Νέα

Listening Session: Reflection – “Bleed Babylon Bleed”

Σάββατο βράδυ, 21ης μέρας του μηνός Ιανουαρίου του 2017 και ο δρόμος με οδηγεί σε έναν χώρο σαν δεύτερο σπίτι μου, το The Music House Studio, στον Κορυδαλλό, για την προακρόαση του πέμπτου δίσκου των Reflection, “Bleed Babylon Bleed”, ο οποίος έρχεται 8 χρόνια μετά την κυκλοφορία του When Shadows Fall”(Cruz Del Sur, 2008). Άλλωστε οι Reflection είναι μια από τις πλέον σημαντικές εγχώριες μπάντες στο Epic/Doom Metal και με αυτό το νέο άλμπουμ γιορτάζουν τα 25 χρόνια ύπαρξης τους.

Αποκορύφωμα στο ότι ο δίσκος πήρε τόσο πολύ να ολοκληρωθεί, ήταν το ότι ο κιθαρίστας και συνθέτης του συγκροτήματος, Στάθης Παυλάντης, διαγνώστηκε το 2016 με το Λέμφωμα Hodgkin, με αποτέλεσμα τα πράγματα να πάνε ακόμη πιο πίσω. Οι δυσκολίες παρ’ όλα αυτά, δεν πτόησαν το Αθηναϊκό σχήμα, που κατάφερε εν μέσω τρικυμίας να ολοκληρώσει τον δίσκο. Οι ηχογραφήσεις άρχισαν τον Αύγουστο του 2015, για να ολοκληρωθούν δύο χρόνια αργότερα. Η έλευση του Γιώργου Θωμαΐδη (Wisdom, exRaindream)σε αντικατάσταση του Leo Stivala – ήταν επίσης επιτακτική για να επέλθει η σταθερότητα σε όλα τα επίπεδα και η τάξη στο κανονικό μέτρο της συναυλιακής εκπροσώπησης, που χαρακτηρίζει τους Reflection από την πρώτη ημέρα.

Ο δίσκος αποτελείται από εννιά κομμάτια με τον χαρακτηριστικό ήχο του συγκροτήματος. Στη νέα αυτή δουλειά οι οπαδοί θα βρουν ότι αναζητούν, καθώς οι συνθέσεις κυμαίνονται από πολύ αργές και σκοτεινές έως γρήγορες και ανθεμικές. Παράλληλα, τα μελωδικά και υμνικά στοιχεία έχουν επανέλθει στο γνώριμο τους επίπεδο, τη μελωδικότητα δηλαδή του “Oδύσσεια” (Secret Port Records, 2002), αλλά και τη βαρύτητα του When Shadows Fall”(Cruz Del Sur, 2008). Η θεματολογία όλων των τραγουδιών, ανεξαρτήτως αν προέρχεται από τον μυθολογικό/φαντασιακό ή τον ιστορικό χώρο, αποπνέει μια σκοτεινή αίσθηση.

Το θέμα του εξωφύλλου και ο τίτλος του άλμπουμ βασίζονται στα “Ruler of My Own Land” και “Bleed Babylon Bleed”, μια εκ των πραγμάτων (άτυπη) διλογία η  οποία αναφέρεται στους διωγμούς των Ελλήνων από την Μικρά Ασία στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα, με έμφαση στην Ποντιακή Γενοκτονία. Σε αυτό το τραγούδι γίνεται η επανασύνδεση του συγκροτήματος με το παρελθόν, καθώς υλοποιείται μια παλιά ιδέα των μελών του και επανεμφανίζεται η ποντιακή λύρα του εμβληματικού “Fire” (7” EP “The Sire of the Storm”, 1995), όμως αυτή τη φορά πρωταγωνιστεί.

Στο άλμπουμ συμμετέχει μια από τις κορυφαίες φωνές στο Doom Metal, ο Mats Levén, τραγουδιστής των θρυλικών Candlemass, ο οποίος συμμετέχει στο “Takla Makan”, ο μπασίστας των Μαλτέζων Forsaken/Nomad Son, Albert Bell, χαρίζει η φωνή του στην απαγγελία του εισαγωγικού “Marching to Glory” ενώ τέλος, ο Κώστας Τόκας των PowerCrue/Reload συμμετέχει μαζί με τον Γιώργο Θωμαΐδη στο “Stormbringer (The Blade that Burns the Flesh)”.

Το εξώφυλλο έχει επιμεληθεί ο πολύπειρος Γιώργος Ζαχαρόγλου (Dream Weaver), ο οποίος έχει φροντίσει αισθητικά και προηγούμενες δουλειές των Reflection, ενώ η παραγωγή έχει γίνει στο The Music House από τον κιθαρίστα των Reflection,  Στάθη Παυλάντη.

Για πάμε να δούμε κομμάτι – κομμάτι τι ακούσαμε…

Marching To Glory [01.18] (feat. Albert Bell; Forsaken, Nomad Son)
Ο δίσκος ξεκινά με ένα κλασσικό Reflection εισαγωγικό σημείο παρμένο από το ύφος του When Shadows Fallενώ δεν λείπουν και ψήγματα από την “Οδύσσεια”. Τυπικό intro για τα live.

Glorious Victory [04.38]
Ο δίσκος επί της ουσίας ξεκινά με ένα κομμάτι επικό με διάφορα κοψίματα/τονισμούς στα riffs. Εμπεριέχει πολύ ωραία lead περάσματα που μου έφεραν στο μυαλό κομμάτια όπως το Slaughter In The Island Of The Sun από την “Οδύσσεια”, υπάρχει ένα ωραίο πέρασμα στο μπάσο ενώ το solo παραπέμπει σε εποχές The Fire Still Burns”.

The Iron Tower [04.41]
Εδώ έχουμε να κάνουμε με το πρώτο lyric video του δίσκου ελαφρώς πιο διαφοροποιημένο. Doom κοψίματα στο ύφος του When Shadows Fallalbum, πομπώδες σημεία στα φωνητικά ενώ υπάρχει και μια κλασσική δισολία της The Fire Still Burnsεποχής.

Fallen Shadow [05.02]
Αποτελεί ένα κομμάτι “νέας γενιάς” Reflection, με κοφτά riffs, κινούμενο στο ίδιο μήκος φυσικής εξέλιξης του προηγούμενου δίσκου, ενώ στον αέρα αποπνέετε ένα συναίσθημα The Sorceressαπό την “Οδύσσεια”. Ο Γιώργος Θωμαΐδης δείχνει πόσο εξαιρετικός τραγουδιστής είναι για ακόμα μία φορά.

Takla Makan [04.43] (feat. Mats Levén; Candlemass, ex-Therion)
Ίσως φταίνε οι καταβολές της μπάντας για την αγάπη της ως προς τους Candlemass, καθώς το κομμάτι θα ήταν ένα μικρό tribute της μπάντας ως προς αυτούς, θυμίζοντας μου ακόμα Abstrakt Algebra & Memento Mori ενώ κάλλιστα θα μπορούσε σαν σύνθεση να υπήρχε στην “Οδύσσεια” αφού θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι ένα “νέας γενιάς” The Forbidden Seed”. Έχοντας εύκολα ακούσει τον διαφορετικό Γιώργο Θωμαΐδη θα μπορούσε να νομίζει ότι το έχει τραγουδήσει αυτός. Από τις καλύτερες στιγμές του δίσκου.

Time Traveller [04:57]
Power metal κοπήςThe Fire Still Burns και των πιο power metal στιγμών του “Οδύσσεια” (βλ. Beware Of The Night), κάτι που κατ’ εμέ είχε λείψει από την μπάντα. Εμπεριέχει ένα φοβερό ιντερλούδιο με πλήκτρα, μπάσο & τύμπανα στην μέση του κομματιού αλλά αυτό που σαρώνει τα πάντα είναι η πιο “τενορίστικη” ερμηνεία του Θωμαΐδη. Δεν λείπει και ένα πιο hard rock-άδικο σημείο ενώ το κομμάτι κλείνει με galloping ρυθμούς. Η δεύτερη αγαπημένη μου στιγμή του δίσκου.

Stormbringer (The Blade That Burns The Flesh) [03.44] (feat. Κώστας Τόκας; Power Crue/Reload)
Αποτελεί το παλιότερο κομμάτι του δίσκου και φόρος τιμής στον σπουδαίο Michael Moorcock και το έκτο του βιβλίο σχετικά με τον Elric, εξού άλλωστε και ο τίτλος. Την εισαγωγή κάνει ο Κώστας Τόκας σε έναν διαφορετικό τόνο από ότι έχει συνηθιστεί να τραγουδάει ενώ όταν ο Γιώργος Θωμαΐδης με έναν εμβατηριακό τρόπο τραγουδίσματος, έρχονται οι καταβολές των Manowar να ντύσουν το κομμάτι ενώ σε αυτό παρακολουθεί κανείς και τις ωραίες δισολίες. Ίσως το εν λόγω κομμάτι να είναι η πιο αδύναμη στιγμή για εμένα στο δίσκο.

Ruler Of My Own Land [04.59]
Το πρώτο μέρος της διλογίας. Πρόκειται για ένα κομμάτι μιας πιο mid tempo εκδοχής Marching Out”/“Trilogyεποχής του Yngwie Malmsteen. Εξαιρετική σύνθεση με ένα δυναμικό ρεφρέν όπου αναδεικνύεται χάρη στην φοβερή ερμηνεία ενώ τα solo του κομματιού θυμίζουν αυτά τύπου The Return Of The King. Προς το κλείσιμο υπάρχει ένα κόψιμο με πλήκτρα-φωνή ενώ εν συνεχεία η μπάντα φορτσάρει για να κλείσει.

Bleed Babylon Bleed [06.01]
Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΥ ΔΙΣΚΟΥ. Δεν γίνεται να ακούσεις αυτό το κομμάτι και να μην συγκινηθείς καθώς εδώ τολμώ να πω πως υπάρχει ερμηνεία ζωής από τον Γιώργο Θωμαΐδη. Ένα κομμάτι του οποίου οι καταβολές είναι σε ένα Ποντιακό μοιρολόι ενώ η επανεμφάνιση της λύρας σε αυτό ως πρωτεύον όργανο μετά από 22 χρόνια και παίξιμο από τον Στάθη Παυλάντη, το οποίο έχει καταβολές σε αυτό του τεράστιου Γιώργου Αμαραντίδη ή του δικού μας για εμάς τους Πόντιους Σιμούλτς, καθηλώνει τον ακροατή. Σε κάνει ειλικρινά να βουρκώνεις. Το ηλεκτρικό κομμάτι θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι ένας φόρος τιμής στο Wings Of Fate από το πρώτο δίσκο της μπάντας, The Fire Still Burns”.

Συνοψίζοντας θα πω ότι ο δίσκος δεν φαίνεται ότι απέχει τόσο πολύ από τον προκάτοχο του, τα χρόνια έχουν εκμηδενιστεί μιας και στα δικά μου αυτιά ακούγεται σαν φυσική συνέχεια. Οι οπαδοί του σχήματος θα τον λατρέψουν, το μόνο σίγουρο. Υπομονή για σχετικές ανακοινώσεις από το σχήμα σχετικά με την ημερομηνία κυκλοφορίας και όλα τα συναφή. Ένα μεγάλο μπράβο επίσης για την συμβολή του στο δίσκο αυτό και στον φίλο και αδερφό του σχήματος, Γιάννη Τσάκωνα, διευθυντή της Βιβλιοθήκης & Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Πατρών, για το στιχουργικό του κομμάτι.

“The Fire Still Burns”…
Κείμενο: Νίκος Σιγλίδης

nano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X