nano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothGreek Rebels Advert Feb 2018_728x90 - 728|90|Greek Rebels Advert Feb 2018_728x90||https://www.facebook.com/GreekRebels/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothamadeus banner greekrebels 1 - 728|90|amadeus banner greekrebels 1|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|both
20000
110

Με αφορμή τις δυο συναυλίες των θρυλικών Mayhem επί Ελληνικού εδάφους, την Πέμπτη 25 Μαΐου στο Fix Factory of Sound στη Θεσσαλονίκη και την Παρασκευή 26 Μαΐου στο Fuzz Live Music club στην Αθήνα όπου θα παρουσιάσουν live ολόκληρο το θρυλικό άλμπουμ “De Mysteriis Dom Sathanas”, ρίχνουμε μια ματιά στην ιστορία του συγκροτήματος.

Πρωτοπόροι και ιδρυτές ενός νέου μουσικού είδους, με κάψιμο εκκλησιών, αυτοκτονίες, δολοφονίες, επεισοδιακές συναυλίες και άλλα “ευτράπελα” να συμβάλλουν στο μύθος τους, οι Mayhem εν έτη 2017 δηλώνουν παρών και έτοιμοι να μας προσφέρουν νέες συγκινήσεις. Αλλά ελάτε να ξετυλίξουμε το μίτο από την αρχή…

Τα πρώτα χρόνια (1984-1988)

Mayhem 1Οι Mayhem δημιουργήθηκαν στο Όσλο το 1984  από τον μπασίστα Jørn Stubberud (“Necrobutcher”) και τον ντράμερ Kjetil Manheim έχοντας αρχικά το όνομα Musta. Με την είσοδο του κιθαρίστα Øystein Aarseth (ο οποίος αρχικά χρησιμοποιούσε το ψευδώνυμο “Destuctor” και στη συνέχεια τοEuronymous”) αλλάζουν το όνομα τους σε Mayhem αντλώντας έμπνευση από το τραγούδι των Venom, “Mayhem With Mercy” το οποίο περιεχόταν στο θρυλικό άλμπουμ  των τελευταίων “Welcome To Hell” (1981).

Επηρεασμένοι από μπάντες όπως οι Venom, Motörhead, Black Sabbath, Slayer, Bathory και Celtic Frost ξεκίνησαν αρχικά να παίζουν διασκευές από Venom, Bathory και Celtic Frost και μετέπειτα να δημιουργούν δικό τους υλικό. Το 1986 ηχογράφησαν και κυκλοφόρησαν το demo “Pure Fucking Armageddon”  το οποίο ηχογραφήθηκε instrumental. Στις πρόβες στο στούντιο οι “Euronymous” και “Necrobutcher” μοιράζονταν τα φωνητικά.

Μετά την κυκλοφορία του demo προσλήφθηκαν δύο τραγουδίστριες ως sessions, οι  Eirik Norheim (“Messiah”) και Sven Erik Kristiansen (“Maniac”) το 1987 και 1988 αντίστοιχα. Ο Norheim τραγούδησε μόνο σε μια συναυλία, η οποία έλαβε χώρα τον Απρίλιο του 1986 στο Ski, και μέχρι το τέλος του έτους έφυγε από τους Mayhem. Τον Ιανουάριο του 1987 η μπάντα κυκλοφόρησε το demo “Deathrehearsal” (η πρώτη κυκλοφορία των Mayhem με τον “Maniac” επίσημα στη θέση του τραγουδιστή), το οποίο ουσιαστικά ήταν μια κασέτα με την πρώτη πλευρά να περιέχει την πρόβα της 17ης Ιανουαρίου και τη δεύτερη πλευρά την πρόβα της επόμενης ημέρας. Στις ηχογραφήσεις αυτές περιλαμβανόταν και οι διασκευές στα “California Über Alles” των Dead Kennedys και “Witching Hour” των Venom.

Η πρώτη επίσημη κυκλοφορία της μπάντας ήρθε στις 16 Αυγούστου 1987 και ήταν το Ep “Deathcrush” το οποίο κυκλοφόρησε μέσω της νεοσυσταθείσας εταιρείας του Euronymous, Posercorpse Music. Αρχικά κυκλοφόρησε σε 1.000 αντίτυπα τα οποία εξαντλήθηκαν πολύ γρήγορα και επανεκδόθηκε το 1993 από την πρόσφατα μετονομασμένη Deathlike Silence Productions σε συνεργασία με το κατάστημα του Euronymous στο Όσλο που έφερε το όνομα “Helvete” (κόλαση στα Νορβηγικά). Οι Manheim και Maniac εγκατέλειψαν το συγκρότημα το 1988.

Με τον Dead ως τραγουδιστή (1988 – 1991)

Σε σύντομο χρονικό διάστημα οι Manheim και Maniac αντικαταστάθηκαν από τον Jan Axel Blomberg (“Hellhammer”) και τον Σουηδό Per Yngve Ohlin (“Dead”) αντίστοιχα. O “Dead” συμμετείχε στη Σουηδική death metal μπάντα, Morbib και ήδη από τότε (1986) χρησιμοποιούσε corpse paint. Σύμφωνα με τον “Necrobutcher”: “δεν είχε σε τίποτα να κάνει με τον τρόπο που οι Kiss και ο Alice Cooper χρησιμοποιούσαν μακιγιάζ. Ο “Dead” ήθελε πραγματικά να μοιάζει με πτώμα. Δεν το έκανε για να φανεί cool”. Ο “Hellhammer” υποστήριξε ότι ο “Dead” ήταν ο πρώτος black metal μουσικός που χρησιμοποίησε corpse paint. Για να ολοκληρώσει την εικόνα του ως πτώμα, ο “Dead” έθαβε τα ρούχα που θα φορούσε επί σκηνής και τα ξέθαβε για να τα φορέσει τη νύχτα της συναυλίας. Με την είσοδο του στο συγκρότημα οι στίχοι των Mayhem έγιναν ακόμη πιο ακραίοι και σκοτεινοί ενώ οι συναυλίες του συγκροτήματος έγιναν διαβόητες με ακραία σκηνικά, με κεφάλια χοίρων και αρνιών να κοσμούν τη σκηνή και τον “Dead” να αυτοτραυματίζεται χρησιμοποιώντας κυνηγετικά μαχαίρια και κομμάτια γυαλιών.  Χαρακτηριστικό σκηνικό είναι ότι σε μια συναυλία ο “Dead” μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο από υπερβολική αιμορραγία που προκάλεσε ο ίδιος στον εαυτό. Φαντάζεστε πόσο κόσμο και κοσμάκη επηρέασε ο “Dead” με τη σκηνική του παρουσία και την προσωπικότητά του.

1990 ή αρχές 1991. Από αριστερά προς τα δεξιά: Euronymous, Dead, Hellhammer, Necrobutcher.

1990 ή αρχές 1991. Από αριστερά προς τα δεξιά: Euronymous, Dead, Hellhammer, Necrobutcher.

Stian Johannsen (“Occultus”), που αντικατέστησε τον “Dead” μετά την αυτοκτονία του, είπε: “Δεν έβλεπε τον εαυτό του ως άνθρωπο. Θεωρούσε πως ήταν ένα πλάσμα από άλλο κόσμο. Έλεγε ότι είχε πολλά οράματα ότι το αίμα του είχε παγώσει στις φλέβες του, ότι ήταν νεκρός. Αυτός είναι ο λόγος που πήρε αυτό το όνομα. Ήξερε ότι θα πεθάνει.”

Εκείνη την εποχή ο “Euronymous” άνοιξε το περίφημο δισκοπωλείο “Helvete” στο Όσλο με σκοπό να μαζέψει χρήματα για την ενίσχυση του συγκροτήματος.

Το 1990 οι Mayhem μετακόμισαν σε ένα παλιό σπίτι στο δάσος κοντά στο Όσλο, το οποίο χρησιμοποιούσαν για να προβάρουν. Ξεκίνησαν να γράφουν τραγούδια για το επόμενο άλμπουμ τους “De Mysteriis Dom Sathanas” και 0 μπασίστας της μπάντας “Necrobutcher”περιέγραψε τις μεταξύ τους σχέσεις κατά την συγκατοίκηση ως εξής: “Οι “Dead” και “Euronymous” είχαν πολλά νεύρα μεταξύ τους και στο τέλος πραγματικά δεν ήταν φίλοι.”Ο “Hellhammer” συμπλήρωσε ανακαλώντας ένα σκηνικό: “O “Dead” μια φορά αναγκάστηκε να βγει έξω στο δάσος για ύπνο επειδή ο “Euronymous” έπαιζε synth μουσική που ο ίδιος μισούσε. Ο “Euronymous” τότε βγήκε έξω και άρχισε να πυροβολεί στον αέρα με ένα κυνηγετικό όπλο. Ο Varg Vikernes ισχυρίστηκε ότι ο σε κάποια φάση ο “Dead” είχε μαχαιρώσει τον “Euronymous” με ένα μαχαίρι.

Στις 26 Νοεμβρίου 1990 ηχογράφησαν το ζωντανό άλμπουμ “Live in Leipzig” για την δισκογραφική εταιρεία “Obscure Plasma Records”, την μοναδική επίσημη ηχογράφηση με τον “Dead” στην σύνθεση του συγκροτήματος. Το άλμπουμ αυτό κυκλοφόρησε τελικά τον Ιούλιο του 1993 ως φόρος τιμής στον “Dead”.

Στις 8 Απριλίου 1991, ο“Dead” αυτοκτόνησε στο σπίτι που ανήκε στην μπάντα. O “Euronymous” τον βρήκε Dawn Of The Black Heartsμε σχισμένους καρπούς και με τραύμα από κυνηγετικό όπλο στο κεφάλι. Το σημείωμα αυτοκτονίας που είχε αφήσει ο “Dead” έγραφε “Συγχωρέστε όλο αυτό το αίμα, cheers” ενώ επίσης περιελάμβανε και μια απολογία για την χρήση του κυνηγετικού όπλου σε κλειστό χώρο! Αντί να καλέσει την αστυνομία, ο “Euronymous” πήγε σε ένα κοντινό κατάστημα, αγόρασε μια φωτογραφική μηχανή μίας χρήσης και φωτογράφησε το πτώμα, αφού τακτοποίησε πρώτα κάποια αντικείμενα ώστε να έχει το κατάλληλο concept. Μία από αυτές τις φωτογραφίες αυτές κλάπηκε και χρησιμοποιήθηκε αργότερα ως εξώφυλλο του live bootleg άλμπουμ “Dawn Of The Black Hearts” το οποίο κυκλοφόρησε το 1995.

Ο “Necrobutcher” θυμάται πως τον ενημέρωσε ο “Euronymous” για την αυτοκτονία:

Ο Øystein μου τηλεφώνησε την επόμενη μέρα λέγοντας, “Ο “Dead” έχει κάνει κάτι πραγματικά cool! Αυτοκτόνησε!”. Η αντίδρασή μου ήταν: “Το έχεις χάσει; Τι εννοείς cool;” Απάντησε: “Χαλάρωσε, έχω φωτογραφίες από τα πάντα”. Ήμουν σοκαρισμένος και θλιμμένος. Σκέφτηκε απλά πώς να το εκμεταλλευτεί. Του είπα, λοιπόν, “Εντάξει. Μη μου ξανά τηλεφωνήσεις, προτού καταστρέψεις αυτές τις φωτογραφίες”.

Ο “Euronymous” χρησιμοποίησε την αυτοκτονία του “Dead” για να προωθήσει το “κακό” image των Mayhem και ισχυρίστηκε ότι ο “Dead” αυτοκτόνησε επειδή το death metal είχε γίνει “trendy” και εμπορευματοποιήθηκε. Με την πάροδο του χρόνου διαδόθηκαν φήμες ότι ο “Euronymous” είχε φτιάξει ένα στιφάδο με κομμάτια του εγκέφαλου του “Dead” και είχε κάνει περιδέραια με κομμάτια του κρανίου του. Το συγκρότημα αργότερα απέρριψε την προηγούμενη φήμη ως προς το μέρος του στιφάδου, αλλά επιβεβαίωσε ότι τα περί περιδεραίων ήταν αλήθεια. Επιπλέον, ο “Euronymous” ισχυρίστηκε ότι έδωσε αυτά τα περιδέραια σε μουσικούς που θεωρούσε άξιους, γεγονός που επιβεβαιώθηκε από αρκετά άλλα μέλη της σκηνής, όπως οι Bård ‘Faust’ Eithun και Metalion.

De Mysteriis Dom Sathanas, Διάλυση (1991-1994)

Στα τέλη του 1991 ο “Necrobutcher” επηρεασμένος από την αυτοκτονία του “Dead” αλλά και λόγω διαφωνιών με τον “Euronymous” εγκαταλείπει τους Mayhem. Στη θέση του έρχεται ο μπασίστας – τραγουδιστής Stian Johannsen (“Occultus”) για να ξεκινήσει να ηχογραφήσει για το νέο άλμπουμ αλλά σε σύντομο χρονικό διάστημα αποχωρεί μετά από θανατικές απειλές που δέχτηκε από τον “Euronymous”.

Αργότερα μέσα στη χρονιά η ηχογράφηση του επερχόμενου άλμπουμ των Mayhem συνεχίστηκε. Ο Aarseth προσέλαβε τρεις session μουσικούς τον Varg Vikernes (με το ψευδώνυμο “Count Grishnackh”) των Burzum στο μπάσο, τον Thorns’ Snorre W. Ruch (με το ψευδώνυμο “Blackthorn”) στις ρυθμικές κιθάρες και τον τραγουδιστή  Attila Csihar των Ούγγρων black metallers Tormentor. Λόγω της έκτασης που έχουν πάρει τα γεγονότα με το κάψιμο των εκκλησιών στον τύπο και των ερευνών της αστυνομίας ο “Euronymous” αναγκάζεται να κλείσει το δισκάδικο “Helvete”. Ένα μεγάλο μέρος του άλμπουμ ηχογραφήθηκε το πρώτο εξάμηνο του 1993 στο Grieg Hall στο Bergen. Για να συμπέσει με την κυκλοφορία του άλμπουμ οι “Euronymous” και Vikernes σχεδίαζαν να ανατινάξουν τον καθεδρικό ναό Nidaros, ο οποίος απεικονίζεται στο εξώφυλλο του άλμπουμ. Η δολοφονία του “Euronymous” ματαίωσε το σχέδιο αυτό και καθυστέρησε την κυκλοφορία του άλμπουμ.

Στις 10 Αυγούστου 1993, ο Vikernes δολοφόνησε τον “Euronymous”. Τη νύχτα εκείνη οι Vikernes και Ruch ταξίδεψαν 518 χιλιόμετρα από το Bergen έως το διαμέρισμα του “Euronymous” στο Όσλο. Κατά την άφιξή τους, άρχισε μια αντιπαράθεση, η οποία έληξε με τον Vikernes να κατακρεουργεί κυριολεκτικά τον “Euronymous”. Το σώμα του βρέθηκε έξω από το διαμέρισμα με είκοσι τρεις μαχαιριές – δύο στο κεφάλι, πέντε στο λαιμό και δεκαέξι στο πίσω μέρος. Ο Vikernes ισχυρίστηκε ότι ο “Euronymous” είχε σχεδιάσει να τον βασανίσει μέχρι θανάτου και να βιντεοσκοπήσει την όλη πράξη, χρησιμοποιώντας ως πρόσχημα για τη συνάντηση αυτή ένα μη υπογεγραμμένο συμβόλαιο. Τη νύχτα της δολοφονίας, ο Vikernes ισχυρίστηκε επίσης ότι σκόπευε να παραδώσει στον “Euronymous” το υπογεγραμμένο συμβόλαιο και “να του πει να πάει να γαμηθεί”, αλλά ο “Euronymous” του επιτέθηκε πρώτος. Επιπλέον, ο Vikernes ισχυρίστηκε ότι τα περισσότερα από τα τραύματα του “Euronymous” προκλήθηκαν από σπασμένα γυαλιά που είχε πέσει κατά τη διάρκεια της πάλης τους, ισχυρισμοί που καταρρίφθηκαν από τις αστυνομικές αρχές. Ο Vikernes συνελήφθη μέσα σε λίγες μέρες και λίγους μήνες αργότερα καταδικάστηκε σε 21 χρόνια φυλάκισης τόσο για τη δολοφονία όσο και για τους εμπρησμούς εκκλησιών (απελευθερώθηκε από τη φυλακή το 2009). Ενώ ο Blackthorn, αν και περίμενε τον Vikernes κάτω από το διαμέρισμα καπνίζοντας και δεν συμμετείχε στη δολοφονία του Aarseth, κατηγορήθηκε για συνενοχή και καταδικάστηκε σε φυλάκιση 8 ετών. Με εναπομείναντα μέλος μόνο τον “Hellhammer”, οι Mayhem έπαυσαν να υφίστανται.

De Mysteriis Dom Sathanas

Τελικά στις 24 Μαΐου του 1994 το “De Mysteriis Dom Sathanas” κυκλοφόρησε αφιερωμένο φυσικά στον “Euronymous”. Η κυκλοφορία του είχε καθυστερήσει κι άλλο εξαιτίας των παραπόνων των γονιών του “Euronymous” και της απαίτησής τους να μην συμπεριληφθούν τα μέρη του μπάσου που είχε ηχογραφήσει ο Vikernes. Σύμφωνα με τον ίδιο τον Vikernes, o “Hellhammer” διαβεβαίωσε τους γονείς του Aarseth ότι θα επαναηχογραφούσε ο ίδιος τα μέρη του μπάσου, πράγμα που δεν έγινε ποτέ, με το άλμπουμ να περιλαμβάνει τις αρχικές ηχογραφήσεις του Vikernes.

Το άλμπουμ αυτό φυσικά αποτελεί ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους της black metal σκηνής, έχει επηρεάσει άπειρους μουσικούς, και θα έχουμε τη δυνατότητα να το απολαύσουμε ολόκληρο στις συναυλίες της Πέμπτης 25 Μαΐου στη Θεσσαλονίκη στο Fix Factory of Sound και της Παρασκευής 26 Μαΐου στην Αθήνα στο Fuzz Live Music club.

ΜΕ ΤΟΥΣ MANIAC ΚΑΙ BLASPHEMER (1995–2004)

Στα τέλη του 1995, μετά από πολλές σκέψεις, ο “Hellhammer” αναδημιούργησε τους Mayhem επαναφέροντας τους “Maniac” και “Necrobutcher” και την προσθήκη του κιθαρίστα Rune Eriksen (“Blasphemer”). Το 1996, κυκλοφόρησαν το σινγκλ “Freezing Moon” με το τραγούδι “Carnage” στην δεύτερη του πλευρά, στον περιορισμένο αριθμό των χιλίων αντιτύπων. Το 1997, επέστρεψαν με το Εp “Wolf’s Lair Abyss” μέσω της βρετανικής “Misanthropy Records” και περιόδευσαν στην Ευρώπη. Οι εμφανίσεις αυτές περιελάμβαναν και μια στο Μιλάνο, με καλεσμένο τον Csihar, η οποία αποτυπώθηκε στο live άλμπουμ “Mediolanum Capta Est”, το οποίο κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 1999 μέσω της “Avantgarde Music”.

Mayhem 1997

Mayhem 1997

Σε αυτή τη νέα φάση, οι ρατσιστικές δηλώσεις του “Hellhammer” (μίλησε εναντίον των αναμίξεων και των αλλοδαπών στη Νορβηγία) καθώς και η χρήση ναζιστικών συμβόλων, όπως σημαίες με τη σβάστικα στην αίθουσα πρόβας, το έμβλημα Totenkopf και merchandise της μπάντας με το σύμβολο του στρατιωτικού κλάδου του Nasjonal Samling, οδήγησε σε διαμάχες και κατηγορίες περί νεοναζισμού.

Επιπλέον, ο “Hellhammer” δήλωσε ότι κανένα μέλος της του νέου line-up δεν ήταν σατανιστής και ότι το “σατανικό υλικό” δεν εξέφραζε τα αισθήματα των Mayhem εκείνη την εποχή. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του: “Η μουσική των Mayhem είναι ακόμα σκοτεινή, αλλά δεν θα έλεγα ότι είναι σατανική.”

Στη συνέχεια οι Mayhem υπέγραψαν με τη “Season Of Mist” και τον Ιούνιο του 2000 κυκλοφόρησαν το δεύτερο full-length άλμπουμ τους “Grand Declaration Οf War”. Το άλμπουμ αυτό βρήκε τη μπάντα έντονα επηρεασμένη από το progressive και avant-garde metal, και μπορεί να χαρακτηριστεί πειραματικό. Ο “Maniac” εγκατέλειψε σε μεγάλο βαθμό τον παραδοσιακό black metal τρόπο τραγουδιού αντικαθιστώντας τον με πιο δραματικούς μονολόγους ομιλίας. Το άλμπουμ στιχουργικά ήταν concept με θέματα σχετικά με τον πόλεμο και τις πυρηνικές καταστροφές με τα περισσότερα από τα τραγούδια να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.

Το 2002, η “Season of Mist” κυκλοφόρησε το box-set “The Studio Experience” με όλη την μέχρι τότε δισκογραφία του συγκροτήματος σε μορφή βινυλίου και στον περιορισμένο αριθμό των δύο χιλιάδων αντιτύπων.

Το 2003 βρήκε τους Mayhem σε headline περιοδείες με χαρακτηριστικότερο σκηνικό αυτό που συνέβη σε συναυλία στο Bergen με τον τραυματισμό του οπαδού Per Kristian Hagen ο οποίος οδηγήθηκε στο νοσοκομείο με κάταγμα του κρανίου και διάσειση, που προήλθαν από κεφαλή ζώου που εκσφενδονίστηκε από τη σκηνή και προσγειώθηκε στο κεφάλι του.  Κατατέθηκαν μηνύσεις και κατηγορίες για επίθεση με τη μπάντα να χαρακτηρίζει το γεγονός ατύχημα.

Τον Απρίλιο του 2004 κυκλοφορούν την τρίτη τους ολοκληρωμένη δουλειά με τίτλο “Chimera” η οποία σηματοδοτεί την επιστροφή τους στον πρώιμο ωμό ήχο τους με καλύτερη όμως παραγωγή και με progressive πινελιές. Για την ηχογράφηση του οι Mayhem περιόδευσαν με φορητό στούντιο στη Νορβηγική επαρχία ενώ το άλμπουμ στο # 28 των τσαρτ της πατρίδας τους. Για την υποστήριξή του περιόδευσαν παρέα με τους Πολωνούς Decapitated, τους Εσθονούς Manatark και τους Ιάπωνες Defiled.

Mayhem 2004

Mayhem 2004

Τον Αύγουστο του 2004 ηχογράφησαν το τραγούδι “Anno Vampir” το οποίο συμπεριλήφθηκε σε μια διπλή συλλογή της “Season Of Mist” που κυκλοφόρησε στις 24 Σεπτεμβρίου της ίδιας χρονιάς.

Τον Νοέμβριο του 2004 ο “Maniac” αποχώρησε από τους Mayhem. Σύμφωνα με τον “Necrobutcher” η αποχώρησή του οφειλόταν στον αλκοολισμό του που προκλήθηκε από το φόβο της σκηνής. Οι τάσεις του αυτές τον έφεραν και σε κόντρα με τον “Blasphmer”, o οποίος τον κλώτσησε πετώντας τον από σκάλες και προκαλώντας τον τραυματισμό του, σύμφωνα πάντα με τα όσα περιέγραψε ο “Necrobutcher”. Για την αντικατάσταση του “Maniac” επιλέχθηκε να επιστρέψει ο Csihar.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ CSIHAR, ORDO AD CHAO (2004–2008)

Η πρώτη επίσημη ζωντανή εμφάνιση του συγκροτήματος με τον Csihar πραγματοποιήθηκε στο “Petofi Hall” της Βουδαπέστης στις 10 Δεκεμβρίου 2004 και ακολούθησε ασιατική περιοδεία που περιελάμβανε εμφανίσεις στην Ινδονησία, την Ταϊβάν, την Ταϊλάνδη, την Σιγκαπούρη και την Μαλαισία.

Τον Μάιο του 2006 ανακοινώθηκε ότι ο τίτλος του νέου άλμπουμ θα είναι “Ordo Ad Chao” (Order Of Chaos) και οι ηχογραφήσεις του ολοκληρώθηκαν το Δεκέμβριο του ίδιου έτους.  Το άλμπουμ κυκλοφόρησε στις 23 Απριλίου 2007, απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και έφτασε στο στο # 12 των τσαρτ της Νορβηγίας. Επίσης στις αρχές του 2008 επέφερε στη μπάντα και το βραβείο Spellemannprisen για το καλύτερο metal άλμπουμ του 2007, το μεγαλύτερο και παλαιότερο μουσικό βραβείο της Νορβηγίας.

Τον Απρίλιο του 2008, ο “Blasphemer” ανακοίνωσε τα σχέδιά του να αφήσει τη μπάντα, εκφράζοντας την έλλειψη επιθυμίας να συνεχίσει παρά την ικανοποίηση για τα επιτεύγματά τους. Έπαιξε στις ημερομηνίες των ευρωπαϊκών φεστιβάλ τους επόμενους μήνες, με την τελευταία του εμφάνιση με τους Mayhem στις 6 Αυγούστου στο “Øyafestivalen” του Όσλο. Έπειτα συνέχισε τις μουσικές του αναζητήσεις με τους Πορτογάλους Ava Inferi. Η αποχώρησή του από τους Mayhem ήταν σημαντική μιας και πιστώνετε το μεγαλύτερο μέρος των συνθέσεων των τριών πιο πρόσφατων στούντιο άλμπουμ του συγκροτήματος.

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ BLASPHEMER (2008–PRESENT)

Τον Οκτώβριο του 2008 ο Krister Dreyer (“Morfeus”) των Dimension F3H και Limbonic Art αντικατέστησε τον “Blasphemer” για τις ζωντανές τους εμφανίσεις και την περιοδεία “Fucking Armageddon Τour” στη Νότια Αμερική. Η μπάντα περιόδευσε με αυτή την σύνθεση από τα τέλη του 2008 έως το Φεβρουάριο του 2009. Το καλοκαίρι του 2009 προσέλαβαν ως δεύτερο κιθαρίστα για την περιοδεία τον “Silmaeth”, ένα Γάλλο μουσικό. Τον Νοέμβριο του 2009, το συγκρότημα συνελήφθη στο Tilburg της Ολλανδίας και ενώ βρισκόταν σε περιοδεία για την καταστροφή ενός δωματίου ξενοδοχείου. Τελικά ο Νορβηγός κιθαρίστας “Teloch” αντικατέστησε τον “Silmaeth” τον Φεβρουάριο του 2011 και με την πάροδο του χρόνου καθιερώθηκε ως μόνιμο μέλος των Mayhem.

Mayhem 2010

Mayhem 2010

Το 2013 στις τάξεις των Mayhem προσχώρησε ο κιθαρίστας “Ghul”. Η νέα σύνθεση ηχογράφησε το άλμπουμ “Esoteric Warfare”, το οποίο κυκλοφόρησε στις 6 Ιουνίου 2014 σκαρφαλώνοντας στο # 32 των φινλανδικών τσαρτ.

Στις 15 Δεκεμβρίου 2016 κυκλοφόρησε το live άλμπουμ “De Mysteriis Dom Sathanas Alive”, ηχογραφημένο στο “Black Christmass festival” της Σουηδίας, όπου έπαιξαν ολόκληρο το “De Mysteriis Dom Sathanas”.

Και η ιστορία συνεχίζεται…

Mayhem:

Attila – Φωνητικά
Necrobutcher – Μπάσο
Hellhammer – Ντραμς
Teloch – Κιθάρες
Ghul – Κιθάρες

Δισκογραφία:

Studio albums:

De Mysteriis Dom Sathanas (1994)
Grand Declaration of War (2000)
Chimera (2004)
Ordo Ad Chao (2007)
Esoteric Warfare (2014)

Ep’s

Deathcrush (1987)
Wolf’s Lair Abyss (1997)

Live albums:

Live In Leipzig (1993)
Dawn Of the Black Hearts (Bootleg)(1995)
Mediolanum Capta Est (1999)
Live In Marseille (2000)
U.S. Legions (2001)
De Mysteriis Dom Sathanas Alive’ (2016)
Live In Zeitz (2016)

Πηγές:

https://www.thetruemayhem.com

https://en.wikipedia.org/wiki/Mayhem_(band)#cite_note-murdermusic-19

https://el.wikipedia.org/wiki/Mayhem

https://www.metal-archives.com/bands/Mayhem/67

https://www.vice.com/gr/article/to-epos-tou-norvhgikou-black-metal

Until The Light Take Us documentary

Κείμενο: Πάνος Πρέντζας

 

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.