RodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothuts_banner728x90 - 728|90|uts_banner728x90|||bothBob-Katsionis_728x90 - 728|90|Bob-Katsionis_728x90|||bothChania Rock Festival 2019_728x90 - 728|90|Chania Rock Festival 2019_728x90|||bothGreek Rebels Advert Feb 2018_728x90 - 728|90|Greek Rebels Advert Feb 2018_728x90||https://www.facebook.com/GreekRebels/|both
20000
110

Οι Lost In Kiev, το post-rock συγκρότημα από το Παρίσι, κυκλοφορούν το νέο τους album Persona μέσω της Pelagic Records. Μπορείτε να δείτε εδώ το video που γύρισαν για το ομώνυμο κομμάτι. Το πολυαναμενόμενο τρίτο full-length τους και πιο εντυπωσιακό μέχρι τώρα, είναι ακατέργαστο αλλά εκλύει πυκνές υφές από synths και μία φοβερή αίσθηση μελαγχολίας και δράματος. Το Persona, βρίσκει τους Lost In Kiev να επεκτείνουν περισσότερο τη δική τους ιδιοσυγκρασιακή άποψη στο σινεματικό, σύγχρονο post-rock.

«Η βασική πρόκληση σε αυτό το δίσκο ήταν το πώς να γράψουμε περισσότερο σύντομα και άμεσα post-rock κομμάτια που να έχουν την ίδια ένταση σε σχέση με τις προηγούμενες, μεγαλύτερες συνθέσεις μας», αναφέρει ο κιθαρίστας Maxime Ingrand  και προσθέτει: «επίσης, το να βρούμε τη σωστή ισορροπία μεταξύ του παραδοσιακού post-rock, την προσθήκη των synths και των μηχανών και των κειμένων για την ταινία».

Οι Lost In Kiev ήταν πάντα ένα από τα λίγα αληθινά υποδηλωτικά post-rock συγκροτήματα. Μπορεί να μην έχουν τραγουδιστή, αλλά η μουσική τους είναι σινεματική και βαθιά εμποτισμένη με ανέκδοτες ιστορίες και φιλοσοφικές αντανακλάσεις. Γραμμένο ώστε να αντανακλά την ανθρωπότητα σε ένα φανταστικό φουτουριστικό πλαίσιο όπου η τεχνητή νοημοσύνη είναι πλήρως εφαρμοσμένη στην καθημερινή ζωή, το Persona δεν υπαγορεύει κάποια πολιτική ή ηθική θέση στο ζήτημα. Οι Lost In Kiev δημιουργούν φανταστικούς χαρακτήρες και τους αφήνουν να μιλήσουν, να αναπνεύσουν, να κλάψουν και να ζήσουν μέσα από οικίες ιστορίες και καθαρτικές εμπειρίες σε μία οθόνη πίσω από τη μπάντα, όταν παίζουν ζωντανά. Το post-rock από το ξεκίνημά του έχει δείξει μία σχέση στη χρήση samples ομιλιών και έχει δανειστεί φωνές από ταινίες και ομιλίες από διασημότητες σαν τον Iggy Pop, όπως στο Punk Rock των Mogwai, ή από τυχαίες χαμένες ψυχές όπως στο Blaise Bailey Finnegan III των GY!BE. Οι Lost In Kiev πηγαίνουν αυτή την παράδοση στο επόμενο επίπεδο με το να γράψουν τη δική τους αυθεντική ιστορία και να φτιάξουν τη δική τους ταινία για το album τους. Από το Nuit Noir του 2016, η μπάντα έχει ηχογραφήσει τις δικές της απαγγελίες αντί να δανείζεται από ταινίες. Στη διάρκεια των ζωντανών τους εμφανίσεων, αυτές οι φωνές συγχρονίζονται με video προβολές που δείχνουν ηθοποιούς να ερμηνεύουν τις διαφορετικές φωνές στην οθόνη. Κάτι σαν ανεστραμμένο soundtrack, ή μουσικό μυθιστόρημα, πάντα χρωματισμένο με ρεαλισμό σε ένα καταπληκτικό και συναισθηματικά έντονο τρόπο.

Ο μπασίστας Jean Christophe Condette αναφέρει για το κάθε κομμάτι του album: «Τα Lifelooper®” και Mindfiles είναι εμπνευσμένα από τη ζωή του Ray Kurzwell, έναν πρώην μηχανικό της Google, που ήθελε να μετεμψυχώσει τον πατέρα του μέσω της τεχνητής νοημοσύνης. Η φιλοδοξία του ήταν να βάλει τις ανθρώπινες αναμνήσεις (“Mindfiles) σε ένα ρομπότ και έτσι να επαναφέρει ένα νεκρό χαρακτήρα πίσω στη ζωή. Αυτό μας έκανε να αναρωτηθούμε για το νόημα της εξαφάνισης, του θανάτου και του θρήνου σε ένα τεχνολογικό πλαίσιο. Εκεί που η χρήση των προσωπικών ανθρώπινων αναμνήσεων από τη μία ωθείται από ένα δυνατό συναισθηματικό οδηγό και επιθυμία, αλλά από την άλλη η ιδέα του να αντιγράφεις ένα νεκρό άνθρωπο πρέπει να δημιουργεί συναισθηματική σύγχυση».

«Οι στρατιωτικές εισβολές από ρομπότ είναι ένα συχνό θέμα στη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο και θέλαμε να το προσεγγίσουμε μέσα από τη μουσική μας. Το κομμάτι XM3216” είναι μία αναφορά στο ομώνυμο στρατιωτικό ρομπότ των Ηνωμένων Πολιτειών που χρησιμοποιείται ήδη. Γι’ αυτό το κομμάτι, φανταστήκαμε μία πρωτοφανή ρομποτική εισβολή στην Αρμενία. Ηχογραφήσαμε ένα παραδοσιακό αρμένικο μουσικό όργανο, το duduk. Παρόμοιο με το όμποε, ο ζεστός του ήχος και η πολύ δυνατή αναπνοή που χρειάζεται για να παιχτεί έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την ψυχρότητα και την βιαιότητα των ρομπότ και των μηχανών».

«Περισσότερο οικείο και εστιασμένο στις ανθρώπινες σχέσεις, το Pygmalion λέει την ιστορία μιας γυναίκας παραμελημένης από το σύζυγό της. Είναι ένας μεγαλοεπιχειρηματίας που έκανε την περιουσία του στην αγορά των ρομπότ και το μόνο ρητό του είναι ‘κάνε το μέλλον σου πιο ανθρώπινο’. Ειρωνεία της μοίρας για έναν άνθρωπο που ενδιαφέρεται για το κέρδος αλλά δεν μπορεί να είναι παρών στη δική του οικογένεια. Η γυναίκα του, Galatée, δεν έχει άλλη επιλογή από το να περνάει τα απογεύματά της με ένα ρομπότ το οποίο δημιούργησε ο άντρας της».

«Τα Psyche και Thumos αντηχούν μεταξύ τους από τους υποβλητικούς τίτλους τους. Το Psyche μιλάει για αυτά που πάντα οι άνθρωποι έκαναν ώστε να δώσουν ζωή σε ανθρώπινα όντα ή σε μηχανές, τέλειες ή όχι, αντικείμενα καλοσύνης ή κυριαρχίας, οι δημιουργίες τους συχνά είναι ο καρπός των φόβων και των ανησυχιών μας. Το Thumos μπορεί να θεωρηθεί σαν τη ανάσα της ζωής ή σαν την επιθυμία για αναγνώριση που είναι πολύ συγκεκριμένη στους ανθρώπους σε ιδανική ή ανθυγιεινή προοπτική».

«Το τελευταίο κομμάτι, Mecasocialis ξεκινάει με ένα ψευδο-προφητικό sample που ανακοινώνει την εγκαθίδρυση ενός πιο ανθρώπινου μέλλοντος. Όλοι μας κάποιες φορές δεν έχουμε την αίσθηση ότι οι ζωές μας είναι ήδη ρομποτικές και ρυθμιζόμενες, ότι κινούμαστε μέσα από τις προεπιλογές σχολείο/πανεπιστήμιο/δουλειά/θάνατος, όπως τα ρομπότ ακολουθούν προ-προγραμματισμένα πρότυπα; Όταν η τεχνητή νοημοσύνη θα παρέχει μία τέλεια απομίμηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς, τι θα απομείνει από την ανθρωπότητα;».

Οι Lost In Kiev είναι:
Yoann Vermeulen – Drums/ Samples
Maxime Ingrand – Guitar/ Synth
Jean Christophe Condette – Bass/ Synth
Dimitri Denat – Guitar

Δισκογραφία:
Persona, 2019 (Pelagic Records)
Nuit Noire, 2016 (Dunk! Records)
Lost in Kiev/ Zero Absolu SPLIT EP, 2013 (self produced)
Motions, 2012 (Dunk! Records)

Lost in Kiev
facebook
instagram
bandcamp

Pelagic Records
homepage
facebook
youtube

CZ! Promotions
facebook
hompage
mail

Κείμενο: Γιώργος Τερζάκης

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.