Συνεντεύξεις

Communic

Όπως έγραψα και στην κριτική μου, είναι μια μπάντα που την παρακολουθώ από το ξεκίνημα της. Ο λόγος για τους Communic, οι οποίοι έχουν ένα νέο album να μας παρουσιάσουν, το “The Bottom Deep”. Ο χαρισματικός Oddleif Stensland μας μίλησε για την νέα δουλειά των Νορβηγών.

Γεια σου Oddleif, συγχαρητήρια για την κυκλοφορία του νέου αριστουργήματος των Communic “The Bottom Deep”. Πως αισθάνεσαι γι’ αυτό?

 

Ευχαριστώ, νοιώθω πολύ καλά που βγήκε το άλμπουμ τώρα. Μας πήρε λίγο καιρό, αλλά χαίρομαι πολύ για το αποτέλεσμα.

Το τελικό αποτέλεσμα σε ικανοποιεί 100% ή τώρα μετά την κυκλοφορία που μπορείς να το ακούσεις με ποιο καθαρό μυαλό, θα άλλαζες κάτι?

Ναι, πιστεύω ακούγεται υπέροχο. Πάντα θα υπάρχουν κάποια πράγματα που θα θέλεις να αλλάξεις, αλλά συνολικά πιστεύω ότι αυτό είναι ένα καλοδουλεμένο album που πολλοί θα ευχαριστηθούν εάν του δώσουν αρκετές ακροάσεις, καθώς δεν είναι ένα ευκολοχώνευτο album που σπάει το πάγο, ή που το συνηθίζεις με την πρώτη, αλλά όταν το κάνεις αυτό, το ίδιο θα αρχίζει να ανοίγεται σε εσένα.

Τι είδους αντιδράσεις έχεις δεχτεί μέχρι τώρα?

Καλές αντιδράσεις. Έχουμε καλές κριτικές σε όλα μας τα albums οπότε πραγματικά δεν ξέρω. Και πάλι έχουμε ακούσεις κάποιες ιστορίες για album του μήνα, κάποιες για το εξώφυλλο και δίνουμε πολλές συνεντεύξεις οπότε βρισκόμαστε στη σωστή κατεύθυνση.

Τι έκανε τη μπάντα να το κυκλοφορήσει μετά από τόσο καιρό, σχεδόν τρία χρόνια από την κυκλοφορία του “Payments Of Existence”? Τι κάνατε στο ενδιάμεσο?

Ναι, μας πήρε αρκετό χρόνο, αλλά είμαστε ακόμα εδώ. Υπήρξε μια αργή περίοδος μετά το “Payment”, δε μπορέσαμε να κλείσουμε μια καλή περιοδεία μετά από εκείνο το album, και μετά, έδωσα προτεραιότητα σε κάποια προσωπικά θέματα που εμφανίστηκαν, και αυτό με ανάγκασε να κάνω ένα βήμα πίσω και να ανασυνταχτώ. Τα άλλα παιδιά με περίμεναν να συνέλθω πριν μπορέσουμε να προχωρήσουμε. Νοιώθω σαν να ξαναρχίζουμε ανανεωμένοι, αλλά είμαστε πίσω, ακόμα η ίδια σύνθεση, και ένα ολοκαίνουριο album στις αποσκευές μας.

Ποιες θεωρείς τις βασικές διαφορές ανάμεσα σε “The Bottom Deep” και “Payments Of Existence”?

Πιστεύω ότι ορίσαμε τον ήχο μας με αυτό το album. Είναι ακόμα Communic όπως τους γνωρίζει ο κόσμος, αλλά αυτό είναι ένα πιο “ανθρώπινο” album. Βασίζεται σε προσωπικές καταστάσεις και συναισθήματα που είχα στο μυαλό μου και εστίασα κατά τις ηχογραφήσεις. Μουσικά είναι σκοτεινότερο, σκληρότερο, ίσως πιο άμεσο, αλλά είναι πολύ προοδευτικό και σύνθετο στην πραγματικότητα, είναι λίγο πιο χαμηλά κουρδισμένο και με πιο δραματική διάθεση για να το εξηγήσω.

Θα θεωρήσεις το “The Bottom Deep” ένα κλασσικό Communic album με παρελθοντικές αναφορές ή απλά ένα νέο με νέα στοιχεία μέσα?

Από μια άποψη είναι ένα κλασσικό Communic album, αλλά επίσης εισάγει και μερικά ολοκαίνουρια στοιχεία. Είναι πάνω κάτω ο ίδιος τρόπος γραψίματος και η ίδια προσέγγιση, αλλά θεωρώ με πολλά προσωπικά συναισθήματα από πίσω. Έχει τις ίδιες περίπλοκες συνθέσεις όπως πριν, πολλές δυναμικές και αίσθημα – όπως μας αρέσει. Από την άλλη, αυτό είναι ένα πιο σκοτεινό album, με σκοτεινότερες μελωδίες, και πιο οργανικό ήχο. Νοιώθω λες και σήμερα όλοι στοχεύουν γι’ αυτόν τον «οργανικό» ήχο, αλλά αυτό το album στην πραγματικότητα ούρλιαζε για ένα πιο σκληρό ήχο, και σε αυτό στοχεύαμε. Και ναι, δεν προσλάβαμε πληκτρά αυτή τη φορά, έκανα τους περισσότερους background ήχους χρησιμοποιώντας τη κιθάρα μου και μερικά περίεργα effects.

Στιχουργικά τι είδους θέματα διαπραγματεύεται το album?

Πρόκειται για ένα εννοιολογικό album, βασισμένο σε ένα συγκεκριμένο γεγονός της ζωής μου, το οποίο με ανάγκασε να κάνω ένα βήμα πίσω στα πάντα, όπως είπα στην αρχη. Έχει να κάνει με μία προσωπική συνάντηση με το θάνατο που ξαφνικά ήρθε πολύ κοντά, όταν κάποιο πραγματικά κοντινό μου άτομο έφυγε πολύ νωρίς. Αυτό το περιστατικό άφησε πολλά αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με τη ζωή και το θάνατο πίσω, και όλες αυτές οι σκέψεις και τα συναισθήματα επέστρεψαν σε μένα στη μορφή λέξεων και τραγουδιών σε αυτό το album Δεν είναι εύκολο να μιλάς ή να περιγράφεις με λεπτομέρεια, αλλά το να εκφράζεις τον εαυτό σου μέσα από τη μουσική είναι ευκολότερο για μένα, και είναι όλα γραμμένα εκεί, οπότε το βαθύτερο νόημα του δίσκου μπορεί να εξερευνηθεί από αυτούς που θέλουν. Έχει το πιο σκοτεινό θέμα που έχω ασχοληθεί ποτέ και όλα είναι τόσο προσωπικά όσο θα μπορούσα να επιτρέψω στον εαυτό μου να είναι. Το να γράψω αυτό το album ήταν σαν να πηγαίνω σε ψυχαναλυτή, ήταν περισσότερο σαν θεραπεία, κάτι το οποίο απλά έπρεπε να κάνω, ανεξαρτήτου το τι θα σκεφτούν οι άλλοι στο τέλος. Ελπίζω να μην χρειαστεί να κάνω ένα album σαν αυτό ξανά, αν και αγαπώ αυτά τα κομμάτια, και το αποτέλεσμα για μένα ήταν κοντά στο τέλειο, θα αποτελεί μια κατάθεση της ζωής μου για πάντα και είμαι περήφανος για το κουράγιο που έδειξα ώστε να τα καταφέρω. Αυτοί που ενδιαφέρονται να διαβάσουν τους στίχους και να βάλουν τους εαυτούς τους σε αυτή τη θέση, θα λάβουν ένα ακόμα βαθύτερο album, παρόλο που τα κομμάτια είναι καλά και από μόνα τους για εκείνους που απλά θέλουν να ακούσουν μερικές ενδιαφέρουσες μεταλλικές μελωδίες.

Όσον αφορά τη μουσική, τη συνέθεσες μόνος σου ή συνεισέφεραν και τα υπόλοιπα μέλη της μπάντας?

Ναι, όλα τα τραγούδια γράφτηκαν από μένα, μουσική και στίχοι. Έτσι γινόταν από την αρχή της μπάντας, αλλά τα άλλα παιδιά παίρνουν το λόγο όταν φτιάχνουμε τα κομμάτια, και γράφουν τα δικά τους μέρη σε μπάσο και τύμπανα, οπότε συνεισφέρουν σημαντικά στο τελικό αποτέλεσμα.

Πού έγιναν οι ηχογραφήσεις αυτή τη φορά και ποιος ήταν υπεύθυνος παραγωγής, mixing και mastering του album?

Αυτό το album ηχογραφήθηκε στο Sanden Media στο Kristiandand της Νορβηγίας. Λόγω του προσωπικού υπόβαθρου που είχε αυτό το υλικό, αποφάσισα ότι έπρεπε να κάνω την παραγωγή μόνος μου, δε μπορούσα να το αφήσω στα χέρια κάποιου άλλου, έπρεπε να εμπιστευτώ τον εαυτό μου. Αυτό δε σημαίνει ότι το ηχογραφήσαμε στο υπόγειο μου για να μη χαλάσουμε λεφτά, στη πραγματικότητα ήταν το πιο ακριβό μας album ως τώρα. Οπότε κλείσαμε το πιο επαγγελματικό στούντιο στην περιοχή, συμφωνήσαμε να μπορούμε να το χρησιμοποιούμε 24 ώρες κάθε μέρα της εβδομάδας για 21 μέρες, και μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τον τεχνικό κατά τις ώρες εργασίας του. Η διαδικασία κύλισε ομαλά, αλλά επίσης πολύ πυρετωδώς. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που έκανα παραγωγή σε κάτι πέρα από τα demos, οπότε το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν να ξέρω πότε να σταματήσω. Το mastering έγινε στο τέλος από τον Dan Swanö, και επίσης είχα ένα εφεδρικό σχέδιο με τον Dan, στη περίπτωση που ήταν κακό το mix μου ώστε να το φτιάξει, αλλά ουσιαστικά καταλήξαμε να χρησιμοποιήσουμε το κανονικό mix από τον Roals Raasberg, τον τεχνικό του στούντιο και εμένα.

Έχεις ξανασυνεργασθεί με αυτόν τον παραγωγό στο παρελθόν ή είναι η πρώτη φορά?

Αυτή ήταν η πρώτη φορά πού έκανα παραγωγή, αλλά είχα ξαναδουλέψει με τον Roald παλιά. Είχαμε ηχογραφήσει τα drums για το “Payment of Existence” στο στούντιο του.

Όσο για το εξώφυλλο ποιος το σχεδίασε? Υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο νόημα?

Ο τίτλος και το εξώφυλλο αναφέρεται στο να είσαι όσο πιο χαμηλά πνευματικά γίνεται, και σε όλες τις σκέψεις που σε κυκλώνουν σε αυτή την κατάσταση. Προσπαθώ να αφήσω το εξώφυλλο να εισάγει τον ακροατή στην ατμόσφαιρα, και τη γενική αίσθηση του album. Ο Eliran Kantor είναι ο σχεδιαστής, και έκανε μία φανταστική δουλειά, και διαβάζοντας τους στίχους και από βασικές πληροφορίες που του έδωσα για το concept, δημιούργησε αυτό. Στο εξώφυλλο βλέπουμε ένα γερασμένο άντρα, να αναπολεί τη ζωή του, ενώ πίσω του βλέπεις, βλέπουμε ένα όρνεο, το κοντινότερο πράγμα πάνω στη Γη με το Χάρο, να τον αγκαλιάζει με τα φτερά του, χαϊδεύοντας τον στις τελευταίες του στιγμές, αλλά ξέρουμε ότι απλά περιμένει να πεθάνει ώστε να γδάρει τα απομεινάρια από το νεκρό κορμί του. Θα βρείτε μία ωραία λεπτομέρεια στο album, άμα προσέξετε τη σκιά του όρνεου και του άντρα στο πάτωμα…

Υπάρχουν σχέδια για κάποιο video clip?

Έχουμε κάποια σχέδια για νέο video clip, και προσπαθούμε να το βάλουμε σε πρόγραμμα, και ελπίζουμε μέχρι το χειμώνα να έχουμε κάνει κάτι.

Υπάρχουν σχέδια για περιοδεία ώστε να προωθήσετε το album? Αν ναι, υπάρχουν πιθανότητες να έρθετε Ελλάδα?

Ήμασταν έτοιμοι για περιοδεία αλλά ακυρώθηκε τελευταία στιγμή. Τώρα ψάχνουμε κάτι άλλο, και ελπίζουμε να κλείσουμε καινούρια περιοδεία και να έρθουμε στην Ελλάδα τότε. Θα ήταν τρομερά.

Oddleif, έχεις ακούσει καμία καλή κυκλοφορία αυτή την περίοδο? Εάν ναι, ποιες?

Προσπαθώ να τσεκάρω νέες μπάντες συνέχεια. Έκανα κάποια φωνητικά για ένα σχήμα που λέγεται Epysode και το album μόλις βγήκε οπότε τσεκάρετε το. Επίσης ανυπομονώ να ακούσω το νέο RIOT.

Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια της μπάντας?

Εν ολίγης, να πραγματοποιήσουμε μία ευρωπαϊκή περιοδεία, και μετά να παίξουμε σε όσο περισσότερα φεστιβάλ γίνεται το ερχόμενο καλοκαίρι.

Ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη φίλε μου! Ανυπομονώ να ξανακούσω νέα σου σύντομα!

Ευχαριστώ Νίκο. Χαρά μου. Ακολουθήστε μας στη νέα σελίδα της μπάντας στο facebook και μάθετε τα νέα πρώτοι: http://www.facebook.com/OfficialCommunic

Νίκος Σιγλίδης

Band

Oddleif Stensland – Φωνητικά, Κιθάρα

Erik Mortensen – Μπάσο

Tor Atle Andersen – Τύμπανα

Discography

Conspiracy In Mind, 2005

Waves Of Visual Decay, 2006

Payments Of Existence, 2008

The Bottom Deep, 2011

Tatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X