Συνεντεύξεις

SepticFlesh

Λίγες μέρες πριν την εμφάνιση τους στην Αθήνα, επικοινωνήσαμε με τον Σωτήρη Βαγενά (Φωνητικά. Κιθάρα, Πλήκτρα) για να μιλήσουμε γύρω από την νέα τους δισκογραφική δουλειά με τίτλο “Modern Primitive” και όχι μόνο.

Γεια σου Σωτήρη, συγχαρητήρια για τη νέα δισκογραφική δουλειά των Septicflesh. Σε τι φάση βρίσκεσαι αυτό το καιρό;

Γεια σου Αντρέα. Είμαστε στην επόμενη φάση προώθησης του νέου μας δίσκου, που σημαίνει live shows. Σε κάποια από αυτά συμμετέχω και εγώ. Πρόσφατα έπαιξα στο live που κάναμε στον Βόλο στο Golden R festival. Γενικά θα είμαι περισσότερο παρών επί σκηνής αυτή την φορά. Παράλληλα ασχολούμαι και με 3d animation projects, που απαιτούν καθημερινά πολύ χρόνο, αλλά είναι και αυτό κάτι δημιουργικό που μου αρέσει.

Το “Modern Primitive” είναι το ενδέκατο studio album του συγκροτήματος και πραγματικά ακούγεστε πιο έμπειροι από ποτέ. Πες μας δυο λόγια για το δίσκο και πως καταλήξατε σε αυτόν το τίτλο;

Ο τίτλος είναι πολύ χαρακτηριστικός της εποχής μας. Ενώ το ρολόι πηγαίνει προς τα μπρος, υπάρχει μια στροφή της ανθρωπότητας προς τα πίσω. Στον μοντέρνο κόσμο, το πρωτόγονο στοιχείο γίνεται παραδόξως όλο και περισσότερο έντονο. Είναι κάτι άξιο προβληματισμού.

Οι στίχοι είναι αποτέλεσμα συλλογικής δουλειάς ή όχι; Ποιος είναι ο κύριος εμπνευστής;

Όπως πάντα, η δημιουργία των στίχων είναι αποκλειστική ευθύνη μου. Όμως δεν είναι κάτι που απλά φτιάχνω μόνος,  δίνω και τέλος. Πέρα από το νοητικό αποτέλεσμα, πολύ σημαντικό είναι και το ηχητικό αποτέλεσμα. Επομένως, πριν οριστικοποιήσω τους στοίχους συνεργάζομαι με τον Σπύρο ώστε να έχω μια εικόνα στην τοποθέτηση των λέξεων και των φράσεων, όπως βγαίνει πηγαία με βάση το στυλ των φωνητικών του. Έτσι πάντα χρειάζεται να κάνω τροποποιήσεις μέχρι το νόημα και το ηχητικό αποτέλεσμα να συμβαδίζουν απόλυτα.

Πότε ξεκινήσατε τη διαδικασία δημιουργίας του “Modern Primitive” και πως εξελίχθηκε; Πως σας επηρέασε το lockdown και η πανδημία;

Πριν καν μπούμε στούντιο, ξεκινάμε δουλεύοντας ο καθένας μας τις ιδέες του και όταν νιώσουμε έτοιμοι, ξεκινάει μια διαδικασία που διαρκεί αρκετούς μήνες, όπου υπάρχει αλληλεπίδραση από όλους. Μετά όταν κατασταλάξουμε στην δομή και τον χαρακτήρα των κομματιών, μπαίνουμε στο στούντιο. Το “Modern Primitive” είναι ένας δίσκος που δουλεύτηκε περισσότερο από οτιδήποτε άλλο έχουμε κάνει στο παρελθόν. Είχαμε αρχίσει να ηχογραφούμε τα νέα κομμάτια το καλοκαίρι του ‘20. Λόγω της πανδημίας όμως, τα πάντα πάγωσαν από ένα σημείο και μετά.  Έτσι είχαμε πολύ χρόνο στην διάθεσή μας, κατά την διάρκεια του οποίου ωρίμασαν οι συνθέσεις στο μυαλό μας. Αυτό αντικατοπτρίστηκε στην τελική τους μορφή όταν επανήλθαμε αρκετά αργότερα στο στούντιο για να ολοκληρώσουμε τον δίσκο.

Υπάρχει κάποιο κεντρικό μήνυμα που θέλετε να περάσετε στο κόσμο που θα ακούσει το άλμπουμ και αν ναι, ποιο είναι αυτό;

Η πάλη για εσωτερική ισορροπία είναι αέναη για το ανθρώπινο είδος. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει ισορροπία, γιατί χωρίς αυτήν το αποτέλεσμα είναι καταστροφικό, όχι μόνο για μας, αλλά για τα πάντα γύρω μας.

Το πρώτο single κυκλοφόρησε με ένα επιβλητικό video clip. Μπορείς να μας αναφέρεις ποιος είναι ο Ιεροφάντης;

Είναι ο πρωταγωνιστής μιας ιστορίας που δημιούργησα με τίτλο Salvation. Η ιστορία αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο είναι το Hierophant και το δεύτερο το SelfEater. O Ιεροφάντης είναι κάποιος που θα κάνει τα πάντα για να αποκτήσει αυτό που θέλει, το οποίο εν προκειμένω, είναι να επικοινωνήσει απευθείας με το θεϊκό στοιχείο. Ενώ αρχικά ξεκινάει με την πεπατημένη οδό και γίνεται αρχιερέας, συνειδητοποιεί ότι επί της ουσίας αυτό που κάνει, δεν του δίνει πραγματικά αυτό που επιζητεί. Ο ρόλος του, τα τελετουργικά, όλα είναι επιφανειακά και τα μόνα αυτιά που ακούνε είναι ανθρώπινα. Έτσι στρέφεται σε μη συμβατικούς τρόπους. Είναι αυτό που λένε, ο σκοπός αγιάζει τα μέσα…

Είστε πλέον μέλη της Nuclear Blast. Πως προέκυψε αυτή η συνεργασία και πόσο σας έχει βοηθήσει;

Έληγε το συμβόλαιό μας με την Season Οf Mist και η Nuclear Blast έδειξε έντονο ενδιαφέρον να μας αποκτήσει. Η μεγαλύτερη δύναμη της εταιρείας είναι κάτι αδιαμφισβήτητο και φυσικά μας ώθησε να την επιλέξουμε. Από πολύ νωρίς, από την κυκλοφορία του πρώτου μας single-video clip, Hierophant, είδαμε το κοινό μας στα streaming platforms να πολλαπλασιάζεται. Οι επόμενες κινήσεις που έγιναν, ώθησαν το συγκρότημα ακόμα περισσότερο και η κυκλοφορία του άλμπουμ ήταν επιτυχημένη καθώς πολύ γρήγορα εξαντλήθηκε η πρώτη “κοπή”. Υπάρχει αισιοδοξία, γιατί αφενός βλέπουμε άμεσα, πολύ θετικά αποτελέσματα και αφετέρου υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και μεράκι από το team της εταιρείας που έχει αναλάβει την προώθηση του άλμπουμ.

Υπάρχουν στοιχεία στη μουσική του “Modern Primitive” που μας φέρνουν στο μυαλό εικόνες από αρχαίους πολιτισμούς. Ποια όργανα χρησιμοποιήσατε για να πετύχετε αυτό το αποτέλεσμα;

Σαντούρι, λαούτο, ντουντούκ και άλλα.

Έχετε μία πολύχρονη συνεργασία με τη συμφωνική της Πράγας. Πως προέκυψε και πόσο δύσκολο είναι το «πάντρεμα» της μουσικής των δύο πλευρών;

Αυτό είναι κάτι που χτίστηκε από τον Χρήστο. Από τις επαφές για συνεργασία, μέχρι την άρτια υλοποίηση των ιδεών μας από την συμφωνική. Το πάντρεμα σίγουρα δεν είναι εύκολο, γιατί πέρα από τις απαραίτητες συνθετικές γνώσεις, είναι και θέμα μάχης ήχων και συχνοτήτων, πολλών διαφορετικών οργάνων, με έμφαση στο γεγονός ότι παίζουμε ακραίο metal. Για αυτό τον λόγο, επιλέγουμε να συνεργαζόμαστε με κορυφαίους παραγωγούς. Για τα δύο τελευταία άλμπουμ, συνεργαστήκαμε με το Jens Bogren, o οποίος έχει κάνει απίστευτη δουλειά.

Αν δε κάνω λάθος προστέθηκε και χορωδία αποτελούμενη από ενήλικες και παιδιά;

Όντως, υπάρχει πλήρη χορωδία. Αυτό που μας έδωσε μεγάλη ευελιξία που την εκμεταλλευτήκαμε για να κατευθύνουμε την ατμόσφαιρα των κομματιών ακριβώς εκεί που θέλουμε. Τα παιδάκια ειδικά, δίνουν ένα πιο soundtrack χαρακτήρα.

Τι συμβολίζει το εξώφυλλο του δίσκου; Τι είναι αυτό που θέλει να μας δείξει ο Seth, που είναι και ο δημιουργός;

Το εξώφυλλο στηρίζεται στην δυναμική αντίρροπων στοιχείων και περνάει το νόημα του τίτλου όπως πρέπει. Υπάρχει μια πρωτόγονη απλότητα, αλλά και μια μοντέρνα παραμορφωμένη “ματιά” που εστιάζει με δυσφορία στον βασικό ανθρώπινο χαρακτήρα του εξωφύλλου.

Στο “Dreadful Muse” υπάρχουν μελωδίες που θυμίζουν έντονα τα πρώτα χρόνια των Septicflesh. Είναι κάτι που συνέβη σκόπιμα ή βγήκε αυθόρμητα;

Αυτό το στυλ μελωδιών υπάρχει πάντα κάπου μέσα βαθιά στο μυαλό μου. Μου αρέσει όταν δημιουργείται αυτό το συναίσθημα γλυκιάς μελαγχολίας, καθώς και η αντίθεση του με τα πιο ρυθμικά και σκληρά σημεία. Είναι κάτι που βγαίνει πηγαία και αυθόρμητα.

Για πολύ καιρό απείχες από τα live του συγκροτήματος. Εδώ και μερικά χρόνια έχεις επιστρέψει χωρίς όμως την ηλεκτρική σου κιθάρα. Έχετε βρει τους ρόλους σας και τις ισορροπίες μέσα στο συγκρότημα;

Ναι. Στα στούντιο δεν έχει αλλάξει απολύτως τίποτε όλα αυτά τα χρόνια που υπάρχουμε ως συγκρότημα. Η κιθάρα είναι πάντα ο βασικός μου ρόλος. Τα φωνητικά είναι κάτι δευτερεύον, αν και φυσικά δίνω την πρέπουσα έμφαση και σε αυτά. Για τα live όμως και δεδομένου ότι κάνω περιορισμένες εμφανίσεις και υπάρχουν ήδη δυο κιθαρίστες επί σκηνής, είναι πιο πρακτικό να αφοσιώνομαι στο ρόλο των μελωδικών φωνητικών. Επίσης, αυτό μου δίνει την δυνατότητα να έχω ελεύθερα τα χέρια μου και να γίνομαι πιο θεατρικός επί σκηνής.

Πως βλέπεις τα χρόνια που έρχονται για την ανθρωπότητα; Είσαι καθόλου αισιόδοξος; Εγώ πάντως δεν είμαι, δυστυχώς.

Αν δεν αλλάξουμε πορεία άμεσα, το μέλλον προμηνύεται δυσοίωνο. Με έμφαση στην λέξη άμεσα.

Ποια είναι τα άμεσα πλάνα των Septicflesh; Υπάρχει και περιοδεία με τους Hypocrisy που θα περάσει και από τα λημέρια μας.   

Ακριβώς. Αυτή είναι η προτεραιότητα μας τώρα, η προετοιμασία και η υλοποίηση της πρώτης Ευρωπαϊκής περιοδείας μας για το “Modern Primitive”. Το πακέτο είναι δυνατό, με Hypocrisy, The Agonist και Horizon Ignited. Φυσικά μετά το πέρας αυτής της περιοδείας, υπάρχουν σχέδια και για άλλες περιοδείες, που θα ανακοινώσουμε όταν “κλειδώσουν”.

Ευχαριστούμε πολύ για τη συνέντευξη και το χρόνο σου!

Ευχαριστώ και εγώ για την στήριξη!

Συνέντευξη: Ανδρέας Ζώρας

Official Website
Facebook
Instagram
Twitter
YouTube
Spotify

Band Members
Σπύρος Αντώνιου – Φωνητικά, Μπάσο
Χρήστος Αντώνιου – Κιθάρα, Πλήκτρα, Ενορχηστρώσεις, Samples
Σωτήρης Βαγενάς – Φωνητικά. Κιθάρα, Πλήκτρα
Kerim “Krimh” Lechner – Τύμπανα
Psychon – Κιθάρα

Discography
Mystic Places Of Dawn, 1994
Έσοπτρον, 1995
Ophidian Wheel, 1997
A Fallen Temple, 1998
Revolution DNA, 1999
Sumerian Daemons, 2003
Communion, 2008
The Great Mass, 2011
Titan, 2014
Codex Omega, 2017
Modern Primitive, 2022

RodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X