Συνεντεύξεις

Goditha

Η Goditha είναι η προσωπικότητα, για την οποία συντέθηκε το musical “Rock Opera”. Με αφορμή αυτή τους την κυκλοφορία, η Ελίνα Εγγλέζου δέχτηκε να απαντήσει σε μερικές από τις ερωτήσεις μας.

Για αρχή, να σου ευχηθώ καλοτάξιδο να είναι όλο αυτό το εγχείρημα. Αλήθεια, ποια τα συναισθήματα και η ανταπόκριση έως τώρα από το κοινό;

Σε ευχαριστώ πολύ Γιώργο για το ενδιαφέρον σου στη δουλειά μας. Η αλήθεια είναι ότι δεν το πίστευα ότι κυκλοφόρησε επιτέλους μετά από τόσες καθυστερήσεις. Και το ότι άρεσε τελικά και ασχολήθηκε ο κόσμος με το έργο ήταν απίστευτη ανακούφιση και δικαίωση για τον κόπο τόσων ανθρώπων. Χάρηκα πολύ που υπήρχε τόσο θετική ανταπόκριση σε μία μουσική που δεν είναι εμπορική.

Πες μας λίγα λόγια για εσένα. Πως αποφάσισες να ξεκινήσεις, αλλά και να ολοκληρώσεις, με την βοήθεια διάφορων συντελεστών μια τέτοια προσπάθεια; Πώς σου ήρθε η ιδέα για κάτι τέτοιο;

Από μικρή ήθελα να κάνω ένα musical αλλά βέβαια για να νιώσω έτοιμη, για να αποφασίσω κάτι τέτοιο πέρασαν πολλά χρόνια, που κυκλοφορούσα μέτρια τραγουδάκια μέχρι να μου έρθουν κάποιες αξιοπρεπείς ιδέες. Και ξαφνικά το 2017 μου ήρθαν όλα μαζί μουσική, στίχοι, ιστορίες, χαρακτήρες,  σκηνικά, κοστούμια. Ανεξήγητα, σα να έβλεπα ταινία.

Αν όχι πρωτοπορία στην παγκόσμια σκηνή, τότε σίγουρα για τα ελληνικά δεδομένα φέρει την πρωτιά. Αλήθεια, τι είναι τελικά η Goditha; Είναι η χαρακτήρας που ενσαρκώνει την κυκλοφορία ή απλά το όνομα της όλης ιδέας;

Δε νομίζω να είναι πρωτοπορία ούτε στην Ελλάδα. Σίγουρα έχουν γραφτεί rock όπερες αλλά το κόστος μιας τέτοιας παραγωγής είναι τεράστιο και πολύ αποτρεπτικό για κάθε δημιουργό. Γι’ αυτό δεν ακούμε συχνά για τέτοιες δουλειές, ή το ότι λέγεται πώς είναι η πρώτη κυκλοφορία ροκ όπερας με μουσική και στίχους από γυναίκα κι αυτό αμφίβολο μου φαίνεται. Δεν είναι δυνατόν κάποιος να γνωρίζει ολόκληρη την παγκόσμια δισκογραφία στο 100 τοις 100. Σημασία έχει να σας αρέσει το έργο μας κι ας είναι και το τελευταίο . Goditha είναι το όνομα της κεντρικής ηρωίδας το οποίο συνοψίζει και το νόημα της ιστορίας (Θεός-Ήθος).

Μεσαιωνική η όλη ιδέα. Από το εξώφυλλο, μέχρι και τις ερμηνείες αλλά και το περιεχόμενο των στίχων. Από που άντλησες έμπνευση για να δημιουργήσεις κάτι τέτοιο;

Μάλλον από τις πολλές σχετικές ταινίες που μου αρέσει να βλέπω. Με εντυπωσιάζει εκείνη η εποχή γενικά, επειδή είναι πολύ αντιφατική. Σκληρή και ρομαντική.

Πόσο δύσκολο ήταν το να βρεις, να συντονίσεις αλλά και να πείσεις τους συντελεστές αυτού του album;

Έκανα πολλή μελέτη και άκουσα πολλές υπέροχες φωνές πριν προτείνω στα παιδιά να συμμετέχουν. Ήθελα να ταιριάζουν απόλυτα στους χαρακτήρες που είχα στο μυαλό μου. Τώρα όσο για τον συντονισμό ήταν Γολγοθάς για όλους μας. Εγώ με πείρα μηδέν σε κάτι αντίστοιχο, σε αχαρτογράφητα νερά, όλα τα παιδιά με χίλιες υποχρεώσεις ο καθένας. Παλέψαμε πραγματικά.

Πως προέκυψε η συνεργασία σου με τον μουσικό παραγωγό Μπάμπη Κατσιώνη;

Μου άρεσαν οι προηγούμενες δουλειές του. Ειδικά στο θέμα της ενορχήστρωσης ήταν αυτό ακριβώς που ήθελα. Συνεργαστήκαμε άψογα και το αγάπησε κι εκείνος πολύ το έργο. Το έκανε δικό του και το πόνεσε όσο κι εγώ. Μέγας μουσικός και Μέγας δάσκαλος!

Αν ήταν δέκα φορές δύσκολο να συντονίσεις μια τέτοια ομάδα, τότε φαντάζομαι είναι εκατό φορές πιο δύσκολο να το παρουσιάσετε ζωντανά. Είναι ένα γεγονός που σε απασχολεί;

Αυτό που με απασχολεί περισσότερο είναι να βρεθούν χορηγοί για κάτι τέτοιο. Μια σοβαρή παράσταση θα κοστίσει δέκα φορές, όσο κόστισε το cd και είναι προφανώς αδύνατον να είναι αυτοχρηματοδοτούμενη. Αν λυθεί αυτό πιστεύω ότι ο συντονισμός θα είναι πιο εύκολος τώρα που κι εγώ έχω μάθει από τα λάθη μου και τα παιδιά γνωρίζουν τις δυσκολίες.

Πέραν των οποιοδήποτε εμποδίων, ο παράγοντας Covid-19 ήταν παρόν. Παρ’ όλα αυτά, τι αντίκτυπο είχε αυτό στην όλη διαδικασία;

Το project τρέχει για σχεδόν τέσσερα χρόνια. Ήταν όλα έτοιμα. Επί πανδημίας απλά περιμέναμε και δουλεύαμε τα εξώφυλλα, το booklet. Δεν μας επηρέασε ιδιαίτερα.

Προσαρμοζόμενοι πάντα στα νέα δεδομένα, λόγω της πανδημίας, φαίνεται πως υπάρχουν αρκετές μπάντες που προτιμούν να παρουσιάσουν την δουλειά τους μέσω ενός live stream. Πιστεύεις θα ταίριαζε κάτι τέτοιο στην δική σας περίπτωση;

Αν θέλουμε να βγει το ίδιο αποτέλεσμα όπως αν ήταν στο θέατρο ή σε σκηνή θα πρέπει να βρούμε χώρο να στήσουμε τα σκηνικά , να φτιάξουμε ηχητική εγκατάσταση για δεκαέξι ανθρώπους , φώτα κτλ..  Δε νομίζω ότι ούτε τα παιδιά ούτε εσείς θα θέλατε να παρακολουθήσετε μία rock όπερα, απλά με τραγουδιστές μπροστά από ένα μαύρο πανί.

Αν κρίνω από το αποτέλεσμα της κυκλοφορίας, φαίνεται να επικράτησε μια χημεία, λαμβάνοντας υπόψη το πόσο δύσκολο αλλά και ευχάριστο φαντάζομαι είναι να δουλεύεις με τόσα άτομα. Παρά το γεγονός αυτό, υπάρχει το ενδεχόμενο να ξαναζήσουμε μια τέτοια εμπειρία;

Το καλό ήταν ότι τα παιδιά γνωριζόντουσαν και είχαν καλές σχέσεις μεταξύ τους από πριν, οπότε το κλίμα ήταν πολύ ευχάριστο για όλους μας παρά τις δυσκολίες. Είναι πολύ σημαντικό αυτό σε τέτοιες συλλογικές δουλειές, επειδή χρειάζεται καλή επικοινωνία.  Στο μέλλον ελπίζω να καταφέρω να δημιουργήσω κάτι αντίστοιχο. Σίγουρα θα προσπαθήσω.

Πως οραματίζεσαι το μέλλον της όλης αυτής πρωτοπορίας;

Θα θέλαμε όλοι πολύ να το ανεβάσουμε και να σας το παρουσιάσουμε στη σκηνή όπως θα ταίριαζε να είναι. Μακάρι να τα καταφέρουμε.

Πέραν αυτού του εγχειρήματος, που αλλού μπορούμε να βρούμε την μουσική σου; Μίλησέ μας για τα υπόλοιπα projects σου.

Tο 2012, εξερευνώντας τις δυνατότητες μου, κυκλοφόρησα ένα pop metal CD “Just friends” σε ψηφιακή μορφή στο CDBaby. Από τότε και μετά πειραματιζόμουν με διάφορες ιδέες και ανέβαζα κάποιες δικές μου ερασιτεχνικές παραγωγές στο προσωπικό κανάλι μου στο YouTube προσπαθώντας να βρω τι ακριβώς με εκφράζει. Και όταν επιτέλους κατάλαβα ότι δεν είναι δουλειά μου να τραγουδάω τότε ένιωσα ότι ωρίμασα αρκετά για να δημιουργήσω κάτι πιο σοβαρό μουσικά.

Κάπου εδώ η συνέντευξη τελειώνει. Σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου, ο τελευταίος λόγος ανήκει σε εσένα.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την φιλοξενία και την στήριξη σας στο έργο μας, όπως επίσης και όλους τους γνωστούς και άγνωστους φίλους που πρόσφεραν τόση αγάπη στην προσπάθεια μας. Η ελληνική μουσική σκηνή κρύβει διαμάντια και χρειάζεται την έμπρακτη ανταπόκριση του κόσμου, έτσι ώστε να ενθαρρύνονται οι νέοι δημιουργοί να μας παρουσιάζουν τις υπέροχες δουλειές τους.

Γιώργος Χατζηϊωαννίδης

Facebook
Bandcamp
YouTube

Band Members
Ελίνα Εγγλέζου – Στίχοι, συνθέσεις, οκαρίνα, μπαλαλάικα, κλασσική κιθάρα
Bob Katsionis – Κιθάρες, μπάσο, πλήκτρα
Άγγελος Παύλος Γκούφας – Βιολιά
Μάριος Χριστόπουλος – Φλάουτα, σαξόφωνο
Βασίλης Κοιλάκος – Ούτι

Στα φωνητικά συμμετείχαν οι
Maxi Nil
Henning Basse
Angel Wolf-Black
Γιάννης Παπανικολάου
Ηλιάνα Τσακιράκη
Διονύσης Χριστοδουλάτος
Μαργαρίτα Παπαδημητρίου
Άννα Τάρμπα
Constantine Alex
Μάριος Καραναστάσης
Γιώργος Εικοσιπεντάκης
Χρήστος Κουνέλης
Mora Hecate
Αναστασία Παπαδοπούλου
Μαργαρίτα Σταμούλη
Stratis Steele- Αφηγητής

Discography
Rock Opera, 2020

Greekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X