Συνεντεύξεις

Armageddon

Μετά το καλοκαιρινό φιάσκο στο Rockwave, όπου λόγω κακοκαιρίας δεν έπαιξαν οι Arch Enemy, αλλά και πολλά αλλά συγκροτήματα όπως ήταν κανονισμένο, επέστρεψαν όπως υποσχέθηκαν στο κοινό τους. Δύο ώρες πριν βγουν στην σκηνή καταφέραμε να μιλήσουμε με τον Christopher Ammot, όχι μόνο για ζητήματα περί Arch Enemy, αλλά και για την επανακυκλοφορία τον δύο τελευταίων δίσκων από το άλλο του project, Armageddon.

Καλώς ήρθες στην Αθήνα! Λοιπόν, πως ήταν το show σας χθες στην Θεσσαλονίκη;

Εε, καλά ήταν αλλά ξέρεις ήταν το πρώτο show της περιοδείας που ξεκίνησε και έτσι ήμασταν λίγο “σκουριασμένοι” και έτσι δεν ήταν και τέλειο. Ειδικά ο ήχος πάνω στην σκηνή δεν ήταν και ο καλύτερος αλλά είναι ωραία που γυρίσαμε εδώ στην Ελλάδα και ήταν και η πρώτη φορά που παίξαμε στην Θεσσαλονίκη και συναντήσαμε εκεί και μερικούς φίλους μας όπως τον Gus G. από Firewind. Και τώρα να ‘μαστε και πάλι στην Αθήνα.

Ήσασταν και τον Ιούλιο εδώ.

Ναι, αλλά κρίμα που έβρεχε τόσο πολύ και δεν έγινε η συναυλία.

Τι αναμνήσεις έχεις από την τελευταία φορά που παίξατε εδώ στο Gagarin;

Ήταν ένα φοβερό show και θυμάμαι έντονα και θερμό κοινό που είχαμε από κάτω! Ελπίζω και σήμερα να είναι το ίδιο καλά.

Τώρα ας πάμε σε θέματα περί Armageddon. Γιατί έκαναν τόσο πολύ οι δύο τελευταίοι δίσκοι να κυκλοφορήσουν σε χώρες εκτός της Ιαπωνίας;

Θα σου πω γιατί. Αυτό έγινε επειδή είχαμε έναν manager τότε που βγήκαν οι δίσκοι αυτοί και επειδή τα πράγματα με τους Arch Enemy άρχισαν να τρέχουν πολύ, με συμβούλεψε να μπει σε μια δεύτερη μοίρα το όλο project με τους Armageddon. Δεν είχαμε και κανένα καλό συμβόλαιο με την Century Media τότε και έτσι περιμέναμε λίγο μέχρι να λήξει το συμβόλαιο εκείνο. Εκτός αυτού ήμουν και πολύ απασχολημένος με διάφορα αλλά θέματα.

Μετά έφυγες και από τους Arch Enemy για να συνεχίσεις τις μουσικές σπουδές σου.

Ναι, ήταν και αυτό, αλλά είχα στο σπίτι μου τους σκληρούς δίσκους με τα κομμάτια τα οποία είχαν περάσει και από mastering και τότε ήταν που ανανεώθηκε το συμβόλαιό μας με την Century Media και έγινε πολύ καλύτερο και όταν μιλήσαμε, αποφασίσαμε να τα επανακυκλοφορήσουμε σαν ένα διπλό CD.

Σκοπεύεις να επανακυκλοφορήσεις και τον πρώτο δίσκο;

Ο πρώτος δίσκος έχει κολλήσει ανάμεσα σε μία διαφωνία μεταξύ συμβολαίων. Τότε ήμασταν σε μία μικρή δισκογραφική στην Σουηδία, την Regain Records.

Η Regain δεν είναι πλέον και καμιά μικρούλα δισκογραφική (γέλια).

Χαχαχα ναι, απλά οι άνθρωποι που δουλεύουν εκεί είναι ”μικροί”. Και ο πρώτος δίσκος των Arch Enemy είναι επίσης κολλημένος σε συμβόλαιο με αυτή την εταιρία και έτσι έχουμε βάλει δικηγόρους που δουλεύουν αυτή την στιγμή πάνω στο ζήτημα αυτό.

Τι σχόλια πήρατε από τους Fans αλλά και από τον Τύπο για την επανακυκλοφορία αυτών των δίσκων έπειτα από τόσο καιρό αναμονής;

Αυτή είναι μάλλον η πρώτη συνέντευξη οπότε δεν μπορώ να πω με σιγουριά ακόμη, αλλά μέχρι τώρα υπάρχουν θετικές αντιδράσεις από τους fans.

Υπάρχει η πιθανότητα να λειτουργήσει ξανά το συγκρότημα και να γίνουν κάποια shows, έτσι σαν special events;

Πιστεύω θα ήταν μία καλή ιδέα.  Ξέρεις όμως δεν έχω καθόλου χρόνο, γιατί τώρα ηχογράφησα και έναν σόλο δίσκο.

Τώρα περί της διαφοράς που έχει ο πρώτος δίσκος με τους δύο επόμενους. Γιατί το συγκρότημα ξεκίνησε ως μελωδικό Death Metal και κατέληξε Μελωδικό /Power Metal;

Ξέρεις τώρα, αυτό ήταν πίσω στο 1997 και ήμουν πολύ νέος τότε και μας έγινε η προσφορά να κάνουμε ένα project εκτός Arch Enemy και έτσι τον πρώτο Armageddon δίσκο τον κάναμε εγώ και ο αδερφός μου μαζί ο οποίος έγραψε τους στοίχους και βρήκε το όλο concept του δίσκου. Έπειτα εγώ ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό και πιο προσωπικό σε άλλη κατεύθυνση αλλά ο manager μου είπε να κρατήσω το όνομα Armageddon γιατί ο κόσμος μας ήξερε με αυτό το όνομα.

Ποιος είχε την ιδέα για τις διασκευές που έχετε βάλει σαν bonus track στους δίσκους;

Απλά μας γίνονταν διάφορες προσφορές και έτσι έγινε. Δεν ήταν και πολύ σοβαρό αυτό που κάναμε τότε γιατί δεν μπορώ να πω πως ήμασταν ”συγκρότημα” τότε. Δεν είχα τότε ένα καθαρό όραμα όπως έχω τώρα με τους Arch Enemy. Τα μόνα shows που κάναμε ήταν μερικά support σε In Flames και The Haunted το 2001 στην Ιαπωνία.

Στον δίσκο ”Three” πως και κατέληξες να κάνεις εσύ τα φωνητικά;

Πάντα ήθελα να δοκιμάσω να τραγουδήσω και μου αρέσει να δοκιμάζω καινούρια πράγματα. Επίσης ήμουν πολύ νεότερος τότε και είχα πολύ αυτοπεποίθηση στο να τραγουδήσω. Ήθελα να έχω πιο πολύ τον έλεγχο των πραγμάτων και να τα κάνω όλα σαν έναν σόλο δίσκο. Εγώ έγραψα βασικά όλη την μουσική και ο Daniel (Erlansson) με βοήθησε λίγο στην ενορχήστρωση και μετά βάλαμε από πάνω τα φωνητικά. Δεν υπήρχε κάποιο concept, απλά βάζαμε στοίχους πάνω στη μουσική, αλλά τότε δεν ήμουν τόσο καλός συνθέτης όσο είμαι τώρα.

Προσωπικά πιστεύω ότι τα φωνητικά σου ταιριάζουν πολύ περισσότερο με την μουσική που έχεις γράψει σε σχέση με το ”Embrace The Mystery” που τα φωνητικά τα έκανε ο Richard.

Αλήθεια; Σε ευχαριστώ! Και άλλοι το λένε αυτό. Θέλω να πω πως ο Richard είναι πολύ πιο τεχνικός σε αυτό που κάνει αλλά εγώ μάλλον το κάνω κάπως πιο προσωπικό και εκφράζομαι διαφορετικά μέσα στα κομμάτια.

Υπάρχει καμία προοπτική ηχογράφησης ενός καινούριου δίσκου Armageddon έστω και ως studio project;

Όχι, γιατί πλέον δεν μου λέει κάτι το να βγάλω έναν νέο Armageddon δίσκο. Αλλά εκτός αυτού, δεν γράφω πλέον τέτοιου είδους υλικό με συνέπεια να μην έχω αρκετό υλικό για έναν νέο δίσκο. Σε αυτό συμβάλει και το γεγονός ότι όλη μου η ενέργεια και η δημιουργικότητα πάει στο να φτιαχτούν καλά Arch Enemy κομμάτια. Ίσως κάποια στιγμή στο μέλλον που θα έχω χρόνο να το κάνω ξανά, αλλά έχω απομακρυνθεί αρκετά από αυτή την μουσική και μου φαίνεται κάπως Retro.

Ας πάμε σε θέματα περί τον τελευταίο δίσκο των Arch Enemy. Πώς προέκυψε η ιδέα επανηχογράφησης τραγουδιών από τους τρεις πρώτους δίσκους σας;

Η όλη ιδέα ήταν να βάλουμε πάλι στις setlist των show μας τραγούδια παλιότερα γιατί είχαν χαθεί εδώ και ένα μεγάλο διάστημα. Οι τρεις πρώτοι δίσκοι είχαν πολλά εκπληκτικά κομμάτια και είναι κρίμα να χάνονται στο βάθος του χρόνου.

Κρίνοντας όμως από τον τίτλο του δίσκου (“The Root Of All Evil”) υπάρχει κάποιο νόημα πίσω από αυτό; Δηλαδή υπάρχει πιθανότητα να γυρίσει το συγκρότημα σε σύνθεση πιο ”ωμών” και επιθετικών κομματιών;

Δεν θα το έλεγα. Έχουμε κάποιες ιδέες για τον νέο δίσκο αλλά τίποτα ξεκάθαρο ακόμη. Θα διατηρήσουμε όμως το μελωδικό μας στυλ και θα συνεχίσουμε την πορεία που χαράξαμε με το ”The Rise Of The Tyrant”.

Οι fans τι είπαν για την επιστροφή παλιότερου υλικού στις setlist;

Τους άρεσε πολύ! Αρκετοί δεν είχαν ακούσει καν αυτά τα κομμάτια επειδή δεν τους άρεσε ο τραγουδιστής που είχαμε στους τρεις πρώτους δίσκους,

Να φανταστώ πως αυτή την φορά η όλη διαδικασία της ηχογράφησης ήταν πιο εύκολη λόγω του ότι τα ξέρατε ήδη τα κομμάτια.

Ναι! Αυτό είναι σίγουρο. Τα κομμάτια είναι ίδια αλλά και τα σόλο είναι περίπου ίδια, απλά τα κάναμε λίγο καλύτερα. Επίσης η παραγωγή είναι πολύ καλύτερη και τα κομμάτια πλέον έχουν πιο καθαρό ήχο. Πιστεύω πως ακούγονται και πιο ”βαριά” και επιθετικά τα κομμάτια τώρα αν και κουρδίσαμε τις κιθάρες σε C αντί για B που τις είχαμε παλιότερα.

Προηγουμένως ανέφερες κάτι περί σόλο δίσκου. Μπορείς να μας πεις λεπτομέρειες;

Θα λέγεται ”At The Bottom Of The Ocean” με όνομα Christopher Ammot φυσικά και δεν είναι Metal. Έχω κλίσει ένα συμβόλαιο με την Ιαπωνία και θα κυκλοφορήσει σύντομα!

Ώχ όχι πάλι!

(γέλια) Χαχαχα όχι, όχι! Θα κυκλοφορήσει σύντομα και στην Ευρώπη και παντού γενικά απλά τώρα ψάχνουμε για δισκογραφικές γιατί δεν θέλουν πολλές εταιρίες να κυκλοφορήσουν ένα δίσκο και εγώ να μην μπορώ να κάνω περιοδεία αν και το θέλω πολύ. Η μουσική του δίσκου αυτού είναι πολύ χαλαρή και σε φάση Ambiance και έτσι και κάθε κομμάτι διαφέρει πολύ από τα υπόλοιπα.

Αυτά είχα να σε ρωτήσω! Σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου και εύχομαι να κάνετε ένα τέλειο show σήμερα!

Ευχαριστώ! Η σημερινή βραδιά θα είναι μια πολύ έντονη εμπειρία και για εμάς και για το κοινό και χαιρόμαστε πολύ που θα παίξουμε ξανά εδώ.

Συνέντευξη: Ηλίας Μαρόγλου

Myspace (Christopher Amott)
Myspace (Armageddon)

Band:
Christopher Amott – Κιθάρα, Φωνητικά
Tobias Gustafsson – Μπάσο
Daniel Erlandsson – Τύμπανα

Discography
Crossing the Rubicon 1997
Embrace the Mystery 2000
Three 2002

Tatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X