Russian Circles 728×90 - 728|90|Russian Circles 728×90|||bothOM 2020 728×90 - 728|90|OM 2020 728×90|||both728x90_Suicidal Angels - 728|91|728x90_Suicidal Angels|||bothGreek Rebels Advert Feb 2018_728x90 - 728|90|Greek Rebels Advert Feb 2018_728x90||https://www.facebook.com/GreekRebels/|bothPowerwolf_728x90 - 728|90|Powerwolf_728x90|||bothRoadHouse Diet_728x90 - 728|90|RoadHouse Diet_728x90||https://www.greekrebels.gr/roadhouse-diet-electric-devilry-mojoholic/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothBob-Katsionis_728x90 - 728|90|Bob-Katsionis_728x90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||both
20000
110

Οι Theater Of The Absurd είναι μια avantgarde/progressiverock/metal μπάντα, η οποία πραγματικά με τρέλανε με το δεύτερο δίσκο της “The Myth Of Sisyphus”. Βρήκα λοιπόν την ευκαιρία να συνομιλήσω με τον κιθαρίστα της μπάντας, Michael Neumeister, για αυτήν την πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά.

Γεια χαρά Mike, είμαι ο Τάσος από το Greekrebels.gr. Συγχαρητήρια για το νέο σας άλμπουμ! Από όσο ξέρω υπάρχετε σχεδόν μια δεκαετία, αλλά μόλις τώρα κυκλοφόρησε το δεύτερο άλμπουμ σας. Τι συνέβη μετά την κυκλοφορία του ομώνυμου ντεμπούτου σας;

Τάσο σε ευχαριστώ που μας παρουσιάζεις στο Ελληνικό κοινό! Το εκτιμώ πολύ. Είναι αλήθεια ότι υπάρχουμε αρκετό καιρό. Το ομώνυμο άλμπουμ είναι γενικά κάτι που δεν μας αρέσει να μιλάμε, κυρίως για την άσχημη παραγωγή του, για το ότι είναι κακογραμμένο και ανώριμο. Όταν πρωτοφτιάχτηκε η μπάντα ήμασταν πολύ νέοι και ψάχναμε ένα πολύ διαφορετικό ύφος  μουσικής. Την περίοδο που ηχογραφήσαμε το άλμπουμ ωριμάσαμε σαν άνθρωποι και σαν μουσικοί. Μπήκαμε στην ιδέα ότι φτιάχνουμε ένας τελείως διαφορετικό είδος progressive μουσικής, σε αντίθεση με οτιδήποτε άλλο εκεί έξω. Χρειάστηκε πολύ γράψιμο και ξαναγράψιμο για το “The Myth of Sisyphus” για να γίνει καλό και ξέρουμε ότι μπορούμε και καλύτερα.

Μου αρέσει πολύ ο τρόπος που παίζετε. Μου θυμίζετε μπάντες όπως οι Sieges Even και άλλους, αλλά ποιές είναι οι επιρροές σας;

Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά λόγια. Σίγουρα έχουμε πολλές επιρροές. Ο Patrick, ο συνιδρυτής και ο drummer της μπάντας, είναι σίγουρα οπαδός των Sieges Even, οπότε είναι σωστό να τους αναφέρω. Είμαστε επηρεασμένοι πολύ από το progressive rock και metal. Είμαστε φανερά «φύτουλες» της  μουσικής και μπορούμε άνετα να μιλήσουμε για extreme μπάντες όπως οι Sargeist και οι Taake, όπως μπορούμε για τους θρύλους του prog rock Magma και Banco. Παρά το γεγονός ότι ακούμε τόνους  μουσικής, προσπαθούμε να ακουστούμε όσο το δυνατόν δυνατότερο μοναδικοί και προσπαθούμε να γράψουμε κατ’ ευθείαν από την καρδιά μας. Για μένα μερικές από τις μπάντες που σέβομαι και αποτελούν  μεγάλη επιρροή είναι: Yes, Gentle Giant, Pavlov’s Dog, Steely Dan και Marillion.

Κρίνοντας από ότι έχω ακούσει και σαν κιθαρίστας ο ίδιος, μερικές πολύ πολύπλοκες δομές παίχτηκαν από όλους τους συμμετέχοντες. Πόσο δύσκολο ήταν για το συγκρότημα να ηχογραφήσει σωστά; Για να το πάω λίγο παραπέρα, υπάρχουν δύσκολα σημεία που αναιρέσατε, λόγω του γεγονότος ότι ήταν πάρα πολύ δύσκολα;

Ναι, κάποια πράγματα είναι αρκετά περίπλοκα. Αν και δεν έχουμε πολύ τεχνικότητα στο παίξιμο μας, προτιμούμε μια προσέγγιση που είναι δομικά περίπλοκη αλλά και να είναι γεμάτη συναίσθημα. Δεν υπάρχουν πολλά μέρη στο “The Myth of Sisyphus” που είναι στα  4/4. Έχουμε πολλά 7/8, 5/8 και κάποια περίεργα μέρη που δεν γνωρίζω καν πως να τα περιγράψω σωστά! Θα απαντήσω στην ερώτηση σου όμως ευθέως. Ναι, ορισμένα σημεία ήταν δύσκολο να ηχογραφηθούν, αλλά ευτυχώς, έχουμε συνεργαστεί με μερικούς  φανταστικούς  μουσικούς από τη Νέα Υόρκη και πιθανότατα απ’ ολόκληρη τη χώρα. Ο Tor Kjosnes είναι ένας κλασικά εκπαιδευμένος πιανίστας που παίζει σε  κοντσέρτα και εργάζεται σε ωδείο. Πάντα θυμάμαι και αναφέρω την Kveli Kjersti, η οποία έκανε ορισμένα guestφωνητικά, σε  ένα ιδιαίτερα δύσκολο μέρος πάνω σε 5/8 στο “The Lesser Gods”, με μόνο μία ή δύο προσπάθειες! Ο Chandler Mogel, κύριος τραγουδιστής του άλμπουμ και επίσης τραγουδιστής στο ελληνικό συγκρότημα Outloud, είναι ένα πραγματικά τεράστιο ταλέντο. Δεν χρειάστηκε να διακινδυνεύσουμε την πολυπλοκότητα της μουσικής λόγω των μεγάλων μουσικών με τους οποίους δουλέψαμε μαζί.

Πόσο καιρό χρειάστηκε η ηχογράφηση του άλμπουμ; Που έγινε και ποιοι ήταν οι άνθρωποι που βοήθησαν να ολοκληρωθεί αυτή η καταπληκτική δουλειά;

Η ηχογράφηση έγινε κατά περιόδους, οπότε πήρε περίπου ενάμιση χρόνο. Ωστόσο οι κιθάρες, τύμπανα και μπάσο ηχογραφηθήκαν μέσα σε λίγους μήνες. Αυτό που μας πήρε τόσο καιρό για να ολοκληρωθεί, ήταν η αναζήτηση τραγουδιστή και πιανίστα πραγματικά κατάλληλους για την μουσική μας. Η αναμονή άξιζε τον κόπο επειδή όπως είπα, συναντήσαμε μερικούς καταπληκτικούς μουσικούς. Όλες οι  ηχογραφήσεις έγιναν στην πατρίδα μας, τη Νέα Υόρκη. Κιθάρες, τύμπανα και μπάσο ηχογραφήθηκαν στο homestudio μας ενώ πήγαμε σε ένα μεγάλο στούντιο ονόματι Fenix για το πιάνο και τα φωνητικά.

Ποιος είναι ο βασικός συνθέτης της μπάντας; Πως διαχειρίζεστε τις ιδέες που πέφτουν στο τραπέζι;

Ο Patrickκαι εγώ τα γράφουμε όλα. Για το “TheMythofSisyphus” γράψαμε τα τραγούδια μας ξεχωριστά και τα  παρουσίασε ο ένας στον άλλο για να τα μάθουμε. Μερικές αλλαγές γίνονται πάντα στο στούντιο αλλά για το μεγαλύτερο μέρος των δομών παρέμεινε σχετικά ίδιο. Είμαστε σίγουροι για αυτό που θα ακούσουμε και για την ατμόσφαιρα γύρω του . Μπορεί να προγραμματίσω κάποιο demo ντραμς στις  ηχογραφήσεις μου για να πιάσει ο Patrick την ατμόσφαιρα. Για το επόμενο άλμπουμ  ήδη δουλεύουμε ένα τραγούδι μαζί , κάτι που έχουμε να κάνουμε πολλά χρόνια! Είναι συναρπαστικό και φέρνει σίγουρα ένα διαφορετικό vibe στη μουσική.

Κάποτε διάβασα ότι Dream Theater έχουν τη δική τους “γωνιά έμπνευσης” που είναι ηχογραφήσεις που ακούνε όταν ξεμένουν από ιδέες. Κάνετε κάτι σαν αυτό; Το βρίσκεις καλή ιδέα; Θα  μπορούσε να λειτουργήσει για σας;

Έχω σίγουρα βιώσει κάποια “περίοδο  ξηρασίας”, όταν πρόκειται για δημιουργική παραγωγή , και είναι πραγματικά απογοητευτικό. Αυτό που έχω κάνει στο παρελθόν είναι να πάω σε αυτό που θεωρώ ότι είναι το καλύτερο άλμπουμ που έγινε ποτέ – Ναι, “Close to the Edge”, για παράδειγμα – και πραγματικά να προσπαθήσω να αναλύσω τα τραγούδια. Προσπαθώ να αναλύσω τι κάνει τόσο καλή την μουσική εξ’ αρχής. Συχνά έχω διαπιστώσει ότι είναι δύσκολο να βάλω το δάχτυλό μου! Θα πρέπει να είμαι προσεκτικός ώστε να μην είναι πάρα πολύ ρηχό, όταν πρόκειται για αντλήσω  έμπνευση από άλλες μπάντες. Η ισορροπία, η δομή, το συναισθηματικό περιεχόμενο, και η μεταφορά  είναι  πολύ πιο σημαντικά για την progressive  μουσική από ένα ωραίο  riff ή ένα τρομερό solo. Γι’ αυτό όταν δεν έχω έμπνευση την αναζητώ από ένα ωραίο βιβλίο. Η έμπνευση για τη δημιουργία μουσικής προέρχεται από τη φιλοσοφία και έτσι  γίνονται σπουδαία άλμπουμ.

Στην αύρα του album μπορείς να νιώσεις κάτι “κλασικό” να αιωρείται γύρω  του. Στην κριτική μου ανέφερα μπάντες όπως: Gentle Giant , King Crimson και Kansas ως παρόντες στην αύρα αυτού του άλμπουμ. Έπεσα καθόλου μέσα;

Είμαστε μεγάλοι οπαδοί του progressive rock της δεκαετίας του ’70, και αυτό είναι το πνεύμα που ήθελα να αναδείξω  μερικές φορές αν και όχι απόλυτα . Συγκροτήματα εκείνης της εποχής είχαν  κάτι πραγματικά ξεχωριστό και αυτό  έχει χαθεί από τη  μουσική σήμερα (ακόμη και σε πολλές από τις σύγχρονες prog μπάντες). Μου αρέσουν ιδιαίτερα οι Gentle Giant και King Crimson, έτσι έπεσες σίγουρα μέσα!

Για τι μιλάνε οι στίχοι; Ποιος τους έχει γράψει;

Ο Patrick και εγώ γράφουμε τους στίχους αντίστοιχα στα τραγούδια που γράφουμε και την μουσική. Στιχουργικά, έχουμε ασχοληθεί με τα βασικά προβλήματα που αποτελούν τη βάση της ανθρώπινης ύπαρξης. Ο τίτλος του δίσκου προέρχεται από ένα δοκίμιο από τον υπαρξιστή  φιλόσοφο Albert Camus οπότε τέτοιες ιδέες παίζουν σαν θέματα.  Μερικές φορές οι στίχοι μου είναι πολύ προσωπικοί και άλλες φορές   πιο γενικευμένοι . Συχνά είναι  σχόλια για την κοινωνία και  φιλοσοφικοί συλλογισμοί  όπως εμείς το βλέπουμε. Hey, αυτό είναι prog! Οπότε πρέπει να είναι πραγματικά πνευματικοί και επιβλητικοί, έτσι δεν είναι;

Εξίσου σημαντικοί είναι οι στίχοι με τη μουσική όσον αφορά τις ανησυχίες  για το τελικό αποτέλεσμα;

Δε νομίζω ότι οι στίχοι είναι εξίσου σημαντικοί με τη μουσική , αλλά πάντα πρέπει να ταιριάζουν με τη μουσική και να βγάζουν κάποιο νόημα. Θα γράψω μουσική με ένα συγκεκριμένο θέμα ή ιδέα στο μυαλό , θα προσπαθήσουμε να μην αφήσουμε μελωδίες να έρχονται από το κενό. Πιστεύω ότι έτσι δημιουργείται ένα πιο ειλικρινές προϊόν.

Κατά την γνώμη μου τα ακραία μουσικά στοιχεία που έχεις ενσωματώσει στο άλμπουμ  δεν ταιριάζουν με τον καμβά σας. Πως σου ήρθε η ιδέα;

Είμαστε metalheads στην καρδιά. Όταν γράφω μουσική, προσπαθώ να ξεκινώ από ένα κενό καμβά, με μόνο μια ιδέα ή  θέμα στο μυαλό και να οικοδομήσουμε επάνω εκεί. Για κάποιο λόγο, πολλές φορές είναι απλά πιο φυσικό για μένα να γράψω ένα ρυθμό σε 9/8 από ότι στα  4/ 4. Είναι εξίσου φυσικό να έχουμε metal ξεσπάσματα όταν η  μουσική το απαιτεί! Είναι ριζωμένο στην ψυχή μου! Συνειδητοποιούμε  ότι τα metal μέρη θα μπορούσε να είναι ενοχλητικά μερικές φορές, ειδικά για τους οπαδούς της παλιάς prog σχολής που δεν έχουν συνηθίσει να ακούνε πιο ακραία στοιχεία , αλλά θέλουμε να πιστεύουμε ότι βγαίνει αρκετά φυσικά, και δημιουργεί κάτι  μοναδικό. Τα metal μέρη βοηθούν ακόμα περισσότερο στη διαφοροποίηση μας από άλλες μπάντες. Οπότε θα είσαι  πιθανόν   ευτυχής που θα ακούσεις ότι το επόμενο άλμπουμ θα είναι λιγότερο metal συνολικά. Είναι ακριβώς ο τρόπος που γράφουμε  τον τελευταίο καιρό και δεδομένου ότι ακούγεται καλό, θα συνεχίσουμε έτσι.

Και για να είμαι σαφής είστε η τέλεια μπάντα! Εφόσον παίζετε  όλα  αυτά τα prog πράγματα . Δεν θα ήταν πολύ καλύτερα αν κάνατε ένα side project για το extreme υλικό;

Λοιπόν σε ευχαριστώ πολύ για τα λόγια σου! Το θέμα με τους TheateroftheAbsurd είναι ότι δεν χρειαζόμαστε side projects επειδή αυτή είναι η μουσική που πραγματικά θέλουμε να παίξουμε. Είμαστε τόσο απόλυτοι στο να παίζουμε  αυτό το progressive  που θα μας είναι δύσκολο να κάνουμε ένα project και να παίξουμε αγνό extreme metal. Το “The Myth of Sisyphus” είναι ένα άλμπουμ που θέλει μια σειρά από ακροάσεις για να αφομοιωθεί πλήρως. Ελπίζω ότι αν συνεχίσεις  να ακούς  το άλμπουμ θα αρχίσεις να εντάσσεις τα ακραία μέρη στο πλαίσιο της μουσικής . Φυσικά, είναι μακριά από ένα τέλειο άλμπουμ και ξέρουμε ότι θα κάνουμε πολύ  καλύτερη δουλειά στο  επόμενο… Ελπίζω να σου αρέσει !

Πολύ ωραία γυναικεία φωνητικά! Ποιά είναι η τραγουδίστρια και πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία;

Ευχαριστώ! Το όνομα της είναι Kjersti Kveli, κατάγεται  από τη Νορβηγία και τώρα ζει στη Νέα Υόρκη , και είναι πραγματικά καταπληκτική. Μπορείτε να ακούσετε περισσότερη από τη φωνή της, στο δικό της έργο, στο http://www.kjerstikveli.com/ . Είναι φίλη του Chandler και η σύσταση ήρθε μέσω αυτού. Θα εμφανιστεί και στο επόμενο άλμπουμ των Theater of the Absurd  και δεν μπορούμε να περιμένουμε για  αυτό!

Σχεδιάζετε να βγείτε στον δρόμο; Ποια είναι τα σχέδιά σας;

Πρέπει οπωσδήποτε  να βγούμε στον δρόμο , ειδικά στην Ευρώπη, αλλά δεν είμαστε  σε θέση να το κάνουμε  ακόμα. Κατά κύριο λόγο αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έχουμε μια πλήρη ζωντανή μπάντα. Στο άλμπουμ, έπαιξα όλες τις κιθάρες και το μπάσο εγώ. Είναι απίθανο ο Tor ( πιάνο) να είναι σε θέση να δεσμευτεί για μια περιοδεία. Αυτή τη στιγμή δουλεύω με έναν μπασίστα που υπόσχεται ότι μπορεί και ο Chris Curley (αδερφός του Patrick, ο οποίος έπαιξε κάποια mellotron για το άλμπουμ) θα μπορούσε είτε να δεσμευτεί ή για κιθάρα ή μπάσο, αν τον χρειαστούμε. Αλλά, αν γνωρίζετε οποιοδήποτε keyboardist στην περιοχή της Νέας Υόρκης, που να  θέλει να παίξει  liveprog, ενημερώστε με.

Κάποιες μπάντες λένε: “Αν θέλετε να ακούσετε live ότι έχει ηχογραφηθεί στο άλμπουμ, αγοράστε το άλμπουμ”. Επιχειρούν να πειραματιστούν και να αλλάξουν  τα πράγματα κατά τη διάρκεια μίας live εμφάνισης τους . Συμμερίζεσαι την γνώμη τους;

Γενικά συμμερίζομαι την άποψη αυτή. Υπάρχει αυτή η  μαγεία που μπορεί να επιτευχθεί μόνο όταν  μεγάλοι  μουσικοί  παίζουν μαζί  live και  παίζουν από καρδιάς. Οι Gentle Giant, για παράδειγμα, είναι  μια μπάντα που συχνά τα τραγούδια τους αναδιατάσσονται στη συναυλία, δημιουργώντας μια εντελώς νέα εμπειρία για τους οπαδούς. Ειδικά αυτό είναι δελεαστικό στο προοδευτικό κοινό, πιστεύω, που πάντα θέλουν να ακούσουν κάτι ενδιαφέρον.

Άκουσα επίσης πολλές ακουστικές κιθάρες στο άλμπουμ. Αυτό με έκανε να αναρωτηθώ τι είδους μουσική ακούτε;

Ο Patrick είναι ο τύπος που του αρέσει να γράφει πολλές ακουστικές κιθάρες, έτσι θα πρέπει να τον ρωτήσω! Η χρήση ακουστικών μου είναι σε γενικές γραμμές για να τονίσουν ορισμένα μέρη και να προσθέσουν  λίγο περισσότερο ατμόσφαιρα. Αλλά είμαι ένας τεράστιος οπαδός του ακουστικού έργου του Steve Howe στους Yesκαι της καταπληκτικής γαλλικής prog μπάντα Syrinx που μου έρχονται στο μυαλό όταν σκέφτομαι ακουστική prog. Είναι απίστευτοι!

Ποιοι είναι οι αγαπημένοι κιθαρίστες σου;  Και τι είδους πράγματα είναι αυτά που μελετάς κατά τη διάρκεια της εξάσκησης σου στο όργανο;

Αν και μπορώ να εκτιμήσω πλήρως έναν καλό shredder, μερικοί  από τους αγαπημένα μου κιθαρίστες είναι κύριοι του phrasing και του συναισθηματικού παιξίματος. Ο Ace Frehley (Kiss), ο Steve Rothery (Marillion), ο Steve Howe (Yes) και ο Carlos Santana είναι οι επιρροές μου στο παίξιμο μου κατά κάποιο τρόπο. Ο Jon Schaffer (Iced Earth) μου δίδαξε τα πάντα σχετικά με τους πιο metal ρυθμούς, αν και δεν το βλέπουμε στο έργο των Theater of the Absurd πλέον. Όταν για πρώτη φορά απέκτησα σοβαρή σχέση με την κιθάρα, το μόνο που έκανα ήταν να μαθαίνω  τραγούδια των Iced Earth. Κάτι που με έκανε να επικεντρωθώ περισσότερο στο ρυθμό και την ακρίβεια. Αυτές τις μέρες, όταν θα  παίξω κιθάρα (το οποίο δεν συμβαίνει τόσο συχνά όσο θα έπρεπε, ομολογώ) παίζω περισσότερο από την  δεκαετία του ’70 και Santana στυλ. Γλυκά ακούσματα, με συναίσθημα και πολλά  slides και bends. Μισώ να παίζουν την ίδια κλίμακα ξανά και ξανά σε ένα μετρονόμο, προτιμώ  απλά να συνδέσω και να τζαμάρω!

Τα τελευταία λόγια είναι δικά σου! Σε ευχαριστώ πολύ και παρακαλώ να μας ενημερώσεις  για το πώς μπορούμε να αγοράσουμε τα άλμπουμ σας .

Ευχαριστώ πολύ για  την τολμηρή  συνέντευξη! Η υποστήριξή σας σημαίνει πολλά για εμάς. Θέλουμε σίγουρα να κάνουμε κάποια πρόοδο στην ελληνική σκηνή. Έχουμε ήδη κάποιους δεσμούς εκεί, με τον Chandler που είναι τραγουδιστής στους  Outloud. Ο  Bob Katsionis (Outloud, Firewind) επίσης, έκανε το graphic design για το booklet του CD μας και φαίνεται καταπληκτικό! Δεν είναι μόνο ένα απίστευτος μουσικός , αλλά επίσης  πραγματικά μεγάλος γραφίστας και ένας ωραίος τύπος. Το  “The Myth of Sisyphus” είναι διαθέσιμο στο iTunes, Amazon , EMP, και μπορείτε  και μέσω stream στο Spotify. Αν κάποιος έχει πρόβλημα να πάρει το CD, επικοινωνήστε με την μπάντα άμεσα μέσω της φόρμας επικοινωνίας εδώ: http://www.totaband.com και θα αποκτήσετε ένα! Επίσης κάντε μας like στο Facebook στο http://www.facebook.com/totaband. Μόλις κυκλοφόρησε ένα βίντεο για το “Rising Tides in Still Water” που είναι πραγματικά φοβερό! Δείτε το στο : http://youtu.be/wig4d0H867A. Σάς ευχαριστώ και πάλι!

Τάσος Δεληγιάννης

http://www.totaband.com

http://twitter.com/totaband

http://www.facebook.com/TOTABand/

Band Members:

Michael Neumeister – Κιθάρες, Μπάσο (studio)

Patrick Curley – Τύμπανα, Extreme Φωνητικά

Also Featuring:

Chandler Mogel – Lead Φωνητικά

Kjersti Kveli – Φωνητικά

Tor Morten Kjosnes – Πιάνο, Keyboards

Christopher Curley – Mellotron

Discography:

Theater Of The Absurd, 2006

The Myth Of Sisyphus, 2014

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.