Συνεντεύξεις

Le Monde Par Le Feu

Έχοντας κυκλοφορήσει πρόσφατα το ντεμπούτο album τους “À Néant, οι Le Monde Par Le Feu κέρδισαν το ενδιαφέρον μου και γι’ αυτό το λόγο επικοινώνησα με τον κιθαρίστα της μπάντας, Ben, για την δημιουργία του δίσκου καθώς και τις επιρροές της μπάντας. \Υ.Γ. Μην ψάξετε φωτογραφίες της μπάντας. Δεν υπάρχουν.

Γεια σου Benjamin. Αρχικά, συγχαρητήρια για το φοβερό ντεμπούτο album σας. Καθότι είναι η πρώτη φορά που μιλάμε, μπορείς να μας πεις πως μαζευτήκατε οι τρεις σας;

Γεια σου Χρύσα, χαίρομαι που σε γνωρίζω και σε ευχαριστώ για τα λόγια σου. Βασικά ο drummer μας, ο Cho και εγώ, παίζαμε μαζί στους Oldd Wvrms επί πέντε χρόνια. Γνωριζόμαστε πολύ καλά και η όλη διαδικασία της σύνθεσης είναι πολύ ενστικτώδης μεταξύ μας. Τον τραγουδιστή μας, τον Thomas, τον ξέρω περίπου δεκαπέντε χρόνια. Έχω ηχογραφήσει κάποιες από τις παλιές του μπάντες και μέσα στα χρόνια έχουμε συνεργαστεί σε διάφορα project. Όταν αποφάσισα να φτιάξω αυτή την μπάντα, η απόφαση του να δουλέψω με ανθρώπους που γνώριζα πολύ καλά ήταν πολύ ξεκάθαρη, οπότε εδώ είμαστε πλέον.

Ο όρος postmetal φαίνεται πως είναι της μόδας τελευταία τόσο για τις εταιρείες όσο και για τους οπαδούς. Νομίζω πως ο όρος avantgarde, η κατάχρηση του οποίου τόσο γενικά όσο και στο black metal δεν μου αρέσει, στον ήχο σας θα ταίριαζε τέλεια. Ποιες οι σκέψεις σας ως προς αυτό;

Ναι, είναι λίγο δύσκολο το να κατηγοριοποιείς την μπάντα σου. Το post-metal είναι κάπως ευρύ αλλά υποθέτω το avant-garde ταιριάζει στην επική πλευρά μας. Προσωπικά θα το ονόμαζα metal ευρέως φάσματος. Η βασική ιδέα ήταν να δημιουργήσουμε κάτι πολύ ατμοσφαιρικό, μια απόδραση μέσω της μουσικής, σαν την μουσική επένδυση μιας ταινίας.

Το εξώφυλλο του δίσκου φαίνεται λιτό αλλά έχει αρκετές λεπτομέρειες ανοιχτές ως προς την ερμηνεία τους, αν κοιτάξεις προσεκτικά. Όπως ακριβώς και η μουσική σας. Ποιος ευθύνεται για το εξώφυλλο;

Ειλικρινά, είχαμε πολύ περιορισμένο οικονομικό περιθώριο για αυτόν τον δίσκο, οπότε αποφάσισα να το αναλάβω αυτό το κομμάτι εγώ. Το εξώφυλλο είναι μια φωτογραφία μιας σπασμένης ηφαιστειακής πέτρας, πάνω στην οποία δούλεψα. Το μονόγραμμα, είναι δουλειά του Fabian της Hagiophobic. Ωστόσο, είμαι πολύ χαρούμενος με το αποτέλεσμα, αντικατοπτρίζει την ουσία του δίσκου.

Έχετε κάποια αστεία ή αγαπημένη στιγμή από την διαδικασία των ηχογραφήσεων που θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας;

Η όλη διαδικασία ήταν λίγο μεγάλη και παράξενη λόγο της κατάστασης με την πανδημία. Με τον Cho καταφέραμε και βρεθήκαμε αρκετές φορές, αλλά ο Thomas μένει κοντά στο Παρίσι οπότε έπρεπε να δουλέψουμε από απόσταση. Εναλλακτικά, η πλάκα δεν θα ήταν αντικειμενικός σαν όρος για να περιγράψει τις ηχογραφήσεις. Όλοι έχουμε πολυάσχολες ζωές, αλλά καταφέρνουμε να το κάνουμε όλο αυτό με επαγγελματισμό στο τέλος, με ένα αποτέλεσμα που να μας ικανοποιεί όλους. Μεταξύ της προ-παραγωγής και της κυκλοφορίας του δίσκου μεσολάβησε σχεδόν ένας χρόνος, οπότε η κατάλληλη έκφραση για να περιγράψω την διαδικασία θα ήταν μακριά και αποκαρδιωτική.

Μπορείς να μας πεις λίγα πράγματα για τους στίχους; Ποια η κύρια πηγή έμπνευσης τους;

Συνέθεσα και ονόμασα όλα τα κομμάτια, μετά τα έστειλα στον Thomas μαζί με την γενική ιδέα ας το πούμε. Για αυτό τον δίσκο θέλαμε να φύγουμε από την κλασική εσωστρεφή/occult φάση που κάναμε παλαιότερα με άλλες μπάντες. Τα θέματα είναι πολύ πιο προσωπικά, βασισμένα στις καθημερινές μας ζωές, με αρκετές μεταφορικές έννοιες, όλα μπλεγμένα μαζί με επιρροές από dark fantasy ως προς την ατμόσφαιρα. Εξάλλου, ο σκοπός της μουσικής μας είναι το να κάνουμε τον ακροατή να ταξιδέψει χωρίς καθοδήγηση από τους στίχους.

Είστε από τις μπάντες που είναι δύσκολο να μαντέψει κάποιος ποιοι μουσικοί ή μπάντες επηρέασαν το ύφος σας, λόγο του πολύ χαρακτηριστικού σας ήχου. Οπότε θα μπορούσες να μας πεις μερικούς από τους αγαπημένους σας καλλιτέχνες τόσο μέσα όσο και έξω από το metal;  

Θα μιλήσω για τον εαυτό μου. Αυτά είναι μερικά από τα album που με επηρέασαν πολύ μεταξύ άλλων:

Katatonia – “The Great Cold Distance”
Ark – “Burn The Sun”
At The Gates – “Slaughter Of The Soul”
The Body – “No One Deserves Happiness”
Burnt By The Sun – “Heart Of Darkness”
Chelsea Wolfe – “Abyss”
Deftones – “White Poney”
Cult Of Luna – “Eternal Kingdom”
Depeche Mode – “Music For The Masses”
Divide & Dissolve – “Abomination”
Dool – “Here Now, There Then”
Nine Inch Nails – “Add Violence”

Η παραγωγή και οι ηχογραφήσεις του δίσκου έγιναν από εσάς; Ποιοι άλλοι συμμετείχαν σε αυτό;

Ναι, έχω το δικό μου μικρό στούντιο, το The Pale Flame, στο οποίο ηχογραφώ τοπικές μπάντες. Ο Thomas έγραψε τα φωνητικά στο DNI Studio στην Γαλλία με τον Cedric, τον οποίο ευχαριστώ πολύ, και μου τα έστειλε πίσω. Όλα τα υπόλοιπα τα έκανα μόνος μου.

Θεωρείτε τους εαυτούς σας σαν μία στουντιακή μπάντα ή μία live μπάντα;

Όλα ξεκίνησαν σαν στουντιακό project αλλά θα εξελιχθεί σε κανονική μπάντα. Καθώς μιλάμε, δουλεύουμε πάνω σε οπτικό υλικό με έναν πολύ ταλαντούχο τύπο. Θέλουμε να προσφέρουμε κάτι πολύ οπτικό για τις επερχόμενες συναυλίες. Αν όλα πάνε καλά, θα κάνουμε τις πρώτες μας εμφανίσεις το φθινόπωρο του 2022 και πρέπει επίσης να ολοκληρώσουμε την σύνθεση της μπάντας για τις ζωντανές εμφανίσεις. Δεν βιαζόμαστε, θέλουμε να πάρουμε τον χρόνο μας ώστε να τα κάνουμε όλα με τον σωστό τρόπο. Έρχεται σιγά σιγά, αλλά έρχεται.

Η επιλογή του να βγάλετε τον δίσκο μόνοι σας ήταν σκόπιμη προκειμένου να διατηρήσετε την καλλιτεχνική σας ελευθερία και ανεξαρτησία ή απλά λειτουργεί καλύτερα για την δική σας περίπτωση;

Ναι και όχι παράλληλα. Δεν θα γίνουμε ποτέ μια μεγάλη μπάντα, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν κάνουμε  τα πάντα στο 100%. Αλλά υπάρχουν τόσες σπουδαίες μπάντες που βγαίνουν κάθε μέρα, είμαστε πλήρως συνειδητοποιημένοι πως πρέπει να κάνουμε τα πάντα μόνοι μας. Αυτό θα πάρει πολύ και θα είναι δύσκολο, αλλά σε ανταμείβει. Θα δούμε τι επιφυλάσσει το μέλλον.

Το να έχεις ένα τόσο καλό ντεμπούτο album δημιουργεί πίεση σε μια μπάντα, καθώς ανεβάζει τις προσδοκίες του κοινού;

Πολύ ευγενικό αυτό από μέρους σου, αλλά όχι. Στην παρούσα φάση θέλουμε απλά να προωθήσουμε αυτό το δίσκο με μερικές συναυλίες, αν το επιτρέψει αυτή η πανδημική καταιγίδα. Έπειτα, θα στρωθούμε και πάλι στην δουλειά για να κυκλοφορήσουμε ένα νέο EP για το 2023.

Σε ευχαριστώ για την κουβέντα. Κλείνοντας, ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας; Υπάρχει κάτι ακόμα που θα ήθελες να αναφέρεις;

Θα επιστρέψουμε σύντομα πάλι στις πρόβες, θα ολοκληρώσουμε την σύσταση της μπάντας και πιθανόν να ηχογραφήσουμε και κάποια ζωντανή μας εμφάνιση σε κάποια τοπική σκηνή πριν την mini περιοδεία το φθινόπωρο. Πέρα από αυτό, ο Thomas δουλεύει ακόμα με τους Pénitence Onirique, ο Cho παίζει συχνά και με την άλλη του μπάντα, τους Tars, και εγώ στην παρούσα δουλεύω και με την άλλη μου μπάντα, τους Fleaux. Ευχαριστώ πολύ για την συνέντευξη.

Συνέντευξη: Χρύσα Γιουρμετάκη
Μετάφραση: Κωνσταντίνος Μάρης

Facebook
Instagram
Bandcamp
Spotify

Band Members
Thomas – Φωνητικά
Ben – Κιθάρες, Πλήκτρα
Cho – Τύμπανα

Discography
À Néant, 2021

haursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X