Συνεντεύξεις

War Dance

Πραγματικά δεν χρειάζονται πρόλογοι φρου φρου και αρώματα, κυρίες και κύριοι μπορεί να τους πήρε σχεδόν τέσσερα χρόνια αλλά οι War Dance επέστρεψαν! Φορέστε τις περικεφαλαίες σας, πάρτε ανά χείρας τις ασπίδες και τα δόρατά σας, ανοίξτε τις καρδιές και τα αυτιά σας και ας αφήσουμε τον κιθαρίστα της μπάντας Τάσο Πανανουδάκη να μας εισαγάγει στον Πυρρίχιο χορό και να μας προετοιμάσει για τη μάχη….

Τάσο καλησπέρα και καλώς ορίσατε εσύ και οι War Dance στο Greek Rebels, συγχαρητήρια για το ντεμπούτο σας “Wrath For The Ages”. Ξεκινώντας από τα τυπικά θα ήθελα να μας δώσεις ένα σύντομο βιογραφικό της μπάντας.

Καλησπέρα Γιώργο, «καλώς σας βρήκα» κι ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια για το album και για την πρόσκληση του περιοδικού. Η μπάντα ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2010 αποτελούμενη από τον Λευτέρη Πλέτση στα φωνητικά, τον Δημήτρη Ρουβέλλα στα τύμπανα, το Γιάννη Δρε στο μπάσο, κι εμένα (Τάσος Πανανουδάκης) στην κιθάρα. Λίγο καιρό μετά προστέθηκε στην σύνθεση της μπάντας και ο Βασίλης Κουμρόγλου σαν δεύτερος κιθαρίστας για τις ανάγκες των ζωντανών εμφανίσεων. Στόχος από την αρχή και κατά κύριο λόγο ήταν να δημιουργήσουμε το δικό μας υλικό, υπήρχαν κάποιες ιδέες κυρίως από την πλευρά μου, ακόμη και ολοκληρωμένα κομμάτια τα οποία τα δουλέψαμε όσο ποιο εντατικά μπορούσαμε αφ’ ότου ολοκληρώθηκε η σύνθεση της μπάντας και το καλοκαίρι του 2011 είχαμε έτοιμο το “promo 2011” cd το όποιο και κυκλοφόρησε στο δεύτερο live που έδωσαν οι War Dance στην Τρίπολη. Με το που ανέβηκαν τα κομμάτια του promo στο myspace υπήρξε ενδιαφέρον από κάποιους διοργανωτές, εδώ στην Αθήνα και στην επαρχία για να εμφανιστούμε ζωντανά κι έτσι προέκυψαν τα επόμενα live, το πρώτο εδώ στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο Seven Sins με τους Atlantean Kodex, Arryan Path και Wrathblade. Η ανταπόκριση που είχαμε για το υλικό μας, τόσο από το κοινό όσο κι από ανθρώπους που είναι στο χώρο, διοργανωτές – fanzines κτλ ήταν πάρα πολύ καλή, παρόλο που εμείς δεν ξέραμε τι να περιμένουμε, η αντίδραση όλων αυτών ήταν πολύ θετική και στην πράξη έδειξε ότι υπήρξε πολύ θετικό feedback. Μετά από αυτή την εμφάνιση, αρχίσαμε να δεχόμαστε αρκετά email για νέα live, έτσι επήλθε συμφωνία και παίξαμε με τους Manila Road στο επετειακό Up The Hammers, τον Οκτώβριο του 2012, παίξαμε με τους Warlord στο Gagarin στο πρώτο live στην Αθήνα, που για εμένα ήταν όνειρο ζωής, προσωπικά δεν το περίμενα ποτέ ότι θα γίνει και δεν το έχω συνειδητοποιήσει ακόμα να σου πω την αλήθεια. Κατά την διάρκεια αυτή παράλληλα με τα live κάναμε και τις ηχογραφήσεις για τα υπόλοιπα κομμάτια του δίσκου με αποτέλεσμα στις αρχές του 2015 και συγκεκριμένα στις 9 Ιανουαρίου είχαμε την επίσημη κυκλοφορία αυτού. “Wrath For The Ages” ο πρώτος μας δίσκος, ο όποιος περιέχει τα 4 κομμάτια του promo συν 4 άλλα κομμάτια, από τα οποία τα 3 είναι νέες συνθέσεις καθώς και μια διασκευή στο Marathon των Sarissa.

War Dance o χορός του πολέμου κι απ’ ότι διέκρινα και από τα παραδοσιακά στοιχεία σε κάποια κομμάτια με την λύρα, μιλάμε για τον πυρρίχιο χορό των Ποντίων, χορός πριν από την μάχη. Πως προέκυψε το όνομα και ποιες είναι οι βασικές επιρροές της μπάντας;

Το όνομα της μπάντας το επιλέξαμε σχετικά νωρίς, μετά την πρόταση για την συμμετοχή μας στο φεστιβάλ του πανεπιστήμιου Πελοποννήσου στην Τρίπολη το 2010. Τότε δεν είχαμε αποφασίσει ακόμη το πώς θα προχωρήσουμε και τι θα κάνουμε κι επειδή θα συμμετείχαμε σε αυτό το φεστιβάλ θα έπρεπε να βρούμε κι ένα όνομα. Βάλαμε τα πράγματα κάτω μετά από μια πρόβα και συμφωνήσαμε όλοι ότι αυτό που μας βγάζει σαν συναίσθημα η μουσική μας, (είχαμε ήδη έτοιμα 4 με 5 δικά μας κομμάτια), είναι η προετοιμασία που κάνεις πριν να βγεις στην μάχη, η ψυχολογία, όλη αυτή η φόρτιση που έχει κάποιος όταν βγαίνει στο πεδίο της μάχης, ότι πάμε κάπου όπου μπορεί να χάσουμε την ζωή μας. Σημασία έχει βέβαια ότι πολεμάμε για τα ιδανικά μας, με τόλμη, περηφάνια και τσαγανό οπότε πάμε κι ότι βγει. Έτσι λοιπόν μετά την σύλληψη σαν ιδέα του κλίματος, ο πυρρίχιος χορός δηλ. ο όποιος υπάρχει σε διαφορές περιοχές τις Ελλάδας και σε πολλές μορφές, καταλήξαμε σε αυτό, το μεταφράσαμε στα Αγγλικά κι έτσι προέκυψε το όνομα War Dance. Ως προς τις επιρροές τώρα, σίγουρα θα βρεις στην μουσική μας στοιχεία από κλασικές μπάντες όπως οι Manowar, Judas Priest, Accept, Dio άλλα δεν έχουμε κολλήσει στο να αναπαράγουμε μόνο αυτόν τον ήχο, υπάρχουν στοιχεία από ετερόκλητα είδη, από ορχηστρική μουσική, ελληνικές παραδοσιακές φόρμες, ένα πάντρεμα ήχων τα οποία ο κάθε ένας μας έχει σαν ακούσματα -ερεθίσματα κι έφερε μέσα στην μπάντα κάτι το οποίο βγήκε και στην μουσική μας αυθόρμητα, δεν το επιδιώξαμε ούτε κι έγινε επιτηδευμένα. Πιστεύω ότι όλα αυτά τα στοιχεία, τα ετερόκλητα είδη και το πώς κάποιος τα αφομοιώνει, τα περνάει και στο παίξιμο του, είναι αυτά που δίνουν έναν πλουραλισμό μια μεγαλύτερη ποικιλία στην μουσική, εμπλουτίζεται λίγο παραπάνω το σύνολο. Βοήθα στην έμπνευση και στην εξέλιξη μας και το προτιμούμε από το να ακούμε όλοι τα ίδια πράγματα και να αναπαράγουμε κάτι μονότονο, μονόπλευρο μουσικά.
Wrath For The Ages…η οργή για τους αιώνες λοιπόν πέφτει σαν κεραυνός στα κεφάλια μας αλλά πριν μιλήσουμε λεπτομερώς γι’ αυτό, θα ήθελα να μου πεις πως όλες αυτές οι εμπειρίες, οι γνώσεις που αποκτήσατε και η φυσική εξέλιξη της μπάντας από την κυκλοφορία του promo μέχρι σήμερα, πως όλα αυτά τα στοιχειά αποτυπώνονται στο album; Που πιστεύεις ότι υπάρχουν κι εντοπίζονται διαφορές από το promo στο album;

Ως προς τα κομμάτια του promo η διαφορά έγκειται ότι υπήρξε σε αυτά μια νέα μίξη και mastering, δεν άλλαξε κάτι στην δομή τους άπλα επεξεργαστήκαν καλύτερα σε αυτό το στάδιο. Στα υπόλοιπα κομμάτια που ηχογραφηθήκαν από το 2011 μέχρι και σήμερα ή καλύτερα μέχρι και το 2013 γιατί ο δίσκος ήταν έτοιμος εδώ κι ένα χρόνο άπλα με την όλη διαδικασία της αναζήτησης εταιρειών, ολοκλήρωση του artwork κτλ. αυτός βγήκε φέτος, έχοντας το αποτέλεσμα από το promo και ξέροντας ποια επίπεδα μπορούμε να βελτιώσουμε και να δουλέψουμε καλύτερα, ήμασταν ποιο σίγουροι, πιο συνεπείς και πιο έτοιμοι στα του καθενός μας κι εγώ στις κιθάρες και ο Δημήτρης με τα τύμπανα κι όλα τα παιδιά στα μέρη τους. Βέβαια και στο “promo 2011” δουλέψαμε στο studio πάρα πολύ εντατικά και αφιερώσαμε πολλές ώρες μέχρι να καταλήξουν τα κομμάτια στην τελική τους μορφή, άλλα τώρα οι κυριότερες διαφορές εντοπίζονται στις φωνές. Δουλέψαμε διαφορετικά με τον Λευτέρη, αλλά δεν θα ήθελα να μπούμε σε τεχνικές λεπτομέρειες για να μην μπερδέψουμε τον κόσμο, πιστεύω ότι πέρα από την καλύτερη απόδοση όλων μας, οι βασικές διαφορές έχουν να κάνουν με τον τομέα των φωνητικών. Η φωνή του Λευτέρη θεωρώ ότι έχει κάτσει – έχει δέσει πάρα πολύ καλά με το υλικό που έχουμε και σίγουρα δίνει πολύ ωραίο χρώμα που ταιριάζει ιδανικά με το κλίμα και την ατμόσφαιρα των τραγουδιών.

Ο Λευτέρης είναι αποκάλυψη και πιστεύω ότι θα μας απασχολεί για πολλά χρόνια με τα κατορθώματα του όπως και η μπάντα κι αυτό προσωπική μου άποψη θα φανεί ακόμη καλύτερα στο επόμενο album.

Κι εμείς το πιστεύουμε ακράδαντα και να είσαι σίγουρος Γιώργο τόσο εσύ όσο και οι fans, παρόλο που είναι λίγο νωρίς, ότι θέληση μας είναι να κυκλοφορήσουμε εάν όχι κάτι καλύτερο, τουλάχιστον κάτι ισάξιο με το Wrath, ξεπερνώντας τις οποίες δυσκολίες και δίνοντας τον καλύτερο εαυτό μας, αλλιώς θα προτιμήσουμε να μην μπούμε καν στην διαδικασία κυκλοφορίας ενός υλικού υποδεέστερου που πρώτα απ’ όλα δεν θα ικανοποιεί εμάς τους ίδιους.

Μιας και είναι νωρίς να μιλάμε για κάτι τέτοιο, ας επικεντρωθούμε στο Wrarh. Αρχικά μίλησε μου λίγο για την θεματολογία του album, διακρίνω έναν επικό χαρακτήρα άλλα βλέπω ότι η μπάντα δεν μένει εκεί άλλα μέσα από κάποιους παραλληλισμούς, κάποιες αλληγορίες, μιλάει και καταθέτει τις δικές της απόψεις για το σήμερα, για την όλη κατάσταση που βιώνουμε γενικότερα σαν κοινωνία τα τελευταία χρόνια και δεν μένει μόνο στον κόσμο του παρελθόντος ή στον κόσμο του φανταστικού.

Έχεις δίκιο σε αυτό, τουλάχιστον στην θεματολογία, στιχουργικά. Από θέματα μυθολογίας και ιστορίας, αν θες, παίρνουμε τις εικόνες, κάποιες ιδέες που μας δίνουν οι αρχαίοι, κάποιες αξίες κάποια ιδανικά, σίγουρα δεν μπορούμε να μπούμε στο μυαλό των αρχαίων και στο πως αυτοί σκεφτόντουσαν κι ενεργούσαν, άλλα προσπαθούμε από την κληρονομιά και την παράδοση που μας έχουν αφήσει να πάρουμε τα στοιχεία αυτά που μας εκφράζουν και ταυτιζόμαστε, να τα προσαρμόσουμε στο σήμερα κάνοντας τα πράγματα καλύτερα για όλους μας. Εξάλλου υπάρχουν και τα Recall, Freedom, The Thunder Inside Me, τα οποία έχουν διαφορετική θεματολογία.

Μίλησέ μας για την ηχογράφηση του άλμπουμ, που πραγματοποιήθηκαν οι ηχογραφήσεις, ποιος έχει κάνει την παραγωγή, για τυχόν προβλήματα που αντιμετωπίσατε και γενικά πως ήταν η όλη εμπειρία.

Όσoν αφορά τις πρόβες και τις ηχογραφήσεις θα σου πω ότι είμαστε πολύ τυχεροί καθώς μας δόθηκε η ευκαιρία να δουλέψουμε σε ένα χώρο του πρώτου μας κιθαρίστα του Βασίλη του Κουμρόγλου, ο οποίος αποχώρησε μετά από τρία χρόνια συνεργασίας για προσωπικούς λόγους και με τον οποίο διατηρούμε πολύ καλές σχέσεις. Έχοντας την τύχη να δουλέψουμε εκεί, είχαμε το χρόνο να εξαντλήσουμε τις δυνατότητες μας δηλαδή να μην μπούμε στην διαδικασία να κάνουμε κάτι γρήγορο, βιαστικά και πρόχειρα. Θέλαμε πρώτα απ’ όλα να τιμήσουμε το ίδιο το υλικό, αλλά και τον ακροατή που θα μπει στην διαδικασία να το ακούσει, να δώσουμε κάτι στον κόσμο που θα αξίζει πραγματικά. Η μίξη και το mastering έγινε από εμένα, καθώς μπήκα σε αυτή την διαδικασία και λόγω εμπειρίας επαγγέλματος, καθώς έχω εργαστεί αρκετά χρόνια σαν ηχολήπτης και είχα την αυτοπεποίθηση ότι μπορώ να τα καταφέρω. Σίγουρα εάν δουλεύαμε με έναν επαγγελματία του χώρου στο εξωτερικό και σε ένα επαγγελματικό studio υψηλών προδιαγραφών το αποτέλεσμα ηχητικά θα ήταν διαφορετικό άλλα δεν θα είχαμε τον ίδιο χρόνο. Χρόνο τον οποίο δουλεύοντας στον δικό μας χώρο είχαμε, έτσι ώστε να «ψάξουμε» πάρα πολύ σε κάθε όργανο, μέχρι να καταλήξουμε και στις τελικές ενορχηστρώσεις. Πειραματιζόμασταν δοκιμάζοντας συνεχώς νέα πράγματα κι αλλάξαμε πράγματα από τις πρόβες – ηχογραφήσεις μέχρι το δίσκο, έτσι ώστε να έχουμε όσο το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα και είμαστε πολύ ικανοποιημένοι όπως βγήκε αυτό στην τελική του μορφή.

Πάμε στο θέμα του artwork, πως προέκυψε η συνεργασία με τον Ioannis, έναν καλλιτέχνη πολύ γνωστό από τις συνεργασίες του με πολύ μεγάλα ονόματα του χώρου;
Όσoν αφορά το artworκ τώρα, ολοκληρώνοντας τις ηχογραφήσεις του album μπήκαμε στην διαδικασία ποιος θα το κάνει και ποιος είναι ο καταλληλότερος γι’ αυτό. Την περίοδο εκείνη συμπτωματικά ήρθε στο email της μπάντας ένα τεύχος από ένα Ελληνικό ηλεκτρονικό zine το οποίο ήταν αφιερωμένο αποκλειστικά σε καλλιτέχνες που κάνουν αυτή την δουλειά. Αναφέρονταν σε αυτό και ξένοι άλλα και Έλληνες καλλιτέχνες, άλλος πιο πολύ εξειδικευμένος στον ακραίο ήχο, άλλος σε ποιο κλασικά θέματα, μέσα στο αφιέρωμα αυτό λοιπόν και ο Ioannis τον οποίο γνωρίζαμε από τις δουλείες του με γνωστά ονόματα της παγκόσμιας σκηνής. Πότε δεν πίστευα ότι θα μπορούσαμε να συνεργαστούμε με έναν καλλιτέχνη αυτού του επιπέδου, με την έννοια ότι είναι επαγγελματίας του είδους κι έχει συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα και εταιρείες και ότι ίσως το budget στον οικονομικό τομέα να ήταν πολύ μεγάλο για κάτι τέτοιο από την μεριά μας άλλα λέω στον εαυτό μου, οκ αφού ο άνθρωπος κάνει αυτή την δουλειά, δεν χάνουμε κάτι εάν κάνουμε μια επαφή μαζί του και βλέπουμε. Εκτιμώ πολύ σαν καλλιτέχνη τον Ioannis και παρόλο που ήμουν διστακτικός και δεν ήξερα εάν θα γίνει κάτι κι εάν αυτό θα έχει κάποιο αποτέλεσμα, το έπραξα. Όντως και προς τιμή του, άλλα και τιμή μας , μας απάντησε σε λίγες ήμερες κι αυτό που ήθελε να μάθει αρχικά είναι σε ποιο επίπεδο κινείται η μπάντα, δηλ. μας ρώτησε από ποια χώρα είμαστε εάν υπάρχει κάποια εταιρεία από πίσω, γενικά ποια είναι η υποδομή μας, αν είμαστε επαγγελματίες ή μια μπάντα της γειτονιάς που άπλα προσπαθεί να κάνει καλά την δουλειά της. Προσπάθησε να συγχρονιστεί με εμάς να μπει στο κεφάλι μας , στο μυαλό μας, να καταλάβει το ποιοι είμαστε και το πώς δουλεύουμε και ποιο είναι το όραμα μας.
Αφού πήρε τις πληροφορίες που ήθελε από εμάς και τις δούλεψε για λίγο διάστημα μας έκανε την προσφορά του κι αφού είδαμε από την μεριά μας, ότι αυτό είναι εφικτό στον οικονομικό τομέα και είναι από κάποιον που πραγματικά γουστάρουμε και εκτιμούμε την δουλειά του, προχωρήσαμε στην συνεργασία αυτή που πιστεύουμε ότι το τελικό της αποτέλεσμα δικαιώνει και τις δυο πλευρές.

Κάτι που μου έκανε εντύπωση είναι το πώς επιλέχτηκε το Marathon, κομμάτι ύμνος, των Ελλήνων Sarissa σαν διασκευή και να μπει στο δίσκο κι όχι κάποιο ποιο γνωστό τραγούδι κάποιου ξένου ονόματος.

Η ιδέα δεν ήταν να πάρουμε ένα πολύ γνωστό κομμάτι, κάτι που το ξέρει ο κόσμος για να κερδίσουμε έτσι λίγους ακροατές παραπάνω. Η ιδέα ήταν να τιμήσουμε μια μπάντα την οποία προσωπικά δεν την ξεχωρίζω από μεγάλα ονόματα του εξωτερικού και της οποίας η κυκλοφορία του SARISSA ‘94, ακόμη και σήμερα που την ακούω φαντάζει τόσο φρέσκια. Μια κυκλοφορία που πολύς κόσμος την σέβεται κι έχει γράψει την δική της ιστορία. Οι Sarissa ήταν από τις μπάντες που προσωπικά, μου άλλαξαν τον τρόπο που ακούω την μουσική, όταν ήμουν σε πιο μικρή ηλικία άκουγα μόνο heavy metal και ήμουν κολλημένος σε αυτό, ακούγοντας τον δίσκο το ’94, άρχισα να συνειδητοποιώ ότι αυτό που έδινε χαρακτήρα στην μπάντα ήταν ακριβώς αυτό το πάντρεμα διαφόρων επιρροών κι όλη αυτή η ατμόσφαιρα που υπάρχει σε αυτόν τον δίσκο και τα σημεία τα επιβλητικά, τα επικά με μια έννοια ήταν με πολύ ιδιαίτερο τρόπο δοσμένα και δημιουργούσαν ένα πρωτότυπο συναίσθημα. Οπότε θεώρησα ποιό ενδιαφέρον το να τιμήσουμε εμείς αυτό που έχουν αφήσει σαν παρακαταθήκη οι Sarissa άλλα και να δώσουμε ένα κίνητρο στον κόσμο που δεν είχε ακούσει αυτό το κομμάτι από παλιά άλλα και σε όσους το γνωρίζουν την ευκαιρία να το ακούσουν με μια ποιο φρέσκια παράγωγη, αν αναλογιστούμε και τα μέσα που είχαν τα παιδιά εκείνα τα χρόνια στη Θεσσαλονίκη. Πιστεύουμε ειδικά ότι στα νέα παιδιά μέσω αυτού θα δοθεί η ευκαιρία να γνωρίσουν και μια από τις πιο ιστορικές μπάντες της ελληνικής σκηνής.

Περνάμε στο πρώτο video της μπάντας για το τραγούδι “Freedom”, πως επιλέχτηκε αυτό, πως βιώσατε την όλη διαδικασία και ποιοι συντέλεσαν στην όλη δημιουργία αυτού του video clip;

Επιλέξαμε το “Freedom” διότι όπως είχαμε αντιληφθεί και από τις αντιδράσεις του κόσμου είναι από τα πιο «εύκολα” αν μπορώ να το πω αυτό, κομμάτια του δίσκου, που μένει από το πρώτο άκουσμα κι έχει μια ιδιαίτερη δυναμική. Κατά πρώτο λόγο γι’ αυτό άλλα και γιατί εάν μιλήσουμε για την ελευθερία σαν ιδέα, αυτή είναι μια αξία νευραλγική για κάθε άνθρωπο και κάθε κοινωνία και πιστεύω ότι αξίζει κάθε ένας από εμάς να προσπαθεί και να μάχεται για να την διεκδικεί , να την αποκτήσει και να την έχει σαν γνώμονα στην ζωή του γενικά. Η ελευθερία μπορεί να έχει να κάνει με διάφορα «μέτωπα» και ο καθένας μπορεί να την ορίσει – ερμηνεύσει βάσει δικών του βιωμάτων, άλλα σίγουρα αξίζει να πολεμάει γι αυτήν καθημερινά. Φυσικά απαιτούνται θυσίες και δεν μπορεί κάποιος να πει ότι την έχει κατακτήσει τόσο απλά, ακόμη και ιστορικά εάν το δούμε, έχουν δοθεί αμέτρητοι αγώνες και αξίζει να προσπαθεί κάποιος και να αγωνίζεται για το ιδανικό αυτό, όχι σε φιλοσοφικό επίπεδο άλλα στα απλά καθημερινά προβλήματα στις άπλες καθημερινές καταστάσεις που βιώνουμε.
Για να υλοποιηθεί το video clip αποφασίσαμε να δουλέψουμε με το Θάνο τον Κερμίτση με τον οποίο ήρθα σε πρώτη επαφή μέσω μιας ταινίας που έχει κάνει πριν λίγο καιρό, μου άρεσαν κάποια πράγματα που είδα στο έργο αυτό κι αφού έψαξα την δουλειά που έχει κάνει σαν σκηνοθέτης και για άλλα βίντεο με συγκροτήματα του χώρου, ήρθαμε σε επικοινωνία και καταλήξαμε στο να συνεργαστούμε. Δώσαμε κάποιες κατευθύνσεις από την μεριά μας ότι δεν θα θέλαμε να έχουμε μόνο την μπάντα σε κάποιο σημείο να παίζει ,ο Θάνος συμπλήρωσε το παζλ ρίχνοντας την ιδέα ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν κάποια μέρη από σχετικές ταινίες του βωβού κινηματογράφου κι έτσι καταλήξαμε στο τελικό αποτέλεσμα. Τα γυρίσματα έγιναν στο Τατόι, οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε ήταν ότι έπρεπε να κουβαλήσουμε όλον τον απαραίτητο εξοπλισμό γι’ αυτό και να είμαστε «στο πόδι» αρκετές ώρες. Βοήθησε πάρα πολύ την όλη διαδικασία ο Θάνος με το επιτελείο του άλλα κι ένας πολύ καλός φίλος ο Ορέστης Ζαχαρόγιαννης , βοήθησε και ο καιρός παρότι Απρίλιος και πιστεύω ότι βγήκε ένα πολύ όμορφο clip που μπορεί να δει όποιος το επιθυμεί στο internet.

Θα ήθελα να μου πεις σε αυτό το μικρό χρονικό διάστημα που έχει κυκλοφορήσει το Wrath….. ποιο είναι μέχρι τώρα το feedback που έχετε δεχτεί από περιοδικά, zine’s άλλα και το κοινό.

Η αλήθεια είναι ότι υπήρχε κόσμος, από την εποχή του promo cd που περίμενε την κυκλοφορία του δίσκου, γνωρίζοντας ότι η μπάντα κινείται για την ολοκλήρωση αυτού και ακούγοντας τον , παίρνοντας τον στα χέρια του, έχει πει πάρα πολύ καλά λόγια προς το παρόν για εμάς . Κάποιες λίγες κριτικές που έχουμε στα χέρια μας μέχρι τώρα, που έχουν ανέβει σε ορισμένα site είναι πάρα πολύ ενθαρρυντικές και από τις αντιδράσεις του κοινού στα live σε Αγρίνιο και Αθήνα με Tyrrant πιστεύω ότι πάει καλά μέχρι στιγμής. Και ο Γρήγορης που σαφώς στην εταιρεία έχει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα μας έχει πει τα καλύτερα λόγια και μέχρι τώρα είμαστε απόλυτα ευχαριστημένοι από αυτά που λαμβάνουμε για το album. Kαι το σημαντικότερο εάν θέλεις για εμάς είναι ότι ο κόσμος που το περίμενε, δεν απογοητεύτηκε από αυτό, οπότε το αποτέλεσμα πιστεύω μας δικαιώνει απόλυτα και ότι άξιζε όλη αυτή η αναμονή.

Τάσο θα ήθελα να μου πεις λίγα λόγια για το πως προέκυψε η συνεργασία με την Eat Metal Records κι εάν υπήρξε κάποια άλλη πρόταση είτε από ελληνική είτε από ξένη δισκογραφική εταιρεία για την κυκλοφορία του δίσκου.

Με το που τελείωσε η όλη διαδικασία με τις ηχογραφήσεις και την παραλαβή του τελικού artwork από τον Ioannis μπήκαμε στην διαδικασία να στείλουμε την δουλειά μας όπου μπορούσαμε και πιστεύαμε ότι μπορεί να υπάρξει ενδιαφέρον. Κάποιες εταιρείες ζήτησαν φυσικό προϊόν κάποιες άλλες press kit, στείλαμε τα πακέτα, είχαμε κάποιες προτάσεις άλλα η πρόταση του Γρηγόρη και της E.M.R. ήταν η πιο καλή, η πιο συμφέρουσα για την μπάντα και δεν μας άφησε πολλά περιθώρια σε σχέση με τις υπόλοιπες για το αν θα την αποδεχτούμε. Τα παιδιά πιστεύουν σε εμάς κι εφόσον καλυπτόμαστε από αυτήν δεν είχαμε λόγο να μην την δεχτούμε κι έτσι δώσαμε τα χέρια.

Το 2014 παρουσίασε πολύ μεγάλη κινητικότητα για εσάς, το 2015 μπήκε το ίδιο δυναμικά με τα δυο live σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ποια άλλα σχέδια υπάρχουν και τι μας επιφυλάσσει ο νέος χρόνος.

Πέρα από αυτά τα δυο live υπάρχουν συζητήσεις και για κάποια νέα σε πόλεις τις επαρχίας απλά θα πρέπει να ξεπεράσουμε κάποιες δυσκολίες και να συντονίσουμε τα προγράμματα μας με τις άλλες μπάντες άλλα και να γίνουν οι τελικές συζητήσεις με τα μαγαζιά στα οποία θα εμφανιστούμε. Πέρα από αυτά τα live που συζητάμε για τον ελλαδικό χώρο, πολύ μεγάλο κίνητρο αποτελεί για εμάς να κλείσουμε κάποιο show έξω και προσπαθούμε να κινηθούμε ώστε να κλείσουμε την συμμέτοχη μας σε κάποιο φεστιβάλ ώστε να καταφέρουμε να παρουσιάσουμε το υλικό μας σε όσο το μεγαλύτερο κοινό γίνεται. Κάτι άλλο που θα ήθελα να αναφέρω στο σημείο αυτό είναι η πολύ μεγάλη βοήθεια του Μανώλη του Καραζέρη ο οποίος μας βοήθησε με την συμμετοχή μας στο Up The Hammers και με τους Warlord. Ο Μανώλης επειδή γουστάρει πραγματικά τη μουσική μας πήρε την πρωτοβουλία να έρθει σε επαφή μαζί μας και τον ευχαριστούμε πολύ γι’ αυτό.
Πόσο δύσκολο είναι για μια νέα μπάντα να παρουσιάσει ζωντανά το υλικό της, τώρα και με την νέα νομοθεσία, τόσο στον ελλαδικό χώρο όσο και στο εξωτερικό. Ακούμε συχνά από πολλούς ανθρώπους του χώρου ότι αρνητικό ρόλο τουλάχιστον ως προς το εξωτερικό παίζει πολύ και η γεωγραφική μας θέση. Ποια είναι η άποψη των War Dance γι’ αυτό;

Εμείς σαν νέα μπάντα δεν έχουμε καταφέρει να παίξουμε ακόμη στο εξωτερικό άλλα από διάφορες συζητήσεις που έχουμε κάνει καθώς μας ενδιαφέρει πάρα πολύ ένα τέτοιο ενδεχόμενο, είναι ότι πολύ δύσκολα θα σου απαντήσει κάποιος διοργανωτής εάν δεν υπάρξει βοήθεια από τρίτο πρόσωπο, είτε αυτό είναι μια εταιρεία, είτε άλλος εγχώριος διοργανωτής που συνεργάζεται με κάποιον στο εξωτερικό, δηλαδή να πάει κάπου μια μπάντα συστημένη που λέμε. Σίγουρα από την πλευρά μας δεν έχουμε χτυπήσει πάρα πολλές πόρτες, σε κάποιες περιπτώσεις δεν έχουμε λάβει και καμία απάντηση, άλλα γνωρίζουμε κι από άλλες μπάντες που μιλάμε ότι τουλάχιστον για τις πρώτες περιοδείες ή εμφανίσεις καλύτερα θα πρέπει η ίδια η μπάντα να αναλάβει εξολοκλήρου τα έξοδα ενός τέτοιου εγχειρήματος και αργότερα, έχοντας κάνει ένα όνομα στη σκηνή κι έχοντας μια δεύτερη ή τρίτη ολοκληρωμένη δουλειά να έρθει σε επαφή με κάποια άτομα που θα δείξουν ενδιαφέρον και διάθεση να βοηθήσουν κι αυτοί από την πλευρά τους. Εμείς με αφορμή την κυκλοφορία του Wrath… προσπαθούμε και μέσω του Γρηγόρη και της E.M.R. να έρθουμε σε επικοινωνία με κάποια συνεργαζόμενα fest για να καταφέρουμε να συμμετάσχουμε σε κάποιο από αυτά καθώς πρόθεση μας είναι να παρουσιάσουμε την δουλειά μας σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό. Το ίδιο ισχύει και για τον Ελλαδικό χώρο παρόλο τις δυσκολίες που έχουμε να αντιμετωπίσουμε και πρέπει να ξεπεράσουμε γιατί όταν έχεις ένα δίσκο, αυτό που θέλεις είναι να τον παρουσιάσεις ζωντανά στο κοινό, να έρθεις σε επαφή με αυτό και να λάβεις τα σχόλια και τις αντιδράσεις του κι όχι να κάθεσαι να τον ακούς στο σπίτι. Παίξαμε στο Αγρίνιο στα μέσα του Νοέμβρη και ήταν μια πάρα πολύ καλή εμπειρία, τα παιδιά εκεί έχουν τον σύλλογο Metal Union που είναι πολύ μερακλήδες και μας συμπεριφερθήκαν άψογα. Γενικά πιστεύω ότι η δυσκολία που υπάρχει εδώ και ειδικά στην επαρχία είναι το όχι και τόσο μεγάλο κοινό που θα στηρίξει μια τέτοια διοργάνωση που αποτρέπει κάποια μαγαζιά παρόλο που το θέλουν να πάρουν ένα τέτοιο ρίσκο. Αυτή κατά την γνώμη μου είναι η κυριότερη δυσκολία για την οποία πρέπει να υπερβάλεις λίγο και τον εαυτό σου ώστε να καταφέρεις να παίξεις και να παρουσιάσεις την δουλειά σου στο κοινό. Και φυσικά το feedback που θα πάρεις έστω κι από ένα άτομο που θα έρθει να σε δει στην επαρχία να σου πει έναν καλό λόγο, υπερνικά όλη αυτήν την δυσκολία του να παίξεις εκεί. Και φυσικά όσες μπάντες το κάνουν αυτό, το κάνουν από μεράκι κι όχι από κάποιο οικονομικό κίνητρο, είναι η ανάγκη του να παίξεις ζωντανά όπου μπορείς και υπάρχει ενδιαφέρον.

Ας μιλήσουμε λίγο υποθετικά, εάν παρουσιαστεί μια καλή ευκαιρία από το εξωτερικό, η οποία θα πληροί τις προϋποθέσεις που θέτει πρώτα απ’ όλα κι όλους η ίδια η μπάντα και θα δίνει την ευκαιρία να αλλάξει το status αυτής, να την ανεβάσει σε ένα άλλο επίπεδο, άλλα για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει οι War Dance να μετακομίσουν στο εξωτερικό, πόσο διατεθειμένα είναι τα παιδιά της μπάντας και σε ποιες θυσίες μπορούν να προβούν σαν σύνολο ώστε το όνειρο αυτό να γίνει πραγματικότητα;

Βέβαια στην πράξη θα δείξει πως θα ανταποκριθούμε σε μια τέτοια πρόταση. Σίγουρα είναι μια απόφαση που δεν εξαρτάται από ένα ή δυο άτομα άλλα είναι συλλογική. Όπως βλέπω τα πράγματα κι επειδή έως τώρα έχουμε κάνει όλοι μας πάρα πολλές θυσίες για να μπορέσουμε να βγάλουμε τον δίσκο, θέλουμε να υποστηρίξουμε το υλικό μας και θέλουμε να συνεχίσουμε για κάτι καλύτερο, πιστεύω ότι αν με το καλό έρθει μια τέτοια πρόταση, θα υπάρξει από μέρους μας η διάθεση, η αποφασιστικότητα, να αφήσουμε κάποια πράγματα πίσω μας και να γίνει το βήμα αυτό. Φυσικά δεν μπορώ εγώ σαν Τάσος ή ο Λευτέρης π.χ. να πάρουμε μόνοι μας την απόφαση για κάτι τέτοιο, άλλα εάν υπάρξει μελλοντικά μια τέτοια πρόταση θα το πολεμήσουμε -κυνηγήσουμε όλοι μαζί ώστε αυτό να γίνει πραγματικότητα.
Υπάρχουν ήδη πολλές ελληνικές μπάντες που έχουν καταφέρει κάτι τέτοιο οπότε πιστεύω ότι για να γίνει μια τέτοια προοπτική ουσία, πέρα από τους εξωτερικούς παράγοντες, είναι αποκλειστικά στο χέρι μας και στις δίκες μας δυνάμεις να πραγματοποιηθεί αυτό.

Θέλω την άποψη σου για την ελληνική σκηνή, εάν έχεις ακούσει κάποια δουλειά η οποία σου έκανε εντύπωση και δυο λόγια στο τι μπορεί να αλλάξει ώστε να κάνουμε βήματα μπροστά.

Σίγουρα υπάρχουν πάρα πολλές μπάντες δηλ. όσο περνάει ο καιρός υπάρχει πάρα πολύς κόσμος που ασχολείται, προσπαθεί και κάνει καλές δουλείες πράγμα πολύ ενθαρρυντικό για την σκηνή. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε όλοι έκτος τα όσα προαναφέραμε σε σχέση με την προώθηση, τις συναυλίες κτλ. είναι ότι, κι αυτό είναι προσωπική μου άποψη, δεν υπάρχει ο κόσμος ή καλύτερα η διάθεση από τον κόσμο να υποστηρίξει όπως πρέπει τις δουλείες αυτές. Υπάρχουν μπάντες οι οποίες τα έχουν καταφέρει, ξεκινώντας όμως από το εξωτερικό (Rotting Christ, Septic Flesh, Gus G.) κάνοντας πρώτα επιτυχία έξω και μετά γνωρίζοντας την αποδοχή εδώ. Βέβαια αυτό δεν μας αποθαρρύνει, γιατί βλέποντας τις μπάντες αυτές που τα έχουν καταφέρει, αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχει τρόπος και για εμάς, απλά είναι καθαρά στα χέρια μας και στις δίκες μας δυνάμεις μέσα από σκληρή δουλειά και δεν μιλάω μόνο σαν War Dance άλλα οποιαδήποτε μπάντα να κυνηγήσει πράγματα και να επιτύχει τον στόχο αυτό. Υπάρχει μια σημαντική διαφορά με το παρελθόν το όποιο ήταν αβέβαιο και υπάρχουν οι δυνατότητες μια μπάντα να καταξιωθεί στο χώρο, να πάει προς τα πάνω και να ανταγωνιστεί ονόματα του εξωτερικού, να ξεπεράσει τις όποιες δυσκολίες εδώ πέρα και να κυνηγήσει ένα καλύτερο μέλλον. Υπάρχει και η ιδιοσυγκρασία που μας διακρίνει σαν Έλληνες το αντί να ασχοληθούμε με την δουλειά μας και το πώς θα γίνουμε εμείς καλύτεροι και πως θα προωθήσουμε σωστά αυτό που κάνουμε, ασχολούμαστε με το τι κάνει ο άλλος, άλλα πιστεύω πως σιγά σιγά ξεκολλάμε από την μιζέρια αυτή και μέσα από σκληρή δουλειά και ξεπερνώντας τις όποιες αντιξοότητες, αφήνοντας πίσω μας όλα αυτά, μπορούμε και διεκδικούμε την αναγνώριση και την καταξίωση στη παγκόσμια σκηνή. Τώρα όσο αφορά κάποιες νέες κυκλοφορίες – δουλειές που μου έκαναν εντύπωση, σίγουρα θα πω το όνομα των Doomocracy από το Ηράκλειο της Κρήτης, πραγματικά θεωρώ ότι είναι τρομερή δουλειά. Οι Aeon Aphelion είναι ακόμη μια μπάντα που μου έκαναν μεγάλη εντύπωση.

Επειδή είμαι και λίγο “βιαστικός” κάποιες νέες ιδέες, κάποιο νέο υλικό υπάρχει έτοιμο ή στα σκαριά ή είναι πολύ νωρίς να μιλήσουμε για κάτι τέτοιο;

Υπάρχει στο μυαλό μας η ανάγκη να αρχίσουμε σιγά- σιγά να κτίζουμε τον νέο δίσκο και έχουμε σχεδόν έτοιμα δυο κομμάτια (έχουμε κάνει την προπαραγωγή και σύντομα θέλουμε να τα παρουσιάσουμε και ζωντανά). Βέβαια προτεραιότητα θα δοθεί στον δίσκο καθώς είναι πολύ νωρίς ακόμη γι’ αυτά. Έχουμε πάρα πολλές ιδέες που με το που τελειώσουμε τα live αυτά γιατί όπως γνωρίζουν όλοι κι αυτά θέλουν την προετοιμασία τους , καθώς και με την νέα προσθήκη του Θεολόγου Χατζηγρηγορίου στην κιθάρα ο όποιος αντικατέστησε τον Γιώργο τον Μπούγαλη, θα ξεκινήσουμε να τις δουλεύουμε ποιο εντατικά. Ευχαριστιόμαστε να παίζουμε το ήδη υπάρχον υλικό άλλα νιώθουμε και την ανάγκη να προχωρήσουμε σε νέα πράγματα.

Τελειώνοντας θα ήθελα να μου πεις γιατί κάποιος θα πρέπει να ακούσει τους War Dance, ποιο είναι το στοιχείο που τους κάνει να ξεχωρίζουν από τις άλλες μπάντες; Επίσης τι θα έλεγες σε κάποιον νέο οπαδό που θα σε πλησιάσει σε ένα live και θα σου πει “Τάσο γουστάρω αυτό που κάνετε μπράβο ρε…”

Δεν ξέρω εάν μπορώ να το δω έξω από την μπάντα, όλο αυτό τον καιρό με τις ηχογραφήσεις με τις συναυλίες, πραγματικά δεν ξέρω τι να πω, τι είναι αυτό που ξεχωρίζει την μπάντα, ίσως ότι υπάρχει πάρα πολύ πάθος, πάρα πολύ ενέργεια σε αυτό που κάνουμε, είναι μια κατάθεση ψυχής, δεν μπορώ να πω κάτι άλλο, ο κόσμος είναι που θα κρίνει στην τελική εάν αυτό που ακούει και βλέπει τον ικανοποιεί. Σε κάποιον που θα μας δει, και θα του αρέσουμε πραγματικά και θα κάνει τον κόπο να αγοράσει ένα cd μας, ένα t- shirt, αυτό που έχω να του πω είναι ένα μεγάλο ευχαριστώ από το βάθος της καρδιάς μου κι ότι αυτό που κάνουμε, δηλαδή η μουσική μας, είναι ο τρόπος μας να τον τιμήσουμε κι εμείς από την πλευρά μας.

Τάσο σε ευχαριστώ πάρα πολύ για το χρόνο σου και για την κουβέντα μας. Ο τελευταίος λόγος ανήκει σε σένα…

Από την πλευρά μας ευχαριστούμε το Greek Rebels για την υποστήριξη και την δυνατότητα που μας δίνει να παρουσιάσουμε την δουλειά μας, καθώς και όλους τους φίλους που στηρίζουν την αγαπημένη μας μουσική και γενικότερα την ελληνική metal σκηνή.

Πρέντζας Γιώργος

Facebook: https://www.facebook.com/WarDance.Metal
Reverb Nation: www.reverbnation.com/WarDanceMetal
YouTube: www.youtube.com/user/wardanceband

Μέλη:

Τάσος Πανανουδάκης: Κιθάρα
Λευτέρης Πλέτσης: Φωνητικά
Δημήτρης Ρουβέλλας: Τύμπανα
Γιάννης Δρες: Μπάσο
Θεολόγος Χατζηγρηγορίου: Κιθάρα

Δισκογραφία:

Promo cd (2011)
Wrath For The Ages (2015)

haursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X