Συνεντεύξεις

Solstice

Solstice. Ένα συγκρότημα που φέρει τον τίτλο του CULT για την μουσική μας και όχι άδικα. Πέρασαν από χίλια κύματα αλλά τελικά ο νέος τους καταπληκτικός δίσκος είναι εδώ! Δεν μπορούσα να μην μιλήσω με τον τραγουδιστή τους Paul Kearns, ο οποίος ήταν λαλίστατος. Διαβάστε τι είχε να μου πει!

Paul, καλώς ήρθες στο περιοδικό μας. Συγχαρητήρια για τον φοβερό σαν νέο δίσκο. Υποθέτω πως η ερώτηση του ενός εκατομμυρίου είναι γιατί πήρε ΤΟΣΟ πολύ καιρό για να βγάλετε έναν δίσκο; Ξέρω πως η μπάντα ήταν ενεργή με διάφορες κυκλοφορίες αλλά σοβαρά τώρα – ο προηγούμενος πλήρης δίσκος σας βγήκε το 1998!

Σε ευχαριστώ πολύ Μιχάλη. Χαίρομαι που ο δίσκος μας σου άρεσε τόπο πολύ. Είναι πραγματικά ευχάριστο να βλέπεις πως παρότι πέρασαν τόσα πολλά χρόνια χωρίς έναν δίσκο να ακολουθεί το “New Dark Age” όταν αυτός κυκλοφορεί λαμβάνεται σαν άξιος συνεχιστής.  Γιατί μας πήρε τόσο καιρό; Ω φίλε μου… Από πού να ξεκινήσω (γέλια). Βασικά μου είναι αδύνατο να κάτσω και να σου τα πω όλα… Σκέψου πως όταν εγώ μπήκα στο συγκρότημα το 2011 ήδη είχαν περάσει δέκα και χρόνια από την περασμένη κυκλοφορία μας!

Όσοι λοιπόν ξέρουν τους Solstice ξέρουν πως είναι το συγκρότημα του Rich Walker. Δεν λέω φυσικά ότι όλοι εμείς οι υπόλοιποι είμαστε πιόνια χωρίς αξία αλλά η κοινή λογική λέει πως το μοναδικό αρχικό μέλος και ιδρυτής τους σχήματος είναι και ο βασικός συντελεστής. Σχεδόν όλη η μουσική έρχεται από αυτόν και πίστεψε με του παίρνει πάρα, μα πάρα, πολύ καιρό να ολοκληρώσει ένα τραγούδι. Είναι παρανοϊκά αργός και φοβερά μεθοδικός. Ακόμα και από το 2011 είχαμε γράψει τα κομμάτια που μπήκαν στο “Deaths Crown Is Victory” το 2013 και τώρα τα κομμάτια του “White Horse Hill” και αυτό έγινε στην περίοδο που το σχήμα είχε το πιο σταθερό line up σε σχέση με το πόσα έχουν περάσει στο παρελθόν.

Το τι συνέβηκε από το 1998 που κυκλοφόρησε το “New Dark Age” μέχρι το 2011 που μπήκα στην μπάντα; Ακόμα και εγώ δεν τα ξέρω όλα. Πολύς χρόνος αναλώθηκε σε βλακείες αλλά και σε άτομα που δεν άξιζαν τον κόπο. Αυτά όμως είναι εικασίες από τα όσα γνωρίζω. Γενικά όμως μπορώ να σου πω πως για εμάς όλα αυτά είναι παλιά νέα, περασμένα ξεχασμένα, θέματα που χάνονται σιγά σιγά όσο περνάει ο καιρός.

ToWhite Horse Hill” κυκλοφόρησε σαν demo πίσω στο 2014. Το συμπεριλάβατε και στο demo που βγάλατε το 2016 με τρία ακόμα κομμάτια που επίσης υπάρχουν στον νέο δίσκο. Κάποιος μπορεί να πει ότι συνολικά ο νέος δίσκος περιλαμβάνει μόνο τρία νέα κομμάτια. Είναι οι εκδόσεις των παλιών κομματιών που ακούμε οι ίδιες ή τα ξαναδουλέψατε;

Σίγουρα δεν είναι πανομοιότυπα. Υπάρχουν κάποιες αλλαγές, προσθέσαμε λίγο χρώμα εδώ και εκεί στα “To Sol A Thane” και “White Horse Hill”. Και στις κιθάρες και στα φωνητικά. Οι αλλαγές είναι μικρές και μπορώ να σου πω ότι παραμείναμε πιστοί στις αρχικές εκτελέσεις. Tο “For All Days, And For None” έχει αλλάξει δραματικά σε σχέση με την παλιά του έκδοση. Μουσικά μπορώ να πω ότι είναι ένα άλλο τέρας! Διώξαμε όλες τις ονειρικές καθαρές κιθάρες, οι νέες γραμμές έχουν μεγαλύτερο βάρος. Μπορώ να πω ότι είναι λιγότερο αιθέριο και πιο πολύ συναισθηματικό. Επίσης τα φωνητικά είναι λίγο διαφορετικά. Οι μελωδίες είναι ίδιες αλλά η προσέγγιση πιο απαλή. Ένιωσα πως στην πρώτη ηχογράφηση τα φωνητικά ήταν πολύ έντονα σε σχέση με τους στοίχους που απαιτούσαν μια πιο εύθραυστη προσέγγιση και έτσι έγινε αυτή την φορά.

Ξέρω πως οι στοίχοι σας έχουν ένα βαθύτερο νόημα ριζωμένο στην αγγλική παράδοση. Μπορείς να μας πεις κάποια πράγματα για αυτούς;

Χμ… Κοίτα αυτό έχει παρουσιαστεί έτσι, σχετικά με την αγγλική παράδοση, λόγω του ότι οι Solstice είναι μια αγγλική μπάντα. Αξίζει όμως να θυμόμαστε ότι η πλειοψηφία των στίχων γράφονται από έναν Ιρλανδό που δεν έχει και τόση μεγάλη γνώση της αγγλικής παράδοσης. Οπότε δεν θέλω να πάρω εύσημα για κάτι που δεν κατέχω.

Αν, όπως μπορώ να φανταστώ, το αγγλικό και ιρλανδικό στυλ έχουν ομοιότητες όσον αφορά τους τρόπους που η παράδοσης πέρασε από γενιά σε γενιά μέσω ιστοριών / ποιημάτων τότε είναι πραγματικά πανέμορφο το να φέρουμε αυτή την ετικέτα σαν συγκρότημα. Μπορώ να σου πω πως είμαι ένας τυπικό Ιρλανδός, πάντα μου άρεσε να λέω ιστορίες! Αυτό με βοήθησε στο να γράψω στοίχους για τους Solstice. Πρέπει όμως να σου πω ότι και ο Walker είναι ένας μάγος όταν έρχεται η στιγμή να πει παλιές ιστορίες και πραγματικά με χαροποιεί το γεγονός πως μου ανέθεσε να γράψω στοίχους όταν θα μπορούσε κάλλιστα να το κάνει αυτός.

Όπως και να έχει το κεντρικό θέμα των στοίχων του άλμπουμ είναι η εποχή όπου ένας άνθρωπος κρινόταν από τις πράξεις και την στάση του και όχι από γραμμένα σενάρια με προσεκτικά επιλεγμένες λέξεις έτσι ώστε να είναι το μέγιστο αρεστός. Επίσης είναι μια γιορτή για το δικαίωμα των ανθρώπων να σηκώνουν το ανάστημα τους και να εκφέρουν την γνώμη τους καθώς και την ελεύθερη σκέψη. Εξάλλου τα δημιουργικά μυαλά είναι ο λόγος για το ότι όμορφο έφτιαξε ο άνθρωπος μέχρι σήμερα. Το να προσπαθείς να καταπιέσεις κάτι τέτοιο είναι βάρβαρο.

Που ηχογραφήθηκε το άλμπουμ;

Ηχογραφήσαμε στα Vibrations Studio στο Huddersfield κάτω από την επίβλεψη του Steve Longbottom. Έχει σχέση με την μπάντα από το 2012 που αρχίσαμε να χρησιμοποιούμε τον χώρο του για πρόβες. Όταν επεκτάθηκε στις ηχογραφήσεις φυσικά και χαρήκαμε τα τον ακολουθήσουμε. Την μίξη την έκανε ο αδερφός του Richard, Andrew στο στούντιο που δουλεύει στο Λονδίνο. Το στούντιο αυτό είναι πολύ ακριβό για εμάς. Η σχέση μας μαζί του είναι φοβερή, έβαλε τρελές ώρες από τον χρόνο του χωρίς να μας χρεώσει. Χωρίς αυτόν περιττό να σου πω ότι το άλμπουμ δεν θα γινόταν τόσο καλό!

Αν βάλεις το “New Dark Age” και το “White Horse Hill” δίπλα δίπλα, θα βρεις μεγάλες διαφορές ανάμεσα τους;

Καταρχάς τα μέλη του συγκροτήματος (γέλια). Σίγουρα δεν είμαι ο αρμόδιος να κάνω τέτοια σύγκριση. Σίγουρα το νέο άλμπουμ έχει καλύτερο ήχο. Βέβαια θα μου πεις πως το προηγούμενο βγήκε πριν 20 χρόνια, παρόλα αυτά το θεωρώ διαφορά. Ο Richard πιστεύει πως το “New Dark Age” δεν είχε την δυναμική που έχει το νέο άλμπουμ και πως τότε προσπαθούσε να βάλει πολλά ριφ. Δεν ξέρω αν συμφωνώ σε αυτό αλλά και πάλι δεν μπορώ να είμαι πλήρως αμερόληπτος.

To White Horse Hill είναι ένας νέος δίσκος και μόνο ο καιρός θα δείξει αν θα γίνει κλασσικός σαν το “New Dark Age”. Το εύχομαι πραγματικά. Δεν έχω καμία σύνδεση με αυτόν τον δίσκο πέρα από το γεγονός πως τραγουδάω τα κομμάτια του. Όμως ξέρω πως αυτά έγιναν γνωστά με τον παλιό μας τραγουδιστή και αυτό θα το σέβομαι πάντα.

Οι Solstice συνθέτουν με κάποιο κλασσικό τρόπο τα κομμάτια τους όπως πολλά συγκροτήματα;

Είμαστε πιστεύω αρκετά παραδοσιακοί. Γενικά τα κομμάτια έρχονται από τον Rich, η βάση τους τουλάχιστον και από εκεί τα δουλεύουμε. Ο Andy γράφει τα solo του, εγώ μελωδίες, ο Rick τα τύμπανα και… μετά από 20 χρόνια έχουμε έτοιμο ένα δίσκο (γέλια).

Πόσο δύσκολο είναι για έναν άνθρωπο, για έναν μουσικό, να έχει συμπαγή όραμα με τόσο μεγάλο κενό ανάμεσα σε κυκλοφορίες;

Δεν πιστεύω πως είναι και τόσο δύσκολο όταν ειδικά ξέρεις τι θες και με τι θες να σε συνδέουν. Εμείς προσωπικά το ξέρουμε πάρα πολύ καλά. Είναι σημαντικό να έχεις θέληση να υπερπηδήσεις κάθε εμπόδιο στον δρόμο. Σκέψου πως τα μέλη του συγκροτήματος είναι σκόρπια σε όλη την χώρα. Ο Andrew μένει μία ώρα και μακριά από το στούντιο ενώ εγώ μένω… στο Δουβλίνο! Εγώ έρχομαι όμως στις πρόβες μια φορά τον μήνα. Αυτά είναι τα δύσκολα θέματα πρακτικά… Προς το παρόν έχουμε επιβιώσει!

Κυκλοφορήσατε τον δίσκο σας πρώτα στο Bandcamp και μετά σε φυσική μορφή. Πως και έτσι;

Λοιπόν… γιατί όχι; Τα πάντα διαρρέουν στο διαδίκτυο με τον έναν ή τον άλλον τρόπο και θέλαμε να δώσουμε το υλικό σε όλους όσους βιάζονταν! Επίσης η φυσική μορφή παίρνει χρόνο να κατασκευαστεί… Ειδικά το βινύλιο ήθελε τον χρόνο του. Ξέρεις επειδή όλοι πλέον αγοράζουν βινύλιο και υπάρχουν λίγα εργοστάσια υπάρχει μεγάλη αναμονή! Ήμασταν τόσο χαρούμενοι που θέλαμε να δώσουμε το υλικό στους φίλους μας το συντομότερο δυνατόν!

Παρατήρησα πως είναι πολλές οι εταιρίες που έχουν αναμιχτεί στην κυκλοφορία του δίσκου. Ήταν επιλογή σας ή απλά δεν θέλατε να είστε σε μια μεγάλη εταιρία;

Ναι ήταν. Δεν είναι πως έχουμε κάποιο θέμα με τις μεγάλες εταιρίες αλλά πραγματικά δεν πιστεύουμε πως θα είχαμε κάποιο όφελος να υπογράψουμε σε μια από αυτές. Ναι ήμαστε όνομα στον χώρο μας αλλά ο χώρος αυτός δεν θα μας κάνει π.χ. να μπούμε σε κάποιο τοπ 40 ή κάτι τέτοιο. Οι μεγάλες εταιρίες είναι μηχανές που δουλεύουν για αυτόν τον σκοπό όπως καταλαβαίνεις. Πιστεύω πως μια μπάντα όπως εμείς έχουμε καλύτερη αντιμετώπιση σε μικρές εταιρίες που έχουν σαν βάση την αγάπη προς την μουσική και όχι απαραίτητα το χρήμα.

Αν για παράδειγμα ήμασταν σε μια εταιρία όπως π.χ. η Metal Blade ή Nuclear Blast και πουλάγαμε 4.000 κομμάτια θα ήμασταν ένα ακόμα σχήμα στον κατάλογο τους. Όταν μια μικρή εταιρία πουλήσει τέτοια μεγέθη σε βλέπει με άλλο μάτι μιας και είναι ένας αρκετά καλός αριθμός για αυτούς.

Πέρα όμως από αυτό θέλουμε να έχουμε τον έλεγχο στο τι συμβαίνει. Ξέρεις εμείς τα πληρώνουμε όλα από την τσέπη μας. Οπότε θέλουμε να συνεργαζόμαστε με άτομα που εμπιστευόμαστε.

Απόλαυσα το Δελτίου Τύπου στο οποίο κάνετε αναφορά σε παραγωγές τύπου “Disney Metal”. Πιστεύεις πως έχουμε φτάσει σε σημείο που η τεχνολογία έχει κάνει όλα τα συγκροτήματα να ηχούν το ίδιο;

Χμ… Δεν νομίζω πως έχει να κάνει τόσο με την τεχνολογία, έχει να κάνει με το γεγονός πως πολλοί άνθρωποι ξεχνάνε το γιατί γράφουν μουσική. Τους ενδιαφέρει να είναι σε μια μπάντα παρά το να γράφουν μουσική, αυτό πρέπει να είναι το κίνητρο σου – να γράφεις μουσική που αγαπάς. Όταν η καρδιά δεν είναι στο σωστό μέρος και το εγώ σου είναι κυρίαρχος του παιχνιδιού η μουσική σου θα είναι κενή και δεν θα λέει τίποτα στους συνανθρώπους σου.

Επίσης αναφέρετε ότι ο δίσκος έχει διάρκεια 46 λεπτά επειδή είναι γραμμένος για το πιο “αγνό και ευγενικό format που υπάρχει”. Δεν ξέρεις πόσο συμφωνώ! Πιστεύεις πως τα CD και τα MP3 έκαναν κακό στην μουσική;

Κοίτα, το κακό δεν είναι τα format αυτά καθ αυτά. Και εγώ αγοράζω φυσικά CD όποτε μπορώ και φυσικά ακούω MP3 λόγο του πόσο βολικό είναι αλλά όταν έχεις πάρει απόφαση πως η μουσική σου γράφεται για να καταλήξει σε ένα τέτοιο format κάτι δεν πάει καλά! Ναι είναι η εύκολη λύση αλλά είναι λάθος. Είναι καλά format για αυτό που προσφέρουν αλλά ως εκεί. Για μένα είναι σαν να κοιτάς κάτι πανέμορφο μέσα από γυαλιά ηλίου! Δεν μπορείς να δεις την πραγματική ομορφιά έτσι… Όταν δημιουργείς λοιπόν μουσική για ένα τέτοιο format… Τι να πω, αφήνεις πολλά πράγματα απ’ έξω.

Πιστεύεις πως η ξαφνική αγάπη για τα βινύλια έχει πέσει θέμα εκμετάλλευσης από τις εταιρίες; Οι ποιο πολλές πλέον επανακυκλοφορούν τους καταλόγους τους σε ακριβές τιμές και αμφιβάλλω το κατά πόσο πληρώνουν τα συγκροτήματα για αυτό.

Κοίτα, πραγματικά δεν ξέρω τι μπορεί να παίζει με τα δικαιώματα σε τέτοιες περιπτώσεις όμως ας μην κοροϊδευόμαστε, η μουσική βιομηχανία πάντα έτσι λειτουργούσε. Όπου εμπλέκονται χρήματα δηλαδή. Πιστεύω πως σήμερα τα συγκροτήματα είναι πιο ενήμερα όσον αφορά το τι πρέπει να προσέχουν σε συμβόλαια. Πιστεύω πως ο κόσμος είναι ο μεγάλος χαμένος μιας και οι εταιρίες εκμεταλλεύονται την αγάπη του για μουσική. Πραγματικά οι τιμές για ότι θεωρείτε σπάνιο είναι τρελές!

Δεν θυμάμαι τον αριθμό αλλά πριν λίγο καιρό μίλαγα με έναν φίλο μου που είναι συλλέκτης και μου είπε ότι υπάρχει ένας τρελός αριθμός εκδόσεων για το “Surgical Steel” των Carcass! Οι εταιρίες φυσικά και ξέρουν πως πολλοί άνθρωποι λειτουργούν ανταγωνιστικά σε τέτοια θέματα λειτουργούν καθαρά οπορτουνιστικά. Αυτό με ενοχλεί πάρα πολύ.

Αυτό που όλοι μας πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι οι εταιρίες λειτουργούν έτσι γιατί ο κόσμος αγοράζει ότι του βάζουν στο πιάτο. Οι εταιρίες θέλουν να βγάλουν λεφτά. Δεν θα το έκαναν αν δεν υπήρχε η ανάλογη ζήτηση.

Ποια είναι τα άμεσα πλάνα των Solstice;

Ζωντανές εμφανίσεις! Αυτό θέλουμε να κάνουμε και το θέλουμε πάρα πολύ! Όποιος διοργανωτής το διαβάσει αυτό να έρθει να μας βρει!

Κλείσε αυτή την συνέντευξη με ένα μήνυμα προς όλους φίλους σας στην Ελλάδα.

Εδώ θα σταθώ λίγο παραπάνω. Οι φίλοι μας στην Ελλάδα μας έχουν στηρίξει τόσα πολλά χρόνια και μας έχουν δείξει αγάπη όσο λίγες χώρες το έχουν κάνει. Παίξαμε στην χώρα σας το 2015 και πιστεύω ότι αυτή ήταν μια κακή εμφάνιση για το συγκρότημα, πάντα ένοιωθα άσχημα για αυτό για να είμαι ειλικρινής. Πιστεύω πως προσωπικά δεν απέδωσα όσο έπρεπε και πραγματικά θέλω να επανορθώσω για όσους ήταν σε αυτό το show. Ελπίζω αυτό να γίνει σύντομα. Η Ελλάδα είναι μια παραδοσιακά μεταλική χώρα με die hard οπαδούς και θέλω να σας δώσω ένα φοβερό show!

Μιχάλης Νταλάκος

https://www.facebook.com/pages/Solstice-Englander/197248210290642
https://solstice-englander.bandcamp.com/
https://www.youtube.com/user/SolsticeEnglander

Band Members
Richard M. Walker – Κιθάρες
Rick Budby – Τύμπανα
Andy Whittaker – Κιθάρες
Paul Kearns – Φωνητικά
Daryl Parson – Μπάσο

Discography
Lamentations, 1994
New Dark Age, 1998
White Horse Hill, 2018

RodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X