Συνεντεύξεις

Therion

Οι Therion είναι ένα σχήμα που δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Πρόσφατα κυκλοφόρησαν τον νέο τους δίσκο ονόματι “Leviathan II”. O Christofer Johnsson δέχθηκε να απαντήσει στα ερωτήματα μου, λίγες μέρες πριν το συγκρότημα βρεθεί για μια ζωντανή εμφάνιση στην χώρα μας.

Καλησπέρα Christofer, πως είσαι; Συγχαρητήρια για την κυκλοφορία του “Leviathan II”. Πως αισθάνεσαι τώρα που το άλμπουμ έχει ένα εύλογο διάστημα που κυκλοφόρησε;

Πραγματικά αισθάνομαι υπέροχα, μιας και οι αντιδράσεις ήταν εξαιρετικές γύρω από αυτό. Μπορεί ναι μεν το “Leviathan” να είχε περισσότερο ντόρο γύρω από αυτό και δεν εννοώ μονάχα ως ένα νέο άλμπουμ το οποίο κυκλοφορεί αλλά ως παρουσίαση της συνολικής ιδέας ως μιας νέας τριλογίας που ετοίμαζε η μπάντα.

Τι είδους αντιδράσεις λάβατε τόσο από οπαδούς όσο και από τα Διεθνή Μέσα;

Μέχρι στιγμής το “Leviathan” μέχρι στιγμής πούλησε καλύτερα στο ίδιο χρονικό διάστημα, αλλά την ίδια στιγμή το μεγαλύτερο hit για εμάς αποτέλεσε Litany Of The Fallen μέσα από το “Leviathan II”.

To “Leviathan II” κυκλοφόρησε ένα μόλις χρόνο μετά το πρώτο μέρος. Αυτός ο κύκλος σταματά εδώ ή υπάρχει και τρίτο μέρος στα σκαριά;

Όχι, όπως είπα πιο πριν είναι τριλογία. Αυτή την στιγμή που μιλάμε το Leviathan III είναι σχεδόν έτοιμο.

Τα “Leviathan” και “Leviathan II” ηχογραφήθηκαν και τα δυο την ίδια περίοδο ή σε διαφορετική; Επίσης, επιλέξατε να συνεργαστείτε με τα ίδια άτομα όσον αφορά την παραγωγή και το εξώφυλλο των δίσκων;

Για ακόμα μια φορά επιλέξαμε να ξανασυνεργαστούμε με τον Thomas Ewerhard όσον αφορά την απεικόνιση στο εξώφυλλο ενώ για την μίξη και την παραγωγή αποφασίσαμε να συνεργαστούμε και στα τρία άλμπουμ με τον Erik Mårtensson.

Αλήθεια, τι σας έκανε να συνεργαστείτε εξ’ αρχής με τον Erik Mårtensson; Θέλω να πω πως είναι ευρύτερα γνωστός για την δουλειά του με hard rock σχήματα και αν δεν κάνω λάθος, είστε η πρώτη symphonic metal μπάντα που συνεργάζεται μαζί του.

Για να είμαι ειλικρινής, ο Thomas Vikström ήταν αυτός που μας τον πρότεινε. Ο ίδιος είχε συνεργαστεί με τον Erik σε κάποια άλλα projects και όταν ήρθε η στιγμή να συζητήσουμε με ποιον θα δουλέψουμε, ο Thomas ήταν αμετανόητος στο να μην δουλέψουμε μαζί του.

Αυτό είναι επίσης το ένατο κατά σειρά άλμπουμ που συνεργάζεστε με τον Thomas Ewerhard, σε μια συνεργασία που διαρκεί πάνω από είκοσι χρόνια συνολικά. Αν θα έπρεπε με τρεις λέξεις να την περιγράψεις, ποιες λέξεις θα ήταν αυτές;

Νομίζω πως οι τρεις κατάλληλες λέξεις θα ήταν ευέλικτη, γρήγορη και προπαντός διασκεδαστική!

Αυτή την στιγμή που μιλάμε έχετε ήδη προγραμματίσει μια περιοδεία στα πλαίσια προώθηση του νέου σας άλμπουμ, η οποία σας φέρνει στην Ελλάδα. Εάν δεν κάνω λάθος, συνολικά έχετε εμφανιστεί οχτώ φορές με την πρώτη να είναι πίσω στο 1997 και πιο πρόσφατη το 2018. Τι μνήμες έχεις από όλες αυτές τις εμφανίσεις;

Δεν το έχω μετρήσει είναι η αλήθεια, αλλά νομίζω πως όντως η πρώτη φορά ήταν το 1997. Ο ηχολήπτης που είχαμε ονομαζόταν Άλκης και αυτό ήταν κάτι το οποίο δεν το ξεχνώ, γιατί στα σουηδικά το όνομα του τύπου σημαίνει αλκοολικός. Η Ελλάδα ήταν πραγματικά πάντα ένα θερμό και ενθουσιώδης κοινό, πάντα χαιρόμαστε να παίζουμε εκεί.

Το 2022 ήταν επίσης μια ιδιαίτερη χρονιά για εσάς, λόγω της συνεργασίας σας με την  Hammerheart records. Η ολλανδική εταιρεία επανακυκλοφόρησε σε βινύλιο δέκα από τις κυκλοφορίες σας και συγκεκριμένα τα “Time Shall Tell [EP]” (1990), “Beyond Sanctorum” (1992), “Symphony Masses: Ho Drakon Ho Megas” (1993), “Lepaca Kliffoth” (1995), “Theli” (1996), “Vovin” (1998), “Deggial” (2000), “Secret Of The Runes” (2001), “Lemuria” (2004) & “Sirius B” (2004). Πως προέκυψε η συνεργασία αυτή και επίσης, σκοπεύετε να επανακυκλοφορήσετε για παράδειγμα και άλμπουμ όπως τα “Of Darkness….” (1991) & “A’arab Zaraq – Lucid Dreaming” (1997) για παράδειγμα;

Γνώρισα τον Guido στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 και όταν επικοινώνησε μαζί μου για να με ρωτήσει αν θα μπορούσαν να επανακυκλοφορήσουν τα παλιά death metal άλμπουμ μας, ήξερα ότι δεν ήθελε απλώς να τα επανακυκλοφορήσει για τα χρήματα και μόνο, αλλά έτρεφε πραγματική αγάπη για αυτό το είδος μουσικής και θα έκανε εξαιρετική δουλειά. Τελικά,  έκανε τόσο καλή δουλειά μαζί τους, που αποφάσισα να του δώσω και τα μεταγενέστερα άλμπουμ για να τα επανακυκλοφορήσει σε CD, καθώς για βινύλιο είχαν ήδη άδεια χρήσης από την Napalm Records. Για τα νέα άλμπουμ είναι πολύ καλύτερο να είσαι σε μια μεγαλύτερη εταιρεία, αλλά όσον αφορά τις επανεκδόσεις παλαιότερων δίσκων είναι πολύ πιο ικανοποιητικό να υπάρχει κάποια μικρότερη δισκογραφική με πραγματικά πρόθυμα άτομα  να το κάνουν. Αυτές οι επανακυκλοφορίες φαίνονται και ακούγονται πολύ καλύτερα από τις πρωτότυπες κατά την προσωπική μου γνώμη.

Άρα θεωρείς τον εαυτό σου λάτρη των βινυλίων;

Δεν νομίζω πως χωράει αμφιβολία.

Ποιες είναι οι αγαπημένες σου κυκλοφορίες του 2022, τις οποίες κατά την γνώμη σου πρέπει να ακούσουν οι αναγνώστες μας;

Νομίζω πως το “Syncro Anarchy”  των Voivod και το Two Piece Puzzle” της Rosalie Cunningham ήταν οι μόνοι νέοι δίσκοι που αγόρασα για φέτος. Ήταν και οι δύο εξαιρετικοί δίσκοι, μολονότι δεν ήταν τόσο καλές όσο οι προηγούμενες δουλειές τους. Σίγουρα είναι δίσκοι όμως που αν είσαι οπαδός τους πρέπει να τους εντάξεις στην συλλογή σου, αλλά για τους αναγνώστες που δεν τους είναι τόσο γνωστή η δουλειά τους, πιστεύω ότι υπάρχουν καλύτεροι δίσκοι ώστε να ξεκινήσουν να τους ανακαλύπτουν.

Ποιες είναι οι δικές σου προσωπικές προσδοκίες για το μέλλον και ποιες αυτές για τους Therion;

Δεν ξέρω, ίσως θα ήθελα να δουλέψω λίγο λιγότερο και να χαλαρώσω λίγο περισσότερο στο μέλλον. Μετακόμισα πρόσφατα στο Gozo, στην Μάλτα, σε ένα πιο χαλαρό περιβάλλον, αλλά φαίνεται ότι είμαι εργασιομανής και πάντα ξεκινώ πολλά νέα projects… Το κοντινό μέλλον για τους Therion έχει να κάνει την επερχόμενη περιοδεία, έχει να κάνει με μερικά καλοκαιρινά φεστιβάλ, να κυκλοφορήσει το “Leviathan III” στο το τέλος της χρονιάς και μετά πάλι περιοδεία το πρώτο εξάμηνο του 2024. Θα κάνω ένα δημιουργικό διάλειμμα από τους Therion για ένα ή δύο χρόνια μετά και θα ηχογραφήσω ένα δεύτερο άλμπουμ με τους  Luciferian Light Orchestra.

Σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου και ευελπιστώ να τα πούμε από κοντά στην Αθήνα. Κλείσε με ένα μήνυμα για τους αναγνώστες μας.

Η εμφάνιση στην Αθήνα θα είναι ένα από τα τρία μοναδικά show μας στην Ευρώπη, οπότε ευελπιστώ να έρθουν οπαδοί και από άλλες χώρες και να γίνει ο σχετικός χαμός σε αυτά, όπως πραγματικά μας αξίζει!

Συνέντευξη: Νίκος Σιγλίδης

Official Website
Facebook
Twitter
Instagram
Spotify
YouTube

Band Members
Christofer Johnsson – Κιθάρες, Πλήκτρα, Programming
Sami Karppinen – Τύμπανα
Nalle Påhlsson – Μπάσο
Thomas Vikström – Φωνητικά
Christian Vidal – Lead Κιθάρες
Lori Lewis – Φωνητικά

Discography
Of Darkness…., 1991
Beyond Sanctorum, 1992
Symphony Masses: Ho Drakon Ho Megas, 1993
Lepaca Kliffoth, 1995
Theli, 1996
A’arab Zaraq – Lucid Dreaming, 1997
Vovin, 1998
Crowning Of Atlantis, 1999
Deggial, 2000
Secret Of The Runes, 2001
Lemuria, 2004
Sirius B, 2004
Gothic Kabbalah, 2007
Sitra Ahra, 2010
Les fleurs du mal, 2012
Beloved Antichrist, 2018
Leviathan, 2021
Leviathan II, 2022

Russian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothPsychotic Waltz 2023 – 728×90 - 728|90|Psychotic Waltz 2023 – 728×90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X