Συνεντεύξεις

Ignitor

Οι Ignitor μετράνε ήδη δεκαέξι χρόνια δισκογραφικής παρουσίας στον χώρο του heavy metal και πρόσφατα κυκλοφόρησαν το έκτο τους ολοκληρωμένο άλμπουμ The Golden Age Of Black Magick. Συνομίλησα λοιπόν με τον τραγουδιστή της μπάντας Jason McMaster και τον κιθαρίστα Stuart Laurence για όλες τις λεπτομέρειες του νέου τους δίσκου καθώς και πτυχές του παρελθόντος της μπάντας.  

Γεια σας παιδιά. Σας καλωσορίζω στο webzine μας. Ελπίζω να είστε όλοι ασφαλείς εκεί με την κατάσταση της πανδημίας. Πραγματικά μας άρεσε η τελευταία σας δουλειά “The Golden Age Of Black Magick”. Πως νιώθετε τώρα που κυκλοφόρησε ο δίσκος; Ποιες είναι οι αντιδράσεις των οπαδών και του τύπου μέχρι τώρα;

Jason: Νιώθω πολύ χαρούμενος που αυτός ο δίσκος είδε το φως του ήλιου. Η πανδημία έβαλε την εταιρεία αλλά και την μπάντα σε λούπα, αλλά όλα πήγαν καλά στο τέλος. Δείχνει να μην μαζεύει αρνητικά σχόλια και να το περιλαμβάνουν στις λίστες τους αυτοί που αγαπούν το true metal. Το στυλ των Ignitor, στα δικά μου μάτια, δεν έχει αλλάξει στα χρόνια που είμαι εγώ. Κάποιοι πιστεύουν πως συνθετικά έχει αλλάξει η μπάντα, ίσως αλλά αυτό δεν είναι κάτι που μας ανησυχεί. Αφοσιωνόμαστε στο να φτιάξουμε metal και νιώθουμε πως τα κομμάτια εξελίσσονται σε εμάς όσο προσθέτουμε και εμείς σε αυτά. Οι κριτικές φαίνεται να λένε καλά πράγματα, το εκτιμούμε αυτό. Κάποιες κριτικές μας προτείνουν να δουλέψουμε πάνω στο θέμα της σύνθεσης. Πιστεύουμε πως είναι μία παράξενη πρόταση καθώς κριτικάρουν έναν δίσκο γεμάτο κομμάτια τα οποίο αυτοί οι ίδιοι δεν έγραψαν.

Stuart: Πραγματικά μου αρέσει αυτός ο δίσκος και ακόμα ευχαριστιέμαι να τον ακούω. Είναι σίγουρα ο καλύτερος δίσκος σε θέμα μίξης που έχουμε κάνει μέχρι τώρα. Ο κόσμος είναι πολύ υποστηρικτικός.

Τι μπορείτε να μας πείτε για την διαδικασία των ηχογραφήσεων; Πόσο κράτησε όλη η διαδικασία; Που έγιναν οι ηχογραφήσεις, το mix και το master;

Jason: Όλα εκτός από τα τύμπανα γράφτηκαν από τον Stuart στο στούντιο του. Έγραψα τα φωνητικά στο δικό μου στούντιο. Οι ιδέες για τα κομμάτια ήρθαν στο χώρο που προβάρουμε και εξελίχθηκαν σε τραγούδια σταδιακά. Μικραίνοντας κάποια μέρη, μεγαλώνοντας κάποια άλλα, κάνοντας σίγουρο πως τα τύμπανα τονίζουν τα σωστά σημεία βάση φωνής, οι στίχοι ακούγονται μαζεμένοι και ίσως πρέπει να χτίσουν λίγο παραπάνω. Κάποια από τα κομμάτια είναι ιδέες που είχα για χρόνια, οι οποίες περίμεναν μέχρι να εμφανιστεί το κατάλληλο κομμάτι για αυτές. Ο Stuart επίσης έκανε και το mix και master. Δούλεψε σκληρά σε αυτόν δίσκο και έχει συνεχή αντίληψη των πραγμάτων που κάνουν τους Ignitor να ακούγονται όλο και καλύτερα με κάθε δίσκο.

Stuart: Nα προσθέσω πως η διαδικασία κράτησε ένα χρόνο τουλάχιστον. Προβάραμε στο στούντιο μου και γράφαμε τα κομμάτια λίγο πολύ καθώς τα συνθέταμε. Οι ηχογραφήσεις, το mix και το master του δίσκου έγινε εδώ στο στούντιο μου τα Emphatic Audio, με εξαίρεση τα φωνητικά του Jason. Του έστελνα ένα πρόχειρο mix από τα κομμάτια, έγραφε στίχους, τα ηχογραφούσε στο σπίτι του και μετά μου έστελνε τα αρχεία πάλι πίσω.

Οι Ignitor έχουν έναν κάπως παραδοσιακό ήχο. Υπάρχει μια επιστροφή σε αυτόν τον αγαπημένο ήχο τα τελευταία χρόνια. Γιατί οι οπαδοί στρέφουν την προσοχή τους σε πιο old school ήχους τελευταία κατά την γνώμη σας;

Jason: Αν ένας οπαδός λέει ότι συνήθιζε να του αρέσει το metal, αυτό για μένα σημαίνει πως του άρεσε αλλά δεν το ζούσε. Νιώθω πως όσοι αγαπούν το metal, τους μιλάει ας πούμε κατά κάποιο τρόπο. Είτε είναι νέο, είτε παλιό, είτε κλασικό δεν μπορείς να πεις αν σου αρέσει ή όχι μέχρι να το ακούσεις. Έχω ακούσει αρκετό βαρετό power metal μέσα στα χρόνια και είμαι μεγάλος πλέον, που σημαίνει πως είναι αρκετά μεγάλη ποσότητα metal μουσικής. Νιώθω πως η μουσική των Ignitor με κάνει χαρούμενο, αν κάνουμε κάποιον να βαριέται επειδή φτιάχνουμε μουσική που ακούγεται κλασική ή παλαιομοδίτικη, τότε δεν κάνουμε για αυτό το άτομο. Αλλά πρέπει να διαχειριστούν πως ο κόσμος του metal δεν περιστρέφεται γύρω από εμάς μα ούτε και από αυτούς. Είναι καθαρά στον κάθε ένα ατομικά και στις συναισθηματικές του αξίες η μουσική που τους αρέσει.

Stuart: Γιατί είναι η καλύτερη μουσική που δημιουργήθηκε ποτέ.

Μουσική ή στίχοι; Τι έρχεται πρώτο; Ποιος είναι υπεύθυνος για αυτό; Είναι οι Ignitor μία ομαδική προσπάθεια;

Jason: Κάποιες φορές έρχονται πρώτα κάποιες φράσεις ή τίτλοι. Αυτό μπορεί πολλές φορές να επηρεάσει το τι θα παίξουν οι κιθάρες και τα τύμπανα. Και άλλες φορές η μπάντα μπορεί να προβάρει, τις περισσότερες φορές χωρίς εμένα, γράφοντας έτσι κομμάτια και στέλνοντας μου μετά demo εκδοχές από αυτές τις ιδέες. Εγώ από την άλλη ηχογραφώ φωνητικά και στίχους που μπορεί να έχω και που ταιριάζουν με το ύφος των κομματιών και τους τα στέλνω πίσω. Πολλές φορές αυτή η φωνητική ιδέα του demo καταλήγει να είναι μέρος του τελικού mix.

Stuart: Τα πράγματα έχουν τροποποιηθεί μέσα στα χρόνια καθώς και τα μέλη έχουν αλλάξει.  Για τα πρώτα δύο άλμπουμ, τζαμάραμε σαν μπάντα με την Erika να γράφει στίχους όσο εμείς ξεδιαλύναμε τα riffs. Τα επόμενα δύο ήταν σχεδόν εξ’ ολοκλήρου γραμμένα από εμένα, μουσική και στίχους. Η Erika είχε φύγει και προσπαθούσα να κρατήσω την μπάντα ενωμένη γράφοντας τραγούδια και κρατώντας τους όλους απασχολημένους ενώ παράλληλα έψαχνα για τραγουδιστή. Έπαιξα στον Jason το Spider Queenκαι στεναχωρήθηκε για την κατάσταση και δέχτηκε να τραγουδήσει στον δίσκο. Μετά από αυτό απλά συνέχισε να εμφανίζεται, ήμασταν πολύ τυχεροί να τον έχουμε. Τέλος πάντων, όλα άρχισαν να αλλάζουν με το “Haunted By Rock & Roll”. O Jason έγραψε το μεγαλύτερο μέρος των στίχων και η μουσική ήταν συνολική προσπάθεια. Ο Robert είναι μηχανή από riffs, εμφανίζεται και απλά ξεκινάει να παίζει με τον Bill και τον Pat να μπαίνουν στα σημεία που τους αρέσουν. Ηχογραφώ τα τζαμαρίσματα και μετά φτιάχνω τα διάσπαρτα riffs σε κομμάτια κλείνοντας τα όποια κενά με solo ή κάτι άλλο. Αυτά καταλήγουν στον Jason, ο οποίος γράφει τους στίχους και ηχογραφεί την φωνή σπίτι του και μου τα ξαναστέλνει πίσω. Χτίζουμε και μαθαίνουμε τα κομμάτια από εκεί και έπειτα.

Μιλώντας για στίχους, είμαι σίγουρος πως υπάρχει μια πολύ καλή ιστορία πίσω από το “Stoned At The Acropolis”.

Jason: Είχα έναν συνάδελφο που ήταν στον στρατό, με μετάθεση στην Ρώμη. Μου είπε μια ιστορία με το πως αυτός και μερικοί φίλοι του σκαρφάλωναν στην ακρόπολη και μαστούρωναν με μαριχουάνα. Έλεγε αυτή την ιστορία σαν να ήταν κάποιο πάρτι ή κάτι τέτοιο, αλλά εγώ το πήρα σαν να τους λιθοβολούσαν οι κάτοικοι της πόλης, σαν να ήσουν κάποιος κακοποιός ή εξόριστος ή λεπρός. Πολύ metal κατάσταση.

Ξέρω πως το άλμπουμ βγήκε σε CD. Υπάρχουν πλάνα για κάποια κυκλοφορία σε βινύλιο για εμάς τους φίλους του βινυλίου;

Jason: Ναι, αλλά δεν έχουμε ακόμα ημερομηνία.

Stuart: Ναι, ήμασταν έτοιμοι να κόψουμε μόνοι μας βινύλιο αλλά με προσέγγισε μια νέα εταιρεία ακριβώς για αυτό το σκοπό. Είμαστε σε αναμονή προς το παρόν.

Το άλμπουμ διαρκεί λίγο πάνω από 35 λεπτά. Φαίνεται πως όλο και περισσότερες μπάντες τελευταία επιλέγουν να επιστρέψουν σε διάρκειες μικρότερες των 40 λεπτών στις δουλειές τους, όπως παλαιότερα. Ένας φίλος μουσικός μου είπε “Θέλω τα άλμπουμ μου να διαρκούν όσο μία βόλτα με το αμάξι”. Ποιά η σκέψη σας για αυτό;

Jason: Από την στιγμή που μπορείς να χωρέσεις οριακά είκοσι δύο λεπτά ανά πλευρά σε ένα βινύλιο, είναι η τέλεια ποσότητα μουσικής. Ηχογραφήσαμε και ακόμα ένα κομμάτι αλλά δεν μπήκε στην κυκλοφορία. Αυτό το κομμάτι μπήκε σαν έξτρα στον καινούργιο live δίσκο μας  που λέγεται Before The Plagueπου είναι διαθέσιμος στην σελίδα μας και σε άλλες πλατφόρμες.

Stuart: Το Destroyerτων KISS έχει διάρκεια 34:28. Τo “Reign In Blood” των Slayer μόνο 28:55. Ποιος είμαι εγώ για να αποφασίσω πως οι δίσκοι πρέπει να είναι μεγαλύτεροι; Εκτός αυτού, η έμπνευση που καταλήγει σε τρομερά riff είναι σε περιορισμένη ποσότητα. Τουλάχιστον για μένα.

Τα τελευταία δύο άλμπουμ σας κυκλοφόρησαν με αρκετά, για την εποχή μας, χρόνια διαφορά μεταξύ τους. Πολλοί καλλιτέχνες και εταιρείες τείνουν να κυκλοφορούν δουλειές σε πολύ τακτική βάση με σκοπό να μην χαθεί η συχνή επαφή με το κοινό και το ακροατήριο τους. Ποιες οι σκέψεις σας για αυτό;

Jason: Είμαστε πολυάσχολοι άνθρωποι, είμαι σε πολλές μπάντες και project. Το γεγονός ότι μας παίρνει καιρό να γράψουμε και να ηχογραφήσουμε είναι περισσότερο θέμα προγραμματισμού για εμάς παρά οτιδήποτε άλλο. Ένα άτομο δεν γράφει δέκα κομμάτια και λέει σε όλους τους άλλους ότι ο δίσκος είναι έτοιμος, μπείτε γράψτε τα μέρη σας. Συνεργαζόμαστε όσο περισσότερο μπορούμε, παίρνει λίγο παραπάνω έτσι. Μετά βέβαια πέρα από κάποια άλλα πράγματα συνέβη και όλο αυτό με την πανδημία. Ίσως είμαστε πιο αργοί σε σχέση με άλλους αλλά τα καταφέρνουμε.

Stuart: Ευτυχώς οι Ignitor δεν έχουν κοινό (γέλια). Αστειεύομαι φυσικά. Για να τα πούμε όπως έχουν τα πράγματα, είναι μία, κάνε το μόνος σου ,κατάσταση. Είμαστε τυχεροί που μέχρι τώρα καταφέραμε να συνεχίσουμε να δουλεύουμε με εταιρείες για να κυκλοφορούμε διάφορα, αλλά μόλις το να περιοδεύεις έγινε πολύ ακριβή διαδικασία για μία μπάντα σαν και εμάς, ουσιαστικά έπαψε να υπάρχει μεγάλη στήριξη. Εξακολουθούμε να κάνουμε ότι κάνουμε καθαρά από αγάπη. Όλα τα παιδιά στους Ignitor έχουν δουλειές και οικογένειες που πρέπει να συντηρούν και να βολεύουν προκειμένου να συνεχίσουμε να κάνουμε ότι κάνουμε. Αν μεσολαβούν μερικά χρόνια ενδιάμεσα από τις κυκλοφορίες, ας είναι. Είμαστε όλοι και σε άλλες μπάντες, κάτι που παίρνει και αυτό χρόνο, ενέργεια και λεφτά.

Κάνατε ένα πολύ ενδιαφέρον video για ένα από τα κομμάτια του δίσκου. Ποιανού ιδέα ήταν; Σκοπεύετε να κάνετε και άλλα;

Jason: Ναι, ανυπομονούμε να κάνουμε και άλλα.

Stuart: Ναι, έκανα ένα video για το ομότιτλο The Golden Age Of Black Magick” και ένα για το “Tonight We Ride”. Ενδιαφέρομαι πολύ γενικά για τα video και την κινηματογράφηση. Ειδικότερα για ταινίες πραγματικού χρόνου που χρησιμοποιούν προγράμματα όπως το Unreal για να δημιουργούν τεχνητό περιβάλλον. Το video για το ομότιτλο βασίστηκε πάνω στην παρανόηση μου για το τι ακριβώς εννοούσε  ο Jason στους στίχους, αλλά και πάλι έγινε ένα ωραίο video.Θα ήθελα να κάνω ένα video για το Countess Apollyonαλλά δεν είμαι σίγουρος για πόσο ακόμα ο Jason θα ανέχεται την μεθυσμένη μου παραγωγή video.

Πίσω στο 2013 κυκλοφορήσατε μία πολύ ωραία κασέτα με διασκευές σε κλασικά κομμάτια. Κάποια σκέψη να επαναλάβετε κάτι τέτοιο ξανά στο μέλλον;

Jason: Μου αρέσει πολύ αυτή η ιδέα. Έχουμε μιλήσει για κάτι τέτοιο αλλά δεν έχουμε εξασφαλίσει τα κομμάτια ακόμα.

Stuart: Αυτό ήταν κάτι πολύ ευχάριστο που κάναμε ενδιάμεσα σε κανονικούς δίσκους. Μας αρέσει να κάνουμε διασκευές, είναι πολύ καλή εξάσκηση το να προσπαθείς να καταλάβεις τι γίνεται στο κανονικό κομμάτι και πως να το κάνεις κομμάτι των Ignitor. Έχουμε μια διασκευή στο Virgin Killerστο νέο μας live CD. Είναι η ηχογράφηση της μοναδικής εμφάνισης που κάναμε το 2020 πριν κλείσουν όλοι οι χώροι στο Texas εξαιτίας της πανδημίας. Όλα τα κομμάτια ακουγόταν πολύ καλά οπότε αποφασίσαμε να το κυκλοφορήσουμε. Και προσθέσαμε και την διασκευή σαν bonus κομμάτι. Ποιος ξέρει αν θα κάνουμε ξανά ολόκληρο δίσκο, ίσως.

Μόλις καταλαγιάσει το όλο θέμα της πανδημίας σκοπεύετε να βγείτε περιοδεία;

Jason: Δεν περιοδεύουμε, αλλά παίζουμε σε όποιο Ευρωπαϊκό φεστιβάλ μας ζητηθεί. Εκεί ζει πραγματικά το metal. Οι Αμερικανοί metalheads ταξιδεύουν στην Ευρώπη για αυτά τα φεστιβάλ, κάτι θα ξέρουν.

Stuart: Θα ξεκινήσουμε να παίζουμε στο Austin και σε άλλες πόλης όπως το San Antonio και το Houston. Λατρεύουμε να παίζουμε μικρά φεστιβάλ όπως το Ale Horn Of Power στο Chicago. Το κάναμε κάνα δύο φορές. Αν μας καλούσαν σε κάποιο μεγάλο φεστιβάλ στην Ευρώπη το πιθανότερο είναι ότι θα πηγαίναμε. Αλλά πέρα από αυτό πολύ αμφιβάλλω αν θα βγαίναμε ποτέ με βανάκι περιοδεία όπως τον παλιό καιρό. Είμαστε μεγάλοι και η αναλογία κόστος/απολαβές δεν συμφέρει και πολύ πλέον.

Σας ευχαριστώ για τον πολύτιμο χρόνο σας. Κλείστε αυτή την συνέντευξη με ένα μύνημα για όλους τους αναγνώστες μας.

Jason: Ευχαριστώ σε όλους όσους αγάπησαν το The Golden Age Of Black Magick.

Stuart: Κάντε ότι αγαπάτε και αγαπάτε αυτό που κάνετε. Αν δεν σας κάνει χαρούμενους, αξίζει τον κόπο;

Συνέντευξη: Μιχάλης Νταλάκος
Μετάφραση: Κωνσταντίνος Μάρης

Website
Facebook
Myspace
Reverbnation
Twitter

Band Members
Jason McMaster – Φωνητικά
Stuart Laurence – Κιθάρες
Robert Williams – Κιθάρες
Billy Dansfiell – Μπάσο
Pat Doyle – Τύμπανα

Discography
Take To The Sky, 2004
Road Of Bones, 2007
The Spider Queen, 2009
Year Of The Metal Tiger, 2012
Haunted By Rock & Roll, 2017
The Golden Age Of Black Magick, 2020

nano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X