Συνεντεύξεις

Running Wild

Φαντάσου ένα καράβι που μετά από ναυάγιο, βρίσκεται στον πάτο του ωκεανού. Μετά σκέψου ένα συνεργείο που προσπαθεί να ανασύρει αυτό το ναυάγιο στην επιφάνεια. Κάπως έτσι είναι και η τωρινή κατάσταση του πειρατικού των Running Wild. Αφού πέρυσι γέλασαν και οι πέτρες με το “Shadowmaker”, ήρθε ένα “Resilient” για να σώσει ό,τι μπορεί να σωθεί από τα τελευταία πλιάτσικα του Rolf Kasparek. Πέρα από την πλάκα όμως, οι Running Wild είναι μία ιστορία που έχει μεγαλώσει τρεις ολόκληρες γενιές με τη μουσική της. Λίγες μέρες μετά την κυκλοφορία του νέου album, ο Captain Rock’n’Rolf επικοινώνησε τηλεφωνικώς, γεμίζοντας με τιμή τόσο εμένα όσο και το περιοδικό. Ο λόγος στον καπετάνιο! Και ο απόπλους ξεκινάει…

Καλησπέρα Rolf. Είναι μεγάλη τιμή να σε έχουμε εδώ στο Greekrebels.gr. Πως είσαι;

Γεια χαρά και σε εσένα. Τιμή μου που με καλείται να μιλήσω για το “Resilient”. Την στιγμή που μιλάμε είμαι αρκετά απασχολημένος με τις συνεντεύξεις σχετικά με την προώθηση του νέου δίσκου.

Καταρχάς συγχαρητήρια για την κυκλοφορία του “Resilient”. Τι σε έκανε να κυκλοφορήσεις έναν δίσκο σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα από την κυκλοφορία του “Shadowmaker”; Πιστεύεις ότι η έμπνευση κυλά ανεξάντλητη όπως κάποτε στις φλέβες σου;

Στην ουσία όλο το υλικό ξεκίνησε να γράφετε λίγο μετά την κυκλοφορία του άλμπουμ που έκανα με τους Giant X. Το υλικό σε σχέση με την “ταμπέλα” αν θες που ακούει στο όνομα Running Wild ήταν διαφορετική, γι’ αυτό και βγήκε ως Giant X. Ήταν κάτι πολύ ωραίο και είχε αρκετές καλές στιγμές. Όσο για το “Resilient”, το ίδιο μπορώ να πω και εδώ, έχει αρκετές ωραίες συνθέσεις για τις οποίες είμαι περήφανος.

Σχετικά με τα κομμάτια του δίσκου… Αυτά προϋπήρχαν από τα sessions του “Shadowmaker” ή αποτελούν εξ’ ολοκλήρου νέες ιδέες;

Δεν υπάρχουν κομμάτια μέσα στο “Resilient” τα οποία αποτελούν απομεινάρια του “Shadowmaker”. Το μόνο κομμάτι που αποτελεί παλιότερο υλικό είναι το “Desert Rose”, το οποίο το είχα γράψει λίγο μετά την κυκλοφορία του “Rogues En Vogue”, αν και στην μορφή που το ακούτε τώρα είναι αναδημιουργημένο.

Ποιες θεωρείς ότι είναι οι κυριότερες διαφορές κατά την γνώμη σου ανάμεσα σε “Shadowmaker” & “Resilient”;

Δίχως δεύτερη σκέψη, θα πω πως το “Resilient” είναι ένα τυπικό Running Wild άλμπουμ ενώ το “Shadowmaker” από την άλλη ήταν κάτι το τελείως διαφορετικό. Οι συνθέσεις του νέου δίσκου είναι πιο τυπικές Running Wild. Άλλωστε τα περισσότερα κομμάτια του δίσκου συνθέθηκαν όχι με τόση μεγάλη χρονική διαφορά μεταξύ τους. η όλη διαδικασία σύνθεσης των κομματιών του δίσκου μου πήρε γύρω στους δυο μήνες συνολικά. Το πρώτο κομμάτι που συνθέθηκε ήταν το “Resilient”, το οποίο μου άρεσε και σαν τίτλος για το δίσκο, οπότε και το κράτησα. Όλα τα άλλα βγήκαν σχετικά εύκολα μετά.

Εάν θα με ρωτούσες εμένα, θα έλεγα ότι με το “Resilient” οι Running Wild δείχνουν να προσπαθούν να επιστρέψουν ηχητικά στον ήχο που είχε η μπάντα στα τέλη του ’90 με τις αρχές του 2000. Ως ηγέτης τους σχήματος, τι προσπαθούσες να πετύχεις όταν συνέθετες το “Resilient”;

Όταν κάθομαι να γράψω, πάντα υπάρχουν ιδέες. Ποτέ όμως δεν τις φιλτράρω πως πρέπει να ακουστούν συγκεκριμένα με τον X τρόπο. Πάρε για παράδειγμα το “Bloody Island”, ένα κομμάτι που είναι συνυφασμένο με τις πειρατικές μας στιγμές ενώ από την άλλη το “Crystal Gold” είναι ένα κομμάτι επηρεασμένο από τα γεγονότα που συμβαίνουν στο κόσμο στους καιρούς που ζούμε και τις επιπτώσεις που έχουν ως προς εμάς τους ιδίους. Το “Soldier Of Fortune” από την άλλη είναι και αυτό ένα κλασσικό πειρατικού θέματος κομμάτι. Το “Resilient” είναι όπως είπα και πριν άλλο ένα ιδιαίτερο κομμάτι, του οποίου θεματολογικά όσον αφορά τους στίχους του, είναι τόσο δυνατό και αποτελεί το ηχηρότερο μήνυμα για αυτά που ζούμε τώρα. Όποτε ήταν και ξεκάθαρο πως θα ονομαζόταν και ο δίσκος.

Ας μιλήσουμε για τον ήχο του δίσκου. Πρέπει να σου ομολογήσω ότι ο heavy ήχος έφερε χαμόγελα πίσω στο πρόσωπο αφού το “Shadowmaker” κατά την γνώμη μου δεν είχε αυτό το κλασσικό Running Wild feeling. Πιστεύεις ότι το “Resilient” δείχνει την μπάντα να διανύει την καλύτερη της περίοδο από το reunion και τώρα;

Πάντα προσπαθούμε να δώσουμε στο εκάστοτε άλμπουμ το καλύτερο δυνατό ηχητικό αποτέλεσμα σε κάθε μας δουλειά. Τουλάχιστον αυτή τη φορά είχε δείξει προς τα πού θα πήγαινε από την όλη φάση τις προ-παραγωγής. Χαίρομαι πάντως που σε χαροποίησε το αποτέλεσμα.

Είχατε κάνει και μια προακρόαση για το νέο δίσκο στα γραφεία της SPV. Ποιες ήταν οι πρώτες αντιδράσεις από τον κόσμο που είχε παραβρεθεί εκεί;

Δεν θα μπορούσα να είμαι πιο χαρούμενος για την προακρόαση. Ο κόσμος που ήρθε εκεί πραγματικά του άρεσε το άλμπουμ πολύ και το θεώρησαν κλασσικό Running Wild άλμπουμ. Χαίρομαι γιατί αποτελεί κάτι το ιδιαίτερο για εμάς, καθ’ ότι αποτελεί την δέκατη πέμπτη ολοκληρωμένη μας δουλειά.

Γενικά μιλώντας, οι Running Wild δεν έκαναν πότε κάποια video clip όπως οι άλλες μπάντες με σκοπό να προωθήσουν την νέα τους δουλειά. Σκοπεύετε να κάνετε κάποια video clip για την προώθηση του “Resilient”; Εάν όχι, γιατί; Μήπως σιχαίνεστε την όλη διαδικασία του να δημιουργήσεις έναν video clip; Αυτήν την εντύπωση δίνει τουλάχιστον!

Η αλήθεια είναι ότι συζητήσαμε σχετικά με αυτό αλλά δεν είναι κάτι που έχει οριστικοποιηθεί. Πάντως η αλήθεια είναι ότι δεν απέχουμε τόσο πολύ από την πραγματοποίηση του. Στο παρελθόν οι λόγοι που μας απέτρεπαν στο να πραγματοποιήσουμε ένα video clip ήταν καθαρά και μόνο λόγοι budget. Εάν από την άλλη δεις μια ματιά στο παρελθόν μας, θα δεις αναμφισβήτητα ότι στα ‘80s όπου η μπάντα είχε τις καλύτερες στιγμές της, δεν λάμβανε την προβολή (broadcasting) από τα τηλεοπτικά media εκείνης της εποχής. Οπότε δεν υπήρχε λόγος να δαπανηθούν χρήματα τα οποία στην τελική δεν θα σου απέφεραν τίποτα. Ποιος ο λόγος να γίνουν; Πλέον έτσι όπως έχει καλπάσει η βιομηχανία, μπορείς να φτιάξεις αξιόλογα video clip με σχετικά οικονομικό budget και από κει και πέρα το διαδίκτυο θα είναι αυτό που είτε θα το αναδείξει είτε θα το χαντακώσει. Πρέπει να είσαι και λίγο τυχερός σε ότι κάνεις.

Συμφωνώ απόλυτα! Θα ήθελα να μιλήσουμε για το bonus track, το “Payola & Shenanigans”. Σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει “δωροδοκία και αταξία”. Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου που συνοδεύει το promo CD, είναι μια κριτική ενάντια στη κατάρα της απληστίας που έχουμε δει ειδικά στην κρίση των Ευρωπαϊκών τραπεζών τα τελευταία χρόνια. Εμείς ως Έλληνες, έχουμε βιώσει αρκετά την όλη κρίση. Θεωρείς ότι αυτή η κρίση θα κλιμακωθεί; Ποιες είναι οι πιθανότητες κατά την προσωπική σου γνώμη ώστε να αποφευχθεί αυτό και να σταματήσει;

Πραγματικά μακάρι να μπορούσα να σου απαντήσω με πλήρη σαφήνεια στο τι θα γίνει. Σε όλα αυτά τα γεγονότα μας έχουν οδηγήσει σκατοκέφαλοι πολιτικοί, οι οποίοι προφανώς δεν έχουν εργαστεί ποτέ στην ζωή τους και δεν τους ενδιαφέρει πως την βγάζει ο απλός λαός καθημερινά. Διαβάζω καθημερινά για τα γεγονότα τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Πορτογαλία και πραγματικά θλίβομαι. Μην νομίζεις ότι και εδώ στην Γερμανία δεν συμβαίνει το ίδιο επίσης.

Πέραν του θρυλικού πειρατικού στυλ, οι Running Wild είναι επίσης διάσημοι για τις συνεχείς αλλαγές στο line-up της μπάντας. Πιστεύεις πως αυτό ήταν κάτι που επηρέασε τον τρόπο που συνθέτεις ανά τα χρόνια;

Δεν θα το έλεγα. Στην ουσία η μόνη φορά που συμμετείχε κάποιος ενεργά στην σύνθεση του δίσκου και σε μεγάλο βαθμό, ήταν πίσω στο “Gates To Purgatory”, όταν γράψαμε τον δίσκο από κοινού με τον Preacher. Από κει και πέρα, όλα τα άλμπουμ τα έγραφα μόνος μου, οπότε έγινε ένας φυσικός τρόπος δημιουργίας του υλικού και για το πώς δουλεύει η μπάντα. Φυσικά από τότε μέχρι τώρα είμαι πολύ πιο έμπειρος στο να κάνω κάτι τέτοιο.

Είχε γίνει ευρέως γνωστό ότι λόγω της διαρκής σύνθεσης υλικού για τους Running Wild σε οδήγησε να διαλύσεις την μπάντα προσωρινά πίσω στο 2009, για να φτάσουμε σήμερα να μιλάμε για το δεύτερο άλμπουμ μετά το reunion. Υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού σου περίπτωση να ξαναδιαλύσεις την μπάντα ή το να γράφεις μουσική και για τους Giant X σε ανανέωσε και σου έδωσε ώθηση ώστε να προχωρήσεις εκ νέου με τους Running Wild;

Πολύ καλή ερώτηση αυτή! Η αλήθεια είναι ότι στο μυαλό μου δεν έχω κάποια πιθανή διάλυση. Όσο για τους Giant X, πολλά από τα κομμάτια που υπάρχουν στο δίσκο αποτελούν κομμάτια που δεν χρησιμοποιήθηκαν ή προορίζονταν στο “Shadowmaker”, το οποίο εγώ θεωρώ μια χαρά Running Wild album.

Εάν δούμε με μια πιο προσεκτική ματιά την δισκογραφία των Running Wild, μπορούμε να παρατηρήσουμε ότι υπάρχουν διάφορα concept μέσα στα άλμπουμ, όπως για παράδειγμα το φάντασμα του John Xenir στο “Black Hand Inn” ή ακόμα την τριλογία του “κακού εναντίων καλού” στα “Masquerade”, “The Rivalry” & “Victory”. Σου πέρασε λοιπόν η ιδέα να κάνεις άλλο ένα concept άλμπουμ από το reunion και εδώ;

Δεν θα το έλεγα. Στο παρελθόν ναι, ήμουν άτομο που ήθελε να κάνει concept δίσκους, αλλά η αλήθεια είναι πως αυτό συνέβαινε. Το όλο θέμα του concept για εμένα προκύπτει όταν θα κάτσω να γράψω στίχους, δεν μπορώ να πάω και να πω απλά ότι ας γράψω ένα concept album. Δεν είναι κάτι τόσο εύκολο. Αυτό προκύπτει συνήθως όταν έχω ολοκληρωμένο το track list του δίσκου, εάν και εφόσον μπορεί να σταθεί ως concept.

Κατά την γνώμη μου, το “Resilient” μπορεί να μην είναι το τέλειο άλμπουμ αλλά είναι ένας δίσκος ο οποίος μπορεί να αφήσει καλές εντυπώσεις για το μέλλον. Συμφωνείς;

Απόλυτα!

Σχεδιάζετε κάποια περιοδεία για την προώθηση του δίσκου;

Προς το παρόν δεν σχεδιάζουμε κάποια περιοδεία, όταν θα τελειώσει εξ’ ολοκλήρου η καλύτερη δυνατή προώθηση του δίσκου, τότε θα ανοίξουμε το κεφάλαιο αυτό. Δεν υπάρχει λόγος να τρέχεις παράλληλα πράγματα, ένα πράμα την φορά θέλει για να πετυχαίνεις τον οποιοδήποτε στόχο που θέτεις.

Μιλώντας εκ μέρους των Ελλήνων οπαδών των Running Wild, θα ήθελα να σε ρωτήσω το εξής. Η μόνη φορά που βρεθήκατε επί Ελληνικού εδάφους για κάποια εμφάνιση ήταν το 1989 στο Ρόδον ενώ το 2004 στο Rockwave ακυρώσατε την τελευταία στιγμή και εμφανίστηκαν οι Gamma Ray στην θέση σας. Τι συνέβη τότε; Υπάρχει περίπτωση να σας ξαναδούμε εδώ;

Θα το ήθελα πάρα πολύ αλλά είναι κάτι που δεν μπορώ να σου πω με ακρίβεια. Τα μόνα festival που μας έχουν προσεγγίσει είναι το Sweden Rock & το Wacken, με τα οποία σχεδόν συμφωνήσαμε, αν και μένουν κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά να συζητήσουμε για να κάνουν το show μας ακόμα πιο ιδιαίτερο. Θέλουμε αυτό που θα κάνουμε επί σκηνής να μένει αξέχαστο στο κόσμο και γι’ αυτό δεν κάνουμε πίσω ως προς τον τρόπο και το budget που θα πρέπει να διατεθεί γι’ αυτό….

Έχεις σκεφτεί ποιοι θα πλαισιώνουν το line-up για κάτι τέτοιο;

Δεν ξέρω ποιοι θα είναι γιατί δεν το έχω συζητήσει καν ακόμα, απλά τα πράγματα. Ο μόνος σίγουρος στην όλη υπόθεση θα είναι ο PJ (Peter Jordan).

Προ-τελευταία ερώτηση. Στο ξεκίνημα σας και στα πρώτα δυο σας άλμπουμ παίζατε speed/thrash metal με θεματολογία γύρω από το σατανισμό. Από εκεί και έπειτα το γυρίσατε στο πειρατικό στυλ και θεματολογία και με αυτό κερδίσατε μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Έχεις σκεφτεί ποτέ τι θα συνέβαινε εάν είχε παραμείνει η μπάντα στο αρχικό της στυλ;

Είναι πολύ δύσκολο να το ξέρω αυτό και κανείς πραγματικά δεν ξέρει τι θα επακολουθούσε. Όταν πρωτοξεκινούσαμε το μόνο που θέλαμε ήταν να παίζουμε! Τόσο απλά! Είχαμε κατηγορηθεί, λόγω άγνοιας του κόσμου τότε, ότι ήμασταν σατανιστές και αυτό δεν οφειλόταν στα κομμάτια μας τόσο όσο στα ρούχα που φορούσαμε. Ο καθένας το παρερμήνευε όπως ήθελε! Όταν όμως αλλάξαμε και υιοθετήσαμε το γνωστό πειρατικό μας στυλ, τότε ως δια μαγείας άλλαξαν όλα και έπεσαν πολλά φώτα πάνω μας, μιας και το να έχεις μια στολή πειρατή επί σκηνής ήταν το κάτι το μοναδικό για εκείνα τα χρόνια, μιας και κανένας άλλος δεν το είχε κάνει πιο πριν. Βέβαια οι μόνοι που απεχθάνονταν αυτό το look ήταν οι Γερμανοί… (γέλια)

Τελευταία και λίγο πιο προσωπική ερώτηση. Όταν ξεκινούσες την μπάντα πίσω στο 1979, ήσουν παρά μονάχα ένα παιδί. Τριάντα τέσσερα χρόνια πέρασαν από τότε και το πειρατικό πλοίο των Running Wild συνεχίζει να σαλπάρει. Εσύ ως Rock ‘n’ Rolf, θεωρείς ότι μπορείς και συνθέτεις κομμάτια με την ίδια άνεση που το έκανες πχ στο “Under Jolly Roger” ή στο “Death Or Glory”; Ποιες διαφορές υπάρχουν μεταξύ του τότε και του τώρα;

Όλα είναι τελείως διαφορετικά μεταξύ του τότε και του τώρα. Σκέψου ότι τότε έπρεπε για παράδειγμα να περάσεις 2 – 3 βδομάδες στο studio ώστε να κάνεις την ιδανικότερη παραγωγή στο δίσκο, χώρια τον καιρό που θα έτρωγες ηχογραφώντας τον. Άσε που έπρεπε να δηλώνεις συνεχές παρόν και να είσαι πιστός στους οπαδούς σου και να κυκλοφορείς δίσκο σε διάστημα όχι τόσο μεγάλο σχετικά με τον προηγούμενο. Πλέον τα πράγματα έχουν αλλάξει πάρα πολύ. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος για τις νέες μπάντες εκεί έξω, ευτυχώς που δεν έχουμε να αποδείξουμε κάτι μετά από τόσα χρόνια, έχουμε δείξει άλλωστε ποιοι είμαστε. Τώρα απλά για κάθε δουλειά που είναι να κυκλοφορήσεις μπορείς να έχεις τον χρόνο σου και να δουλεύεις και από το σπίτι. Η περιοδεία είναι κάτι επίσης το πολύ σημαντικό αλλά αν θες την προσωπική μου άποψη επ’ αυτού, δεν το θεωρώ και τόσο αναγκαίο.

Σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου Rolf. Ελπίζω να σε δούμε σύντομα και στην Ελλάδα. Κλείσε στέλνοντας ένα μήνυμα στους fans σας εδώ.

Σε ευχαριστώ πολύ για την συνέντευξη και ελπίζω να αρέσει το άλμπουμ στους φίλους μας εκεί πέρα. Ας ελπίσουμε ότι θα τα πούμε από κοντά αυτή τη φορά.

Χάρης Μπελαδάκης

Απομαγνητοφώνηση: Νίκος Σιγλίδης

www.running-wild.net/

www.facebook.com/runningwildmusic

www.twitter.com/runningwildnet

Band Members

Rock ‘n’ Rolf – φωνητικά, κιθάρες, μπάσο

Peter Jordan – κιθάρες

Discography

Gates To Purgatory – 1984

Branded And Exiled – 1985

Under Jolly Roger – 1987

Port Royal – 1988

Death Or Glory – 1989

Blazon Stone – 1991

Pile Of Skulls – 1992

Black Hand Inn – 1994

Masquerade – 1995

The Rivalry – 1998

Victory – 2000

The Brotherhood – 2002

Rogues En Vogue – 2005

Shadowmaker – 2012

Resilient – 2013

haursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X