nano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothwhale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||bothvinylmonster468x60 - 468|60|vinylmonster468x60||http://www.vinylmonster.gr/|bothamadeus banner greekrebels 2 - 468|60|amadeus banner greekrebels 2|||bothRODSTUDIOS-468×60-BANNER - 468|60|RODSTUDIOS-468×60-BANNER|||bothsymmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|both
20000
60
haursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothamadeus banner greekrebels 1 - 728|90|amadeus banner greekrebels 1|||both
20000
110

Οι Αμερικάνοι power metallers Judicator υπάρχουν από το 2012 στην πιάτσα και για κάποιο περίεργο λόγο τους έμαθα μόλις τώρα, στο φοβερό πέμπτο fulllength album τους Let There Be Nothing. Η επικοινωνία με το μοναδικό ιδρυτικό μέλος John Yelland (φωνητικά) ήταν το επόμενο λογικό βήμα.

Γεια σου John. Θέλω να ξεκινήσω με ένα μεγάλο «ευχαριστώ» που μας δώσατε ένα από τα καλύτερα albums του 2020. Πώς νιώθετε κρατώντας  το τελικό αποτέλεσμα στα χέρια σας; Ποιες είναι οι αντιδράσεις των οπαδών μέχρι τώρα;

Μας σκλαβώνεις, σ’ ευχαριστούμε πολύ για τους επαίνους! Το να κρατάς το τελικό αποτέλεσμα στα χέρια σου μετά από δουλειά χρόνων είναι ένα σουρεαλιστικό συναίσθημα. Ρίχνεις τόσο πολύ αίμα, ιδρώτα και δάκρυα σε κάτι που δεν είναι καν υλικό και ίσως το υπεραναλύω. Η αντίδραση του κοινού ήταν εξαιρετικά θετική, κάτι που με ανακούφισε. Πήραμε ένα ρίσκο σ’ αυτό το album. Μόνο ένα τραγούδι έχει διάρκεια κάτω των πέντε λεπτών. Το project είναι ιδιαίτερα progressive και αλλάξαμε επίσης την παραγωγή. Είναι με περισσότερα όργανα και αρκετά old-school. Είχα λίγη ανασφάλεια σχετικά με το αν θα άρεσε στον κόσμο αυτός ο δίσκος. Αποδεικνύεται ότι οι ακροατές πρόσεξαν την αλλαγή κατεύθυνσής μας και για ορισμένους η progressive φύση του album ήταν ξενέρωμα. Ωστόσο, σε γενικές γραμμές, με εξέπληξε το πόσο το αγκάλιασαν. Αισθανόμαστε δικαιωμένοι και ανακουφισμένοι, το ρίσκο απέδωσε.

Η προηγούμενη δουλειά σας “The Last Emperor” ήταν εξαιρετική. Αισθανθήκατε κάποια πίεση ενώ εργαζόσασταν πάνω στο νέο υλικό;

Αυτό σχετίζεται με την προηγούμενη ερώτηση, επειδή το The Last Emperor ήταν συγκριτικά πολύ προσιτό και άμεσο. Είναι ένα πολύ ευχάριστο, εύπεπτο album αλλά δεν θέλαμε να επαναπαυτούμε και να κυκλοφορήσουμε μια παρόμοια δουλειά, οπότε επιλέξαμε να γίνουμε πιο σκοτεινοί και πιο progressive. Υπήρχε σαφώς μεγάλη πίεση!

Ας μιλήσουμε λίγο για τις ηχογραφήσεις. Πόσο καιρό κράτησαν; Πού ηχογραφήθηκε το album;

Συγκριτικά με το The Last Emperor και αν αναλογιστούμε τις διαφορές, η διαδικασία ηχογράφησης ήταν σχετικά σύντομη. Ηχογραφήσαμε drums με τον Craig Schumacher στην Arizona, τα φωνητικά ηχογραφήθηκαν με τον Austin Bentley στη Utah και κιθάρες ηχογραφήσαμε μόνοι μας. Ο Michael Goodrich έκανε το editing στα drums, ο Austin Bentley επεξεργάστηκε τα φωνητικά και ο Chad B. Anderson επιμελήθηκε τις κιθάρες. Ο Damian Herring, κιθαρίστας και τραγουδιστής των Horrendous, έκανε τη μίξη και το mastering του δίσκου.

Αυτή είναι η πρώτη σας κυκλοφορία με μια μεγάλη εταιρεία. Πώς έγινε η συμφωνία με την Prosthetic; Είχατε και άλλες προσφορές;

Είχαμε άλλες προσφορές πριν από την Prosthetic αλλά δεν ήμασταν ικανοποιημένοι με τους όρους, οπότε παραμείναμε ανεξάρτητοι για χρόνια. Ωστόσο, μετά την κυκλοφορία του The Last Emperor, η Prosthetic ήρθε σε επαφή μαζί μας, θέλοντας να συζητήσει την υπογραφή συμβολαίου. Βασικά είπαν ότι όπου βρίσκονταν οι μπάντες τους, οι Judicator ήταν εκεί, οπότε σκέφτηκαν ότι μάλλον κάτι κάνουμε σωστά. Το θεωρώ τιμητικό ότι θεωρούμαστε μια ασφαλής επένδυση και μια βιώσιμη μουσική οντότητα από μόνοι μας. Το σέβονται αυτό και οι όροι τους ήταν πολύ δίκαιοι. Ορισμένες εταιρείες παίρνουν πάρα πολλά και θέτουν πολλούς περιορισμούς, αλλά είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με την Prosthetic σε όλα τα επίπεδα. Θεωρούμε ότι είμαστε πολύ τυχεροί. Έτυχε να αναζητούν περισσότερες μπάντες για να υπογράψουν όταν βγήκε το “The Last Emperor”. Εάν κυκλοφορούσαμε το album πιο νωρίς ή πιο αργά, ίσως να μην είχαμε εμφανιστεί στο ραντάρ τους όταν άνοιξε το δυναμικό τους.

Ας πάμε πάλι στο νέο Let There Be Nothing. Ας μιλήσουμε λίγο για τους στίχους. Οι Judicator είχαν πάντα ενδιαφέροντες στίχους και δεν μας απογοητεύσατε ούτε αυτή τη φορά. Τι μπορείς να μας πεις γι’ αυτούς;

Αυτό το album αφορά τον Βελισάριο, έναν στρατηγό του αυτοκράτορα Ιουστινιανού στο Βυζάντιο του πέμπτου αιώνα ο οποίος επιδίωξε να ανακτήσει πρώην ρωμαϊκά εδάφη, ιδίως τη Βόρεια Αφρική και την ιταλική χερσόνησο. Ενώ ο Βελισάριος είναι μια δεσπόζουσα μορφή στο πεδίο της μάχης, ο μεγαλύτερος αγώνας του θα είναι μέσα του. Οι πολιτικές δυνάμεις υπονομεύουν συνεχώς την εξουσία του και η απιστία της συζύγου του θα δοκιμάσει τόσο την πίστη του όσο και την ηθική του. Το album είναι ένας ηθικός αγώνας που διαδραματίζεται με φόντο ένα ιστορικό έπος.

Πόσο δύσκολο είναι να συνδυάσεις συγκεκριμένους θεματικούς στίχους με τη μουσική; Όταν συνθέτετε ποιο έρχεται πρώτο; Οι στίχοι ή η μουσική;

Αυτή είναι μια ενδιαφέρουσα ερώτηση. Πραγματικά, είναι η μουσική που μου λέει τι είδους στίχοι πρέπει να γραφτούν. Η μουσική για το Let There Be Nothing ήταν πολύ σκοτεινή, μελαγχολική και progressive. Έπαιξα με μερικές διαφορετικές ιδέες για ένα ιστορικό θέμα αλλά όταν μελέτησα το Βυζάντιο, ξαφνιάστηκα από την ιστορία του Βελισάριου. Η περίοδος βασιλείας του αυτοκράτορα Ιουστινιανού είναι δραματική, σκοτεινή και πολύπλευρη.

Το album θα κυκλοφορήσει και σε βινύλιο; Είστε οπαδοί του βινυλίου;

Φυσικά και είμαστε, οπότε εκστασιαστήκαμε όταν η Prosthetic πρότεινε να βγάλουμε το Let There Be Nothing και σε βινύλιο. Kαι βγήκαν πραγματικά πανέμορφα με χρώματα που δημιουργούν μια υπέροχη δίνη.

Μουσικές επιρροές. Για εμένα, η αγάπη σας για τους Blind Guardian είναι παραπάνω από προφανής. Ποιες άλλες μπάντες όμως ήταν οι επιρροές που γέννησαν τον ήχο των Judicator;

Ο Tony Cordisco κι εγώ γνωριστήκαμε σε μια συναυλία των Blind Guardian και δύο χρόνια αργότερα δημιουργήσαμε μαζί τους Judicator. Ενώ δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να δείξουμε τις επιρροές μας, προσπαθήσαμε επίσης να είμαστε επιλεκτικοί και να φτιάξουμε τον δικό μας ήχο. Άλλες μπάντες που μας επηρέασαν είναι οι Iron Savior, King Diamond, Running Wild, Viper, Queen, Iron Maiden, Fates Warning, Metallica, Dio, Porcupine Tree και Opeth, που είναι μερικές από πολλές.

Power metal στις Ηνωμένες Πολιτείες. Υπήρχε πάντα η αίσθηση ότι το στυλ σας ήταν (και είναι) πιο δημοφιλές στην Ευρώπη. Συμφωνείτε; Γιατί πιστεύετε ότι συμβαίνει αυτό;

Ήταν πολύ ενδιαφέρον να τσεκάρουμε, αφού υπογράψαμε με την Prosthetic και κυκλοφορήσαμε το νέο album, σε ποιες χώρες παίζει η μουσική μας περισσότερο. Το μεγαλύτερο μέρος του κοινού μας είναι στις Ηνωμένες Πολιτείες αλλά έχουμε επίσης πολλούς ακροατές στη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τον Καναδά, τη Ρωσία, τη Σουηδία και τη Φινλανδία. Έχουμε επίσης δει στην Ελλάδα ο κόσμος ασχολείται και μιλάει για εμάς. Φαίνεται ότι πρέπει να παίξουμε τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα όταν τελικά περάσουμε τον Ατλαντικό!

Ξέρω ότι φτιάξατε ένα lyric video. Θα κάνετε ένα video με όλη τη μπάντα όπως κάνατε με το “King Of Rome”; Κατά τη γνώμη σας, τα video clips βοηθούν ή είναι απλά ένα αναγκαίο κακό;

Όσον αφορά ένα ακόμη video, το μόνο που μπορώ να πω είναι ίσως. Μείνετε συντονισμένοι. Μου αρέσει πολύ να κάνω video. Φαίνεται ότι προχωρώντας, η μπάντα θα παράγει περισσότερα videos και είμαι πολύ χαρούμενος γι’ αυτό.

Διαδίκτυο και μουσική. Ευλογία ή κατάρα; Μήπως και τα δύο;

Σίγουρα είναι ευλογία όσο και κατάρα.  Νιώθω ότι τα συγκροτήματα πρέπει πραγματικά να είναι ανεξάρτητα, δημιουργικά και επιθετικά για να πετύχουν αυτές τις μέρες. Πρέπει πραγματικά να το βλέπεις σαν να ξεκινάς μια επιχείρηση. Η μουσική μοιάζει σαν ένα σχεδόν φθηνό αγαθό σήμερα, οπότε πρέπει επίσης να ξεχωρίζεις. Μια τάση που βλέπω να κερδίζει δυναμική κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19 είναι οι συναυλίες μέσω live streaming. Μπορούμε να κάνουμε εικασίες σχετικά με το εάν αυτές οι συναυλίες για διαδικτυακό κοινό θα κλέψουν από τις ζωντανές με τον ίδιο τρόπο που η ψηφιακή μουσική επηρέασε τις πωλήσεις των δίσκων. Ποιος ξέρει;

Μεταξύ σοβαρού και αστείου, πόσες metal κονκάρδες πρέπει να έχεις στο γιλέκο σου για να θεωρείσαι αληθινός  μεταλλάς;

Νομίζω ότι χρειάζεσαι έστω και μία κονκάρδα για να είσαι αληθινός metalhead. Νομίζω ότι ένας ενθουσιώδης ψάρακας με μία κονκάρδα Metallica είναι το ίδιο αυθεντικός με έναν βετεράνο που έχει δεκάδες, ακόμη και σπάνιες κονκάρδες. Μου αρέσει να βλέπω και να συναντώ ενθουσιώδεις θαυμαστές που είναι νέοι στο metal!

Υπάρχουν πλάνα για περιοδείες όταν η πανδημία  καταλαγιάσει;

Θα εξαρτηθεί από τις ικανότητές μας και από τις ευκαιρίες που θα έρθουν. Επρόκειτο να παίξουμε στο Hyperspace Metal Festival στο Vancouver αλλά μετά ήρθε ο κορονοϊός. Αυτό ήταν πολύ απογοητευτικό. Επειδή δεν είμαστε τρομερά αισιόδοξοι ότι ο κόσμος θα επιστρέψει στους κανονικούς ρυθμούς του σύντομα, επικεντρωνόμαστε στο να γράψουμε και να ηχογραφήσουμε το επόμενο album μας, το οποίο θα ονομάζεται The Majesty Of Decay. Περιμένουμε ότι θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2022. Η σύζυγός μου και εγώ θα έχουμε ένα μωρό (πιθανώς) τον Απρίλιο του επόμενου έτους, οπότε οι αρχές του 2021 είναι εκτός. Αλλά αν έχουμε ευκαιρίες για το καλοκαίρι ή το φθινόπωρο του 2021 θα είμαστε ανοιχτοί. Ωστόσο, αυτό που πραγματικά θέλουμε να κάνουμε είναι η πρώτη μας ευρωπαϊκή περιοδεία μετά την κυκλοφορία του The Majesty of Decay. Αφού ολοκληρώσουμε τη δουλειά μας στο επόμενο album μας, πιστεύουμε ότι θα είναι η κατάλληλη στιγμή να ξεκινήσουμε δυναμικά περιοδείες, οπότε ας ελπίσουμε ότι θα μπορέσουμε να σας δούμε σε ένα-δυο χρόνια.

Σε ευχαριστώ για το χρόνο σου John. Ας κλείσουμε αυτήν την μικρή συνέντευξη με ένα μήνυμα για όλους τους αναγνώστες μας!

Είμαστε τόσο ευγνώμονες για την έντονη υποστήριξη που έχουμε λάβει. Απολαύστε το Let There Be Nothing. Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που θα ξεκινήσουμε να δουλεύουμε το επόμενο album και ελπίζουμε να σας δούμε σε περιοδεία και σε festivals έως τα τέλη του 2021 και ειδικά το 2022. Μείνετε ασφαλείς και συντονισμένοι.

Μιχάλης Νταλάκος
Μετάφραση: Παυλίνα Κωνσταντίνου

Facebook
Bandcamp
Spotify
YouTube

Band Members
John Yelland – Φωνητικά
Tony Cordisco – Κιθάρες
Jordan Elcess – Μπάσο
Balmore Lemus – Κιθάρες
Ulises Hernandez – Τύμπανα

Discography
King Of Rome, 2012
Sleepy Plessow, 2013
At The Expense Of Humanity, 2015
The Last Emperor, 2018
Let There Be Nothing, 2020

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X