Chania Rock Festival 2019_728x90 - 728|90|Chania Rock Festival 2019_728x90|||bothBob-Katsionis_728x90 - 728|90|Bob-Katsionis_728x90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothuts_banner728x90 - 728|90|uts_banner728x90|||both
20000
110

Οι De Profundis είναι κλασικό παράδειγμα μπάντας η οποία όσο περνάει ο καιρός και καλυτερεύει. Είναι όμως και παράδειγμα μπάντας η οποία μεταμορφώνεται με τον καιρό, αφού από μια κλασσική doom metal μπάντα, εξερευνεί πλέον το κλασσικό death metal στοιχείο. Η ‘ανάκριση’ με τον Paul Nazarkadeh (κιθάρες), ήταν άκρως ενδιαφέρουσα, πάνω στη μουσική των De Profundis, το στιχουργικό τους περιεχόμενο αλλά και την έκκληση του προς του διοργανωτές να τους φέρουν και πάλι στα μέρη μας, μετά την επιτυχημένη εμφάνισή τους στο March Metal Day του 2008.

Ευχαριστώ που αφιερώνεις χρόνο να απαντήσεις στις ερωτήσεις μου. Αρχικά, θα ήθελα να σας συγχαρώ για ένα φοβερό album που βγάλατε, το “The Blinding Light Of Faith”. Μπορείτε να μου πείτε τι ανταπόκριση έχετε μέχρι τώρα από media και οπαδούς;

Ευχαριστούμε. Μόλις τελειώσαμε το πρώτο σκέλος της περιοδείας για το “The Blinding Light Of Faith”, παίζοντας headline shows στο Ηνωμένο Βασίλειο και σαν support στους τρομερούς Belphegor και Melechesh στην Ευρώπη. Η ανταπόκριση από media και οπαδούς σε όλη την ήπειρο είναι εντυπωσιακή. Ο κόσμος φαίνεται να καταλαβαίνει και να εκτιμάει όχι μόνο τη μουσική αλλά και το μήνυμα του album και αυτό σημαίνει πολλά για εμάς. Δεν μας ενδιαφέρουν οι ψευδο-σατανικές ποζεριές που τόσα συγκροτήματα φέρνουν στο death metal και νομίζω ότι οι οπαδοί περίμεναν για ένα φρέσκο, νέο στυλ βλασφημίας για πολύ καιρό.

Αν δεν κάνω λάθος το συγκρότημα εξελίχθηκε από ένα γνήσιο doom/death metal ήχο σε ένα πιο modern/classical/technical death metal ήχο. Ποιος ήταν ο λόγος πίσω από αυτή την αλλαγή;

Η μετάβαση σε αυτό τον ήχο ξεκίνησε από το δεύτερο album, “A Bleak Reflection”. Ακούγοντας αυτό το δίσκο, εκτός από την ατμόσφαιρα και το doom metal tempo, τα riffs ξεκάθαρα πήγαιναν προς το death metal. Όμως δεν ήθελαν όλα τα μέλη αυτή την κατεύθυνση, ο προκάτοχός μου για παράδειγμα, ο οποίος τελικά έφυγε γι’ αυτό το λόγο. Το line-up του συγκροτήματος έχει αλλάξει πολύ τα τελευταία έντεκα χρόνια, αλλά από το 2014 έχουμε γίνει μία μονάδα με κοινό όραμα να δημιουργούμε φονικό death metal. Σήμερα, η φιλοσοφία μας είναι να ακολουθούμε το μονοπάτι που χάραξαν συγκροτήματα όπως οι Death, Pestilence, Atheist και Morbid Angel. Μπάντες με σοβαρή μουσική και τερατώδη riffs. Μπάντες που πρωτοπόρησαν στο είδος και δεν ακολούθησαν οποιαδήποτε ηλίθια μόδα. Οτιδήποτε παρόμοιο με αυτό είναι αποτυχία.

Είναι λοιπόν και αυτός ένας λόγος για το οποίο βλέπουμε να χρησιμοποιείτε διαφορετικά logos στην καριέρα σας;

Πολλά άτομα που ήταν μπερδεμένα με την πιο πρόσφατη αλλαγή του logo, αφού άκουσαν το “The Blinding Light Of Faith” μου είπαν ότι το καταλαβαίνουν απόλυτα. Οπότε ναι, το logo μας άλλαξε για να αντιπροσωπεύει τη μουσική που φτιάχνουμε. Το τελευταίο (και οριστικό ελπίζω) σχεδιάστηκε από τον Gary Ronaldson, ο οποίος επίσης έχει δώσει το ταλέντο του στους Kreator, Napalm Death και Misery Index μεταξύ άλλων.

Ας μιλήσουμε λίγο παραπάνω για το “The Blinding Light Of Faith”. Υπάρχουν πολλές στιγμές που θα μπορούσα να πω ότι είστε σίγουρα μία melodic death metal μπάντα. Για παράδειγμα, το αρχικό riff του “Obsidian Spires” ή το “Bastard Sons Of Abraham” με παραπέμπει σε Σουηδικούς death metal ήχους. Ήταν αυτό κάτι που θέλατε να πετύχετε κατά την διαδικασία σύνθεσης του album;

Δεν ήταν μία συνειδητή απόφαση, αλλά σίγουρα άκουγα το Like An Ever Flowing Stream των Dismember όταν γράψαμε το Obsidian Spires. Το γράψιμο κομματιών στους De Profundis είναι μία πολύ δημοκρατική και συνεργατική διαδικασία, κάτι το οποίο σημαίνει ότι ένα τραγούδι μπορεί να καταλήξει να ηχεί πολύ διαφορετικά από ότι περίμενε ο δημιουργός της αρχικής του ιδέας.

Ένα πολύ περίεργο κομμάτι είναι το “Opiate For The Masses”. Εκεί ακούω κάποια jazz στοιχεία και η τεχνική ανεβαίνει σε ψηλότερα επίπεδα. Ποια είναι η γραμμή που τραβάνε οι De Profundis, ώστε η τεχνική να έχει νόημα και να μην είναι απλά ιδέες διάσπαρτες σε ένα κομμάτι;

Στο Opiate For The Masses θέλαμε να αποφύγουμε το ίδιο βαρετό σημείο με τις «καθαρές κιθάρες» στο οποίο έχουν κολλήσει τα metal συγκροτήματα από το 1986. Ο drummer μας, Tom Atherton, είναι φαινόμενο και η αλληλεπίδραση μεταξύ αυτού και του άταστου μπάσου του Arran McSporran δημιουργεί έναν ήχο σε αυτό το κομμάτι που δεν έχω ακούσει ποτέ σε metal album. Όχι για να ακουστεί έξυπνο, αλλά για να δημιουργηθεί εξαιρετική μουσική. Η γραμμή που τραβάμε είναι στο ότι πρέπει να εξυπηρετεί το κομμάτι. Πολλές τεχνικές μπάντες έχουν φανταστική δεξιοτεχνία, αλλά βαρετά και ανέμπνευστα τραγούδια. Τα χρόνια στα οποία ειδολοποιώ τον Chuck Schuldiner με δίδαξαν ότι η τεχνική και η δημιουργία πρέπει να πηγαίνουν χέρι-χέρι.

Το “Martyrs” είναι επίσης ένα άλλο κομμάτι στο οποίο κάποιος μπορεί να παρατηρήσει το μεγάλο εύρος των επιρροών που φέρνει η μπάντα στη μουσική της. Το tremolo picking riff μου θυμίζει Νορβηγικό old school black metal και δυστυχώς αυτό φαίνεται μόνο σε αυτό το κομμάτι. Θα το ξανακάνατε στο μέλλον και πώς αυτές οι επιρροές μπήκαν στο κομμάτι εξαρχής;

Το Martyrs είναι ένα κομμάτι σχετικά με τη διεστραμμένη υποκρισία βίαιων θρησκευόμενων φονταμενταλιστών η οποίοι θα δολοφονούσαν τους πάντες (γυναίκες, παιδιά, φίλους, οικογένεια) για ένα όργιο με παρθένες στη ζωή μετά θάνατον. Η μουσική πρέπει να είναι επίσης γεμάτη μίσος. Φυσικά, το Τζιχαντιστικό Takbir στην έναρξη του κομματιού σίγουρα κεντρίζει την προσοχή του κόσμου. Φρικάραμε έναν από τους Melechesh στην περιοδεία. Με το που άκουσε ένα δυνατό Allahu Akbar κοίταζε το δωμάτιο για τη γρηγορότερη έξοδο. Είμαστε ένα death metal συγκρότημα αλλά έχουμε περισσότερα κοινά με το black metal παρά με τις ντροπιαστικές slam και pornogrind μπάντες σήμερα. Έτσι έχουμε περιοδεύσει με μπάντες όπως οι Marduk, Taake, Gorgoroth, Belphegor και τους συμπατριώτες σου Rotting Christ. Ίσως γι’ αυτό μπορείς να ακούσεις αυτές τις επιρροές, ή ίσως επειδή όλοι γουστάρουμε τους Emperor. Αν θα έπρεπε να διαλέξω ένα κομμάτι από το “The Blinding Light Of Faith” για να αποτελέσει έμπνευση για το επόμενο album, θα ήταν το Martyrs, οπότε ελπίζω να εξερευνήσουμε αυτό τον ήχο περισσότερο στο μέλλον.

Ποια ήταν η διαδικασία σύνθεσης και ηχογράφησης για το “The Blinding Light Of Faith”;

Ξεκινήσαμε να το γράφουμε τον Ιανουάριο του 2015 και τελειώσαμε την παραγωγή τον Απρίλιο του 2017. Ήταν μια μεγάλη διαδικασία, αλλά καταλάβαμε ότι φτιάχναμε κάτι ξεχωριστό με το “The Blinding Light Of Faith” και αποφασίσαμε να του δώσουμε όσο χρόνο χρειαστεί. Το γράψιμο, η ηχογράφηση και η παραγωγή του album έγινε μεταξύ τριών studio. Στο studio του άλλου μας κιθαρίστα Shoi Shen στο Λονδίνο, στο Parlour Recording Studio στο Kettering και στο RYP Recordings του παραγωγού μας Pete Dowsett.

Με ποιους τρόπος πιστεύει η μπάντα ότι το “The Blinding Light Of Faith” είναι διαφορετικό από το “Kingdom Of The Blind”;

Η επιθετικότητα που ακούς στο “The Blinding Light Of Faith” ήρθε από τα λάθη μας στο Kingdom Of The Blind. Κάναμε το λάθος να δουλέψουμε με μερικούς τεμπέληδες, άχρηστους τύπους σε αυτό το album και ορκιστήκαμε να τους κόψουμε από αυτό το δίσκο. Όπως όμως υποδηλώνουν τα ονόματα, έχουν μία σύνδεση. Στο Kingdom Of The Blind αγκαλιάσαμε την πιο μελωδική και progressive πλευρά μας. Στο ““The Blinding Light Of Faith” επικεντρωθήκαμε στο old school death metal.

Η παραγωγή είναι επίσης πολύ καθαρή και η μίξη στα κατάλληλα επίπεδα. Ποιος ήταν υπεύθυνος για τη δημιουργία αυτού του εξαιρετικού ήχου;

Η παραγωγή έγινε από τον Pete Dowsett, τον οποίο οι Έλληνες οπαδοί πιθανώς ξέρετε από τη δουλειά του με τους Raw In Sect. Ο Pete είναι ένας oldschool παραγωγός που έγινε κάτι σαν έκτος μέλος των De Profundis ακούγοντας τα κομμάτια που δημιουργήσαμε όλοι μαζί και βρίσκοντας τρόπους να τα κάνει να ακούγονται ογκώδη. Σήμερα, είναι πολύ κοινό για ένα “παραγωγό” να είναι απλά ο τύπος που κάνει τη μίξη και το mastering σε ένα δίσκο, αλλά ένας εξαιρετικός παραγωγός θα δουλέψει όσο σκληρά δουλεύει και το συγκρότημα για να φτιάξει ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Ο Martin Birch και ο Rick Rubin το ήξεραν αυτό, γι’ αυτό και τα ’80s Iron Maiden και Slayer album ηχούν έτσι.

Πώς θα συνδέατε το στιχουργικό περιεχόμενο του album με το φανταστικό old school death metal εξώφυλλο; Ποιος το σχεδίασε;

Ο Alex Tartsus (Depravity, Sinister) είναι ο υπεύθυνος για το artwork και η γενική ιδέα που είχε το απαντάει καλύτερα απ’ ότι εγώ: “Αποφάσισα να βάλω μία παράξενη φιγούρα ενός άντρα με σελίδες από τις γραφές καρφωμένες πάνω του. Επίσης, από τα μάτια του τρέχει αίμα, υπάρχουν καρφιά μέσα τους, το στόμα του είναι δεμένο και στο λαιμό του είναι ένα σχοινί για καθένα από τους ναούς. Αυτό συμβολίζει την ανθρωπότητα, η οποία κάτω από την επιρροή θρησκευτικών δογμάτων έχει χάσει την ικανότητα να σκέφτεται έξω από το επιτρεπόμενο πλαίσιο, να βλέπει τα πράγματα με μια απλή ματιά και να λέει αυτό που σκέφτεται. Η φιγούρα είναι η ανθρωπότητα υποδουλωμένη από τη θρησκεία. Όλοι οι ναοί ματώνουν, αίμα διοχετεύεται από τις πέτρες σε μια θάλασσα αίματος. Σκουλήκια σκαρφαλώνουν από τους ναούς. Συμβολίζει ότι η θρησκεία είναι σάπια εσωτερικά”.

Όσο μπορώ να καταλάβω, το στιχουργικό νόημα του album έχει να κάνει γενικά κατά της θρησκείας. Γιατί αντιλαμβάνεστε τη θρησκεία τόσο αρνητικά, αφού είναι μια ιδέα που μπορεί να βοηθήσει πολλούς ανθρώπους ανά τον κόσμο πνευματικά;

Αυτό το album δεν επιτίθεται στην ατομική πνευματικότητα, αλλά στην βίαιη οργανωμένη θρησκεία. Πολλές metal μπάντες μιλάνε για εναγκαλισμό με το «κακό» και το «σκοτάδι». Οι στίχοι του Craig Land είναι πολύ διαφορετικοί. Είναι μία καταδίκη για όλα τα κακά που έχουν γίνει στο όνομα των αραβικών θρησκειών. Βλέπουμε όλοι μπάντες να φτιάχνουν καρτουνίστικο αντιχριστιανικό metal. Δυστυχώς, το μεγαλύτερο κομμάτι του metal που εναντιώνεται στο Ισλάμ και τον Ιουδαϊσμό το κάνει μέσα από μία τραγική πολιτική άποψη με την οποία δεν θέλουμε να έχουμε καμία σχέση. Με αυτό το album θέλαμε να κάνουμε μία έξυπνη επίθεση στις κατακτήσεις, σταυροφορίες, πολέμους, φόνους και καταστροφές που έχουν δικαιολογηθεί στο όνομα του Θεού, του Αλλάχ και του Γιαχβέ. Οι De Profundis είναι μία μπάντα με μέλη από Ευρωπαϊκή, Ασιατική και Αφρικανική καταγωγή. Κάθε γωνιά του κόσμου έχει υποφέρει από θρησκευτικό φανατισμό, για παράδειγμα εγώ γεννήθηκα στο Ηνωμένο Βασίλειο επειδή ένας γονέας μου έφυγε από την Ισλαμική Επανάσταση του Ιράν. Προσκαλούμε ΟΛΟΥΣ τους ανθρώπους να πουν μαζί μας ένα «ΑΝΤΕ ΓΑΜΗΣΟΥ» στους ευαγγελιστές κάθε δόγματος.

Ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις σας για την προώθηση του “The Blinding Light Of Faith”; Θα βγείτε σε περιοδεία;

Η τελευταία μας περιοδεία έφερε το “The Blinding Light Of Faith” σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ελβετία, Ιταλία, Ουγγαρία, Σλοβακία και Πολωνία αλλά δεν θα σταματήσουμε, χρειάζεται και ο υπόλοιπος κόσμος βλασφημία. Οι επόμενοι σταθμοί είναι κάποια festival, αρχικά το θρυλικό Bloodstock, μετά το Fire And Forge και στη συνέχεια θα επιστρέψουμε στην Ισπανία για το Iberian Warriors στη Σαραγόσα. Μετά από αυτό, θα πάμε όπου μπορούμε.

Νομίζω πως μόλις υπογράψατε με την Transcending Obscurity, που πιστεύω ότι είναι μία μεγάλη ώθηση για το συγκρότημα. Πώς έχει δουλέψει αυτό μέχρι τώρα; Είστε ικανοποιημένοι με την συνεργασία μαζί τους και πώς ήρθε η συμφωνία;

Ξέραμε ότι με το “The Blinding Light Of Faith” χρειαζόμασταν μία εταιρεία που θα έδινε τη μεγαλύτερη δυνατή υποστήριξη στο album και η Transcending Obscurity έκανε ακριβώς αυτό. Η εταιρεία όλο και γίνεται μεγαλύτερη και αυτό συμβαίνει λόγω της σκληρής δουλειάς του Kunal σε κάθε κυκλοφορία. Δεν είναι πλέον 1992, οι δισκογραφικές που θέλουν να επιβιώσουν πρέπει να καταλάβουν πώς να χρησιμοποιούν τα social media και το internet σωστά, κάτι το οποίο ο Kunal κάνει πολύ καλά. Σε κάθε μουσικό που το διαβάζει αυτό: αν μία ανεξάρτητη εταιρεία σας πλησιάσει και δεν μπορούν να το κάνουν αυτό, ΔΕΝ αξίζουν το χρόνο σας. Μία κακή εταιρεία μπορεί να σκοτώσει το album σας και εσάς. Επιλέξτε με σύνεση. Θα πρότεινα την Transcending Obscurity σε κάθε extreme metal μπάντα.

Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις. Παρακαλώ άφησε ένα σχόλιο στους αναγνώστες μας και στους Έλληνες οπαδούς.

Ευχαριστώ πάρα πολύ όλους τους Έλληνες οπαδούς, συνεχίστε να στηρίζετε το underground death metal. Το τελευταίο show μας έγινε στο March Metal Day το 2008 το οποίο είναι πολύ μεγάλο διάστημα. Διοργανωτές, στείλτε μας μήνυμα. Θέλουμε να φέρουμε το “The Blinding Light Of Faith” στην Ελλάδα.

Δημήτρης Σταύρος
Μετάφραση: Γιώργος Τερζάκης

http://deprofundis.bandcamp.com/
http://www.facebook.com/deprofundistheband

http://www.deprofundistheband.com/

http://www.reverbnation.com/deprofundis
http://www.youtube.com/user/DeProfundisOfficial?blend=10&ob=5

Band Members
Craig Land – Φωνητικά
Soikot Sengupta – Κιθάρες
Arran McSporran – Μπάσο
Paul Nazarkardeh – Κιθάρες
Tom Atherton –Τύμπανα

Discography
Beyond Redemption, 2007
A Bleak Reflection, 2010
The Emptiness Within, 2012
Frequencies (EP), 2014
Kingdom Of The Blind, 2015
The Blinding Light of Faith – 2018

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.