Οι Cavalera Conspiracy επιστρέφουν μετά από τρία χρόνια με την τέταρτη, πλέον, δισκογραφική τους δουλειά με τον χαρακτηριστικό – για όσα πρόκειται να επακολουθήσουν με την ακρόασή του – τίτλο “Phychosis”.Γιατί ενώ διατηρούν τον thrash – death ήχο τους, σε αυτό το album έρχονται να προστεθούν και άλλα στοιχεία.
Καταρχήν το “Phychosis” διατηρεί τις κλασικές και γνώριμες κιθαριστικές μελωδίες και σολο των Cavalera Conspiracy, την επιθετικότητα και αγριότητα της μπάντας, με τη thrashy ενέργεια που διακρίνει όλες τις δισκογραφικές δουλειές της. Ταχύτητα, οργή και χάος είναι τα στοιχεία εκείνα που πρωτίστως διακρίνονται στο πρώτο άκουσμα των κομματιών του δίσκου και ειδικά στο εντελώς χαοτικό και χαρακτηριστικό της νέας δουλειάς της μπάντας, το “Judas Pariah”. Σε αυτό συμβάλουν τόσο οι κιθάρες, όσο και τα φωνητικά του Max Cavalera (π.χ. “Spectral War”), όσο και τα απειλητικά και οργισμένα drums του Iggor Cavalera (π.χ. “Crom”), συνοδευόμενα από το μεστό παίξιμο του μπασίστα Nate Newton.
Ωστόσο, σε αυτά τα στοιχεία έρχονται να προστεθούν μία πιο groovy διάθεση και προσέγγιση (π.χ. “Impalement Execution”), black-style και ατμοσφαιρικά περάσματα, όπως το άνοιγμα του “Crom”, αλλά και industrial αποχρώσεις, με χαρακτηριστικό κομμάτι το “Hellfire”. Groovy διαθέσεις και μία ψυχεδέλεια χαρακτηρίζουν το ορχηστρικό ομώνυμο κομμάτι του δίσκου που κινείται σε ήπιες διαθέσεις, σαν να προετοιμάζει για το τέλος του δίσκου, το επικό (όχι σαν ύφος μουσικής αλλά σαν σύνθεση) “Excruciating”: 06:22 σε διάρκεια, με αλλαγές και διαβαθμίσεις ταχύτητας, ενέργειας και οργής, ατμοσφαιρικά, ψυχεδελικά και industrial στοιχεία. Ότι πρέπει για να κλείσει ένα τέτοιο album.
Όλα τα παραπάνω καθιστούν το “Phychosis” αρκετά ενδιαφέρον, κάπως ξεχωριστό και ιδιόρρυθμο, κάτι το οποίο προσφέρεται για περισσότερες από μία ακροάσεις. Κινείται και δεν κινείται ταυτόχρονα στον παραδοσιακό ήχο των Cavalera Conspiracy, αλλά σίγουρα με αυτό το album δείχνουν ότι έχουν ακόμα όρεξη, ενέργεια και πρωτότυπες ιδέες ώστε να προσφέρουν κάτι ιδιαίτερο στο κοινό τους.
8/10
Αλίκη Μαξούτογλου
[email protected]