ΟΜ 2022_468x60 - 468|60|ΟΜ 2022_468x60|||bothwhale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||bothamadeus banner greekrebels 2 - 468|60|amadeus banner greekrebels 2|||bothRussian Circles 2022_7468x60 - 468|60|Russian Circles 2022_7468x60|||bothGreekrebels Banner 07052021-468×60 - 468|60|Greekrebels Banner 07052021-468×60||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothnano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothsymmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|bothMoonspell – Green Carnation 468×60 - 468|60|Moonspell – Green Carnation 468×60|||both
20000
60
haursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothMoonspell – Green Carnation 728×90 - 728|90|Moonspell – Green Carnation 728×90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothΟΜ 2022_728x90 - 728|90|ΟΜ 2022_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothRussian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|both
20000
110

Οκτώ χρόνια μετά από τη τελευταία δισκογραφική τους δουλειά, οι Seth κυκλοφόρησαν το έκτο fulllength στούντιο άλμπουμ τους, με τίτλο “La Morsure Du Christ”. Μιλήσαμε με τον Heimoth (πλήκτρα, κιθάρα) και τον Saint Vincent (φωνητικά) προκειμένου να μάθουμε τι έχουν να μας πουν σχετικά με αυτό.

Καταρχάς, γιατί σας πήρε οκτώ χρόνια για να κυκλοφορήσετε ένα νέο άλμπουμ;

Heimoth: Λοιπόν, ήμασταν αρκετά δραστήριοι όλα αυτά τα χρόνια παίζοντας ή κυκλοφορώντας πράγματα. Μετά την κυκλοφορία του “The Howling Spirit” το 2013 παίξαμε πολλά φεστιβάλ και πήγαμε σε περιοδεία με τους Pestilence το 2014. Μέχρι το 2018 κάναμε επίσης πολλές εμφανίσεις για τον εορτασμό των 20 χρόνων από το “Les Blessures de L’ame”, το πρώτο μας άλμπουμ. Αυτό χρειάστηκε πολύ χρόνο για να το διοργανώσουμε και, εκτός αυτού, παίξαμε στην Ευρώπη καθώς και στον Καναδά. Στη συνέχεια, το live album μιας εκ των εμφανίσεών μας κυκλοφόρησε από τη δισκογραφική Les Acteurs de l’Ombre, σε μορφή CD και σε μορφή LP. Είχαμε λοιπόν πολλά πράγματα να κάνουμε και δεν υπήρχε μεγάλη βιασύνη για ένα νέο άλμπουμ.

Γιορτάσατε πρόσφατα την 20η επέτειο του ““Les Blessures de L’ame” παίζοντάς το ζωντανά. Σας επηρέασε τόσο πολύ ώστε να ηχογραφήσετε αυτό που αποκαλείτε “την συνέχειά του”;

Heimoth: Μετά από πολλές επιτυχημένες εμφανίσεις για τον εορτασμό της επετείου των 20 χρόνων αυτής της κυκλοφορίας, όλοι συμφωνήσαμε να ξεκινήσουμε μια νέα μουσική προσέγγιση που θα ήταν πιστή στο “Les Blessures de L’ame”. Τα άλλα νέα μέλη, ο Pierre le Pape (πλήκτρα) και ο Drakhian (κιθάρα), πάντα μας πίεζαν να κυκλοφορήσουμε ένα νέο άλμπουμ που να μοιάζει με το πρώτο μας άλμπουμ. Η παρούσα σύνθεσή μας είναι ισχυρή και, παρόλο που δεν ήμουν ο πρώτος που πείστηκε να γράψει ξανά υπό αυτή τη μουσική κατεύθυνση, όλα τα μέλη μας σίγουρα έχουν ασκήσει μεγάλη επιρροή στη σημερινή μορφή της μπάντας.

Τα sequels είναι πολύ σπάνια επιτυχημένα, αλλά το “La Morsure Du Christ” αποτελεί μια ευχάριστη εξαίρεση. Γιατί πιστεύετε ότι οι άνθρωποι το αγάπησαν τόσο πολύ που έχει εξαντληθεί;

Saint Vincent:  Προσωπικά θα έλεγα ότι πρώτα από όλους το περίμεναν πολλοί πρώην οπαδοί μας. Το περίμενα ακόμη και εγώ ο ίδιος όταν μπήκα στο συγκρότημα! Τότε φαίνεται ότι καταφέραμε να επαναφέρουμε στη ζωή μια ηχώ από το black metal της δεκαετίας του ’90 με μια σύγχρονη παραγωγή. Είμαστε οι πρώτοι που εξεπλάγησαν από την τεράστια επιτυχία του άλμπουμ, η οποία ξεπέρασε κάθε προσδοκία μας.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ της σύνταξης των στίχων σας στη μητρική σας γλώσσα (γαλλικά) και αγγλικά; Είναι πιο εύκολο, είναι πιο δύσκολο, σας δίνει περισσότερες ευκαιρίες ή σας περιορίζει;

Saint Vincent: Το να γράφεις στα γαλλικά είναι σίγουρα πιο δύσκολο. Υπάρχουν τόσοι πολλοί αγγλικοί στίχοι που έχουν γραφτεί ώστε να μπορεί κάποιος να προσαρμόσει ευκολότερα τη γραφή του ή απλά να ανεχτεί κάποιες απλές μορφές, ακόμη και οι Beatles έγραψαν μερικούς από τους πιο χαζούς στίχους, οπότε όλα επιτρέπονται! Ωστόσο, με τη μητρική σας γλώσσα, μελετήσατε πιο τεχνικούς και υψηλού επιπέδου συγγραφείς στο σχολείο και είναι δύσκολο να μην συγκρίνετε τη δουλειά σας με αυτούς. Αυτός είναι επίσης ένας λόγος για τον οποίο έγραψα όλους τους στίχους στα γαλλικά, για να φτάσω στα καλύτερα αποτελέσματα που μπορώ. Θα μπορούσα λοιπόν να τιμήσω τη γαλλική γλώσσα χρησιμοποιώντας το υψηλότερο πρότυπό της στην ποίηση. Τέλος πάντων, τα όρια είναι πάντα το καλύτερο ερέθισμα για το δημιουργικό πνεύμα.

Πώς σας ήρθε η ιδέα να γράψετε τους στίχους σε αλεξανδρινό μέτρο;

Saint Vincent: Σε εμένα ήρθε η ιδέα να χρησιμοποιήσουμε το αλεξανδρινό μέτρο, παρά τις δυσκολίες και τις προκλήσεις, γιατί ήθελα να δώσω την καλύτερη ποιότητα που μπορούσα στους στίχους αποδίδοντας φόρο τιμής, όσο μπορούσαν οι ταπεινές μου δεξιότητες, στη γαλλική ποίηση και την καλλιτεχνική κληρονομιά.

Υποθέτω ότι οι στίχοι έχουν κάποιες επιρροές από τον Μπωντλαίρ, είναι αλήθεια;

Saint Vincent: Εχεις δίκιο ! Ο Μπωντλαίρ ήταν ένας από τους πρώτους συγγραφείς που διάβασα, αν όχι ο πρώτος ποτέ, με το Les Fleurs du mal. Αν γνωρίζετε τον Μποντλαίρ, θα παρατηρήσετε ότι το LHymne au Vampire έχει επηρεαστεί από το Le Vampire, το Les Océans du Vide έχει επηρεαστεί από τους τελευταίους στίχους του Le voyage και το Le Triomphe de Lucifer έχει επηρεαστεί άμεσα από το Les Litanies de Satan. Κάποιες άλλες επιρροές είναι κρυμμένες, για να ανακαλυφθούν από τους γενναίους!

Οι συνθέσεις γράφονται συλλογικά ή με μεμονωμένο τρόπο;

Heimoth: Κυρίως μεμονωμένα. Έγραψα ολόκληρο το άλμπουμ σε πάνω από ένα χρόνο. Μέχρι το τέλος κάθε διαδικασίας γραφής, κάθε κομμάτι στέλνεται στα άλλα μέλη. Αυτά τα riffs είναι μάλλον ενστικτώδη για μένα – έπρεπε να επιστρέψω στη νοοτροπία που ήμουν πριν από 23 χρόνια, αλλά ένιωθα σαν να ήταν χθες. Η προσθήκη γραμμών πλήκτρων πάνω από τα επίπεδα μπάσου και κιθάρας ήταν λίγο δύσκολη, καθώς είναι κάτι που δεν είχαμε κάνει εδώ και χρόνια. Ο πληκτράς μας, ο Pierre Le Pape, θα μου έστελνε τις ιδέες του έχοντας σκοπό να υπερέχουν τα riff και να μην μπερδευτούν όλα μεταξύ τους. Χρειάστηκε λοιπόν αρκετός χρόνος για να βρούμε την καλύτερη συνταγή, ώστε τα πλήκτρα να μπορέσουν να πουν τη δική τους μουσική ιστορία, καθώς και τα βασικά γραμμένα μέρη της κιθάρας.

Αναμφισβήτητα παραδώσατε το καλύτερο άλμπουμ στην καριέρα σας. Οι συνθέσεις είναι τόσο σφιχτές, η ατμόσφαιρα έντονη και ο ήχος κρατάει τον ακροατή σε ανησυχία. Υπάρχει κάποιο μυστικό πίσω από αυτό, είναι απλώς εμπειρία ή φυσική εξέλιξη;

Heimoth: Ουάου, σε ευχαριστούμε πολύ! Λοιπόν, πρέπει να παραδεχτώ ότι πρέπει κανείς να έχει αποκτήσει αρκετή εμπειρία μετά από 25 χρόνια γραφής black metal. Υποθέτω ότι έχει να κάνει με το να ξέρεις ακριβώς τι πρέπει να πετύχεις και να βρεις τη σωστή ισορροπία μεταξύ μελωδιών και επιθετικότητας. Η ιδέα εδώ ήταν να αποφύγουμε ένα Cradle of Filth στυλ ενώ θα ακουγόμαστε μελωδικοί. Ήταν λίγο πρόκληση και απαίτησε πολλή επανεγγραφή. Αλλά χρειαζόμαστε μια τέτοια ένταση και ισορροπία για να κυκλοφορήσουμε ένα στιβαρό άλμπουμ.

Επιλέξατε για το εξώφυλλο την εικόνα της καταστροφής της NotreDame. Για τους περισσότερους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο ήταν ένα πραγματικά τραγικό γεγονός, συγκέντρωσε στην πραγματικότητα τόσες πολλές δωρεές που θα μπορούσαν να ανακουφίσουν την πείνα του τρίτου κόσμου. Γιατί πιστεύετε ότι οι άνθρωποι προτίμησαν να δωρίσουν για την ανοικοδόμηση της NotreDame αντί για την ανακούφιση των φτωχών χωρών που έχουν ανάγκη;

Saint Vincent: Ίσως επειδή ένιωσαν ότι αυτή η καταστροφή δεν ήταν απλώς μια φωτιά, αλλά συμβολικά πολύ βαθύτερος και κακός οιωνός για την πίστη τους και τους καιρούς που έρχονται. Η αποστολή χρημάτων για την ανοικοδόμηση του καθεδρικού ναού αποτέλεσε μια απελπισμένη κίνηση στη προσπάθεια των ανθρώπων να μην αφήσουν αυτόν τον κόσμο να καταρρεύσει

Επίσης, βλέπετε την καταστροφή του καθεδρικού ναού ως το θάνατο της πνευματικότητας και της θρησκείας στον Δυτικό Κόσμο. Το βλέπετε ως συμβολική καταστροφή ή κάτι περισσότερο;

Saint Vincent: Ακριβώς, μια συμβολική καταστροφή που αποτελεί την επιτομή του θανάτου της θρησκείας στον δυτικό κόσμο. Έχει επηρεάσει πολλούς ανθρώπους παγκοσμίως. Ήταν φανερό από τη δύναμη του συμβόλου ότι έχει βαθιά και ιστορική σημασία. Μετά τη μακρά αγωνία της θρησκείας στον δυτικό κόσμο που ζήσαμε από τη γέννησή μας, ο προβλεπόμενος θάνατος συνέβη και ο παλιός κόσμος πέθανε.

Από την κυκλοφορία του τελευταίου άλμπουμ υπήρξαν πολλές αλλαγές μελών. Γιατί συμβαίνει αυτό και πώς τα πήγαν τα νέα μέλη με τη μπάντα;

Heimoth: Ο πρώην κιθαρίστας, o Cyriex, δεν ήθελε να παίξει ολόκληρο το πρώτο άλμπουμ ζωντανά, οπότε ξεκινήσαμε να ψάχνουμε έναν νέο κιθαρίστα. Ο κιθαρίστας Drakhian είναι ένας παλιός φίλος μας και έπαιζε με τους Loudblast, όπως και ο Pierre Le Pape στα πλήκτρα είναι παλιός φίλος μας. Προηγουμένως δεν είχαμε πλήκτρα στη σκηνή, οπότε αυτό είχε μεγάλη επίδραση στη μπάντα, όπως και η προσθήκη ενός έκτου μέλους. Βασικά, λοιπόν, η πρόσληψη πιστών θαυμαστών της ντεμπούτο κυκλοφορίας του 1998, που επρόκειτο να παιχτεί ζωντανά, ανάβει τη φλόγα των πρώτων χρόνων της μπάντας. Και έτσι ξεκίνησε η νέα εποχή της μπάντας…

Μεταξύ του πρώτου άλμπουμ και του νέου, επιλέξατε πολύ διαφορετικά και ποικίλα μονοπάτια για τον ήχο σας. Πώς τα βλέπετε αυτά σήμερα;

Heimoth: Βασικά το συγκρότημα έχει κυκλοφορήσει έξι άλμπουμ και τα περισσότερα από αυτά ακούγονται πραγματικά διαφορετικά μεταξύ τους καθώς απλώς δεν ήθελα όλα τα άλμπουμ να ακούγονται το ίδιο. Σήμερα είναι η πρώτη φορά που εισάγεται μια αίσθηση συνέχειας στη δισκογραφία του συγκροτήματος. Ίσως είναι για το καλύτερο, ο χρόνος θα δείξει. Φυσικά το concept άλμπουμ μας, το “Divine-X” (2002), που ακούστηκε πραγματικά μοντέρνο για την εποχή του, δεν έχει καμία σχέση με το “La Morsure Du Christ”. Βασικά δεν είμαι σίγουρος ότι αυτό το νέο άλμπουμ θα ακουγόταν το ίδιο χωρίς την εμπειρία που αποκτήθηκε όλες αυτές τις δεκαετίες.

Υπάρχουν black metal μπάντες αυτής της εποχής που σας αρέσουν; Η αγάπη σας για το παραδοσιακό δεύτερο κύμα είναι προφανής και γνωστή και θα ήταν περιττό να ρωτήσω για αυτό.

Heimoth: Τότε πρωτοπορούσαμε στο γαλλικό black metal αφού ανήκαμε σε αυτό το πολύ μικρό κομμάτι των συγκροτημάτων που παρουσίασαν και ασχολήθηκαν αποκλειστικά με τους γαλλικούς στίχους, τόσο πολύ που έγινε ένα έντονα αναγνωρισμένο χαρακτηριστικό των Seth τόσο σε εγχώριο όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Το σημερινό black metal διαφέρει πραγματικά ως προς την απουσία μυστηρίου όπου το χαρακτηρίζει, κάτι το οποίο έχει προκύψει μέσω της σημερινής αχαλίνωτης επικοινωνίας. Νομίζω πως είναι κάπως λυπηρό να πεθαίνει, κατά κάποιο τρόπο, η γνήσια ατμόσφαιρα που είχε αυτό το είδος μουσικής κατά την δεκαετία του 1990. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη ορισμένα καταπληκτικά νέα συγκροτήματα στη Γαλλία, όπως οι Decline Of The I και οι Thagirion, και αυτό είναι που έχει τη μεγαλύτερη σημασία.

Έχετε σχέδια για ζωντανές εμφανίσεις στο μέλλον; Επίσης, είχατε προσφορές για να κάνετε live streams κατά τη διάρκεια της πανδημίας;

Heimoth: Σίγουρα έχουμε, ξεκινάμε από τον επόμενο Σεπτέμβριο με την Ελβετία, το Forest Fest, και μετά έχουν ήδη οριστεί οι ημερομηνίες για Γαλλία, Helffest, Steelfest, καθώς και για το London Death Fest του 2022. Ουσιαστικά, ο κόσμος σίγουρα θα έχει την ευκαιρία να μας δει να παίζουμε ζωντανά αυτό το νέο άλμπουμ! Προσπαθήσαμε να πούμε όχι στα live streams καθώς πιστεύουμε ότι το να παίζεις μπροστά σε μηδενικό κοινό είναι απλώς άσκοπο.

Ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη καθώς και για το υπέροχο άλμπουμ. Μπορείτε να πείτε ό, τι θέλετε για το τέλος. Να είστε καλά και να προσέχετε!

Heimoth: Σίγουρα ανυπομονούμε να παίξουμε ζωντανά στην Ελλάδα!

Συνέντευξη: Σταύρος Πισσάνος
Μετάφραση: Κατερίνα Νίκου

Official Website
Facebook
YouTube
Instagram
Spotify
Deezer
Bandcamp

Band Members
Alsvid – τύμπανα
Heimoth – πλήκτρα, κιθάρα
Saint Vincent – φωνητικά
Drakhian – κιθάρα
Pierre Le Pape – πλήκτρα
Esx Vnr – μπάσο

Discography
Les blessures de l’âme, 1998
The Escellence, 2000
Divine – X, 2002
Era – Decay, 2004
The Howling Spirit, 2013
La Morsure Du Christ, 2021

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X