AlbumsΚριτικές

Godsend – In The Electric Mist [Re-issue] (Petrichor)

Οι Νορβηγοί Godsend σχηματίστηκαν πριν τριάντα χρόνια και κυκλοφόρησαν τρεις δίσκους. Μετά την περσινή επανακυκλοφορία του ντεμπούτου τους  As The Shadows Fall,  έρχεται η σειρά του δεύτερου δίσκου, In the Electric Mist. Δύο από τα πέντε μέλη του κουϊντέτου είναι η φωνή και τα τύμπανα των αξέχαστων Edge Of Sanity. Ο πολυπράγμων Dan Swanö (ενδεικτικά αναφέρουμε Bloodbath και  Katatonia αλλά η λίστα είναι μακρά) και ο Benny Larsson. Ωστόσο, στο In The Electric Mist βρίσκουμε τον Per Morten Kjöl πίσω από το μικρόφωνο.

Ο δίσκος χωρίζεται άτυπα σε τρεις διαφορετικές μουσικές ενότητες. Στην πρώτη, έχουμε παλιομοδίτικο doom metal στα Voyage In Oblivion, Thoughts And Shadowsκαι στο εναρκτήριο Down Upon You. Στη δεύτερη, συναντάμε κλασσικό 70s rock (Nobody Home, The Sun Will Shine) με κάποια καλοδεχούμενα blues περάσματα (Life Must Go On). Κακά τα ψέματα, να έχεις τέτοιο τραγουδιστή και να μην τον εκμεταλλευτείς ανάλογα σε αντίστοιχα κομμάτια συνιστά χαμένη ευκαιρία και παρά την αξιοπρεπή δουλειά του Kjöl, είναι εμφανές ότι τουλάχιστον σε αυτό το σημείο ο δίσκος θα ευνοούνταν περισσότερο από τις ερμηνείες του Dan Swanö.

Στην τρίτη ενότητα, φαίνεται πόσο συγκοινωνούντα δοχεία αποτελούν οι μουσικοί αυτής της σκηνής. Progressive metal ύφους κομμάτια σαν τα In The Bitter Waters, Clarion Call και Under Silver Liningsμπορεί να πρωτοκυκλοφόρησαν το 1995 αλλά μυρίζουν Opeth τελευταίων δίσκων. Καθόλου τυχαίο, καθώς ο Dan Swanö υπήρξε συνεργάτης του Mikael Åkerfeldt στους Bloodbath την ίδια περίοδο. Οι διάχυτες post metal αναφορές κάνουν αυτό το τμήμα του δίσκου να φαίνεται περισσότερο σύγχρονο, δεδομένων των επικρατούντων τάσεων στον ακραίο ήχο τα τελευταία χρόνια.

Οι φίλοι της μεσαίας περιόδου των My Dying Bride και των Paradise Lost είναι πιθανό να βρουν την εγγενή μελαγχολία των Godsend αρκετά ενδιαφέρουσα. Σε θέματα ενορχήστρωσης και παραγωγής, τα σημάδια του χρόνου είναι εμφανή. Μολαταύτα, μια επανεκτίμηση  κρίνεται εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, καθώς η επίσης εγγενής ανομοιογένεια του υλικού από τη μια και ο αρκετά εναλλακτικός τρόπος που ερμηνεύει τα κλασσικά doom μέρη του δίσκου ο Kjöl από την άλλη, είχαν αφήσει μάλλον μέτριες ή μουδιασμένες εντυπώσεις στο τότε κοινό. Στοιχεία που σήμερα ίσως έφεραν μια εντελώς διαφορετική ανάγνωση.

6/10
Χρύσα Γιουρμετάκη
[email protected]

haursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothRussian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||bothPsychotic Waltz 2023 – 728×90 - 728|90|Psychotic Waltz 2023 – 728×90|||both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X