RODSTUDIOS-468×60-BANNER - 468|60|RODSTUDIOS-468×60-BANNER|||bothnano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothwhale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||bothsymmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|bothGreek Rebels Advert Feb 2018_468x60 - 468|60|Greek Rebels Advert Feb 2018_468x60||www.facebook.c|bothvinylmonster468x60 - 468|60|vinylmonster468x60||http://www.vinylmonster.gr/|bothamadeus banner greekrebels 2 - 468|60|amadeus banner greekrebels 2|||both
20000
60
haursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothamadeus banner greekrebels 1 - 728|90|amadeus banner greekrebels 1|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothPsychotic Waltz_Ath_728x90 - 728|90|Psychotic Waltz_Ath_728x90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothGreek Rebels Advert Feb 2018_728x90 - 728|90|Greek Rebels Advert Feb 2018_728x90||https://www.facebook.com/GreekRebels/|both
20000
110

Οι Kawir αποτελούν μια από τις ηγετικές μορφές του pagan/black metal, τόσο σε εγχώριο όσο και σε παγκόσμιο βεληνεκές. Πρόσφατα σχετικά κυκλοφόρησαν την νέα τους, όγδοη δισκογραφική δουλειά με τίτλο “Αδράστεια” και ο κιθαρίστας του σχήματος, Theornax, μας μίλησε σχετικά με αυτήν.

Γεια σας παιδιά, συγχαρητήρια για την νέα εντυπωσιακή σας κυκλοφορία “Αδράστεια”. Τι ανταπόκριση υπάρχει μέχρι τώρα από Τύπο και ακροατές;

Γεια σου Νίκο. Το “Αδράστεια”  είναι το τρίτο μας άλμπουμ από την Iron Bonehead και το όγδοο full length συνολικά. Η ανταπόκριση μέχρι στιγμής είναι εντυπωσιακή καθώς όλες οι κριτικές του νέου άλμπουμ είναι πραγματικά πολύ καλές  αφού το βαθμολογούν από 8-10 σε όλο το Τύπο. Εδώ να πω ότι ήδη σε μερικά αμερικανικά περιοδικά ή webzine το κατατάσσουν στις καλύτερες κυκλοφορίες του 2020 στα μισά  του χρόνου. Φυσικά αυτά δεν έχουν σημασία αφού ο τελικός κριτής είναι το κοινό και φαίνεται ότι το άλμπουμ αρέσει καθώς όλες οι κόπιες μας έγιναν sold οut μόλις λίγες μέρες από τη παραλαβή του από την εταιρεία.

Η παραγωγή του album είναι άψογη. Ποιος ήταν υπεύθυνος για τις ηχογραφήσεις, πού έγιναν και πόσο καιρό σας πήρε να το τελειώσετε;

Σε αυτό το άλμπουμ δουλέψαμε σε τρία διαφορετικά studio, μας πήρε δύο χρονιά, ίσως και κάτι παραπάνω μέχρι να τελειώσει και να έχουμε τα master στα χέρια μας. Η συνεργασία με όλους ήταν άψογη υπήρξε συνεννόηση και όρεξη για δουλειά και αυτό φαίνεται από το τελικό αποτέλεσμα.

Με τις ασχολούνται οι στίχοι στο “Αδράστεια”; Υπάρχει κάποιο μήνυμα το οποίο θέλετε να περάσετε;

Η “Αδράστεια” είναι ένα από τα επίθετα της θεάς Νέμεσις και αφορά αποκλειστικά τη γυναικεία εκδικητικότητα από το μένος της οποίας δε μπορεί κανείς να διαφύγει. Εδώ να πω ότι η  θεματολογία των δύο τελευταίων δίσκων τα οποία τα θεωρό ως συνέχεια , περιλαμβάνει μύθους θανατηφόρους, σκοτεινούς, αιμοβόρους και κάποιες φορές αηδιαστικούς. Πηγή έμπνευσης ήταν οι αρχαίοι ελληνικοί μύθοι καθώς και τραγωδίες. Στον “Εξιλασμό” ασχολούμαι με τον καταραμένο οίκο των Ατρείδων και φτάνουμε στο “Αδράστεια”  με τις εκδικητικές αιμοβόρες γυναικείες πρωταγωνίστριες.

Διανύετε μία πολύ παραγωγική περίοδο τα τελευταία χρόνια με πολλές κυκλοφορίες οι οποίες δεν στερούνται ποιότητας. Τι είναι αυτό που σας βοηθάει και σας εμπνέει για καινούρια μουσική;

Όντως  τα τελευταία χρονιά είμαστε πιο παραγωγικοί από ότι στο παρελθόν αφού για να βγει νέο άλμπουμ θέλαμε  πάνω κάτω 4-5 χρόνια ενώ στα τελευταία πέντε χρόνια έχουμε ήδη τρία άλμπουμ χωρίς να στερούνται ποιότητα όπως είπες, ίσως για αυτό να ευθύνεται ότι πλέον έχουμε σταθερά μέλη και δε χάνουμε χρόνο σε αναζήτηση μελών όπως γινόταν στο παρελθόν άλλα φυσικά και τα προσωπικά βιώματα που έχω και έχουν σαν αποτέλεσμα να υπάρχουν πάντα νέες  ιδέες που περιμένουν να ηχογραφηθούν.

Ίσως είναι λίγο περίεργο να το ρωτήσω στην εποχή μας, αλλά οι πωλήσεις των δίσκων αντικατοπτρίζουν την καλή ανταπόκριση από τον κόσμο και τις δικές σας προσδοκίες;

Η αλήθεια είναι ότι για να υπάρχουν πωλήσεις τη σημερινή εποχή χρειάζονται ζωντανές εμφανίσεις καθώς πάντα υπάρχει νέος κόσμος ο οποίος αγνοεί την ύπαρξη μας ενώ σε φεστιβάλ για παράδειγμα μπορεί να μας δει κάποιος και να γουστάρει αυτό που ακούει και βλέπει, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να ψάξει και να αγοράσει το υλικό μας.

Πάμε λίγο και στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Ποια ήταν η ανάγκη πίσω από την δημιουργία των Kawir και τι δυσκολίες υπήρχαν εκείνη την εποχή;

Τι να πρωτοθυμηθώ… Οι δυσκολίες πολλές δεν υπήρχαν στούντιο να γράψουμε το υλικό μας, πηγαίναμε  και μας κοιτούσαν σαν εξωγήινους καθώς όλοι οι ιδιοκτήτες στούντιο τότε μόνο από μπουζούκια ήξεραν, δεν υπήρχαν μουσικοί στη σκηνή. Βέβαια, όλοι ήμασταν γνωστοί και φίλοι και βοηθάγαμε ο ένας τον άλλον όποτε αυτό ήταν δυνατό, θυμάμαι ψάχναμε drummer για χρόνια και για αυτό και πολλές ελληνικές μπάντες αρχές ‘90s είχαμε όλοι σχεδόν drum machine. Αργότερα φυσικά άνοιξε το Storm Studio όπου έλειπε ένας τέτοιος χώρος και χάρη σε αυτό ξεκίνησε να “ρολάρει” η ελληνική extreme σκηνή και φτιάχτηκε αυτός ο ιδιαίτερος ήχος.

Πόσο έχει αλλάξει ο ήχος των Kawir ανά τα χρόνια; Θεωρείτε ότι η μπάντα έχει ξεφύγει από τη στενή έννοια του underground;

Θεωρό ότι υπάρχει μεγάλη εξέλιξη ιδιαίτερα στα δυο τελευταία άλμπουμ κάτι που είναι φυσική συνέχεια καθώς δε γίνεται να παίζουμε τα ίδια που παίζουμε το 1995 για παράδειγμα. Σίγουρα πάντως mainstream δεν είμαστε η νοοτροπία μας ήταν και θα είναι πάντα underground.

Από όλες τις συναυλίες που έχετε δώσει στο εξωτερικό, ποιο ήταν το πιο ασυνήθιστο μέρος και πού συναντήσατε την πιο θερμή ανταπόκριση;

Στην Λατινική Αμερική ήταν απίστευτα, ο κόσμος δίψαγε να μας δει, αν είναι να ξεχωρίσω κάποιες χώρες αυτές είναι η Χιλή, οπού για παράδειγμα τραγουδούσαν αρχαία ελληνικά μαζί μας. Βραζιλία οπού έγινε πανζουρλισμός σε ένα sold out event και Σκωτία πρόσφατα οπού στο φεστιβάλ που παίξαμε, το οποίο ήταν επίσης sold out,  κόσμος από όλη την Ευρώπη τραγουδούσε το “Χαίρε Βάκχε” μαζί μας. Ήταν πραγματικά μια αξέχαστη εμπειρία.

Τι άμεσα πλάνα υπάρχουν για το συγκρότημα; Να υποθέσω ότι η πανδημία έβαλε ένα φρένο σε όποια σχέδια υπήρχαν, έτσι δεν είναι;

Δυστυχώς η πανδημία ακύρωσε όλα τα πλάνα που είχαμε ,όπως το λες μπήκε φρένο ακυρώθηκαν όλες οι εμφανίσεις μας που ήταν κλεισμένες για τη προώθηση του νέου άλμπουμ και ακόμα φαίνονται όλα αβέβαια.

Είναι μία κατάσταση πρωτόγνωρη για όλους μας. Εσείς πώς την ζείτε και πόσο σας έχει επηρεάσει;

Πραγματικά πρωτόγνωρη κατάσταση για όλους μας και είμαι σίγουρος ότι μπάντες πιο underground όπως εμείς για παράδειγμα που δε παίζουμε τόσο συχνά άλλα επιλεγμένες λίγες εμφανίσεις θα έχουμε μεγάλο πρόβλημα καθώς είχαμε νέο άλμπουμ και είχαμε επενδύσει σε μπλουζάκια κλπ  για τις επερχόμενες εμφανίσεις, τώρα πλέον ακυρώθηκαν όλα και η επόμενη μέρα μοιάζει αβέβαιη και πολύ δύσκολη όχι μόνο για μας σα μπάντα αλλά γενικά για όλους τους εργαζόμενους του καλλιτεχνικού χώρου.

Ευχαριστώ και πάλι για το χρόνο που αφιερώσατε σε αυτή τη συνέντευξη. Οι τελευταίες λέξεις ανήκουν σε εσάς.

Εύχομαι καλή δύναμη σε όλους και περιμένουμε την επόμενη μέρα.

Νίκος Λίλλης
https://www.facebook.com/kawirblackmetal
https://open.spotify.com/artist/1wBSwxYOA4GFZcemohgd5z?si=UAloiX4LSWGW4uiVKrA1kA
https://www.youtube.com/user/therth12

Band Members
Therthonax – Κιθάρες, Φωνητικά
Porphyrion – Φωνητικά
Echetleos – Μπάσο
Hyperion – Τύμπανα
A.Z. – Κιθάρες

Discography
Προς Κάβειρους, 1997
Epoptia, 1999
Arai, 2005
Ophiolatreia, 2008
Ισόθεος, 2012
Πάτερ Ήλιε Μήτερ Σελάνα, 2016
Εξιλασμός, 2017
Αδράστεια, 2020

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X