RodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothThe-Medea-Project 728×90 - 728|90|The-Medea-Project 728×90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothGreek Rebels Advert Feb 2018_728x90 - 728|90|Greek Rebels Advert Feb 2018_728x90||https://www.facebook.com/GreekRebels/|bothForged In Black 728×90 - 728|90|Forged In Black 728×90|||bothSolitary-Banner - 728|90|Solitary-Banner|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|both
20000
110

Ένα μεγάλο συναυλιακό απωθημένο για πολλούς, είναι και οι The Night Flight Orchestra. Η ανακοίνωση της παρθενικής τους εμφάνισης στην Ελλάδα, μαζί με την κυκλοφορία του πέμπτου τους fulllength album με τίτλο “Aeromantic”, ήταν μια πρώτης τάξεως αφορμή για μια συνομιλία με τον πρόσχαρο και ομιλητικότατο ιδρυτή, βασικό συνθέτη και κιθαρίστα David Andersson (Soilwork, exMean Streak). Η συγκεκριμένη συνέντευξη έγινε πριν την αναβολή των συναυλιών τους λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, οπότε θα χρειαστεί να περιμένουμε λίγο ακόμα.

Γεια σου David. Επιτέλους, μετά από ένα μικρό κενό, οι The Night Flight Orchestra επέστρεψαν. Πετάτε πάλι ψηλά, πώς νιώθετε για το νέο σας album;

Γεια σου Μιχάλη. Όλοι το λένε, αλλά αγαπάμε το νέο μας album και νομίζω ότι καταφέραμε να πάμε τον ήχο μας ένα βήμα παραπέρα. Εξελιχθήκαμε σας μπάντα και πήγαμε σε μέρη που δεν έχουμε ξαναπάει όχι μόνο εμείς, αλλά και κανείς άλλος. Θα συμφωνούσες;

Ναι, είναι το πιο ώριμό σας album μέχρι τώρα. Σας παρακολουθώ από το ντεμπούτο σας, το Internal Affairs και φαίνεται ότι με κάθε δίσκο ανεβαίνετε ψηλότερα.

Πιστεύω ότι όταν κάναμε το πρώτο μας ήταν κάτι νέο για όλους μας, ο Björn (σ.σ.: Strid; φωνητικά) δεν είχε ξανακάνει κάτι μόνο με καθαρά φωνητικά, οπότε ήμασταν νευρικοί. Νιώθαμε ότι είχαμε κάτι πολύ καλό από τις πρόβες, αλλά δεν ξέραμε πώς θα έβγαινε στην ηχογράφηση. Νομίζω ότι με τη μπάντα βρήκαμε το δικό μας ξεχωριστό ήχο, ένα δικό μας μικρό σύμπαν και σε αυτό βοήθησε το ότι πάντα κάναμε τις ηχογραφήσεις και την παραγωγή μόνοι μας χωρίς εξωτερική βοήθεια.

Βλέπουμε ότι στον τίτλο του album έχετε συνδυάσει δύο διαφορετικές λέξεις, το “aero” που είναι ελληνική λέξη για τον αέρα και το “romantic”. Ποιος είχε την ιδέα γι’ αυτό;

Θα ήθελα να ήμουν εγώ, αλλά ήταν ο Björn (γέλια). Νομίζω μας περιγράφει, αφού είμαστε όλοι αμετανόητα ρομαντικοί. Φαίνεται και από τους στίχους μας. Το “aero” είναι μεταφορά για την πτήση που έχει να κάνει με την απόδραση από την πραγματικότητα και της μαγείας να πετάς, να ταξιδεύεις, να ξεφεύγεις από την καθημερινότητά σου και να εξερευνάς κάθε πιθανότητα στη ζωή.

Άρα αυτό είναι και το βαθύτερο νόημα του τίτλου;

Ναι, αυτό είναι.

Μπορείς να μας δώσεις πληροφορίες για τις ηχογραφήσεις;

Το κάνουμε κάπως διαφορετικά από ότι οι περισσότερες μπάντες. Εγώ σαν βασικός συνθέτης γράφω συνεχώς τραγούδια, οπότε έχουμε πάντα υλικό. Ακόμα και όταν δεν ξέρουμε πότε θα βγάλουμε το επόμενο album, κλείνουμε ένα studio για μια βδομάδα ή δέκα μέρες, το κάνουμε σαν party, πίνουμε σαμπάνια και μετά κάνουμε ένα διάλειμμα. Θα κάνουμε πάλι το ίδιο μετά από λίγο καιρό μέχρι να είναι έτοιμο. Αυτό γινόταν και από την αρχή επειδή έχουμε πάντα πολύ υλικό και περνάμε υπέροχα στο studio.

Έχει μεγαλύτερη ποικιλία από τον προηγούμενο. Έχει πιο πολλά heavy σημεία αλλά και αρκετά pop. Βρήκατε επιτέλους την τέλεια ισορροπία στον ήχο σας;

Νομίζω ότι πλησιάζουμε όλο και περισσότερο. Θέλω η μπάντα να έχει πολλή ποικιλία και όταν ακούσει κάποιος ένα album να νιώσει ότι κάθε τραγούδι είναι ένα μικροσκοπικό σύμπαν από μόνο του, κάτι μοναδικό. Σε κάθε δουλειά θέλουμε να βάζουμε περισσότερες επιρροές και εκπλήξεις. Στο “Aeromantic” υπάρχει ισορροπία, αλλά δε θα την χαρακτήριζα τέλεια επειδή αν είχαμε βρει κάτι τέτοιο θα έπρεπε να σταματήσουμε.

Επιλέξατε πάλι τα Nordic Sound Lab στην πόλη Skara;

Ναι, εκεί συνήθως καταλήγουμε. Είναι ένα ωραίο μέρος σε μια μικρή πόλη στη Σουηδία, έχει φοβερό εξοπλισμό και ο ιδιοκτήτης είναι ο ξάδερφος του drummer μας Jonas Källsbäck. Νιώθουμε σαν το σπίτι μας εκεί.

Σαν μέλος των Soilwork, μιας μπάντας που κάνει συνεχώς περιοδείες, πώς μπορείς να τα βάζεις όλα σε πρόγραμμα;

Είναι λίγο δύσκολο. Πέρα από τη μουσική, είμαι γιατρός, δουλεύω σε ένα νοσοκομείο σαν γαστρεντερολόγος και έχω γυναίκα και δυο κορίτσια. Λόγω αυτού δεν μπορώ να βρω χρόνο για όλα, στην περυσινή περιοδεία των Soilwork με αντικατέστησε ο Simon Johansson των Wolf. Το ίδιο δύσκολο και για τον Sharlee (σ.σ. DAngelo; μπάσο) που είναι μέλος των Arch Enemy οι οποίοι περιοδεύουν συνέχεια. Όταν δεν μπορεί να έρθει μαζί μας τον αντικαθιστά ο Rasmus Ehrnborn, ο οποίος είναι ένα καταπληκτικός πολυοργανίστας. Προσωπικά θα είμαι στις επόμενες συναυλίες και των Soilwork και των The Night Flight Orchestra.

Ελπίζω να σας δούμε όλους σας στη συναυλία της Ελλάδας.

Ναι, θα είναι ενδιαφέρον. Δυστυχώς δεν έχω έρθει ποτέ στην Ελλάδα στο παρελθόν.

Η μπάντα ξεκίνησε σαν ιδέα το 2007, αλλά το πρώτο album βγήκε το 2012. Το κενό υπήρχε επειδή προσπαθούσατε να βρείτε τον ήχο σας ή επειδή τότε βρήκατε το χρόνο;

Ουσιαστικά η ιδέα ξεκίνησε το 2006, όταν έκανα την πρώτη μου αμερικάνικη περιοδεία με τους Soilwork και το συζητούσαμε με τον Björn. Μετά όμως παντρεύτηκα, έκανα παιδιά, ξεκίνησα τη δουλειά στο νοσοκομείο και δεν υπήρχε χρόνος. Το ίδιο και ο Björn που είχε πολύ έντονο πρόγραμμα περιοδειών με τους Soilwork. Το 2011 αρχίσαμε να το συζητάμε σοβαρά επειδή τα πράγματα στις ζωές μας είχαν βρει το δρόμο τους, οπότε αυτός είναι ο γενικός λόγος.

Το 2017 φέρατε δύο νέα μέλη στη μπάντα, τις AnnaMia Bonde και Anna Brygård. Πόσο σας έχουν βοηθήσει;

Φέρνουν τις ζωντανές μας εμφανίσεις σε μία διαφορετική διάσταση και είναι ωραίο να έχεις γυναίκες μαζί σου στην περιοδεία, επειδή ο καθένας συμπεριφέρεται πιο…κόσμια (γέλια). Δεν είναι σαν αποδυτήρια αντρών όπου καθόμαστε και κλάνουμε λέγοντας ηλίθια αστεία, είναι πιο πολιτισμένα. Όσο για το studio, έχουν τρομερή ποιότητα και εύρος στις φωνητικές τους ικανότητες και κάνουν το τελικό ηχητικό αποτέλεσμα πολύ διαφορετικό.

Νομίζεις ότι οι The Night Flight Orchestra είναι μια ένοχη απόλαυση για πολλούς metalheads;

Δεν ξέρω αν οι νέοι άνθρωποι χρησιμοποίησαν ποτέ αυτή την έκφραση. Νομίζω ότι τα σύνορα μεταξύ μουσικών ειδών δεν είναι πλέον τόσο σημαντικά όπως κάποτε. Για παράδειγμα, στις τελευταίες περιοδείες μας είχαμε διαφορετικό κόσμο στο κοινό. Από metalheads με τα κλασικά μπλουζάκια τους, νέα παιδιά που δεν είχαν καμία σχέση με το metal καθώς και πιο μεγάλους που τους άρεσαν τα τραγούδια μας και ο παλμός που βγάζουν. Δε με νοιάζει να είμαστε ένοχη απόλαυση, αλλά πιστεύω ότι στην εποχή μας δεν πειράζει να ακούς όποια μουσική σου αρέσει αρκεί να είναι καλή. Κάποτε, αν ήσουν metalhead και άκουγες άλλη μουσική θα έτρωγες σφαλιάρες (γέλια). Το ίδιο και με το σεξουαλικό προσανατολισμό και τη φυλή, ευτυχώς αυτά τα σύνορα και οι προκαταλήψεις για πάρα πολλούς έχουν καταργηθεί.

Δεν υπάρχουν στενόμυαλοι πλέον στο metal χώρο;

Φυσικά υπάρχουν, αλλά αυτοί συνήθως περνάνε πολύ χρόνο γράφοντας σχόλια στα social media. Είναι αυτοί που δεν έχουν ζωή και κάθε φορά που βγάζουμε ένα νέο τραγούδι ή album με τους Soilwork λένε ότι όλα αυτά που βγάλαμε μετά το Steelbath Suicide ήταν χάλια. Πιθανώς και να είναι, αλλά αν δεν έχεις κάτι καλύτερο να κάνεις στη ζωή σου από αυτό, πιθανώς βρες κάτι, βρες μια δουλειά ή ένα hobby.

Μιας και τους ανέφερες, είναι πολλοί που λένε ότι το τελευταίο album των Soilwork μοιάζει πολύ με The Night Flight Orchestra. Συμφωνείς με αυτό;

Όταν γράφεις μουσική, επηρεάζεσαι από τα πάντα γύρω σου. Από αυτά που ακούς, αυτά που βλέπεις, όλη η ζωή σου σε επηρεάζει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Εγώ και ο Björn γράψαμε όλη τη μουσική για το Verkligheten, οπότε ήμασταν επηρεασμένοι από τους The Night Flight Orchestra και θέλαμε να πάμε τη μπάντα προς μία διαφορετική κατεύθυνση. Το ίδιο και ο πληκτράς μας Sven Karlsson, ήθελε να δοκιμάσει πιο retro πράγματα. Οπότε ναι, μπορείς να βρεις επιρροές από τους The Night Flight Orchesta, αλλά δεν είναι κακό αυτό. Για παράδειγμα, έχει τα περισσότερα blast beats από κάθε άλλη κυκλοφορία μας. Είμαι πολύ περήφανος γι’ αυτό το album. Δεν έχει σημασία αν θυμίζει περισσότερο The Night Flight Orchestra ή Mayhem ή Modern Talking, για εμένα είναι όλα μουσική. Και δεν είναι ότι οι Soilwork είναι η πιο σατανική metal μπάντα που πρέπει να είναι true, να καίει εκκλησίες και να θυσιάζει παρθένες.

Όπως είπαμε και πριν, θα είναι η πρώτη σας επίσκεψη στην Αθήνα. Να φορέσουμε τα χορευτικά μας ρούχα;

Ω, ναι. Φέρε τα χορευτικά σου παπούτσια και ρούχα. Εσύ τι πιστεύεις, θα είναι επιτυχημένο;

Όταν ανακοινώθηκε, ήταν πολλοί που ενθουσιάστηκαν, ακόμα και άτομα που παίζουν σε death metal συγκροτήματα, οπότε αυτό πιστεύω. Κάτι τελευταίο πριν κλείσουμε, αν θα έπρεπε να βρεις ένα τραγούδι από κάθε album σας το οποίο περιέχει όλη την ουσία των The Night Flight Orchestra, ποιο θα ήταν;

“Transatlantic Blues” από το “Internal Affairs”, “The Heather Reports” από το “Skyline Whispers”, “Midnight Flyer” από το “Amber Galactic”, “The Last Of The Independent Romantics” από το “Sometimes The World Ain’t Enough” και “Servants Of The Air” από το “Aeromantic”. Είμαι πολύ περήφανος για το τελευταίο.

Πώς είναι να είσαι ένας τέτοιος;

Δεν ξέρω, δεν ήμουν ποτέ. Είναι ένας φόρος τιμής προς τους αεροσυνοδούς που μας φροντίζουν όλα αυτά τα χρόνια. Είναι επίσης μία μεταφορά επειδή όταν είσαι μουσικός είσαι υπηρέτης του αέρα, προσπαθείς να διασκεδάσεις τον κόσμο, πας από μέρος σε μέρος χωρίς να μένεις κάπου για πολύ και πολλές φορές όταν είσαι σε περιοδεία έχεις την ψευδαίσθηση της ύπαρξης. Υπάρχουν πολλά συμβολικά στοιχεία στους στίχους που μπορούν να ερμηνευτούν με διάφορους τρόπους.

David, σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου. Θα τα πούμε σε λίγους μήνες στην Ελλάδα.

Σε ευχαριστώ κι εγώ, τα λέμε από κοντά στη συναυλία.

Μιχάλης Νταλάκος
Απομαγνητοφώνηση/Επιμέλεια: Γιώργος Τερζάκης

https://www.facebook.com/pages/The-Night-Flight-Orchestra/210664785613576
https://www.instagram.com/nightflightorchestra/
https://twitter.com/NFO_Official
https://www.youtube.com/channel/UCxhf5NPqui_xnVdDjq0XxhA/videos

Band Members
Björn “Speed” Strid – Φωνητικά
David Andersson – Κιθάρες
Sebastian Forslund – Κιθάρες, Κρουστά
Sharlee D’Angelo – Μπάσο
Richard Larsson – Πλήκτρα
Jonas Källsbäck – Τύμπανα
Anna-Mia Bonde – Δεύτερα Φωνητικά
Anna Brygård – Δεύτερα Φωνητικά

Discography
Internal Affairs, 2012
Skyline Whispers, 2015
Amber Galactic, 2017
Sometimes The World Ain’t Enough, 2018
Aeromantic, 2020

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.