Συνεντεύξεις

Delain

O Martijn Westerholt είναι αυτός που τόσο καιρό «τραβά κουπί» πίσω από τους Delain. Στις αρχές του έτους κυκλοφόρησαν το νέο τους δίσκο και μας δόθηκε η ευκαιρία να τα πούμε. Κάλιο αργά παρά ποτέ, δείτε τι ειπώθηκε τότε.

Γεια σου Martijn. Χάρηκα που σου μιλάω μετά από τόσο καιρό. Συγχαρητήρια για το ολοκαίνουργιο άλμπουμ των Delain, “Dark Waters”, είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Πώς νιώθετε τώρα που το άλμπουμ έχει σχεδόν κυκλοφορήσει;

Αισθάνομαι καταπληκτικά, ακόμα περισσότερο λόγω όλων όσων συνέβησαν. Ήταν ένα τεράστιο συμβάν γεγονότων, και αυτό είναι δυνατό, ξέρετε, υπήρξαν στιγμές που νόμιζα ότι οι Delain είχαν τελειώσει, πεθάνει, και να που εδώ είμαστε, είμαι πραγματικά ευγνώμων και πολύ χαρούμενος που το “Day After Tomorrow” είναι εκεί.

Ποιες είναι οι αντιδράσεις που έχετε λάβει μέχρι στιγμής από τα μέσα ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο;

Στην πραγματικότητα, όλα είναι εξαιρετικά καλά, κάτι που είναι τεράστια ανακούφιση, γιατί νομίζω ότι έπρεπε να αποδείξω κάτι, οι άνθρωποι μας ήταν πραγματικά περίεργοι για το τι θα γίνει με τη μουσική με μια τόσο μεγάλη αλλαγή σύνθεσης. Λοιπόν, είμαι πραγματικά ανακουφισμένος, σήμερα έλαβα μια κριτική από το Metal Hammer στο Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία ήταν 8/10, και είναι ήδη θετική, οπότε δεν μπορώ να το πιστέψω, οπότε είμαι πραγματικά πολύ χαρούμενος και ευγνώμων.

Ο βαθμός μου είναι 9/10.

Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!

Ναι, αυτό που μου άρεσε πολύ στο άλμπουμ ήταν η πραγματικά μεγάλη ροή που έχει.

Χαίρομαι που το λες αυτό, γιατί αυτός ήταν ένας από τους βασικούς στόχους, ότι υπάρχει μια ροή στο άλμπουμ και υπάρχει ένας λόγος που αυτή τη σειρά έχουν τα τραγούδια. Όταν ακούς το πρώτο κομμάτι, οι άνθρωποι είπαν “Έι, αυτό δεν είναι κομμάτι για να ανοίγεις το δίσκο”, και είχαν δίκιο, αλλά σε όλο το άλμπουμ κολλάει απίστευτα.

Λοιπόν, είναι ένα από τα καλύτερα εναρκτήρια κομμάτια που είχαν ποτέ οι Delain, για μένα.

Ευχαριστώ! Τότε, πήρες την ιδέα. Είμαι πραγματικά χαρούμενος.

Ξέρεις, παρακολουθώ το συγκρότημα από το 2006, οπότε…

Ουάου, τότε είσαι ειδικός!

Από την κυκλοφορία του προκατόχου του, “Apocalypse & Chill”, το συγκρότημα είχε ένα ολικό λίφτινγκ λόγω της συνολικής αλλαγής του line-up, αφήνοντάς εσένα το μοναδικό ιδρυτικό μέλος το 2021. Όπως είπες, όλοι νόμιζαν ότι οι Delain είχαν τελειώσει. Και αν θυμάμαι καλά, κυκλοφόρησες μια δήλωση ότι θα χρησιμοποιούσες το συγκρότημα ως studio project.

Στην αρχή το σκέφτηκα. ‘Oταν έφυγαν, το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ήταν “Εντάξει, αξίζει να συνεχίσω καθόλου;” Αυτή ήταν η πρώτη σκέψη. Υπήρχαν κάποιες παρερμηνείες στα social media όπου οι άνθρωποι πίστευαν ότι έχω απολύσει το προηγούμενο line-up επειδή ήθελα να το κάνω project, σκέτη ανοησία, άρχισα να αποφασίζω τι να κάνω μόνο αφού δοκιμάσαμε τα πάντα και έφυγαν. Η πρώτη μου σκέψη ήταν, πόσο μεγάλες είναι οι πιθανότητες να βρω ξανά μια τόσο μεγάλη ομάδα για να μπορέσω να συνεχίσω, και μια άλλη προαιρετική προϋπόθεση για να συνεχίσω με τους Delain ήταν, αν υπήρχε αρκετό DNA των Delain, για να φέρει το όνομα αυτό πρέπει να είναι εκεί. Έτσι, η πρώτη μου σκέψη ήταν ότι δεν μπορούσα να το πετύχω ως μορφή project. Αλλά έκανα λάθος.

Αυτό ήταν το κύριο πράγμα που σκέφτηκαν οι περισσότεροι, όταν απολύθηκε η υπόλοιπη μπάντα. Άρα, δεν είναι αλήθεια. Ποιος ήταν ο βασικός λόγος που έφυγε η προηγούμενη σύνθεση;

Για να είμαι πολύ ειλικρινής, τα τρία παιδιά ήθελαν να με ξεφορτωθούν. Όχι λοιπόν η Charlotte, αλλά τα τρία παιδιά, και δεν θα πω ότι είναι κακοί και εγώ είμαι καλός γιατί ο καθένας έχει την οπτική του. Και αν δουλεύεις τόσο καιρό με ανθρώπους, πώς μπορείς να πεις ότι είναι τρανταχτοί; Οπότε δεν θα το πω αυτό, αλλά αυτό που ήθελαν απλά δεν ήταν δυνατό. Πρώτον, είπαν κάπως, επειδή έπεσα σε εξάντληση, και ήταν απογοητευμένοι με την ατμόσφαιρα, την οποία καταλαβαίνω απόλυτα, αλλά η πρώτη τους απαίτηση ήταν “θα κάνουμε περιοδεία χωρίς εσάς” και είπα “παιδιά, αυτό είναι αδύνατο γιατί εγώ είμαι υπεύθυνος, είναι η εταιρεία μου. Εάν κάνετε περιοδεία και τα πράγματα πάνε στραβά, οι άνθρωποι θα έρθουν στο κατώφλι μου, όχι στο δικό σας, οπότε αυτό δεν είναι δυνατό.” Κάπως δοκιμάσαμε τα πάντα και μάλιστα τους πρόσφερα τα πάντα, όπως τα αγοράζεις όλα και συνεχίζεις με αυτό και με πονάει γιατί δεν είναι αυτό που θέλω. Θέλω να συνεχίσουμε μαζί. Είχαν άλλες ιδέες, και πάλι, δεν θα πω ότι είναι κακοί και είμαι καλός, όχι. Ο καθένας έχει τη δική του οπτική, είχαν τους λόγους τους και προσπαθείς να το καταλάβεις, είστε πέντε ενήλικες και η θέση της Charlotte ήταν περισσότερο “αν φύγουν αυτοί οι τύποι, τότε η αλλαγή θα είναι τόσο μεγάλη, που προτιμώ να επικεντρωθώ στη δική μου σόλο καριέρα. Λοιπόν, αυτή ήταν η κατάσταση. Δοκιμάσαμε τα πάντα, μετά κατέρρευσε, και καθώς ο COVID-19 προχωρούσε, αυτό ήταν το αποτέλεσμα. Πολύ λυπηρό συμπέρασμα.

Πόσο εύκολο ή πόσο δύσκολο ήταν να επανασυνδεθείτε με τους Sander & Ronald;

Πάντα διατηρούσα επαφή μαζί τους. Είναι φίλοι και κρατούσαμε πάντα επαφή και κάπως με ρώτησαν αν μπορούν να συνεχίσουν στους Delain ως συγκρότημα αφού φύγουν. Δεν είχαν κανένα ρόλο, δεν έπαιξαν κανένα ρόλο σε όλη αυτή τη διαδικασία. Φυσικά υποστηρίζοντας ψυχικά έναν φίλο ίσως, αλλά για τα υπόλοιπα τίποτα, αλλά ο Ray ρώτησε αν μπορώ να συνεχίσω ως συγκρότημα, αυτό με εξέπληξε, επίσης ο Rob πρώην μπασίστας μας συμμετείχε, όχι ως μέλος του συγκροτήματος, γιατί τότε είχα ολόκληρο το line-up του “April Rain” ολοκληρωμένο, εκτός από τη Charlotte φυσικά, αλλά δεν μπορούσε να είναι στο συγκρότημα γιατί φυσικά παίζει για τους Epica σήμερα και οι δύο απαιτούν πάρα πολύ χρόνο. Έτσι, ο Sander και ο Ronald με ρώτησαν γιατί να μην συνεχίσω ως συγκρότημα αντί για έργο.

Σε αυτή την περίπτωση είχες ήδη τον Rob. Θα ακολουθήσει το συγκρότημα όπως οι υπόλοιποι; Ή μήπως υπάρχουν σχέδια να βρεις άλλον μπασίστα;

Έχουμε μπασίστα, ναι. Βρήκαμε έναν και το όνομά του είναι Ludovico Cioffi από την Ιταλία και προέρχεται από death metal υπόβαθρο, έχει ένα συγκρότημα που ονομάζεται Nightland, και επίσης παίζει για τους The Modern Age Slavery, και είναι ένας φανταστικός παίκτης.

Ασχολείται περισσότερο με τα πιο συμφωνικά death metal πράγματα.

Ναι, αλλά του αρέσει αυτό και τον ρωτήσαμε ”Ε, είσαι κιθαρίστας, αλλά θα σε ενδιέφερε να εξερευνήσεις το μπάσο με τους Delain;” και είπε “Ω, θα ήθελα πολύ”. Ήρθε και εδώ είμαστε.

Ναι, το Δελτίο Τύπου τον αναφέρει ως τραγουδιστή, όχι ως μπασίστα.

Ναι, αλλά τα growls του είναι καταπληκτικά. Είσαι πολύ καλά ενημερωμένος, αυτό είναι πραγματικά πολύ καλό. Έτσι, τα growls του είναι τρελά και ο κιθαρίστας μας ο Ronald μπορεί να τραγουδάει και να γρυλίζει. Έτσι, στο μπροστινό μέρος της σκηνής, υπάρχει τόσο τρομερό ταλέντο, που είναι απίστευτο. Λοιπόν, πάλι είμαι τόσο, τόσο τυχερός.

Ο Ludovico ζει ακόμα στην Ιταλία;

Ναι, σωστά. Αυτή είναι μια μεγάλη σχέση γιατί η Diana, η τραγουδίστρια μας, ζει επίσης στην Ιταλία, αλλά και ο καλεσμένος μας τραγουδιστής Paolo Ribaldini, τον οποίο γνωρίζω από τους Beast In Black, γιατί ξέρω ότι ο Γιάννης και ο Anton ίναι φίλος τους και έμεινα σε επαφή. Επίσης σε αυτήν την πολύ ταραχώδη περίοδο των Delain, επειδή ο Anton είχε ταραχώδεις περιόδους πριν από χρόνια, ξέρετε, υποστηρίξαμε ο ένας τον άλλον και μου σύστησε τον Paolo, ζει στη Φινλανδία αλλά είναι Ιταλός, επομένως υπάρχουν πολλές ιταλικές συνδέσεις.

Πρέπει να αναφέρω ότι η Diana ταιριάζει απόλυτα με το συγκρότημα, έχω την πεποίθηση ότι, τι γίνεται μετά τη Charlotte; Επειδή η Charlotte είναι μια αληθινή θεά, πρέπει να το παραδεχτούμε, και το ξέρεις από έξω. Αλλά η Diana ταιριάζει 100% μετά τη Charlotte.

Σίγουρα. Είναι τρελό. Είμαι πολύ τυχερος γιατί η φωνή της ταιριάζει τόσο με τα παλιά και τα νέα πράγματα, είναι τρελό. Και σας ενημερώνω ότι ο κόσμος δεν τη γνωρίζει ακόμα πλήρως.

Που βρήκες την Diana;

Στην πραγματικότητα, ρώτησα πολλούς, είμαι ευλογημένος που γνωρίζω πολλούς ανθρώπους στη σκηνή, όπως γνωρίζετε, αλλά κοίταξα και στο YouΤube.

Τέλειο scouting!

Ναι! (γέλια) Πήγα σε άτομα που έχουν κανάλια στο YouTube και τραγουδάνε. Τι καλύτερο για να ακούσεις τους ανθρώπους να τραγουδούν; Έτσι, έπεσα και στο κανάλι της και πραγματικά εντυπωσιάστηκα και έγραψα το όνομά της και σκέφτηκα ότι πρέπει να επικοινωνήσω μαζί της άμεσα. Αυτό ήταν, αλλά ήταν σύμπτωση που λίγες μέρες αφότου έγραψα το όνομά της, έγραψε κάτι στη δημοσίευση των Delain στο Instagram. Είδα το όνομά της και σκέφτηκα “περίμενε ένα λεπτό, αυτό είναι το ίδιο πρόσωπο!”. Και έγραψε “αν χρειαστείς ποτέ τραγουδιστή, μπορείς πάντα να επικοινωνήσεις μαζί μου”. Επικοινώνησα λοιπόν μαζί της και είχαμε μια ωραία κουβέντα και της έστειλα λίγο υλικό, μερικά παλιά και νέα πράγματα. Από τα παλιά της έστειλα τα “Masters Of Destiny” και “Burning Bridges” που είναι πραγματικά δύσκολο να τραγουδηθούν. Ένιωσα λοιπόν λίγο κακός κάνοντας αυτό, αλλά ένιωσα ότι έπρεπε να το κάνω. Και τα έστειλε πίσω σε μια μέρα. Σκέφτηκα “αυτό είναι πολύ γρήγορο”.

Αυτή ήταν η ευκαιρία της. Ξέρει ότι αν θα την έχανε…

Ναι! Υποθέτω ότι ναι, έτσι με εξέπληξε πραγματικά αυτό και μετά τα άκουσα και με έριξε από την καρέκλα μου. Μου έκανε τόσο μεγάλη εντύπωση που επικοινώνησα μαζί της και την προσκάλεσα να έρθει, να γνωρίσει και τον Sander και τον Ronald, έτσι ήρθε στην Ολλανδία από την Ιταλία και παίξαμε μερικά ακουστικά τραγούδια και μιλήσαμε και εδώ είμαστε. Αλλά ήταν και αστείο, ένα αστείο γεγονός, ότι έκανε διασκευές των Within Temptation και των Nightwish, το αστείο ήταν ότι το καλοκαίρι που έλεγξα το κανάλι της, στις αρχές της εβδομάδας ήμουν στο σπίτι του αδερφού μου, οπότε τους έδειξα το τραγούδι των Within Temptation. Στο τέλος της εβδομάδας ήμουν στο σπίτι του Tuomas στη Φινλανδία γιατί είμαστε φίλοι και του έδειξα τις διασκευές των Nightwish. Και αυτό ήταν παράξενο αλλά πραγματικά διασκεδαστικό και μετά της είπα ότι “Α, παρεπιπτόντως τους έβαλα να ακούσουν τις διασκευές σου” και ήταν σαν “Αλήθεια”; Ήταν σοκαρισμένη. Αλλά ο Tuomas το λάτρεψε. Αυτή ήταν μια πολύ ιδιαίτερη ιστορία νομίζω και θεωρώ τον εαυτό μου ευλογημένο και πολύ τυχερό και πολύ ευγνώμων.

Ποιες είναι κατά τη γνώμη σου οι κύριες διαφορές μεταξύ του “Apocalypse & Chill” και του “Dark Waters”; Για μένα, το “Dark Waters” είναι πιο κοντά στο “Moonbathers” παρά στο “Apocalypse & Chill”. Θα συμφωνούσες σε αυτό;

Ναι, είναι επίσης λογικό, γιατί είναι γειτονικά άλμπουμ, ας πούμε.

Ξέρεις τι με έκανε να το σκεφτώ, γιατί είναι τόσο κοντά; Αν σκεφτείς το εξώφυλλο, αυτό που έκανε η Wendy στο “Moonbathers”, είναι το ίδιο εξώφυλλο, χωρίς να ξέρεις ποιος το έκανε, στο “Dark Waters”, αλλά είναι η ίδια αισθητική.

Ναι. Επίτηδες, ναι.

Ήταν η Wendy; Ή μήπως ήταν κάποιος άλλος;

Ήταν ο ίδιος καλλιτέχνης που το έκανε, λέγεται Glenn Arthur και το έκανα επίτηδες. Πρώτα απ ‘όλα γιατί απλά αγαπώ το στυλ του, δεύτερον επειδή οι άνθρωποι συνδέουν το στυλ με εμάς, λόγω άλλων συγκροτημάτων του είδους που έχουν αυτό το στυλ ή το artwork, και τρίτον ήθελα ο κόσμος να αναγνωρίσει τους Delain σε όλα τα δυνατά στοιχεία. Όχι μόνο στη μουσική, αλλά και στο έργο τέχνης. Και ο Arthur ήταν πολύ ωραίος, είναι από τις ΗΠΑ, από την περιοχή του Σαν Φρανσίσκο, είναι πολύ καλός ε και μας βοήθησε.

Γιατί έχω την εντύπωση ότι η Wendy van den Bogert έκανε το εξώφυλλο;

Ω, η Wendy, ναι, είσαι πολύ καλός. Ξέρω τη Wendy για χρόνια, δεν έκανε το εξώφυλλο, μας έβγαλε φωτογραφίες για το artwork, έκανε επίσης έργα τέχνης αλλά όχι για άλμπουμ, ήταν περισσότερο σαν για επιτραπέζια δημοσίευση. Αλλά συμμετείχε σε μερικά άλμπουμ με αυτό.

Πού ηχογραφήσατε το άλμπουμ;

Παντού (γέλια). Οπότε βασικά πρόκειται για τρεις χώρες, την Ολλανδία, τη Φινλανδία και την Ιταλία. Περισσότερο από αυτό. Έγραψα μαζί με τον Guus Eikens και πήγαμε στο σπίτι των γονιών μου στην Ισπανία για να γράψουμε μουσική, και σύμπτωση είναι ότι ο Marko εν μέρει ζει στην Ισπανία κοντά στο σημείο όπου οι γονείς μου έχουν το σπίτι όπου γράφαμε, έτσι ήταν επίσης μια σύμπτωση , οπότε ηχογραφήσαμε τον Marko και εκεί, γράψαμε στην Ισπανία αλλά γράψαμε και στην Ολλανδία, ηχογραφήσαμε φωνητικά σε Ολλανδία, Γερμανία και Ιταλία, κάναμε τη μίξη εν μέρει από τον Jacob Hansen, ο οποίος έκανε τα “April Rain”, “Apocalypse And Chill”, και το mastering στη Φινλανδία όπου έκανα τις βασικές ενορχηστρώσεις, αλλά οι περισσότερες γίνονται από τον Mikko Rustonen, με τον οποίο συνεργάζομαι από το “The Human Contradiction” και είναι πολύ καλός φίλος, έτσι οι χορωδίες ηχογραφήθηκαν εκεί. Oι ενορχηστρώσεις εξευγενίστηκαν και ολοκληρώθηκαν εκεί από τον Mikko.

Είναι η δεύτερη συνεχόμενη και τρίτη συνολικά φορά που η μπάντα συνεργάζεται με τον Jacob Hansen για τη μίξη του άλμπουμ. Πώς θα περιγράφατε τη συνεργασία σας;

Ω, υπέροχα. Ο Jacob είναι φανταστικός. Υπάρχει ένας λόγος για τον οποίο δουλεύουν τόσες πολλές μπάντες μαζί του και είναι ένας πολύ καλός τύπος, μου αρέσει πάρα πολύ, και πάντα οδηγώ εκεί για να ανακατεύομαι επί τόπου μαζί του όπως τις δύο τελευταίες εβδομάδες, μου αρέσει ο ήχος του, αλλά οφείλω να ομολογήσω ότι μου αρέσει επίσης να εξερευνώ, γιατί με κάθε παραγωγή μαθαίνεις. Έτσι, από τη μία, είμαι αρκετά πιστός στους ανθρώπους, αλλά από την άλλη, μερικές φορές μου αρέσει να αλλάζω, γιατί κρατά τα πράγματα φρέσκα. Αλλά με κάποιο τρόπο συνεχίζω να επιστρέφω σε άλλους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζομαι στο παρελθόν.

Είναι σαν μια νικητήρια ομάδα που μαζεύεται ξανά.

Ναι, απολύτως.

Τι γίνεται με τον Svante (Forsbäck) από την άλλη; Έκανε το mastering. Δεν είναι επίσης η πρώτη του δουλειά αν θυμάμαι καλά. Έκανε και τα τρία τελευταία άλμπουμ;

Έκανε τα “Apocalypse And Chill” και “We Are The Others”, αλλά ξέρεις ποιο ήταν το αστείο; Ότι ξέχασα ότι έκανε το “We Are The Others”, γιατί είναι το μόνο άλμπουμ που δεν ήμουν παραγωγός. Είχαμε έναν άλλο παραγωγό και δούλευε με τον Svante. Μόλις πέρυσι ανακάλυψα ότι ήταν αυτός που έκανε master στο “We Are The Others”, το ξέχασα. (γέλια)

Αν θυμάμαι καλά, αυτό είναι επίσης το πρώτο άλμπουμ σε όλη τη διάρκεια της καριέρας σας που έχετε ένα άλλο άτομο να γράφει στίχους για αυτό, την Robin La Joy.

Ναι, αυτή είναι η γυναίκα μου. Αλλά πρώτα από όλα θέλω να πω ότι η Charlotte είναι μια πολύ ωραία στιχουργός. Και, φυσικά, δεν είναι πια στους Delain. Έπρεπε λοιπόν να το σκεφτώ, τι να κάνω. Αλλά το αστείο είναι ότι ποτέ δεν θεώρησα τη γυναίκα μου, γιατί δεν ήταν ποτέ στο τραπέζι, η Charlotte το έκανε πάντα. Αλλά, πάλι, είμαι τυχερός γιατί η γυναίκα μου, πρώτα απ’ όλα αγαπά πολύ τη γλωσσική ποίηση, δεύτερον η μητρική της γλώσσα είναι η αγγλική επειδή είναι από τις ΗΠΑ, κάτι που είναι επίσης τεράστιο επιπλέον. Από αυτό, είναι μια μοντέρνα γλώσσα, οπότε τη ρώτησα “Θα ήθελες να εξερευνήσεις τη συγγραφή στίχων για τους Delain;” και το έκανε. Και το έκανε και για το έργο της.

Μπορώ να αναφερθώ σε αυτό γιατί οι στίχοι στο “Moth to A Flame”, το πρώτο σας lyric video ήταν πραγματικά εντυπωσιακοί.

Στην πραγματικότητα αυτό το έγραψε η Diana. Η Diana έγραψε δύο τραγούδια και αυτό είναι ένα από αυτά. Το άλλο ήταν το “Mirror Of Night”. Η Diana γράφει επίσης στίχους, ο Robin γράφει επίσης στίχους, έτσι, απλά, δεν ξέρω, κάποιος με προσέχει τον ώμο μου ή κάτι τέτοιο…

Και ο Guus, όπως είπες, δουλεύεις μαζί του σχεδόν από την αρχή των Delain, καθώς είναι εκεί γύρω από το συγκρότημα. Είναι σχεδόν σαν να έρχεται μια ωραία οικογένεια και να προσέχει την πλάτη σου.

Ναι, αυτό είναι πολύ αλήθεια. Είμαι ευλογημένος με πολλούς καλούς φίλους και φίλους μουσικούς. Ξέρω σε αυτήν την κατάσταση, ότι, μισό λεπτό, το κάνω αυτό για 20 χρόνια, ψύχραιμος, γύρω μου με υποστηρίζουν και δεν το θεωρώ δεδομένο, είναι τόσο σημαντικό.

Ανέφερες προηγουμένως ότι έχετε ειδικούς καλεσμένους σε αυτό το άλμπουμ, όπως ο Paolo, ο Marko και ο Rob. Υπάρχει και ο Ruud Jolie.

Ναι. Δεν είναι μια πολύ ιδιαίτερη ιστορία από άποψη…

Είναι επίσης οικογένεια.

Ναι φυσικά. Γιατί οι Within Temptation όπως γνωρίζετε είναι οικογένεια. Αλλά υπήρχε ένας πρακτικός λόγος που τον ρώτησα, γιατί έγραψα και παρήγαγα το άλμπουμ με τον κλασικό τρόπο, έτσι ποτέ δεν γράφουμε τα πάντα, ηχογραφούμε τα πάντα και ανακατεύουμε τα πάντα. Κάποια τραγούδια μιξάρονται ενώ άλλα γράφονται ακόμα. Και αυτό σημαίνει ότι έχετε πολλές διαφορετικές προθεσμίες. Και για το τραγούδι “Mirror Of Light”, το θέμα είναι ότι έληγε η προθεσμία και τόσο ο Ronald όσο και ο Guus που έκαναν τις ρυθμικές κιθάρες ήταν σε διακοπές. Έπρεπε λοιπόν να ζητήσω από κάποιον να ηχογραφήσει διαφορετικά θα έχανα την προθεσμία. Και σκέφτηκα “έι, θα μπορούσα να διαλέξω τον Ruud”, οπότε τον ρώτησα και ήταν έτοιμος να κάνει περιοδεία με τους Within Temptation και τους Iron Maiden στις ΗΠΑ, αλλά έμεναν 2 εβδομάδες.

Έχετε κυκλοφορήσει επίσης 2 βιντεοκλίπ, εκτός από το lyric video από το “Moth To The Flame”. Θα ήθελες να μου πεις μερικά πράγματα για το “The Quest And The Curse” και το “Beneath”;

Ναι, πήγαμε στην Ιταλία γι’ αυτό, γιατί το θέμα είναι ότι ο Ludovico και η Diana πετούσαν για Ολλανδία όλη την ώρα και άρχισα να νιώθω ένοχος γι’ αυτό. Έρχεσαι πάντα στο δρόμο μας, ας ανατρέψουμε τα τραπέζια, ας πάμε στην Ιταλία. Και, ας είμαστε ειλικρινείς, δεν είναι πραγματικά τιμωρία να πας στην Ιταλία γιατί είναι μια όμορφη χώρα. Επίσης έχει πολλά αξιοθέατα, μπορείτε να κάνετε φοβερά βίντεο. Δουλέψαμε επίσης με την ίδια εταιρεία βίντεο για χρόνια ήδη από το Ηνωμένο Βασίλειο, έτσι όλοι πέταξαν στην Ιταλία και γυρίσαμε βίντεο εκεί. Το αστείο ήταν ότι νοικιάσαμε ένα είδος παλατιού, το ονόμασα παλάτι και, επειδή είμαι λάτρης της ιστορίας, άκουσα ότι ο Ναπολέων κοιμόταν εκεί. Και κάναμε τη φωτογράφιση στο δωμάτιο που κοιμόταν ο Ναπολέων. Ήταν υπέροχο να βρίσκομαι στην Ιταλία και ο Ludovico, ο μπασίστας μας, τα κανόνισε όλα επί τόπου και ήταν απλά καταπληκτικό. Οπότε τακτοποιήθηκαν όλα, μεταφορά, εξοπλισμός, και αυτό ήταν υπέροχο, οπότε ήταν μια τεράστια εμπειρία και σημαντική, καθώς φυσικά και το πρώτο τραγούδι, “The Quest And The Curse” έγινε εκεί επίσης, τουλάχιστον για ένα βίντεο.

Ανέφερες επίσης ότι ο Marco ζούσε δίπλα στο σπίτι των γονιών σου. Πόσο εύκολο ή πόσο δύσκολο ήταν να τον πείσεις όπως “Έλα, έλα να τραγουδήσεις το τραγούδι;”

Μείναμε σε επαφή ούτως ή άλλως και δεν θέλω να είμαστε σε επαφή επειδή θέλω κάτι, τον θεωρώ φίλο και πέρασε μια δύσκολη στιγμή, και έτσι κάπου ήμασταν εκεί ούτως ή άλλως, ο Robert και εγώ και έτσι πήγαμε εκεί και συναντηθήκαμε πάνω. Ήταν υπέροχο που τον είδα και τη σύζυγό του και μόνο μετά από αυτό επικοινώνησα ξανά μαζί του και είπα “Γεια, θα ήσουν ανοιχτός να ηχογραφήσεις ένα τραγούδι;” Και ξέρω ότι έγραψε όταν είπε αντίο, όπως “μην με πλησιάσετε με εκτός αν είσαι οι Black Sabbath”. Λοιπόν, τον ρώτησα και μου είπε “ναι, ξέρεις, είμαι ακόμα σαν να μετακομίζω και πρέπει να τα ετοιμάσω όλα…” και είπα “Εντάξει, ξέρεις τι; Προτείνω το εξής: πετάω από την Ολλανδία στο Αλικάντε, έρχομαι κοντά σου, μπαίνω στο σπίτι σου με τον εξοπλισμό μου, δεν χρειάζεται να σηκώσεις το δάχτυλο, σε ηχογραφούμε και σε μια ώρα θα φύγω.” Και εκείνος. είπε “Ω, αυτό θα ήταν καταπληκτικό γιατί τότε δεν χρειάζεται να αγχώνομαι για να ετοιμάσω τα πάντα και αν δεν χρειάζεται να το κάνω αυτό και έχω μόνο να τραγουδήσω, τότε ναι, είμαι απόλυτα έτοιμος.” Και, έτσι, για μένα ήταν τεράστια τιμή, γιατί πράγματι είπε ότι δεν θα το έκανε πια αυτό. Έτσι πήγα, έμεινα όλο το Σαββατοκύριακο ούτως ή άλλως, αλλά, πράγματι, ηχογραφήσαμε σε μια ώρα. Αλλά και πάλι, ο Marko είναι μέρος της οικογένειας, είναι μέρος της ιστορίας του Delain. Και είναι ένα θέμα, ένας οδοντωτός τροχός στον μηχανισμό να υπάρχει όλο το πιθανό DNA των Delain. Τοσο σημαντικο.

Έτσι. Έχετε κλείσει και κάποιες παραστάσεις που έρχονται. Πες μου περισσότερα γι’ αυτό, πώς νιώθεις που θα επιστρέψεις ξανά στο δρόμο;

Δεν μπορώ να περιμένω. Είναι ακόμα πολύ μακριά. Θέλω να γίνει την επόμενη εβδομάδα. Νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό να ξεκινήσουμε εύκολα και να μάθουμε μαθήματα από το παρελθόν. Οπότε δεν θα παίξω 100 συναυλίες πια γιατί δεν θέλω να κουραστώ ξανά, αλλά εξακολουθώ να θέλω να κάνω περιοδείες, θέλω να κάνω αξιοπρεπείς περιοδείες και επίσης θέλω το συγκρότημα, δεν θέλω να τους πιέσω στα βαθιά νερά, θέλω να μπορώ να ξεκινήσω χαλαρά, εύκολα, οπότε φέτος θα κάνουμε μικρές περιοδείες, θα κάνουμε μια ευρωπαϊκή περιοδεία τον Απρίλιο και τον Μάιο, μετά θα παίξουμε σε κάποια φεστιβάλ, αλλά θα παίξουμε μόνο σε πολύ σημαντικά φεστιβάλ όπως το Wacken και το Graspop, και μετά θα κάνουμε μια μικρή αμερικανική περιοδεία. Θα κάνουμε μερικές παραστάσεις εδώ κι εκεί, αλλά θέλω να το κρατήσω εύκολο. Επίσης, λόγω της πανδημίας του COVID, όλοι περιοδεύουν τώρα. Λοιπόν, ένας ακόμη λόγος για να ξεκινήσουμε εύκολα. Αλλά για την επόμενη χρονιά θέλω να κάνω περισσότερες περιοδείες. Έτσι, μια πιο εκτεταμένη ευρωπαϊκή περιοδεία, όπως και στην ανατολική και νότια Ευρώπη.

 Άρα, είμαστε νότια στην Ευρώπη, οπότε βασικά…

Θα είναι υπέροχο, αν και το θέμα με την Ελλάδα είναι ότι δεν είναι πολύ κεντρικά. Έτσι, αν πάμε στην Ελλάδα, πρέπει πραγματικά να κάνουμε έναν πλήρη κύκλο, οπότε ελπίζω ο ατζέντης μας να κάνει τα πράγματα να συμβούν.

Μπορείτε να έρθετε αν πάτε στην Ιταλία.

Έχεις δίκιο, αλήθεια. Λοιπόν, ελπίζω πραγματικά να μπορέσουμε να τα καταφέρουμε. Ελπίζω πραγματικά ότι η Ελλάδα μπορεί να είναι εκεί επίσης ή τουλάχιστον, αν δεν γίνει με αυτόν τον τρόπο, κάνουμε μια ειδική πτητική περιοδεία, θα μπορούσαμε να πάμε στη Ρουμανία, την Ελλάδα και ίσως τη Ρώμη, οπότε εργαζόμαστε πάνω σε αυτό. Ξέρετε ότι θέλω να κάνω όλα αυτά τα πράγματα, αλλά σε μια υγιή βάση, για να το διατηρήσω καλό και υγιές για όλους, οπότε νομίζω ότι αν κάνουμε 40 ή 50 παραστάσεις το χρόνο είναι αρκετό. Δεν θα το διπλασιάσω.

Τι μπορούν να περιμένουν οι οπαδοί από τον Delain στο εγγύς μέλλον;

Ελπίζω το ίδιο όπως όλοι, γιατί πρώτα από όλα θέλω να συνεχίσω να το κάνω έτσι ούτως ή άλλως, δεν ήταν η επιθυμία μου να αλλάξω τα πράγματα, ήθελα μόνο να αλλάξω τον ρυθμό, σε λίγο πιο υγιή ρυθμό, οπότε θέλω απλώς να κάνω μια περιοδεία και θέλω να γράψω μουσική και να κυκλοφορήσω τραγούδια των Delain. Θέλω να διασκεδάσω με το συγκρότημα. Είμαι παίκτης ομάδας, οπότε θέλω να το κάνω αυτό μαζί με τα μέλη του συγκροτήματος. Και αυτό είναι το μόνο που θέλω και ελπίζω να το κάνω μέχρι να πεθάνω. Θέλω απλώς να μπορώ να το κάνω αυτό χωρίς δημιουργικά όρια. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Γιατί το κάνω αυτό επειδή ακολουθώ το πάθος μου.

Ήταν πραγματικά χαρά που ξαναμίλησα μαζί σου μετά από τόσο καιρό…

Το ίδιο και εγώ!

Ελπίζω να σας δω στην Ελλάδα και να κλείσουμε με ένα μήνυμα στους θαυμαστές μας εδώ.

Δεν μπορώ να περιμένω! Σας ευχαριστώ πάρα πολύ!

Συνέντευξη: Νίκος Σιγλίδης
Απομαγνητοφώνηση: Σταύρος Πισσάνος

Official Website
Facebook
Instagram
Twitter
Spotify

Band Members
Martijn Westerholt – Πλήκτρα, φωνητικά
Sander Zoer – Τύμπανα
Ronald Landa – Κιθάρα, φωνητικά
Ludovico Cioffi – Μπάσο, φωνητικά
Diana Leah – Φωνητικά

Discography
Lucidity, 2006
April Rain, 2009
We Are The Others, 2012
The Human Contradiction, 2014
Moonbathers, 2016
Apocalypse & Chill, 2020
Dark Waters, 2023

Greekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X