτέ. Poison Idea, Ramones, The Accüsed, Jerry’s Kids, Anal Babes, New Bomb Turks και τα παλαιότερα πράγματα όπως οι MC5 και οι The Stooges είναι επίσης πολύ σημαντικά για μένα.

Νομίζεις ότι το thrashmetal μπορεί ακόμα να δώσει κάτι φρέσκο στη σκηνή του metal ή έχουμε φτάσει στο κλασικό «όλα έχουν ήδη παιχτεί»;

Ναι και στα δύο. Προσωπικά, ποτέ δεν είχα την αποστολή να δημιουργήσω ένα ακόμα υπο-είδος του metal. Υποθέτω ότι αυτό είναι αρκετά προφανές όταν ακούτε τους Blood Tsunami. Η φιλοσοφία μου είναι να παίξω αυτό που έρχεται σε μένα φυσικά. Μερικοί καλλιτέχνες είναι καινοτόμοι και πειραματίζονται και καλά κάνουν, αλλά αυτό δεν είναι ο στόχος μου. Το μόνο που θέλω να επιτύχω είναι να δημιουργήσω καλή μουσική. Μουσική που μου αρέσει. Δεν νιώθω ότι πρέπει να ακολουθώ αυστηρούς κανόνες για να φτιάξω τη μουσική μας. Έχω μια ευρεία μουσική παλέτα και το thrash είναι ένα είδος με ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων. Αυτή είναι η ομορφιά του. Είναι το κοριτσάκι του heavy metal, του punk και του rock ‘n roll, έτσι έχω πολλές επιλογές. Οι μπάντες του Thrash μπορούν ακόμα να γράψουν μουσική που ακούγετε νέα και φρέσκια, αλλά εξακολουθεί να είναι σημαντικό να παραμένουμε συνδεδεμένοι με τις ρίζες μας. Τουλάχιστον για μένα.

Μια ερώτηση που έχω για κάθε thrashmetal μπάντα από τη Νορβηγία είναι, πώς καταφέρατε να ξεφύγετε από την black ή powermetal κληρονομιά της χώρας; Είναι η thrashμεγάλη σκηνή στη Νορβηγία;

Μου αρέσει πολύ το blackmetal, αλλά ποτέ δεν ήμουν μέρος της blackmetal σκηνής, έτσι για μένα δεν ήταν ποτέ πρόβλημα να «ξεφύγω» από αυτή την κληρονομιά. Είμαι από την ίδια γενιά, αλλά τότε, στις αρχές της δεκαετίας του ‘90, όταν οι τύποι αυτοί έτρεχαν με κάπες, έκαιγαν εκκλησίες και μαχαίρωναν ο ένας στον άλλον στο πρόσωπο, άκουγα κυρίως thrash και punk. Στη συνέχεια, από νορβηγικά συγκροτήματα, προτιμούσα συγκροτήματα όπως οι Turbonegro, Backstreet Girls, Anal Babes, So Much Hate και Stengte rer. Μου άρεσε πολύ η μουσική από μερικές black metal μπάντες, όπως Mayhem, Darkthrone, Immortal και Emperor, αλλά η εικόνα δεν μου κέντρισε το ενδιαφέρον. Ο Faust, ο τυμπανιστής μας, έπαιζε στους Emperor και είναι ένας μύθος στο black metal, αλλά αυτό δεν επηρεάζει πολύ τους Blood Tsunami. Στην αρχή ονομάζονταν συχνά «η νέα μπάντα του Faust» και το όνομά του, μας έδωσε μεγάλη προσοχή από τον κόσμο, αλλά αυτό είναι παλιά νέα τώρα. Κανένας δεν ενδιαφέρεται για αυτό πια. Υπάρχουν πολλά καλά thrash συγκροτήματα στη Νορβηγία. Οι Nekromantheon και οι Deathhammer είναι γνωστοί, οι Inculter είναι φοβεροί. Οι Vorbid είναι μια νέα καλή μπάντα. Επίσης οι Shakma πάρα πολύ! Οι Audiopain εξακολουθούν να παραμονεύουν στις σκιές. Καθαρόcultσυγκρότημα! Οι Aura Noir είναι μεγάλα σκυλιά, στην πραγματικότητα στην ηλικία μας, αλλά βασιλεύουν. Το νέο τους άλμπουμ είναι απολύτως «κακό». Εν πάση περιπτώσει, κατά τη γνώμη μου, τα καλύτερα συγκροτήματα από τη Νορβηγία αυτή τη στιγμή είναι οι Kosmik Boogie Tribe, The Good TheBad και οι The Zugly. Δεν είναι metal, αλλά είναι υπέροχοι!

Θα υποστηρίξετε το “Grave Condition” με κάποιες συναυλίες ή με κάποια περιοδεία;

Θέλουμε πραγματικά και φυσικά θα προσπαθήσουμε να παίξουμε όσο το δυνατόν πιο πολλές συναυλίες. Είμαστε μια καλή ζωντανή μπάντα, υποθέτω. Πολλή ενέργεια και attitude, αλλά δεν έχουμε ταξιδέψει ποτέ πολύ με τους Blood Tsunami. Ποτέ δεν είχαμε το χρόνο να φτιάξουμε ή να προωθήσουμε τον εαυτό μας. Το να οργανώσουμε συναυλίες απαιτεί πολύ χρόνο. Συνήθως δίνουμε μια συναυλία εδώ και εκεί. Θα θέλαμε να παίξουμε περισσότερο ζωντανά, αλλά δεν μπορούμε να το αντέξουμε. Δυστυχώς, είναι χαμηλή η δημόσια ζήτηση για τη μπάντα μας και αυτό έχει ως αποτέλεσμα χαμηλές αμοιβές. Όταν παίζουμε συναυλίες συνήθως καταλήγουμε με ελάχιστα εισοδήματα. Είναι ένας φαύλος κύκλος, ξέρετε, γιατί πρέπει να βγούμε έξω και να περιοδεύσουμε για να φτιάξουμε το όνομά μας και τη βάση των οπαδών μας, αλλά για να το κάνουμε αυτό πρέπει να θυσιάσουμε κάτι. Μην με καταλάβετε λάθος, μου αρέσει να παίζω συναυλίες, αλλά είναι πολύ σκληρή δουλειά και πολύ άγχος για πολύ λίγα χρήματα. Για μένα, αποτελούσε μια καλή δικαιολογία για να «πάρτάρω» και να μεθάω, αλλά δεν πίνω πια, οπότε τώρα δεν είμαι μέρος όλου αυτού. Όταν ήμουν νεότερος και έπαιζα σε punk μπάντες, με χαρά ανέβαινα σε ένα βρώμικο φορτηγό και πήγαινα σε μεγάλες περιοδείες. Αυτό μόνο για να επανέλθω σπασμένος και εντελώς κατεστραμμένος, τόσο σωματικά όσο και ψυχικά. Δεν θα μπορούσα ποτέ να το κάνω τώρα. Λειτουργούμε όπως οι συνηθισμένοι μπαμπάδες και οι σύζυγοι τις περισσότερες φορές. Για τον Faust και για μένα, για όλους με παιδιά, είναι απαραίτητο να συμπιέσουμε συναυλίες και χρόνο στο στούντιο, σε ένα ήδη στενό χρονοδιάγραμμα. Πρέπει να δημιουργούμε όσο το δυνατόν περισσότερο όταν έχουμε ελεύθερο χρόνο. Δεν μπορούμε να είμαστε πολύ χύμα. Όλα πρέπει να είναι καλά σχεδιασμένα. Για να επιβιώσει μια μπάντα, τα μέλη πρέπει να θυσιάσουν κάτι. Το κάνουμε αυτό για τόσα χρόνια, αλλά τώρα θυσιάζουμε λιγότερο από ό, τι συνηθίζαμε. Το όνειρο που κάποτε είχα να μπορέσω να παίξω μουσική για να ζήσω, έχει εξασθενίσει όλα αυτά τα χρόνια. Τώρα ζω μια ήσυχη ζωή. Μου αρέσει να μένω με την οικογένειά μου. Στο σπίτι ή έξω στη φύση. Είμαι πιο ευτυχισμένος όταν βρίσκομαι στο δάσος ή κάτω από τη θάλασσα… ή στο στούντιο. Οι προτεραιότητές σας αλλάζουν με την ηλικία. Γίνεστε λιγότερο εγωκεντρικοί. Πρέπει να κρατήσω την καθημερινή μου δουλειά και να έχω ένα σταθερό εισόδημα για να τα βγάλω πέρα. Πρέπει να βάλω φαγητό στο τραπέζι. Παρ ‘όλα αυτά, δεν θα σταματήσω ποτέ να φτιάχνω μουσική. Δεν καταλαβαίνω ανθρώπους που ξαφνικά λένε: «Δεν παίζω μουσική πια». Δεν μπορώ να το κάνω αυτό. Πρέπει να δημιουργήσω μουσική για να είμαι ευτυχισμένη.

Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου. Για μια ακόμη φορά, συγχαρητήρια για το τελευταίο σας άλμπουμ. Σε παρακαλώ να μοιραστείς τις τελευταίες σου σκέψεις με τους αναγνώστες του Greek Rebels.

Σας ευχαριστώ και ευχαριστώ για την υποστήριξή σας. Το εκτιμούμε πραγματικά και ελπίζουμε ειλικρινά να έρθουμε και να παίξουμε στην Ελλάδα μια μέρα. Διαδώστε το!

Δημήτρης Σταύρος

http://www.facebook.com/bloodtsunamiofficial
http://www.reverbnation.com/bloodtsunami

http://www.soundclick.com/bands/pageartist.cfm?bandID=234855

Band Members
Dor Amazon – Κιθάρες, Φωνητικά
Pete Evil – Φωνητικά, Κιθάρες
Faust – Τύμπανα
Carl ‘Calle’ Janfalk – Μπάσο

Discography
Thrash Metal, 2007
Grand Feast for Vultures, 2009
For faen!, 2013
Grave Condition, 2018

haursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X