whale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||bothRODSTUDIOS-468×60-BANNER - 468|60|RODSTUDIOS-468×60-BANNER|||bothGreekrebels Banner 07052021-468×60 - 468|60|Greekrebels Banner 07052021-468×60||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothnano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothRussian Circles 2022_7468x60 - 468|60|Russian Circles 2022_7468x60|||bothamadeus banner greekrebels 2 - 468|60|amadeus banner greekrebels 2|||bothsymmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|bothΟΜ 2022_468x60 - 468|60|ΟΜ 2022_468x60|||both
20000
60
1914 – Where Fear And Weapons Meet (Napalm)
85%Overall Score
Moonspell – Green Carnation 728×90 - 728|90|Moonspell – Green Carnation 728×90|||bothΟΜ 2022_728x90 - 728|90|ΟΜ 2022_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothamadeus banner greekrebels 1 - 728|90|amadeus banner greekrebels 1|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|both
20000
110

1914. Έτος ορόσημο στην ιστορία της ανθρωπότητας, καθώς σηματοδοτεί την έναρξη του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Επίσης, είναι το όνομα μιας ουκρανικής μπάντας από την πόλη Lviv, οι οποίοι δεν διάλεξαν τυχαία αυτό το έτος. Και αυτό γιατί στους τρεις, μέχρι τώρα, δίσκους τους καταπιάνονται με γεγονότα που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου και μας τα παρουσιάζουν μέσω των τραγουδιών τους. Ο τρίτος τους δίσκος, με τον οποίο θα ασχοληθούμε σε αυτό το κείμενο, του οποίου ο τίτλος είναι Where Fear And Weapons Meet, κυκλοφόρησε φέτος, ακολουθώντας το The Blind Leading the Blind του 2018 και το Eschatology Of War του 2015. Να αναφέρω, τέλος, πως οι Ουκρανοί σχηματίστηκαν το 2014, 100 χρόνια μετά την έναρξη του Πολέμου.

Πριν αναφερθώ στη μουσική, θα ξεκινήσω λέγοντας πως οι 1914 δεν έχουν καταπιαστεί μονάχα με μεγάλα γεγονότα και σημαντικές μάχες αλλά έχουν ασχοληθεί και με μικρότερα γεγονότα και περιστατικά. Το σημαντικό, βέβαια, είναι πως με οτιδήποτε και αν έχουν ασχοληθεί, το έχουν κάνει με μεγάλη σχολαστικότητα, όπως φαίνεται από τους στίχους των κομματιών. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι στον καινούργιο δίσκο καταπιάνονται με μάχες, όπως η αυτές του Vimy Ridge και της Messines, αναφέρονται σε ένα εκστρατευτικό σώμα από το Χάρλεμ που πολέμησε στην Γαλλία, μιλάνε για έναν δειλό Βρετανό στρατιώτη που το έσκασε από τη μάχη και για τη δολοφονία του διαδόχου του αυστρο-ουγγρικού θρόνου στο Σαράγεβο, που πυροδότησε την έναρξη του Πολέμου.

Και επειδή τέτοιο μεγαλεπήβολο θέμα χρειάζεται την αντίστοιχη μουσική, ώστε να αποδοθεί όπως πρέπει, οι Ουκρανοί έχουν καταφύγει στο είδος του blackened death metal και του doom, πλαισιώνοντάς τα με συμφωνική μουσική. Και πρέπει να σας πω ότι αυτό έχει λειτουργήσει άψογα. Σχεδόν όλες οι συνθέσεις είναι εξαιρετικά δυνατές, με τους 1914 να καταφεύγουν σε φουλ παραμορφωμένες κιθάρες με βαριά riffs, στο death κομμάτι, και πολύ όμορφες παγωμένες μελωδίες, στο black κομμάτι αλλά και σε αρκετά δυναμικό παίξιμο στα τύμπανα, με καταιγιστικά blast beats και επιθετική δίκαση.

Και φανταστείτε ότι όλη αυτή η δύναμη διατηρείται αμείωτη ακόμα και στα doom σημεία του δίσκου, όπου μπορεί οι ρυθμοί να είναι αργόσυρτοι, όμως η ένταση που βγαίνει από τα όργανα είναι τέτοια που κάνει το είναι σου να νιώθει στο έπακρο κάθε νότα της βαριάς μουσικής. Και πέρα από τη μουσική, είναι και η πραγματικά συμπαγής παραγωγή αλλά και τα δυναμικά φωνητικά του Dmytro Kumar, ο οποίος κάνει φοβερή δουλειά με τη φωνή του και συμβάλει και αυτός τα μέγιστα σε αυτό το στιβαρό και δυνατό αποτέλεσμα.

Επίσης, το να ασχολείσαι στα τραγούδια σου με τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο έχει επίπτωση στη διάρκειά τους αλλά και στη συνολική διάρκεια του δίσκου, που στη συγκεκριμένη περίπτωση φτάνει στα 63 λεπτά, με τις περισσότερες συνθέσεις να φτάνουν τα εφτά, τα οχτώ αλλά και τα έντεκα λεπτά. Και μπορεί σε κάποιον που δεν έχει ασχοληθεί το δίσκο να ακούγεται αυτό κουραστικό, όμως με τον που τον ακούσεις καταλαβαίνεις πως οι Ουκρανοί έχουν εκμεταλλευτεί κάθε δευτερόλεπτο του χρόνου των κομματιών, υφαίνοντας φοβερή μουσική, που πολλές φορές φτάνει και σε επικά επίπεδα, αναμιγνύοντας διαφορετικά είδη και όργανα και πραγματοποιώντας πολλές αλλαγές στο ρυθμό και στο ύφος, ώστε να αποδώσουν με τον καλύτερο τρόπο τις ιστορίες που επέλεξαν να μας διηγηθούν.

Και πώς το καταφέρνουν αυτό; Πρώτον, με τα είδη του metal που προανέφερα, δηλαδή με τις αργές και πιο ατμοσφαιρικές doom στιγμές, με το βαρύ και δυνατό death και το πιο μελωδικό, σκοτεινό και παγωμένο black, το οποίο μας χαρίζει και μερικές από τις πιο όμορφες και στενάχωρες μελωδίες του δίσκου. Και ανάλογα με το πώς πάει η ιστορία, οι ταχύτητες και το ύφος αλλάζουν, κάνοντας έτσι την προσοχή και το ενδιαφέρον μας να κρατούνται ακέραια και κάνοντας εμάς να καταλάβουμε καλύτερα την κάθε ιστορία.

Δεύτερον και εξίσου σημαντικό με το metal στοιχείο, είναι το συμφωνικό μέρος. Όλοι όσοι αγαπάμε το συμφωνικό extreme metal ξέρουμε πόσο πολύ μπορεί το συμφωνικό στοιχείο να απογειώσει ένα δίσκο, αν έχει γίνει καλή δουλειά. Και εδώ έχει γίνει πραγματικά εξαιρετική δουλειά, με τη συμφωνία να δίνει τον απαραίτητο επικό τόνο στη μουσική, ανεξάρτητα από το αν είναι οι ρυθμοί γρήγοροι ή αργοί.

Κάποια άλλα στοιχεία που ακούμε που συμβάλουν στην ποικιλομορφία του δίσκου και που κάνουν τον ακροατή να έρθει πιο κοντά στο περιβάλλον του Πρώτου Παγκοσμίου, είναι οι ήχοι γκάιντας στο The Green Fields Of France, ήχοι μάχης σε διάφορα σημεία του δίσκου, μελωδίες στρατιωτικού εμβατηρίου που μοιάζει να ακούγονται από γραμμόφωνο αλλά και το τραγούδι Coward που πρόκειται για μια folk ακουστική σύνθεση με ένα άρωμα ίσως Ιρλανδίας ή Βρετανίας γενικότερα. Τέλος, η εισαγωγή και το κλείσιμο του δίσκου είναι τραγούδια που γράφτηκαν εκείνη την εποχή: το War In είναι το Tamo Daleko του 1916, μια σέρβικη folk σύνθεση που μιλάει για την υποχώρηση του σέρβικου στρατού μέσα από την Αλβανία προς την Ελλάδα, ενώ το War Out είναι το I Didn’t Raise My Boy To Be A Soldier, ένα αντιπολεμικό αμερικάνικο τραγούδι του 1914.

Ναι, το κείμενο βγήκε λίγο μεγαλύτερο από ότι περίμενα αλλά ήθελα να σας δώσω όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούσα για αυτό το δίσκο, τον οποίο πραγματικά τον απόλαυσα κάθε φορά που τον άκουσα (και δεν ήταν λίγες οι φορές). Ο τρίτος δίσκος των 1914 είναι ένα άρτιο και συμπαγές αποτέλεσμα, όπου φαίνεται και η δουλειά που έριξαν οι Ουκρανοί στο θέμα της έρευνας και η δεξιοτεχνία τους, τόσο στο συνθετικό όσο και στο εκτελεστικό κομμάτι. Αν κατάφερα να σας κεντρίσω έστω και λίγο το ενδιαφέρον, θα σας προέτρεπα να ακούσετε το Where Fear And Weapons Meet, που προσωπικά αποτελεί μια από τις καλύτερες φετινές κυκλοφορίες.

8,5/10
Μίνως Ντοκόπουλος
[email protected]

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X