Psychotic Waltz 2023 – 468×60 - 468|60|Psychotic Waltz 2023 – 468×60|||bothGreekrebels Banner 07052021-468×60 - 468|60|Greekrebels Banner 07052021-468×60||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothwhale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||bothRODSTUDIOS-468×60-BANNER - 468|60|RODSTUDIOS-468×60-BANNER|||bothsymmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|both
20000
60
Psychotic Waltz 2023 – 728×90 - 728|90|Psychotic Waltz 2023 – 728×90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothRussian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||both
20000
110

Τέσσερα χρόνια μετά από την τελευταία δισκογραφική τους δουλειά, οι Inferno κυκλοφόρησαν το όγδοο fulllength στούντιο άλμπουμ τους, με τίτλο “Paradeigma (Phosphenes Of Aphotic Eternity)”. Μιλήσαμε με τον Spící hrdlo Antikrista (μέλος φάντασμα, κανείς δεν ξέρει) καθώς και με τον Adramelech (φωνητικά) προκειμένου να μάθουμε τι έχουν να μας πουν σχετικά με αυτό.

Κοιτάζοντας πίσω, τώρα που η σκόνη έχει, κατά κάποιο τρόπο, κατακαθίσει, πόσο ικανοποιημένοι νιώθετε με το άλμπουμ; Θα αλλάζατε κάτι σε αυτό αν είχατε την δυνατότητα;

Spící hrdlo Antikrista: Είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι, καθότι τα αποτελέσματα της σκληρής δουλειάς μας ξεπέρασαν κάθε προσδοκία μας, ενώ η Debemur Morti Productions (CD, LP και merch) καθώς και η Bile Noire (κασέτα) έκαναν εξαιρετική δουλειά με τις φυσικές εκδόσεις του άλμπουμ. Το ενδιαφέρον το οποίο επιδεικνύει ο κόσμος για την μπάντα είναι αδιανόητο, γεγονός το οποίο υποδηλώνει πως κάναμε κάτι το οποίο επηρέασε σε βάθος ορισμένους ανθρώπους. Ωστόσο, η δημιουργία ενός δίσκου όπως το “Paradeigma (Phosphenes Of Aphotic Eternity)” ήταν η μεγαλύτερη ανταμοιβή για εμάς.

Adramelech: Εννοείται πως, εκ των υστέρων, ενδέχεται να παρατηρηθούν ορισμένες λεπτομέρειες τις οποίες θα επιθυμούσαμε να έχουμε κάνει διαφορετικά, αλλά αυτή τη φορά είναι ελάχιστες και, ακόμη και αν τις πραγματοποιούσαμε, δεν θα επέφεραν καμία ουσιαστική αλλαγή στην ατμόσφαιρα του δίσκου.

Σε αυτό το άλμπουμ η μουσική σας παρουσιάζει σημαντική εξέλιξη καθώς και ιδιαίτερη βελτίωση συγκριτικά με το “Gnosis Kardias”, γεγονός το οποίο με εκπλήσσει, καθότι θεωρώ τον εν λόγω δίσκο ένα αριστούργημα το οποίο είναι δύσκολο να το πλησιάσει κανείς, αλλά με το “Paradeigma (Phosphenes Of Aphotic Eternity)” με αποδείξατε λάθος. Πώς το καταφέρατε αυτό; Πόσο ομαλή θα χαρακτηρίζατε την διαδικασία σύνθεσής του;

Spící hrdlo Antikrista: Αντιμετωπίσαμε πολλά προβλήματα κατά τη δημιουργία του Gnosis Kardiasκαθώς και κατά την συλλογή του υλικού για το split με τίτλο Zos Vel Thagirion. Ωστόσο, αυτά τα έργα μας παρείχαν σπίθες έμπνευσης οι οποίες μας επέτρεψαν να εμβαθύνουμε στη διαδικασία της δημιουργίας του συγκεκριμένου δίσκου δίχως χρονικές καθυστερήσεις. Επομένως, η σύνθεση του “Paradeigma (Phosphenes Of Aphotic Eternity)” θα μπορούσε να χαρακτηριστεί άκρως ομαλή.

Adramelech: Το να προσδίδουμε στη μουσική την οριστική της μορφή αποτελεί μια διαφορετική ιστορία παρ’ όλα αυτά. Οι κιθάρες στο “Paradeigma (Phosphenes Of Aphotic Eternity)” δεν είχαν καμία παραμόρφωση, καθότι ο Ska-Gul συνέθεσε τα ηχητικά τοπία των κιθαρών κατευθείαν, γεγονός το οποίο αποτελεί την ειδοποιό διαφορά συγκριτικά με τους δύο προηγούμενους δίσκους μας, στους οποίους οι ατμόσφαιρες των κιθαρών ήταν απλά στρωμένες πάνω από προηχογραφημένες παραμορφωμένες κιθάρες. Τελικά, μετά από κάποια δουλειά με τον Stephen Lockhart (Emissary Studios), βρήκαμε τον τρόπο να ξεπεράσουμε το αρχικό μας όραμα σχετικά με το άλμπουμ, τα αποτελέσματα του οποίου μπορείτε να ακούσετε και μόνοι σας. Αυτό περιλαμβάνει και τις παραμορφωμένες κιθάρες όπου ηχογραφήθηκαν στο τέλος.

Το πιο συναρπαστικό στοιχείο όσον αφορά το άλμπουμ ας είναι πως το απόλαυσα τόσο πολύ που δεν συνειδητοποίησα πως είναι τόσο διαφορετικό και ποικίλο ώστε να με αποτρέψει από το να παρατηρήσω, και πόσο μάλλον να ενδιαφερθώ για το γεγονός, πως δεν είναι black metal με τον συντηρητικό τρόπο, αλλά πρόκειται για ένα φοβερό μείγμα διαφορετικών στοιχείων, το οποίο δύναται να ιντριγκάρει κάθε ανοιχτόμυαλο ακροατή. Αυτό επιθυμούσατε να πετύχετε;

Spící hrdlo Antikrista: Υπήρχαν διάφορα πράγματα τα οποία θέλαμε να πετύχουμε. Πρώτα από όλα, να ξεπεράσουμε τους προηγούμενους δίσκους μας, καθιστώντας τη μουσική μας ταυτότητα ακόμη πιο μοναδική, κάτι το οποίο επιδιώξαμε να κάνουμε απομακρυσμένοι από τα συνήθη πρότυπα της metal μουσικής, όσον αφορά την σύνθεση. Ταυτόχρονα, επιθυμούσαμε το άλμπουμ να διατηρήσει την ατμόσφαιρα καθώς και την δυσοίωνη χροιά του κλασσικού black metal.

Adramelech: Η ποικιλομορφία μας βγαίνει πολύ φυσικά στα κομμάτια μας. Ακόμη και στα προηγούμενα άλμπουμ επιδιώκαμε κάθε μεμονωμένο τραγούδι να εκφράζει το θέμα ή να αναπαράγει την ατμόσφαιρα του εκάστοτε δίσκου με διαφορετικό τρόπο.

Το εξώφυλλο του άλμπουμ είναι σκοτεινό και ταξιδιάρικο. Ποιος το ζωγράφισε και ποια ήταν η κεντρική ιδέα πίσω από αυτό;

Adramelech: Ο Elijah Tamu (Ikonostasis Art) ήταν ο υπεύθυνος για τη δημιουργία του συγκεκριμένου εξωφύλλου, τον οποίο πλησιάσαμε για τις οραματικές και συμβολικές πτυχές της τέχνης του. Του δώσαμε μονάχα ορισμένα εννοιολογικά κείμενα, συζητήσαμε διάφορες λεπτομέρειες αναφορικά με το ύφος της ζωγραφικής καθώς και της αρχιτεκτονικής του εξωφύλλου και έπειτα έδωσε μορφή με πινέλα και μπογιές σε αυτό το οποίο εμείς προσπαθήσαμε να εκδηλώσουμε μουσικά.

Χρησιμοποιήσατε για ακόμη μια φορά ελληνικές λέξεις στον τίτλο του άλμπουμ σας. Σας αρέσει η ελληνική γλώσσα, το επιδιώξατε ή απλά έτυχε;

Spící hrdlo Antikrista: Δεν μπορούμε να πούμε πως μας αρέσει η ελληνική γλώσσα καθότι δεν την μιλάμε, αλλά σίγουρα χρωστάμε πολλά στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό.

Adramelech: Η χρήση των ελληνικών όρων δεν ήταν κάτι το οποίοι είχαμε προγραμματίσει εκ των προτέρων, καθότι δουλεύσαμε πάντα με τσέχικους και αγγλικούς τίτλους, τα υπολείμματα των οποίων φαίνονται στους υπότιτλους των δύο τελευταίων μας δίσκων. Αλλά σε ορισμένα χρονικά σημεία αισθανθήκαμε πως η αλλαγή είναι απαραίτητη και βρήκαμε έναν τέλειο ελληνικό τίτλο αμέσως μετά. Στη περίπτωση του “Paradeigma (Phosphenes Of Aphotic Eternity)”, ήταν ο Τιμαίος του Πλάτωνα όπου μας οδήγησε σε αυτό.

Ποια είναι η θεματολογία του άλμπουμ αυτή τη φορά;

Spící hrdlo Antikrista: Η βασική θεματολογία του δίσκου πραγματεύεται τη διαδικασία της κοσμικής αυτο-οργάνωσης, όπως αυτή περιγράφεται από μέρους του Michal Ajvaz στο βιβλίο του “Ο κόσμος ως αυτοδημιουργία” και θεωρητικοποιείται σε έργα τόσο του Ilja Prigogine όσο και του Erwin Schrödinger. Το αρχέτυπο παράδειγμα αυτής της αυτο-οργάνωσης απεικονίζεται ως ένα θεϊκό μυαλό το οποίο ρέει με τον αιώνιο χρόνο και διαπερνά τη δημιουργία. Οι επιδράσεις της κρυφής πλευράς του ψυχισμού και ο γενικός ρόλος του χρόνου αποτέλεσαν επίσης μέρος του συλλογισμού μας. Το θεϊκό ον είναι, από πολλές απόψεις, συγγενές με τον Abraxas όπως αυτός περιγράφεται στα “7 Κηρύγματα Για Τους Νεκρούς” από τον C.G. Ο Jung, και έπρεπε να είναι ο ίδιος “πρωταγωνιστής” όπως στο “The Solitary Immersion into Autarchic Silence” από το split μας με τους Devathorn.

Adramelech: Όταν οι στίχοι εξήχθησαν από την κεντρική ιδέα και τακτοποιήθηκαν για τη μουσική, συνέβη ότι, στο πρώτο μισό του “Paradeigma (Phosphenes Of Aphotic Eternity)”, τα σουρεαλιστικά ηχητικά τοπία επικοινωνούν την ανατολή του αρχικού συμπλέγματος καθώς και την κατάρρευση του μέλλοντος προς την κόλαση, καθιερώνοντας τη γραμμική πορεία του βέλους του χρόνου. Η άλλη πλευρά απεικονίζει τον διάβολο ως εξαπατημένο και θριαμβευτή, σπασμένο και εκστασιασμένο, ενώ εξετάζονται επίσης οι εγγενείς, κρυφέ ιδιότητες του χρόνου και της ύπαρξης. Με άλλα λόγια, προσεγγίζουμε την εν λόγω θεματολογία ως ένα ερμητικό μπάσταρδο της ψυχολογίας του βάθους, της φρίκης και της κοσμολογίας, ή, με άλλα λόγια, ως έναν συγκρητισμό φιλοσοφικού, φυσικού και προ – φυσικού περιεχομένου.

Έχει αναφερθεί πως το άλμπουμ έχει επηρεαστεί ιδιαιτέρως από βιβλία όπως το “Ο κόσμος ως αυτοδημιουργία” του Τσέχου συγγραφέα Michal Ajvaz, το “Η αναγέννηση του χρόνου” του φυσικού Lee Smolin, καθώς και το “Κόκκινο βιβλίο” του Carl Jung, από το οποίο και αντλήσατε την έμπνευση για τον τίτλο “Descent Into Hell In The Future”. Υποθέτω πως δεν είναι η πρώτη φορά που επηρεαστήκατε από τέτοιου είδους βιβλία, βασιζόμενος σε προηγούμενους στίχους αλλά και σε τίτλους άλλων κομματιών σας. Τι επιρροή έχουν ασκήσει στη ζωή σας τέτοιου είδους βιβλία;

Spící hrdlo Antikrista: Πάντα αρεσκόμασταν στην επιστημονική καθώς και στην φιλοσοφική λογοτεχνία (μεταξύ άλλων πραγμάτων) αλλά η πρώτη φορά όπου επιτρέψαμε στην μοντέρνα επιστήμη να ασκήσει επιρροή στους στίχους μας ήταν στο Gnosis Kardias. Το τραγούδι “Ω 1 (Oscillation in Timelessness)” παρουσιάζει τη σύγκρουση της καββαλίστικης αντίληψης του Tzimtzum με τη Συμμόρφωση της Κυκλικής Κοσμολογίας του Roger Penrose. Διαφορετικά, συνηθίζαμε να αντλούμε έμπνευση κυρίως από την εσωτερική και την παρακμιακή λογοτεχνία και, προφανώς, από τους ίδιους μας τους εαυτούς.

Adramelech: Χαίρομαι που παρατήρησες την αναφορά μας στον Jung στον τίτλο του συγκεκριμένου κομματιού. Το κεφάλαιο του Κόκκινου Βιβλίου που φέρει τον αντίστοιχο τίτλο, υπάρχει μια μικρή και επιδιωκόμενη γραμματική απόκλιση,  επιβεβαίωσε τη σκέψη μας ότι το Κόκκινο Βιβλίο θα επηρεάσει την θεματολογία του “Paradeigma (Phosphenes Of Aphotic Eternity)”. Αλλά το τραγούδι είναι στην πραγματικότητα ανεξάρτητο από το συγκεκριμένο κεφάλαιο του Κόκκινου Βιβλίου, επειδή, στο πλαίσιο του άλμπουμ, ο τίτλος του τραγουδιού αναφέρεται σε μια στιγμή που ο χρόνος αρχίζει να δρα με γραμμικό τρόπο στο φανταστικό μας σύμπαν. Και όταν πρόκειται για διάβασμα, λοιπόν, υπάρχουν και άλλα πράγματα εκτός από αυτά που μας πληρούν όσο η μουσική.

Ο Stephen Lockhart είναι ο παραγωγός του άλμπουμ. Συνεργαστήκατε μαζί του για πρώτη φορά στο splitZos Vel Thagirion” με τους Devathorn. Αποτέλεσε αυτή η συνεργασία καθοριστικό παράγοντα προκειμένου να συνεργαστείτε ξανά μαζί του;

Spící hrdlo Antikrista: Με το Zos Vel Thagirion δοκιμάσαμε την συνεργασία μας όχι μόνο με τον Stephen Lockhart αλλά και με τον Sheafraidh, ο οποίος μας βοήθησε αρκετά με την ηχογράφηση των δικών μας μερών του δίσκου. Και, ως εκ τούτου, όταν δουλεύαμε το “Paradeigma (Phosphenes Of Aphotic Eternity)” γνωρίζαμε πως θέλαμε να συνεργαστούμε και με τους δύο τους, και ο Sheafraidh μπήκε στη μπάντα ως επίσημο μέλος.

Adramelech: Στα πιο σημαντικά, ο Stephen Lockhart είναι ο εγκέφαλος πίσω από τους Rebirth Οf Nefast, των οποίων το ντεμπούτο Tabernaculumπρόκειται ένα από τα σπουδαιότερα black metal άλμπουμ της περασμένης δεκαετίας και η παραγωγή του είναι κάτι στο οποίο αναφερόμαστε συχνά. Φυσικά δεν θέλαμε να αντιγράψουμε απλά το Tabernaculum, αλλά ξέραμε ότι θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνογνωσία του Stephen. Για το Zos Vel Thagirionσχεδιάσαμε να συνεργαστούμε με τον Tore από το Necromorbus Studio, αλλά επειδή δεν μπορούσαμε να συγχρονίσουμε τα προγράμματά μας, πλησιάσαμε τον Stephen και αυτό ήταν και το ξεκίνημα της συνεργασίας.

Όταν αποφασίσατε να συνεργαστείτε μαζί του είχατε κατά νου την συνεισφορά του στην Ισλανδική black metal σκηνή; Υποθέτω, επίσης, πως προσπαθήσατε να μην ακούγεστε σαν αυτούς, επειδή αυτό πετύχατε!

Spící hrdlo Antikrista: Φυσικά, η επιρροή του σε αυτή τη σκηνή είναι μη αμφισβητήσιμη, αλλά διερωτήσου αν το Tabernaculumμοιάζει ηχητικά με τυπικό Ισλανδικό black metal άλμπουμ. Δεν μπορούμε να αρνηθούμε πως είμαστε θαυμαστές ορισμένων Ισλανδικών άλμπουμ αλλά, όπως μπορείς να ακούσεις, δεν είμαστε συνειδητά επηρεασμένοι από αυτόν τον ήχο. Επίσης έχουμε καθιερώσει την τρέχουσα ταυτότητά μας με το Omniabsence Filled by His Greatness το οποίο ηχογραφήσαμε πριν από τη κυκλοφορία του The Flesh Cathedral, και αυτό καθόρισε τον ήχο της Ισλανδικής black metal σκηνής.

Ο Sheafraidh εντάχθηκε στη μπάντα πέρυσι. Μπορώ να ακούσω πως έφερε μια διαφορετική οπτική στον ήχο σας. Είστε ικανοποιημένοι από αυτόν; Επίσης, ελπίζετε πως θα παραμείνει περισσότερο από τους προηγούμενους drummers;

Adramelech: Υπάρχει μεγάλη σύνδεση μεταξύ ημών και του Sheafraidh, κάτι το οποίο είχαμε ήδη εντοπίσει καθότι είχαμε περιοδεύσει μαζί του μερικές φορές, αλλά έγινε ένας από εμάς όταν δουλέψαμε μαζί τις τελευταίες δύο κυκλοφορίες μας. Χρειαζόμασταν κάποιον στον οποίο να μπορούμε να στηριχτούμε και ο οποίος θα μπορούσε να συμβάλει στο ύφος των Inferno.

Αυτό είναι το πρώτο σας άλμπουμ με την Debemur Morti Productions. Πόσο ικανοποιημένοι είστε από αυτή την συνεργασία και πόσο διαφορετική είναι συγκριτικά με προηγούμενες συνεργασίες;

Adramelech: Οι Debemur Morti δεν είναι η πρώτη επαγγελματική δισκογραφική με την οποία συνεργαζόμαστε και, ως εκ τούτου, οι αλλαγές δεν ήταν και τόσο σημαντικές, αλλά η αλήθεια είναι πως αυτή η συνεργασία ήταν τέλεια. Υποθέτουμε πως η συνεργασία μαζί τους έφερε περισσότερη δημοσιότητα στους Inferno, αλλά αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο είναι η αφοσίωσή τους στην τέχνη, κάτι το οποίο διαφαίνεται μέσω της υποστήριξης όπου δείχνουν προς τις μπάντες τους. Είναι σίγουρα τιμή μας να αποτελούμε μέλος της.

Από το “Black Devotion” και μετά κυκλοφορείτε νέο δίσκο κάθε τέσσερα χρόνια. Το κάνετε επίτηδες ή απλά τυχαίνει;

Adramelech: Θα μπορούσαμε να είχαμε κυκλοφορήσει ορισμένα άλμπουμ νωρίτερα, αλλά υπήρξαν ορισμένες καθυστερήσεις λόγω διαφόρων εξωγενών παραγόντων. Μερικοί από αυτούς, όμως, ωφέλησαν εν τέλει τα άλμπουμ.

Εκτός από τους The Cure, ποίες άλλες είναι οι επιρροές σας εκτός του metal;

Adramelech: Υπέροχη μουσική υπάρχει παντού, αλλά τι ακριβώς έχει ασκήσει επιρροή στους Inferno; Γενικά, οι πιο ριζοσπαστικές μορφές μουσικής από κιθάρες οι οποίες εμφανίστηκαν μαζί με το metal μεταξύ των δεκαετιών του ’70 και του ’80, μαζί με διάφορα παρακλάδια του punk. Έχουμε πολλούς αγαπημένους καλλιτέχνες από την σφαίρα του avant – progressive, neofolk ή ακόμη και της μοντέρνας κλασσικής μουσικής για παράδειγμα, αλλά δεν έχουν κάποια απτή επιρροή στη μουσική μας.

Υπάρχετε στη σκηνή από το 1996. Με κάθε άλμπουμ σας προσπαθείτε κάτι διαφορετικό, προσπαθείτε να εξελιχθείτε μουσικά και, θα μπορούσε να ειπωθεί, πως δεν έχετε ποτέ κυκλοφορήσει το ίδιο άλμπουμ δύο φορές. Είστε ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα των προσπαθειών σας;

Adramelech: Κάτι παραπάνω από ευχαριστημένοι, αλλά πάντα εστιάζουμε στο παρόν και επενδύουμε όσο μπορούμε στη μουσική την οποία δουλεύουμε την εκάστοτε χρονική στιγμή. Προσωπικά, έχω αποκτήσει τόσες εμπειρίες με αυτή τη μπάντα που δεν θα μπορούσα να κάνω κάτι διαφορετικό. Είμαι περήφανος για τα κατορθώματά μας και ευγνώμων που μου δόθηκε η ευκαιρία να συνεργαστώ με άτομα με παρόμοιο σκεπτικό καθώς και αγάπη για τη μουσική.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Adramelech: Προς το παρόν κάνουμε πρόβες για να παρουσιάσουμε τον νέο μας δίσκο ζωντανά. Επίσης έχουμε ορισμένες ιδέες σχετικά με μελλοντικές κυκλοφορίες αλλά είναι πολύ νωρίς για να συζητήσουμε κάτι τέτοιο.

Σε ευχαριστώ πολύ γι αυτή τη συνέντευξη καθώς και για τον υπέροχο δίσκο όπου μας προσφέρατε! Μπορείς να κλείσεις αυτή την συνέντευξη όπως επιθυμείς. Χαίρεται και να προσέχετε!

Adramelech: Σε ευχαριστώ για την υποστήριξη. Τον Νοέμβριο θα παίξουμε στο Ascension festival στην Ισλανδία, μαζί με πολλές άλλες εξαιρετικές μπάντες, ενώ υπάρχουν και άλλες ημερομηνίες για συναυλίες στη κεντρική Ευρώπη. Ενδέχεται να ανακοινωθούν περισσότερα σύντομα. Για να λαμβάνετε τα νέα μας ακολουθήστε εμάς ή τη δισκογραφική μας στα κοινωνικά δίκτυα. Ο πόλεμος δεν τελειώνει ποτέ.

Συνέντευξη: Σταύρος Πισσάνος
Μετάφραση: Κατερίνα Νίκου

Facebook   
Bandcamp
Spotify

Band Members
Adramelech – φωνητικά
Ska – Gul – κιθάρα
Morion – κιθάρα
Sheafraidh – τύμπανα
Spící hrdlo Antikrista – Μέλος Φάντασμα

Discography
Duch slovanské síly, 2001
V návratu pohanství…, 2003
Nikdy nepokřtěni, 2006
Uctívání temné zuřivosti, 2008
Black Devotion, 2009
Omniabsence Filled by His Greatness, 2013
Gnosis Kardias (Of Transcension and Involution), 2017
Paradeigma (Phosphenes Of Aphotic Eternity), 2021

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X