whale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothuts_banner728x90 - 728|90|uts_banner728x90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothChania Rock Festival 2019_728x90 - 728|90|Chania Rock Festival 2019_728x90|||bothBob-Katsionis_728x90 - 728|90|Bob-Katsionis_728x90|||both
20000
110

Candlemass: Αφιέρωμα στους θρύλους του Doom

Με αφορμή μία ακόμη εμφάνιση των Σουηδών θρύλων του doom metal, Candlemass σε λίγες ημέρες στο Piraeus Academy, είναι ευκαιρία να κάνουμε μία αναδρομή στην πορεία του συγκροτήματος, του ηγέτη Leif Edling και φυσικά να αναφερθούμε στο μεγάλο από όλες τις απόψεις άλμπουμ Nightfall, το οποίο και θα ακούσουμε ολόκληρο ζωντανά όσοι παραβρεθούμε το Σάββατο το βράδυ στον Κεραμεικό.

candlemass-plays-nightfall-banner

Οι Candlemass σχηματίστηκαν το 1984 από το μπασίστα, συνθέτη και ηγέτη της μπάντας, Leif Edling, που μόλις είχε «σπάσει» την τότε πρώτη του μπάντα Nemesis και από τον drummer Matz Ekström. Το αρχικό line-up της μπάντας συμπληρώνεται από τους Mats “Mappe” Bjorkman (κιθάρα), τον Klas Bergwall (κιθάρα) και φυσικά τον πρώτο τραγουδιστή της μπάντας, Johan Längqvist. Με αυτόν πίσω από το μικρόφωνο το 1986 κυκλοφόρησε το θρυλικό Epicus Doomicus Metallicus, θέτοντας τα υψηλά «στάνταρ» της μπάντας και βάζοντάς τους δικαιωματικά στα μεγάλα σαλόνια του metal. Δίκαια επίσης θεωρείται ορόσημο και «ευαγγέλιο», τόσο για το σχήμα, για τη doom metal σκηνή, όσο και σημαντικό, βασικός λίθος για το metal γενικότερα. Το άλμπουμ, όπως και το είδος γενικά, καταπιάνεται με τη λύπη, τον πόνο, την θλίψη και την κατάθλιψη, αλλά και με σκοτεινές, επικές ιστορίες (βλέπε Demons Gate και A Sorcerers Pledge). Μετά το ντεμπούτο της μπάντας ο τραγουδιστής Johan Längqvist αντικαθίσταται από τον επιβλητικό Messiah Marcolin. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Messiah για να πείσει τον Leif να αναλάβει τη θέση των φωνητικών, τον έπαιρνε τα βράδια τηλέφωνο τραγουδώντας το Crystal Ball και το Solitude! Πριν ολοκληρωθεί το Nightfall, από τη μπάντα αποχωρούν οι Bergwall και Ekström και τη θέση τους παίρνουν οι Jan Lindh (τύμπανα) και Lars Johansson (κιθάρα), οι οποίοι μετά από μικρά διαλείμματα και από το 2004, είναι σταθερά στο συγκρότημα.

candlemass-1987

Το δεύτερο άλμπουμ, Nightfall”, κυκλοφόρησε στις 9 Νοεμβρίου του 1987 σε βινύλιο και CD μέσω της Axis Records, η οποία μόλις είχε διασπαστεί από την έτερη εταιρία Black Dragon Records λόγω των απογοητευτικών πωλήσεων του πρώτου άλμπουμ. Μάλιστα οι Candlemass ήταν το πρώτο συγκρότημα που υπέγραψε στην βρετανική Axis του David Constable. Ο συγκεκριμένος, είχε αποφασίσει να υπογράψει το συγκρότημα, όντας εντυπωσιασμένος από το video clip του Bewitched. Οι αποφάσεις για την αλλαγή στο line-up έγιναν κατά τα πρώτα στάδια παραγωγής του δίσκου. Το 1988 το άλμπουμ κυκλοφόρησε στις Η.Π.Α. μέσω της Metal Blade Records. Δύο singles κυκλοφόρησαν από το Nightfall: το Samarithan που βγήκε σε 7” και 12” βινύλιο και το At The Gallows End που βγήκε σε 12” βινύλιο μέσω της Metal Blade και της Music For Nations το 1988. Μουσικό βίντεο έγινε για το τραγούδι “Bewitched” από τον Jonas Åkerlund, προηγουμένως μέλος των Bathory.

candlemass nightfall coverΌπως και το προηγούμενο άλμπουμ, τo “Nightfall” ηχογραφήθηκε στα Thunderload Studios στη Στοκχόλμη με τον Ragne Wahlquist ως μηχανικό ήχου. Η σύντομη ένταξη του Mike Wead στους Candlemass (γιατί ο Johansson είχε σπάσει το χέρι του) τον οδήγησε να ηχογραφήσει τις ρυθμικές και ακουστικές κιθάρες καθώς και τα πλήκτρα του άλμπουμ, αν και το μόνο πράγμα που επιβεβαιώνεται από το συγκρότημα όπως φαίνεται και στα credits του άλμπουμ, είναι η καταγραφή του τραγουδιού “Black Candles που κλείνει το δίσκο. Η επιρροή του Marcolin γίνεται πιο δυνατή, με την ηχογράφηση του για το τραγούδι “Marche Funebre”, ως πρότασή του. Επίσης, έφερε στις επιλογές της μπάντας το εξωφύλλου του άλμπουμ, που βασίζεται σε πίνακες του Thomas Cole με τίτλο “The Voyage of Life”. Από εκεί και ο τίτλος Nightfall”, απορρίπτοντας έτσι τον αρχικό τίτλο “Gothic Stone” που είχε στο μυαλό του ο Edling για το άλμπουμ. Το τραγούδι “Samarithan” γράφτηκε αρχικά κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων για το “Epicus Doomicus Metallicus”, αλλά απορρίφθηκε από το πρώην μέλος της μπάντας, Mats Ekström. Μετά την ολοκλήρωση των ηχογραφήσεων στα Thunderload Studios, που διήρκησαν από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 1987, στις ηχογραφήσεις έγινε μίξη από Mats Lindfors στο Stockholm Recording Studio.

Το άλμπουμ επανακυκλοφόρησε σε διάφορες μορφές. Το 2000 στη Σουηδία μέσω της Powerline Records περιέχοντας demo κομμάτια, live εκδοχές κομματιών και το μουσικό βίντεο για το Bewitched. Το 2007 επίσης, το άλμπουμ επανακυκλοφόρησε μέσω της Peaceville Records με κάποια bonus τραγούδια. Στις επανακυκλοφορίες τις Powerline Records, υπάρχουν και κάποιες σημειώσεις, κάποια πράγματα που λέει ο άνθρωπος πίσω από όλα αυτά, ο Leif Edling, μιλώντας για το κάθε κομμάτι ξεχωριστά. Κάτι που θα επιχειρήσουμε να κάνουμε και εδώ.

“Gothic Stone”: Η εισαγωγή του Τhe Well Of Souls”. Ίδιο τραγούδι αυτά τα δύο στην ουσία. Θέλανε να το γεμίσουν με χορωδίες και να το κάνουν πιο επικό. Ο Leif στην αρχή ήθελε να ονομαστεί όλο το άλμπουμ έτσι, αλλά όταν και με τη συμβολή του Messiah αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν πίνακα του Thomas Cole, αυτό ήταν πιο κατάλληλο.

The Well Of Souls: Aπό τα καλύτερα τους κομμάτια, με καταπληκτικό riff και refrain. Έχουν ανοίξει και συναυλίες τους με το συγκεκριμένο. Οι στίχοι του πήραν λίγο παρπάνω για να γραφτούν και είναι επηρεασμένοι από το Indiana JonesThe Raiders Of The Lost Ark όπου και βρέθηκε το συγκεκριμένο πηγάδι που έπρεπε να μείνει σφραγισμένο, όπως λένε και οι στίχοι.

Codex Gigas: Ένα μικρό instrumental με μερικές ωραίες αρμονίες. Ο Leif δε θυμάται αν το είχαν προβάρει ποτέ. Ήρθε από μία ιδέα και μερικά riffs και έτσι το δέσανε στο studio.

At The Gallows End: Κομμάτι κλασικό, που ποτέ δε βγαίνει από τα setlist των συναυλιών τους. Η ιστορία, κλασική και αυτή. Η τελευταία νύχτα ενός άντρα, πριν τον απαγχονισμό του. Τα φωνητικά και η δομή του ήταν διαφορετικά όταν το προβάρανε. Το ηχογραφήσανε και με διαφορετικό τρόπο ώστε να πετύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα στο ρεφρέν και τους πήρε περίπου μία εβδομάδα.

Samarithan: Από τα πρώτα κομμάτια που έγραψε ο Leif για τους Candlemass. Έχει λατρευτεί από το κοινό. Γράφτηκε κατά τη διάρκεια ηχογραφήσεων του “Epicus Doomicus Metallicus”. Πήρε επιτυχημένα την τελική μορφή που ο Leif ήθελε και μάλιστα το έπαιξαν στο τελευταίο τους show εκείνης της περιοδείας, στο Ώστιν, για τους Solitude Aeturnus, κάνοντάς τους πολύ χαρούμενους με το αποτέλεσμά του!

March Funebre: Η συνεισφορά του Messiah όσον αφορά την ηχογράφηση. Το πιο καταθλιπτικό κομμάτι που ο ίδιος είχε γράψει, σύμφωνα με τα λεγόμενά του. Ήταν το εισαγωγικό intro στα shows τους καθώς και μία ευκαιρία για το κοινό να τραγουδήσει λίγο πριν το συγκρότημα βγει στη σκηνή. Ο Ragne Wahlquist από τους Heavy Load είχε κάνει overdubbing στις φωνές στα Thunderload Studios, αλλά η μίξη δεν άρεσε πολύ και έτσι έγινε remix με τον Mats Lindfors στο Stockholm Recording.

Dark Are The Veils Of Death: Από τα αγαπημένα κομμάτια του Leif αλλά και του κοινού όπως λέει. Ο Messiah στην αρχή τραγουδούσε διαφορετικά το refrain και είχαν ένα πρόβλημα ώστε να το δέσουν με το bridge. Είχαν «κλέψει» τον τίτλο από το “The Veils Of Negative Existence” των Manilla Road.

Mourners Lament: Το κομμάτι που δεν έχει ξανακουστεί επί ελληνικού εδάφους (τουλάχιστον πρόσφατα) από τους Candlemass. Μιλάει για το θρήνο ενός πατέρα για το χαμένο του γιο. Ο Leif είχε μπλέξει με τους στίχους και έδινε στο Messiah διαφορετικούς να τραγουδήσει κάθε εβδομάδα. Συχνά τους άλλαζε την τελευταία στιγμή όταν ήταν στο στούντιο με το Messiah και τοποθετούσαν τις φωνές σε κασέτα. Τελειομανής, προσθέτει ότι το solo του Johansson είναι πιθανόν το καλύτερο που έχει παίξει ποτέ.

Bewitched: Το πρώτο τραγούδι που γράφτηκε για το Nightfall. Πάντα άρεσε στον Edling η ιστορία The Pied Piper Of Hamlin και έτσι έφτιαξε τη δικιά του εκδοχή. Η όλη ιστορία ανφέρθηκε παραπάνω. Χαρακτηριστικά τα συναισθήματα του συγκροτήματος για το υπέροχο αποτέλεσμα, όταν το είχαν παίξει ζωντανά στο Dynamo Open Air στην Ολλανδία το 1988. Θεωρείται από τα πιο cult video clips.

Black Candles: Ωραίο instrumental που κλείνει το άλμπουμ. Η συνεισφορά και η ηχογράφηση του τότε κιθαρίστα Mike Wead. Κατά πάσα πιθανότητα είχε επηρεαστεί από ένα φίλο του που πέθανε. Πάντως δεν υπάρχει κάποια αναφορά στο εσώφυλλο του άλμπουμ. Στις επανακυκλοφορίες του άλμπουμ και στις demo εκδοχές, υπάρχει το Battlecry, ένα από τα πρώτα τραγούδια, από τις πρώτες ηχογραφήσεις που έγιναν με τον Messiah. Πραγματικά του άρεσε αυτό το κομμάτι και τραγούδαγε σαν να ήταν πάντα στη μπάντα. Είχε συζητηθεί για να έμπαινε στο άλμπουμ, αλλά υπήρχε πολύ καλύτερο υλικό.

Οι στίχοι του Nightfall μιλάνε κατά βάση για το θάνατο ενώ είναι και πιο θρησκευτικοί. Δε θα ήταν πάντως υπερβολή αν λέγαμε ότι ο ακροατής, ειδικά ο «σταθερός» οπαδός των Candlemass και αυτός που έχει γνωρίσει τη μουσική του δίσκου, έχει ταυτιστεί με αυτή ταξιδεύοντας στο σκοτεινό του πέπλο και την έχει ζήσει, μαθαίνει να μη φοβάται το θάνατο. Το άλμπουμ έλαβε βαθμολογία τέσσεραμισι αστέρια στα πέντε από το online μουσικό database Allmusic. Η κριτική σύγκρινε το άλμπουμ ευνοϊκά με την προηγούμενη δουλειά της μπάντας, αναφέροντας ότι «κατάφερε να ανοίξει ακόμα περισσότερους  δρόμους με την εισαγωγή των οπερετικών φωνητικών του νέου τραγουδιστή Messiah Marcolin, των οποίων οι θρησκευτικοί στίχοι βρήκαν το τέλειο ταίρι με το υλικό που γράφτηκε από τον μπασίστα Leif Edling. Η αναθεώρηση αυτή επέκρινε τα τραγούδια “At the Gallows End” και “Dark Are the Veils of Death”. O Καναδός κριτικός Martin Popoff γράφει ότι το “Nightfall” ακούγεται πολύ παρόμοιο με το ντεμπούτο άλμπουμ των Candlemass και το στυλ του είναι ένα μείγμα από «τα πιο αργά τμήματα των riffs του Tony Iommi από τα πρώτα πέντε χρόνια του», «οι πιο υπνωτικές στιγμές» των Trouble και «οι πιο πεσιμιστικές ιδέες» των Saint Vitus. Ο ίδιος προσθέτει ότι «μερικές uptempo ιδέες θα βοηθούσαν».

Τα επόμενα δύο άλμπουμ των Candlemass είναι τα πολύ καλά Ancient Dreams” (1988) και Tales of Creation” (1989). Το 1990, η μπάντα κυκλοφορεί το live albumLive. Λίγο αργότερα, κάποιες διαφορές μεταξύ των μελών της μπάντας είχαν ως αποτέλεσμα την αποχώρηση του Messiah Marcolin. Μόλις έφυγε ο Marcolin, οι Candlemass προσέλαβαν για τη θέση του τραγουδιστή τον Thomas Vikström και κυκλοφόρησαν το Chapter VI” (1992), άλμπουμ με σαφώς πιο κλασική heavy metal προσέγγιση και με κάποια φοβερά τραγούδια να ξεχωρίζουν (“The Dying Illusion”, “The Ebony Throne”, “Where The Runes Still Speak”). Η μπάντα στη συνέχεια περιόδευσε για την υποστήριξη του άλμπουμ. Μέχρι το 1994, οι Candlemass διαλύθηκαν, επειδή το Chapter VI”  ήταν ανεπιτυχές αλλά και επειδή ο Edling είχε σχηματίσει ένα άλλο project με το όνομα Abstrakt Algebra.

Με τους Abstrakt Algebra να μην πηγαίνουν καλά, ο Leif σχημάτισε ξαφνικά ένα νέο line-up με το όνομα των Candlemass και ηχογράφησε το άλμπουμ “Dactylis Glomerata” (1998), το οποίο ήταν ένας συνδυασμός τραγουδιών που προορίζονταν για νέο άλμπουμ των Abstrakt Algebra και κάποιο νέο υλικό. Στα φωνητικά ακούμε τον Björn Flodkvist, ενώ στην κιθάρα τον γνωστό Michael Amott (Arch Enemy, Spiritual Beggars). Ένα χρόνο αργότερα κυκλοφόρησε το άλμπουμ “From the 13th Sun”. Κατά πολλούς τα δύο λιγότερο καλά άλμπουμ της μπάντας, τα λιγότερο λαμπερά κοσμήματα.

Το 2002, τα παρελθοντικά μέλη του line-up των Candlemass επανενώθηκαν. Πραγματοποίησαν κάποια καλά live shows και κυκλοφόρησαν άλλο ένα live άλμπουμ, το Doomed For Live. Άλλα άλμπουμ που κυκλοφόρησαν ήταν τα τέσσερα πρώτα σε re-mastered επανακυκλοφορίες. Ένα DVD που ονομάζεται “Documents of Doom” κυκλοφόρησε επίσης. Η μπάντα εργαζόταν πάνω σε ένα νέο άλμπουμ και κατέγραψε μερικά νέα τραγούδια, ενώ παράλληλα έψαχνε για νέα δισκογραφική εταιρεία, όταν οι διαφορές προέκυψαν και πάλι, με αποτέλεσμα οι Candlemass να διαλυθούν για δεύτερη φορά.

Εν τω μεταξύ, ο Leif Edling ξεκίνησε ένα νέο project, τους Krux, με τον πρώην τραγουδιστή των Abstrakt Algebra, Mats Leven, και δύο μέλη των Entombed. Με αυτούς κυκλοφόρησε τα εξαιρετικά Krux” (2003) και II (2006), ενώ το 2011 βγήκε και ο τρίτος τους δίσκος “III – He Who Sleeps Amongst The Stars”.

Το Νοέμβριο του 2004, η μπάντα ανακοίνωσε την εκ νέου επανένωσή της, για δεύτερη φορά. Ηχογράφησαν ένα νέο άλμπουμ, που ονομάζεται απλά “Candlemass”, με το ίδιο line-up και φυσικά την επιστροφή του Messiah Marcolin στα φωνητικά. Κυκλοφόρησε το Μάιο του 2005. Κέρδισαν το Σουηδικό Grammy για το 2005. Το 2006 το συγκρότημα ανακοίνωσε ότι ένα νέο άλμπουμ ήταν στο πλαίσιο της προετοιμασίας, που θα κυκλοφορήσει κάποια στιγμή το 2007. Τον Οκτώβριο του 2006, μετά από μεγάλη αβεβαιότητα σχετικά με τη συμμετοχή του Messiah Marcolin, τελικά ο «καλόγερος» έμεινε έξω για τα καλά.

Οι Candlemass βρήκαν το νέο τραγουδιστή στο πρόσωπο του Robert Lowe των Solitude Aeturnus, με τον οποίο κυκλοφόρησαν το ένατο άλμπουμ της μπάντας “King of the Grey Islands”στις 22 Ιουνίου του 2007. Οι ίδιοι έκαναν και την παραγωγή του, εκτός από τέσσερα τραγούδια των οποίων η παραγωγή έγινε από τον Andy Sneap.

candlemass 2006

Στις 31 Μαρτίου του 2007, οι Candlemass γιόρτασαν με μια μικρή καθυστέρηση την εικοστή τους επέτειο. Για τον εορτασμό της γιορτής, ο αρχικός τραγουδιστής Johan Längqvist εμφανίστηκε ζωντανά με την μπάντα για πρώτη φορά. Το γεγονός καταγράφηκε και αργότερα κυκλοφόρησε ως DVD. Μάλιστα τέσσερα χρόνια αργότερα είχαμε την ευκαιρία να τους δούμε στο Gagarin 205, όταν και έπαιξαν ολόκληρο το “Epicus Doomicus Metallicus! Aπό τον ίδιο χώρο επίσης, το Gagarin 205, έρχεται το ηχογραφημένο live της Αθήνας, με τα περισσότερα κομμάτια να υπάρχουν στο EP “Lucifer Rising τoυ 2008, μαζί με δύο καινούρια και το Demon’s Gate επανηχογραφημένο, με τα φωνητικά του Lowe.  Οι Candlemass εργάστηκαν για το δέκατο στούντιο άλμπουμ τους το 2008. Είχαν ως στόχο να φέρει τον τίτλο “Hammer of Doom”, αλλά μετονομάστηκε σε “Death Magic Doom” επειδή το όνομα συνέπεσε με ένα γερμανικό φεστιβάλ. Το άλμπουμ είχε προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει στις 27 Μαρτίου του 2009, αλλά καθυστέρησε μέχρι τις 3 Απριλίου.

Το 2009, ο μπασίστας Leif Edling είπε στο Soundshock ότι οι εργασίες για το επόμενο άλμπουμ των Candlemass θα αρχίσουν πιθανότατα πριν από το 2011.  Ωστόσο, το σχέδιο αυτό έπεσε έξω και ο Leif δήλωσε ότι η ημερομηνία κυκλοφορίας του άλμπουμ είχε μετατεθεί για το 2012, προκειμένου να συμπέσει με την 25η επέτειο του ντεμπούτου τους “Epicus Doomicus Metallicus” (1986). Στις 14 Οκτωβρίου του 2011, ανακοινώθηκε ότι οι Candlemass υπέγραψαν στην Αυστριακή εταιρία Napalm Records, που κυκλοφόρησε το τελευταίο στούντιο άλμπουμ τους “Psalms for the Dead” τον Ιούνιο του 2012. Αυτό θα ήταν και το αποχαιρετιστήριο άλμπουμ αλλά παρόλα αυτά, ο μπασίστας Leif Edling έχει πει ότι η μπάντα δεν θα χωρίσει και θέλουν να σταματήσουν προτού να «γεράσουν αρκετά και αρχίσουν να κυκλοφορούν μισά άλμπουμ».

Στις 2 Ιουνίου του 2012, οι Candlemass ανακοίνωσαν μέσω της ιστοσελίδας τους ότι ο Robert Lowe είχε αφήσει τη μπάντα, κυρίως λόγω της ποιότητας των ζωντανών παραστάσεων και εξήγησαν ότι ήταν «μια πολύ δύσκολη απόφαση για τη μπάντα», και θα πρέπει να αντικατασταθεί για τις επερχόμενες εμφανίσεις της μπάντας από τον πολύχρονο φίλο και συνεργάτη των Candlemass, Mats Leven (Yngwie Malmsteen, Therion, Treat και At Vance, μεταξύ άλλων).

Ο Leven είχε νωρίτερα συνεργαστεί με τον Leif Edling στους Abstrakt Algebra και Krux και τραγούδησε για τα demos του “King of the Grey Islands”, που βρίσκονται στο box set “Doomology”. Επιπλέον, ο πληκτράς Per Wiberg (ex-Opeth, Spiritual Beggars) θα ενταχθεί επίσης στο συγκρότημα στη σκηνή για εκείνες τις συναυλίες.

candlemass-2015

Τον Ιανουάριο του 2013, οι Candlemass ψηφίστηκαν ως η μεγαλύτερη σουηδική metal μπάντα όλων των εποχών από τους συντάκτες του Sweden Rock Magazine, του μεγαλύτερου hard rock περιοδικού της Σκανδιναβίας, καθώς και του μεγαλύτερου μουσικού περιοδικού της Σουηδίας. Είχαν εμφανιστεί σε μια λίστα με τις 100 μεγαλύτερες σουηδικές hard rock / metal μπάντες όλων των εποχών σε μια ειδική έκδοση, για να γιορτάσουν την 100η κυκλοφορία του περιοδικού. Σε σχέση με αυτό, διαπιστώθηκε επίσης αποκαλύφθηκε ότι οι Candlemass, μαζί με τη death metal μπάντα Entombed (Νο#2 στον κατάλογο), εκτέλεσαν από κοινού μια ειδική συναυλία στη Στοκχόλμη που υποστηριζόταν από το περιοδικό. Τον Ιούλιο του 2014, οι Candlemass εμφανίστηκαν ως headliners στο Väsby Rock Festival στην πατρίδα τους Upplands Väsby.

Παρά τους προηγούμενους ισχυρισμούς του ότι το “Psalms for the Dead” θα είναι οριστικά το τελευταίο τους άλμπουμ, ο μπασίστας Leif Edling έχει δηλώσει ότι είναι ανοιχτός στην ηχογράφηση νέας μουσικής με τους Candlemass και πάλι. Για να συμπέσει με την 30η επέτειο του “Epicus Doomicus Metallicus”, οι Candlemass κυκλοφόρησαν το EP “Death Thy Lover” στις 3 Ιουνίου του 2016, με το ομώνυμο κομμάτι να στέκεται επάξια στο ύψος του και πίσω από την κληρονομιά του συγκροτήματος. Το ίδιο άλλωστε είχε συμβεί και με τα τρία προηγούμενα πάρα πολύ καλά άλμπουμ. Επιπλέον, στις 29 Απριλίου 2016, η μπάντα κυκλοφόρησε ένα βιβλίο (coffe table book) για όλη την καριέρα της. Το βιβλίο περιέχει επίσης δύο CD που περιέχει τα υπογραφές από τον Leif Edling και τον Messiah Marcolin, ένα CD με σπάνια κομμάτια από την αρχή της καριέρας τους (συμπεριλαμβανομένου και του demo “Withcraft), και δύο DVD με τρεις ζωντανές εμφανίσεις.

Κείμενο – Αφιέρωμα: Πέτρος Μυστικός

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.