Συνεντεύξεις

Axel Rudi Pell

Θεωρώ πως οι συστάσεις για το ποιος είναι και το τι πρεσβεύει ο Axel Rudi Pell είναι περιττές. Από τους τελευταίους guitar heroes της εποχής του, κυκλοφορόντας πάντα εξαιρετικές δουλειές. Έφτασε αισίως στην εικοστή τρίτη κυκλοφορία του, η οποία φέρει τον τίτλο Lost XXIII για την οποία και μας μίλησε.

Γεια σου Axel, καλώς ήρθες στο περιοδικό. Πως είναι τα πράγματα εκεί με το όλο θέμα της πανδημίας; (σ.σ.: η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε λίγους μήνες πριν την άρση των μέτρων)

Έχουν πέσει οι αριθμοί, δεν είναι τόσο ψιλά. Μπορείς να κυκλοφορήσεις χωρίς μάσκα πλέον, να πας στο super market χωρίς μάσκα και αυτό είναι λίγο περίεργο. Για μένα είναι επικίνδυνο, εγώ ακόμα φοράω μάσκα όταν πάω για ψώνια. Πολύ κόσμος δεν το κάνει αλλά εγώ την φοβάμαι αυτή την αηδία. Έχω κάνει και τα τρία εμβόλια αλλά όπως και να έχει, κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει εν τέλη.

Επιστρέψατε με ένα καινούργιο album που φέρει τον τίτλο Lost XXIII . Είμαι σίγουρος πως υπάρχει σημαντικότερο νόημα πίσω από τον τίτλο.  

Είναι ο αριθμός είκοσι τρία στο ρωμαϊκό σύστημα αρίθμησης και ταυτόχρονα το γράμμα W καθότι το εικοστό τρίτο γράμμα. Το W αυτό είναι για την λέξη World “κόσμος” οπότε ο τίτλος μεταφράζεται σαν Lost World “χαμένος κόσμος”. Μου φάνηκε κάπως βαρετό το να το πούμε εξ’ αρχής έτσι, οπότε είπα πως πρέπει να κάνω κάτι με αυτό ώστε να γίνει λίγο πιο σκοτεινό, πιο μυστηριώδης και για αυτό έβαλα αυτούς τους ρωμαϊκούς αριθμούς. Αυτό είναι το νόημα πίσω από τον τίτλο.

Τι μπορείς να μας πεις για την διαδικασία ηχογράφησης του νέου δίσκου; Ακολουθήσατε την ίδια φόρμουλα με τις προηγούμενες δουλειές σας; 

Είναι πάντα η ίδια. Πέρσι μέσα στην πανδημία κάναμε ένα album με διασκευές και ο drummer μας, ο Bobby, δεν μπορούσε να έρθει γιατί ζει στην Αμερική οπότε έγραψε εκεί. Αυτή την φορά όμως μπορούσε να έρθει και όπως κάνουμε τα τελευταία χρόνια, ήρθε στο στούντιο και γράψαμε τα πάντα όπως κάναμε πριν την πανδημία. Δεν υπήρχε καμία διαφορά. Περάσαμε ωραία στο στούντιο και ήταν τέλεια να δω τα παιδιά και πάλι.

Σας ανάγκασε η πανδημία να αλλάξετε τον τρόπο που ηχογραφείτε ως προς το κομμάτι του στούντιο;

Όχι, καθόλου. Ο Johnny κάνει τα φωνητικά στο στούντιο που έφτιαξε μόνος του στην Αμερική, οπότε δεν υπήρχε πρόβλημα ούτε εκεί. Κάναμε τα πάντα όπως σε όλους τους τελευταίους δίσκους.

Μπορείς να μας πεις λίγα πράγματα για τον τρόπο που γράφεις μουσική;

Η έμπνευση πρέπει να είναι παντού στον αέρα, η μαγεία είναι στον αέρα γύρω μας. Πάντα παίζω κιθάρα. Καμιά φορά την παίρνω για να κάνω εξάσκηση ή να παίξω κάποια κομμάτια και προκύπτουν riff και λέω “καλή φάση” οπότε και το γράφω στο κινητό μου. Οπότε συλλέγω αυτές τις μικρές ιδέες, καμιά φορά έρχεται και κάποια μελωδία στο μυαλό μου και την τραγουδάω και αυτή στο κινητό μου. Μαζεύω δεκάδες ιδέες και κάποια στιγμή κάθομαι και φτιάχνω μια λίστα με αυτές, τις συνδυάζω μεταξύ τους και βγάζω κομμάτια από αυτές. Δεν κάθομαι κάτω και λέω “τώρα πρέπει να γράψω δέκα τραγούδια”, δεν θα δούλευε έτσι. Δεν μπορώ να γίνω δημιουργικός απλά πατώντας ένα κουμπί, ώστε τώρα αυτή την στιγμή πρέπει να γράψω ένα κομμάτι. Γράφω πάντα και πάντοτε.

Έχεις ένα σταθερό line up από το 1998 περίπου, με νεότερο τον Bobby που μετράει ήδη μια δεκαετία στην μπάντα. Αυτό και αν είναι κατόρθωμα. Σε βοηθάει αυτό να αφοσιωθείς στην μουσική περισσότερο από το να ψάχνεις συνέχεια νέα μέλη; Φέρνουν και οι υπόλοιποι ιδέες στο τραπέζι;

Γράφω τα πάντα εγώ όταν είμαι στο σπίτι ηχογραφόντας demo. Στην πορεία, ο Bobby είναι ο πρώτος που γράφει πάνω από τις ρυθμικές κιθάρες των demo στο στούντιο. Παίζει σπουδαία γιατί είμαστε στο ίδιο μουσικό επίπεδο και οι μπάντες που μου αρέσουν του αρέσουν και αυτουνού και το ανάποδο. Όταν ακούει ένα κομμάτι πολλές φορές λέει “είναι τέλειο, ξέρω ακριβώς τι θα ήθελες να παίξω”, οπότε ξεκινάμε να δουλεύουμε. Φυσικά και ο κάθε ένας φέρνει το δικό του «κάτι» στο όλο θέμα, Το 98% της σύνθεσης έχει γίνει από εμένα από πριν αλλά πολλές φορές αλλάζεις κάτι στην πορεία. Ειδικά στα πλήκτρα, όπου συχνά ο Ferdy θέλει να προσθέσει κάποιες αρμονίες ίσως εδώ και εκεί. Δεν είμαι δικτάτορας, δεν λέω “πρέπει να το παίξεις έτσι ή αλλιώς”, δεν συμβαίνει ποτέ κάτι τέτοιο.

Το τελευταίο σου album ήταν αρκετά συμπαγές. Αυτό που θέλω να πω είναι πως, φαίνεται πως ακολουθείς μια συγκεκριμένη συνταγή όταν συνθέτεις και δεν αποκλίνεις πολύ από αυτή. Δεν είσαι τόσο του πειραματισμού γενικά και της δοκιμής παικτικά νέων ιδεών;

Κάποιες φορές όταν μαζεύω αυτά τα μικρά riff, ποτέ δεν αφήνω την «ζώνη» μου ας πούμε. Δεν έχω τόσες πειραματικές ιδέες γιατί απλά δεν είναι το ύφος μου ή ο ήχος μου αυτός. Δεν θα ήταν ακριβώς το στυλ των Axel Rudi Pell. Πρέπει να μου αρέσουν τα κομμάτια μου αλλιώς δεν θα το κάνω πλέον αυτό. Ακούω πολύ μουσική, δεν επικεντρώνομαι μόνο σε hard rock η metal, ακούω pop, κάποιες φορές μέχρι και rap. Άλλες φορές ακούω gospel, άλλες φορές soul. Όσο το κομμάτι είναι καλό δεν έχω πρόβλημα, αλλά όταν γράφω δεν θέλω να μπλέκω άλλα πράγματα στο στυλ μου.

Σαν μουσικός με καριέρα τριών δεκαετιών, τι σε κρατάει σε εγρήγορση;

Νομίζω πως είναι η φωτιά που καίει ακόμα μέσα μου. Αν ήταν μια φυσιολογική δουλειά θα ήταν αναγκαστική η όλη διαδικασία, πρέπει να γράψω μουσική, πρέπει να βγω για συναυλίες κλπ. Αν ήταν κάτι βαρετό για εμένα θα είχα σίγουρα σταματήσει. Αλλά λατρεύω να παίζω, λατρεύω να γράφω, λατρεύω να βγαίνω και να παίζω ζωντανά, είναι μέρος του ποιος είμαι. Δεν μπορώ να το διώξω. Αυτό με κρατάει, όσο καίει ακόμα η φωτιά μέσα θα το κάνω. Σε κάποιο σημείο αν γίνει δουλειά, αν βαρεθώ τότε θα σταματήσω σίγουρα. Αλλά δεν νομίζω πως θα γίνει ποτέ αυτό.

Ας πάμε λίγο πίσω στο 2021 όπου και κυκλοφόρησες το “Diamonds Unlocked II”. Πως επέλεξες τα κομμάτια για αυτόν τον δίσκο;

Ήταν πολύ δύσκολο γιατί έκανα μια λίστα με περισσότερα από είκοσι πέντε κομμάτια. Μίλησα και με τα παιδιά στην μπάντα για να πάρω την γνώμη τους και πολλά από τα κομμάτια της λίστας ούτε που τα είχαν ξανακούσει. Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις με παρακαλούσαν να μην συμπεριλάβουμε κάποια συγκεκριμένα κομμάτια. Επέλεξα απλά κάποια από τα πιο αγαπημένα μου κομμάτια μέσα στα χρόνια. Έχω ακόμα και άλλα κομμάτια που θα ήθελα να διασκευάσουμε μια μέρα αλλά επέλεξα αυτά απλά γιατί τα αγαπάω. Ο σκοπός ήταν να κάνω αυτά τα αγαπημένα κομμάτια να ακούγονται σαν να είναι δικά μου σε δικό μου δίσκο. Τον ήχο, το στυλ. Φυσικά και είναι πάντα διασκευή αλλά αυτός ήταν ο στόχος μου όταν τα έκανα.

Αν έπρεπε να διαλέξεις ένα και μόνο κομμάτι μέσα από τον νέο δίσκο, ποιο θα ήταν αυτό και γιατί.

Αυτή είναι δύσκολη ερώτηση. Και τα δέκα κομμάτια είναι παιδιά μου, αν διαλέξω ένα τα υπόλοιπα θα κλαίνε. Δεν μπορώ να αποφασίσω ανάμεσα στο Gone With The Windκαι στο ομότιτλο του δίσκου. Δεν ξέρω.

Με τόσα κομμάτια και δίσκους, πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να επιλέξεις αυτά που θα παίξεις ζωντανά;

Ήξερα πως ερχόταν αυτή η ερώτηση. Είναι πραγματικά πολύ δύσκολο γιατί στην επόμενη περιοδεία που ξεκινάει τον Σεπτέμβριο θα έχουμε ήδη δύο δίσκους που δεν τους έχουμε παίξει ποτέ ζωντανά συν έναν δίσκο με διασκευές. Είναι πολύ δύσκολο. Νομίζω θα παίξουμε δύο ή τρία κομμάτια από τον νέο δίσκο και τουλάχιστον ένα με δύο από τον προηγούμενο. Τα υπόλοιπα θα είναι όλα κλασικά μας κομμάτια με μερικές εκπλήξεις. Δεν μπορείς όμως ποτέ να το κάνεις σωστά. Ασχέτως την λίστα, ο κόσμος πάντα θα λέει “γιατί δεν παίξατε αυτό το κομμάτι και το άλλο” και η απάντηση είναι, γιατί το παίξαμε την προηγούμενη φορά ή πριν τόσα χρόνια και είναι καιρός για κάτι άλλο. Δεν μπορείς να το κάνεις σωστά ποτέ για όλους,

Η μεγάλη ερώτηση είναι, γιατί μια μπάντα σαν τους Axel Rudi Pell δεν έχει έρθει ποτέ στην Ελλάδα;

Δεν ξέρω, μιλάω με την εταιρεία που χειρίζεται τις εμφανίσεις μας και κάθε χρόνο ρωτάω το ίδιο πράγμα. Αγαπάμε την Ελλάδα, ο μπασίστας μας έρχεται για διακοπές εκεί τρεις με τέσσερις φορές τον χρόνο κάθε χρόνο. Ξέρει όλα τα νησιά. Έχω έρθει στην Ελλάδα και εγώ πέντε ή έξι φορές. Προτιμώ την Ζάκυνθο πολύ. Έχουμε έρθει όλοι μας εκεί και κάθε φορά ρωτάω γιατί δεν παίζουμε ποτέ εκεί. Και η απάντηση που παίρνω είναι ότι δεν υπάρχουν ποτέ καλές προσφορές, όποτε μιλάνε με διοργανωτές από την Ελλάδα δεν τα βρίσκουν ποτέ στο οικονομικό κομμάτι γιατί πιστεύουν ότι δεν θα υπάρχει επαρκής προσέλευση.

Αν έπρεπε να δώσεις μια συμβουλή σε έναν νέο κιθαρίστα σήμερα ποια θα ήταν αυτή;

Μην προσπαθήσεις να μιμηθείς κανέναν άλλο κιθαρίστα. Βρες το δικό σου στυλ όσο γίνεται, παρότι δύσκολο. Είναι μερικοί κιθαρίστες στον κόσμο κατά πολύ καλύτεροι από εμένα αλλά δεν μπορείς να τους αναγνωρίσεις η ξεχωρίσεις. Ακούγονται όλοι ίδιοι. Ωραίο σόλο, ποιος παίζει όμως δεν καταλαβαίνεις. Βρες τον ήχο σου και το στυλ σου. Για να πάρεις αναγνωρισιμότητα πρέπει ο κόσμος να σε αναγνωρίζει. Δεν είναι εύκολο.

Με μια τόσο εκτεταμένη καριέρα, υπάρχουν ακόμα στόχοι που δεν έχεις πετύχει; Υπάρχει κάποια ευχή που θα ήθελες να πραγματοποιηθεί στο μέλλον;

Θα ήθελα να καταφέρω να παίξω παντού στον κόσμο, σε όσες περισσότερες χώρες είναι εφικτό.

Ξέρω ότι γράφω καλά κομμάτια, όλοι μου το λένε, αλλά σε κάποιες χώρες δεν μας ακούνε καθόλου, δεν ξέρω γιατί. Ίσως είναι λάθος ήχος, ίσως οι γενιές έχουν αλλάξει και δεν τους αρέσει το μελωδικό hard rock, δεν ξέρω. Επίσης, θα ήμουν περήφανος αν καταφέρουμε να μπούμε στο τοπ 20 των charts σε κάθε χώρα. Αυτό θα ήταν όνειρο.

Σκοπεύετε να κάνετε κάποιο video για τον νέο δίσκο;

Έχουμε ήδη κάνει δύο lyric video που κυκλοφορούν στο YouΤube. Δεν νομίζω να μπορέσουμε να κάνουμε κανονικό video clip γιατί η επόμενη φορά που θα μαζευτούμε θα είναι προς τα τέλη του Αυγούστου για να προβάρουμε για την περιοδεία. Και πλέον εκεί είναι αργά για να προωθήσουμε τον δίσκο με τέτοιο μέσο.

Ευχαριστώ για τον χρόνο σου. Κλείσε αυτή την συνέντευξη αν θέλεις με ένα μήνυμα στους αναγνώστες.

Ελπίζω να μπορέσουμε να έρθουμε κάποια στιγμή στην Ελλάδα, αγαπάμε τον Ελληνικό λαό και την χώρα. Στηρίξτε τους Axel Rudi Pell , αγοράστε τον καινούργιο δίσκο αν δεν το έχετε ήδη κάνει, αλλά παρακαλώ στηρίξτε. Ευχαριστώ πολύ.

Συνέντευξη: Μιχάλης Νταλάκος
Μετάφραση: Κωνσταντίνος Μάρης

Official Website
Facebook
Bandcamp
Spotify

Band Members
Axel Rudi Pell – Κιθάρες
Johnny Gioeli – Φωνητικά
Volker Krawczak – Μπάσο
Bobby Rondinelli – Τύμπανα
Ferdy Doernberg – Πλήκτρα

Discography
Wild Obsession, 1989
Nasty Reputation, 1991
Eternal Prisoner, 1992
Between The Walls,1994
Black Moon Pyramid, 1996
Magic, 1997
Oceans Of Time, 1998
The Masquerade Ball, 2000
Shadow Zone, 2002
Kings And Queens, 2004
Mystica, 2006
Diamonds Unlocked, 2007
Tales Of The Crown, 2008
The Crest, 2010
Circle Of The Oath, 2012
Into The Storm, 2014
Game Of Sins, 2016
Knight’s Call, 2018
Sign Of The Times, 2020
Diamonds Unlocked, 2021
Lost XXIII, 2022

nano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothPsychotic Waltz 2023 – 728×90 - 728|90|Psychotic Waltz 2023 – 728×90|||bothDeafHeaven 728×90 - 728|90|DeafHeaven 728×90|||bothRussian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X