Συνεντεύξεις

Cultum Interitum

Οι Cultum Interitum ένα νεοσύστατο black metal σχήμα το οποίο εδρεύει στην Βαρσοβία της Πολωνίας. Έχοντας στο ενεργητικό τους ήδη ένα EP και ένα single, πρόσφατα κυκλοφόρησαν την πρώτη τους ολοκληρωμένη δουλειά με τίτλο Poison of Being. Ο κιθαρίστας/τραγουδιστής του σχήματος, E., απαντά στις ερωτήσεις μου γύρω από αυτήν.

Γεια σου Ε.., συγχαρητήρια για το ντεμπούτο σας Poison of Being. Πως νιώθετε με το τελικό αποτέλεσμα;

Γεια, για να είμαι ειλικρινής είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος με το “Poison of Being”. Βρήκαμε μια καλή εταιρία από την Πολωνία, την Godz Ov War Productions που έκανε πολύ καλή δουλειά με την προώθηση του δίσκου. Την παρούσα χρονική στιγμή, συνειδητοποιώ ότι θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει εντελώς διαφορετική μίξη και γενικότερα διαφορετικό ήχο συνολικά στο άλμπουμ, πιο επιθετικό και “στρογγυλό” ίσως, αλλά τώρα δεν μπορούμε να αλλάξουμε κάτι.

Μπορείς να μας πεις περισσότερα για τις ηχογραφήσεις και γενικότερα για την συνθετική περίοδο;

Στο μεγαλύτερο τους μέρος, τα κομμάτια γράφτηκαν το 2018, αλλά το άλμπουμ δεν τελείωσε εκείνη την περίοδο. Τότε η μπάντα αποτελούνταν από δυο άτομα, εμένα και τον K.M από τους Ars Magna Umbrae. Για κάποιους προσωπικούς λόγους και διαφορές σχετικά με τους Cultum Interitum τόσο για την μουσική τους όσο και για το γενικό πλάνο και όραμα αποφασίσαμε από κοινού πως το καλύτερο θα ήταν να αποχωρήσει ο Κ.Μ. Παρόλα αυτά όμως, λίγο καιρό μετά αποφασίσαμε πως θα ήταν σωστό να τελειώσουμε αυτό που είχαμε ξεκινήσει σαν δυάδα και εξακολουθούμε να είμαστε φίλοι και στηρίζουμε ο ένας τον άλλο.

Μπορείς να μας πεις περισσότερα για το εξώφυλλο του δίσκου; Από όσο αντιλαμβάνομαι υπάρχει ανάμιξη μέλους της Ελληνικής σκηνής. Ο Nimerius από τους Diablery.

Βασικά το αυτό το εξώφυλλο δεν ήταν στα αρχικά σχέδια. Ήθελα να χρησιμοποιήσω κάτι άλλο που ήταν πιο κοντά στο συνολικό πλαίσιο και θέμα του δίσκου. Όπως αποδείχθηκε όμως η εικόνα που ήθελα ήταν πολύ χαμηλής ποιότητα σε θέμα ανάλυσης και δεν υπήρχε τρόπος να βρεθεί σε καλύτερη. Το τελικό εξώφυλλο έχει γίνει όντως από τον Nimerius των Diablery. Επιμελήθηκε όλο το γραφιστικό κομμάτι του δίσκου και μου είπε ευθέος από την αρχή πως αυτό που είχα αρχικά στο μυαλό μου για εξώφυλλο θα κατέληγε να καταστρέψει τα πάντα και να δείχνει σαν σκουπίδι. Προσφέρθηκε να κάνει κάτι ο ίδιος από το μηδέν, κάτι που δέχτηκα και του εξήγησα τι είχα στο μυαλό μου εξ αρχής. Το εξώφυλλο τελικά ολοκληρώθηκε μέσα σε μερικές ώρες και το βρήκα αρκετά ταιριαστό με την όλη θεματολογία του δίσκου.

Με εντυπωσίασαν συγκεκριμένα τα “Into the Ossuary” και“Desecration of Light”. Μπορείς να μας πεις μερικά λόγια τα συγκεκριμένα κομμάτια;

Το βρίσκω λίγο περίεργο το να μιλάω για μεμονωμένα κομμάτια από τον δίσκο. Πιστεύω πως κάθε μας κυκλοφορία θα πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν συνολική οντότητα και όχι με μεμονωμένα κομμάτια. Το μεγαλύτερο μέρος τον κομματιών μας δημιουργούνται από αρνητικά συναισθήματα. Δεν μπορώ να φανταστώ άλλον τρόπο που θα μπορούσε να γίνει. Μια τέτοια μουσική θα πρέπει να εκφράζεται με αρνητικό τρόπο, κάτι που επίσης σημαίνει πως θα πρέπει να μετατρέπεις τα δικά σου βαθιά συναισθήματα, που περνάς μέσω των κομματιών, σε κάτι καθαρτικό τόσο για την ψυχή σου όσο και για το σώμα σου.

Η ιστορία μας έχει διδάξει πως υπάρχει μια κάποια δυναμική στις τριάδες στον χώρο του black metal. Ίσως κάποιου τύπου αντιστροφή του χριστιανικού “omne trinum est perfectum” (σ.σ.: ό,τι έρχεται σε τριάδα είναι τέλειο). Πως γνωριστήκατε και γιατί αποφασίσατε να μείνετε τριάδα;

Για να απαντήσω εν συντομία, υπήρξαν διαφορετικοί συνδυασμοί στο line-up αυτά τα τελευταία τρία χρόνια. Θα παραλείψω τις λεπτομέρειες μιας και κανένας δεν ενδιαφέρεται για αυτά. Υπήρξαν στιγμές που δουλέψαμε σαν δυάδα, άλλες που δουλέψαμε σαν τετράδα, ακόμα και πεντάδα νομίζω για λίγο, αλλά όλες αυτές οι εκδοχές απέτυχαν. Νομίζω πως αυτή η επιλογή της “Τριανδρίας” είναι η πιο υγιής και νομίζω πως θα πρέπει να το κρατήσουμε έτσι.

Το Cultum Interitum είναι ένα αρκετά ενδιαφέρον όνομα. Πως σαν ήρθε σαν ιδέα;

Η ιδέα του ονόματος ήταν δικιά μου. Ήθελα ένα όνομα το οποίο δεν θα ακουγόταν σαν μία ακόμα σατανιστική/αποκρυφιστική δηθενιά. Από την πρώτη στιγμή, ο θάνατος και ο αφανισμός ήταν τα κύρια θέματα στους Cultum Interitum. Σκέφτηκα πως το όνομα θα πρέπει να αντανακλά και να συνδέεται αυστηρά με την θεματολογία που θίγουμε στην μουσική μας. Σταδιακά άρχισα να αναπτύσσω την δική μου οπτική πάνω στο θέμα του θανάτου. Αρχικά ήταν απλά η αισθητική του που με γοήτευε. Καθ’ όλη την διάρκεια αυτών των τριών χρόνων, ήρθα αντιμέτωπος με διαφορετικά προσωπικά θέματα και εμπειρίες. Δεν θα πω ψέματα, πολλά από αυτά σχετίζονταν με το θέμα του θανάτου. Υπάρχει κάτι πολύ ιδιαίτερο με το όλο ζήτημα, πέρα από τα κλασικά ρητά τύπου Only Death is Real (σ.σ.: μόνο ο θάνατος είναι πραγματικός) ή Memento Mori (σ.σ.: θυμήσου πως θα πεθάνεις). Από την μία πλευρά ο θάνατος είναι κάτι τρελό, αναπάντεχο, ασταμάτητο, τρομακτικό. Από την άλλη όμως είναι κάτι φυσιολογικό, 100% σίγουρο, κάτι που με ωθεί να ζω την ζωή για να εξελίσσομαι σαν άνθρωπος, κάτι που με κάνει να παλεύω τις όποιες δυσκολίες αντιμετωπίζω. Θα μπορούσα να παραθέσω πολλά παραδείγματα ακόμα  αλλά πολλά από αυτά αποτελούν την δική μου ατομική οπτική πάνω στο ζήτημα και δεν θα ήθελα να μιλήσω για τον εαυτό μου περισσότερο. Κάτι που θα μπορούσα να προσθέσω είναι για εμένα ο θάνατος είναι ο μοναδική αθάνατη θεότητα την οποία δεν θα μπορέσουμε ποτέ να σταματήσουμε από το να επιφέρει ισορροπία στον κύκλο της ζωής και του θανάτου.

Τα τελευταία χρόνια, μια σταθερά ανερχόμενη και ποιοτική ροή από μπάντες της Πολωνίας έρχεται στο προσκήνιο, πιο στοχευμένα στον χώρο του ακραίου ήχου. Κατά την γνώμη σου τι είναι αυτό που τροφοδοτεί αυτήν την συνοχή στο θέμα της τέχνης στην Πολωνική σκηνή;

Για να είμαι ειλικρινής, δεν μου είναι εύκολο να το αποδείξω άμεσα. Νομίζω πως κάθε μπάντα εδώ στην Πολωνία μαζεύει τις δυνάμεις της για καλή μουσική από διάφορους τομείς. Υποθέτω πως θα μπορούσα να υποδείξω κάποιους αλλά δεν είμαι 100% σίγουρος και δεν θα ήθελα να μιλήσω εγώ εκ μέρους άλλων.

Θα ήθελες να αναφέρεις μερικές από τις πιο σημαντικές επιρροές σου σαν τραγουδιστής;

Όπως ανέφερα και παραπάνω, είναι ο θάνατος, τα αρνητικά συναισθήματα και οι εμπειρίες που με περιβάλλουν. Αν το περιορίσουμε καθαρά σε τραγουδιστές death/black μπαντών, νομίζω πως κανένας. Για μένα είναι σημαντικό να δουλεύω με το εαυτό μου με ειλικρίνεια και να βελτιώνομαι βήμα-βήμα.

Ποια πιστεύεις πως είναι η μεγαλύτερη πρόκληση σήμερα που αντιμετωπίζετε σαν μπάντα;

Στην παρούσα, νομίζω πως είναι το οικονομικό κομμάτι και το ότι χρειάστηκε να αναβάλουμε τις ηχογραφήσεις και διάφορες άλλες δουλειές εξαιτίας της πανδημίας. Δεν είναι για κανέναν εύκολη αυτή η περίοδος αλλά υποθέτω πως πρέπει να προσαρμοστούμε στην νέα πραγματικότητα και να σπρώξουμε τα πράγματα παρακάτω.

Το να έχεις ένα τόσο καλό ντεμπούτο (σ.σ.: στα πλαίσια του πρώτου fulllength) δημιουργεί καθόλου πίεση στην μπάντα ως προς τις προσδοκίες του κόσμου;

Νομίζω πως όταν μια μπάντα αποφασίσει να κυκλοφορήσει ένα full-length άλμπουμ, νιώθει αρκετά σίγουρη και δυνατή ώστε να βγάλει κάτι με μεγαλύτερη διάρκεια. Εξαιτίας αυτού ο κόσμος γρήγορα αποκτά μεγαλύτερες προσδοκίες και απαιτήσεις μουσικά. Δεν ξέρω πως δουλεύουν άλλες μπάντες αλλά νομίζω πως αν θέλεις να κυκλοφορήσεις επόμενα άλμπουμ, το να θέλεις από την μεριά σου να είναι καλύτερα, είναι φυσικό και λογικό. Είναι σημαντικό να προσπαθείς ώστε να είσαι ικανοποιημένος από την μουσική σου, χωρίς όμως να προσπαθείς επιτηδευμένα να κάνεις την μουσική σου αρεστή σε όσο το δυνατό περισσότερο κόσμο. Νομίζω ότι σκοτώνεις την καλλιτεχνική φύση της δημιουργίας σου με το τελευταίο. Επίσης δεν καταλαβαίνω τα project ή τις μπάντες και τον κόσμο  που θέτουν σαν στόχο μεγαλύτερες δισκογραφικές με απώτερο σκοπό την μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα. Αυτή δεν είναι κατάλληλη συμπεριφορά για αυτήν την μουσική. Αυτό το “rockstar-ιλίκι” για συμπεριφορά είναι αίσχος και ελπίζω η ίδια η σκηνή να “εκβάλει” από μόνη της τέτοια ψεύτικα άτομα.

Υπάρχουν καθόλου πλάνα για κάποιο tour, όταν με το καλό τελειώσει όλη αυτή η κρίση με τον Covid-19;

Θα ήταν ωραία η πιθανότητα να επιστρέψουμε στην σκηνή, αλλά τώρα που η κατάσταση είναι τόσο ασταθή, με τα φεστιβάλ και τα live να αναβάλλονται ή να ακυρώνονται, δεν το σκέφτομαι καθόλου. Προσωπικά θεωρώ σημαντικότερο το να επικεντρωθούμε στο να γράψουμε νέα μουσική από το να θυμώνουμε για το πότε θα ξανά παίξουμε ζωντανά.

Ευχαριστώ που απάντησες στις ερωτήσεις μου και εύχομαι καλή τύχη στις μελλοντικές σας προσπάθειες. Κάποιο μελλοντικό πλάνο ή οτιδήποτε άλλο που θα ήθελες να αναφέρεις;

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Greg από την Godz ov War Productions για την εμπιστοσύνη του στην μουσική μας και για το ότι μας πήρε στην εταιρία του καθώς και για την πολύ καλή συνεργασία μας. Επίσης τον M των Rigor Mortis που μας πλησίασε και αποφάσισε να συνεργαστεί μαζί μας κάνοντας ένα περιορισμένο αριθμό αντικειμένων για το εμπόρευμά μας. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τον Β από τους Przyszłość Przeszłości για την στήριξη καθώς και όλους όσους συνεργάστηκαν μαζί μας και μας στήριξαν. Το εκτιμάμε πραγματικά και θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε πάνω στις επόμενες κυκλοφορίες των Cultum Interitum. Ευχαριστούμε Χρύσα για το ενδιαφέρον και για την δυνατότητα αυτής της συνέντευξης. Να είσαι καλά και συνέχισε την καλή δουλειά.

Συνέντευξη: Χρύσα Γιουρμετάκη
Μετάφραση: Κωνσταντίνος Μάρης

Facebook
Bandcamp

Band Members

E – Φωνητικά, Κιθάρες, Μπάσο
B – Τύμπανα
S.R – Κιθάρες

Discography
Poison of Being, 2020

nano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X