Bob-Katsionis_728x90 - 728|90|Bob-Katsionis_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothEclipse 728×90 - 728|90|Eclipse 728×90|||bothRoadHouse Diet_728x90 - 728|90|RoadHouse Diet_728x90||https://www.greekrebels.gr/roadhouse-diet-electric-devilry-mojoholic/|both728x90_Suicidal Angels - 728|91|728x90_Suicidal Angels|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothOM 2020 728×90 - 728|90|OM 2020 728×90|||bothRussian Circles 728×90 - 728|90|Russian Circles 728×90|||both
20000
110

Horizons End. Ένα συγκρότημα το οποίο σεμνά και ταπεινά έγραψε την δικιά του ιστορία στην αγαπημένη μας μουσική. Τεράστια η απουσία του όλα αυτά τα χρόνια αλλά η αγάπη του κόσμου δεν έσβησε ποτέ. Πριν κλείσει το 2019 λοιπόν το θαύμα έγινε και έχουμε πλέον στα χέρια μας το φοβερό “Skeleton keys”. Φυσικά και δεν θα άφηνα αυτή την ευκαιρία έτσι. Πολλά και ενδιαφέροντα τα όσα είχε να μας πει ο Σάκης Μπάντης (πλήκτρα).

Σάκη θέλω να ξεκινήσω αυτή την συνέντευξη με το πόσο απλό είναι για εσένα να συνοψίσεις σε εμάς τον λόγο για τον οποίο κάναμε 18 χρόνια για να ακούσουμε τον νέο δίσκο των HorizonsEnd

Δεν είναι καθόλου εύκολο να συνοψίσει κάνεις 18 χρόνια σε λίγες γραμμές. Περνώντας τα  γεγονότα χρονολογικά θα έλεγα ότι οι λόγοι της απουσίας μας ήταν καταρχάς στρατιωτικές υποχρεώσεις, μετά αλλαγή μέλους της μπάντας, σύνθεση και ηχογράφηση νέου υλικού το οποίο μετά μπήκε στο ράφι, διάφορα οικογενειακά και επαγγελματικά θέματα καθώς και η δημιουργία ενός νέου καταπληκτικού συγκροτήματος με το όνομα Wardrum ( ίσως και να το έχετε ακούσει! – σ.σ.: ναι, κάτι ξέρουμε!)

Αυτοί είναι πολύ επιγραμματικά οι λόγοι για τους οποίους δεν παρουσιάσαμε κάτι ως Horizon‘s End αυτά τα 18 χρόνια.

Όλοι λίγο πολύ ξέρουμε ότι το 2008 ήταν να κυκλοφορήσετε έναν δίσκο κάτι που δεν έγινε ποτέ. Ποιος ο λόγος;

Ο δίσκος ηχογραφήθηκε την περίοδο 2005-2006 και είχε νέα τραγούδια κάτω από τον γενικό τίτλο “Intensification”. Τα επόμενα χρόνια όμως διάφορες αιτίες μας ανάγκασαν να μην έχουμε ως πρώτη προτεραιότητα το συγκρότημα με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενεργή μπάντα για να στηρίξει ενδεχόμενη κυκλοφορία. Έτσι το “Intensification” μπήκε αναγκαστικά στον πάγο.

Χρησιμοποίησες κάποιο από το υλικό αυτού του δίσκο στον νέα σας δουλειά; Είτε σαν ολόκληρο κομμάτι ή σαν ιδέες;

Όχι, απολύτως τίποτα. Είναι δύο εξ ολοκλήρου πρωτότυποι δίσκοι με διαφορετικά τραγούδια ο καθένας.

Πότε πήραν μπρος λοιπόν οι μηχανές των Horizon’sEnd όσον αφορά το συνθετικό στάδιο αυτής της δουλειάς και πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να καταπιαστείς με κάτι που έχεις βάλει στην άκρη τόσα πολλά χρόνια; Πιστεύεις ότι το υλικό του νέου δίσκου έχει κάποιους συνδετικούς δεσμούς π.χ. με το “Concrete Surreal” ή μετά από τόσο καιρό ξεκίνησες πρακτικά από το μηδέν;

Η σύνθεση μουσικής είναι λίγο-πολύ μία συνεχής διαδικασία. Εξάλλου υπήρχε πολύ περισσότερη μουσική ήδη γραμμένη από την εποχή των πρώτων δίσκων των Horizon’s End και η οποία δεν ηχογραφήθηκε τότε. Τα κομμάτια του “Skeleton Keys” είναι γραμμένα από το 1997 μέχρι και το 2006. Από τότε και μέχρι σήμερα έχει γραφτεί ακόμα περισσότερο υλικό τόσο που αυτή τη στιγμή υπάρχουν έτοιμοι σε επίπεδο προπαραγωγής τρεις ακόμα δίσκοι (σ.σ.: πέθανα).  Επιλέχτηκαν όμως τα συγκεκριμένα κομμάτια γιατί θα θέλαμε η μουσική μας να παρουσιαστεί με κάποια χρονολογική συνέχεια. Τελικά αν και φαίνεται μία μακρόχρονη απουσία στην πράξη η μουσική των Horizon’s End δεν είχε μπει ποτέ στην άκρη οπότε δεν μιλάμε για ξεκίνημα από το μηδέν.

Όσον αφορά τη σχέση με το “Concrete Surreal” νομίζω αυτή υφίσταται εφόσον κάποια από τα τραγούδια είναι γραμμένα από εκείνη την εποχή παράλληλα όμως με μια πιο σύγχρονη άποψη στον ήχο και την παραγωγή.

Πόσο καιρό σας πήρε η διαδικασία σύνθεσης; Πόσο εύκολο είναι για σένα να πεις “αυτό το κομμάτι είναι έτοιμο”; Το λέω αυτό γιατί οι συνθέσεις σας είναι αρκετά σύνθετες και λεπτομερείς…

Κάποια κομμάτια γράφτηκαν σε λιγότερο από δύο μέρες και κάποια σε περισσότερο από δύο χρόνια. Θεωρητικά ποτέ δεν είσαι 100% ικανοποιημένος. Πάντα θέλεις κάτι να βελτιώσεις, κάποιον ήχο να αλλάξεις, αλλά πρακτικά αναγκάζεσαι κάπου να πεις στοπ αλλιώς δεν θα ολοκληρωθεί ποτέ κάποιο κομμάτι και δεν θα πάρει ποτέ τον δρόμο του.

Που ηχογραφήθηκε το “Skeleton Keys” και πόσο καιρό πήρε η διαδικασία;

Οι ηχογραφήσεις έγιναν σε διάφορα μέρη. Τα περισσότερα όργανα, συμπεριλαμβανομένων και των τυμπάνων, γράφτηκαν στα δικά μας home studio, ενώ οι φωνές σε στούντιο της Θεσσαλονίκης αλλά και στο εξωτερικό. Ο Γιάννης Παπαδόπουλος, παραδείγματος χάρη, ηχογράφησε τα μέρη του στο Καναδά. Η διαδικασία ξεκίνησε το 2013 και ολοκληρώθηκε φέτος με τη μίξη και το master να τα έχει αναλάβει ο δικός μας Κώστας Σκανδάλης στο studio του.

Η σύνθεση που λάτρεψα από την πρώτη ακρόαση ήταν το “The Land Of Decay” που μου έδωσε την αίσθηση του “hit”, κάτι παρόμοιο με το “Sacred Lover” δηλαδή. Είναι κατά την άποψη σου το πιο εμπορικό αν μπορεί να παρουσιαστεί σαν τέτοιο) τραγούδι του δίσκου;

Ναι μάλλον. Το αστείο είναι ότι εγώ προσωπικά σκεφτόμουν να μην το συμπεριλάβω στο “Skeleton Keys”. Ανέκαθεν λάτρευα τα μεγάλα επικά τραγούδια που συνήθως κλείνουν τους δίσκους όπως τα “To Tame a Land”, “Learning to Live”, “ The Ivory Gates of Dream”, “Seventh Son of a Seventh Son” κ.α. Φανταζόμουν πως θα ήταν άραγε ένας δίσκος με μόνο τέτοια κομμάτια. Υπό αυτό το πρίσμα το εισαγωγικό “Alpha” που λειτουργεί σαν intro φτάνει τα 7 λεπτά αντί για τα συνηθισμένα 2-3 ενώ το καταληκτικό “Be” είναι ένα 23λεπτο τερατούργημα! Σε αυτό το πλαίσιο το “The Land Of Decay”μου φαινόταν λίγο παράταιρο για να συμπεριληφθεί. Τελικά ο Στέργιος Κουρού μου άλλαξε γνώμη, όντας φαν του συγκεκριμένου τραγουδιού, και καλά έκανε γιατί τελικά χρειάζεται και η παρουσία ενός πιο άμεσου κομματιού.

Υπάρχουν και κάποιοι guestsστον δίσκο. Τι μπορείς να μας πεις για αυτούς;

Ναι, καταρχάς συμμετέχει ο Μανώλης Πηλείδης κιθαρίστας των Horizon’s End κατά την περίοδο του “Concrete Surreal”, ένας υπέροχος κιθαρίστας και πολύ καλός φίλος. Έπειτα ο Σωτήρης Γκόγκος πρώην κιθαρίστας των Star.gate, ένας βιρτουόζος της κιθάρας και τέλος ο Γιάννης Παπαδόπουλος, για τις φωνητικές ικανότητες του οποίου τι μπορώ να πω που δεν έχει ήδη ειπωθεί. Απλά ακούστε τον στους Beast in Black, στους Wardrum και, γιατί όχι, και στα δύο κομμάτια του “Skeleton Keys” στα οποία τραγουδά.

Skeleton Keys”. Κρύβεται κάτι πίσω από τον τίτλο του δίσκου; Γενικά τι μπορείς να μας πεις για τους στοίχους του άλμπουμ;

Να πω εδώ ότι ο δίσκος ξεκίνησε σαν προσωπικό project και ότι όσο έπαιρνε την τελική του μορφή γινόταν όλο και πιο Horizon’s End οπότε και αποφασίστηκε να κυκλοφορήσει με αυτό το όνομα. Προτού γίνει αυτό υπήρχαν σκέψεις για διάφορα ονόματα του σχήματος. Ένα από αυτά ήταν και το “Skeleton Keys” το οποίο και κατέληξε να είναι ο τίτλος του άλμπουμ.

Υπάρχουν σκέψεις να επανακυκλοφορήσετε τις προηγούμενες δουλειές σας;

Αυτό είναι σχετικά εύκολο να γίνει όσον αφορά το “Concrete Surreal” με δεδομένο ότι υπάρχει και ανάλογη ζήτηση. Με τον Κώστα Αθανάσογλου πέρα από την άριστη συνεργασία μας συνδέει και μία 25χρονη φιλία. Για το “Sculpture on Ice” όμως, η γερμανική WMMS που το κυκλοφόρησε το 1998 έχει κλείσει και τα άτομα τα οποία την έτρεχαν έχουν εξαφανιστεί από προσώπου γης οπότε εκεί το πράγμα είναι λίγο πιο περίπλοκο.

Έχω να σας δω liveαπό την εποχή της δραχμής. Ετοιμάζετε κάποιες ζωντανές εμφανίσεις;

Δυστυχώς στην παρούσα φάση οι Horizon’s End είναι αποκλειστικά ένα στούντιο σχήμα. Έχει συσσωρευτεί πάρα πολύ υλικό όλα αυτά τα χρόνια και προτεραιότητα είναι να το κυκλοφορήσουμε. Το να ετοιμαστούμε για ζωντανές εμφανίσεις προϋποθέτει χρόνο που απλά δεν μπορούμε  να διαθέσουμε.

Να πω εδώ όμως ότι μες στο 2020 αναμένεται δυναμική επιστροφή των Wardrum τόσο δισκογραφικά όσο και από πλευράς live.

Όταν οι Horizon’s End έσκασαν στην μουσική σκηνή της χώρας μας ήταν τα χρόνια πέτρινα… κατά πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα από τότε και εντοπίζεις ακόμα κάποιες παλιές “καλές” παθογένειες;

Τα πράγματα είναι πλέον πολύ πιο επαγγελματικά, οι μουσικοί πολύ καλύτεροι, ενημερωμένοι και χωρίς παρωπίδες αλλά και με μεγαλύτερο, δυστυχώς, μέσο ορό ηλικίας. Πολλές παλιές «καλές» παθογένειες, κοινώς καφρίλες, εγώ προσωπικά δεν έζησα αλλά μου τις έχουν μεταφέρει παλιότεροι κυρίως απ’ τη δεκαετία του 80.  Νομίζω ότι έχουν περάσει ανεπιστρεπτί πλέον αυτά και η μουσική σκηνή στην Ελλάδα είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο.

Το μόνο που μπορώ να ευχηθώ εγώ είναι αυτή την φορά οι Horizon’s End να γύρισαν για να μείνουν! Κλείσε αυτή την συνέντευξη με ένα μήνυμα προς τους αναγνώστες μας!

Να είσαι καλά! Να κλείσω με μια προτροπή να ακούμε μουσική, πολύ και διαφορετική μουσική, μόνο καλό θα μας κάνει. Κι αν θέλετε ακούστε και τη μουσική μας και, πού ξέρετε, μπορεί να ανακαλύψετε κάτι διαφορετικό.

Discography

  • Sculpture On Ice – 1998
  • Concrete Surreal – 2001
  • Skeletons Keys – 2019

Line Up

  • Sakis Bandis – Keyboard
  • Stergios Kourou – Drums
  • Kostas Skandalis – Bass
  • Vasilios Topalides – Vocals
  • Kosta Vreto – Guitar

Κείμενο: Μιχάλης Νταλάκος

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.