Συνεντεύξεις

Impure Wilhelmina

Τέσσερα χρόνια μετά από τη τελευταία δισκογραφική τους δουλειά, οι Impure Wilhelmina μόλις κυκλοφόρησαν τον έβδομο δίσκο τους, με τίτλο “Andidote”. Μιλήσαμε με τον Sébastien Dutruel (μπάσο) και τον Michael Schindl (φωνητικά, κιθάρα) προκειμένου να μάθουμε τι έχουν να μας πουν σχετικά με αυτό.

Πόσο ικανοποιημένοι είστε με το άλμπουμ τώρα που μπορείτε να το δείτε ολοκληρωμένο;

Sebastien: Είναι ακόμη πολύ νωρίς για να έχουμε μια πλήρη εικόνα του άλμπουμ. Προκειμένου να σας δώσουμε μια ακριβή ανατροφοδότηση, πρέπει να παρουσιάσουμε το άλμπουμ ζωντανά. Αυτό θα γίνει αυτό το φθινόπωρο στην Ελβετία και στη συνέχεια τον Φεβρουάριο και στην υπόλοιπη Ευρώπη, εάν σταθεροποιηθεί η κατάσταση της πανδημίας. Πάντως, μέχρι τώρα, είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι με τις όποιες εξελίξεις καθώς οι συνεδρίες ηχογράφησης στη Γερμανία και στη συνέχεια στη Γενεύη, πήγαν καλά. Η εργασία μετά την παραγωγή ήταν γεμάτη θετικές εκπλήξεις, χάρη στην επαγγελματική και δημιουργική προσέγγιση του παραγωγού και φίλου μας Yvan Bing. Για το εξώφυλλο και τα βίντεο κλιπ συνεργαστήκαμε με στενούς φίλους που γνωρίζουν και κατανοούν τη μουσική και τον κόσμο μας. Τελικά, η δισκογραφική μας, η Season of Mist, έκανε μια άψογη δουλειά όσον αφορά την επικοινωνία και την διανομή. Λοιπόν, είμαστε πολύ ευτυχισμένοι με όλα αυτά!

Τα σχόλια από τις κριτικές του “Andidote” ήταν συντριπτικά μέχρι στιγμής, αλλά ποια είναι τα σχόλια από το κοινό μέχρι τώρα;

Sebastien: Μέχρι στιγμής, η ανατροφοδότηση από το κοινό είναι εξαιρετική. Και αυτό μένει να επιβεβαιωθεί μόλις παίξουμε τα τραγούδια μας στη σκηνή, όπου τότε θα έχουμε μια καλύτερη αίσθηση του τι πιστεύουν για το “Andidote”.

Michael: Πράγματι, μας λείπει η αντίδραση του κοινού και η ανατροφοδότηση από τους ανθρώπους στους συναυλιακούς χώρους μετά τις εμφανίσεις μας. Συχνά είναι ζεστοί και ενθαρρυντικοί όταν είμαστε σε περιοδεία.

Όλα αυτά τα χρόνια, οι στίχοι σας αφορούν το σκοτάδι της ανθρώπινης ψυχής και την παρεξήγηση των ανθρώπινων σχέσεων. Το ίδιο και αυτό το άλμπουμ. Είστε έκπληκτοι που τίποτα δεν έχει αλλάξει προς το καλύτερο από τότε και, στην πραγματικότητα, γίνονται όλα ακόμη χειρότερα;

Sebastien: Θα μπορούσα να σου πω πολλά για το πόσο βαθιά οι ανθρώπινες σχέσεις είναι βουτηγμένες στα σκατά πλέον λόγω των κοινωνικών μέσων, των πολιτικών ασφάλειας ή των υγιειονομικών κοινωνικών τάσεων. Αλλά η αλήθεια είναι ότι έχουμε γεννηθεί σε μια κοινωνική βρωμιά και η ζωή μας, βασικά, πρόκειται για έναν αγώνα για την ανάκτηση της ψυχικής ηρεμίας που χρειαζόμαστε προκειμένου να νιώθουμε άνετα.

Επίσης, οι στίχοι φαίνεται να έχουν κάποιες βαθιές προσωπικές εμπειρίες από πίσω. Είναι αλήθεια; Δεν χρειάζεται να μπείτε σε λεπτομέρειες εάν δεν αισθάνεστε καλά για αυτό.

Sebastien: Πάντα φαντάζομαι τα χειρότερα για την ζωή του Michael όταν διαβάζω τους στίχους του. Είτε το πιστεύετε είτε όχι, ο τύπος είναι πολύ χαρούμενος στη ζωή του. Μόνος σίγουρα, ίσως απαισιόδοξος, κάποιοι θα έλεγαν ρεαλιστικός. Έχετε όμως δίκιο, μερικοί στίχοι βασίζονται σε προσωπικές εμπειρίες που ο Michael είχε την ανάγκη να ξορκίσει.

Michael: Είναι ένα μείγμα των προσωπικών μου εμπειριών και ένα είδος τραγικής και μοιρολατρικής όψης του κόσμου. Αλλά ο Sebastien έχει δίκιο, στην καθημερινή μου ζωή, τα πράγματα δεν είναι τόσο σκοτεινά. Όπως κάθε άλλος, συχνά αντιλαμβάνομαι τη ζωή ως δοκιμασία και κάνω ό, τι καλύτερο μπορώ.

Λοιπόν, τι αφορά το “Andidote”;

Sebastien: Η μουσική είναι το “Andidote”. Γνωρίζετε κάποια άλλη μορφή τέχνης που είναι τόσο καθολική και μπορεί να εκφράσει τόσο διαφορετικά συναισθήματα και να απαλλάξει τους ανθρώπους από τα βάρη τους σε λιγότερο από τρία λεπτά; Εγώ όχι.

Ποια ήταν η κεντρική ιδέα για τα δύο μουσικά σας βίντεο, το “Gravel” και το “Midlife Hollow”;

Sebastien: Η ιδέα πίσω από το Gravel ήταν να παίξουμε κυριολεκτικά σε λατομείο χαλικιού, αλλά χωρίς να επικεντρωθούμε στο να παίζουμε τα όργανα μας. Από τη μία πλευρά, αποφασίσαμε να δώσουμε όλη την προσοχή στον Michael, ως τραγουδιστή. Από την άλλη πλευρά, θέλαμε να συνθέσουμε με όλες τις υφές που δίνει το Gravel, αυτό εξηγεί τις αργές ακολουθίες στο Gravel χρησιμοποιώντας μια κάμερα με κοντό εστιακό. Στο “Midlife Hollowη ιδέα ήταν να αφηγηθώ τι συμβαίνει με αυτόν τον “μεσογειακό κοίλο άνθρωπο” που αντικατοπτρίζεται στο τραγούδι. Τον ακολουθούμε κατά τη διάρκεια μιας ημερήσιας προσπάθειάς του να επαναστατήσει ενάντια στην άθλια κατάσταση της ζωής του. Ένας σπασμένος άντρας που συμβολίζεται με το τρακαρισμένο αυτοκίνητο που βλέπετε στην κορυφαία στιγμή του τραγουδιού. Αλλά τελικά η πραγματικότητα ανατρέπεται και ο κύκλος της μικροσκοπικής επαναστατικής του στιγμής κλείνει στον αυτοκινητόδρομο. Γύρνα στη δουλειά, φίλε!

Το “Jasmines” είναι ένα πολύ ασυνήθιστο τραγούδι για εσάς. Πώς σας ήρθε η ιδέα;

Sebastien: Ο Michael σκέφτηκε αυτό το τραγούδι μια μέρα. Στην αρχή ήταν μια απλή μικρή μπαλάντα που δεν είχε πολλά να εκφράσει μουσικά. Θέλαμε να κάνουμε κάτι νέο με αυτό το υλικό, αλλά δεν ξέραμε πώς να το κάνουμε. Αστειευόμασταν για να το κάνουμε ενός είδους stadium slow rock, με έναν τυπικό τρόπο βγαλμένο απευθείας από την δεκαετία του ‘80. Λοιπόν, αυτό ήταν απλώς ένα αστείο, αλλά πίσω από αυτό κρύβονταν οι δυσκολίες μας να βρούμε ένα καλό θέμα για αυτό το τραγούδι. Τελικά, ζητάμε από τον Yvan Bing να εργαστεί για το πώς να βελτιώσει αυτήν την μπαλάντα. Σκέφτηκε πολλές ιδέες που έφεραν χρώματα, βάθος και έπος στο Jasmines.

Michael: Ένα stadium slow rock ή ακόμα και μια γερμανική epic power μπαλάντα. Είχα μερικά αρπέτζια και μια δομή στίχου – χορωδίας. Ο Yvan μας πρότεινε να δοκιμάσουμε πιάνο ή κάποιο άλλο όργανο στην αρχή, και έτσι έγινε…

Σε μια ανάρτηση στο Facebook γράψατε: «Το δουλεύουμε σχεδόν δύο χρόνια, κάτι που μοιάζει αιωνιότητα, ειδικά υπό τις τρέχουσες περίεργες συνθήκες», αλλά το γεγονός είναι ότι τελειώσατε τις ηχογραφήσεις τον Φεβρουάριο του 2020, λίγο πριν από το καθολικό lockdown. Ήταν, λοιπόν, η αναμονή για την κυκλοφορία του νέου δίσκου πιο δύσκολη από τη δημιουργία του;

Sebastien: Είναι αλήθεια ότι τελειώσαμε τη συνεδρία ζωντανής ηχογράφησης μπάσων, τυμπάνων, μερικών κιθάρων και πιάνο τον Φεβρουάριο στο στούντιο HOFA Γερμανίας. Αλλά μετά, δουλέψαμε όλη την άνοιξη για την ηχογράφηση φωνητικών, επιπλέον κιθάρων και άλλων οργάνων. Τότε ήρθε η ώρα για μεταπαραγωγή και μίξη. Στο τέλος, θα μπορούσαμε να στείλουμε το master στην δισκογραφική μας τον Δεκέμβριο. Δουλέψαμε στη συνέχεια με το εξώφυλλο, το merchandising και την επικοινωνία. Ήμασταν λοιπόν πολύ απασχολημένοι. Όλη η διαδικασία από τότε που μπήκαμε στο στούντιο ήταν τέλεια συγχρονισμένη και χωρίς σημαντικά προβλήματα. Κατά έναν περίεργο τρόπο, το lockdown φαίνεται να μας βοήθησε σε αυτή τη διαδικασία. Κατά την άποψή μου, οι 10 μήνες πριν από σύνθεση και διασκευή των τραγουδιών ήταν οι πιο δύσκολοι. Και ακόμη πιο δύσκολη ήταν η ερμηνεία αυτού που συνθέσαμε και κανονίσαμε. Το να έχεις μια ιδέα για ένα τραγούδι και πώς να το οργανώσεις σωστά είναι το μισό μέρος της δουλειάς. Να ακούγεται όπως πρέπει – σωστό, σφιχτό, παθιασμένο, γεμάτο συναισθήματα, αυτή είναι η πραγματική αξία μιας μπάντας. Στη συνέχεια, απλά πηγαίνετε στο στούντιο και το ηχογραφείτε, αυτό είναι το εύκολο κομμάτι.

Michael: Δεν είναι τόσο εύκολο για μένα. Μου αρέσει να βρίσκομαι στο στούντιο, να ακούω τα τραγούδια να παίρνουν την τελική τους μορφή, αλλά υπάρχουν και στιγμές αμφιβολιών και ερωτήσεων.

Δεδομένου ότι έπρεπε να ακυρώσετε όλες τις επερχόμενες (τότε) συναυλίες σας, είχατε προτάσεις για να κάνετε κάποιου είδους live stream; Και ποια είναι η γνώμη σας για αυτά;

Sebastien: Είμαστε πραγματικά oldschool όταν πρόκειται για νέες ΤΠΕ. Δεν μας ενδιαφέρουν λοιπόν τέτοια πράγματα. Τίποτα δεν θα αντικαταστήσει μια καλή δυνατή ζωντανή συναυλία σε έναν βρώμικο συναυλιακό χώρο.

Τα καθαρά φωνητικά έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της μουσικής σας με τα χρόνια. Πόσο δύσκολο ήταν να βρείτε την τέλεια ισορροπία και τόνο; Και πόσο δύσκολη ήταν στην αρχή η δημιουργία των φωνητικών γραμμών;

Michael: Υπήρχαν πάντα καθαρά φωνητικά στους Impure Wilhelmina, πολύ λίγα στην αρχή, και τώρα είναι κυρίαρχα. Αυτή η εξέλιξη προέρχεται από το γεγονός ότι ήθελα να βάλω περισσότερες μελωδίες στο τραγούδι μας, ξέρετε, δύο κιθάρες και ένα μπάσο δεν είναι αρκετά! Συνήθως, συνθέτω τις φωνητικές γραμμές την ίδια στιγμή με τη μουσική. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να βρεθεί η σωστή ισορροπία.

Με κάθε άλμπουμ φαίνεται να διατηρείτε τη μουσική βάση σας, αλλά με κάθε άλμπουμ προσθέτετε και αλλάζετε κάτι περισσότερο. Γι ‘αυτό αν βάλετε δίπλα -δίπλα το “Radiation” και το “Andidote” μπορείτε να δείτε τις ομοιότητες, ακόμη και με τα διαφορετικά στοιχεία τους, αλλά στη συνέχεια αν βάλετε το “Afraid” μπορείτε να ακούσετε εντελώς τις διαφορές και το πώς η μπάντα έχει προχωρήσει και συνεχίζει να προοδεύει από τότε. Αυτό θέλατε να πετύχετε ως μουσικοί;

Sebastien: Το συγκρότημα είναι 25 ετών φέτος. Σε αυτό το διάστημα το line-up έχει αλλάξει πολύ. Μόνο ο Michael παρέμεινε στο τιμόνι από την αρχή. Ποτέ δεν υπήρχε σχέδιο καριέρας για τους Impure Wilhelmina. Είναι η μουσική έμπνευση του Michael που οδηγεί το συγκρότημα μπροστά. Η έμπνευσή του επηρεάζεται φυσικά και από τις rock και metal σκηνές από το 1996. Και συνέβησαν πολλά! Αυτό εξηγεί τη φυσική εξέλιξη του ήχου.

Michael: Όταν ξεκίνησα το συγκρότημα, δεν περίμενα ποτέ ότι θα είναι ακόμα ενεργό 25 χρόνια μετά! Και ο Sebastien έχει δίκιο, οι Impure Wilhelmina οδηγούνται από την έμπνευσή μου, με τη βοήθεια φυσικά των διαδοχικών συντρόφων της μπάντας. Μουσικά, όμως, θα έλεγα ότι εμπνέομαι (και ίσως ακόμη περισσότερο) από όσα συνέβησαν τα 25 χρόνια πριν από το 1996, ας πούμε 1970 1995. Και η εξέλιξη προέρχεται από το γεγονός ότι είναι άσκοπο να επαναλαμβάνεται κανείς και το κέρδος της εμπειρίας μας δίνει ένα κέρδος εμπιστοσύνης για να εξερευνήσουμε περαιτέρω μουσικές περιοχές.

Υπάρχετε σαν μπάντα για 25 χρόνια. Πώς ήταν αυτό το ταξίδι μέχρι τώρα για εσάς, τα μέλη και το συγκρότημα συνολικά;

Sebastien: Η σύνθεση άλλαξε πολύ όλα αυτά τα χρόνια. Αλλά το πνεύμα των Impure Wilhelmina που ενσαρκώνει ο Michael παρέμεινε το ίδιο. Αυτό σημαίνει τη μουσική αλλά και τον τρόπο συνεργασίας μεταξύ των διαδοχικών συντρόφων. Επίσης το είδος του χιούμορ και τα θέματα συζήτησης. Αν κάποιος έβρισκε έναν κοινό παρονομαστή μεταξύ όλων των μελών του συγκροτήματος, αυτό θα ήταν η αφοσίωση όλων να είναι όσο το δυνατόν καλύτεροι για τους Impure Wilhelmina. Ένα ενδιαφέρον πράγμα που πρέπει να γνωρίζετε: ο Michael δεν σταμάτησε ποτέ να συνθέτει για 25 χρόνια. Κάθε μέρα στην κιθάρα του. Αυτό είναι το μυστικό της μακροζωίας και της δημιουργικότητας των Impure Wilhelmina.

Αυτό είναι το δεύτερο άλμπουμ σας με την Season Of Mist, αλλά στο παρελθόν είχατε συνεργαστεί με μικρότερες δισκογραφικές που είχαν λιγότερα άτομα, αλλά τους γνωρίζατε καλά. Ποιο θεωρείτε καλύτερο, να εργάζεστε για μια μεγαλύτερη δισκογραφική που σας έδωσε κάποια δημοσιότητα και είναι επαγγελματική αλλά κάπως «απρόσωπη» ή να εργάζεστε με παθιασμένους ανθρώπους που θα μπορούσαν να κάνουν περιορισμένα πράγματα;

Michael: Δουλεύαμε πάντα καλά με τις διαφορετικές δισκογραφικές μας, και αυτό εξακολουθεί να συμβαίνει με την Season of Mist. Φυσικά, υπάρχουν και παθιασμένοι άνθρωποι εκεί, αλλά είναι αλήθεια ότι αφού διαχειρίζονται πολλά συγκροτήματα, είναι λίγο πιο «απρόσωπο» όπως λες. Είναι δύσκολο να πούμε τι μας αρέσει περισσότερο, αλλά αυτό που έχει αλλάξει προς το καλύτερο είναι ότι όχι μόνο προσεγγίζουμε περισσότερους ανθρώπους, αλλά αγγίζουμε και ανθρώπους από διαφορετικά περιβάλλοντα. Πριν, βρισκόμασταν σε ένα post-hardcore/alternative metal κουτί που δεν μας ταίριαζε απαραίτητα. Με την Season of Mist, φτάνουμε σε ένα πιο metal κοινό, το οποίο ανοίγει νέες προοπτικές για εμάς. Αλλά στην πραγματικότητα, περισσότερο από την δισκογραφική, το πιο σημαντικό πράγμα για μια μπάντα είναι να παραμείνει στην πρωτοβουλία και να είναι όσο το δυνατόν πιο δραστήρια.

Υπάρχουν σχέδια για τον εορτασμό των 25 χρόνων σας;

Sebastien: Λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση της πανδημίας, θα είμαστε ευτυχείς αν μπορούμε να παίξουμε δυνατές συναυλίες σε ένα σπιτικό χώρο.

Ποια είναι τα σχέδιά σας αφού τακτοποιηθούν και ξεκαθαρίσουν όλα;

Sebastien: Να συνθέσουμε ένα νέο άλμπουμ και να πάμε σε περιοδεία.

Σας ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη και τη μουσική σας όλα αυτά τα χρόνια. Μπορείτε να ολοκληρώσετε αυτήν τη συνέντευξη με όποιον τρόπο θέλετε. Να είστε καλά και να προσέχετε!

Sebastien: Θυμάμαι αυτό το αυτοκόλλητο στο merchandizing box μας που λέει “Νομιμοποιήστε τις ανθρωποθυσίες”. Σας αφήνω να το σκεφτείτε και να το συζητήσετε στη σελίδα μας στο Facebook.

Michael: Αυτό είναι ένα αυτοκόλλητο για την υποψηφιότητα του Cthulhu στις εκλογές του 2016 στις ΗΠΑ. Δυστυχώς, δεν εκλέχτηκε. Αυτό με στεναχωρεί, θα γράψω ένα τραγούδι. Στο μεταξύ, ευχαριστώ Σταύρο!

Συνέντευξη: Σταύρος Πισσάνος
Μετάφραση: Κατερίνα Νίκου

Bandcamp
Spotify
Facebook
Instagram

Band Members
Mathias Perrin – μπάσο
Mario Togni – τύμπανα
Michael Schindl – φωνητικά, κιθάρα
Christian Valleise – κιθάρα

Discography  
Afraid, 2000
I Can’t Believe I Was Born in July, 2003
L’Amour, La Mort, l’Enfance Perdue, 2005
Prayers and Arsons, 2008
Black Honey, 2014
Radiation, 2017
Antidote, 2021

nano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X