Συνεντεύξεις

Erdve

Το να λες ότι άκουσα το ντεμπούτο από μια experimental ακραία μπάντα της Λιθουανίας, μπορεί πριν από κάποια χρόνια να ήταν ανέκδοτο. Εν έτη 2018 όμως, οι Erdve κάνουν το ‘ανέκδοτο’ πραγματικότητα και όχι μόνο κυκλοφορούν ένα δίσκο, αλλά το “Vaitojimas” και το αμάλγαμά ήχων του από black, hardcore, sludge και ατμοσφαιρικό metal, είναι άκρως ενδιαφέρον. Κάπως έτσι και η Season Of Mist ‘καπάρωσε’ τους Λιθουανούς και έκανε το ντεμπούτο των Λιθουανών πραγματικότητα. Η μπάντα, δια στόματος Vaidotas (κιθάρες/φωνές), μας εξήγησε τα πάντα γύρω από αυτούς και το “Vaitojimas”, όντας λαλίστατοι.

Γεια σας παιδιά, είμαι ο Δημήτρης από το Greek Rebels. Ευχαριστώ πολύ που αφιερώσατε το χρόνο να απαντήσετε στις ερωτήσεις μας και πρώτα απ ‘όλα θα ήθελα να σας συστήσω στους αναγνώστες μας, η μπάντα είναι οι Erdve. Πώς το συγκρότημα ήρθε στη ζωή;

Γεια σου, ευχαριστώ που μιλάς μαζί μας! Είμαστε οι Erdve, ένα πειραματικό hardcore/metal συγκρότημα από το Βίλνιους της Λιθουανίας. Κυκλοφορήσαμε τον πρώτο μας πλήρες δίσκο “Vaitojimas” τον περασμένο μήνα. Ως μουσικοί, ήμασταν αρκετά δραστήριοι μέσα στα τελευταία 10 χρόνια παίζοντας σε διάφορα τοπικά μέρη. Εγώ και άλλοι συνάδελφοί μου παίζαμε σε διαφορετικές μπάντες εκείνη την εποχή, αλλά είμαστε φίλοι για πολλά χρόνια και είχαμε πάντα μια διαφορετική ιδέα για μια νέα μπάντα στην οποία η δημιουργική core βάση θα ήταν να δημιουργηθεί ένας εξαιρετικά βαρύς ήχος, με βάση τον πειραματισμό. Τελικά, αποφασίσαμε να το ξεκινήσουμε και να αρχίσουμε να δουλεύουμε στη μουσική, συγκεντρώσαμε επίσης τα υπόλοιπα μέλη για να σχηματίσουμε μια πλήρη ζωντανή μπάντα.

Όπως έχω δει από τη σελίδα σας στο Facebook, δημιουργηθήκατε μόλις το 2016, ωστόσο είχατε μια συμφωνία με τη Season Of Mist για να κυκλοφορήσετε το ντεμπούτο άλμπουμ σας “Vaitojimas”. Πώς ήρθε αυτός ο γάμος;

Από την αρχή, είχαμε μια ισχυρή αίσθηση ότι αυτό το άλμπουμ θα μπορούσε να είναι αρκετά επιθετικό στο συναισθηματικό επίπεδο για τον ακροατή. Για εμάς ήταν η πιο ειλικρινής δημιουργική προσπάθεια μέχρι σήμερα και πιστευύαμε βαθειά στη δυναμική του να είναι διαθέσιμο σε ένα ευρύτερο κοινό. Έχουμε επίμονα φτάσει σε πολλές δισκογραφικές δουλειές που θαυμάζουμε για να δουλέψουμε στην κυκλοφορία του άλμπουμ. Ωστόσο, χρειάστηκε αρκετός χρόνος και είχαμε κάψει αρκετά από την άκαρπη επικοινωνία με σχεδόν μηδενική ανταπόκριση από οποιονδήποτε επικοινωνήσαμε. Αυτό ήταν αρκετά αποθαρρυντικό, γιατί κυρίως προσπαθούσαμε τουλάχιστον για κάποια ανατροφοδότηση, καθώς το άλμπουμ ήταν πολύ σημαντικό για εμάς. Μετά από περίπου 3 μήνες πολύ δραστήριας και απελπιστικής αποστολής μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αφού τα δώσαμε όλα και αποφασίσαμε να συνεχίσουμε όπως ήταν, ελήφθη τελικά μια προσφορά από τη Season Of Mist. Ήταν μια απίστευτα συντριπτική στιγμή, που φάνηκε ότι όλη αυτή η δημιουργική προσπάθεια τα τελευταία 10 χρόνια είχε φέρει τελικά κάποια αναγνώριση. Πιστεύω ότι τα παιδιά από την SOM καταλάβαιναν από πού προερχόμασταν και ποιος ήταν ο στόχος μας με τη μουσική μας. Πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό να συνεργαστείς με κάποιον που σε εκτιμά όπως εσύ και πιστεύει στη δημιουργική παραγωγή σου, έτσι έγινε και με τη δική μας δουλειά που ήρθς στη ζωή.

Είναι ασυνήθιστο να έχουμε κυκλοφορίες από τη Λιθουανία. Μπορείτε να μας ενημερώσετε για το πώς είναι η metal  σκηνή στη χώρα σας και πόσο δύσκολο είναι να βγει από τη λιθουανική σκηνή μια metal μπάντα;

Η Λιθουανία έχει μια σχετικά μικρή σκηνή με ορισμένες ενεργές κοινότητες που εργάζονται για συνεχή ανάπτυξη μέσα στη σκηνή. Έχουμε αρκετά συγκροτήματα λαμβάνοντας υπόψη το χαμηλό μας πληθυσμό, αλλά υπάρχουν μερικοί που πραγματικά ξεχωρίζουν και σίγουρα αξίζουν κάποια προσοχή όπως οι Faršas, Extravaganza, Au-dessus, Autism ή η άλλη μπάντα μας, οι SraigesEfektas. Υπάρχουν πράγματι πολλές προκλήσεις που πρέπει να αντισταθεί μια μικρή σκηνή, σε σχέση με τον εφοδιασμό, τα οικονομικά, τη χαμηλή παρουσία, αλλά κατά κάποιο τρόπο εξακολουθούν να καταφέρνουν να διατηρούν μια πολύ μεγάλη προσφορά από shows κάθε εβδομάδα. Αυτό είναι δύσκολο να συνεχιστεί και συνήθως καταλήγει σε απογοήτευση ή έλλειψη επιμονής. Ως εκ τούτου, υπάρχουν πολλές ενεργές κοινότητες μέσα στη σκηνή που έρχονται και πηγαίνουν καθ ‘όλη τη διάρκεια των ετών, γεγονός που καθιστά τη σκηνή μας πολύ δυναμική και ενδιαφέρουσα. Το κύριο μειονέκτημα είναι ότι αυτές τις μέρες, οι άνθρωποι έχουν ταλαιπωρηθεί με άχρηστους τόνους πληροφοριών και δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν σε όλα όσα συμβαίνουν, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα το χαμηλό ενδιαφέρον. Υποθέτω ότι ο μόνος τρόπος είναι να αναζητήσεις ένα ευρύτερο κοινό στο εξωτερικό για να προσεγγίσεις τους ανθρώπους σε μια συγκεκριμένη θέση σε πολλές χώρες.

Πόσα χρόνια λοιπόν σας πήρε η δημιουργία του “Vaitojimas” και ποια ήταν η διαδικασία δημιουργίας της μπάντας;

Δεδομένου ότι μιλάμε για την ίδρυση ενός νέου έργου, το οποίο αργότερα έγινε οι Erdve, είχαμε πολλές ιδέες που έχουμε αποθηκεύσει εδώ και αρκετό καιρό. Η γενική διαδικασία δημιουργίας του άλμπουμ ξεκίνησε όταν εκμεταλλευτήκαμε αυτές τις ιδέες και τις ενώσαμε όλες μαζί για να δημιουργήσουμε ολόκληρο το ηχητικό αποτέλεσμα, το οποίο ήταν αρκετά γρήγορο, σε περίπου 4 μήνες, μετά από το οποίο γράφτηκε ολόκληρο το άλμπουμ και καταγράφηκε εξ ολοκλήρου. Δεδομένου ότι έχουμε το δικό μας DIY στούντιο και κάνουμε τα πάντα από μόνοι μας, είχαμε ετοιμάσει τα πάντα για το άλμπουμ πριν γράψουμε οποιαδήποτε μουσική. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο εργαζόμαστε στις συνθέσεις, καταγράφοντας τες αμέσως για να δούμε πώς ακούγονται σε ένα τελικό μείγμα. Είναι μια νέα προσέγγιση που όλοι όσοι ασχολούνται με το home recording το κάνουν τώρα με τις μπάντες τους, καθώς παρέχουν ένα τεράστιο όφελος από πλευράς χρόνου, οικονομικών και άνεσης.

Προσπαθώντας να ξεπεράσω τα όρια του ακραίου ήχου, αισθάνομαι ότι οι Erdve προσπαθούν να αναμίξουν πολλά μουσικά στυλ στη μουσική τους. Πραγματικά προσπαθείτε να κάνετε κάτι τέτοιο ή μήπως αυτό το μείγμα στοιχείων σας έρχεται φυσικά;

Πιστεύω ότι αυτή η λεγόμενη «ανάμιξη του ύφους» προέρχεται από την ίδια την ουσία του πώς κατανοούμε τη δημιουργικότητα. Ως δημιουργικά άτομα, αισθανόμαστε κάποια ενόχληση που συχνά επιφέρουν οι περιορισμοί του είδους, διότι συνεπάγουν ορισμένους κανόνες κάνουν τον κάθε καλλιτέχνη που κάνει κάτι προσωπικό να απέχει. Αυτοί, λοιπόν, αγκαλιάζονται από το ακροατήριο, επειδή αυτοπροσδιορίζονται με εκείνους που ορίζουν «πρότυπα». Προκειμένου να μεταδώσεις τη δική σου δύναμη σκέψης, πρέπει να εμπιστευτείς τη διαίσθησή σου να δημιουργήσεις κάτι πραγματικά προσωπικό, κάτι σημαντικό για τον εαυτό σου, οπότε δεν νομίζω ότι είναι δυνατόν να επιτευχθεί ακολουθώντας τα βήματα κάποιου άλλου. Αυτό που ακούτε στο “Vaitojimas” είναι χρόνια εμπειρίας, έμπνευσης, πράγματα που αγκαλιάζουμε στη δημιουργικότητα, τη ζωή, τη μουσική, τον πολιτισμό ή οτιδήποτε άλλο προέρχεται από τον εαυτό μας και το περιβάλλον μας. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τη δημιουργικότητα ως τέτοια και το τι σημαίνει η βαριά μουσική για εμάς. Νομίζω ότι έχουμε περάσει τις εποχές που κάποιοι ορισμοί του είδους είναι κυρίως βασισμένοι στον ήχο, τώρα είναι περισσότερο για τη δημιουργική προσέγγιση, τη στάση, την πρόθεση πίσω από την τέχνη.

Erdve-2018b

Λοιπόν, ποιες είναι οι επιρροές για τους Erdve κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων του “Vaitojimas”;

Έχουμε σίγουρα ένα πολύ ευρύ πεδίο εμπνευσμένο από μια μεγάλη ποικιλία καλλιτεχνών και κοινοτήτων. Υποθέτω ότι βρίσκουμε πολλούς μη συμβατικούς/πειραματικούς καλλιτέχνες που έχουν μια δική τους ταυτότητα για να είναι οι πιο εμπνευσμένοι. Αυτό περιλαμβάνει την παραγωγή τέτοιων κοινοτήτων, όπως οι δισκογραφικές εταιρίες Neurot, Hydrahead, Denovali που είχαν πολλά σπουδαία πειραματικά, avant-garde, metal, hardcore αρχεία που ξεχωρίζουν πραγματικά. Με συγκροτήματα όπως οι Neusosis, ISIS, Old Man Gloom, Sumac, Celeste, Tesa, Botch, Knut και πολλοί άλλοι, διαπιστώνουμε ότι η ένταση και η δημιουργική προσέγγιση αυτών των καλλιτεχνών είναι εξαιρετικά επιζήμια σε πολλά επίπεδα. Αυτές δεν είναι μόνο βαριές μπάντες, αλλά και μπάντες που μοιράζονται την παρόμοια στάση απέναντι στη δημιουργικότητα όπως οι Swans, The Necks, Kilimanjaro Darkjazz Ensemble, και πολλά ονόματα του electronic/noise/ambient ήχου. Υπάρχουν τόσα πολλά σπουδαία πράγματα στη μουσική και την τέχνη γενικά που είναι αδύνατο να μην εμπνευστείς από τόσα πολλά ταλέντα εκεί έξω.

Ως συγκρότημα, τι θα λέγατε σε κάποιον αν σας ρωτούσε ποιο είδος metal παίζετε και πώς θα περιγράφατε τη μουσική σας σε αυτόν;

Θα έλεγα ότι είμαστε ένα πειραματικό hardcore συγκρότημα που εξερευνά ηχητικά τοπία σε ακραία μουσικά είδη για να μεταδώσει ένα συγκεκριμένο συναίσθημα. Είναι σαν ζωγράφος, ο οποίος χρησιμοποιεί όλη την παλέτα χρωμάτων για να ζωγραφίσει ένα συγκεκριμένο οπτικό στοιχείο που εμφανίστηκε στο μυαλό του. Αντιλαμβανόμαστε όλους τους ήχους, τη μουσική, κάνοντας τρόπους και τεχνικές όπως αυτό το είδος της παλέτας χρωμάτων. Ίσως να το ξεκαθαρίσουμε, είμαστε εμπνευσμένοι από τα πράγματα που βρίσκουμε καλύτερα και από αυτά που μας αρέσουν περισσότερο από πολλά είδη. Εγώ, ως songwriter, αγαπώ πραγματικά μια ορισμένη ένταση από black metal, θαυμάζω τα απροσδόκητα χαοτικά κομμάτια στη σκληρή μουσική, τα πολύ αργά βαρύτατα θραύσματα sludge/doom, αυτοσχεδιαστικές εντατικές συσσωρεύσεις experimental improv-jazz κλπ. Ενοοώ ότι υπάρχουν τόσα πράγματα που θαυμάζουμε που θα ήταν αδύνατο να κολλήσουμε σε ένα είδος. Το είδος και το στυλ χρησιμοποιούνται για τον ορισμό μιας συγκεκριμένης υποκουλτούρας, αλλά τώρα που οι υποκουλτούρες σχεδόν δεν υπάρχουν, οι ορισμοί του είδους δεν έχουν αρκετούς αφοσιωμένους ανθρώπους με τους οποίους θα μπορούσαν να ταυτιστούν.

Βλέπω ότι οι ηχογραφήσεις έγιναν από το συγκρότημα, έτσι υποθέτω ότι αυτό ήταν υπεύθυνο και για την παραγωγή. Πόσο δύσκολο ήταν να επιτευχθεί αυτό;

Ναι αυτό είναι σωστό. Είμαστε συνηθισμένοι να κάνουμε τα πάντα μόνοι μας, εδώ και πολλά χρόνια με τις άλλες μπάντες μας, αφού δεν υπάρχουν πολλά στούντιο κοντά που θα βλέπαμε να είναι κατάλληλα για τον ήχο μας. Προτιμούμε να ελέγχουμε τα πάντα σύμφωνα με το όραμά μας και κάνοντας τα πάντα μόνοι μας έχει τα οφέλη του. Φυσικά, θα ήταν σπουδαίο να έχεις έναν επαγγελματία για να δουλέψει στο αρχείο σου, αλλά πιστεύω ότι η παραγωγή των συγκροτημάτων πρέπει να έχει και τη δική της «προσωπικότητα». Πολλοί μεγάλοι παραγωγοί έχουν κάποιο συγκεκριμένο ήχο που ισχύει για όλα τα άλμπουμ, γι ‘αυτό θα θέλαμε να παραμείνουμε υπεύθυνοι όχι μόνο για την ίδια τη μουσική, αλλά και για τον ήχο. Κατά τη γνώμη μου, είναι πολύ εύκολο να αλλάξεις ολόκληρη την ατμόσφαιρα του δίσκου απλά χρησιμοποιώντας διαφορετικό ενισχυτή ή επιλέγοντας διαφορετική ισορροπία κιθάρων και μπάσου, ακόμη και μια μικρή αλλαγή στις στάθμες μπάσων μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την επίθεση ολόκληρου του τμήματος μέσα στο τραγούδι. Βασίζεται σε ένα συναίσθημα ενώ ακούμε κάτι και όχι στην τεχνική θεωρία του τι ακούγεται καλό.

Τι σημαίνει “Vaitojimas” και πώς συνδέεται αυτή η λέξη με το μπροστινό εξώφυλλο;

“Vaitojimas” σημαίνει γκρίνια, στο πλαίσιο μας είναι αυτό το είδος της γκρίνιας που συχνά οι ασθενείς κάνουν σε νοσηλευτικά ιδρύματα, κουνώντας τα κεφάλια τους μπροστά και πίσω όλη την ώρα. Αν παρακολουθήσεις τα πρώτα λεπτά του ντοκιμαντέρ “Bulgarian Abandoned Children’’ στο Youtube, θα δείς τι εννοώ. Είναι μια πολύ περίεργη χειρονομία που αναπτύσσουν οι ασθενείς με ψυχικές ασθένειες, ακόμη και αν δεν είναι σε συγκεκριμένη κατάσταση για ένα τέτοιο σύμπτωμα, τελικά αναπτύσσουν αυτό ως αποτέλεσμα αυτού του περιβάλλοντος και της φαρμακευτικής αγωγής. Το μπροστινό εξώφυλλο είναι μια εικόνα ενός λαιμού βοοειδών που αποψύχεται στο νερό, μπορείτε σχεδόν να δείτε τις φωνητικές χορδές που είναι μια άμεση αναφορά για τη λέξη «γκρίνια».

Ποιο είναι το στιχουργικό περιεχόμενο των Erdve και του “Vaitojimas”;

Εννοιολογικά, το άλμπουμ ως σύνολο είναι μια ζοφερή εικόνα της ανηθικότητας ως αναπόφευκτο μέρος του περιβάλλοντός μας. Οι στίχοι του “Vaitojimas” είναι μια γραφική απεικόνιση μέσα από τις έννοιες της ενδοοικογενειακής βίας, της κατάχρησης ουσιών, του εγκλήματος, της απάνθρωπης συμπεριφοράς, της σεξουαλικότητας, της θρησκείας και πολλά άλλα πράγματα που βρίσκουμε προσωπικά τρομακτικά ή κάπως ανησυχητικά. Η ιδέα είναι δομημένη για να βοηθήσει έναν να προβληματιστεί για τον εαυτό του, όπως σε σχέση με τη διασύνδεση με τον έξω κόσμο. Επιλέγοντας να δείς και να αναγνωρίσεις πράγματα που σε βοηθούν να αγαπάς τα δικά σου πράγματα στη ζωή ή να σε βοηθήσει να καταλάβεις τι είναι ουσιαστικά σημαντικό για εσένα. Αυτό μπορεί να ακούγεται συγκεχυμένο, οπότε για να το θέσουμε απλά, πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι χάνουν τη συγκέντρωσή τους πολύ εύκολα και πνίγονται στα καθημερινά τους προβλήματα, τη δουλειά, τις σχέσεις κλπ. Μέχρι να πάρουν αυτές τις σύντομες στιγμές σαφήνειας, για παράδειγμα, όταν χάσουν κάποιον που αγαπάνε, ή αν κάτι φοβερό συμβαίνει κοντά. Τώρα ζούμε σε μια απίστευτα γρήγορη ροή άχρηστων πληροφοριών, στις οποίες είναι πολύ εύκολο να χαθείς. Μόνο με το να προβληματιστείς για τον εαυτό σου και για το πώς η ζωή σου διασυνδέεται με όλα όσα σε περιβάλλουν, τότε μπορείς πραγματικά να βρείς έναν τρόπο να εκπληρώσεις τη ζωή.

Erdve-2018c

Επιλέγοντας να γράψεις στίχους στη δική σου γλώσσα, μπορεί να είναι λίγο μειονέκτημα για εσένα. Γιατί υιοθετήσατε τη γλώσσα σας για να διαμορφώσετε τους στίχους σας και δεν επιλέξατε να τους γράψετε στα αγγλικά;

Επιλέγουμε να οικοδομήσουμε την αφήγησή μας χρησιμοποιώντας τη μητρική μας γλώσσα, επειδή πιστεύουμε ακράδαντα ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να μεταδώσουμε με ειλικρίνεια τις ιδέες όσο το δυνατόν ακριβέστερα. Μας ενδιαφέρει πολύ το περιβάλλον μας ως μέρος της επιρροής μας και το αγκαλιάζουμε αυτό. Ακόμα κι αν η γραφή στα αγγλικά δεν θα ήταν απολύτως πρόβλημα για εμάς, απλά δεν αισθάνεται φυσιολογικά, σαν να προσπαθούσαμε να είμαστε άλλοι. Επίσης, πιστεύω ότι είναι ένας τρόπος να δημιουργήσεις τη δική σου ταυτότητα ως καλλιτέχνης.

Πρόκειται να παρουσιάσετε κάποια shows ή να υπάρξουν περιοδείες για την υποστήριξη του “Vaitojimas”;

Προς το παρόν έχουμε μόνο λίγες τοπικές παραστάσεις, αλλά ψάχνουμε για δυνατότητες. Ο χρόνος θα πει, αλλά ελπίζουμε ότι μπορούμε να βγούμε σε περιοδεία σύντομα.

Σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου και εύχομαι το καλύτερο για τις μουσικές σας προσπάθειες και την προσωπική σας ζωή. Άφησε ένα μήνυμα που θέλεις, στους αναγνώστες μας εδώ.

Κανένα πρόβλημα! Απλά ήθελα να σας ενημερώσω ότι είμαστε πολύ πρόθυμοι να λάβουμε ανατροφοδότηση από τους ακροατές, γι ‘αυτό παρακαλώ, αν μπορείτε απλά να έρθετε σε επαφή μαζί μας με τις σκέψεις σας για το άλμπουμ.

Δημήτρης Σταύρος
Μετάφραση: Πέτρος Μυστικός

https://www.facebook.com/erdvelt/
https://erdvesom.bandcamp.com

Band Members:
Vaidotas – Κιθάρες, Φωνητικά
Kristijonas – Κιθάρες
Valdas – Τύμπανα
Krizas – Μπάσο

Discography
Vaitojimas
, 2018

Greekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X