nano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothPsychotic Waltz 2023 – 468×60 - 468|60|Psychotic Waltz 2023 – 468×60|||bothRODSTUDIOS-468×60-BANNER - 468|60|RODSTUDIOS-468×60-BANNER|||bothwhale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||bothGreekrebels Banner 07052021-468×60 - 468|60|Greekrebels Banner 07052021-468×60||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|both
20000
60
Greekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothRussian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothPsychotic Waltz 2023 – 728×90 - 728|90|Psychotic Waltz 2023 – 728×90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||both
20000
110

Δώδεκα χρόνια μετά την τελευταία τους δισκογραφική δουλειά, οι Count Raven επέστρεψαν με τον έκτο τους ολοκληρωμένο δίσκο, The Sixth Storm. Για τα όσα μεσολάβησαν αυτά τα δώδεκα χρόνια, αλλά και για την δημιουργία του νέου δίσκου μας μίλησε ο μπασίστας της μπάντας, Samuel Cornelsen

Γεια σου Samuel. Συγχαρητήρια για το νέο σας album The Sixth Storm. Πάει καιρός από την κυκλοφορία του “Mammons War” αλλά όπως λένε, τα καλά πράγματα αργούν. Τι συνέβη στο μεσοδιάστημα;

Γεια σου Χρύσα, ευχαριστούμε που θέλησες να μιλήσουμε. Λοιπόν, στο διάστημα ανάμεσα στο Mammons Warκαι τώρα έγιναν πολλές αλλαγές στην σύσταση της μπάντας. Τρεις μπασίστες και δύο drummers για την ακρίβεια. Πολύ αβεβαιότητα και η έλλειψη κατεύθυνσης θα έλεγα επίσης πως υπήρξαν σαν παράγοντες. Δεν ήμουν εκεί, οπότε δεν μπορώ να πω με σιγουριά, αλλά αυτά εισέπραξα μιλώντας με τον Dan και τους υπόλοιπους. Νομίζω πως ο Dan έκανε το καλύτερο που μπορούσε την δεδομένη περίοδο, σε κάποια φάση νομίζω ότι η μπάντα αποτελούνταν μόνο από αυτόν. Πρόβαρε στο στούντιο της μπάντας μόνος του για ενάμιση χρόνο. Δεν παράτησε τους Count Raven όμως, για αυτό είμαστε ακόμα εδώ. Πηγαίνοντας μπροστά στο 2016, όταν και μπήκα και εγώ στην μπάντα, άρχισα αμέσως να δουλεύω πάνω στην παρουσία μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάτι που μας έδωσε μερικές καλές συναυλίες αλλά τράβηξε και την προσοχή δισκογραφικών εταιρειών. Αλλά λίγο αφότου ξεκινήσαμε να γράφουμε το The Sixth Storm μας χτύπησε η ατυχία, τόσο ο Dan όσο και ο Jens παρουσίασαν προβλήματα με την καρδιά τους και τόσο η σύζυγος του Dan όσο και η πεθερά του απεβίωσαν και αυτή ήταν μια πολύ δύσκολη περίοδος για όλους. Και μετά χτύπησε και η πανδημία. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που έχουμε βγάλει τον δίσκο πλέον, επιτέλους, οπότε και μπορούμε να αφοσιωθούμε στο επόμενο.

Η φωνή του Dan, ωριμάζει σαν το καλό κρασί. Για κάποιο λόγο, σε κάθε video από εμφάνιση σας που βλέπω, τόσο από κοντά όσο και στο διαδίκτυο, ακούγεται όλο και καλύτερος. Πραγματικά ελπίζω να έχει ξεπεράσει τις δύσκολες καταστάσεις που συνέβησαν πριν δύο χρόνια. Πως είναι τώρα;

Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Ναι συμφωνώ, ακούγεται φοβερός. Παλαιότερα, ο γιατρός εντόπισε πως πέρασε μία μικρή ανεπάρκεια ως προς τον ρυθμό της καρδιάς του. Εν τέλει, το πρόβλημα ξεπεράστηκε. Αλλά πριν από τρεις μήνες, αντιμετώπισε ακόμα ένα καρδιακό πρόβλημα που λέγεται καρδιακή μαρμαρυγή. Κάνει θεραπεία η οποία περιλαμβάνει και φαρμακευτική αγωγή. Αν αυτό δεν αποδώσει θα χρειαστεί να κάνει χειρουργείο. Οπότε προς το παρόν, δεν είναι και τόσο καλά.

Ο τίτλος του νέου δίσκου, είναι φόρος τιμής κατά κάποιο τρόπο στο ντεμπούτο σας;

Ναι, αυτός ήταν και ο στόχος. Sixth(έκτος) γιατί είναι ο έκτος μας δίσκος και το Stormσαν αναφορά στο Storm Warning”.

Έχεις καθόλου αγαπημένες ή αστείες μνήμες από τις ηχογραφήσεις που θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας;

Όχι για να είμαι ειλικρινής. Ο χρόνος που περάσαμε μαζί στο στούντιο ήταν ελάχιστος, μόνο δύο με τρεις μέρες σαν μπάντα. Οι υπόλοιπες ηχογραφήσεις έγιναν από τον Dan στο στούντιο του σπιτιού του. Οπότε δεν ειδωθήκαμε και πολύ κατά την διάρκεια των ηχογραφήσεων.

Ο δίσκος επιφυλάσσει δύο εκπλήξεις, μία στην αρχή και μία στο τέλος. Μιλάω για το σόλο του εκκλησιαστικού οργάνου στο ξεκίνημα του “Blood Pope” αλλά και ολόκληρο το τελευταίο κομμάτι του δίσκου. Πως προέκυψαν αυτές οι ιδέες;

Το εκκλησιαστικό όργανο στην αρχή ήταν δική μου ιδέα. Σκέφτηκα ότι το Blood Popeξεκινούσε λίγο απότομα, ήθελα κάτι να το χτίσει σταδιακά. Οπότε έπαιξα τρεις νότες στο synth και πρόσθεσα μερικά έγχορδα και χορωδία. Αυτό ήταν όλο βασικά. Το έγραψα στο στούντιο στο σπίτι μου και φαντάστηκα ότι θα το ξαναγράφαμε στο “κανονικό” στούντιο. Άλλα όλοι ήταν πολύ εντάξει με αυτό, οπότε το κρατήσαμε ως είχε. Το τελευταίο κομμάτι, το Goodbye, γράφτηκε σαν θεραπεία κατά κάποιο τρόπο για τον Dan αλλά και σαν φόρος τιμής στην γυναίκα του, Kristina BlomFondelius (Kicki). Το κρατούσε κρυφό από όλους μας. Το ακούσαμε κάποια στιγμή κατά την διάρκεια της μίξης. Έκλαιγα σαν μωρό την πρώτη φορά που το άκουσα γιατί ο πόνος μου μεταφέρει ο Dan στο κομμάτι είναι 100% αληθινές. Ήμουν στην κηδεία και πραγματικά, το να επιστρέψεις με ένα τέτοιο κομμάτι, αδιανόητο. Είναι ένα πολύ συγκινητικό τραγούδι και δύσκολο στην ακρόαση, αλλά θέλαμε να το συμπεριλάβουμε στον δίσκο σαν φόρο τιμής σε εκείνη.

Με αυτό κατά νου, ξέρουμε ότι το “Storm Warning” είναι αφιερωμένο στην ηθοποιό Heather ORourke. Υπάρχει κάποιος στον οποίο θα αφιερώνατε τον νέο δίσκο;

Ναι φυσικά, αυτός ο δίσκος είναι αφιερωμένος στην γυναίκα του Dan, την Kicki. Ας αναπαυθεί εν ειρήνη.

Αναλογιζόμενοι πως ζούμε στην εποχή του Spotify και του YouTube, έκανε εντύπωση το ότι επιλέξατε να κυκλοφορήσετε τον νέο δίσκο και σε κασέτα, μεταξύ άλλων. To doom metal γενικά διατηρεί μία δυνατή σχέση με το παρελθόν, σχεδόν νοσταλγική, περί αυτού πρόκειται και αυτή η επιλογή; Ή είναι κάτι βαθύτερο, μία έμμεση αναφορά ως προς το πως καταναλώνουμε την μουσική στις μέρες μας;

Δεν υπάρχει κάτι βαθύτερο, αλήθεια. Τόσο εμείς όσο και η εταιρεία σκεφτήκαμε πως θα ήταν ωραίο το να τον κυκλοφορήσουμε και σε κασέτα και αργότερα και σε βινύλιο. Οι οπαδοί του metal είναι πιθανόν και οι πιο πιστοί οπαδοί σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού μου. Τις μπάντες που μου αρέσουν τις στηρίζω με το να αγοράζω τα προϊόντα τους σε φυσική μορφή. Αντιλαμβανόμαστε πως ο περισσότερος κόσμος θα το ακούσει ψηφιακά, αλλά η κασέτα και το βινύλιο είναι κάτι πολύ όμορφο να έχεις, έτσι πιστεύουμε. Και φυσικά, στηρίζεις και τις μπάντες.

Η Σουηδική doom σκηνή έχει τρομερό χαρακτήρα και μοναδικό ήχο, σε σύγκριση με την σκηνή του Maryland για παράδειγμα. Είναι λιγότερο ρυθμική και με λιγότερες stoner αναφορές, σκληρότερη και παράλληλα πιο λιτή. Κατά την γνώμη σου, τι είναι αυτό που τροφοδοτεί αυτού του είδος το doom metal;

Πιθανόν το ψύχος και το κρύο εδώ στον βορά. Νομίζω πως η σκηνή του Maryland στοχεύει περισσότερο στο τζαμάρισμα και την σύνθεση μέσα από αυτό. Δεν βλέπω κάτι κακό με αυτό, το κάνουμε συνέχεια στο στούντιο, Jimi Hendrix, Motorhead, ότι φανταστείς. Αλλά αυτό είναι καθαρά για πλάκα, δεν συμπεριλαμβάνεται σύνθεση σε αυτό. Είναι κάτι που, από όσο γνωρίζω, δεν έχουν κάνει ποτέ οι Count Raven. Τα κομμάτια γράφονται συνήθως από τον Dan και στην συνέχεια ψιλό φτιάχνονται και βελτιώνονται αλλά μέχρι εκεί. Επίσης, πιστεύω ότι και κάποιες ουσίες είναι πιο διαδεδομένες σε κάποια μέρη του κόσμου, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε πιο stoner υφή.

Θυμάσαι κάτι από την τελευταία σας επίσκεψη στην Ελλάδα;

Ναι φυσικά. Παίξαμε στο Κύτταρο τον Δεκέμβριο του 2017 στο Into Battle Fest. Θυμάμαι το κοινό να γουστάρει πραγματικά και εμείς πήραμε πολύ από αυτή την ενέργεια, παίζοντας πολύ καλά. Ήταν ένα πολύ καλά οργανωμένο φεστιβάλ επίσης. Ελπίζουμε να επιστρέψουμε.

Σε ευχαριστώ για την κουβέντα μας. Υπάρχουν κάποια μελλοντικά σχέδια ή οτιδήποτε άλλο που θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας;

Ευχαριστώ. Δεν υπάρχει κάτι άλλο για τώρα, αλλά υπάρχουν σχέδια για το μέλλον και υπόσχομαι πως δεν θα περάσουν άλλα δώδεκα χρόνια μέχρι τον επόμενο δίσκο.

Συνέντευξη: Χρύσα Γιουρμετάκη
Μετάφραση: Κωνσταντίνος Μάρης

Facebook
Instagram
Spotify
Youtube

Band Members
Dan “Fodde” Fondelius – Φωνητικά, Κιθάρες, Πλήκτρα
Samuel Cornelsen – Μπάσο
Jens Bock – Τύμπανα

Discography
Storm Warning, 1990
Destruction Of The Void, 1992
High OnInfinity, 1993
Messiah Of Confusion, 1996
Mammons War, 2009
The Sixth Storm, 2021

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X