Psychotic Waltz_Ath_468x60 - 468|60|Psychotic Waltz_Ath_468x60|||bothwhale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||bothsymmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|bothnano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothvinylmonster468x60 - 468|60|vinylmonster468x60||http://www.vinylmonster.gr/|bothamadeus banner greekrebels 2 - 468|60|amadeus banner greekrebels 2|||bothRODSTUDIOS-468×60-BANNER - 468|60|RODSTUDIOS-468×60-BANNER|||both
20000
60
amadeus banner greekrebels 1 - 728|90|amadeus banner greekrebels 1|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothPsychotic Waltz_Ath_728x90 - 728|90|Psychotic Waltz_Ath_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothGreek Rebels Advert Feb 2018_728x90 - 728|90|Greek Rebels Advert Feb 2018_728x90||https://www.facebook.com/GreekRebels/|both
20000
110

Με αφορμή τις δύο επικείμενες συναυλίες, το Σάββατο και την Κυριακή σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα έχουμε την ευκαιρία για ένα αφιέρωμα αναδρομή στο θρυλικό thrash metal συγκρότημα, πηγαίνοντας πίσω, εκεί από όπου ξεκίνησαν όλα.

Η μπάντα κατάγεται από το Essen της Γερμανίας, εκεί σχηματίστηκε το 1982 με το όνομα Tyrant, ενώ ένα χρόνο αργότερα έβγαλαν το demoBlitzkrieg ως Tormentor. Το αρχικό line up αποτελούνταν από τον τραγουδιστή/κιθαρίστα Mille Petrozza, τον drummer Jürgen “Ventor” Reil και τον μπασίστα Rob Fioretti.

kreator tormentor

The Tormentor Years

Η τρέχουσα σύνθεση τους είναι η ίδια από το 2001: ο τραγουδιστής και κιθαρίστας Miland “Mille” Petrozza, ο drummer Jürgen “Ventor” Reil, ο μπασίστας Christian “Speesy” Giesler και ο κιθαρίστας Sami Yli-Sirniö. Από την τρέχουσα σύνθεση, o Petrozza είναι το μόνο σταθερό μέλος. Ο ίδιος και ο Reil είναι τα μόνα μέλη που εμφανίζονται σε όλα τα στούντιο άλμπουμ των Kreator, αν και το έβδομο studio άλμπουμ “Cause for Conflict” (1995) έφερε τον Joe Cangelosi στα τύμπανα αντί για τον Reil, ο οποίος ήταν εκτός μπάντας από το 1994 έως το 1996.

Το μουσικό στυλ των Kreator είναι παρόμοιο με αυτό των συμπατριωτών τους και επίσης thrashers Destruction, Sodom και Tankard, το οποίο είναι συνήθως πιο περίπλοκο και από το “Violent Revolution” (2001) και μετά, πιο μελωδικό και με πιο νέο, αν μπορούμε να το πούμε έτσι, ήχο. Μαζί με αυτά τα τρία συγκροτήματα, οι Kreator έχουν αναφερθεί ως ένα από τα “Big 4” σχήματα του τευτονικού thrash metal και συχνά πιστώνεται ως πρωτοπόροι που βοήθησαν στον αρχικό ήχο του death metal και του black metal, περιλαμβάνοντας αρκετά στοιχεία αυτού έγιναν αυτά τα δύο είδη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ντεμπούτο άλμπουμ τους Endless Pain” (1985), που έχει αρκετά στοιχεία από black metal. Το ύφος της μπάντας άλλαξε αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια, από έναν speed metal ήχο εμπνευσμένο από τους Venom, που αργότερα μετακινήθηκε στο thrash metal και επίσης περιελάμβανε μια περίοδο μετάβασης από το thrash στο industrial και στο gothic metal σε όλη τη δεκαετία του 1990. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, οι Kreator επέστρεψε στον κλασικό thrash ήχο τους, ο οποίος συνέχισε μέχρι σήμερα.

Μέχρι σήμερα, οι Kreator έχουν κυκλοφορήσει δεκατέσσερα στούντιο άλμπουμ, δύο EP, δύο ζωντανά άλμπουμ και τρείς συλλογές. Έχουν κερδίσει ένα μεγάλο υπόγειο fanbase στη διεθνή thrash metal κοινότητα, με το δεύτερο studio άλμπουμ τους Pleasure to Kill” (1986) που θεωρείται ως επιδραστικό άλμπουμ για το είδος . Το συγκρότημα ήταν επίσης μία από τις πρώτες γερμανικές thrash metal μπάντες που υπέγραψαν σε μια μεγάλη δισκογραφική εταιρία (Epic Records το 1988). Ωστόσο, δεν είχαν τόση επιτυχία μέχρι τα μετέπειτα άλμπουμ τους, συμπεριλαμβανομένου του δέκατου τρίτου στούντιο άλμπουμ Phantom Antichrist” (2012) και τoυ τελευταίου, εξαιρετικού Gods of Violence” (2017). Και τα δύο σκαρφάλωσαν στις υψηλότερες θέσεις σε πολλές χώρες και μάλιστα στο #1 στα γερμανικά διαγράμματα. Το συγκρότημα έχει επιτύχει πάνω από δύο εκατομμύρια παγκόσμιες πωλήσεις , με συνδυασμένες πωλήσεις όλων των άλμπουμ τους, καθιστώντας τις μία από τις πιο δημοφιλείς γερμανικές thrash metal μπάντες όλων των εποχών.

Ηχογράφησαν το ντεμπούτο άλμπουμ τους, “Endless Pain” (1985) μέσα σε μόλις δέκα ημέρες. Το συγκρότημα προσέλαβε τον αείμνηστο κιθαρίστα των Sodom Michael Wulf για την περιοδεία του άλμπουμ.

kreator-pleasure-to-kill-photoshoot

“Pleasure To Kill” (1986) Photoshoot

Ο Wulf ήταν στη μπάντα για λίγες μέρες αλλά ποτέ στο δεύτερο άλμπουμ του συγκροτήματος, “Pleasure to Kill” (1986), παρά το γεγονός ότι κέρδισε την πίστη τους. Ένας νέος κιθαρίστας, ο Jörg ‘Tritze” Trzebiatowski, εντάχθηκε στο συγκρότημα και έπαιξε σε αυτό το άλμπουμ, το οποίο θεωρείται ευρέως κλασικό thrash και μια μεγάλη επιρροή στο death metal. 31 χρόνια μετά την κυκλοφορία τoυ, ο δίσκος μπήκε στα γερμανικά album charts. Η παραγωγή έγινε από τον Harris Johns (Sodom, Helloween, Voivod), το άλμπουμ έδειξε την μπάντα να μεγαλώνει με ταλέντο και τεχνικές ικανότητες. Το τραγούδι “Flag Of Hate” έγινε πρότυπο συναυλιών και η μπάντα έγινε μία από τις πιο ελπιδοφόρες ευρωπαϊκές metal μπάντες. Με τον “Tritze” η μπάντα ξεκίνησε την πρώτη περιοδεία που έκανε ποτέ (πριν από την κυκλοφορία του “Pleasure to Kill”, είχαν παίξει μόνο πέντε συναυλίες συνολικά) και έκλεισε το έτος με το πρώτο της EP, “Flag of Hate”.

Το 1987, οι Kreator κυκλοφόρησαν το τρίτο στούντιο άλμπουμ τους, “Terrible Certainty”, το οποίο θεωρείται συχνά ένα υψηλής ποιότητας άλμπουμ Kreator, καθώς είναι πιο περίπλοκο και τα tempos με περισσότερη ποικιλία. Το άλμπουμ χαρακτηρίζεται με άλλο ένα hit, το “Behind the Mirror” και η δημοτικότητα του συγκροτήματος συνέχισε να μεγαλώνει ενώ δημιουργήθηκε κι ένα βίντεο για το “Toxic Trace” για το MTV. Κατάφεραν να βρουν αρκετό χρόνο και χρήμα (που προέρχονταν από τις συναυλίες) για τη χρηματοδότηση ενός άλλου EP, του “Out of the Dark … Into the Light”.

Η ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρεία Noise Records με έδρα το Βερολίνο εξουσιοδότησε τους Kreator για τις περιοχές εκτός της Ευρώπης και της Ιαπωνίας στη μεγάλη δισκογραφική εταιρία Epic Records το 1988. Το τέταρτο άλμπουμ τους και το ντεμπούτο τους με την Epic (για περιορισμένες περιοχές) “Extreme Aggression”, ηχογραφήθηκε στο Los Angeles και έγινε metal hit στην Ευρώπη μετά την κυκλοφορία του το 1989. Ωστόσο, το άλμπουμ δεν θα εισέλθει στα γερμανικά charts μέχρι τα 28 χρόνια μετά την κυκλοφορία του.

"Extreme Aggression" (1989) Photoshoot

“Extreme Aggression” (1989) Photoshoot

Συνεχίζοντας τη φόρμουλα του “Terrible Certainty”, ενώ η μπάντα εξακολουθεί να παρουσιάζει μουσική προβολή και να προοδεύει και με καλύτερη παραγωγή από τους γνωστούς Randy Burns (επίσης Megadeth, Possessed, Nuclear Assault, Death, Dark Angel, μεταξύ άλλων), το άλμπουμ χαρακτηρίζεται από τα πρώτα μεγάλα singles και μουσικά βίντεο, το ομώνυμο κομμάτι και φυσικά το “Betrayer”, το οποίο γυρίστηκε στη χώρα μας και την Ακρόπολη! Έγινε σημαντική επιτυχία και hit στo Headbangers Ball του MTV. Περιόδευσαν στη Βόρεια Αμερική με τους Coroner και τους Suicidal Tendencies, οι οποίοι αύξησαν σημαντικά τη δημοτικότητά τους εκτός Ευρώπης.

Επίσης, το 1989, ο Γερμανός σκηνοθέτης Thomas Schadt έγραψε ένα ντοκιμαντέρ για τους Kreator (με επίκεντρο την κοινωνική πλευρά του heavy metal στην περιοχή του Ρουρ) με τίτλο “Thrash Altenessen” (το όνομά του από την πατρίδα του συγκροτήματος, ένα προάστιο του Essen). Ο Tritze έφυγε από τους Kreator μετά από τo “Extreme Aggression”. Το 1990, με τον νέο κιθαρίστα Frank “Blackfire” Gosdzik (επίσης πρώην Sodom), η μπάντα κυκλοφόρησε το  “Coma of Souls”. Το άλμπουμ δεν ήταν τόσο αξιομνημόνευτο όσο τα προηγούμενα άλμπουμ (πολλοί αισθάνθηκαν ότι το άλμπουμ επαναλαμβάνεται), αλλά κατάφερε να πουλήσει και να διατηρήσει την δημοτικότητα αρκετά καλά, με τα singles “When the Sun Burns Red”,  και βεβαίως βεβαίως το “People of the Lie”. Και τα δύο έγιναν hits.

Kreator circa 1990

Kreator circa 1990

Οι αρχές της δεκαετίας του 1990 έφεραν πτώση στη δημοτικότητα του παραδοσιακού thrash metal συγκροτήματος. Με πολλά άλλα thrash συγκροτήματα όπως οι Metallica και οι Anthrax να αλλάζουν τον ήχο τους για μια πιο εμπορική προσέγγιση, οι Kreator άρχισαν να πειραματίζονται με το death metal και το industrial γύρω από αυτή την εποχή.

Το αποτέλεσμα ήταν το “Renewal” που κυκλοφόρησε το 1992 και χαρακτηρίζεται από βαριές death metal και industrial επιρροές. Ενώ έφτασε σε ένα νεότερο, πιο εμπορικό ακροατήριο, το συγκρότημα αναστάτωσε πολλούς παλιούς οπαδούς, που τους κατηγόρησαν ότι «ξεπουλήθηκαν». Η μπάντα, κάποτε γνωστή για την εξαιρετική ζωντανή της δράση, είχε «απογοητευτικές» εμφανίσεις και περιοδείες για αυτό το άλμπουμ λόγω των industrial επιρροών.

Οι αναπόφευκτες υποχρεώσεις που ακολούθησαν όσον αφορά τις περιοδείες πήγαν το συγκρότημα μέχρι τη Νότια Αμερική, αλλά όλο αυτό τους άφησε φυσικά και δημιουργικά εξαντλημένους. Το συγκρότημα άρχισε να καταρρέει. Το ιδρυτικό μέλος, Roberto Fioretti, έφυγε από το συγκρότημα μετά την καταγραφή του άλμπουμ, καθώς ήθελε να περάσει περισσότερο χρόνο με την οικογένειά του και αντικαταστάθηκε από τον Andreas Herz, ο οποίος δεν έπαιξε ποτέ σε επίσημη κυκλοφορία. Το 1994, ο Reil έφυγε επίσης, αφήνοντας τον Petrozza μοναδικό αρχικό μέλος της μπάντας. Ο Reil αντικαταστάθηκε από τον Joe Cangelosi. Ο Herz έφυγε το 1995 και αντικαταστάθηκε από τον Christian Giesler. Για να χειροτερέψουν τα πράγματα, το συμβόλαιο τους με την Epic σταμάτησε. Με την G.U.N. Records πλέον, το νέο line up κυκλοφόρησε το άλμπουμ “Cause For Conflict” εκείνο το έτος. Το αποτέλεσμα ήταν το πιο μοντέρνο τους άλμπουμ εκείνη την εποχή, ο ήχος σε αυτό το άλμπουμ είχε επιρροές από Pantera και τους Machine Head, μια μικρή επιστροφή σε έναν πιο σκληρό ήχο από ότι στο προηγούμενο άλμπουμ.

Ο Gosdzik και ο Cangelosi έφυγαν το 1996 και αντικαταστάθηκαν από τον Tommy Vetterli (πρώην Coroner) και, με έκπληξη, τον Jürgen Reil. Το συγκρότημα συνέχισε να πειραματίζεται με τον ήχο του, κυκλοφορώντας τα “Outcast” και “Endorama”. Και τα δύο άλμπουμ με gothic και ambient επιρροές, με νέα δείγματα και στοιχεία, βρίσκοντας ακόμη και τον Petrozza να προσπαθεί να τραγουδήσει τελείως διαφορετικά. Διατήρησε πάντως τις groove metal επιρροές. Ειδικά το άλμπουμ Endorama, εύκολα και δίκαια κατά πολλύς θεωρείται μία gothic κυκλοφορία και παρόλο που είναι τελείως διαφορετικό με την μέχρι τότε δουλειά της μπάντας, έχει κάποια καλά κομμάτια όπως π.χ. τα Golden Age και Chosen Few, που εύκολα σου μένουν. Οι πωλήσεις μειώθηκαν, μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 1990 η μπάντα έφτασε τόσο σε εμπορικά όσο και σε κρίσιμα επίπεδα. Παρόλο που ο Mille Petrozza ποτέ δεν νοιάστηκε για αυτό: «για εμάς, η επιτυχία δεν καθορίζεται στις πωλήσεις ενός άλμπουμ. Έτσι όλα τα άλμπουμ ήταν επιτυχημένα για εμάς, γιατί πετύχαμε αυτό που στοχεύσαμε».

Το 2001, με τον νέο κιθαρίστα Sami Yli-Sirniö, οι Kreator κυκλοφόρησαν το “comeback” άλμπουμ “Violent Revolution”, το οποίο είδε την μπάντα να επιστρέφει στο κλασσικό thrash metal στυλ. Παρόλο που περιείχε πολλά μελωδικά και λεγόμενα gothenburg metal” riffs, επαινέθηκε τόσο από τους οπαδούς όσο και από τους κριτικούς. Η αλήθεια είναι ότι από αυτό το άλμπουμ και έπειτα, οι Kreator δεν έπεσαν ποτέ ούτε ποιοτικά ούτε από θέμα επιπέδου. “Ghetto War”, “Impossible Brutality”, “Warcurse”, “From Flood Into Fire”, μερικές μόνο από τις επιπλέον κομματάρες τους. Η περιοδεία ήταν εξαιρετικά επιτυχημένη και εισήγαγε τους Kreator σε μια νεότερη γενιά από metal fans. Ο Yli-Sirniö, ο οποίος ζούσε στη Γερμανία, ήταν γνωστός ως καλός κιθαρίστας, οπότε η μπάντα τον στρατολόγησε.  Ένα ζωντανό άλμπουμ, το “Live Kreation” και το live DVD “Live Kreation: Revisioned Glory” κυκλοφόρησαν το 2003 ενώ κυκλοφόρησε και το νέο studio άλμπουμ “Enemy of God” με έμφαση περισσότερο στις επιρροές του Γκέτεμποργκ. Επίσης βγήκε και μια ειδική έκδοση για το 2006 που ονομάζεται “Enemy of God: Revisited”. Στις αρχές του 2006, οι Kreator ταξίδεψαν στη Βόρεια Αμερική με τους Napalm Death, Perfect Murder και The Undying. Περιόδευσαν το 2008 με King Diamond, Leaves Eyes και τους Cellador, ωστόσο η περιοδεία ακυρώθηκε λόγω προβλημάτων με τον King Diamond.

kreator-2001-2018

Το Μάρτιο του 2008 κυκλοφόρησε το DVD “At Pulse of Kapitulation”, με live στο Ανατολικό Βερολίνο και το Hallucinative Comas σε ένα δίσκο. Και τα δύο είχαν διατεθεί στο παρελθόν μόνο σε VHS και ήταν πολύ μακριά από την εκτύπωση. Η μπάντα είχε επίσης αρχίσει να εργάζεται στο 12ο full length album τους στα τέλη του 2007/αρχές του 2008 και ξεκίνησε την ηχογράφηση τον Ιούλιο του 2008. Η εγγραφή για το άλμπουμ, που ονομάστηκε “Hordes of Chaos”, ολοκληρώθηκε στα τέλη Αυγούστου, με το άλμπουμ να κυκλοφορεί τον Ιανουάριο του 2009. Στις 23 Ιανουαρίου του 2009, η μπάντα ξεκίνησε την περιήγησή της στο Τίλμπουργκ (Ολλανδία) με τους Caliban, Eluveitie και Emergency Gate ως support. Τον Απρίλιο του 2009, το συγκρότημα ξεκίνησε μια περιοδεία στη Βόρεια Αμερική με επικεφαλής τους Exodus, με τους Belphegor, Warbringer και Epicurean. Στα τέλη του 2009, ο Reil αναγκάστηκε να σταματήσει από μερικές εμφανίσεις λόγω προσωπικών ζητημάτων, ενώ ο Marco Minnemann ανέλαβε προσωρινά τη θέση του.

Στις αρχές του 2010 οι Γερμανοί υπογράφουν με τη Nuclear Blast, πριν ξεκινήσουν μια περιοδεία στη Βόρεια Αμερική τον Μάρτιο για να γιορτάσουντην 25η επέτειό τους. Μια ευρωπαϊκή περιοδεία με τους Exodus, Death Angel και Suicidal Angels, που ονομάστηκε “Thrashfest”, πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2010. Την 1η Ιουνίου του 2012 κυκλοφόρησαν το δέκατο τρίτο studio άλμπουμ τους με τίτλο “Phantom Antichrist”. Ακολούθησε μια 23η περιοδεία στη Βόρεια Αμερική, συνέπεσε με αυτή των Accept, την “Teutonic Terror Attack” 2012, υποστηρίχθηκε από τους Φινλανδούς Swallow the Sun. Οι Kreator εμφανίστηκαν  παράλληλα με τους Suidakra στην Bangalore στις 16 Ιουνίου 2012.

Κυκλοφόρησε ένα μουσικό βίντεο για το “Civilization Collapse” στις 28 Νοεμβρίου 2012. Μάλιστα, είναι το δεύτερο βίντεο κλιπ που έχει σχέση με την Ελλάδα, καθώς δείχνει πλάνα από τα επεισόδια στο κέντρο της Αθήνας.

Σε μια συνέντευξη του Νοεμβρίου το 2013, ο Mille Petrozza δήλωσε ότι οι Kreator θα ξεκινήσουν το έργο για το δέκατο τέταρτο studio άλμπουμ τους μετά την περιοδεία για το “Phantom Antichrist”, για κυκλοφορία του 2016. Ωστόσο, o Petrozza είπε ότι το άλμπουμ δεν θα κυκλοφορήσει μέχρι το 2017. Στις 30 Αυγούστου του ίδιου έτους κυκλοφόρησαν ένα ζωντανό άλμπουμ με δύο δίσκους που ονομάζεται “Dying Alive”. Περιείχε 24 κομμάτια που καταγράφηκαν στο Turbinehalle, στο Oberhausen της Γερμανίας. Στις 14 Οκτωβρίου 2016, ανακοινώθηκε ότι το δέκατο τέταρτο studio album των Kreator θα ονομαζόταν “Gods of Violence” και κυκλοφόρησε στις 27 Ιανουαρίου του 2017.

Kreator 2016a

Ένα μουσικό βίντεο για το ομότιτλο τραγούδι του άλμπουμ κυκλοφόρησε στις 18 Νοεμβρίου του 2016. Το “Gods of Violence” έλαβε γενικά θετικές κριτικές και ήταν το πρώτο τους άλμπουμ που έφθασε στον νούμερο ένα στα γερμανικά διαγράμματα. Για να προωθήσουν το άλμπουμ, οι Kreator ξεκίνησαν μια ευρωπαϊκή περιοδεία το Φεβρουάριο και το Μάρτιο του 2017, με υποστήριξη από τους Sepultura, Soilwork και Aborted, και έκαναν coheadlining με την Decibel Magazine περιοδεία με τους Obituary τον Μάρτιο και τον Απρίλιο. Στα τέλη Απριλίου, η μπάντα ανακοίνωσε μια Αυστραλιανή περιοδεία με τους Vader, η οποία έλαβε χώρα τον Σεπτέμβριο. Θα ξεκινήσουν δύο περιηγήσεις το 2018: μία στην Ευρώπη με τους Decapitated και τους Dagoba τον Ιανουάριο, ακολουθούμενη από μια συνολική περιοδεία στις Η.Π.Α. με τους Sabaton & CyHra το Φεβρουάριο και το Μάρτιο.

Περίπου τρεις μήνες μετά την κυκλοφορία του “Gods of Violence”, ο Petrozza αναφέρθηκε σε ένα επόμενο άλμπουμ, λέγοντας: «ίσως πρέπει να συνεργαστούμε με έναν άλλο παραγωγό, ίσως να πάμε σε άλλη χώρα για να γράψουμε το άλμπουμ». Τέλος, σε μια συνέντευξη του Σεπτεμβρίου του 2017 με το Silver Tiger Media της Αυστραλίας, ο Mille δήλωσε ότι οι Kreator θα κάνουν και άλλο άλμπουμ μετά το “Gods of Violence”, αλλά «όχι ακόμα».

Κείμενο/Αφιέρωμα: Πέτρος Μυστικός

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X