Συνεντεύξεις

Zornheym

Τον δεύτερο ολοκληρωμένο τους δίσκο κυκλοφόρησαν πρόσφατα οι death metallers Zornheym υπό τον τίτλο Zornheim Sleep Experiment. Ο δίσκος συνεχίζει την ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ιστορία που η μπάντα ξεκίνησε στο ντεμπούτο album της. Ο κιθαρίστας/μπασίστας της μπάντας, Zorn, μας αναλύει την ιστορία καθώς και την διαδικασία δημιουργίας του δίσκο, αλλά  και την αγάπη του για την κλασική μουσική. 

Γεια σου Zorn, χαιρόμαστε πολύ που σε έχουμε μαζί μας. Αρχικά, συγχαρητήρια για ένα πραγματικά σπουδαίο νέο δίσκο. Έχει περάσει ήδη σχεδόν ένας μήνας από την κυκλοφορία του. Ποιες οι πρώτες αντιδράσεις από τον κόσμο και από τον τύπο; Είστε ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα;

Γεια σου Μίνω, ευχαριστώ για την πρόσκληση.  Δεν θα μπορούσα να είμαι πιο χαρούμενος με την αποδοχή του νέου δίσκου. Οι οπαδοί μας κατάλαβαν γιατί μας πήρε τόσο καιρό η παραγωγή μόλις το άκουσαν και ήταν χαρούμενοι που βάλαμε τόση προσπάθεια σε αυτό. Ο τύπος δείχνει να του αρέσει επίσης και έχω δει τόνους από σπουδαίες κριτικές. Στον κόσμο φαίνεται πως του αρέσει περισσότερο από το Zornheim Sleep Experiment, οπότε μάλλον τα καταφέραμε. Όλοι μας, σαν μπάντα, είμαστε υπερβολικά χαρούμενοι με το πως βγήκε ο δίσκος και το αντιλαμβανόμαστε σαν κάποια κορυφή για την μπάντα μέχρι τώρα.

Με το “Zornheim Sleep Experiment” επισκεπτόμαστε το άσυλο του Dr. Bettleheim. Ποια είναι η ιστορία πίσω από το δεύτερο album; Για τι ακριβώς μιλούν τα κομμάτια αυτή την φορά;

Αυτή την φορά μας προσκαλούν στην πτέρυγα των μυστικών πειραμάτων του ασύλου, που βρίσκεται στα έγκατα του ασύλου. Ο Dr.Bettleheim θέλει να μελετήσει τους λόγους για τους οποίους κοιμόμαστε. Περνάμε το ⅓ της ζωής μας κοιμώμενοι και θέλει να μάθει τον λόγο για αυτό. Είναι γιατί το σώμα πρέπει να γιατρέψει τον εαυτό του και ο εγκέφαλος να επεξεργαστεί όλα όσα αποτύπωσε ή υπάρχει κάτι πιο βαθύ πίσω από αυτό; Το ενδιαφέρον του για αυτό ξεκίνησε μετά από αρκετές συνεδρίες με την Angelika Engel, την έγκλειστη στην οποία αναφέρεται το κομμάτι Whom The Night Brings. Αυτή ισχυρίζεται ότι κοιμόμαστε προκειμένου να φέρουμε γαλήνη στους εσωτερικούς μας δαίμονες, οι οποίοι δέχονται επισκέψεις την νύχτα από άλλους δαίμονες που λέγονται The Incubi. Μαζί με τον βοηθό του, τον Dr. Gutzmann κατασκεύασε ένα μυστικό εργαστήριο που ονομάζεται The Chamber (σ.σ.: η αίθουσα), στο οποίο σκοπεύει να εννέα άτομα, μερικούς βίαιους έγκλειστους ασθενείς και ακόμα μία ομάδα από πιο ήρεμους, ξύπνιους για τριάντα ημέρες προκειμένου να δει τι θα συμβεί. Τόσο ο Dr.Bettleheim όσο και ο Dr.Gutzmann θα παρακολουθούν τα πάντα από κάποιο διπλανό δωμάτιο το The Observatory (σ.σ.: το παρατηρητήριο), μέσα από το οποίο μπορούν να παρατηρούν τα πάντα μέσα από ένα κυκλικό δωμάτιο το The Eye (σ.σ.: το μάτι). Για να κρατήσουν τους πάντες ξύπνιους χρησιμοποιούν την καινούργια ανακάλυψη του Dr.Gutzmann, το Adrenochrome, το οποίο είναι ένα αέριο το οποίο εισπνέουν οι ασθενείς μέσω κάποιων ειδικά τροποιημένων μασκών, οι οποίες συνδέονται σε μία δεξαμενή. Ο δίσκος ξεκινάει με τους τροφίμους να κλειδώνονται στην αίθουσα και στην συνέχεια ακολουθούμε την παρατήρηση τους για το πρώτο μισό του δίσκου και κατόπιν ο δίσκος στρέφει την προσοχή του στους δύο γιατρούς. Αρχικά όλα δείχνουν καλά, στην συνέχεια όμως, δύο με τρεις μέρες μετά, οι ασθενείς καταλήγουν να σιωπούν πλήρως. Στο βιβλιαράκι του δίσκου μπορείς να ακολουθήσεις όλη την διαδικασία, διαβάζοντας και τις συμπληρωματικές σημειώσεις των γιατρών καθώς και τις σκέψεις τους για το όλο πείραμα.

Πότε σας ήρθε η ιδέα και η ιστορία του Dr.Bettleheim και Dr.Gutzmann;

Είχα την βασική δομή από την αρχή, από όταν ήμουν στα είκοσι μου χρόνια. Ωστόσο, επειδή δεν είχα ποτέ μια ταιριαστή μπάντα για το όλο εγχείρημα, δημιούργησα όλα τα ονόματα και την ιστορία γύρω από το άσυλο όταν ξεκίνησα να γράφω τους στίχους στα τέλη του 2014 αρχές του 2015.

Πρέπει να πω πως όλη η ατμόσφαιρα και η θεατρικότητα του δίσκου, μαζί με την συμφωνική μουσική, είναι φανταστική και πραγματικά κάνει τον ακροατή να νιώθει σαν να είναι μέρος της ιστορίας η οποία εξελίσσεται γύρω σου. Από που αντλείς έμπνευση προκειμένου να συνθέσεις ένα τόσο ζωντανό και θεατρικό δίσκο; Ποιο είναι το μυστικό συστατικό αυτής της επιτυχημένης συνταγής;

Η μουσική είναι το μεγαλύτερο πάθος μου στην ζωή και ξεχνιέμαι τόσο όταν δουλεύω σε κομμάτια και προσπαθώ να ενσταλάξω αυτό το πάθος στην ίδια την μουσική. Όταν συνθέτω μουσική επίσης δημιουργώ μια εσωτερική ταινία στην οποία προσπαθώ να γράψω το soundtrack. Παράλληλα, προσπαθώ να έχω μία κάποια γενική εικόνα και  ιδέα της ιστορίας. Σε κάποια σημεία σκέφτομαι περισσότερο σαν συνθέτης soundtrack. Αντλώ έμπνευση από άπειρα διαφορετικά πράγματα. Φυσικά από πολλές metal μπάντες όπως οι Dissection, οι Blind Guardian, οι Therion, ο Yngwie Malmsteen, οι Edge Of Sanity και οι Rhapsody. Επίσης από ταινίες, παιχνίδια αλλά και κλασικούς συνθέτες. Ένα παιχνίδι που με επηρέασε πολύ είναι το The Evil Within για παράδειγμα. Νομίζω πως κρατάμε ανοιχτό μυαλό όσον αφορά τις επιρροές στους Zornheym και είμαστε καλοί στο να τις ενώνουμε  όλες μαζί ώστε να ακούγονται σαν ένα πράγμα. Και σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, με έκαναν να νιώσω πως πετύχαμε τον σκοπό μας.

Θα ήθελες να μας καθοδηγήσεις στην διαδικασία που ακολουθείς όταν γράφεις έναν νέο δίσκο; 

Ξεκινάω κάνοντας προ-παραγωγή στο σπίτι. Εκεί, γράφω ένα μεγάλο κομμάτι από μουσική και πολλές φορές και κάποιες ιδέες για μελωδίες φωνής. Όταν πλέον έχω έτοιμη  κάποια βασική δομή από κάποιο κομμάτι το στέλνω στον Bendler και αυτός αρχίζει να παίζει με διάφορες φωνητικές ιδέες και γραμμές. Αφότου το στείλουμε ο ένας στον άλλο μερικές ακόμα φορές, συναντιόμαστε στο δικό του στούντιο, στο Finspång για να δουλέψουμε από κοινού και βάζουμε και μερικές χαζομάρες για στίχους πάνω στις μελωδίες. Όταν τελειώσουμε και από αυτό, παίρνω πάλι το κομμάτι και πειράζω πάλι λίγο τις κιθάρες και κάνω λίγη δουλειά ακόμα στο ορχηστρικό κομμάτι. Στην συνέχεια πάω στον Scucca για να δουλέψουμε τις ορχήστρες, στις οποίες κάνει προτάσεις ή βελτιώνει πράγματα. Μετά από αυτό, ο Steve ξεκινάει να δουλεύει πάνω στα υποτυπώδη τύμπανα μου. Κάνει τα δικά του, ενώ προτείνει και κάποιες ρυθμικές αλλαγές, ακόμα και κάποια κιθαριστικά riff. Συνήθως δουλεύω πάλι λίγο στις κιθάρες μετά από αυτό και στην συνέχεια τόσο εγώ όσο και οι Scucca και Bendler φτιάχνουμε τους πραγματικούς στίχους πλέον. Για αυτό, καμιά φορά χρειάζεται να διαφοροποιήσουμε λίγο τις μελωδίες. Τις περισσότερες φορές όμως δουλεύει άψογα. Τότε ξεκινάει η μακριά διαδικασία του να γράψεις τις κιθάρες και τα συμφωνικά μέρη σε παρτιτούρα. Τότε είμαστε πλέον έτοιμοι να ηχογραφήσουμε το κομμάτι και προχωράμε πλέον στο επόμενο. Για το επόμενο album σκέφτομαι να βελτιώσουμε λίγο την διαδικασία για να γίνουμε λίγο γρηγορότεροι. Ίσως με το να δουλεύουμε τρία κομμάτια την φορά ή κάτι τέτοιο. Κάναμε κάτι παραπλήσιο με το Zornheim Sleep Experiment, υπάρχει όμως πάντα χώρος για βελτίωση.

Σε αυτό το album συναντάμε ακόμα πιο εκτεταμένη χρήση των συμφωνικών στοιχείων και, κατά την γνώμη μου, σε πολλές στιγμές η μουσική θύμιζε περισσότερο symphonic power metal παρά κάτι στον ακραίο ήχο. Για παράδειγμα, έπιασα τον εαυτό μου πολλές φορές να σκέφτεται τους Rhapsody κατά την ακρόαση του δίσκου. Αυτό ήταν κάτι που έγινε σκόπιμα;

Για την ακρίβεια ήταν το Symphony For The Enchanted Landsτων Rhapsody που με σύστησε στο συμφωνικό metal. Ακόμα θυμάμαι να βάζω τον δίσκο να παίξει για πρώτη φορά όταν ήμουν 16-17 χρονών. Έπρεπε να ακούσω το intro καμιά δεκαριά φορές πριν μπορέσω να προχωρήσω παρακάτω. Όταν γράψαμε τον πρώτο δίσκο ανακαλύψαμε πως και ο Bendler είχε επίσης πολύ καλή φωνή. Αυτό ήταν κάτι που θέλαμε να επεκτείνουμε στον δεύτερο δίσκο. Είμαστε επίσης οπαδοί του heavy metal, κάτι που επίσης θέλαμε να συμπεριλάβουμε παραπάνω στον ήχο μας. Κάτι ακόμα που έκανε τον δίσκο πιο συμφωνικό είναι πως όταν κλείσαμε το κουαρτέτο εγχόρδων στα Wing Studios και ήξερα πως θα μπορούμε να επιβλέπουμε τις ηχογραφήσεις, άρχισα να προσθέτω μικρά πράγματα εδώ και εκεί και όλα αυτά μπήκαν τελικά στον δίσκο.

Στο παρελθόν, κυκλοφόρησε ένα graphic novel προκειμένου να ρίξει λίγο περισσότερο φως στην όλη ιστορία του δίσκου. Θα κάνετε και κάποιο ακόμα graphic novel και για αυτή την κυκλοφορία;

Ναι, η Anu BringSaari ήδη δουλεύει πάνω στο δεύτερο τεύχος. Πραγματικά ξεπέρασε τον εαυτό της αυτή την φορά. Θέλεις να δεις μερικά δείγματα; Κοίτα τα εξώφυλλα από τα δύο μας single, Keep The Devil Awayκαι Slumber Comes In Time”, καθώς και τα lyric video από το τελευταίο και το The Revelation. Όλα τα γραφιστικά από αυτά είναι τελειωμένες σελίδες από το graphic novel.

Υπάρχουν καθόλου σκέψεις να το επεκτείνετε όλο αυτό με τα graphic novel, ανεξαρτήτως των κυκλοφοριών των δίσκων ή θα πρέπει να περιμένουμε τον τρίτο δίσκο για να δούμε την συνέχεια της ιστορίας;

Το graphic novel παίρνει χρόνο για να γίνει, οπότε δεν θα υπάρξει κάτι ενδιάμεσα από τις κυκλοφορίες. Αλλά ποιος ξέρει, μπορεί να υπάρξει κάτι άλλο που θα επεκτείνει το όλο αυτό σύμπαν. Μία μικρή ιστορία; Ένα παιχνίδι με κάρτες; Έχουμε τόσες ιδέες για την ιστορία μας. Το μόνο που λείπει είναι τα χρήματα και ο χρόνος.

Το 2019 ο Steve Pygmalion αναπλήρωσε τον Angst στα τύμπανα. Είστε ευχαριστημένοι με την επιλογή; Γνωρίζατε ήδη τον Steve και έριξε και αυτός με την σειρά του ιδέες στο τραπέζι;

Είμαστε πραγματικά ευγνώμονες στον Angst για το ότι μας βοήθησε στο ντεμπούτο δίσκο μας. Ο Angst δεν είχε πρόθεση να μείνει εξ αρχής, πιο πολύ να με βοηθήσει με την νέα μου μπάντα. Αυτός ήταν επίσης που μας πρότεινε τον Sverker Widgren και το στούντιο του, τα Wing Studios για τις ηχογραφήσεις, κάτι που αποδείχτηκε σπουδαίο σπίτι για εμάς από την αρχή. Οπότε περίπου την περίοδο που κλείσαμε την πρώτη μας εμφάνιση, ξεκινήσαμε να ψάχνουμε για κάποιον μόνιμο στην θέση του. Ο αρχηγός των Dies Iona Ensambly μας πρότεινε να δοκιμάσουμε τον ξάδερφο του που όπως μας είπε, ήταν φοβερός drummer. Αυτό κάναμε και νιώσαμε πως ήταν ο σωστός από την αρχή. Ο Steve Joakim επίσης αποδείχθηκε πως είναι πραγματικός show man πίσω από τα τύμπανα, κάτι που επίσης μας ταίριαξε. Ο Steve είναι διαφορετικός drummer από τον Angst και έφερε πολλές ρυθμικές ιδέες οι οποίες στο τέλος μεταπήδησαν και στις κιθάρες σε κάποια σημεία, κάτι που βγήκε εξαιρετικά στον δίσκο.

Πως αποφασίσατε να εντάξετε τα συμφωνικά στοιχεία στην μουσική σας; Είστε φίλοι της κλασικής μουσικής και αν ναι, ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας συνθέτες;

Όπως ανέφερα και παραπάνω, από τον καιρό που άκουσα το Symphony For The Enchanted Landsήθελα να παίξω συμφωνική μουσική. Για πολύ μεγάλο διάστημα πίστευα πως είναι αδύνατον. Οπότε, στα μέσα του 2014 όταν και δεν είχα καμία μπάντα, ξεκίνησα να το σκέφτομαι και πάλι. Αυτή θα μπορούσε να είναι η ευκαιρία μου να δημιουργήσω την μπάντα που πάντα ονειρευόμουν, με συμφωνικές επιρροές και με μία βασική θεματική ιστορία για την οποία θα μιλάει η μπάντα. Να συνθέτει μουσική που είναι μια μίξη από τρομερά κομμάτια αλλά έχουν επιρροές από κλασική μουσική και soundtrack. Όσο περισσότερο το σκεφτόμουν, τόσο περισσότερες λύσεις έβρισκα προκειμένου να γίνει εφικτό. Ο Petter Möller προσφέρθηκε να με βοηθήσει δανείζοντας μου την ορχήστρα του και με βοήθησε και λίγο ως προς το πως να συνθέτεις για έγχορδα. Είμαι φίλος της κλασικής μουσικής και θα έλεγα ότι ο Bach είναι ο αγαπημένος μου συνθέτης. Ένας ακόμα αγαπημένος είναι ο Beethoven και μετά φυσικά πολύ σύγχρονοι συνθέτες, όπως ο Hans Zimmer, John Williams, Danny Elfman και άλλοι.

Με ποιες μπάντες μεγάλωσες και υπάρχουν κάποια album που δεν κουράστηκες ποτέ να ακούς μέχρι σήμερα;

Ο δίσκος που με έβαλε στο heavy metal είναι το Stay Hungryτων Twisted Sister, ένας δίσκος που αγαπώ μέχρι σήμερα. Το Appetite For Destructionτων Guns NRoses επίσης είναι ένα διαμάντι από την παιδική μου ηλικία. Ήταν ο πρώτος δίσκος που πήρα σε CD και είναι ακόμα από τα αγαπημένα μου. Δύο ακόμα δίσκοι που δεν κουράζομαι ποτέ να ακούω το Nightfall In MiddleEarthτων Blind Guardian και όπως προείπα το Symphony For The Enchanted Landsτων Rhapsody.

Πες μας μερικά πράγματα για εσένα. Τι άλλο κάνεις στην ζωή σου πέρα από την μουσική;

Εργάζομαι σαν δάσκαλος, διδάσκω σε διαφορετικά θέματα. Πέρυσι ήταν μουσική και φέτος ως επι το πλείστων διδάσκω Σουηδικά και μαθηματικά. Είμαι πατέρας δύο αγοριών, ο ένας είναι επτά χρονών και ο άλλος τριών εβδομάδων. Οπότε όταν δεν είμαι απασχολημένος δουλεύοντας, φροντίζοντας την οικογένεια μου ή συνθέτοντας μουσική για την μπάντα, απολαμβάνω να περπατώ στο δάσος, να παίζω video games και να βλέπω ταινίες και σειρές.

Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια των Zornheym; Θα παίξετε ζωντανά για την προώθηση του νέου δίσκου;

Έχουμε αρκετές εμφανίσεις στο πρόγραμμα. Πολλά από αυτά έχουν επιβεβαιωθεί, αλλά δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί. Η παρούσα κατάσταση κάνει πολύ δύσκολο το να προγραμματίσεις πράγματα για το μέλλον, αλλά προσπαθούμε να είμαστε θετικοί και να προσαρμοζόμαστε με τις καταστάσεις. Θέλουμε να προωθήσουμε τον δίσκο παντού φυσικά.

Υπάρχει κάποια μπάντα που θα θέλατε να μοιραστείτε την σκηνή σε μία υποθετική τέλεια εμφάνιση;

Θα ήταν σπουδαίο να παίξουμε με μία μεγάλη και μουσικά παρεμφερή μπάντα. Ίσως τους Fleshgod Apocalypse, τους Dimmu Borgir ή και τον King Diamond.

Zorn, σε ευχαριστώ πολύ για την συνέντευξη. Όποιες τελευταίες λέξεις, είναι δικές σου.

Σε ευχαριστώ Μίνω και ευχαριστώ και τους αναγνώστες αν τα κατάφεραν να διαβάσουν μέχρι τέλους. Τώρα, πηγαίνετε και τσεκάρετε τον νέο μας δίσκο Zornheim Sleep Experiment. Αν σας αρέσει, παρακαλώ πάρτε μια κόπια του δίσκου ή κάτι άλλο από τα προϊόντα μας. Σας ευχαριστώ και πάλι.

Συνέντευξη: Μίνως Ντοκόπουλος
Μετάφραση: Κωνσταντίνος Μάρης

Official Website
Facebook
Instagram
Bandcamp
Spotify
YouΤube  

Band Members
Bendler – Φωνητικά
Zorn – Κιθάρες, Μπάσο
Scucca – Κιθάρες, Φωνητικά
Steve Pygmalion – Τύμπανα

Discography
“Where Hatred Dwells And Darkness Reigns”, 2017
“Zornheim Sleep Experiment”, 2021

haursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X