ΟΜ 2022_468x60 - 468|60|ΟΜ 2022_468x60|||bothnano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothRussian Circles 2022_7468x60 - 468|60|Russian Circles 2022_7468x60|||bothRODSTUDIOS-468×60-BANNER - 468|60|RODSTUDIOS-468×60-BANNER|||bothwhale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||bothsymmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|bothamadeus banner greekrebels 2 - 468|60|amadeus banner greekrebels 2|||both
20000
60
haursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothΟΜ 2022_728x90 - 728|90|ΟΜ 2022_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothamadeus banner greekrebels 1 - 728|90|amadeus banner greekrebels 1|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||both
20000
110

Δεν μπορώ να πω ότι ήμουν και ο πιο φανατικός οπαδός των Caelestia και του πρώτου τους δίσκου “Beneath Abyss”. Ούτε μπορώ να πω ότι και οι ζωντανές τους εμφανίσεις με είχαν πείσει. Παρόλα αυτά, ο δεύτερος δίσκος της μπάντας “Thanatopsis” άρχιζε σιγά σιγά να μεγαλώνει μέσα μου σε σημείο που μπορώ να πω ότι πλέον η μπάντα από την Αθήνα βρίσκεται στο σωστό δρόμο. Ανέκρινα το Νίκο Παλιβό (frontman και συνθέτη) για τα πάντα γύρω από τους Caelestia.

Γεια σου Νίκο. Σε ευχαριστώ για το χρόνο σου να απαντήσεις στις ερωτήσεις μας. Κατ’ αρχήν, θα ήθελα να σε ρωτήσω ποιες είναι οι πρώτες αντιδράσεις που έχετε για την καινούργια σας κυκλοφορία που ονομάζεται “Thanatopsis”, από media, φίλους και οπαδούς.

Καλησπέρα Δημήτρη..! Ευχαριστώ και εγώ με τη σειρά μου. Λοιπόν, μέχρι στιγμής το feedback που έχουμε για το νέο album μας είναι πάρα πολύ θετικό, ιδίως αν λάβεις υπόψη ότι τα περισσότερα ξένα site που έχουν γράψει κριτικές, έχουν βάλει βαθμούς από 8/10 και άνω.. Τις ίδιες εντυπώσεις μας έχουν μεταφέρει και οπαδοί και φίλοι της μπάντας, οπότε δεν έχουμε κανένα λόγο να τους αμφισβητήσουμε.

Ο τίτλος του δίσκου είναι λιγάκι παράξενος. Τι ακριβώς σημαίνει και πες μου αν υπάρχει μια γενική ιδέα πίσω από αυτόν τον τίτλο και από τους στίχους του δίσκου;

Ο τίτλος του δίσκου είναι μια σύνθετη λέξη που επινόησε η Δήμητρα. Ήθελε με μια λέξη να εκφράσει την «όψη του θανάτου», κάτι που θα έδινε με ακρίβεια την σκοτεινή ατμόσφαιρα, την οποία αποπνέει το album γενικότερα. Και πιστεύω ότι ταιριάζει πάρα πολύ καλά ο τίτλος, με αυτό που καταλαβαίνει και αισθάνεται ο μέσος ακροατής, όταν ακούσει το δίσκο μας.

Πως συνδέεται η γενική ιδέα των στίχων – αν υπάρχει – και του τίτλου του δίσκου με το καταπληκτικό εξώφυλλο της Γωγούς Μελώνε;

Οι στίχοι δεν αποτελούν ένα concept σαν ενότητα κατ’ αρχάς, απλά όλοι περιστρέφονται γύρω από την κεντρική ιδέα του δίσκου. Το εξώφυλλο της Γωγούς απεικονίζει –κατά την άποψη όλων μας- με πολύ εύστοχο τρόπο τον τίτλο του δίσκου σε μια εικόνα. Μια εικόνα που σου μένει στο μυαλό, γιατί είναι σαν να σε κοιτάει κατάματα ο ίδιος ο Θάνατος. Το περίεργο είναι, ότι στο συγκεκριμένο εξαιρετικό εξώφυλλο της Γωγούς, έχει κάποιος την αίσθηση ότι ο Θάνατος είναι γένους θηλυκού…!!

Πρέπει να σας δώσω συγχαρητήρια για την παραγωγή και τον τελικό ήχο του δίσκου. Είναι μάλλον η καλύτερη ελληνική παραγωγή που μάλλον έχω ακούσει μέχρι τώρα. Διάβασα ότι ο Fredrik Nordstrom ήταν υπεύθυνος για την μίξη και το mastering του “Thanatopsis”. Που ηχογραφήθηκε ο δίσκος και πως καταφέρατε να φτάσετε σε αυτό το πραγματικά εντυπωσιακό αποτέλεσμα;

Σ’ ευχαριστούμε πάρα πολύ για τα καλά σου λόγια, τα οποία μάλιστα δείχνουν να τα συμμερίζονται επακριβώς όλοι όσοι έχουν γράψει κριτική για το album μας, είτε εντός, είτε εκτός συνόρων. Ο δίσκος ηχογραφήθηκε (ως λήψη σημάτων δηλαδή) στα Bombtrack Studios στο Μαρούσι με την επίβλεψη του μιχανικού ήχου, Μιχάλη Μελετέα, ο οποίος είχε επιμεληθεί και την μίξη του προηγούμενου δίσκου μας, Beneath Abyss. Ο Μιχάλης είναι πλέον βαθύς γνώστης του trademark ήχου της μπάντας, μην σου πω κιόλας ότι έχει συμβάλλει τα μέγιστα στην διαμόρφωσή του. Η όλη διαδικασία της εγγραφής (tracking) ήταν μια διαδικασία τόσο λεπτομερειακή, που δεν άφηνε περιθώρια απόκλισης ή λάθους. Δεν είναι άλλωστε περίεργο που η όλη διαδικασία ηχογράφησης κράτησε από τον Οκτώβριο του 2016 έως και τον Φεβρουάριο του 2017 (5 ολόκληρους μήνες δηλαδή), κατά την οποία το κάθε μέλος μας έδωσε τον καλύτερό του εαυτό. Ξέραμε από την αρχή ότι, μόνο αν καταφέρναμε να πάρουμε τα πιο καθαρά και δυνατά σήματα σε όλα τα όργανα και τις φωνές, θα δίναμε στον Fredrik την καλύτερη δυνατή «πρώτη ύλη», για να μπορέσει να κάνει τη δουλειά του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, και να φτάσει στο άκρως εντυπωσιακό αποτέλεσμα που ακούς. Άρα το μυστικό της επιτυχίας είναι η πολύ σκληρή δουλειά και η επιμονή στη λεπτομέρεια.

Χρησιμοποιήθηκαν πραγματικά έγχορδα για τα ορχηστρικά μέρη ή ακολουθήσατε την οδό των samples;

Ήταν διακαής πόθος μας να χρησιμοποιηθούν ζωντανά έγχορδα, αλλά επειδή δεν είχαμε τη δυνατότητα για πλήρες κουαρτέτο εγχόρδων, καταφύγαμε στη χρήση των samples. Δώσαμε όμως πολύ μεγάλη προσοχή και βαρύτητα ώστε να ακουστούν όσο πιο πιστά γίνεται, και μάλιστα χρησιμοποιήσαμε την τελευταία λέξη της μουσικής τεχνολογίας για να το πετύχουμε.Η επεξεργασία που έγινε στα samples των εγχόρδων κράτησε αρκετές ημέρες, έτσι ώστε να μην μπορεί το ανθρώπινο αυτί να ξεχωρίσει αν πρόκειται για ζωντανά όργανα ή samples. Νομίζω ότι το τελικό αποτέλεσμα μας δικαίωσε με το Μιχάλη Μελετέα. Τα μέρη του πιάνου όμως ηχογραφήθηκαν όλα ζωντανά….!

Πόσο δύσκολη ήταν η διαδικασία της ηχογράφησης των τραγουδιών, παίρνοντας ως δεδομένο ότι τα τραγούδια σε ορισμένες περιπτώσεις είναι αρκετά πολύπλοκα;

Όπως είπα και παραπάνω, ξέραμε πολύ καλά από το στάδιο της προ-παραγωγής (εγώ κι ο Βασίλης που έχουμε γράψει τη μουσική) ότι τα τραγούδια έχουν πάρα πολλά, σύνθετα και δύσκολα μέρη, τόσο σε εκτελεστικό όσο και ερμηνευτικό επίπεδο. Οπότε όλα τα μέλη ήταν προετοιμασμένα μετά από συνεχείς πρόβες πολλών μηνών. Ακόμη όμως και μετά από τόση προετοιμασία, συνεχίζουν και ανακύπτουν απρόοπτα μέσα στην διαδικασία της ηχογράφησης. Όλα αυτά ξεπεράστηκαν γιατί όλα τα μέλη της μπάντας έδωσαν το 110% των δυνατοτήτων τους, και αυτό φαίνεται καθαρά στο τελικό αποτέλεσμα. Αν δεν είχαμε δουλέψει σωστά, δεν θα είχαμε το υψηλής ποιότητας αποτέλεσμα που έχουμε.

caelestia

Αλήθεια η διαδικασία σύνθεσης στο “Thanatopsis” ήταν διαφορετική από το “Beneath Abyss”; Ποια είναι αυτή η διαδικασία;

Η διαδικασία σύνθεσης δεν άλλαξε ουσιωδώς από το Beneath Abyss έως το Thanatopsis. Εγώ ετοιμάζω τον βασικό κορμό της μελωδίας, της σύνθεσης και της ενορχήστρωσης των περισσότερων τραγουδιών, ο Βασίλης συνεισφέρει πάρα πολλές κιθαριστικές ιδέες, η Δήμητρα γράφει όλους τους στίχους και διαλέγει τους τίτλους των τραγουδιών. Έτσι λειτουργεί μέχρι στιγμής η συνθετική διαδικασία στη μπάντα.

Ποιες πιστεύεις ότι είναι οι διαφορές μεταξύ του ντεμπούτου και του “Thanatopsis”, οι Caelestia;

Η μεγάλη διαφορά είναι ότι στο Thanatopsis, ήθελα να πάω τις συνθέσεις ένα βήμα παραπάνω από το Beneath Abyss.  Να τις κάνω πιο ακραίες και πιο μελωδικές ταυτόχρονα. Μπορώ να πω ότι είμαι πολύ κοντά σε αυτό που είχα σκεφτεί και σίγουρα βοήθησε η παραγωγή του Fredrik Nordstrom σε αυτό. Δουλέψαμε όλοι πάρα πολύ σε προσωπικό επίπεδο, για να μπορέσουμε να φτάσουμε τα κομμάτια σε τέτοια απόδοση. Σκύψαμε το κεφάλι και προσπαθήσαμε να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Τα καινούργια μέλη, μας βοήθησαν πάρα πολύ σε αυτό.

Πιστεύω ότι το “Thanatopsis” είναι ένας αρκετά καλός δίσκος, παρόλα αυτά, υπάρχουν πολλά τεχνικά σημεία που κατά τη δική μου άποψη, κάπως χαλάνε το τελικό αποτέλεσμα, ενώ τραγούδια σαν τα “Martyrs”, “Dancing With The Demons” και “Underlife” είναι πραγματικά διαμάντια και δείχνουν μεγάλες δυνατότητες από τους Caelestia. Είναι αλήθεια τόσο απαραίτητα τα τεχνικά στοιχεία για την μουσική των Caelestia;

Αυτό που περιγράφεις εσύ προσωπικά ως «αδυναμία» του Thanatopsis, άλλες κριτικές ιδιαίτερα από το εξωτερικό (αλλά και από Ελλάδα), το χαρακτηρίζουν ως το πιο δυνατό σημείο του δίσκου και το εξαίρουν. Οπότε εδώ μπαίνει πάντοτε το θέμα του προσωπικού γούστου του κάθε ακροατή / κριτικού. Τα πολύπλοκα και τεχνικά μέρη είναι εδώ και πολλά χρόνια αναπόσπαστο κομμάτι της μουσικής μας. Χωρίς αυτά, δεν μπορείς εύκολα να δημιουργήσεις την κατάλληλη ατμόσφαιρα σε έναν δίσκο που θέλει να αποκαλείται ότι υπηρετεί το extrememetal ιδίωμα. Από τη στιγμή που ως Caelestia θεωρούμε ότι ανήκουμε στο extreme metal και όχι σε άλλα είδη, είμαστε «υποχρεωμένοι» να έχουμε δύσκολα, σύνθετα και τεχνικά μέρη, αλλιώς (κατά την άποψή μου) δεν δικαιολογούμε τον τίτλο του είδους μας.

Πως σκέφτεστε να αναπαράγετε όλα τα δύσκολα τεχνικά μέρη μαζί με όλα τα ορχηστρικά μέρη, σε μικρούς συναυλιακούς χώρους;

Αυτό γίνεται με δύο τρόπους: Πρώτον το κάθε μέλος θα πρέπει να είναι άρτια προετοιμασμένο να αποδώσει με ακρίβεια τα μέρη του στο live, και δεύτερον για τα ορχηστρικά μέρη, αυτά θα είναι προ-ηχογραφημένα μέσα σε έναν υπολογιστή. Όλα μαζί πρέπει να είναι σε έναν τέλειο συγχρονισμό, όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς. Αυτό προσωπικά δεν με ανησυχεί καθόλου, γιατί το έχουμε καταφέρει σε όλα τα live που κάναμε για την προώθηση του Beneath Abyss. Οπότε δεν μας είναι κάτι καθόλου άγνωστο, αφού το έχουμε κάνει όλες τις φορές στο παρελθόν. Το μέγεθος του συναυλιακού χώρου δεν παίζει κανέναν ρόλο. Η μουσική μας θα ακούγεται ίδια, είτε σε μικρούς, είτε σε μεγάλους χώρους, αφού θα αποδίδεται με έναν συγκεκριμένο τεχνικά τρόπο

Αλήθεια, ποιες είναι οι επιρροές των Caelestia;

Οι επιρροές μας είναι πάρα πολλές, αφού συνδυάζουμε πολλά στοιχεία στη μουσική μας. Από αυτή την πλευρά, μπάντες όπως οι Death, Therion, Dimmu Borgir, Behemoth, Fleshgod Apocalypse, Katatonia, Cradle Of Filth, Moonspell, Hypocrisy, Rotting Christ και SepticFlesh αποτελούν σίγουρα επιρροές για εμάς (τόσο ως μπάντα, όσο και προσωπικά για τον καθένα μας), και γενικά μπορούμε να μιλάμε για ώρες για τα συγκροτήματα που έχουν σημαδέψει τον ήχο μας.

Ποιες θα είναι οι επόμενες κινήσεις της μπάντας για την προώθηση του “Thanatopsis”;

Ήδη την προώθηση του δίσκου μας την έχει αναλάβει το Rock ‘N’ Growl (μέσω της εταιρίας μας, της EMP Label Group σε συνεργασία με την SPV GmbH), το οποίο αναλαμβάνει το κομμάτι του διαφημιστικού promotion του υλικού μας. Από εκεί και μετά, και επειδή θέλουμε να έχουμε σε όλα τα επίπεδα το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, καταφέραμε να κλείσουμε συμφωνία συνεργασίας με ένα από τα μεγαλύτερα γερμανικά πρακτορεία, το EAM Agentur – Event & Artist Management, το οποίο θα αναλάβει για εμάς τους τομείς του management και του concert booking, κάτι που είναι πάρα πολύ σημαντικό αν θέλει κάποιος να κάνει σοβαρά βήματα και στο εξωτερικό. Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα ετοιμάζουμε νέα βίντεο για το συγκρότημα, συνεντεύξεις σε διάφορα μέσα εντός και εκτός συνόρων, παρουσιάσεις σε περιοδικά του εξωτερικού, airplay και συνεντεύξεις σε ραδιοφωνικούς σταθμούς, ανακοίνωση για συναυλίες και περιοδείες και γενικά ό,τι περισσότερο θα μας επιτρέψει να προωθήσουμε το νέο μας δίσκο σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ακροατήριο.

Νίκο, σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τον χρόνο σου. Θα μπορούσα να σου κάνω άλλες τόσες ερωτήσεις αλλά καταλαβαίνω ότι ο χρόνος είναι περιορισμένος. Συγχαρητήρια για το “Thanatopsis” και εύχομαι ότι καλύτερο στους Caelestia αλλά και στις προσωπικές σας ζωές. Άφησε ένα δικό σου μήνυμα για τους αναγνώστες μας.

Κι εγώ σ’ ευχαριστώ για την ευκαιρία που μας δίνεις να ακουστούμε. Stay heavy…!!

Συνέντευξη: Δημήτρης Σταύρος

http://www.facebook.com/caelestiaband
http://caelestia.site/

http://www.reverbnation.com/caelestiaband

https://soundcloud.com/caelestiaofficial

http://twitter.com/Caelestiaband
http://www.youtube.com/user/CaelestiaOfficial

Band Members:
Νίκος Παλίβος – Φωνητικά
Δήμητρα Βίντζου – Φωνητικά
Βασίλης Θωμάς – Κιθάρες
Στέλιος Βαροτσάκης – Μπάσο
Σωκράτης Παναγουλέας – Τύμπανα
Βαγγέλης Ευαγγέλου – Κιθάρες

Δισκογραφία:
Beneath Abyss, 2015
Thanatopsis, 2017

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X