Συνεντεύξεις

Memorain

Οι Memorain μας έρχονται από την Αθήνα και ειδικεύονται στο Heavy/Thrash / Speed Metal. Σχηματισμένοι από το 1999, μας προσέφεραν απλόχερα σημαντικές κυκλοφορίες που δυστυχώς δεν πήραν την αναγνώριση που τους άξιζε, αλλά δεν το έβαλαν κάτω. Με το νέο τους full length δίσκο, “Seven Sacrifices”, θαρρώ ότι θα κλείσουν πολλά στόματα και γι’ αυτό είμαστε εδώ συζητώντας τα περαιτέρω με τον κιθαρίστα του σχήματος, Jason Mercury.

Καλημέρα Jason! Είμαι ο Άγγελος από το Greekrebels.gr. Όλα καλά;

Καλημέρα Άγγελε. Όλα στο στρατόπεδο των Memorain αυτή τη στιγμή είναι πάρα πολύ καλά!

Συγχαρητήρια για το νέο σας δίσκο “Seven Sacrifices”! Πες μας πρώτα λίγα λόγια για την μπάντα και για το πως άρχισε η όλη φάση…

Οι Memorain όπως ξέρεις έχουν πλέον μια ιστορία 15 χρόνων. Πριν το “Seven Sacrifices” στους προηγούμενους δυο δίσκους, η μπάντα δούλευε πιο πολύ στουντιακά. Μετά την κυκλοφορία του “Evolution”, υπήρξαν πολλές προτάσεις για την μπάντα να περιοδεύσει. Λόγο του ότι το “Evolution” είχε ηχογραφηθεί με ένα line up με πολύ βεβαρημένο πρόγραμμα, ήταν αδύνατο να επιτευχθεί μια περιοδεία με αυτό το line up. Έτσι το Απρίλιο του 2012 δημιουργήθηκε ένα touring line up. Το πρώτο λοιπόν tour με αυτή τη νέα σύνθεση είχε μεγάλη επιτυχία και με το που τελείωσε, αμέσως έπεσαν προτάσεις για άλλες περιοδείες. Αφού λοιπόν είδαμε ότι με αυτό το line up υπήρχε χημεία και ήμασταν όλοι ευχαριστημένοι από το αποτέλεσμα (και η μπάντα, και οι οπαδοί που μας είδαν στα live και οι διοργανωτές), η μπάντα συνέχισε να περιοδεύει με το ίδιο σχεδόν line up και κατά τη διάρκεια των περιοδειών και ενδιάμεσα συνδέθηκε αρκετό υλικό που μαζεύτηκε και έτσι γράφτηκε το “Seven Sacrifices”.

Μεγάλο μπράβο από μένα για τις συνεργασίες που πετύχατε ένεκα την δημιουργία των δυο προηγούμενων άλμπουμ σας “Reduced to Ashes” και “Evolution”, αλλά κάποιοι ίσως και να σας ήθελαν να καταφέρνετε πράγματα μόνοι σας κι όχι χρησιμοποιώντας την «βοήθεια» που ίσως τα εν λόγω ονόματα προσέφεραν. Τι σχολιάζεις πάνω σ’ αυτό;

Δεν μ’ αρέσει να το βλέπω ως κάτι που “πετύχαμε”. Το να συνεργαστείς με γνωστούς μουσικούς δεν είναι ούτε στόχος για μια μπάντα, ούτε επίτευγμα. Το επίτευγμα είναι η δημιουργία ενός ωραίου δίσκου. Και από αυτή την άποψη πιστεύω αυτοί οι δύο δίσκοι ήταν αρκετά πετυχημένοι. Εξάλλου οι μουσικοί που έπαιξαν σε αυτούς τους δίσκους δεν ήταν καθαρά sessionάδες, ήταν άτομα που με τους οποίους υπάρχουν προσωπικές και φιλικές σχέσεις, απλά έτυχε αυτοί να είναι ταλαντούχοι και καταξιωμένοι μουσικοί. Τώρα όσο για αυτό που λες, ότι “κάποιοι ίσως να ήθελαν να καταφέρνουμε πράγματα μόνοι μας”, μην ξεχνάς ότι οι Memorain προϋπήρχαν αυτών των συνεργασιών και εξακολουθούν να υπάρχουν ακόμα με την ίδια επιτυχία.

Τελικά ήταν εύκολη διαδικασία, οι τότε ηχογραφήσεις; Τι σας δυσκόλεψε και τι όχι;

Προφανώς λόγω απόστασης τώρα είναι πιο εύκολα.

Με ποιον καλλιτέχνη συνεργαστήκατε ευκολότερα και πιο διασκεδαστικά; Έχετε κάτι να θυμάστε από τότε;

Νομίζω πως την πιο εύκολη συνεργασία είχαμε με τον David Ellefson. Λόγο του ότι σαν μουσικό είναι πιο επαγγελματίες που έχω γνωρίσει και επίσης, είναι ένας εξαιρετικός άνθρωπος.

Πως και δεν έχετε δοκιμάσει να κάνετε αντίστοιχο live, έστω και με session μουσικούς, προκειμένου πάντα, του να δείξετε στον κόσμο ζωντανά, τη δουλειά σας;

Όπως προανέφερα, πρώτα κάτι τέτοιο είναι δύσκολο να γίνει, και δεύτερων, το απλά session μουσικούς δεν έχει νόημα. Έχει τύχει εξάλλου να περιοδεύσουμε με session μουσικούς. Σε μια περιοδεία μας είχαμε για drummer τον Marc Reign των Destruction. Το να ξανά τύχει αυτό στο μέλλον δεν είναι κάτι το εντελώς απίθανο, αλλά σίγουρα όχι με το σκεπτικό ότι οι Memorain χρειάζονται κάτι τέτοιο.

Πάμε στα πιο πρόσφατα τώρα. Μίλησε μας για τις συνεργασίες που απαρτίζουν τον δίσκο σας αυτή τη φορά και τις περαιτέρω λεπτομέρειες…

Στο “Seven Sacrifices” συνεργαστεί με τρεις guest μουσικούς. Τον David Ellefson που ηχογράφησε το μπάσο στο ομώνυμο κομμάτι του δίσκου, τον Jed Simon που ηχογράφησε ένα σόλο στο “Trust Αnd Blood” και τον Michael Gilbert που ηχογράφησε ένα σόλο στο “We All Fall Down”. Και αν δεν κάνω λάθος είναι και η πρώτη φορά που κάνει κάποιο guest ο Michael. Πάντως είμαστε όλοι ευχαριστημένοι απ’ το αποτέλεσμα.

Τελικά οι συνεργασίες σας με ξένους/φτασμένους μουσικούς, είναι κάτι που πρέπει πάγια να περιμένει το κοινό σας, ή απλά είναι κάτι που έτυχε γι’ ακόμα μια φορά;

Αυτό δεν το ξέρω. Πιστεύω ότι οι συνεργασίες που είχαμε στο “Seven Sacrifices” έδωσαν μία extra ωραία νότα στο δίσκο. Αν στο μέλλον δούμε ότι κάτι αντίστοιχο είναι καλό για κάποιο κομμάτι και μπορεί το παίξιμο κάποιου καλλιτέχνη να ταιριάζει ίσος να επαναληφθεί.

Πότε άρχισαν οι ηχογραφήσεις για το “Seven Sacrifices” και πόσο διήρκησαν;

Κάπου μες τα περασμένα Χριστούγεννα αρχίσανε. Τώρα για το πόσο διήρκησαν δεν μπορώ να σου απαντήσω με ακρίβεια γιατί έγιναν λίγο σπαστά. Αλλά όλα μαζί απ’ την πρώτη ηχογράφηση ως και την τελική μίξη δεν πρέπει να ήταν πάνω από ένα μήνα και κάτι.

Που έγιναν; Ήταν διασκεδαστική η όλη φάση, ή αντιμετωπίσατε κάποιες δυσκολίες;

Οι ηχογραφήσεις έγιναν στο στούντιο της μπάντας (White Planet Studios) και ήταν μια πολύ ευχάριστη εμπειρία. Δεν μπορώ να πω ότι αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερες δυσκολίες. Ότι δυσκολίες αντιμετωπίζει οποιαδήποτε μπάντα κατά την ηχογράφηση ενός δίσκου.

Τι άποψη είχε το κοινό σας για τον δίσκο; Εγώ προσωπικά γούσταρα ότι πέρα από την πολύ καλή μουσική, είχε και πολύ ψυχή…

Σε ευχαριστώ Άγγελε. Κοίτα, στην τελευταία περιοδεία, που παίξαμε πολλά κομμάτια από το “Seven Sacrifices”, παρατηρήσαμε ότι ο κόσμος ήταν πολύ ενθουσιασμένος με το νέο υλικό. Επίσης, προς έκπληξή μας, δέκα μέρες μετά την κυκλοφορία του δίσκου η εταιρία μας, μας είπε ότι ετοιμάζει δεύτερη κοπή γιατί η πρώτη κοντεύει να τελειώσει. Και στις μέρες μας τα CD δεν πουλιούνται όσο παλιά. Κάτι που μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο δίσκος άρεσε στο κοινό μας.

Εσείς είστε ευχαριστημένοι από το ηχητικό αποτέλεσμα και από την όλη συνεργασία σας με την Metal Scrap Records/Total Metal Records;

Ναι. Ήμαστε πολύ ευχαριστημένοι απ’ το ηχητικό αποτέλεσμα αν και μπορώ να πω με ασφάλεια πως ακόμα οι Memorain δεν έχουν δείξει το καλύτερό τους πρόσωπο. Τον τελευταίο χρόνο οι Memorain έχουν δείξει εμφανή σημάδια προόδου. Μέσα σε λίγο παραπάνω από μισό χρόνο συνθέσαμε και ηχογραφήσαμε το “Seven Sacrifices” απ’ το οποίο ήμασταν πολύ ευχαριστημένοι, πριν καν κυκλοφορήσει αποφασίσαμε να ηχογραφήσουμε το “Digital Crimes” το οποίο ηχογραφήθηκε μέσα σε μερικές μέρες και από άποψη ήχου ήταν ένα σκαλοπατάκι πιο πάνω, και είδη υπάρχει καινούριο υλικό που βγαίνει ακόμα καλύτερο. Και αυτή η πρόοδος φέρνετε και στα live. Σε κάθε tour η μπάντα αποδίδει και καλύτερα. Άρα μπορώ να πω με σιγουριά ότι τα καλύτερα έρχονται. Όσο για την συνεργασία μας με την Metal Scrap Records, είμαστε πολύ ευχαριστημένοι.

Εν τω μεταξύ πολλοί που θα σας ακούσουν – ενώ δεν σας ξέρουν – δύσκολα το καταλάβουν το ότι είστε Έλληνες και νομίζω ότι αυτό είναι καλό κατά μια έννοια, Τι πιστεύεις εσύ;

Δεν ξέρω πως να απαντήσω σε αυτό. Αυτό που λες αναφέρετε στους Έλληνες οπαδούς της metal σκηνής, γιατί στο εξωτερικό δεν έχουν τέτοια κολλήματα. Δυστυχώς, ο μέσος Έλληνας μεταλλάς έχει μια προκατάληψη προς τις Ελληνικές μπάντες. Στα δικά μου μάτια αυτό είναι κάτι αδιάφορο. Απ’ τη στιγμή που η Ελλάδα δεν έχει κάποια χαρακτηριστική μουσική “σχολή” όπως π.χ. η Σουηδία, ή η Γερμανία, ή η Αμερική, είναι απλά ένα λογικό συμπέρασμα.

Δε νομίζω να υπάρχουν πολλοί metalheads στην Ελλάδα από το μέσο όρο που να σας ξέρουν ευρέως. Που οφείλεται αυτό; Έχει να κάνει με το αν η μπάντα τηρεί ένα underground προφίλ ή κάτι άλλο;

Η αλήθεια είναι, ότι τους Memorain αυτή τη στιγμή δεν μπορείς να τους κατατάξεις στις top Ελληνικές μπάντες από άποψη δημοτικότητας. Αν και από την προσωπική μου εμπειρία μπορώ να πω πως 20% των Ελλήνων metalheads που γνωρίζω μας ξέρουν, κάτι που είναι πολύ ευχάριστο. Αυτό πιστεύω πως οφείλετε σε έναν συνδυασμό λόγων. Πρώτον, οι Memorain έχουν πάνω από δέκα χρόνια να κάνουν live στην Ελλάδα. Η μπάντα, όπως και κάθε μπάντα, έχει ένα Α κεφάλαιο να διαθέσει, έναν συγκεκριμένο αριθμό ορών μέσα στη μέρα του να διαθέσει και έναν περιορισμένο αριθμό πώρων. Και αυτό που θέλει κάθε μπάντα είναι η μουσική της να φτάσει στα αφτιά όσων περισσότερων ανθρώπων που θα την εκτιμήσουν και θα την απολαύσουν. Να σου δώσω ένα απλό παράδειγμα. Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο συνεργαζόμαστε με κάποιες εταιρίες από το ανατολικό μπλοκ για τις περιοδείες μας. Στα δυο πρώτα μας tour, μας δόθηκε η ευκαιρία να παίξουμε μπροστά σε αρκετές χιλιάδες άτομα σε σύνολο, όλα μας τα έξοδα ήταν καλυμμένα, συν μια μικρή αμοιβή, συν κάποια έσοδα από merch. Αυτό το μικρό κεφάλαιο που μαζεύτηκε χρησιμοποιήθηκε για να καλύψει κάποια απ’ τα έξοδα της επόμενής μας περιοδείας, που δεν μπορούσε να καλύψει το booking agency. Και αυτή η περιοδεία ήταν και η καλύτερή μας, με το περισσότερο και πιο θερμό κοινό. Πιστεύω πως αν είχαμε αφιερώσει αυτό το χρόνο και αυτό το κεφάλαιο υπό τα σημερινά δεδομένα στην Ελλάδα, συνολικά οι Memorain θα είχαν λιγότερο κοινό. Εννοείτε πως θέλουμε και να παίξουμε live στην Ελλάδα, και να αποκτήσουμε μεγαλύτερο Ελληνικό κοινό. Απλά δεν είναι τώρα η κατάλληλη εποχή να το κυνηγήσουμε.

Με τι πραγματεύεται ο δίσκος, στιχουργικά αλλά και γενικότερα;

Αυτό είναι κάτι που δεν θα το κοινοποιήσουμε. Είναι ένα “Easter Egg”, αν καταλαβαίνεις τι εννοώ. Όλα τα τραγούδια του δίσκου έχουν μια πολύ συγκεκριμένη θεματολογία, και όποιος γνωρίζει τη θεματολογία κάποιου από αυτά τα κομμάτια μπορεί πολύ εύκολα να καταλάβει τι πραγματεύονται. Σίγουρα αργά η γρήγορα θα μαθευτεί. Απλά πιστεύω ότι είναι πιο ωραίο το συνθέσιμα του να καταλάβεις από μόνος σου τη θεματολογία του παρά να είσαι προϊδεασμένος. Η ιδέα αυτής της θεματολογίας έπεσε σαν πλάκα στο πρώτο μας tour με αυτή τη σύνθεση αλλά τελικά εξελίχτηκε πάρα πολύ ωραία.

Έχετε κάποιες συγκεκριμένες επιρροές, ή κάποιο μοτίβο συνθετικό που πάντα ακολουθείτε σαν μπάντα; Μπορώ να πω ότι προσωπικά μου θύμισε αρκετά τον ήχο των Annihilator, χωρίς αυτό να είναι κακό, βέβαια.

Επιρροές έχουμε πολλές. Συγκεκριμένες όχι. Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο μοτίβο. Όπως άκουσες και ο ίδιος το “Seven Sacrifices” αποτελείτε από κομμάτια αρκετά διαφορετικά μεταξύ τους. Όπως διαφέρουν και απ’ τα προηγούμενα album. Σε λογικά πάντα πλαίσια. Διατηρούμε το ύφος της μπάντας αλλά πιστεύω υπάρχει ποικιλομορφία στα κομμάτια μας. Τώρα για τους Annihilator που λες, δεν ξέρω. Είναι σίγουρα μια μπάντα που έστω υποσυνείδητα μπορεί να μας έχει επηρεάσει όλους, όντας μια μπάντα που την ακούμε όλοι χρόνια.

Πες μας λίγα πράγματα για την ιδέα του “Digital Line” bonus CD μαζί με το νέο σας άλμπουμ, καθώς και το τι ακριβώς ακούμε…

Το “Digital Line” είναι ένα CD με επανηχογραφήσεις κάποιον παλιών κομματιών. Ήταν μια ευκαιρία να δοκιμάσουμε έναν λίγο πιο καινούριο ήχο στους Memorain και να ξανά ηχογραφήσουμε κάποια ωραία παλιά μας κομμάτια με έχοντας σήμερα μεγαλύτερη εμπειρία, τεχνογνωσία και μουσική τεχνολογία που τότε ήταν δυσπρόσιτη σε μπάντες που δεν ήταν καταξιωμένες. Και πιστεύω πως όσοι έχουν ακούσει αυτά τα τραγούδια στις παλιές τους εκδόσεις είναι ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα.

Πότε θα σας δούμε ζωντανά στην Αθήνα; Υπάρχει ένα γενικότερο πλάνο για live γενικότερα;

Ναι. Θέλουμε να παίξουμε στην Αθήνα κάποια στιγμή. Το πότε δεν το ξέρω. ελπίζω σύντομα.

Ευχαριστώ για όλα κι εύχομαι ό,τι καλύτερο!

Άγγελος “Kilmistered”

http://memorain.com

http://www.facebook.com/pages/Memorain/328236143869

http://www.reverbnation.com/memorain

Μέλη Μπάντας:

Ηλίας Παπαδακης – Κιθάρα

Jason Mercury – Κιθάρα

Ανδρέας Μπούτος – Φωνητικά

George Wartooth – Μπάσο

Νιck Yngve – Τύμπανα

Δισκογραφία:

2002 – Digital Crimes

2003 – White Line

2006 – Reduced to Ashes

2012 – Evolution

2013 – Seven Sacrifices

RodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X