Συνεντεύξεις

Illusory

Έχω την χαρά ετούτο το εγχώριο συγκρότημα να το γνωρίζω από τα σπάργανα του. Τους έχω δει ουκ ολίγες φορές ζωντανά. Οι δουλειές τους κοσμούν την συλλογή μου. Με μια σειρά επερχόμενων live βρίσκω την ευκαιρία να μιλήσω πάλι μαζί τους.

Παιδιά, σας καλωσορίζω στο περιοδικό μας μια ακόμα φορά. Έχετε ήδη δώσει κάποιες ζωντανές συναυλίες, θα ήθελα να μου πείτε ποια ήταν η ανταπόκριση του κόσμου στο νέο υλικό μέχρι σήμερα.

Γιώργος Παπαντώνης: Καλώς σας βρήκαμε για ακόμα μια φορά! Έχουμε παίξει στη Σύρο πέρσι τον Αύγουστο και στο Γαλάτσι τον Σεπτέμβρη, καθώς και τον περασμένο Δεκέμβριο στην Αθήνα. Στη Σύρο έπεσε και η ιδέα στο τραπέζι να κάνουμε αυτό το mini tour με τους The Silent Wedding. Έτσι έκλεισε το live στη Λάρισα στις 4 Φεβρουαρίου και το live στο Αγρίνιο στις 4 Μαρτίου. Η ανταπόκριση από τον κόσμο για το νέο υλικό είναι εξαιρετική! Παίζουμε, κατά κύριο λόγο, κομμάτια από το Crimson Wreath και ο κόσμος φαίνεται να το έχει αγκαλιάσει.

Έχετε μπροστά σας ακόμα δύο ακόμα συναυλίες. Η μια είναι στο Αγρίνιο. Πες μου πως βλέπεις τους φίλους μεταλλάδες εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης; Είναι σίγουρα οι πιο αδικημένοι μιας και σπάνια βλέπουν μεγάλα live στις πόλεις τους.

Κώστας Κούλης: Σαφώς και είναι πιο αδικημένοι. Άλλο να βλέπεις μία συναυλία, για την οποία χρειάστηκες δύο ώρες πήγαινε-έλα και άλλο να χρειάζεται να κάνεις ολόκληρο ταξίδι και να πρέπει να συνυπολογίσεις τη διαμονή και όλα τα επιπρόσθετα κόστη. Κατά καιρούς έχουμε γνωρίσει αρκετά παιδιά που μένουν εκτός Αττικής και τρέχουν σε συναυλίες. Είναι πολύ τίμιο και πολύ γενναίο που κάνουν τόσα παραπάνω έξοδα κάθε φορά που ένα συγκρότημα έρχεται να παίξει στη χώρα μας. Όλα αυτά τα παιδιά έχουν τον θαυμασμό και την εκτίμησή μας.

Ακολουθεί το live στην Αθήνα. Να υποθέσω ότι θα ακούσουμε το νέο σας άλμπουμ στην ολότητα του; Να περιμένουμε και κάποιες εκπλήξεις;

Γιώργος: Το live στην Αθήνα θα είναι, ουσιαστικά, η παρουσίαση του άλμπουμ Crimson Wreath ζωντανά, για πρώτη φορά. Είχαμε την “ατυχία” – πες το όπως θες – να το κυκλοφορήσουμε τον Μάη του 2021. Το συγκεκριμένο έτος χάθηκε συναυλιακά λόγω πανδημίας, ενώ το 2022, όπως όλοι θυμόμαστε, ήταν φουλ από συναυλίες. Ό,τι δεν έγινε τα δύο προηγούμενα χρόνια, έγινε πέρσι. Έτσι, αν εξαιρέσεις το release party που κάναμε, όπου και παίξαμε κάποια κομμάτια, σαν έκπληξη, δεν έχει γίνει μια ζωντανή παρουσίαση του δίσκου. Στο συγκεκριμένο event της 8ης Απριλίου, θα παίξουμε σχεδόν όλο το Crimson Wreath και επιλεγμένα κομμάτια από τα δύο πρώτα μας άλμπουμ. Εκπλήξεις, εννοείται ότι θα υπάρξουν, αλλά δεν θα σας κάνουμε spoiler…

Συνοδοιπόροι σας σε αυτά τα live είναι οι καταπληκτικοί The Silent Wedding. Πως προέκυψε αυτή η συνεργασία;

Κώστας: Γνωρίζουμε τα παιδιά των The Silent Wedding πολλά χρόνια. Είχαμε παίξει ξανά μαζί στο παρελθόν και ανταμώσαμε πρόσφατα το περασμένο καλοκαίρι στο 13ο Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Ροκ Ερμούπολης της Σύρου. Πέρα από τη μουσική, θεωρούμε ότι κολλάμε μεταξύ μας και σαν άνθρωποι. Παίξαμε πρόσφατα στη Λάρισα, στο Skyland, περάσαμε πολύ καλά και θα βρεθούμε μαζί στο Αγρίνιο και το Metal Union στις 4 Μαρτίου, καθώς και στην Αθήνα, στις 8 Απριλίου, στο Piraeus Club Academy. Νομίζω πως έχουμε πολλά ακόμα να κάνουμε, παρέα με τους The Silent Wedding.

Αν μπορούσατε να βγείτε στον δρόμο και με άλλα Ελληνικά σχήματα πια θα ήταν αυτά και γιατί;

Γιώργος: Θα μπορούσαμε να βγούμε με πολλές μπάντες στο δρόμο. Η αλήθεια είναι ότι έχουν γίνει στο παρελθόν συζητήσεις για το θέμα αυτό. Δεν θεωρώ απαραίτητο να αναφέρουμε ονόματα μπαντών, είναι πολλές και θα ξεχάσουμε κάποιες… Το να βγεις στον δρόμο με άλλες μπάντες είναι κάτι πολύ ωραίο, ειδικά όταν ταιριάζετε σαν ήχος, ύφος και φυσικά σαν παρέα!

Μήπως ήρθε η ώρα να δούμε τους Illusory και εκτός Ελλάδος; Υπάρχουν τέτοια πλάνα για το άμεσο μέλλον;

Γιώργος: Θα θέλαμε πολύ να το ζήσουμε κι αυτό! Είναι γενικότερα δύσκολο, λόγω των επαγγελματικών υποχρεώσεων όλων μας. Δεν μπορούμε να βγούμε στον δρόμο για ένα μήνα και να αφήσουμε τις δουλειές μας, ενώ τα έξοδα τρέχουν. Έχει συζητηθεί πολλές φορές το θέμα με τα παιδιά. Αυτό που κοιτάμε, είναι μια ευκαιρία να παίξουμε σε κάποιο φεστιβάλ στο εξωτερικό ή να πάμε για κανένα πενθήμερο και να παίξουμε σε δύο-τρία μέρη.

Μέσα στο 2022 κυκλοφορήσατε όλες τις δουλειές σας σε βινύλιο και κασέτα! Πώς πήρατε αυτή την απόφαση ειδικά και για το πιο παλιό υλικό σας;

Κώστας: Το να βγουν τα άλμπουμ μας και σε βινύλιο, ήταν για μας όνειρο και μόνιμη επιδίωξη. Πάντα θέλαμε να προχωρήσουμε έτσι, πάντα θέλαμε να κάνουμε αυτή την κίνηση. Οι περισσότεροι από τη μπάντα μεγαλώσαμε με βινύλιο, κατά συνέπεια η απόφαση αυτή ήταν μονόδρομος. Τα καταφέραμε πρόσφατα, ενώνοντας τις δυνάμεις μας με το Vinyl Store του Δημήτρη Γιαννακόπουλου και βγάζοντας σε βινύλιο τον πιο πρόσφατο δίσκο μας, τον Crimson Wreath. Δεν μπορώ να περιγράψω το πώς ένιωσα όταν κράτησα στα χέρια μου το testpressing και στη συνέχεια το ολοκληρωμένο προϊόν. Είναι αδύνατο να βρω λέξεις για αυτή τη συγκίνηση, για όλο εκείνο που βιώσαμε. Όσον αφορά τις κασέτες, τα αδέλφια Πρέντζα πρότειναν να το κάνουμε και μάλιστα βοήθησαν παρά πολύ στην υλοποίηση. Ο Γιώργος και ο Πάνος ήταν και είναι πάντα κοντά μας. Τους αρέσουμε σαν συγκρότημα και θεωρούμε ότι είναι από τους ανθρώπους που μπορούμε να εμπιστευτούμε. Έτσι βγήκαν και τα τρία άλμπουμ σε κασέτα. Κι εδώ ενθουσιασμός και εδώ συγκίνηση. Και έπεται συνέχεια. Έχουμε κάνει διάφορες σκέψεις, σχετικά με το πρώτο μας άλμπουμ, το “The Ivory Tower”. Και όχι μόνο. Κάτι θέλουμε να κάνουμε και για το “Polysyllabic”. Θα ενημερωθείτε σύντομα.

Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι αυτή ήταν μια εμπορική κίνηση για να αναθερμάνετε την επαφή του κόσμου με το πιο παλιό υλικό ή ήταν μια πιο… ρομαντική κίνηση;

Κώστας: Θα μπορούσε να πει ότι είναι και τα δύο. Ο «παραδοσιακός» Heavy Metal οπαδός αγοράζει βινύλιο. Το έκανε πάντα και δεν πρόκειται να σταματήσει. Η αγορά βινυλίου γνωρίζει ξανά άνθιση και όπως γνωρίζεις κι εσύ πολλά καλά, οι καινούργιες κυκλοφορίες στο ιδίωμα βγαίνουν πάντα σε βινύλιο ή σχεδόν πάντα. Ο νεότερος ακροατής, ο οποίος επιθυμεί να ψάξει το θέμα και όχι απλά να ακούει μουσική από το διαδίκτυο, φτάνει κάποια στιγμή να ανακαλύψει τη μαγεία του δίσκου, αλλά και της κασέτας. Για την κασέτα θα έλεγα ότι εμπεριέχεται και το ρομαντικό στοιχείο. Είναι κάτι που γυρίζει το ρολόι πίσω με τον δικό του τρόπο. Είναι κάτι για να μας θυμίσει ότι πιτσιρικάδες είχαμε και αυτό και πως μπορούμε ακόμα να το έχουμε, τριάντα και σαράντα χρόνια μετά.

Αν σε ρώταγα αν θυμάσαι πια ήταν η πρώτη σου επαφή με την σκληρή μουσική τι θα μου έλεγες;

Γιώργος: Βεβαίως και θυμάμαι! Στο μαγικό 1986, και σε ηλικία δέκα ετών, ήρθε το πρώτο άκουσμα των Scorpions, του Gary Moore και αργότερα των Europe, των Bon Jovi και των Def Leppard. Στη συνέχεια ανακάλυψα τον Dio και τον Ozzy, στα προσωπικά τους πρώτα και μετά έπεσε στα χέρια μου το The Number Of The Beast. Εκεί τελείωσαν όλα! Είπα ότι αυτή είναι η μουσική που γουστάρω!

Πέρα όμως από την πρώτη επαφή με την σκληρή μουσική. Ποιο ήταν εκείνο το συγκρότημα που σε έπεισε να γίνεις μουσικός;

Γιώργος: Δεν ήταν συγκρότημα. Ήταν κιθαρίστες που μου άλλαξαν το ύφος. Ήδη έκανα μαθήματα κλασικής κιθάρας όταν, ακούγοντας κάποια κομμάτια, προσπαθούσα να τα παίξω με την κλασική κιθάρα. Το 1990 αγόρασα την πρώτη μου ηλεκτρική κιθάρα, μια Yamaha RG112 και για αυτό ευθύνονται οι Richie Sambora, Ritchie Blackmore, Eddie Van Halen, Gary Moore και φυσικά οι Διόσκουροι Adrian Smith & Dave Murray!

Μήπως να αφήσουμε κάποια στιγμή τα κακώς κείμενα της σκηνής στην άκρη να τα φάει η μαυρίλα και να ασχοληθούμε με τα θετικά αυτής;

Κώστας: Τα κακώς κείμενα πρέπει έτσι κι αλλιώς να τα αφήσουμε πίσω, έχοντας όμως κατασταλάξει στον ορισμό τους και την αποφυγής τους. Να πούμε πως πρόκειται για αυτά τα δύο, πέντε, δέκα πράγματα και πως δεν θα ασχοληθούμε ξανά, γιατί δεν αξίζει ούτε τον χρόνο μας, ούτε την ψυχική μας υγεία. Η Ελληνική Σκηνή, εδώ και πολλά χρόνια, θεωρείται μία από τις καλύτερες στον κόσμο. Και δεν θεωρείται επειδή στο λέω εγώ. Θεωρείται γιατί βγαίνουν συνέχεια εξαιρετικές κυκλοφορίες, γιατί τα ελληνικά συγκροτήματα δουλεύουν πολύ, γιατί ο Έλληνας μουσικός και ο Έλληνας ηχολήπτης έχουν προοδεύσει ακόμα περισσότερο. Δική μας πρόθεση και επιδίωξη είναι να ασχοληθούμε με την Ελληνική Σκηνή, γιατί είναι το σπίτι μας και γιατί η μουσική είναι για μας η κορυφαία μορφή ψυχαγωγίας. Άρα δεν χωρούν γκρίζα σημεία, ούτε μελανές παράγραφοι σε όλο αυτό. Μόνο θετική θεώρηση και βλέμμα μόνο προς τα εμπρός.

Ζήλεψες, με την καλή έννοια, κάποια δουλειά ελληνικού συγκροτήματος μέσα στο 2022;

Κώστας: Πάντα τις ζηλεύω, πάντα τις θαυμάζω και πάντα μιλάω με φίλους και γνωστούς για τις δουλειές των ελληνικών συγκροτημάτων. Προσπαθώ να ακούω ό,τι βγαίνει από ελληνικό σχήμα. Και πάντα επιβεβαιώνομαι για το τι πιστεύω για τις Ελληνικές μπάντες. Εμπνευσμένες και πολύ καλοβαλμένες δουλειές. Είναι αυτό που σου έλεγα πριν. Οι Έλληνες μουσικοί απλά δεν σταματούν να προοδεύουν.

Ακόμα αρχή είναι και έχουμε όλο το 2023. Τι πρέπει να περιμένουμε από εσάς εκτός από αυτά τα δύο live;

Κώστας: Έχουμε ήδη ολοκληρώσει ένα μεγάλο αριθμό νέων συνθέσεων και ανυπομονούμε να μπούμε στο στούντιο. Σύντομα θα ξεκινήσουμε να ηχογραφούμε για την επόμενη δουλειά μας, για τον διάδοχο του Crimson Wreath. Έχουμε και κάποιες προτάσεις ακόμα για συναυλίες, θα δούμε ποιες από αυτές θα πραγματοποιηθούν. Θέλουμε να είναι μία πολυάσχολη χρονιά για μας, να βγάλουμε προς τα έξω καινούργια μουσική και να τη μοιραστούμε με όλους τους φίλους και τις φίλες που έχουν στηρίξει ή τώρα μας ανακαλύπτουν. Το 2023 θα είναι για μας χρονιά δημιουργίας και προόδου. Όπως και οι επόμενες χρονιές.

Κλείσε αυτή τη συνέντευξη με ένα μήνυμα στους αναγνώστες μας.

Γιώργος: Αρχικά, ευχαριστούμε πολύ το Greek Rebels για τη φιλοξενία! Περιμένουμε εσάς και όλον τον κόσμο στα live που έρχονται σε Αγρίνιο και Αθήνα, για να περάσουμε τέλεια και να κάνουμε μια τρομερή ατμόσφαιρα. Shine on the Ivories!

Συνέντευξη: Μιχάλης Νταλάκος

Official Website
Facebook
Instagram
YouTube
Spotify

Band Members
Δημήτρης Θεοδώρου – Φωνητικά
Γρηγόρης Μπάκος – Κιθάρες
Γιώργος Παπαντώνης – Κιθάρες
Νικήτας Ντάνος – Μπάσο
Κώστας Κούλης – Τύμπανα
Μάκης Βανδώρος – Πλήκτρα

Discography
The Ivory Tower, 2013
Polysyllabic, 2016
Crimson Wreath, 2021

Greekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X