nano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothRoadHouse Diet_728x90 - 728|90|RoadHouse Diet_728x90||https://www.greekrebels.gr/roadhouse-diet-electric-devilry-mojoholic/|bothdeafheaven 728×90 - 728|90|deafheaven 728×90|||bothBob-Katsionis_728x90 - 728|90|Bob-Katsionis_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothRussian Circles 728×90 - 728|90|Russian Circles 728×90|||bothOM 2020 728×90 - 728|90|OM 2020 728×90|||bothEclipse 728×90 - 728|90|Eclipse 728×90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||both
20000
110

Οι Γάλλοι The Great Old Ones κυκλοφόρησαν πριν λίγους μήνες το τέταρτο fulllength album τους με τίτλο “Cosmicism”. Καθότι εξαιρετικός, δε μπορούσαμε να μην αδράξουμε την ευκαιρία να επικοινωνήσουμε με τον Benjamin Guerry, ιδρυτικό μέλος, κιθαρίστα και τραγουδιστή του συγκροτήματος. Εξαιρετικές ήταν και οι απαντήσεις του στις ερωτήσεις που τού έθεσα, καθώς μάς έδωσε αρκετές ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το νέο δίσκο, ενώ φυσικά δε μπορούσαμε να περιοριστούμε μόνο σε αυτό το θέμα. 

Μόλις δύο χρόνια μετά το εξαίρετο “EOD: A Tale Οf Dark Legacy”, επιστρέφετε με την κυκλοφορία του “Cosmicism”. Ποια ήταν η ανταπόκριση των ακροατών; Ήταν όπως την περιμένατε;

Η ανταπόκριση ήταν πολύ καλή. Δουλέψαμε πολύ για να προσφέρουμε ένα επιτυχημένο και πολύπλευρο album. Πιστεύω ότι οι ακροατές το άκουσαν αυτό και το εκτίμησαν. Είναι πάντα δύσκολο να γνωρίζεις εάν θα αρέσει ένα album στο κοινό. Τα μοναδικά σημεία αναφοράς που έχουμε είναι τα συναισθήματά μας. Αν ένα τραγούδι αγγίζει την ψυχή μας, υποθέτουμε ότι το ίδιο θα κάνει και στους υπόλοιπους. Αυτό είναι το θέμα εκείνη τη στιγμή.

Ποιο ήταν το όραμα πίσω από το “Cosmicism”;

Κάθε τραγούδι του album βασίζεται σε μία Lovecraft-ιανή οντότητα και αφηγείται την ιστορία ενός πρωταγωνιστή που θα τη συναντήσει. Παρόλο που κάθε κομμάτι έχει διαφορετικό θέμα, όλα έχουν ως κοινό στοιχείο την κοσμική φιλοσοφία. Ο Lovecraft εξηγεί ότι ο άνθρωπος είναι ένα τίποτα μπροστά στην απεραντοσύνη του σύμπαντος. Δεν αντιλαμβάνεται το τι ζει μέσα σε αυτό, τα θέματα που προκύπτουν εκεί, δεν είναι φτιαγμένος για να τα καταλαβαίνει όλα αυτά. Το μόνο στο οποίο μπορεί να οδηγεί από την γνώση όλων αυτών των αποκρυφιστικών μυστικών είναι η παραφροσύνη.

Πώς διαλέξατε τα τραγούδια που κυκλοφόρησαν ως singles;

Οι επιλογές έγιναν αρκετά φυσικά. Το δύσκολο εκείνη τη στιγμή ήταν ότι το κάθε κομμάτι έχει τη δική του ταυτότητα. Επομένως, όλα θα μπορούσαν να γίνουν singles. Εν τέλει, το “The Omniscient” είναι το πρώτο κομμάτι του album, το “Nyarlathotep” το πιο βαρύ και το “Of Dementia” το πιο κατάλληλο για video clip λόγω της διάρκειάς του και της επικής του πλευράς. Η επιλογή βασίστηκε σε πολύ βασικά πράγματα.

Υπάρχει κάποιο τραγούδι στο “Cosmicism” που να είναι το προσωπικό σου αγαπημένο;

Όπως είπα, κάθε τραγούδι λέει τη δική του ιστορία και έχει τις καλύτερες στιγμές του. Επομένως, μού είναι πολύ δύσκολο να επιλέξω. Επίσης, όλα είναι πολύ συναρπαστικά όταν τα ερμηνεύουμε ζωντανά. Αλλά μπορώ να πω ότι το τελευταίο μέρος του “A Thousand Young” μού γεννάει πολλά συναισθήματα.

Τι μας δείχνει το artwork;

Θέλαμε ένα artwork που θα προσκαλούσε τον ακροατή σε ένα ταξίδι. Αντιπροσωπεύει τo άπειρο του σύμπαντος, αλλά επίσης και τις κινήσεις του. Ο σκοπός δεν ήταν να απεικονίσουμε ένα άδειο σύμπαν, αλλά ένα χαώδες μέρος, μέσα στο οποίο ζουν οντότητες, και να ακολουθήσουμε στόχους που είναι ακατανόητοι για εμάς.

Πώς ήταν το να δουλεύεις με δύο νέα μέλη; Κατ’ αρχάς, πώς έγιναν μέλη της μπάντας;

Τα δύο νέα μέλη είναι μουσικοί που ήδη γνώριζα πριν γίνουν μέλη του συγκροτήματος. Οπότε, γνώριζα ήδη τις δυνάμεις τους και τα χαρακτηριστικά τους. Όσον αφορά το γράψιμο των τραγουδιών, δεν άλλαξε κάτι, αφού πάντα εγώ έγραφα μόνος μου το μεγαλύτερο μέρος της μουσικής. Ωστόσο, έχουν φέρει νέα στοιχεία όσον αφορά τις ενορχηστρώσεις, τα οποία κάνουν το “Cosmicism” να ακούγεται τόσο επικό και έντονο.

Έχετε υπάρξει συγκρότημα για ήδη μια δεκαετία και όλες σας οι κυκλοφορίες έχουν γνωρίσει μεγάλη θετική ανταπόκριση. Όταν ξεκινούσατε, περιμένατε ότι ο πειραματισμός σας θα επιδοκιμαζόταν τόσο;

Φυσικά και όχι! Πρέπει να θυμίσω ότι ξεκίνησα αυτό το project ως solo και όχι ως ολόκληρη μπάντα. Επομένως, τα πρώτα τραγούδια γεννήθηκαν στο δωμάτιό μου, με μοναδικό σκοπό το να γράψω τραγούδια στο στυλ εκείνων που άκουγα. Δε μπορούσα να φανταστώ ότι αυτό θα απέδιδε 4 album και ότι θα καταλαμβάναμε ένα συγκεκριμένο μέρος της black metal σκηνής. Αυτό μας σπρώχνει να δουλεύουμε περισσότερο, για να φτάσουμε το συγκρότημα όσο πιο μακριά γίνεται.

Η μουσική σας περιστρέφεται γύρω από το έργο του H.P. Lovecraft. Πώς πήρες αυτή την απόφαση. Με τι τρόπο σε εμπνέει ο συγγραφέας;

Όταν ξεκίνησα να γράφω τα πρώτα τραγούδια, τα οποία τελικά αποτέλεσαν το πρώτο album των The Great Old Ones, “Al Azif”, ένιωθα τα ίδια συναισθήματα που είχα ενώ διάβαζα τα έργα του Lovecraft. Επομένως, ήταν ξεκάθαρο και οι στίχοι ήρθαν φυσικά. Είμαι οπαδός του συγγραφέα από τα εφηβικά μου χρόνια και αυτό για εμένα αντιπροσωπεύει τον απόλυτο φόρο τιμής στο συναρπαστικό του κόσμο.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σου Μεγάλος Παλαιός και γιατί;

Λυπάμαι, αλλά δε θα γίνω πολύ πρωτότυπος και θα πω ο Cthulhu. Είναι ένας πολύ χαρισματικός χαρακτήρας, παρών στη γη, συγκεκριμένα κάτω από τη θάλασσα. Αυτό τον κάνει σχεδόν απτό, λιγότερο απόμακρο. Επίσης, είναι μία από τις Lovecraft-ιανές οντότητες που ο συγγραφέας έχει περιγράψει καλύτερα, το οποίο τον κάνει καλώς απεικονισμένο. Μού αρέσει επίσης ο Nyarlathotep γιατί έχει διαφορετικές μορφές, είναι πολύ χειριστικός, κάτι το οποίο τον κάνει να κεντρίζει το ενδιαφέρον.

Από τότε που άκουσα τη μουσική σας, δε μπορώ να διαβάσω μια ιστορία του Lovecraft χωρίς αυτή να παίζει στο κεφάλι μου. Πόσο δύσκολο σάς είναι να εκφράσετε αυτά τα αισθήματα απελπισίας, ανησυχίας και τρόμου στα τραγούδια σας, ειδικά στις ζωντανές σας εμφανίσεις;

Η μουσική, όπως και η λογοτεχνία, απευθύνεται στο συναίσθημα. Ο καθένας είναι ελεύθερος να ερμηνεύει τα πράγματα με το δικό του τρόπο. Πάντα προσπαθούμε να εκφράζουμε ένα συναίσθημα, είτε αυτό είναι ο τρόμος, είτε η μελαγχολία κτλ. Και μας αρέσει που η μουσική μας έχει ένα δυνατό δραματικό συντελεστή. Φυσικά, αυτή είναι η οπτική που έχουμε σχετικά με το Lovecraft-ιανό σύμπαν, γιατί όλοι είναι ελεύθεροι να ερμηνεύσουν ένα έργο όπως αυτοί επιθυμούν. Σαφώς είναι αρκετά διαφορετικά στις ζωντανές εμφανίσεις. Η βία παίρνει μία πιο σημαντική θέση. Αλλά δουλεύουμε για να προσφέρουμε ένα έντονο show με φώτα, έτσι ώστε να μην θυσιάζουμε την ατμόσφαιρα στο βωμό του ηχητικού δυναμισμού.

Ποιες είναι οι άλλες σου μουσικές και λογοτεχνικές επιρροές;

Μπορεί να συμβεί να πάρουμε έμπνευση και από τους κόσμους άλλων συγγραφέων, αλλά αυτό παραμένει πολύ ασυνήθιστο. Για παράδειγμα, το τραγούδι “Lost Carcosa” στο “Cosmicism” είναι εμπνευσμένο από το βιβλίο “The Yellow King” του Robert W. Chambers. Αλλά ο Lovecraft έχει ακόμα την εξέχουσα θέση. Μουσικά τώρα, μπάντες όπως οι Emperor, οι Enslaved, οι Opeth παραμένουν σημαντικοί για εμάς. Αλλά ακούμε επίσης και ambient μουσική, κλασσική μουσική και κινηματογραφική μουσική. Οτιδήποτε που μπορεί να προκαλέσει δυνατά συναισθήματα.

Η γαλλική metal σκηνή είναι στα καλύτερά της! Καμιά σκέψη πάνω σε αυτό;

Από παλιά υπάρχουν πολύ καλά συγκροτήματα στη Γαλλία. Είναι αλήθεια, όμως, ότι όλα τα βλέμματα έχουν γυρίσει στη γαλλική σκηνή εδώ και κάποιο καιρό. Πιστεύω ότι η κάθε μπάντα έχει μια πολύ δυνατή και μοναδική ταυτότητα. Αυτό τις κάνει πολύ ενδιαφέρουσες και αξιέπαινες.

Φαντάσου ότι μπορείς να διοργανώσεις το δικό σου φεστιβάλ. Ποιοι θα ήθελες να παίξουν μαζί σας και γιατί;

Υπάρχουν πολλά συγκροτήματα που θα ήθελα να προσκαλέσω. Αλλά εάν έπρεπε να ονομάσω δύο, αυτά θα ήταν οι Metallica και οι Emperor. Οι πρώτοι γιατί ήταν εκείνοι που με εισήγαγαν στο metal και, παρόλο που δεν είναι πλέον οι ίδιοι με τον παλιό καλό καιρό τους, παραμένω μεγάλος οπαδός τους. Όσον αφορά τους Emperor, αυτό είναι το συγκρότημα που αντιπροσωπεύει, κατ’ εμέ, την πεμπτουσία του black metal. Με τα “In The Nightside Eclipse” και “Anthems to the Welkin at Dusk“,  άγγιξαν πραγματικά κάτι το μεγάλο, το όμορφο, το σκοτεινό, το αφάνταστο. Πιστεύω ότι άνοιξαν την πόρτα για έναν άλλο κόσμο, μια άλλη διάσταση, η οποία δε μπορεί να ξανανοίξει ποτέ.

Άσχετα με τα παραπάνω, όμως πραγματικά ήθελα να σε ρωτήσω… Πιστεύεις ότι το “Necronomicon: Book Of Dead” είναι καλή ταινία;

Δεν είναι κακή ταινία, αλλά δε μπορώ να πω ότι είναι και καλή! Νιώθουμε το πάθος, αλλά δε μπορούμε να πούμε ότι είναι μια τέλεια Lovecraftιανή ταινία. Υπάρχουν καλύτερες αλλού. Το “The Call of Cthulhu” που βγήκε το 2005 είναι επιτυχημένο, μου άρεσε πολύ. Αλλά για εμένα, για αυτή τη στιγμή, η μοναδική αληθινή ταινία με την αγνή Lovecraftιανή ατμόσφαιρα είναι το “The Thing” του Carpenter.

Υπάρχει καμιά περίπτωση να δούμε τους The Great Old Ones σύντομα στην Ελλάδα; Το έχετε σκεφτεί ποτέ;

Φυσικά, θα θέλαμε πολύ να παίξουμε στην Ελλάδα. Δυστυχώς, δεν είχαμε την ευκαιρία μέχρι τώρα. Ελπίζω ότι θα συμβεί σύντομα!

Θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για το χρόνο που αφιέρωσες απαντώντας αυτές τις ερωτήσεις. Οι τελευταίες λέξεις ανήκουν σε εσένα.

Ευχαριστούμε για την υποστήριξή σας. Ελπίζω να σας δούμε σύντομα στη χώρα σας, για να σας κάνουμε να βιώσετε το καθαρό Lovecraftιανό μας show.

Συνέντευξη: Τζούλια Τσαγκάρη

https://www.thegreatoldonesband.com/
https://www.facebook.com/thegreatoldones
https://open.spotify.com/artist/1U6VZQrgQ4CNXbS6FpP0QC
https://www.youtube.com/user/thegreatoldonesband

Band Members
Benjamin Guerry – Φωνητικά, Κιθάρες
Léo Isnard – Τύμπανα
Aurélien Edouard – Κιθάρες
Benoit Claus – Μπάσο
Alexandre “Gart” Rouleau – Κιθάρες

Discography
Al Azif, 2012
Tekeli-li, 2014
EOD: A Tale of Dark Legacy, 2017
Cosmicism, 2019

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.