AlbumsΚριτικές

Cruachan – Nine Years Of Blood (Trollzorn)

Οι Cruachan (κρού-α-κάν) επιστρέφουν μετά από 4 χρόνια δισκογραφικής απουσίας ανανεωμένοι. Το “Nine Years Of Blood” αποτελεί μέρος της αιματηρής τριλογίας που περιλαμβάνει τα “Blood On The Black Robe” (2011) και “ Blood For The Blood God” (2014). Ο τρίτος αυτός δίσκος μιλάει με αρκετή ακρίβεια για την επανάσταση που υποκίνησε ο Hugh O’Neill στη Β. Ιρλανδία εναντίον των Άγγλων μεταξύ 1593-1603 (Επανάσταση του Tyrone).

Από την πρώτη νότα ακούμε γνώριμες μελωδίες που μας μεταφέρουν πίσω στο χρόνο. Όλο το άλμπουμ μας διηγείται την ιστορία τόσο ζωντανά που μπορούμε σχεδόν να νιώσουμε την οργή που προκάλεσε την εξέγερση. Ο στίχος είναι ψαγμένος και η σύνθεση αρκετά δουλεμένη, αν και υπάρχουν σημεία που θα θέλαμε ίσως να δένουν καλύτερα (ειδικά τα περάσματα από ένα τραγούδι στο επόμενο). Η μουσική δεν ακολουθεί προηγούμενες συνταγές οι οποίες ενδεχομένως να έδιναν στιγμιαίες δόσεις αδρεναλίνης – είναι πιο ήρεμη, πιο μετρημένη, πιο ώριμη, χωρίς όμως να χάνει τη δυναμική της. Δε λείπουν οι έντονες μπασογραμμές, οι όμορφες διφωνίες, τα κολλητικά riffs και βέβαια το έξυπνο βιολί του John Ryan. Αισθητή η απουσία της φλογέρας του John Fay, ο οποίος αποχώρησε το 2016.

Σε όλους τους δίσκους των Cruachan υπάρχουν κομμάτια που μπορούμε να τα χορέψουμε (πλην του γνωστού headbanging). Στο “Nine Years of Blood” έχουμε τρία, το “The Harp, The Lion, The Dragon And The Sword”, το “Flight Of The Earls” και το “Back Home In Derry”. Το τελευταίο είναι διασκευή από Christy Moore, με το αυθεντικό ποίημα να ανήκει στο Bobby Sands ο οποίος, όπως ο O’Neill, έτσι κι αυτός ηγήθηκε μίας εξέγερσης, αυτή των φυλακών του Crumlin Road στο Belfast το ‘81, στις οποίες ήταν έγκλειστος και σε πλήρη απομόνωση ύστερα από καταδίκη σε 14-ετή κάθειρξη για οπλοκατοχή (εξαιτίας του ότι ήταν ρεπουμπλικάνος). Μαζί του ξεσήκωσε σε απεργία πείνας άλλους 9 κρατούμενους, ακριβώς όπως ο O’Neill ξεσήκωσε τις φατρίες εναντίον των Άγγλων. Άρα λοιπόν ήταν μία πολύ πετυχημένη επιλογή για κλείσιμο του δίσκου έστω και αν δεν έκαναν τα παιδιά αυτόν το συσχετισμό.

Η τέχνη στο σύνολό της έχει ως σκοπό να ξυπνήσει τα συναισθήματα των ανθρώπων, και μπορώ να πω ότι αυτή η δουλειά ξύπνησε τα δικά μου. Ίσως να θέλει μία παραπάνω ευαισθησία για να εκτιμηθεί πλήρως, αλλά και να μην την έχει κανείς την αποκτά στην πορεία. Από πλευράς παραγωγής είναι καθαρή και οι συχνότητες καλά διαχωρισμένες – ούτως ή άλλως είθισται οι Ιρλανδικές παραγωγές να είναι πάντα καλές. Δεν είναι ίσως αυτό που πολλοί θα περίμεναν, δεν είναι ο χείμαρρος που τα ξεριζώνει όλα. Παρ’ όλα αυτά είναι μία πολύ καλή επάνοδος στο στερέωμα και αποτελεί ένα πολύ όμορφο κλείσιμο της τριλογίας.

8/10
Κλερ Τσιμπουρλά
conguera@gmail.com

nano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothPsychotic Waltz 2023 – 728×90 - 728|90|Psychotic Waltz 2023 – 728×90|||bothRussian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X