Συνεντεύξεις

Mörkö

Μαύρο, σκοτεινό, εναλλακτικό και σίγουρα progressive θα ονόμαζε κάποιος το υλικό των Mörkö, οι οποίοι πρόσφατα κυκλοφόρησαν το τελευταίο τους άλμπουμ με τίτλο “Itsensänimeävä”. Αυτό λοιπόν έρχονται να επιβεβαιώσουν μέσα από την συνέντευξη τους οι ίδιοι οι Φινλανδοί πειραματιστές, δια στόματος του Jari-Mati Nurminen, τραγουδιστή, κιθαρίστα και μπασίστα του συγκροτήματος. Ο ίδιος ιδιαίτερα περιγραφικός, όπως και εσείς οι ίδιοι θα καταλάβετε, μας μίλησε τόσο για τους Mörkö, όσο και για το alter ego τους, την μπάντα Disorder of Deadeight αλλά και για την γενικότερη φιλοσοφία που διέπει αυτή την τόσο ενδιαφέρουσα μπάντα.

Χαίρετε! Είμαι ο Κώστας από το Greekrebels.gr! Συγχαρητήρια για το “Itsensänimeävä”! Τι σπουδαίο άλμπουμ! Πρώτα από όλα όμως θα ήθελα να μας δώσεις ένα μικρό βιογραφικό της μπάντας καθώς δεν είναι και πολλοί αυτοί που σας γνωρίζουν στην Ελλάδα.

Γεια σου Κώστα και σε ευχαριστώ για τα θετικά σου σχόλια. Είναι πολύ ωραίο να ακούω ότι σου άρεσε το τελευταίο μας άλμπουμ. Οι Mörkö σχηματίστηκαν το 1999 και κάναμε δύο demos μέσα στο 2000. Το πρώτο μας full-length, με την απλή ονομασία “III”, κυκλοφόρησε από εμάς το 2002 και σηματοδότησε την αρχή ενός μεγάλου κύκλου κυκλοφοριών από τους Mörkö και την πιο ευρέως προσανατολισμένη και ομόλογη μπάντα Disorder of Deadeight. Πήρε άλλα πέντε χρόνια για να κάνουμε ένα νέο άλμπουμ με τους Mörkö, επειδή δεν υπήρχαν φρέσκες ιδέες που θα κατέληγαν σε black metal μορφή. Το “IV” κυκλοφόρησε το 2008 και είναι μακράν η πιο ακραία μας δουλειά. Πρόκειται περισσότερο για μία μινιμαλιστική ηχητική τελετή παρά για μια συλλογή από τραγούδια. Για άλλη μια φορά, μετά την ολοκλήρωση του άλμπουμ, θεωρήσαμε πως ήταν αναγκαίο να εγκαταλείψουμε όλες τις ιδέες του black metal, μιας και θα ήταν απίθανο και μάταιο να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε ένα νέο άλμπουμ βασισμένο σε παλιές ιδέες. Έτσι, μας ξαναπήρε άλλα πέντε χρόνια για να κάνουμε ένα άλμπουμ με φρέσκες ιδέες και αυτό ήταν το “Itsensänimeävä”. Ανάμεσα στις κυκλοφορίες των Mörkö, οι Disorder of Deadeight ήταν ενεργοί και η εξέλιξη των άλμπουμ τους, κατά κάποιο τρόπο κάλυψε τα κενά μεταξύ των κυκλοφοριών των Mörkö, αν και η εξέλιξη δεν ήταν και η πιο αναμενόμενη.

Τι είναι “Itsensänimeävä”; Θα ήθελες να μας διαφωτίσεις;

Το “Itsensänimeävä” θα μπορούσε να μεταφραστεί ως, “Αυτό που ονοματίζει τον εαυτό του”. Μέσα από τους στίχους μπορούν να βρεθούν και άλλα στοιχεία σε τι ακριβώς αναφέρεται. Προτιμώ να μην εξηγήσω ακριβώς τι είναι και να αφήσω χώρο για την ερμηνεία των ακροατών.

Πως είναι το feedback για το “Itsensänimeävä” έως τώρα;

Γενικά η ανταπόκριση που έχουμε δεχθεί έως τώρα ήταν καλή. Φαίνεται πως το άλμπουμ έχει δημιουργήσει μια σύγχυση στους πιο παραδοσιακούς ακροατές και κριτικούς. Από την άλλη όμως, πολύς κόσμος το έχει βρει ενδιαφέρον και πιστεύω ότι είναι ένα άνοιγμα και για ακροατές έξω από τον χώρο του metal. Ο progressive rock προσανατολισμός του άλμπουμ που κάποιοι από τους ακροατές έχουν αναφέρει σε συζητήσεις είναι ένα από τα στοιχεία που δένει το άλμπουμ με τις δουλειές των Disorder of Deadeight.

Γιατί τόσος χρόνος ανάμεσα στις κυκλοφορίες όμως;

Νομίζω ότι κατά ένα μέρος έχω ήδη απαντήσει σε αυτό. Ο κύριος λόγος είναι η διάσπαση σε δύο γκρουπ με σκοπό να εξερευνήσουμε με μεγαλύτερη ευρύτητα τις δυνατότητες της ακραίας μουσικής. Επίσης, καθώς προσπαθούμε να αποφύγουμε τις φανερές επιλογές και την επανάληψη των ίδιων μας των ιδεών κατά την διάρκεια της παραγωγής κάθε άλμπουμ, μας παίρνει αρκετό χρόνο και η πέψη νέων ιδεών και εμπειριών για να δημιουργήσεις μουσική πάντα προσθέτει ένα αυθεντικά φρέσκο συναίσθημα σε αυτό.

Το να είστε ανεξάρτητοι καλλιτέχνες και να μην μπλέξετε με κάποια δισκογραφική εταιρεία είναι κάτι που ως μπάντα το επιδιώξατε ή απλά έγινε και είστε στο ψάξιμο;

Είναι πολύ σημαντικό να διατηρήσουμε την ανεξαρτησία μας και να αποφύγουμε τον περιορισμό από μια ταμπέλα ή κάποιο συγκεκριμένο στυλ. Το να μην μπλέξουμε με κάποια εταιρεία είναι και το αποτέλεσμα αυτού. Νομίζω ότι οι εταιρείες έχουν μια δυσκολία στο να αντιληφθούν το ποιόν της μπάντας και έτσι φαίνονται διστακτικοί στο να μας υπογράψουν. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι δεν είμαστε μια σταθερή επένδυση. Επίσης δεν είμαστε και πολύ δραστήριοι στο να κυνηγήσουμε κάποια εταιρεία. Προτιμάμε να βάλουμε αυτή τη προσπάθεια στο δημιουργικό κομμάτι μας. Αυτό γενικά δεν είναι και πολύ πρακτικό οπότε ως αποτέλεσμα έχουμε και την φτωχή διανομή των άλμπουμ. Ευτυχώς τώρα έχουμε μια σωστή διανομή, εξαιτίας του Ahdistuksen Aihio, για πρώτη φορά στην ιστορία μας. Θα ήταν πολύ καλό να κυκλοφορήσουμε σωστά και τα προηγούμενα μας άλμπουμ!

Όπως φαντάζομαι έχετε ήδη δει στην κριτική του άλμπουμ που είχα κάνει. Αυτό που με εντυπωσίασε είναι το εύρος των φωνητικών. Κάποιες φορές η αφήγηση υπερισχύει ενώ άλλες φορές black metal κραυγές δένουν με τα μουσικά όργανα σαν να είναι ένα μαζί τους. Πόσο δύσκολο νομίζεις ότι είναι αυτό για έναν καλλιτέχνη, της ακραίας έκφρασης της μουσικής, να κατορθώσει κάτι τέτοιο;

Καταρχήν, χαίρομαι πολύ που βρίσκεις ότι τα φωνητικά είναι καλοφτιαγμένα και ταιριάζουν με την μουσική. Ήταν κάτι που χρειάστηκε να επεξεργαστούμε κατά την δημιουργία του άλμπουμ. Ηχογραφήσαμε μια demo έκδοση του άλμπουμ στην πρώιμη φάση της παραγωγής, που μετά από αυτήν υπήρξε ένα μεγάλο διάστημα απραξίας, όπου τα φωνητικά ήταν πολύ διαφορετικά. Κατά κάποιον τρόπο η παραδοσιακή προσέγγιση δεν φαινόταν να λειτουργεί και έπρεπε να βρούμε άλλον τρόπο να παίξουμε με τις λέξεις. Οι στίχοι και τα θέματα με τα οποία ασχολούνταν δεν ταίριαζαν με το κανονικό black metal στυλ, έτσι έπρεπε να βρούμε άλλον τρόπο να το κάνουμε. Γενικά, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα και είναι υπέροχο να ακούω από ακροατές ότι και αυτοί βρίσκουν πως ταιριάζουν τα φωνητικά με το άλμπουμ.

Δεν είμαι μουσικός αλλά η μουσική σας μοιάζει ιδιαίτερα τεχνική στα αυτιά μου ανά διαστήματα. Τι είδους καλλιτέχνες έχουν επηρεάσει την μουσική των Mörkö ανά τα χρόνια;

Όταν άρχισα να συνθέτω νέα κομμάτια είχα επηρεαστεί από την ιδέα να ενσωματώσουμε εντελώς διαφορετικές επιρροές σε ένα black metal περιεχόμενο. Άκουγα μοντέρνα κλασσική μουσική τον καιρό εκείνο και με ενδιέφερε πολύ η πολυπλοκότητα των συνθέσεων και οι τεχνικές που χρησιμοποιούσαν οι συνθέτες εκείνης της περιόδου. Τα έργα του Ligeti και του Penderecki ήταν πολύ ενδιαφέροντα τον καιρό εκείνο και αργότερα βρήκα την “ελεύθερα ατονική” περίοδο του Anton Webern να με εμπνέει ιδιαίτερα . Αυτό είναι κάτι που συνέβη αφού είχα χωθεί βαθιά στον μινιμαλισμό με την παραγωγή του “IV”, όπως και κάποιων άλλων πραγμάτων. Μια μορφή αντίθεσης έπρεπε να βρεθεί. Επίσης, ήθελα να κάνω και πιο παραδοσιακή black metal μουσική. Να έχω riffs και πιο απλές δυναμικές κ.ο.κ.. Οι Portal υπήρξαν μεγάλη επιρροή για το νέο υλικό, αν και νομίζω ότι η μουσική μα είναι πιο ευκολοχώνευτη συγκριτικά με αυτούς. Επιπλέον κάποιες παλαιότερες επιρροές επέστρεψαν στην συνείδηση μου και έτσι άρχισα να δουλεύω με τα νέα μας τραγούδια. Υπάρχει απευθείας επιρροή από τα “Procreation of the Wicked” των Celtic Frost στο “Nesteen Luo”, αλλά μάλλον δεν είναι και τόσο εμφανές. Όμως με το νέο άλμπουμ ήθελα να πάω αυτές τις παλιές επιρροές σε ένα νέο επίπεδο. Έτσι άρχισα να γράφω τα riffs και να κάνω διάφορες παραλλαγές του υλικού, όπως επίσης μελέτησα τις βασικές δομές των αρκετά απλών μουσικών ιδεών με έναν διαφορετικό τρόπο από ότι πρότινος. Δεν καταλάβαινα και πάρα πολλά σχετικά με τις τεχνικές σύνθεσης τον καιρό εκείνο έτσι ο κόσμος που όντως είναι συνηθισμένος σε αυτές μπορεί να ακούσει στο “Itsensänimeävä” ότι η μουσική είναι αρκετά απλή όσων αφορά την ατονική σύνθεση. Όμως όταν συνδυάζεται με την ευθυτενή και ενεργητικά ακραία φύση του black metal, το αποτέλεσμα ίσως και να είναι ένας αρκετά περίεργος συνδυασμός στοιχείων. Για εμένα, η σύνθεση είναι μια ψυχολογικά αλχημιστική διαδικασία. Νιώθω σαν ένας αρχάριος και οι ικανότητες μου είναι αρκετά διαφανείς οπότε κάποιες εκρήξεις τείνουν να συμβαίνουν. Όμως είμαι αποφασισμένος να μάθω.

Για άλλη μια φορά οφείλω να σε συγχαρώ! Αυτή τη φορά για την παραγωγή του άλμπουμ. Πες μας λίγα πράγματα για την διαδικασία πίσω από την παραγωγή. Υπήρξε κάτι διαφορετικό αυτή τη φορά; είναι η πρώτη φορά που συνεργάζεστε με τον Janne Kaipainen? Και αν ναι, πως ήταν η συνεργασία μαζί του;

Ναι, αυτή τη φορά χρησιμοποιήσαμε ψηφιακό multitrack εξοπλισμό ηχογράφησης. Τα πρώτα μας άλμπουμ είχαν ηχογραφηθεί με ένα 4-track tapedevice, έτσι υπήρχε ένα κβαντικό άλμα ανάμεσα στις παραγωγές. Προσωπικά ήμουνα κάπως σκεπτικός στο να κάνω τόσο καθαρή παραγωγή, αλλά είμαι πολύ ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα. Υπάρχει ακέραιο ακόμα κάποιο στοιχείο ωμότητας. Ο Heikki (Kivelä, ο drummer) ηχογράφησε το άλμπουμ και επίσης το μίξαρε. Εγώ βοήθησα με το mix, βασικά απλά απαιτώντας οι κιθάρες να ακούγονται πιο δυνατά! Ο Janne (Kaipainen) έκανε το mastering για την τελευταία δουλειά των Disorder of Deadeight, οπότε ήταν η φυσική επιλογή για αυτή τη δουλειά. Είναι ένας πραγματικός μάγος όσων αφορά την προ-παραγωγή.

Μόνο τέσσερα κομμάτια υπάρχουν στο άλμπουμ, αλλά στο τέλος σου αφήνει μια αίσθηση “ολοκλήρωσης”, αν καταλαβαίνεις τι εννοώ. Ήταν ο στόχος σας τέτοιος;

Σκόπευα να συνθέσω ένα άλμπουμ που θα διατηρούσε την συνεκτικότητα του καθ όλη την διάρκεια του. Είναι πολύ κοντά στο να θεωρηθεί μικρό, αλλά κατά την γνώμη μου πολλά metal άλμπουμ είναι πολύ μεγάλα σε διάρκεια και χάνουν από την δυναμικότητα τους προς το τέλος του άλμπουμ. Αυτό είναι κάτι που ήθελα να αποφύγω. Τα τραγούδια δεν επεκτάθηκαν περισσότερο και η προσθήκη ενός πέμπτου κομματιού δεν μου φάνηκε αναγκαία.

Τι είδους διαδικασία ακολουθείται κατά την δημιουργία ενός άλμπουμ; Πρώτα έρχονται οι στίχοι και μετά η μουσική ή το αντίθετο;

Η σύνθεση έρχεται πρώτα. Οι στίχοι γράφονται βάση των εντυπώσεων που αφήνει η μουσική ή ιδέες που γυρίζουν στο μυαλό μας εκείνη την στιγμή συνδυάζονται με τα τραγούδια και οι στίχοι οδηγούνται προς αυτό το γενικό αίσθημα που είναι συνήθως αρκετά ασαφές στα πρώτα στάδια της διαδικασίας. Μετά την συγκέντρωση του υλικού που θα μπορούσε να μπει στο άλμπουμ οι επιρροές μετακινούνται από το στάδιο του υλικού σε κάποιο άλλο. Το αποτέλεσμα είναι η αλληλεπίδραση όλων αυτών των στοιχείων στην διαδικασία.

Υπεύθυνος για το artwork ήταν ο Risto Lepistö. Θα ήθελες να μας πεις δυο λόγια για αυτό το έργο τέχνης που διαλέξατε ως εξώφυλλο και πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία;

Ξέρω τον Risto για πολλά χρόνια. Μοιραζόμασταν αρκετά κοινά ενδιαφέροντα σχετικά με την τέχνη και ίσως κάποιου είδους πνευματικής αναζήτησης για κάποια χρόνια, αλλά τώρα έχουμε απομακρυνθεί. Η οπτική τέχνη που έφτιαξε ο Risto απλά έμοιαζε ιδιαίτερα κατάλληλη για την τριλογία των άλμπουμ που δημιουργήθηκε από τα δύο Disorder of Deadeight άλμπουμ “Depthsounder” και “Surface” και το “Itsensänimeävä”. Όλα τους έχουν παρόμοιο artwork, αλλά μιας και είναι διαφορετικά άλμπουμ, αντικατοπτρίζουν διαφορετικές πτυχές μιας πολυπρόσωπης διαδικασίας. Υπάρχουν και αρκετές διαφορές επίσης.

Είχα διαβάσει στην βιογραφία σας ότι θεωρείται το “Itsensänimeävä” ως το τρίτο μέρος μιας τριλογίας. Όμως τα άλλα δύο άλμπουμ όπως είπαμε πριν ανήκουν στους Disorder of Deadeight και όχι στους Mörkö. Γιατί αυτό;

Όλα μας τα άλμπουμ τείνουν να έχουν την ποιότητα της αλλαγής τόσο μέσα τους όσο και ανάμεσα τους και είναι μια πολύ σημαντική όψη όλων των κυκλοφοριών και των βαθύτερων θεμάτων πάνω στα οποία βασίζονται. Θα ήταν ίσως πιο ξεκάθαρο να δημιουργήσουμε άλμπουμ κάτω από το ίδιο όνομα, αλλά από την άλλη όμως υπάρχει μια καθαρά black metal επιδίωξη στα έργα των Mörkö. Οι Disorder of Deadeight είναι κάτι που στέκεται στα άκρα του metal βασιλείου. Έτσι, αυτό μας έδωσε ακόμα μεγαλύτερη ελευθερία να εξερευνήσουμε διαφορετικά κανάλια για τις ιδέες μας που πάντα αλλάζουν και αναπτύσσονται. Και τουλάχιστον μπορείς να περιμένεις να ακούσεις metal όταν βάζεις ένα άλμπουμ τους να παίξει. Με τους Disorder of Deadeight ήταν πάντοτε αδύνατο να προβλέψεις τι θα συμβεί μετά. Ακόμα και εγώ βρήκα πως αυτό το μονοπάτι προκαλούσε σύγχυση σε στιγμές, αλλά έτσι είναι η ζωή… και η σωστή μουσική.

Φυσικά και οι στίχοι του άλμπουμ ακολουθούν το ίδιο θέμα της τριλογίας. Θα μπορούσες να μας πεις λίγα πράγματα πίσω από το θέμα της τριλογίας;

Το θέμα μπορεί να βρεθεί στους στίχους και στους τίτλους των τραγουδιών. Το “Surface” είναι ένα instrumental άλμπουμ. Το κλειδί της τριλογίας είναι να ξεφύγεις από την φανερή σκέψη ότι οι δίσκοι είναι τόσο διαφορετικοί μεταξύ τους που δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους. Η εξέλιξη και η αλλαγή είναι κρίσιμοι παράγοντες εδώ. Οι δίσκοι είναι ηχητικά σημάδια μιας πολυπρόσωπης διαδικασίας και κάθε άλμπουμ αντανακλά διαφορετικές πλευρές αυτής της διαδικασίας. Δεν είναι μια γραμμική τριλογία, όπως ακριβώς και ο χρόνος δεν είναι γραμμικός αλλά πολυδιάστατος και κυκλικός. Κάτω από την πολυποίκιλη ηχητική επιφάνεια υπάρχουν δυνατές ομοιότητες στην μουσική των άλμπουμ. Παρόλα αυτά, οι λέξεις μπορούν μόνο να υποδείξουν πράγματα που είναι αληθινά ασχέτως γλώσσας, ενώ η μουσική, αν είναι σωστά κατασκευασμένη, μπορεί να μας φέρει λίγο πιο κοντά. Έτσι, δεν επιθυμώ να επεκταθώ άλλο για να μην χαλάσω το ταξίδι που αυτοί οι δίσκοι μπορούν να προσφέρουν σε έναν ανοιχτόμυαλο ακροατή.

Πόσο δύσκολο είναι για μια μπάντα στην metal σκηνή να τραγουδά στην μητρική της γλώσσα; Αν δεν κάνω λάθος αυτό είναι κάτι που κάνατε από την αρχή της καριέρας σας, έτσι;

Νομίζω ότι είναι πιο κοινό στην metal σκηνή από ότι σε άλλα είδη για μια μπάντα να χρησιμοποιεί την μητρική της γλώσσα. Έτσι, πρέπει να πω ότι είναι γενικά αποδεκτό και ενθαρρύνεται σαν κίνηση. Αν και είμαι αρκετά εξοικειωμένος με την αγγλική γλώσσα. Το βρίσκω αναγκαίο να υπάρχουν και άλλα ρεύματα στην κουλτούρα μας, ιδιαίτερα μη αμερικάνικα.

Είστε μια μπάντα που κάνει περιοδείες; Ή μόνο studio μπάντα; Πιστεύω ότι θα ήταν απίθανο να σας δει κάποιος live.

Δεν έχουμε κάνει ποτέ συναυλίες. Συγκεντρωθήκαμε στην ηχογράφηση της μουσικής. Προσωπικά, πιστεύω ότι η μουσική που παίζουμε είναι μια μορφή τέχνης από μόνη της και πρέπει να εκτιμάτε διαφορετικά από ότι η ζωντανή μουσική ή η μουσική που απλά ηχογραφείται. Όταν η μουσική ηχογραφείται αποκλειστικά για τον δίσκο γίνεται κατά κάποιο τρόπο ηλεκτρονική μουσική, όσο ακουστική και αν ακούγεται σε σημεία. Η μουσική για δίσκους είναι ουσιαστικά μια διάταξη διάφορων ηλεκτρικών ρευμάτων που διαπερνά τα αυτιά μας μέσω των ηχείων. Οι δυνατότητες αυτού του είδους μουσικής είναι πολύ διαφορετικές από αυτές της live μουσικής. Επίσης υπάρχουν και κάποιες αδυναμίες σε αυτό. Είναι δύσκολο να μεταδώσεις μια άγρια ενέργεια στους δίσκους όπως επίσης είναι πολύ δύσκολο να μεταδώσεις κάποια ακουστική ένταση και οικειότητα που βρίσκεται στην ζωντανή μουσική κατά την ηχογράφηση. Επίσης, η μπάντα πάντοτε είχε λίγα μέλη, (μερικοί θα μπορούσαν να μας αποκαλέσουν και κοινωνικά προκλητικούς) όπως και είναι σχεδόν αβέβαιο ότι αυτή τη στιγμή το παλιό line-up θα ενώσει τις δυνάμεις του για κάτι τέτοιο.

Πως θα περιέγραφες την μουσική σου σε κάποιον που δεν σας έχει ξανακούσει;

Είναι μια περίεργη διαδικασία. Θα σε πάει σε μέρη που είναι σκοτεινά και παράξενα, αλλά υπάρχουν πολλές πλευρές σε αυτό. Στο σκοτάδι μπορείς να μάθεις να βλέπεις. Μόνο άμα σβήσεις τον τεχνητό φωτισμό και πας αρκετά βαθιά γίνεσαι τυφλός, αλλά μπορεί να δεις ξανά. Ο τρόμος είναι ο φύλακας της ελευθερίας. Οι περισσότεροι τρόμοι του μυαλού όμως είναι αποτέλεσμα πολιτιστικής κατάστασης, κάτι που μας κάνει να διαφύγουμε του φορέα του φωτός. Η μουσική είναι ένα πολύ δυνατό εργαλείο αλλαγής και εδώ έχουμε λίγο rock ‘n roll το οποίο είναι υπερφορτισμένο σε τέτοιο βαθμό έτσι ώστε να ικανοποιήσει αυτόν τον σκοπό.

Μπορείς να κλείσεις αυτήν την συνέντευξη όπως επιθυμείς.

Σε ευχαριστώ για την συνέντευξη. Ελπίζω οι αναγνώστες σας να βρουν πολύτιμο τον χρόνο που ξοδεύουν για να διαβάσουν αυτήν την συνέντευξη και ίσως να ακούσουνε και τα άλμπουμ μας. Όλος ο κατάλογος των Mörkö/Disorder of Deadeight μπορεί να βρεθεί στο Bandcamp.com. Φυσικά, φυσικές κόπιες είναι διαθέσιμες σε όλο το κόσμο. Προσπαθήστε για την αφύπνιση!

Ευχαριστώ πολύ.

Κωνσταντίνος Καραγεώργος

https://www.facebook.com/morkomusic
http://morkomusic.bandcamp.com/

Band Members:
Heikki Kivela – Μπάσο
Harri Talvenmäki – Τύμπανα, Φωνητικά
Jari-Mati Nurminen – Μπάσο, Κιθάρες, Φωνητικά

Discography:
III (2001)
IV (2008)
Itsensänimeävä (2013)

nano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X