AlbumsΚριτικές

Vuur – In This Moment We Are Free (Inside Out Music)

[Option A]

Οι Vuur είναι η επιστροφή της αγαπημένης σε όλους (ναι, σε όλους) Anneke Van Giersbergen σε πιο σκληρά ηχητικά μονοπάτια. Μάλλον στα πιο σκληρά από την εποχή της στους The Gathering. Ίσως ακουστεί σκληρό αλλά όσο φανταστική φωνή και να έχει η Anneke, και έχει πραγματικά φανταστική φωνή, το έργο της σαν solo καλλιτέχνης ποτέ δεν έφτασε σε επίπεδο τους The Gathering. Ακόμα και οι The Gentle Storm που θεωρητικά είναι prog απλά δεν πέρασαν (στα αυτιά μου) το επίπεδο του «καλού». Είναι λοιπόν οι Vuur (φοβερό όνομα…) αυτό που χρειάζεται η Anneke για να κάνει ένα δυνατό comeback;

Και ναι και όχι. Εξηγούμαι. Οι Vuur είναι σαφώς ό,τι πιο σκληρό έχει το όνομα της Anneke εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Ακροβατούν ανάμεσα στο progressive, στον ατμοσφαιρικό ήχο και στο… djent. Φυσικά πάνω από όλα κάθεται η φοβερή και τρομερή φωνής της. Η δίσκος στο σύνολο βγάζει μια μελαγχολία που δένει αρμονικά με την φωνή της Anneke. Οι συνθέσεις σε γενικά πλαίσια είναι μεγάλες σε διάρκεια, σχεδόν όλες πάνω από έξι λεπτά. Δεν είναι όμως και τόσο γεμάτες. Για την ακρίβεια είναι αρκετά επαναλαμβανόμενες.

Το θέμα είναι απλό. Αν οι Vuur ΔΕΝ είχαν την Anneke στο τιμόνι ελάχιστος κόσμος πιστεύω θα έδινε πραγματικά σημασία στο έργο τους. Αυτό φυσικά ανεβάζει τις απαιτήσεις κατακόρυφα και εδώ που τα λέμε δύσκολα ένα σχήμα θα έφτανε αυτόν τον πήχη. Θέλω να πιστεύω πως σαν σχήμα έχουν προοπτική και ελπίζω να δούμε στο άμεσο μέλλον και άλλο υλικό από αυτούς. Ως τότε…

7/10
Μιχάλης Νταλάκος
[email protected]

[Option B]

Με πόση προσπάθεια μπορεί να δώσει κάποιος τα συναισθήματά του για κάποιες κυκλοφορίες που έχουν μιλήσει μέσα στην καρδιά του; Είναι πολύ δύσκολο αλλά, μια τέτοια κυκλοφορία ήταν το “Mandylion” των The Gathering. Το πως τα παραδεισένια φωνητικά αυτής της απίστευτης τραγουδίστριας που ονομάζεται Anneke Van Giersbergen, έδεσαν με το μελαγχολικό ύφος των The Gathering ήταν κάτι το απίστευτο, κάνοντας το “Mandylion” έναν από τους πέντε καλύτερους δίσκους όλων τον εποχών, για εμένα.

Η Giersbergen δυστυχώς ανακάλυψε μια πιο alternative πλευρά στον εαυτό της και οι The Gathering προσωπική άποψη έγιναν μια μπάντα της σειράς, με μια πολύ καλή τραγουδίστρια.  Η Anneke από τότε έχει κάνει πολλά πράγματα. Από τη σόλο καριέρα της, τη συνεργασία με τους Ayreon, τον Devin Townsend αλλά και τους The Gentle Storm. Η υπερ-παραγωγική Anneke ήθελε να βγάλει προς τα έξω πλέον και μια πιο heavy πλευρά, έτσι γεννήθηκαν οι Vuur, μια ολλανδική υπερ-μπάντα, με τους Ed Warby (τύμπανα), Jord Otto (κιθάρες), Ferry Duijsens (κιθάρες) και Johan van Stratum (μπάσο).

Και αυτό ακριβώς γίνεται στο “In This Moment We Are Free – Cities”, που είναι χαλαρά η πιο heavy κυκλοφορία που μας έχει δώσει ποτέ η χαρισματική τραγουδίστρια, μέσα από ένα αρκετά μεγάλο progressive πρίσμα. Υπάρχουν πολλά θέματα, μεγάλα κομμάτια αλλά και αρκετά σπασίματα ρυθμών και Dream Theater-ικά περάσματα αλλά πάνω από όλα, μελωδίες αρκετά μαγευτικές που όταν ερμηνεύονται από την φωνή της Anneke, απλά γίνονται κάτι παραπάνω από απίστευτα εθιστικές.

Ας πάρουμε λοιπόν λίγο από την μελαγχολία των παλιών The Gathering, θα ρίξουμε μέσα λίγο Fates Warning, λίγο Dream Theater και αρκετό από Devin Townsend και μάλλον βγάζετε το μείγμα που υπάρχει στο ντεμπούτο των Vuur. Υπάρχουν οι πολύ μελαγχολικές – σχεδόν doom στιγμές – όπως τα δύο κομμάτια που ανοίγουν το δίσκο “My Champion – Berlin” και “Time – Rotterdam”, αλλά και οι πολύ πιο prog στιγμές των “The Martyr And The Saint – Beirut” και “Days Go By – London”.

Σίγουρα πάντως το “In This Moment We Are Free – Cities” δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σαν μόνο progressive δίσκος. Κύριο χαρακτηριστικό του δίσκου είναι οι μελωδίες και η μελαγχολική αίσθηση που αφήνουν οι ιδέες της μπάντας. Υπάρχουν ακόμη και κομμάτια που είναι πολύ πιο εμπορικά και που αφήνουν μια πολύ καλή αίσθηση στο τι μπορεί να κάνουν οι Vuur. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το “Freedom – Rio”, το οποίο έχει ένα καταπληκτικό ρεφρέν το οποίο σου καρφώνεται κατευθείαν στο μυαλό.

Υπάρχουν πολύ καλά κομμάτια μέσα στο “In This Moment We Are Free – Cities” αλλά δυστυχώς από ένα σημείο και μετά τα πράγματα γίνονται βαρετά. Σε αυτό παίζει μεγάλο ρόλο η μεγάλη διάρκεια των κομματιών αλλά και η επιμονή της μπάντας να προσπαθεί να φτιάχνει instrumental μέρη στα τραγούδια, που ορισμένες φορές δεν έχουν νόημα. Επίσης ορισμένα τραγούδια φαίνεται να έχουν ενδιαφέρον μόνο στο ρεφρέν, όπως στο “Valley Of Diamonds – Mexico City”. Από εκεί και πέρα, υπάρχει και το “Save Me – Istanbul” το οποίο περιέχει το απαραίτητο oriental riff αλλά δυστυχώς μένει μόνο σε αυτό.

Με λίγα λόγια, το ντεμπούτο των Vuur, “In This Moment We Are Free– Cities” είναι ένα αρκετά άνισο άλμπουμ. Το βάρος έχει δοθεί σε μεγάλο βαθμό στην καταπληκτική φωνή της Anneke και το rhythm section αλλά και οι ενορχηστρώσεις, έχουν έρθει σε δεύτερη μοίρα. Και όσο είσαι στα πρώτα πέντε τραγούδια, νομίζεις ότι έχεις να κάνεις με το δίσκο της χρονιάς, δυστυχώς οι υπόλοιπες ιδέες της μπάντας δεν είναι σε υψηλό επίπεδο.

Απογοητευτικός δίσκος; Σίγουρα όχι, αλλά κάποιος θα περίμενε κάτι πολύ περισσότερο από μια μπάντα σαν τους Vuur. Κρατάω το πρώτο μισό του δίσκου και ορισμένες καλές ιδέες από το δεύτερο μισό και είμαι ευχαριστημένος που απλά ακούω τη φωνή της Anneke πάλι σε ένα metal δίσκο. Ελπίζω οι ιδέες και η μπάντα να μεστώσει περισσότερο στο μέλλον και να δώσει κάτι τόσο καλό όσο τα ονόματα των μουσικών που την απαρτίζουν και όχι μόνο την απίστευτη φωνή της Anneke.

7/10
Δημήτρης Σταύρος
[email protected]

Tatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

  • Μιχάλης Νταλάκος
  • Δημήτρης Σταύρος

X