nano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothsymmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|bothRODSTUDIOS-468×60-BANNER - 468|60|RODSTUDIOS-468×60-BANNER|||bothΟΜ 2022_468x60 - 468|60|ΟΜ 2022_468x60|||bothwhale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||bothGreekrebels Banner 07052021-468×60 - 468|60|Greekrebels Banner 07052021-468×60||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothamadeus banner greekrebels 2 - 468|60|amadeus banner greekrebels 2|||both
20000
60
ΟΜ 2022_728x90 - 728|90|ΟΜ 2022_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothamadeus banner greekrebels 1 - 728|90|amadeus banner greekrebels 1|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|both
20000
110

Με ανανεωμένη σύνθεση οι Nervosa επιστρέφουν στην ενεργό δισκογραφία με την τέταρτη ολοκληρωμένη τους δουλειά ονόματι “Perpetual Chaos”. Επικοινωνήσαμε με την drummer του σχήματος, Ελένη Νότα, η οποία μας μίλησε για τα σχέδια του σχήματος και όχι μόνο.

Γεια σου Ελένη. Καταρχάς συγχαρητήρια για το καινούργιο album, “Perpetual Chaos”. Πες μας πώς ξεκίνησε αυτό το ταξίδι με τις Nervosa. Πώς έγινε η πρώτη επικοινωνία και πώς αισθάνθηκες όταν σου ανακοινώθηκε ότι είσαι πλέον μέλος της μπάντας;

Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση και τα καλά λόγια. Την άνοιξη του 2020 αποχώρησαν τα 2/3 των Nervosa αφήνοντας την κιθαρίστρια και ιδρύτρια Prika Amaral να είναι το μοναδικό μέλος. Η Prika αμέσως αναζήτησε νέα μέλη από όλο τον κόσμο κι έτυχε να θυμάται ένα δικό μου drum cover που είχε δει πριν μερικούς μήνες και της άρεσε κι έτσι αποφάσισε να μου στείλει email ρωτώντας με αν ενδιαφέρομαι να περάσω από audition για τη θέση της drummer. Φυσικά και δέχτηκα και, μετά από μια διαδικτυακή audition και κάποια τεστ στο κομμάτι της μουσικής σύνθεσης, μου ανακοίνωσε ότι πήρα τη θέση. Δεν μπορώ να περιγράψω την χαρά και τον ενθουσιασμό μου όταν έλαβα το email αλλά ακόμη περισσότερο όταν μου ανακοίνωσε ότι είμαι μέλος της μπάντας. Θυμάμαι ότι για κάποια λεπτά είχα μείνει με το στόμα ανοιχτό κι όταν συνήλθα πανηγύριζα τρέχοντας πάνω κάτω στο σπίτι.

Φαντάζομαι ότι η σύνθεση των κομματιών έγινε προτού βρεθείς με τις υπόλοιπες από κοντά. Πως σου φάνηκε η διαδικασία της σύνθεσης εξ’ αποστάσεως; Ήταν κάτι δύσκολο;

Ναι, η σύνθεση των κομματιών είχε γίνει στο 70% πριν βρεθώ με τα κορίτσια στο στούντιο. Το μεγαλύτερο μέρος της σύνθεσης έγινε από την Prika, η οποία έγραψε όλα τα riffs και έκανε μεγάλο μέρος της προ-παραγωγής. Ανταλλάζαμε συνεχώς ιδέες μέσω email για δυο μήνες πριν μπούμε στο στούντιο. Δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολη διαδικασία μιας και πολλές μπάντες δουλεύουν πλέον με αυτόν τον τρόπο για εξοικονόμηση χρόνου, ακόμα κι αν μένουν στην ίδια πόλη.

Πώς αισθάνθηκες που έπρεπε να ταξιδέψεις εν μέσω πανδημίας στην Ισπανία για την ηχογράφηση του album, αγχώθηκες καθόλου; Και πώς ήταν τα πράγματα σε εκείνη τη χώρα. Είχατε καθόλου επαφή με το τι γινόταν εκεί ή ήσασταν απομονωμένες;

Όσον αφορά στον ιό, δεν αγχώθηκα καθόλου μιας και στις πτήσεις τηρήθηκαν ευλαβικά τα μέτρα και στην Ισπανία ήμασταν τελείως απομονωμένες.  Ήμουν λίγο αγχωμένη ως προς το κομμάτι της γνωριμίας με τα κορίτσια, καθώς δεν τις είχα γνωρίσει ποτέ από κοντά, και ως προς τη ροή των ηχογραφήσεων. Αλλά αυτό το άγχος ξεπεράστηκε πολύ γρήγορα χάρη στην Prika και τον παραγωγό μας, Martin Furia, οι οποίοι ήταν τρομερά θερμοί και υποστηρικτικοί από το πρώτο λεπτό.

Περιέγραψε μας την εντύπωσή σου για τις υπόλοιπες κοπέλες του συγκροτήματος. Υπήρξε αμέσως χημεία μεταξύ σας ή ήταν κάτι που το βρήκατε στην πορεία;

Και τα τρία κορίτσια είναι καταπληκτικοί άνθρωποι και μουσικοί. Μόλις βρεθήκαμε και οι τέσσερις στον ίδιο χώρο δέσαμε αμέσως. Κάθε βράδυ καθόμασταν μετά τις ηχογραφήσεις και μιλούσαμε με τις ώρες και συχνά κάναμε μικρά πάρτι όπου έβαζε η κάθε μία μουσική από τη χώρα της και χορεύαμε. Ζήσαμε πολύ όμορφες στιγμές τον ένα μήνα που μείναμε μαζί και τις θεωρώ πλέον οικογένεια.

Πες μας σχετικά με τις διαδικασίες της ηχογράφησης αλλά και με τη γενικότερη εμπειρία που αποκόμισες. Είναι μεγάλες οι διαφορές σε σχέση με την ηχογράφηση ενός δίσκου εδώ στην Ελλάδα;

Οι ηχογραφήσεις για το “Perpetual Chaos” ήταν μεγάλο μάθημα για μένα. Ηχογραφούσα επτά μέρες ασταμάτητα με μικρά διαλείμματα μόνο για φαγητό. Με την βοήθεια του Martin, πειραματίστηκα πολύ πάνω στα drums κι έπαιξα πράγματα που δεν ήξερα ότι μπορούσα να τα κάνω. Η μεγαλύτερη διαφορά συγκριτικά με την ηχογράφηση ενός δίσκου στην Ελλάδα ήταν η ύπαρξη του παραγωγού. Ειδικά στην ελληνική metal σκηνή, υπάρχει σπάνια παραγωγός κατά την δημιουργία ενός δίσκου. Ένας παραγωγός είναι πολύτιμος επειδή ακούει με φρέσκα αυτιά το υλικό και είναι σε θέση να προτείνει ιδέες ή αλλαγές που τα μέλη της μπάντας καμιά φορά δεν μπορούν να σκεφτούν εκείνη την στιγμή. Πάντα είναι καλό να έχεις ένα έξτρα “αυτί” από κάποιον που είναι γνώστης του αντικειμένου.

Συνθετικά μιλώντας, δόθηκε ελευθερία στα μέλη της μπάντας ή υπήρξε κάποια συγκεκριμένη γραμμή που έδωσε η Prika Amaral, δεδομένου του ότι πρόκειται για ένα συγκρότημα με πορεία δέκα ετών και με το δικό του ήχο;

Η Prika ήταν παρούσα καθ’ όλη τη διάρκεια των ηχογραφήσεων και πάντα έλεγε τη γνώμη της χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν μας έδινε την ελευθερία να δοκιμάσουμε και να προτείνουμε ό,τι θέλουμε. Μιλώντας για τις ηχογραφήσεις των drums, άφησε εμένα και τον Martin να δοκιμάσουμε κυριολεκτικά ό,τι θέλουμε χωρίς να μας περιορίζει καθόλου. Σίγουρα έπρεπε ο δίσκος να συνεχίσει σε ένα βαθμό την κληρονομιά των προηγούμενων δίσκων των Nervosa και να μην καταλήξει να είναι κάτι τελείως διαφορετικό, χωρίς όμως αυτό να μας επιβάλλει να αντιγράψουμε το παλιό υλικό.

Έχετε ήδη κυκλοφορήσει δύο video clips για τα τραγούδια “Guided by Evil” και “Under Ruins”. Πώς σου φάνηκε η διαδικασία και το αποτέλεσμα;

Η διαδικασία της δημιουργίας και των δύο video clips ήταν πολύ διασκεδαστική και ειδικά στο “Guided by Evil” που κάναμε μεταμεσονύχτιο γύρισμα καλυμμένες με ψεύτικο αίμα σε ένα δάσος της Μάλαγα. Γελάσαμε πολύ και γυρίσαμε πολλά backstage πλάνα που θα κυκλοφορήσουν σύντομα. Το αποτέλεσμα και των δύο κλιπ είναι εξαιρετικό. Προσωπική μου αδυναμία αποτελεί το “Under Ruins” στο οποίο ο βιντεογράφος ξεπέρασε τον εαυτό του κατά την άποψή μου.

Ποιες είναι οι πρώτες αντιδράσεις μετά την κυκλοφορία του δίσκου; Πώς αντέδρασε το κοινό των Nervosa;

Οι αντιδράσεις μετά την κυκλοφορία είναι απόλυτα θετικές. Οι κριτικές είναι κατά συντριπτική πλειοψηφία υπέρ του δίσκου και το κοινό τον έχει αγκαλιάσει. Είναι πολύ συγκινητικό να βλέπεις ανθρώπους από όλον τον κόσμο να δέχονται αμέσως τη νέα σύνθεση της μπάντας και να εκθειάζουν την πρώτη της δουλειά.

Δεδομένου του ότι για το 2021 μοιάζει δύσκολο να γίνουν συναυλίες και festivals, υπάρχουν κάποιες πρώτες σκέψεις για μελλοντική προώθηση του δίσκου ή είναι νωρίς ακόμα;

Ακόμα δεν υπάρχει ξεκάθαρο πλάνο επειδή ακόμα δεν έχει αποφασιστεί το αν θα γίνουν κάποια festival που έχουμε κλείσει για το καλοκαίρι. Αν ακυρωθούν όλα, θα συζητήσουμε άλλους πιθανούς τρόπους προώθησης του δίσκου. Πάντως θα συνεχίσουμε να τον προωθούμε μέσω των social media ανεβάζοντας τακτικά playthroughs και backstage υλικό.

Πέρα από το γεγονός ότι ηχογράφησες ένα καινούργιο δίσκο κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τι σημαίνει για σένα, ως μουσικός, αυτή η μεγάλη παύση; Είναι ευκαιρία για ξεκούραση ή το μυαλό σου είναι συνέχεια σε εγρήγορση όσον αφορά τη δημιουργία καινούργιας μουσικής; 

Να πω την αλήθεια, δεν έχω βιώσει κάποια μεγάλη παύση, με εξαίρεση την απουσία των συναυλιών εδώ κι ένα χρόνο φυσικά. Κάνω συχνά ηχογραφήσεις για εγχώριες και ξένες μπάντες, διδάσκω drums και δουλεύω πάνω σε κάποιες συνεργασίες με φίλους μουσικούς οπότε είμαι μόνιμα ενεργή στον χώρο της μουσικής.

Εκτός από τη μουσική, με τι άλλο ασχολείσαι αυτή την περίοδο; Είχες την ευκαιρία να βρεις καινούργια ενδιαφέροντα και να δεις ή να διαβάσεις πράγματα που ίσως πριν δεν είχες το χρόνο να το κάνεις;

Έχω αρχίσει να ασχολούμαι με πράγματα που παλιά δεν έβρισκα τον χρόνο ή δεν τολμούσα να αγγίξω. Μαθαίνω video editing, λίγα ισπανικά για να κάνω πιο εύκολη τη συνεννόησή μου στην Λατινική Αμερική, κάνω διαλογισμό και προσπαθώ να βελτιώσω το παίξιμό μου στα drums σε τομείς εκτός της metal.

Αν δεν είχες σπουδάσει μουσική και δεν είχες ακολουθήσει την καριέρα μιας drummer, πώς φαντάζεσαι ότι θα ήταν σήμερα μια εναλλακτική Ελένη Νότα;

Πραγματικά δεν μπορώ να το φανταστώ. Θα ήμουν απόλυτα δυστυχισμένη κάνοντας οτιδήποτε άλλο σαν επάγγελμα. Νομίζω ότι αν δεν υπήρχε η μουσική στη ζωή μου, θα κατέληγα να κάνω κάτι άλλο στον χώρο της τέχνης. Ίσως στον τομέα του κινηματογράφου γιατί είμαι εθισμένη στις ταινίες. Σίγουρα κάτι δημιουργικό πάντως.

Ποια θα έλεγες πως είναι η σημαντικότερη στιγμή στη μέχρι τώρα μουσική πορεία σου και γιατί;
Ο μήνας που πέρασα με τα κορίτσια στην Ισπανία. Το “Perpetual Chaos” είναι ό,τι πιο σημαντικό έχω κάνει στην επαγγελματική μου ζωή μέχρι στιγμής κι έμαθα αμέτρητα πράγματα κατά τη δημιουργία του. Και μέσα σε ένα μήνα απέκτησα τρεις αδερφές που έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου πλέον.

Ελένη, σε ευχαριστούμε πάρα πολύ για αυτή τη συνέντευξη. Τα τελευταία λόγια δικά σου.

Ευχαριστώ πολύ για αυτή την πολύ όμορφη συνέντευξη. Εύχομαι σε όλους να είστε γεροί και δυνατοί αυτές τις δύσκολες εποχές και να προσέχετε εσάς και τους αγαπημένους σας. Επίσης να ακούτε πολλή μουσική, κάνει καλό στην υγεία.

Συνέντευξη: Μίνως Ντοκόπουλος

Facebook
Bandcamp
Instagram
Spotify
Twitter
YouTube

Band Members
Prika Amaral – Κιθάρα, Φωνητικά
Mia Wallace – Μπάσο
Ελένη Νότα – Τύμπανα
Diva Satanica – Φωνητικά

Discography
Victim Of Yourself, 2014
Agony, 2016
Downfall Of Mankind, 2018
Perpetual Chaos, 2021

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X