Συνεντεύξεις

At The Gates

Αν μου έλεγε κάποιος μερικά χρόνια πριν, πως θα έπαιρνα συνέντευξη από τον Jonas Björler των θρυλικών At The Gates και μάλιστα για ολοκαίνουριο δίσκο, το πιο πιθανό είναι να τον έλεγα τρελό. Να όμως που οι At The Gates επέστρεψαν στην δισκογραφία, δεκαεννιά χρόνια μετά το “Slaughter Of The Soul”, και εγώ βρίσκομαι εδώ, ρωτώντας τον Jonas σχετικά με το “At War With Reality”, την φήμη της μπάντας που γιγαντώθηκε παρά την διάλυσή τους, για την επίσκεψή τους στην Ελλάδα για τρίτη φορά ως At The Gates και άλλα πολλά. Ο λιγομίλητος αλλά ουσιαστικός στις απαντήσεις του μπασίστας μας είπε τα παρακάτω…

Kαταρχήν να σε συγχαρώ για το φοβερό “At War With Reality”.

Jonas: Ευχαριστώ, και εμείς είμαστε πολύ χαρούμενοι με το αποτέλεσμα.

Θυμάσαι ακριβώς την στιγμή όταν αισθάνθηκες ότι ήρθε η ώρα για ένα νέο ‘At Τhe Gates’ άλμπουμ;

Jonas: Νομίζω ήταν όταν ακούσαμε τις νέες demo ηχογραφήσεις του Anders τον Ιούλιο του 2013. Μέχρι τότε ήμασταν αρκετά σίγουροι ότι θα κάναμε άλλον έναν δίσκο.

Κατά την άποψη μου το “At War With Reality” είναι το πιο μελωδικό άλμπουμ που κυκλοφόρησε ποτέ από την μπάντα και είναι πιο κοντά στο “Terminal Spirit Disease” παρά στο “Slaughter Of The Soul”. Τι σας οδήγησε προς αυτή την κατεύθυνση;

Jonas: Νομίζω πως στην πραγματικότητα είναι μια καλή μίξη από “With Fear”, “Terminal”, και “Slaughter Of The Soul”. Προσπαθήσαμε να ενσωματώσουμε όσα περισσότερα “At The Gates” χαρακτηριστικά γινόταν στο “At War With Reality” και πιστεύω πως το πετύχαμε. Είναι πολύ μελωδικό αλλά είναι επίσης και πολύ σκοτεινό και ατμοσφαιρικό. Πραγματικά θέλαμε να κάνουμε ένα heavy, epic και σκοτεινό δίσκο αυτή την φορά. Δεν συζητήσαμε ποια κατεύθυνση θα πάρουμε πριν αρχίσουμε να γράφουμε το “At War With Reality”, έτσι υποθέτω απλά συνέβη.

Μου φαίνεται πως το άλμπουμ απαρτίζεται από δύο μέρη: από την μία υπάρχουν τραγούδια που είναι απευθείας συνδεδεμένα με το παρελθόν της μπάντας όπως το ομότιτλο κομμάτι “Death and the Labyrinth”, και από την άλλη υπάρχουν τραγούδια όπως το “Heroes And Tombs” και το “The Head Of The Hydra”, τα οποία είναι λιγότερο επιθετικά αλλά πιο σκοτεινά. Συμφωνείς και εσύ με αυτήν την άποψη;

Jonas: Ναι αυτή είναι η βασική εξέλιξη των ‘At The Gates’ με αυτόν τον δίσκο. Πιστεύω πως έπρεπε να προσθέσουμε λίγα ακόμη συστατικά στα τραγούδια για να τα κάνουμε λίγο πιο ενδιαφέροντα. Εγώ με τον Anders πάντα ήμασταν εμπνευσμένοι από κλασσικούς συνθέτες όπως Prokofiev, Tchajkovskij και Schostakovitj, και έτσι προσπαθήσαμε να ενσωματώσουμε και λίγη Ρωσική διάθεση.

Μπήκατε στο στούντιο ως μπάντα σχεδόν μετά από 20 χρόνια, έτσι είναι λογικό πως πολλά πράγματα έχουν αλλάξει, αλλά υπάρχει κάτι το οποίο παρέμεινε το ίδιο, κάτι που να έφερε πίσω το παλιό συναίσθημα;

Jonas: Ναι η μουσική και ο κόσμος… Αυτά τα δύο στοιχεία έχουν παραμείνει ίδια όλο τον καιρό.

Από την στιγμή που ανακοινώσατε την κυκλοφορία το “At War With Reality”, οι προσδοκίες από τους οπαδούς φτάσανε στο αποκορύφωμα. Σας επηρέασε αυτή η πίεση με οποιοδήποτε τρόπο, πώς τα διαχειριστήκατε όλα αυτά;

Jonas: Φυσικά σκέφτεται κανείς πώς οι οπαδοί θα αντιδράσουν στον δίσκο, αλλά ποτέ δεν γράφουμε μουσική με αυτό κατά νου. Επίσης, όταν το ανακοινώσαμε αυτό, ολόκληρος ο δίσκος είχε ήδη ηχογραφηθεί. Και δεν μπορείς ποτέ να τους ευχαριστήσεις όλους με την μουσική σου και έτσι συνήθως δουλεύουμε ενστικτωδώς.

Όλα τα μέλη της μπάντας δουλεύουν full time και με άλλες μπάντες ή σε παράλληλα projects. Επηρεάζει αυτό καθόλου την λειτουργία της μπάντας;

Jonas: Πραγματικά όχι. Αυτή την στιγμή οι ‘At The Gates’ μουσικά είναι η κύρια προτεραιότητα όλων μας. Εγώ και ο Tomas δουλεύουμε και σε κανονικές δουλειές οι οποίες παίρνουν πολύ από τον χρόνο μας και έτσι κάνουμε το καλύτερο δυνατόν για να λειτουργήσουν τα πράγματα.

Κατά την διάρκεια της απουσίας της μπάντας, κάτι πολύ σπάνιο συνέβη. Αντί ο κόσμος να ξεχάσει την μπάντα, η δημοτικότητά σας ανέβηκε. Γιατί πιστεύεις συνέβη αυτό;

Jonas: Πιστεύω πως ο κύριος λόγος ήταν ότι εμείς εμπνεύσαμε όλη την metal core σκηνή στις ΗΠΑ. Αυτές οι μπάντες κατονομάσανε τους ‘At The Gates’ ως την κύρια επιρροή τους και αυτό βοήθησε στο να προκαλέσει νέο ενδιαφέρον για τους ‘At the Gates’. Επίσης, ακριβώς μετά από την κυκλοφορία του “Slaughter Of The Soul”, δεν υπήρξε άμεση επιτυχία, αλλά ήταν ένα άλμπουμ το οποίο πήρε χρόνο για να γίνει αποδεκτό και να ενταχθεί και αυτό επίσης μπορεί να είναι και ο λόγος της όψιμης επιτυχίας.

Αναρωτιέσαι μερικές φορές τι θα είχε συμβεί αν δεν είχατε διαλυθεί τότε παλιά; Η διάλυση της μπάντας ήταν κάτι αναπόφευκτο;

Jonas: Ναι φυσικά το έχω σκεφτεί αυτό, άλλα δεν μου αρέσει να εστιάζω και πολύ στο παρελθόν, ειδικά αφού δεν μπορείς να αλλάξεις τίποτε για αυτό. Ο Anders ήταν αυτός που αποφάσισε να τα παρατήσει τότε το 1996, και αυτός ήταν ο βασικός συνθέτης, έτσι υποθέτω πως ήταν αναπόφευκτο.

Πώς αισθάνεσαι για την κληρονομιά της μπάντας; Θα μπορούσες να φανταστείς τότε ότι θα επηρεάζατε τόσες πολλές μπάντες όταν ξεκινήσατε;

Jonas: Φυσικά όχι, ο τρελός ενθουσιασμός άρχισε μετά το “Slaughter Of The Soul”, ήταν κάτι το οποίο δεν θα φανταζόμασταν ποτέ πως θα συνέβαινε.

Εκτός από το αρχικό σχήμα, το “At War With Reality” συμπεριλαμβάνει και την επιστροφή του παραγωγού Fredrik Nordström. Τον θεωρείτε αυτόν ως το ανεπίσημο έκτο μέλος της μπάντας;

Jonas: Όχι δεν νομίζω, αλλά είναι ωραίος τύπος και το στούντιο βρίσκεται στο Gothenburg όπου μένουν τρεις από μας, έτσι ήταν κάπως μια φυσική επιλογή. Οι ‘At The Gates’ έκαναν και την  συν-παραγωγή σε αυτό τον νέο δίσκο, έτσι υποθέτω πως είχε ασχοληθεί πιο πολύ με την επιτυχία του “Slaughter Of The Soul”.

Πρόσεξα πως χρησιμοποιήσατε το παλαιό λογότυπο της μπάντας για το εξώφυλλο. Τι συμβολίζει αυτό;

Jonas: Τίποτα δεν συμβολίζει, θέλαμε να το αλλάξουμε λιγάκι. Όλοι οι δίσκοι των ‘At the Gates’ έως τώρα είχαν διαφορετικό λογότυπο, και αυτό δεν είναι και τόσο διαφορετικό από παλαιότερες κυκλοφορίες.

Τι γνώμη έχεις όσον αφορά την τωρινή κατάσταση της μουσικής βιομηχανίας με όλη την διαμάχη σχετικά με το file sharing που όλοι συζητάνε; Πιστεύεις πως κινδυνεύει η τύχη της μουσικής;

Jonas: Και ναι και όχι. Το file sharing και οι «streaming» λύσεις είναι καλές αν χρησιμοποιούνται με τον σωστό τρόπο. Το μεγάλο ερώτημα είναι εάν οι καλλιτέχνες μπορούν να επικεντρωθούν αποκλειστικά στην μουσική, ή θα πρέπει παράλληλα να βρουν και κανονικές δουλειές για να τα βγάλουν πέρα οικονομικά;

Στο βίντεο του “Death And The Labyrinth”, είναι μόνο ο Tompa και η έρημος. Ποια είναι η ιδέα πίσω από το βίντεο;

Jonas: Πιστεύω πως είναι μια προσπάθεια να συνδεθούν τα οπτικά στοιχεία με τους στίχους του τραγουδιού.

Ξεκινήσατε την περιοδεία για την υποστήριξη του νέου άλμπουμ. Είδα ότι στο setlist σας υπάρχουν τραγούδια από όλες σχεδόν τις κυκλοφορίες σας…

Jonas: Ναι παίζουμε ένα πολυποίκιλο setlist με τραγούδια από όλες τις full length κυκλοφορίες μας και με κάποιες προσθαφαιρέσεις από εμφάνιση σε εμφάνιση. Έτσι υποθέτω πως υπάρχει κάτι για όλους.

Η επίσκεψή σας στη χώρα μας τον Ιανουάριο ήταν η τρίτη φορά που βρεθήκατε στην Ελλάδα ως ‘At the Gates’, ποια είναι η άποψη σου για το Ελληνικό κοινό και οι εντυπώσεις σου από τις δυο αυτές εμφανίσεις;

Πάντα μου άρεσε πολύ να έρχομαι στην Ελλάδα. Αγαπώ τους ανθρώπους, το φαγητό, και τα τοπία της χώρας. Tόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη περάσαμε καταπληκτικά, το Ελληνικό κοινό είναι ιδιαίτερο θερμό και οι εκδηλώσεις του στα πρόσωπά μας απίστευτες!

Λοιπόν αυτά από εμένα και σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου. Έχεις κάτι να πεις στους Έλληνες οπαδούς;

Σας ευχαριστούμε για την υποστήριξή σας και την αγάπη που δείχνετε στους At The Gates όλα αυτά τα χρόνια. Θα σας ξαναδούμε σύντομα!!!

Νίκος Κεφαλίδης
Μετάφραση: Χρήστος Μπαμπαλής

http://atthegates.se/
https://www.facebook.com/AtTheGatesOfficial
http://instagram.com/atthegatesband
https://twitter.com/AtthegatesGBG
https://www.youtube.com/user/atthegatesofficial

Μέλη

Jonas Björler – Μπάσο
Adrian Erlandsson – Ντραμς
Anders Björler – Κιθάρες
Tomas “Tompa” Lindberg – Φωνητικά
Martin Larsson – Κιθάρες

Δισκογραφία

The Red in the Sky Is Ours (1992)
With Fear I Kiss the Burning Darkness (1993)
Terminal Spirit Disease (1994)
Slaughter Οf Τhe Soul (1995)
At War With Reality (2014)

Tatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothDeafHeaven 728×90 - 728|90|DeafHeaven 728×90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothPsychotic Waltz 2023 – 728×90 - 728|90|Psychotic Waltz 2023 – 728×90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X