RODSTUDIOS-468×60-BANNER - 468|60|RODSTUDIOS-468×60-BANNER|||bothRussian Circles 2022_7468x60 - 468|60|Russian Circles 2022_7468x60|||bothamadeus banner greekrebels 2 - 468|60|amadeus banner greekrebels 2|||bothwhale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||bothΟΜ 2022_468x60 - 468|60|ΟΜ 2022_468x60|||bothMoonspell – Green Carnation 468×60 - 468|60|Moonspell – Green Carnation 468×60|||bothGreekrebels Banner 07052021-468×60 - 468|60|Greekrebels Banner 07052021-468×60||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothsymmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|both
20000
60
Ministry – Moral Hygiene (Nuclear Blast)
90%Overall Score
ΟΜ 2022_728x90 - 728|90|ΟΜ 2022_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothMoonspell – Green Carnation 728×90 - 728|90|Moonspell – Green Carnation 728×90|||bothamadeus banner greekrebels 1 - 728|90|amadeus banner greekrebels 1|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothRussian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|both
20000
110

Η κλίμακα της παγκόσμιας οικονομικής και κοινωνικής ευημερίας είναι αντιστρόφως ανάλογη με τον δείκτη έμπνευσης του κύριου Al Jourgensen. Όσο η πρώτη πηγαίνει κατά διαόλου, τόσο ο εξηντατριάχρονος Κουβανοαμερικάνος βρίσκει την μούσα του. Με αυτή την σκέψη στο νου και δεδομένης της κατάστασης, περιμέναμε με ανυπομονησία τον διάδοχο του “AmeriKKKant”. Το οποίο είχε αφήσει μάλλον μέτριες εντυπώσεις.

Με καινούρια μεταγραφή τον Paul DAmour των Tool στο μπάσο, συν την ανακοίνωση μερικών ακόμα ενδιαφερόντων συμμετοχών που θα σχολιάσουμε περισσότερο στην συνέχεια, οι προσδοκίες αυξάνονταν με γεωμετρική πρόοδο. Και δικαιώθηκαν πλήρως. Το Moral Hygieneείναι αυτό ακριβώς που περιμένεις ότι θα είναι. Δηλαδή το Mad Max: Fury Road αν δεν ήταν ταινία και ήταν δίσκος. Την στιγμή που γράφονται οι γραμμές, μερίδα τύπου και οπαδοί των industrial metal πιονέρων συγκρίνουν ανοιχτά τον δίσκο με τα θρυλικά Rio Grande Blood (2006) και The Last Sucker(2007).

Η αναφορά στο τελευταίο δεν είναι τυχαία. Οι Ministry φαίνεται να έχουν βρει μια συνταγή που επαναλαμβάνουν από τον συγκεκριμένο δίσκο κι έπειτα. Εδώ όμως έχουμε εκπλήξεις. Όπως το ανατολίτικο πέρασμα στις κιθάρες και τα τύμπανα του Broken Systemπου συνδυάζεται με τα πιο ιδιαίτερα φωνητικά που έχουμε ακούσει ποτέ από τον «μπάρμπα-Al». Γεγονός που καταδεικνύει ότι όσο καλοί και να είναι οι Ministry στο να αντιγράφουν τον εαυτό τους, με τον ίδιο τρόπο μπορούν να απογειώσουν ένα κομμάτι ή έναν ολόκληρο δίσκο κάνοντας ακριβώς το αντίθετο.

Κάπως ειρωνικά, μια από τις πιο Ministry στιγμές του δίσκου δεν είναι καν δικό τους κομμάτι. Επιπλέον, ο άνθρωπος που ξεχωρίζει περισσότερο μέσα σε αυτή είναι καλεσμένος, όχι μόνιμο μέλος τους. Πρόκειται για ένα από τα προσωπικά μου αγαπημένα όλων των εποχών: το Seek And Destroyτων Iggy And The Stooges. Σε αντίθεση με άλλα πολυδιασκευασμένα κι εξίσου δημοφιλή rock τραγούδια, το Seek And Destroy έχει περάσει στο συλλογικό ασυνείδητο για την εξαιρετική δουλειά που έγινε από μουσικούς διάφορων ειδών όταν επέλεξαν να το επανερμηνεύσουν.

Δύο κορυφαία παραδείγματα που αξίζει να αναφέρουμε είναι η ζωντανή εκτέλεση του από τους Sex Pistols και η ηχογράφηση των Skunk Anansie αρκετές δεκαετίες αργότερα, που έγινε στα πλαίσια του soundtrack της ταινίας Sucker Punch. Η εκδοχή των Ministry έχει να ανταγωνιστεί άτυπα τις εξαιρετικές προηγούμενες εκδοχές αλλά κερδίζει στα σημεία για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι καθαρά η πρόσφατη οπτικοποίησή του. Η οποία αποτελεί δίχως άλλο ένα από τα ωραιότερα video clips metal σχήματος που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια.

Ο δεύτερος έχει να κάνει με την ίδια την μουσική. Η μπάντα επιστρατεύει τον βιρτουόζο κιθαρίστα Billy Morrison (Billy Idol, Royal Machines) για να παίξει στο κομμάτι. Τελικά, θα γίνει σε τέτοιο βαθμό δικό τους που θα ορκιζόσουν ότι σε κάποιο παράλληλο σύμπαν θα πρέπει να το έγραψαν οι ίδιοι. Οι δε στίχοι του, μοιάζουν να έχουν γραφεί για τον Jourgensen.

Στο πνεύμα των εν λόγω στίχων και όντας ο Al Jourgensen που όλοι ξέρουμε, δεν θα άφηνε τον καροτομαλλιά πρώην πρόεδρο των Η.Π.Α. να λήξει την θητεία του δίχως ένα αποχαιρετιστήριο πάρτι. Με τις παραμορφωμένες κιθάρες του Believe Me να χαμογελούν χαιρέκακα. Η τελευταία φράση θα μπορούσε να είναι λογοτεχνικός ευφημισμός για οποιουσδήποτε άλλους. Όποιος έχει ακούσει έστω και μια φορά στην ζωή του αυτή την μπάντα όμως, ξέρει ότι εδώ κυριολεκτούμε.

Στο ίδιο πάρτι καλεσμένος και ο ομοϊδεάτης Jello Biafra των Dead Kennedys. Ηθικός αυτουργός για τα κάποια από τα φωνητικά στα Biotech Is Godzilla και Politricksτων Sepultura, ο τραγουδιστής έχει ξανασυνεργαστεί με τους Ministry στο studio (Ass Clown) και επί σκηνής (The Land Of Rape And Honey). Δεν αποτελεί έκπληξη που η προϋπάρχουσα χημεία του με την μπάντα μας έδωσε εδώ ένα από τα πιο επιθετικά και ταυτόχρονα διασκεδαστικά τραγούδια του δίσκου. Και το όνομα αυτού: Sabotage Is Sex.

Αλλά η μπάντα γίνεται συνήθως ακόμα καλύτερη όταν το πάρτι σταματά και η ατμόσφαιρα σοβαρεύει. Το Good Trouble είναι μια από τις ωραιότερες στιγμές του δίσκου και ταυτόχρονα η άλλη όψη των Ministry. Ένας καλοφτιαγμένος ύμνος στα 80s, εξαιρετικά αφιερωμένος στον πρόσφατα εκλιπόντα ακτιβιστή John Lewis. Είναι η φωνή του τελευταίου που ακούμε στα  samples του κομματιού.

Ξανά, η πεμπτουσία του Moral Hygiene δεν βρίσκεται εκεί. Όποιος μπορεί να ερμηνεύσει πιο προσεκτικά το εναρκτήριο Alert Level, διεισδύοντας πέρα από προφανείς εντυπωσιασμούς όπως η συμμετοχή του αντισυμβατικού hip-hop θρύλου Arabian Prince, ξέρει. Το Moral Hygiene δεν είναι απλώς ένα ακόμα μουσικό όχημα του θείου για να κάνει κατήχηση μερικά μαθήματα νεότερης αμερικάνικης ιστορίας. Είναι μια βολική στιγμή για κάμποσες μπάντες να εμπνευστούν μια μουσική υπόκρουση για το τέλος του κόσμου. Αλλά μόνο μια μπορεί να φτιάξει έναν δίσκο που δεν  είναι απλά το μουσικό χαλί μια τέτοιας στιγμής αλλά η ζωοποιός δύναμη που θα την έχει προκαλέσει.

9/10
Χρύσα Γιουρμετάκη
chrysag.nioti@gmail.com

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X