Συνεντεύξεις

Ethernity

Οι Ethernity μας έρχονται από το Vedrin του Βελγίου και κινούνται στον χώρο του progressive/power metal. Πρόσφατα κυκλοφόρησαν τον τρίτο δίσκο τους με τίτλο “The Human Race Extinction”. Αυτό ως γεγονός στάθηκε αρκετό ώστε να συνομιλήσουμε με τον drummer της μπάντας, Nicolas Spreutels, σχετικά με το νέο τους πόνημα.

Χαιρετίσματα από την Ελλάδα. Είμαι ο Χάρης από το Greek Rebels. Πώς είσαι;

Γεια σου από το Βέλγιο. Είμαι ο Nicolas. Είμαι καλά, ευχαριστώ.

Αρχικά, θέλω να σας συγχαρώ για το καινούριο album “The Human Race Extinction”. Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι περιλαμβάνεται ήδη στο top-20 μου για τη χρονιά.

Ευχαριστούμε πολύ, σημαίνει πολλά για εμάς. Ελπίζω να μείνουμε εκεί.

Δώσε μας μερικές πληροφορίες για τους Ethernity. Πώς ξεκίνησε το συγκρότημα;

Ξεκινήσαμε πριν 18 χρόνια, όταν ήμασταν ακόμα έφηβοι. Μεγαλώσαμε σε μια οικογένεια όπου οι γονείς μας έπαιζαν σε ένα hard rock συγκρότημα. Η μουσική πάντα ήταν μεγάλο θέμα στην οικογένειά μας. Έτσι μεγάλωσε ο ιός μέσα μας και κάποια στιγμή θέλαμε να αγοράσουμε κι εμείς μουσικά όργανα. Αδέρφια και ξαδέρφια καταλήξαμε να προβάρουμε σε ένα γκαράζ και όλα ξεκίνησαν από εκεί. Ζητήσαμε από μερικούς φίλους να παίξουν μαζί μας και πήγαμε σε ένα μουσικό σχολείο στην πόλη μας, το Rock’s Cool. Βρήκαμε την τραγουδίστρια εκεί και μετά από μερικά χρόνια ετοιμάσαμε τα πρώτα μας demo. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Δώσαμε μερικές τοπικές συναυλίες και χρόνο με το χρόνο εξελιχθήκαμε και μας πρότειναν να μοιραστούμε τη σκηνή με μερικές φοβερές μπάντες. Το 2013, πήραμε τα πράγματα πιο σοβαρά και ηχογραφήσαμε το πρώτο πραγματικό μας album το οποίο πήρε μερικές καλές κριτικές, μας εντόπισε η AFM Records και έτσι φτάσαμε στο σήμερα.

Ποια είναι η ανταπόκριση μέχρι στιγμής από Τύπο και οπαδούς;

Για τους περισσότερους, είναι φοβερή. Φυσικά, με τη νέα εταιρεία, πήραμε μεγαλύτερη προβολή και περισσότερες προβολές στα video μας, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πιο πολλά trolls και κακές κριτικές από τον Τύπο. Αλλά τις περισσότερες φορές, το album έχει πολύ καλή ανταπόκριση και είμαστε πολύ χαρούμενοι. Στο μόνο που συμφωνούν όλοι είναι ότι έχει μεγάλη διάρκεια.

Ας μιλήσουμε και για το album. Πού έγιναν οι ηχογραφήσεις και πόσο καιρό πήραν;

Το ηχογραφήσαμε στα δικά μας home studios. Έγραψα τα drums μόνος μου στο σπίτι μου, ενώ το μπάσο, κάποιες κιθάρες, πλήκτρα και φωνητικά γράφτηκαν στο σπίτι του πληκτρά μας, του Julien. Ο Francesco ηχογράφησε τις κιθάρες στο studio του στη Ρώμη. Μάθαμε πολλά τα τελευταία χρόνια, ειδικά όταν ηχογραφούσαμε το πρώτο μας album, οπότε προτιμάμε να χειριζόμαστε τις ηχογραφήσεις μόνοι μας ώστε να μη μας πιέζει ο χρόνος. Αφού έχουμε όλοι καθημερινές δουλειές, πρέπει να τα χωρίζουμε έτσι. Ξεκινήσαμε τον Μάιο του 2017 και τελειώσαμε τον Οκτώβρη. Η μίξη έγινε το Νοέμβριο από τον Simone Mularoni στα Domination Studios στο San Marino της Ιταλίας.

Πρέπει να πω ότι το τελικό αποτέλεσμα ήταν πολύ εντυπωσιακό και γεμάτο επαγγελματισμό. Πιστεύεις ότι είναι το καλύτερό σας μέχρι τώρα;

Ευχαριστώ πολύ. Δουλέψαμε και πιέσαμε τους εαυτούς μας πολύ για να κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Δώσαμε βάση στην κάθε λεπτομέρεια που πρόκυπτε. Φυσικά, σε κάθε album μαθαίνουμε καινούρια πράγματα και θα κάνουμε συγκεκριμένα πράγματα καλύτερα την επόμενη φορά, αλλά για την ώρα είναι η καλύτερη δουλειά μας σε θέματα παραγωγής, απόδοσης και σύνθεσης.

Όταν διάβασα στην αρχή ότι είστε ένα female-fronted progressive/powermetal συγκρότημα, δεν το κρύβω ότι πήρα προφυλάξεις επειδή τα τελευταία χρόνια όλο αυτό το είδος ξεκίνησε να γίνεται επαναλαμβανόμενο, κυρίως λόγω της παραπανίσιας χρήσης συμφωνικών και οπερετικών μερών. Πιστεύω ότι το “The Human Race Extinction” κατάφερε να ακούγεται τόσο σινεματικό όσο και φρέσκο χωρίς να κάνει χρήση των συνηθισμένων τακτικών του symphonicmetal. Ποια είναι η άποψή σου; Νομίζεις ότι το ηχογραφήσατε με έναν κάπως παλιομοδίτικο τρόπο;

Συμφωνώ απόλυτα! Ξέρουμε ότι σαν μία female-fronted μπάντα ανήκουμε σε μία συγκεκριμένη κατηγορία αλλά από την αρχή προσπαθούσαμε να ακουστούμε διαφορετικοί από τις συμφωνικές και αγγελικές/οπερετικές φωνές. Για να πάμε κόντρα σε αυτό ακόμα πιο πολύ, σε αυτό το album αποφασίσαμε να ξεφορτωθούμε σχεδόν όλα τα μέρη ορχήστρας. Τα κρατήσαμε μόνο όταν πραγματικά εξυπηρετούσαν τη μουσική. Θέλαμε να κάνουμε κάτι πιο φρέσκο και ναι, πιο σινεματικό αλλά πάντα προσπαθώντας να πούμε μια ιστορία με τη μουσική.

Ποιες είναι οι βασικές επιρροές του album; Εκτός των Evergrey και SymphonyX που νομίζω είναι προφανείς.

Αλήθεια; Δε μας αρέσουν καν αυτές οι μπάντες. Όχι, πλάκα κάνω. Έχουμε διαφορετικά γούστα μεταξύ μας, αλλά αυτές είναι οι πιο κοινές. Μερικοί από εμάς γουστάρουμε μοντέρνες progressiveμπάντες όπως Tesseract και Periphery. Θα το προσέξεις σε συγκεκριμένα rhythm sections. Εκτός των μουσικών επιρροών, νομίζω ότι η ιστορία του albumσυνείσφερε στο πως ακούγεται.

Το “The Human Race Extinction” είναι βασισμένο σε μία δυστοπική, αποκαλυπτική ιστορία. Δεν έχω τους στίχους, αλλά απ’ ότι άκουσα νομίζω ότι έχει να κάνει με τη μάχη της ανθρωπότητας ενάντια των μηχανών. Θα ήθελες να μοιραστείς μερικές πληροφορίες σχετικά με τη βασική πλοκή;

Θέλαμε να ξεφύγουμε από θέματα που χρησιμοποιούσαμε πάντα στο παρελθόν, όπως άγγελοι και δαίμονες, καλό και κακό και λοιπά. Θέλαμε να πάμε σε ένα πιο μοντέρνο στυλ και να αλλάξουμε την εικόνα μας σε κάτι πιο φουτουριστικό. Έψαχνα για το πώς στο καλό θα κατάφερνα να βρω περισσότερα από δέκα φουτουριστικά θέματα για ένα album. Οπότε αποφασίσαμε να γράψουμε μία ενιαία ιστορία η οποία θα μπορούσε να χωριστεί σε κεφάλαια/τραγούδια. Αυτή είναι μία τυπική sci-fi ιστορία. Μερικά ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης κατέστρεψαν το μεγαλύτερο μέρος της ανθρωπότητας και εγκαταστάθηκαν στη Γη για να ζήσουν εκεί. Μερικοί επιζήσαντες κρύβονται υπόγεια τρομαγμένοι. Μία από αυτούς, η Jodie, ξεκινάει μια επανάσταση ενάντια των μηχανών. Σχεδόν πεθαίνει ώσπου ένα droid με κάποια μορφή συνείδησης ενώνεται μαζί της για να τη σώσει και γίνεται το τέλειο όπλο για να νικήσει τον εχθρό και να πάρει πίσω τον πλανήτη μας.

Ας πάμε τώρα στο tracklist. Όπως έγραψα στην κριτική μου, ο ακροατής δεν θα βρει κάποιο κομμάτι καλύτερο από ένα άλλο. Κάθε ένα ξεχωρίζει από μόνο του, κάνοντάς το ένα πλήρως ισορροπημένο δίσκο. Ήταν αυτή η αρχική σας ιδέα για τα κομμάτια, ή θέλατε απλά να εξυπηρετούν την ιστορία;

Ευχαριστώ! Ο πληκτράς μας γράφει τα περισσότερα τραγούδια και πάντα προσπαθεί να κάνει κάθε τραγούδι να σταθεί από μόνο του. Αυτή τη φορά ήταν λίγο διαφορετικό λόγω της ιστορίας. Είχαμε τους τίτλους από την αρχή και μια ιδέα για το τι θα ήταν κάθε κομμάτι στην ιστορία. Έπαιρνε κατά καιρούς το κεφάλαιο που τον ενέπνεε περισσότερο και το έβαζε στη μουσική. Όλο αυτό ενώ είχε στο μυαλό του ότι κάθε τραγούδι θα έπρεπε να έχει την δική του ταυτότητα.

Ο κύριος λόγος που πραγματικά απόλαυσα το “The Human Race Extinction” είναι επειδή, βασικά, έχουμε να κάνουμε με ένα album γεμάτο από την ’90s αισθητική, αν καταλαβαίνεις τι θέλω να πω. Από τις power metal μελωδίες της κιθάρας, στα πλήκτρα. Ένα γεγονός που δεν μπορεί να κρυφτεί μέσα στη μοντέρνα προσέγγιση της παραγωγής και της μίξης. Πώς το βλέπεις αυτό σαν δημιουργός; Πιστεύεις ότι έχει υποσυνείδητα 90’s ρίζες;

Φυσικά είναι όλα εκεί. Έχουμε πιο μοντέρνους ήχους και προσέγγιση αλλά το κύριο θεμέλιο είναι ακόμα το powermetalμε το οποίο μεγαλώσαμε στα ’90sκαι αρχές του 2000. Catchy μελωδικές φωνητικές γραμμές, sing-along ρεφρέν και μεσαίο μέρος με solo κιθάρας/πλήκτρων. Αλλά από την άλλη πλευρά, νομίζω ότι έχουμε απομακρυνθεί από το cheesy power metal περιλαμβάνοντας σκοτεινότερες μελωδίες, μερικές φορές λίγο prog, djent riffsκαι ηλεκτρονικούς ήχους εδώ κι εκεί. Είναι κάτι σαν μείγμα. Για μερικά άτομα η μουσική μας μπορεί να ηχεί λίγο περίπλοκη και μερικές φορές χρειάζεται να ακουστεί αρκετές φορές, αλλά ο κύριος στόχος μας είναι μείνουμε προσβάσιμοι και να κάνουμε απολαυστικά τραγούδια που μπορούν αποδοθούν ζωντανά με τέτοιο τρόπο ώστε το κοινό να τραγουδάει και να κάνει headbanging.

Πώς δουλεύουν οι Ethernity στο studio; Υπάρχει κάποιος εγκέφαλος πίσω από τη μουσική και τους στίχους ή συνεργάζεστε σαν ομάδα;

Στο studio ο αδερφός μου ο Julien(πλήκτρα), ο Francesco (κιθάρες) κι εγώ κάνουμε την παραγωγή και ηχογραφούμε όλο το συγκρότημα. Όσο για τη διαδικασία σύνθεσης, ο Julien αναλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος. Μερικές φορές γράφω κι εγώ ένα-δυο κομμάτια, αλλά σε αυτό έγραψα μόνο λίγα riffs. Ο Francesco ήρθε όταν όλα τα τραγούδια είχαν σχεδόν τελειώσει οπότε είχε χρόνο μόνο να συνεισφέρει με λίγα riffs. Όταν γράφεται ένα τραγούδι, τις περισσότερες φορές το δοκιμάζουμε στο προβάδικό μας για να δούμε αν κάτι δεν δουλεύει καλά. Για το επόμενο album θα δούμε πως θα πάει, αλλά θα θέλαμε να μοιράσουμε τα τραγούδια μεταξύ των τριών μας.

Το artwork του album είναι τρομερό. Ποιος είναι ο καλλιτέχνης πίσω από το εκπληκτικό εξώφυλλο; Από πού πήρατε την έμπνευση γι’ αυτό;

Ευχαριστώ πολύ, εγώ το έφτιαξα. Είμαι και γραφίστας. Για το εξώφυλλο ήθελα να εικονογραφήσω τον κύριο χαρακτήρα της ιστορίας, Jodie, την αρχηγό της επανάστασης την ώρα που αναβιώνει από μηχανικά μέρη. Αυτό βασικά είναι το τραγούδι The Prototype”. Θα πρέπει να πάρει κανείς το albumσε φυσική μορφή επειδή όλο το πακέτο είναι γεμάτο με εικόνες σαν αυτή. Επίσης ο Julien και ο François είναι γραφίστες. Για το booklet, ο François ζωγράφισε με το χέρι κάποια τραγούδια και ο Julien έφτιαξε το σχέδιο με τους στίχους. Είναι πραγματικά πολύ καλή δουλειά, όλα έχουν εικονογραφηθεί για να αντανακλούν το conceptτου album. Είμαστε πολύ περήφανοι γι’ αυτό, αφού το φτιάξαμε εμείς και πιστεύουμε ότι είναι ένα σούπερ τελικό προϊόν.

Το “The Human Race Extinction”, όπως προείπα, έχει ένα φουτουριστικό, σχεδόν σινεματικό χαρακτήρα. Πιστεύεις ότι έτσι πρέπει να ακούγεται το progressive metal σήμερα;

Κατά κάποιο τρόπο, ναι. Δεν είμαστε 100% progressive. Πιστεύω ότι άλλες μπάντες μπορεί να αντιπροσωπεύουν αυτό το στυλ καλύτερα από εμάς. Η βάση της μουσικής μας είναι πολύ απλή αλλά μας αρέσει να την πειράζουμε. Αλλά για να απαντήσω στην ερώτησή σου, ναι. Δυνατή παραγωγή, βαριές κιθάρες μα πάντα με μία catchyφωνητική μελωδία από πάνω. Νομίζω πως ο κόσμος δεν πρέπει να φοβάται να κλέβει ήχους από άλλου τύπου μουσικές για να το κάνει πιο ενδιαφέρον. Δοκιμάσαμε μερικούς ηλεκτρονικούς ήχους αλλά πιστεύω ότι θα ψάξουμε αυτό το θέμα περισσότερο στο μέλλον.

Οι Ethernity είναι ένα από τα πολλά female-fronted metal συγκροτήματα εκεί έξω. Ποιος είναι ο κύριος λόγος που αυτό το είδος έγινε τόσο επιτυχημένο αυτόν τον καιρό; Αυτή η επιτυχία επηρέασε την αναγνώρισή σας;

Δεν ξέρω πραγματικά. Για να είμαι ειλικρινής, και μπορεί να ακούγεται παράξενα, αλλά ποτέ δεν ταυτιστήκαμε με τις  female-fronted μπάντες. Νομίζω ότι μπορείς να ακούσεις ξεκάθαρα στη μουσική μας ότι ακόμα και οι φωνητικές γραμμές θα μπορούσαν να αποδοθούν από άντρα σε αυτό το στυλ μουσικής. Έχουμε μία κοπέλα πίσω από το μικρόφωνο αλλά ποτέ δεν επηρέασε την διαδικασία σύνθεσης. Πάντα μέναμε στις επιρροές μας και στο πώς η μουσική μας πρέπει να ηχεί. Επίσης, η τραγουδίστρια μας δεν είχε την τυπική αγγελική/οπερετική φωνή. Δεν θέλω να κάνω γενίκευση, αλλά η επιτυχία αυτών των συγκροτημάτων είναι μία εύκολη συνταγή: βάλε μια όμορφη κοπέλα στο μέση μερικών μακρυμάλληδων Vikings και έχεις αυτό που θες. Και αυτό κάποιες φορές λειτουργεί παρά την έλλειψη ποιότητας. Είναι λυπηρό, αλλά έτσι είναι το marketing. Μερικές μπάντες είναι πραγματικά καλές αλλά είναι μία κορεσμένη αγορά κατά την άποψή μου. Ξέρω ότι ο κόσμος έχει την ανάγκη να κατηγοριοποιεί τα πάντα οπότε το καταλαβαίνω αν μπαίνουμε σε αυτή την κατηγορία. Τώρα, είναι το female-fronted ένα στυλ; Είναι όλα τα υπόλοιπα male-fronted metal λοιπόν; Οπότε οι Iron Maiden και οι Cannibal Corpse είναι το ίδιο στυλ. Δε νομίζω. Άρα οι Within Temptation και οι Arch Enemy δεν πρέπει να μπαίνουν στην ίδια κατηγορία. Νομίζω ότι είμαστε μία progressive power metal μπάντα ή όπως θες να το πεις, αλλά ο όρος female δεν ορίζει τη μουσική μας. Μέχρι τώρα, ποτέ δεν μας επηρέασε πραγματικά. Έχουμε πάρει προσφορές για διαφορετικού τύπου διοργανώσεις και όταν ανεβαίνουμε στη σκηνή όλοι καταλαβαίνουν ότι είμαστε κάτι διαφορετικό απ’ ότι περίμεναν και έτσι αποκτούμε τη δική μας προσωπικότητα.

Κατά την διάρκεια της μικρής καριέρας σας, καταφέρατε να μοιραστείτε τη σκηνή με πολλές καταξιωμένες μπάντες, παίρνοντας μεγαλύτερες εμπειρίες. Παρόλα αυτά, πόσο δύσκολο ή εύκολο είναι για τους Ethernity να περάσουν από τις studio ηχογραφήσεις στις συναυλίες χωρίς να χάσουν χωρίς να χάσουν τη μαγεία και την ατμόσφαιρα;

Το studioκαι το live είναι εντελώς διαφορετικά. Στο studio αφήνεις τη δημιουργικότητά σου να κυλήσει και μετά δουλεύεις σκληρά για να αποδόσεις τις ιδέες σου στο τελικό προϊόν που θα ακούσει ο ακροατής. Μου αρέσει πολύ. Στο live, είσαι για να παρουσιάσεις όλη τη σκληρή δουλειά σου από μια άλλη οπτική γωνία και πρέπει να κερδίσεις τον κόσμο αμέσως. Αυτό μοιάζει περισσότερο με το να μοιράζεσαι κάτι και υποτίθεται πως πρέπει να περνάς καλά κάνοντάς το. Οπότε στην τελική, δε νομίζω ότι είναι δύσκολο για εμάς αν και είναι δύο τελείως διαφορετικές περιπτώσεις. Μερικές φορές η κατάσταση στα live δεν είναι καλή, αλλά αν είσαι περήφανος και σίγουρος και σου αρέσει αυτό που κάνεις, η μαγεία θα υπάρξει. Ο κόσμος θα νιώσει αν το γουστάρεις και αν είσαι παθιασμένος.

Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια του συγκροτήματος; Έχετε επιπλέον υλικό για να δουλέψετε;

Ο κύριος στόχος μας είναι να κλείσουμε συναυλίες για την επόμενη χρονιά. Πρέπει να παρουσιάσουμε τα τραγούδια ζωντανά τώρα. Νέο υλικό δεν υπάρχει, το χρησιμοποιήσαμε όλο για το album. Όπως πάντα, όταν ολοκληρώνουμε ένα δίσκο, έχουμε ήδη στο μυαλό μας την κατεύθυνση που θέλουμε να πάρουμε στο επόμενο. Έχει κυκλοφορήσει εδώ και λιγότερο από ένα μήνα και οι πρώτες ιδέες έρχονται ήδη.

Μία τελευταία ερώτηση. Συνήθως, η τρίτη κυκλοφορία ενός συγκροτήματος αποδεικνύεται η πιο κρίσιμη. Εννοώ ότι είτε θα ξεπεράσει τα σύνορα του underground και θα πάει σε κάτι μεγαλύτερο ή θα κινδυνέψει να εξαφανιστεί για τα καλά. Προσωπικά, πιστεύω ότι αυτό είναι το βήμα μπροστά για εσάς. Παρόλα αυτά, σκέφτηκες ποτέ ότι με αυτό το album έχετε ανεβάσει τις απαιτήσεις για το μέλλον;

Ωχ, τώρα έχουμε μεγαλύτερη πίεση! Σοβαρά όμως, πάντα μαθαίνουμε από το προηγούμενο, βλέπουμε πως λειτουργούν τα τραγούδια ζωντανά και βγάζουμε συμπεράσματα. Με αυτό το album, έχουμε ήδη συστηθεί σε ένα μεγαλύτερο κοινό και πάει καλά μέχρι τώρα. Θα δούμε τι θα φέρει το μέλλον, αλλά για εμένα μόνο καλύτερο μπορεί να είναι. Σίγουρα σκεφτόμαστε περισσότερο το τι θα κάνουμε στο επόμενο, αλλά από την άλλη πρέπει να το διασκεδάζουμε και να μείνουμε πιστοί στους εαυτούς μας.

Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου κι ελπίζω να ακούσουμε νέα σας σύντομα. Κλείσε τη συνέντευξη όπως επιθυμείς.

Ευχαριστώ για τη συνέντευξη Χάρη, ήταν ευχαρίστησή μου. Ελπίζω να μπορέσουμε να έρθουμε σύντομα στην Ελλάδα για να μοιραστούμε τη μουσική μας μαζί σας.

Χάρης Μπελαδάκης
Μετάφραση: Γιώργος Τερζάκης

http://www.ethernity.be/
https://www.facebook.com/ethernityband
https://www.reverbnation.com/ethernity
https://www.youtube.com/user/ethernityofficial

Band Members
Julie Colin – Φωνητικά
Nicolas Spreutels – Τύμπανα
Julien Spreutels – Πλήκτρα
François Spreutels – Μπάσο
Francesco Mattei – Κιθάρες
Thomas Henry – Κιθάρες

Discography
The Journey, 2006
Obscure Illusions, 2015
The Human Race Extinction, 2018

Tatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X