Ποιος από τους καλλιτέχνες όπως ο π.χ. Jimmy Page, Richie Blackmore και πόσοι άλλοι, πως την δεκαετία του ‘70 θα δημιουργούσαν μια μουσική τόσο διαχρονική, που θα είχε υποστηρικτές ακόμη και σήμερα, που θα επηρέαζε συγκροτήματα και μουσικούς όλων των ειδών, σε όλο τον πλανήτη, έως και πενήντα χρόνια μετά. H πεντάδα από τη Σουηδία έχει το μικρόβιο όπως φαίνεται και το 2019 κυκλοφορούν το δεύτερο τους album με τίτλο Nightwalker για να μας πάνε μισό αιώνα πίσω στον χρόνο.
Δυνατό γρήγορο ξεκίνημα με το “Die For You” και κάτι από Zeppelin και Purple για τη συνέχεια, αφού στο “Beginning” φαίνεται καθαρά η προτίμηση τους σε συγκροτήματα και καλλιτέχνες της συγκεκριμένης δεκαετίας. To βαρύ “Never Again” στη συνέχεια που θα μπορούσε να είναι και κομμάτι των Sabbath και η φοβερή ψυχεδελική blues-ιά “Death Laughs At You” που όλο και περισσότερο ο τραγουδιστής Johan Fahlberg μου φέρνει στο μυαλό τον Ian Gillan. Οι ρυθμοί αγριεύουν με ομώνυμο “Nightwalker” και περιμένω με το “Living In A Dream” να βγει ο Coverdale. Όλα καλά με το “Cockroach” αλλά ρε παιδιά, δε βρήκατε καλύτερο όνομα να διαλέξετε; Δηλαδή ρε μάγκες το πιο σιχαμερό έντομο παγκοσμίως; Άντε θα κάνω την καρδιά μου πέτρα και θα το παραβλέψω γιατί μ’ άρεσε αυτός ο μαγκιόρικος ρυθμός και οι μελωδίες στις κιθάρες. Το “Nighwalker” κλείνει με το οκτάλεπτο “Kill Us All” με την επιρροή που έχει ασκήσει ο Tony Iommi στο κιθαριστικό ντουέτο να είναι εμφανέστατη, σε τέτοιο βαθμό που οποιοσδήποτε μπορεί να ξεγελαστεί και να νομίσει πως είναι κάποιο ακυκλοφόρητο των Sabbath.
Μουσικά το “Nightwalker” είναι ένα πολύ καλό album, αλλά δυστυχώς μέχρι εκεί. Αν υστερεί σε κάτι αυτό είναι η πρωτοτυπία, η έλλειψη ταυτότητας. Ναι, τα έχουμε πει κι άλλες φορές, η επιρροή δεν είναι κάτι κακό, όλοι οι μουσικοί, ζωγράφοι, ηθοποιοί, ποιητές, οι καλλιτέχνες γενικότερα την χρειάζονται. Όχι όμως όταν φτάνει στα όρια της αντιγραφής και όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά γιατί είναι κρίμα για τους μουσικούς γιατί στην ουσία δε βγάζουν αυτό που πραγματικά μπορούν και αναλώνονται σε αναμασήματα.
6/10
Δημήτρης Γκουτζιαμάνης
[email protected]