Αφιερώματα

Cradle Of Filth: Επιλέγουμε ένα κομμάτι ανά δίσκο τους για το απόλυτο live set

Οι μέρες για την επερχόμενη εμφάνιση των Βρετανών extreme gothic metallers Cradle Of Filth για ακόμα μια φορά επί Ελληνικού εδάφους, στο Release Athens 2022 Festival, αυτή την φορά ανοίγοντας για τους Judas Priest ενώ πριν από αυτούς στο σανίδι θα βρεθούν οι The Dead Daisies καθώς και οι «δικοί μας» Black Soul Horde.

Οι Cradle of Filth δημιουργήθηκαν στο Suffolk της Μεγάλης Βρετανίας το 1991. Το μουσικό στυλ του συγκροτήματος εξελίχθηκε αρχικά από το black metal σε ένα κράμα που εμπεριείχε gothic & symphonic metal. Η στιχουργική τους θεματολογία είναι επηρεασμένη σε μεγάλο βαθμό από τη γοτθική λογοτεχνία, την ποίηση, τη μυθολογία και τις ταινίες τρόμου. Την παρούσα χρονική στιγμή η μπάντα αποτελείται από το ιδρυτικό του μέλος, τον τραγουδιστή Dani Filth, τον drummer Martin Marthus” Škaroupka, τον μπασίστα Daniel Firth, τους κιθαρίστες Marek Ashok” Šmerda και Donny Burbage και την Zoe Marie Federoff στα πλήκτρα.

Όπως λοιπόν αναφέρει ο τίτλος του άρθρου, σε μια προσωπική κατά βάση αξιολόγηση, θα επιλέξω ένα κομμάτι από τον κάθε δίσκο του συγκροτήματος, με σκοπό να φτιάξω το ιδεατό live set των Βρετανών, καλύπτοντας τους δεκαπέντε δίσκους της μέχρι τώρα πορείας τους. Για πάμε να δούμε… Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τις επιλογές μου;

“The Principle Οf Evil Made Flesh”

 Ημ. Κυκλοφορίας: Μάρτιος 1994 | Εταιρεία: Cacophonous Records

Το The Principle Of Evil Made Flesh είναι το ντεμπούτο άλμπουμ του σχήματος. Πριν από αυτό η μπάντα είχε κυκλοφορήσει τρία demo στο μεσοδιάστημα 1991-1993. Ο ήχος του άλμπουμ είναι πολύ πιο ωμός και ακατέργαστος από ό,τι στις επόμενες κυκλοφορίες του συγκροτήματος, με τα φωνητικά του frontman Dani Filth να διαφέρουν αισθητά από το μεταγενέστερο στυλ και τεχνική του. Το άλμπουμ είναι ένα ασυνήθιστο, για την τότε εποχή, υβρίδιο gothic και black metal. Αυτό θα ήταν το μόνο άλμπουμ που θα συμμετείχαν ο κιθαρίστας Paul Ryan και ο πληκτράς Benjamin Ryan. Ο κιθαρίστας Paul Allender άφησε επίσης το συγκρότημα σε αυτό το σημείο, αλλά επέστρεψε πέντε χρόνια αργότερα για την κυκλοφορία του Midian. Την σύνθεση του συγκροτήματος συμπλήρωναν οι Paul Allender στην lead κιθάρα, Robin Graves στο μπάσο και Nicholas Barker στα drums. Στο δίσκο συμμετείχαν ως guest ανάμεσα σε άλλους η Andrea Meyer (σ.σ.: Nebelhexë, Hagalaz’ Runedance; RIP) & Darren White (ex-Anathema). Την παραγωγή του δίσκου ανέλαβε ο Robert “Mags” Magoolagan (Anathema, Blasphemer, My Dying Bride) ενώ το εξώφυλλο είναι του Chris Bell.

Επιλεχθέν Κομμάτι: “The Forest Whispers My Name”

“Dusk And Her Embrace”

Ημ. Κυκλοφορίας: 19 Αυγούστου 1996 | Εταιρεία: Music For Nations

Στο δεύτερο δίσκο της μπάντας, οι Paul Ryan, Benjamin Ryan, Paul Allender έχουν ήδη αποχωρήσει με τους Stuart Anstis και Gian Pyres να αναλαμβάνουν τις κιθάρες (σ.σ.: ο δεύτερος μπορεί να φαίνεται στα credits του δίσκου, ωστόσο δεν ηχογράφησε νότα) και τον Damien Gregori να πηγαίνει πίσω από τα πλήκτρα, οι Robin Graves και Nicholas Barker παρέμειναν σταθεροί σε μπάσο και τύμπανα αντίστοιχα ενώ για πρώτη φορά την εμφάνιση της στα δεύτερα φωνητικά κάνει η Sarah Jezebel Deva. Σαν εξέχουσα συμμετοχή στον δίσκο εμφανίζεται ο Cronos των Venom. Την παραγωγή του δίσκου ανέλαβε αυτή την φορά ο Kit Woolven (RIP), ο οποίος είχε συνεργαστεί ανάμεσα σε άλλους με τον Phil Lynott, τους Thin Lizzy και τους Cathedral. Το Dusk And Her Embraceαποτέλεσε τον πρώτο δίσκο της μπάντας υπό την νέα δισκογραφική τους στέγη, την Music For Nations, που την ίδια χρονιά είχε κυκλοφορήσει δίσκους των Annihilator (σ.σ.: “Refresh the Demon”), Yngwie Malmsteen (σ.σ.: “Inspiration”) και M.O.D. (σ.σ.: “Dictated Aggression”) ανάμεσα σε άλλους.

Επιλεχθέν Κομμάτι: “Funeral In Carpathia”

“Cruelty Αnd Τhe Beast”

Ημ. Κυκλοφορίας: 27 Απριλίου 1998 | Εταιρεία: Music For Nations

Το “Cruelty And The Beast”, το τρίτο κατά σειρά άλμπουμ τον Βρετανών extreme metallers,  είναι ένα concept άλμπουμ βασισμένο στον θρύλο της Ουγγαρέζας «κόμισσας του αίματος», Elizabeth Báthory, όπου το ρόλο της Báthory και την όλη αφήγηση στην ταινία αναλαμβάνει η Πολωνή ηθοποιός Ingrid Pitt (RIP), έναν ρόλο που έπαιξε για πρώτη φορά στην ταινία τρόμου “Countess Dracula” του 1971. Το άλμπουμ ενώ λάμβανε θετικής αποδοχής, χαρακτηρίστηκε για την κακή παραγωγή του τόσο από τους οπαδούς της μπάντας, κριτικούς και αλλά και από τα ίδια τα μέλη του συγκροτήματος, κάτι το οποίο οδήγησε σε μια re-mix/ re-mastered έκδοση με τίτλο “Cruelty and the Beast – Re-Mistressed”. Κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2019 και μέχρι σήμερα αποτελεί το μοναδικό άλμπουμ των Cradle Οf Filth που έχει υποστεί ανάλογη επεξεργασία. Άλλωστε, όπως τα μέλη της μπάντας έχουν αναφέρει στο παρελθόν, εκείνοι είχαν ζητήσει για παραγωγό τον Andy Sneap ή τον Peter Tagtgren αλλά η εταιρεία ήταν εκείνη που έκανε την τελική επιλογή στο πρόσωπο του Jan Peter Genkel των Lacrimosa.

Επιλεχθέν Κομμάτι: “Cruelty Brought Thee Orchids”

“Midian”

Ημ. Κυκλοφορίας: 30 Οκτωβρίου 2000 | Εταιρεία: Music For Nations

Ο δίσκος με τον οποίο ο γράφων ξεκίνησε την επαφή μαζί τους. Σηματοδότησε αρχικά την επιστροφή του κιθαρίστα Paul Allender, ο οποίος αντικατέστησε τον Stuart Anstis που είδε την πόρτα της εξόδου μαζί με τους Nicholas Barker και LesLecterSmith, την θέση των οποίων πήραν – παραπάνω από επάξια – ο Adrian Erlandsson (At The Gates, The Haunted) και ο Martin Powell (exMy Dying Bride, exAnathema). Το “Midian” ως πηγή έμπνευσης έχει το μυθιστόρημα “Cabal” του Βρετανού συγγραφέα Clive Barker καθώς επίσης την επακόλουθη κινηματογραφική του εκδοχή, το “Nightbreed”. Στον δίσκο συναντάμε τον εξαιρετικό ηθοποιό Doug Bradley να συνεργάζεται για πρώτη φορά με την μπάντα, ο οποίος έπαιξε το ρόλο του Lylesberg στο “Nightbreed”, αν και είναι ευρύτερα γνωστός ως Pinhead από το “Hellraiser” και πάλι του Barker, κατέχοντας τον ρόλο του αφηγητή σε κάποια κομμάτια. Οι επιρροές της θεματολογίας του δίσκου έχουν να κάνουν με την Βίβλο και τους Μιδιανίτες, της Αραβικής φυλής που είναι απόγονοι του Αβραάμ και της Μιδιάν, όπου ο Μωυσής πέρασε την σαρακονταετή εξορία του στην Αίγυπτο. Δεν παραλείπονται ωστόσο οι επιρροές από τον εξαιρετικό συγγραφέα H. P. Lovecraft και το αριστούργημα του γύρω από τον Cthulhu. Να σημειωθεί ότι ο εξαιρετικός ήχος στο άλμπουμ οφείλετε στον John Fryer (Die Krupps, Lacrimas Profundere, White Zombie) και τον Doug Cook (Cathedral, Overkill, Skyclad) ενώ το εξώφυλλο αποτέλεσε σύμπραξη των J.K. Potter και Paul Allender. Με τον παρόν δίσκο η μπάντα βρέθηκε στις 11 & 12 Νοεμβρίου στο ιστορικό Ρόδον Club για πρώτη φορά στην χώρα μας ενώ μερικούς μήνες αργότερα, την 1η Ιουλίου 2001 επανεμφανίστηκε στο Rockwave Festival στο πλάι των Judas Priest, Megadeth, Savatage, Rotting Christ & Less Than Human.

Επιλεχθέν Κομμάτι: “Her Ghost Ιn Τhe Fog

“Damnation Αnd Α Day (From Genesis To Nemesis…)”

Ημ. Κυκλοφορίας: 25 Μαρτίου 2003 | Εταιρεία: Epic Records

Το Damnation And A Day (From Genesis to Nemesis…)” αποτελεί τον μοναδικό έως σήμερα δίσκο της μπάντας που κατάφερε να κυκλοφορήσει από μια τόσο μεγάλη εταιρεία όπως είναι η Epic Records, η οποία επί του πρακτέου είναι ένα sub-label της Sony Records. Περιλαμβάνει την Ορχήστρα Κινηματογράφου της Βουδαπέστης που αποτελείται από εκατόν ένα μέλη, συμπεριλαμβανομένης της σαρανταμελούς Χορωδίας. Το άλμπουμ βασίζεται εν μέρει στο επικό ποίημα του John Milton, “Paradise Lost”. Επιπλέον, πέραν της νύξης προς το έργο του John Milton, στο δίσκο συναντάμε ένα κομμάτι φόρο τιμής στην μουσική των Αμερικανών death metallers Nile. Ο λόγος λοιπόν για το Doberman Pharaoh, Or Destiny Wore A Bondage Mask” αλλά και το επηρεασμένο από τον Aleister Crowley, “Babalon A.D. (So Glad For The Madness)”. Η άλλη «πρωτιά» που έχει ο παρόν δίσκος είναι ότι για πρώτη φορά κυκλοφορία της μπάντας συναντάται με έναν μόνο κιθαρίστα, τον Paul Allender, αφού ο Gian Pyres εγκατέλειψε την μπάντα αμέσως μετά την περίοδο σύνθεσης των κομματιών, τα μέρη του οποίου ανέλαβε και έπαιξε ο Martin Powell, πέραν των υποχρεώσεων του με τα πλήκτρα. Επίσης μια ακόμα αλλαγή υπήρξε στο μπάσο αφού ο Dave Pybus πήρε την θέση του Robin Graves, την οποία θα κάτεχε μέχρι το 2012. Τέλος, η μπάντα συνεργάζεται για δεύτερη συνεχή φορά με τον Doug Cook, κάτι το οποίο δεν είχε ξανασυμβεί στην ιστορία της. Εύσημα πρέπει να αποδοθούν και στον John Coulthart για το εξαιρετικό εξώφυλλο.

Επιλεχθέν Κομμάτι: “Babalon A.D. (So Glad For The Madness)”

Nymphetamine

Ημ. Κυκλοφορίας: 27 Σεπτεμβρίου 2004 | Εταιρεία: Roadrunner Records

Με μια νέα δισκογραφική εταιρία στο πλευρό τους, την Roadrunner Records, οι Βρετανοί extreme metallers κυκλοφορούν το Nymphetamine, στο οποίο για πρώτη φορά συναντάται και ο νέος κιθαρίστας της μπάντας, James McIlroy, ο οποίος πέραν του Nymphetamine θα επιστρέψει μερικά χρόνια αργότερα, να ηχογραφήσει τον δίσκο του 2010 Darkly, Darkly, Venus Aversa. Αποτελεί επίσης το τελευταίο άλμπουμ του Martin Powell με το συγκρότημα. Στο δίσκο συναντά κανείς την πρώην τραγουδίστρια των Theatre Of Tragedy και νυν (σ.σ.: εκείνο τον καιρό) LeavesEyes, Liv Kristine Espenæs Krull, τον Doug Bradley να επανέρχεται σε ρόλο αφηγητή, όπως συνέβη και στο Midianαλλά και τον King Diamond με κάποια δεύτερα φωνητικά. Η θεματολογία έχει να κάνει με θέματα τόσο του H.P.Lovecraft και του Edgar Allan Poe. Όσον αφορά τον τίτλο, εκείνος προέρχεται από τις λέξεις nymphette (σ.σ.: νύμφη) και amphetamine (σ.σ.: αμφεταμίνη). To συγκεκριμμένο άλμπουμ έφερε και πάλι τους Cradle Of Filth επί Ελληνικού εδάφους, σε Αθήνα (σ.σ.: 19 Φεβρουαρίου 2005, Ρόδον Club) και Θεσσαλονίκη (σ.σ.: 20 Φεβρουαρίου 2005, Υδρόγειος).

Επιλεχθέν Κομμάτι: “Swansong For A Raven

“Thornography”

Ημ. Κυκλοφορίας: 17 Αυγούστου 2006 | Εταιρεία: Roadrunner Records

Πιστοί στο – κατά μέσο όρο διετές – ραντεβού τους, οι Cradle Of Filth επιστρέφουν με την έβδομη δισκογραφική τους δουλειά ονόματι Thornography”. Στον παρόν δίσκο την παραγωγή ανέλαβε ο πρώην κιθαρίστας των Anthrax και νυν Volbeat, Rob Caggiano, με μηχανικό ήχου τον Dan Turner ενώ την μίξη πραγματοποίησε ο Andy Sneap. Το συγκρότημα συνεργάστηκε για ακόμα μια φορά με τον Doug Bradley, όπως συνέβη στο Midianαλλά και τον προκάτοχο του, το Nymphetamine. Επίσης συμμετέχουν ο Ville Valo (ex-Him), η Dirty Harry και Martin Walkyier (ex-Skyclad). Αποτελεί τον δεύτερο κατά σειρά δίσκο που το συγκρότημα εμφανίζονται ως πενταμελές μετά την αποχώρηση του πληκτρά Martin Powell το περασμένο έτος, τα πλήκτρα του οποίου στο δίσκο ανέλαβαν οι Mark Newby-Robson & Christopher Jon. Αυτό αποτελεί και το τελευταίο άλμπουμ με τον  drummer Adrian Erlandsson και το μοναδικό που εμφανίζεται ο κιθαρίστα CharlesMolesterHedger, ο οποίος ήρθε στο σχήμα στην θέση του James McIlroy.

Επιλεχθέν Κομμάτι: “The Byronic Man

“Godspeed On The Devil’s Thunder”

Ημ. Κυκλοφορίας: 28 Οκτωβρίου 2008 | Εταιρεία: Roadrunner Records

Το Godspeed On The Devils Thunderαποτελεί το τέταρτο concept άλμπουμ του συγκροτήματος μετά τα Cruelty And The Beast” (1998), Midian” (2000) & Damnation And A Day (2003), το οποίο ασχολείται με την ζωή του Γάλλου Βαρώνου Gilles de Rais. Ο Gilles de Rais (1405 – 26 October 1440) ήταν ιππότης και λόρδος στην περιοχή της Βρετάνης, του Anjou και του Poitou, ηγείτο του Γαλλικού στρατού και συνοδοιπόρος στρατιωτικός στο πλευρό της Joan dArc. Είχε αποκτήσει την φήμη, για την οποία και καταδικάστηκε αργότερα, ως ένας μανιακός δολοφόνος παιδιών. Αυτήν την φορά την παραγωγή ανέλαβε ο Andy Sneap, ο οποίος πιο πριν είχε κάνει την μίξη στον προκάτοχο  του Godspeed…”, το Thornography. Το Godspeed On The Devils Thunder παρουσιάζει για πρώτη φορά το σχήμα ως τετραμελές αντί για εξαμελές όπως είχαν συνηθίσει τους οπαδούς τους. Αυτό είναι το πρώτο άλμπουμ με τον νέο drummer Martin Škaroupka, ο οποίος αναφέραμε παραπάνω αντικατέστησε τον Adrian Erlandsson αλλά και για την Sarah Jezebel Deva, αν και θα επιστρέψει προσωρινά στην κυκλοφορία του 2012, Midnight In The Labyrinth”.

Επιλεχθέν Κομμάτι: “Shat Out Of Hell

“Darkly, Darkly, Venus Aversa”

Ημ. Κυκλοφορίας: 29 Οκτωβρίου 2010 | Εταιρεία: Peaceville Records

Κυκλοφορία αριθμός εννέα. Το Darkly, Darkly, Venus Aversa” αποτελεί ωστόσο την πρώτη κυκλοφορία του συγκροτήματος με την Peaceville Records ενώ στιχουργικά, το άλμπουμ είναι concept και καταπιάνεται με την Λίλιθ, τον μυθικό θηλυκό Μεσοποτάμιο νυχτερινό δαίμονα που σχετίζεται με τον άνεμο και πιστεύεται ότι βλάπτει τα παιδιά. Σύμφωνα με κάποια απόκρυφα κείμενα της καθολικής εκκλησίας, η Λίλιθ ήταν η πρωτόπλαστη γυναίκα και φτιάχτηκε όπως ο Αδάμ από χώμα, οπότε ήταν ίση του, σε αντίθεση με την Εύα. Πρόκειται να αποτελέσει το μοναδικό άλμπουμ που εμφανίζεται ο πληκτράς Ashley Ellyllon, αντικαθιστώντας έστω και προσωρινά τον εξαιρετικό Martin Powell που είχε φύγει από τις τάξεις των Βρετανών extreme metallers προ πενταετίας. Αποτελεί συνάμα το τελευταίο άλμπουμ στο οποίο συμμετέχει ο επί σειρά ετών μπασίστας Dave Pybus καθώς και ο James McIlroy, που επέστρεψε ως δεύτερος κιθαρίστας. Οι γνωστοί τους από την προηγούμενη τους κυκλοφορία Scott Atkins (σ.σ.: επίσης μέλος των StampinGround) και Doug Cook, αναλαμβάνουν την παραγωγή/μίξη του δίσκου και ο Andy Sneap το mastering. Το εξώφυλλο φιλοτέχνησε η Λιθουανή καλλιτέχνιδα Natalie Shau, όπου μέχρι τότε είχε συνεργαστεί με μπάντες όπως Moonspell (σ.σ.: Night Eternal”, 2008), Elysion (σ.σ.: “Silent Scream”, 2009), Poisonblack (σ.σ.: Lust Stained Despair”, 2006), W.E.B. (σ.σ.: Jesus Heist”, 2008) ανάμεσα σε άλλους. Συνοψίζοντας, αξίζει να αναφερθεί πως το άλμπουμ είναι αφιερωμένο στην μνήμη του Peter Steele των Type O Negative, ο οποίος είχε φύγει νωρίτερα μέσα στην χρονιά. Στις 8 Απριλίου 2011 οι Cradle Of Filth έρχονται για μια εμφάνιση επί Αθηναϊκού εδάφους στο Fuzz Live Stage.

Επιλεχθέν Κομμάτι: “Forgive Me Father (I Have Sinned)

“Midnight Ιn Τhe Labyrinth”

Ημ. Κυκλοφορίας: 21 Απριλίου 2012 | Εταιρεία: Peaceville Records

Midnight Ιn Τhe Labyrinth, Οr Songs For The Recently Dead And Arisenείναι στην πραγματικότητα ο πλήρης τίτλος της κυκλοφορίας αυτής, της πιο αμφιλεγόμενης στο στρατόπεδο των οπαδών του συγκροτήματος. Το Midnight In The Labyrinth” στην ουσία δεν πρόκειται για μια κυκλοφορία με πρωτότυπο υλικό. Ναι μεν οι ίδιοι, δηλαδή ο Dani Filth, την έχει εντάξει ως «νέο άλμπουμ», στην πραγματικότητα πρόκειται για μια συλλογή. Μια συλλογή στην οποία είχε την φαεινή ιδέα ο Dani παρέα με τον Mark Newby-Robson στις ενορχηστρώσεις και τον Kit Woolven πίσω από την κονσόλα, να πάρουν δεκαεννέα κομμάτια στο σύνολο και να τα κυκλοφορήσουν υπό μορφή συμφωνικής ορχήστρας. Αν κάποιος είναι die hard οπαδός του σχήματος, παίζει να το αποτάξει το ίδιο λεπτό που θα ακούσει δείγμα της κυκλοφορίας. Αν κάποιος τώρα είναι πιο ανοιχτόμυαλος και μπορεί να δεχθεί τα πάντα, μπορεί και να του αρέσει. Εγώ προσωπικά δεν μπόρεσα να το χωνέψω ποτέ!

Επιλεχθέν Κομμάτι: “A Gothic Romance (Red Roses For The Devil’s Whore)

“The Manticore Αnd Other Horrors”

Ημ. Κυκλοφορίας: 29 Οκτωβρίου 2012 | Εταιρεία: Peaceville Records

Ευτυχώς που λίγους μήνες μετά την τραγωδία ήρθε το “The Manticore And Other Horrors”, ένας εξαιρετικός δίσκος, ωστόσο σηματοδότησε δυο σημαντικές εξελίξεις για το συγκρότημα. Ουδέποτε στην ιστορία του συγκροτήματος δεν εμφανίστηκε η σύνθεση ως τριμελής αντί της εξαμελής που μας είχαν συνηθίσει. Το ευτύχημα είναι ότι θα είναι ο πρώτος και μοναδικός δίσκος που θα συμβεί κάτι τέτοιο, αλλά σηματοδοτεί επίσης τον τελευταίο δίσκο με τον Paul Allender στην κιθάρα, ο οποίος τον Απρίλιο του 2014 θα αποχωρήσει για δεύτερη φορά από τις τάξεις της μπάντας. Το μπάσο στον δίσκο, μετά την φυγή του Dave Pybus, ανέλαβε να ηχογραφήσει ο Daniel Firth των Man Must Die. Έπειτα από ένα session με την μπάντα του Grindstone Studios του παραγωγού Scott Atkins, ο ίδιος προτάθηκε από τον Atkins στην μπάντα για session δουλειά που κατέληξε να γίνει μόνιμη. Το εξώφυλλο της κυκλοφορίας ανέλαβε να φιλοτεχνήσει ο Matt Vickerstaff, ο οποίος αν και είχε εμπλακεί στο layout για το Darkly, Darkly, Venus Aversa”, είχε ήδη στο πελατολόγιο του σχήματα όπως Autopsy, Deicide, Hate Eternal κ.α. Αυτός θα είναι και ο τελευταίος δίσκος του συγκροτήματος με την Peaceville Records.

Επιλεχθέν Κομμάτι: “For Your Vulgar Delectation

Hammer Οf Τhe Witches

Ημ. Κυκλοφορίας: 10 Ιουλίου 2015 | Εταιρεία: Nuclear Blast Records

Το “Hammer Of The Witches” είναι το ενδέκατο – πρακτικά – ηχογράφημα του σχήματος, το πρώτο με την σφραγίδα της Nuclear Blast Records. Ως δίσκος είναι ο πρώτος που μετά από το “Midian” του 2000 που δεν εμπεριέχεται σε αυτό ο επί σειρά κιθαρίστας της μπάντας, Paul Allender. Την θέση του ιδίου όσο και του James McIlroy, έρχονται δύο νέα πρόσωπα, ο Τσέχος Marek Ashok” Šmerda (exRoot) και ο Βρετανός Richard Shaw (NG26). Παράλληλα υπάρχει προσθήκη στα πλήκτρα και τα γυναικεία φωνητικά από την  Lindsay Schoolcraft (σ.σ.: νυν Coldbound). Το εξαιρετικό εξώφυλλο του δίσκου επιμελήθηκε ο Λετονός Artūrs Bērziņš, ο οποίος έκτοτε έχει αναλάβει όλα τα εξώφυλλα μέχρι και σήμερα. Την παραγωγή αποκλειστικά ανέλαβε ο Scott Atkins, κάνοντας το “Hammer Of The Witches” τον τέταρτο δίσκο στον οποίο δουλεύει. Όσον αφορά τον τίτλο και την ευρύτερη θεματολογία του δίσκου κατ’ επέκταση, αυτός είναι παρμένος από το  Malleus Maleficarum, ένα μεσαιωνικό έγγραφο οδηγιών σχετικά με τη δίωξη και τον βασανισμό των μαγισσών.

Επιλεχθέν Κομμάτι: “Enshrined In Crematoria”

“Dusk And Her Embrace (The Original Sin)”

Ημ. Κυκλοφορίας: 8 Ιουλίου 2016 | Εταιρεία: Cacophonous Records

Άλλη μια κίνηση που παραξένεψε τους οπαδούς. Αρχικά το παρόν άλμπουμ για το οποίο γράψαμε παραπάνω, εμπεριέχει την πρώτη ηχογράφηση που πραγματοποίησε το σχήμα πίσω στο 1995 με την σύνθεση του The Principle of Evil Made Flesh”, αυτή των Dani Filth στα φωνητικά, Paul Allender & Paul Ryan στις κιθάρες, Robin Graves στο μπάσο, Benjamin Ryan στα keyboards και Nicholas Barker στα τύμπανα. Από την στιγμή που στην μπάντα δεν άρεσε το τελικό αποτέλεσμα και η σχέση της με την τότε δισκογραφική τους εταιρεία, την Cacophonous Records, δεν ήταν σε καλά σημεία αποφάσισαν να μην το κυκλοφορήσουν. Ως αποτέλεσμα είχε κάποια μέλη να αποχωρήσουν από τους Cradle Of Filth και να δημιουργήσουν τους The Blood Divine, ενώ οι εναπομείναντες με νέα μέλη ηχογράφησαν το “V Empire, Or Dark Faerytales in Phallustein” EP, το οποίο κυκλοφόρησε αντί του Dusk And Her Embraceαπό την Cacophonous Records. Το 1996 η Music for Nations κυκλοφόρησε εν τέλει την επανηχογραφημένη εκτέλεση του με το νέο line up. Επί του πρακτέου η σύνθεση της μπάντας έχει ως μοναδική αλλαγή αυτή του Robin Graves με τον Jon Kennedy (Hecate Enthroned). Οι συμμετοχές των Cronos, Sarah Jezebel Deva & Danielle Cneajna Cottington παραμένουν ως είχαν με μοναδική προσθήκη αυτή του Steve Grimmett των Grim Reaper. Την παραγωγή είχαν κάνει οι Andy Reilly, Mike Cowling, Zakk Bajjon, ο Scott Atkins το re-mastering και ο Drake Mefestta την αποτύπωση στο νέο εξώφυλλο.

Επιλεχθέν Κομμάτι: “Dusk And Her Embrace

“Cryptoriana (The Seductiveness Οf Decay)”

Ημ. Κυκλοφορίας: 22 Σεπτεμβρίου 2017 | Εταιρεία: Nuclear Blast Records

Δωδέκατος και προ-τελευταίος δίσκος της μέχρι τώρα πορείας τους αποτέλεσε το “Cryptoriana (The Seductiveness Οf Decay)”. Αν και η σύνθεση παραμένει η ίδια, η ιστορία απέδειξε αργότερα πως έμελε να αποτελέσει τον δεύτερο και τελευταίο δίσκο στον οποίο συμμετείχε η Lindsay Schoolcraft, πριν ανακοινωθεί η αντικατάσταση της την προηγούμενη χρονιά. Στο δίσκο ως special guest επανεμφανίζεται η Liv Kristine Espenæs (Midnattsol, exLeavesEyes, exTheater Of Tragedy), με την οποία είχαν συνεργαστεί προ δεκατριών ετών, στο “Nymphetamine”. Ο Artūrs Bērziņš δίνει ένα ακόμα πολύ καλό εξώφυλλο με την σειρά του ενώ για ακόμα μια φορά ο Scott Atkins «παλεύει με τα θηρία» που λέγονται ηχογράφηση, παραγωγή, μίξη και mastering. Το αποτέλεσμα δικαιώνει για ακόμα μια φορά. Στα πλαίσια της προώθησης του συγκεκριμένου δίσκου, ο Dani Filth και η παρέα του πάτησαν για ακόμα μια φορά του Gagarin 205 στις 2 Ιουνίου 2018.

Επιλεχθέν Κομμάτι: “Wesper, Vespertine”

“Existence Is Futile”

Ημ. Κυκλοφορίας: 22 Οκτωβρίου 2021 | Εταιρεία: Nuclear Blast Records

Η τελευταία καταιγιστική δουλειά των Βρετανών. Το “Existence Is Futile” ήταν ένα εξωφρενικά υπέροχο άλμπουμ που η συντακτική ομάδα του Greekrebels.gr του χάρισε την τρίτη θέση για τα καλύτερα άλμπουμ του 2021. Είναι η μοναδική κυκλοφορία που περιλαμβάνει στα πλήκτρα και τα γυναικεία φωνητικά την Anabelle Iratni, η οποία ήρθε ως εσωτερική μεταγραφή από τους The Devilment του Dani Filth αλλά σηματοδοτεί επίσης το τελευταίο άλμπουμ του κιθαρίστα Richard Shaw. Η ανακοίνωση αντικατάστασης τους έγινε τον Μάιο, παράλληλα με την αλλαγή δισκογραφικής στέγης από την Nuclear Blast Records στην Napalm Records. Στο δίσκο έχουμε την επιστροφή ως αφηγητή του Doug Bradley σε δυο κομμάτια. Αυτό αποτελεί την έκτη δουλειά που συμμετέχει συνολικά αλλά η πρώτη από το “Evermore Darkly” EP του 2011. Όπως και στον προκάτοχο του, η «παρασκινιακή» ομάδα δεν αλλάζει με τους Scott Atkins και Artūrs Bērziņš να παραδίδουν σε παραγωγή και εικαστικά ένα απερίγραπτο αποτέλεσμα. Για εμένα προσωπικά το “Existence Is Futile” είναι ένας δίσκος comeback, που μπορεί εύκολα να αναζωπυρώσει τυχόν οπαδούς που είχαν παρεκκλίνει της πορείας τους.  Την Παρασκευή 19 Ιουλίου έρχονται να μας το αποδείξουν στο Release Athens.

Επιλεχθέν Κομμάτι: “Existential Terror”

Το ιδεατό setlist λοιπόν απαρτίζεται από τα:
01. The Forest Whispers My Name
02. Funeral In Carpathia
03. Cruelty Brought Thee Orchids
04. Her Ghost Ιn Τhe Fog
05. Babalon A.D. (So Glad for the Madness)
06. Swansong For A Raven
07. The Byronic Man
08. Shat Out Of Hell
09. Forgive Me Father (I Have Sinned)
10. A Gothic Romance (Red Roses For The Devil’s Whore)
11. For Your Vulgar Delectation
12. Enshrined In Crematoria
13. Dusk And Her Embrace
14.Wesper, Vespertine
15. Existential Terror

Bonus Track

Ως bonus track επέλεξα να βάλω ένα κομμάτι από το μακρινό 1999 που ίσως είναι αυτό που έχει παίξει περισσότερο από όλα στο στερεοφωνικό μου στην διαπασών, κάνοντας το μακράν αγαπημένο μου κομμάτι. Αυτό είναι το “From The Cradle To Enslave” από το ομότιτλο EP, που του άξιζε όσο κανένα να ενσωματωθεί σε κάποια κυκλοφορία.

Ελπίζω να είστε ικανοποιημένοι από την επιλογή των κομματιών. Θα ήθελα να διαβάσω τα σχόλια σας.

Κείμενο: Νίκος Σιγλίδης

Greekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X