Συνεντεύξεις

Thy Catafalque

Εν έτει 2018, το σόλο project του Oύγγρου Tamás Kátai, Thy Catafalque, επιστρέφει μετά το εξαίσιο ‘Meta’ με το όγδοο κατά σειρά πόνημά “Geometria” προσθέτοντας ακόμη ένα avant-garde metal αριστούργημα στο οπλοστάσιο του. Ο Tamás Kátai μας μίλησε για τον καινούριο δίσκο, αλλά και για άλλα θέματα που περιστοιχίζουν την φιλοσοφία των Thy Catafalque.

Καλησπέρα από την Ελλάδα Tamas. Ευχαριστούμε που δέχτηκες να μας παραχωρήσεις την συνέντευξη. Το νέο album μου άφησε πολύ καλή εντύπωση, καθώς διαπιστώνω ότι οι Thy Catafalque εξελίσσονται συνεχώς προς το καλύτερο καταφέρνοντας τα περίφημα. Τι feedback έχεις λάβει μέχρι στιγμής για τον καινούριο σου άλμπουμ “Geometria”;

Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Δεν είμαι σίγουρος εάν τα album γίνονται καλύτερα, αλλά το ότι εξελίσσονται κατά κάποιο τρόπο είναι σίγουρο. Εάν η κατεύθυνση είναι καλύτερη ή χειρότερη εξαρτάται από τους ακροατές. Το feedback μέχρι στιγμής είναι θετικό, αλλά φυσικά υπάρχουν και αντίθετες απόψεις λόγω της αλλαγής του μουσικού στιλ ή άλλων πραγμάτων.

Σε αυτό το album κατάφερες να επεκτείνεις και άλλο τους μουσικούς ορίζοντες σου συνδυάζοντας στοιχεία από πάρα πολλά είδη μουσικής. Όλο αυτό το μουσικό μωσαϊκό το είχες σαν πλάνο στο μυαλό σου εξ αρχής ή προέκυψε στην πορεία;

Δεν είχα κάποια σχέδια από την αρχή, εκτός από το να κάνω καλύτερη την παραγωγή και να είμαι πιο πειραματικός με τα κομμάτια. Ο κύριος στόχος ήταν να περάσω όμορφα και να αφήσω το νου μου πιο ελεύθερο με το “Geometria”.

Ποιες είναι οι προσδοκίες σου για αυτόν τον δίσκο;

Δεν θα έλεγα ότι έχω συγκεκριμένες προσδοκίες. Θα ήθελα να το κυκλοφορήσω με τον πρέποντα τρόπο και η Season Of Mist το κατάφερε. Δεν είμαι τόσο φιλόδοξος σε σχέση με τη σκηνή. Μου αρέσει να συνθέτω και να πειραματίζομαι με τη μουσική, αλλά και γενικότερα με την τέχνη.

Που ηχογραφήθηκε το album και πόσο καιρό κράτησε η διαδικασία;

Ηχογράφησα τα πάντα στο σπίτι μου στο Εδιμβούργο, εκτός από τα φωνητικά της Martina και του Gyula. Αυτοί ηχογράφησαν τα φωνητικά στο μέρος τους, συγκεκριμένα στην Βουδαπέστη και το Debrecen της Ουγγαρίας. Εξαίρεση επίσης αποτελεί και το “Tenger, Tenger”, του οποίου τις κιθάρες και τα drums ηχογράφησα στο Makó της Ουγγαρίας, όταν είχα επισκεφτεί τους γονείς μου. Όλη η διαδικασία πήρε μισό χρόνο από το να γράψω την πρώτη νότα μέχρι το τελικό master.

Στα ενδιαφέροντά σου συγκαταλέγεται και το διάβασμα. Ποια αναγνώσματα λειτουργούν ως πηγές έμπνευσης ή απλά πηγές ενδιαφέροντος;

Λατρεύω τη λογοτεχνία του 20ου αιώνα, τόσο τα πεζά, όσο και τη ποίηση. Πιστεύω ότι αυτό είναι η κύρια πηγή έμπνευσης μου. Ενδεικτικά μου αρέσουν οι Endre Ady, ο Attila József, Dezső Kosztolányi,ndor Weöres, Miklós Radnóti, Frigyes Karinthy και άλλοι.

Οι τίτλοι των δύο τελευταίων άλμπουμ (“Meta” και “Geometria”) είναι ελληνικές λέξεις οι οποίες, λαμβάνοντας υπόψη του στιχουργικού πλαισίου των άλμπουμ, έχουν μεταφυσικές συνυποδηλώσεις. Γιατί επέλεξες ελληνικούς τίτλους; Επίσης, σου προσέλκυσε κάποτε το ενδιαφέρον η αρχαία ελληνική γραμματεία;

Αυτές είναι δύο λέξεις που προέρχονται από την ελληνική γλώσσα, αλλά αφομοιώθηκαν και έγιναν διεθνείς λέξεις που είναι κατανοητές στις περισσότερες γλώσσες με ελάχιστες διαφοροποιήσεις. Επίσης, έχουν μια αρχαία αίσθηση ως όροι. Διδαχτήκαμε αρχαία ελληνική λογοτεχνία στο σχολείο και στο πανεπιστήμιο, για παράδειγμα την Αντιγόνη, την Οδύσσεια, την Ιλιάδα, τη Μήδεια και τον Οιδίποδα.

Οι στιχουργικές αναζητήσεις σου σε αυτό το άλμπουμ προς τα πού κινούνται;

Τα τραγούδια αφορούν τις μνήμες μου, τα αστέρια, τον ήλιο, το φεγγάρι, το σκοτάδι και το φως, την πατρίδα μου, τη λύπη, τη χαρά και τη διασκέδαση. Τα ίδια δηλαδή όπως πάντα.

Τα Ουγγρικά είναι η γλώσσα που έχεις επιλέξει εδώ και αρκετά χρόνια στο στιχουργικό κομμάτι. Λαμβάνοντας υπόψη ότι και στην Ελλάδα πολλές μπάντες του χώρου επιλέγουν πλέον τον ελληνικό στοίχο, πώς αντιλαμβάνεσαι την χρήση της μητρικής γλώσσας ως μέσο έκφρασης;

Αυτό είναι προφανές για μένα. Κάποιος μπορεί να εκφράσει καλύτερα τον εαυτό του με τον πιο φυσικό τρόπο εάν χρησιμοποιεί την μητρική του γλώσσα. Όλα βέβαια εξαρτώνται από το τι έχεις σκοπό να εκφράσεις. Για παράδειγμα, στο project Neolunar κύρια έμπνευση αποτελεί η νυχτερινή ζωή στην πόλη. Εκεί δεν έχω ιδιαίτερο άγχος για τους στίχους και τα Αγγλικά μου φαίνεται πως ταιριάζουν περισσότερο με το κλίμα αυτού του μουσικού κόσμου. Από την άλλη πλευρά, οι Thy Catafalque είναι κάτι πιο προσωπικό και εκεί η επιλογή της μητρικής γλώσσας μου φαίνεται προφανής. Τα δύο πρώτα album μας ήταν στα αγγλικά, αλλά τότε ήταν ακόμα αρχή και δεν ξέραμε ακριβώς τι θέλαμε. Συνεχίζαμε να ψάχνουμε την προσωπική μας φωνή, η οποία βρέθηκε στο “Tűnő Idő Tárlat.

Οι ρίζες των Thy Catafalque ανάγονται στο Black Metal. Θεωρείς πλέον ότι έχεις αφήσει αυτό το είδος στο παρελθόν και ότι δεν πρόκειται να επιστρέψεις;

Ακούω ακόμα black metal και αγαπώ το είδος συνολικά. Πιστεύω πως πάντα θα είναι μέρος των  Thy Catafalque, αλλά δεν είναι πρωταρχικό όπως άλλοτε. Ενδιαφέρομαι για πολλά είδη μουσικής. Το (black) metal είναι ένα από αυτά.

Το έβδομο κομμάτι “Lágyrész” μου φέρνει στον νου τους Celtic Frost. Ποια είναι η σχέση σου με αυτήν την θρυλική μπάντα;

Αυτό δεν το είχα σκεφτεί, αλλά τώρα που το αναφέρεις θυμίζει όντως Celtic Frost. Φυσικά μου αρέσουν οι Celtic Frost και θεωρώ ότι το “Monotheist” ήταν μια πολύ καλή επιστροφή. Οι Triptykon συνέχισαν αυτόν τον δρόμο καταφέρνοντας τα περίφημα.

Ποια είναι τα μουσικά ακούσματα σου αυτόν τον καιρό;

Ακούω πολύ μπαρόκ μουσική και jazz. Και Moon Dog.

Οι Thy Catafalque εδώ και κάποια χρόνια ανήκουν σε μια μεγάλη εταιρία, την Season Of Mist. Πώς θα περιέγραφες την σχέση σου με την εταιρία;

Πάρα πολύ καλή. Δεν έχω κάποιο λόγο να παραπονούμαι. Τους αρέσει αυτό που κάνω και με στηρίζουν. Δεν μπορώ να ζητήσω περισσότερα.

Αρκετοί μουσικοί παραπονιούνται για το παράνομο download, ισχυριζόμενοι ότι κάτι τέτοιο είναι πληγή για την μουσική. Ποια είναι η άποψη σου πάνω σε αυτό το θέμα;

Δεν ζω από την μουσική μου. Είναι ένα χόμπι για μένα, δηλαδή κάτι που κάνω για να περάσω καλά και όχι για να ζήσω. Έχω την δουλειά μου, οπότε δεν επηρεάζομαι προσωπικά από την πειρατεία και εν τέλει δεν μπορώ να κάνω κάτι για αυτό. Πιστεύω ότι θα μπορούσαμε να πουλήσουμε περισσότερα albums χωρίς την πειρατεία, αλλά έτσι είναι η ζωή σήμερα. Από την άλλη πλευρά, θα μπορούσα να κάνω live. Αλλά δεν έχω κάνει μέχρι στιγμής.

Θα ήθελες να κλείσεις την συνέντευξη δίνοντας ένα μήνυμα προς οπαδούς σου στην Ελλάδα;

Σε ευχαριστώ πολύ που ενδιαφέρθηκες για τη νέα δουλειά μου. Το ευχάριστο είναι ότι είχα ένα Έλληνα φίλο που έπαιζε βιολί στο Sgúrr, και στα project Neolunar και Slower Structures.

Γιώργος Ντέλιος

https://www.facebook.com/thycatafalque/
https://thycatafalque.bandcamp.com/
https://twitter.com/thycatafalque
https://www.youtube.com/user/kataitamas

Band Members
Tamás Kátai

Discography
Sublunary Tragedies (1999)
Microcosmos (2001)
Tűnő Idő Tárlat (2004)
Róka Hasa Rádió (2009)
Rengeteg (2011)
Sgùrr (2015)
Meta (2016)
Geometria (2018)

nano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X