Συνεντεύξεις

Subterranean Masquerade

Subterranean Masquerade 2015-02

The Great Bazaar” αυτός είναι ο τίτλος του νέου άλμπουμ των Subterranean Masquerade οι επιστρέφουν 10 χρόνια μετά το ντεμπούτο “Suspended Animation Dream” τους με ένα από τα καλύτερα άλμπουμ ιδεών, πρωτοποριακών συνθέσεων και metal ηχοχρωμάτων, επαναπροσδιορίζοντας τους εαυτούς τους κατά κάποιο τρόπο και προσθέτοντας μεσανατολίτικη γεύση στην ζωή μας. Ο Tomer Pink, ως κιθαρίστας και κύριος υπεύθυνος, μας μίλησε για την δημιουργία αυτού του άλμπουμ, την μεγάλη του απουσία από την σκηνή και τον τρόπο συνεργασίας του με τα ξεχωριστά και ιδιαίτερα ταλαντούχα μέλη του συγκροτήματος.

Χαίρετε, είμαι ο Κώστας από το Greekrebels. Συγχαρητήρια για το νέο σας άλμπουμ, ένα αριστούργημα για το είδος του. Έχουν περάσει 10 χρόνια από την κυκλοφορία του “Suspended Animation Dream”. Πες μας… Τι σε οδήγησε στην απόφαση να επαναδραστηριοποιήσεις την μπάντα; Είχε έρθει απλά η ώρα για τους Subterranean Masquerade να επιστρέψουν; Και γιατί σας πήρε τόσο καιρό να κυκλοφορήσετε νέο άλμπουμ;

Tomer: Γεια σου Κώστα και σε ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια. Δεν υπήρξε κάποια πραγματική απόφαση να επαναδραστηριοποιήσουμε τους Subterranean Masquerade, το όλο θέμα ήταν σαν μια έκπληξη. Κάθισα κάτω μια μέρα, πήρα την κιθάρα και έγραψα το “Home” (το οποίο κυκλοφόρησε αργότερα σε 7″ βινύλιο). Μου φάνηκε πως η μελωδία ήταν φανταστική και έτσι επικοινώνησα με τον Paul να δω αν είναι διατεθειμένος και αυτός να ηχογραφήσουμε έναν νέο δίσκο για τους Subterranean Masquerade. Τα υπόλοιπα είναι απλά ιστορία.

Όσον αφορά την μεγάλη απουσία. Η χρονική περίοδος κατά την οποία έγιναν οι ηχογραφήσεις του “Suspended Animation Dream” ήταν μια από τις πιο εξαντλητικές που είχα ζήσει ποτέ. Το άλμπουμ αυτό ήταν τόσο δύσκολο να το συλλάβω και ήμουν τόσο απογοητευμένος με τα αποτελέσματα που έπρεπε να κάνω δραστικές αλλαγές στην ζωή μου. Έτσι εγκατέλειψα όλα τα όνειρα που είχα στο να μας κάνω τους Subterranean μια πετυχημένη μπάντα. Πολλά έγιναν μέσα στα 10 αυτά χρόνια, αλλά για μένα ήταν η κανονική μου ροή μέσα στην οποία ταξίδεψα, μελέτησα, έκανα οικογένεια κτλ. Φαντάζομαι ότι χρειαζόταν να τα κάνω όλα αυτά προτού βρω το κουράγιο να ηχογραφήσω νέους metal ρυθμούς.

Οι “Subterranean…”  είναι μια μπάντα η οποία αποτελείται από ανθρώπους με διαφορετικές εθνικότητες. Φαντάζομαι ήδη ότι κατάλαβες πως αναφέρομαι στον Paul και τον Kjetil. Πόσο δύσκολο ήταν να καταφέρεις κάτι τέτοιο; Να δουλέψετε όλοι μαζί εννοώ.

Tomer: Η αλήθεια είναι πως ήταν αρκετά εύκολο. Θυμάμαι κάποτε που έγραφες γράμματα και ζήταγες πίσω τα λεφτά για τα γραμματόσημα. Αργότερα αυτό άλλαξε στα τηλέφωνα και τα mails και τώρα το Facebook κάνει την παγκόσμια επικοινωνία τόσο εύκολη ώστε να μπορείς να δουλέψεις με σχεδόν με όλο τον κόσμο χωρίς να κάνεις ιδιαίτερη προσπάθεια. Φαντάζομαι ότι το δυσκολότερο θέμα μας ήταν η διαφορά της ώρας μεταξύ Ισραήλ και Η.Π.Α..

Θα  θεωρούσες ότι ο Paul και ο Kjetil είναι μόνιμα μέλη της μπάντας ή εργάζονται ως session μέλη;

Tomer: Ναι, θεωρώ και τους δύο ως μέλη της μπάντας και έχουμε συζητήσεις για περιοδείες και μελλοντικά σχέδια. Αυτό είναι φυσικά σε περίπτωση που εξακολουθούν να ενδιαφέρονται και θέλουν να το κάνουν. Όσον αφορά εμένα, δεν θα μπορούσα να έχω κάνει το άλμπουμ χωρίς αυτούς και η μπάντα δεν θα ακουγόταν το ίδιο, αν δεν συμμετείχαν.

Όντας ο εγκέφαλος πίσω από τους “Subterranean …” πώς θα περιέγραφες καλύτερα την καλλιτεχνική διαδικασία; Ήταν ατομική δουλειά ή μια ομαδική προσπάθεια;

Tomer: Συνήθως γράφω όλη τη μουσική και τους στίχους. Ηχογραφώ ένα demo και  το στέλνω σε όλα τα άλλα μέλη ώστε να προσθέσουν το δικό τους αποτύπωμα. Αυτό το άλμπουμ, σε σύγκριση με τα προηγούμενα albums που έκανα, είναι μια ομαδική δουλειά, πράγματι. Αυτή τη φορά προσπάθησα να μην μονοπωλήσω τον έλεγχο, όπως συμβαίνει συνήθως, και απλά να δώσω μια γενική κατεύθυνση όσον αφορά τον ήχο κάποιων κομματιών. Τα υπόλοιπα εξαρτήθηκαν εντελώς από τους Shai, Golan, Or, Matan και τα υπόλοιπα παιδιά. Για παράδειγμα, ο Matan ο ντράμερ έχει αυτό το καταπληκτικό ρυθμό Μέσης Ανατολής / Marconi ο οποίος χρησιμοποιείται πολύ στο άλμπουμ. Το ίδιο ισχύει και με τον Shai (keyboards),  o oποίος είναι ένας μουσικός εμπνευσμένος από τα Ηammond της δεκαετίας του 70 και έχει πολύ χώρο στον δίσκο. Τώρα είμαστε μια μπάντα που εξασκείται και δουλεύει μαζί πάνω στα νέα κομμάτια .

Από που εμπνεύστηκες για να γράψεις το “The Great Bazaar”;  Τόσο για τη μουσική όσο και για τους στίχους.

Tomer: Έγραψα όλους τους στίχους για το “The Great Bazaar” ενώ ταξίδευα στην Ινδία. Είναι ένα λυρικό άλμπουμ με στυλ ταξιδιωτικού ημερολογίου, έτσι όλο αυτό ήταν τέλειο. Η μουσική είναι ένα μείγμα από πολλά πράγματα. Ακούω πολλά διαφορετικά είδη μουσικής, όχι μόνο metal, αλλά και folk, βρετανική ροκ, αραβική και jazz fusion και φυσικά πολύ psychedelic progrock από τη δεκαετία του ‘70. Στην πραγματικότητα, δεν αποφασίζω τι είδος τραγουδιού θα γράψω και γράφω όλα τα τραγούδια στην ακουστική κιθάρα πρώτα. Τελικά όλα τα τμήματα ενώνονται σε ένα τραγούδι και είμαι συνήθως έκπληκτος από το αποτέλεσμα.

Θα ήθελες να μας πεις περισσότερα για τη διαδικασία της παραγωγής; Πού έλαβε χώρα και ποιος ήταν υπεύθυνος γι ‘αυτό;

Tomer: Έκανα όλη τη δουλειά για το άλμπουμ στο δικό μου στούντιο και σε ένα στούντιο όπου δουλεύω ως ηχολήπτης. Εφόσον είχαμε απεριόριστο χρονικό διάστημα στο στούντιο, μπορέσαμε να επικεντρωθούμε στην παραγωγή της μουσικής, αντί να παρακολουθούμε το τικ τακ του ρολογιού και να υπολογίζουμε τα χρήματα που θα έπρεπε να πληρώσουμε. Βλέπω όλο και περισσότερες μπάντες σήμερα να δουλεύουν στο δικό τους στούντιο γράφοντας μουσική και αποδείχθηκε να είναι κάτι που σχεδόν ο καθένας μπορεί να κάνει έχοντας το βασικό εξοπλισμό καταγραφής και κάποια γνώση για το πώς δουλεύουν τα μηχανήματα. Έχω ξοδέψει το μεγαλύτερο μέρος των οικονομιών μου αγοράζοντας ακριβά μηχανήματα (ο δεύτερος εθισμός μου μετά το βινύλιο) και στάθηκα αρκετά τυχερός ώστε να έχω σχεδόν όλα όσα χρειάζομαι για να γράψω μουσική υψηλής ακουστικής ποιότητας. Ο Dan Swano έκανε το μιξάρισμα και το μάστερ του άλμπουμ και η συνεργασία μαζί του ήταν το κερασάκι στην τούρτα, θαυμάζω απίστευτα το έργο του και  μεγάλωσα ακούγοντας τη μουσική του.

Υπάρχουν πολλά πράγματα που θα μπορούσε κανείς να αναφέρει, τα οποία κάνουν “Τhe Great Bazaar” να ακούγεται διαφορετικό από το “Suspended Animation Dream”. Ένα από αυτά τα στοιχεία είναι το γεγονός ότι αυτή τη φορά χρησιμοποιήθηκε σε αρκετά μεγάλο βαθμό παραδοσιακή μουσική από τη Μέση Ανατολή. Τι σας οδήγησε σε αυτή την απόφαση;  Έπαιξαν κάποιο ρόλο σε αυτό τα παιδιά από τους Orphaned Land;

Tomer: Υποθέτω το ότι ζεις στο Ισραήλ και το ότι είσαι εκτεθειμένος σε αυτό το είδος της μουσικής κάθε μέρα είναι ένας από τους λόγους της έντονης παρουσίας της στη μουσική μας. Επίσης, το ότι ταξιδεύεις για τόσα πολλά χρόνια και το ότι είσαι ανοιχτός στη μουσική κουλτούρα και το folk έχει αποτέλεσμα. Και ναι, ο Matan αδιαμφισβήτητα έδωσε μια πραγματικά ολοκαίνουργια drumming  προσέγγιση στη μουσική. Έδωσε πολλές νέες και ωραίες ιδέες τις οποίες βρίσκω φανταστικές και σίγουρα κάνει το άλμπουμ να είναι αυτό που είναι.

Υπάρχουν καθόλου σχέδια για περιοδεία; Και αν ναι, πιστεύεις ότι οι Paul, Kjetil και Matan θα είναι σε θέση να ακολουθήσουν; Και αναφέρομαι μόνο σε αυτούς επειδή παίζουν και με άλλα συγκροτήματα.

Tomer: Ναι, σχεδιάζουμε να περιοδεύσουμε. Στην πραγματικότητα έχουμε ένα show για την κυκλοφορία του άλμπουμ στο Τελ Αβίβ τον Ιούνιο και από εκεί και πέρα σχεδιάζουμε να πάμε σε όλα τα μέρη όπου ο κόσμος θέλει να μας ακούσει να παίζουμε. Είμαι βέβαιος ότι το να συγκεντρώσουμε όλους αυτούς τους ανθρώπους μαζί δεν θα είναι τόσο εύκολο όσο αν ήμασταν μια τοπική μπάντα, αλλά είναι και αυτό μέρος της διασκέδασης και αυτό είναι που είμαστε.

Γιατί
Subterranean Masquerade; Πώς σκεφτήκατε το όνομα της μπάντας;

Tomer: Αυτό ήταν πριν από πολλά χρόνια (πάνω από 15 στην πραγματικότητα). Πάντα μισούσα τον τρόπο που οι άνθρωποι δείχνουν ένα πράγμα και κάνουν άλλο. Το Subterranean Masquerade είναι πραγματικά ο τρόπος που βλέπω μερικά πράγματα. Είναι μια μεταμφίεση ψεμάτων και το να είσαι κάτι που δεν είναι αληθινό, απλά φοράς μια μάσκα και είσαι ψεύτικος. Προσπαθώ να αγγίξω κάποια από αυτά τα θέματα με τους στίχους μου, αλλά πάει πολύς καιρός που δεν είμαι πια θυμωμένος οπότε υποθέτω ότι το κάνω όλο και λιγότερο.

Πόσο καιρό θα πρέπει να περιμένουμε για ένα νέο άλμπουμ; Όχι δέκα χρόνια ελπίζω.

Tomer: Οπωσδήποτε όχι! Προγραμματίζουμε να μπούμε στο στούντιο τον ερχόμενο χειμώνα για να ηχογραφήσουμε ένα νέο full length άλμπουμ. Είναι ως επί το πλείστον ήδη γραμμένο και μπορείτε να το περιμένετε στην αρχή του καλοκαιριού.

Για το τέλος, απλά ένα γρήγορο μήνυμα στους Έλληνες φίλους σας.

Tomer: Σας ευχαριστώ που διαβάσατε αυτή τη συνέντευξη. Το “The Great Bazaar” κυκλοφορεί μέσω της εταιρείας μου Τaklit music και διατίθεται προς αγορά σε περιορισμένη Digi book CD και έκδοση βινυλίου από το www.submasq.net

Ελπίζουμε να έρθουμε στην όμορφη χώρα σας σύντομα, επικοινωνήστε με τον τοπικό σας promoter για να έρθουμε να ροκάρουμε την Ελλάδα με εσάς! Σε ευχαριστώ Κώστα εσένα και τα υπόλοιπα παιδιά στο Greekrebels.gr.

http://www.submasq.net/

https://www.facebook.com/Submasq

Band Members:

Paul Kuhr – Φωνητικά
Kjetil Nordhus – Φωνητικά
Tomer Pink – Κιθάρες
Or Shalev – Κιθάρες
Shai Yallin – Keyboards
Golan Farhi – Μπάσο
Matan Shmuely – Τύμπανα

Discography:

Temporary Psychotic State EP (2004)
Suspended Animation Dream (2005)
Home EP (2013)
The Great Bazaar (2015)

Κώστας Καραγεώργος

RodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X